Partyflock

Forumonderwerp · 635662
45 volgers · 463034x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-3
donateur
[img width=800 height=177 cacheid=0004e31f000c64fb4d22c7791a00284b7a]http://img.photobucket.com/albums/v235/blazer05/vuurwerk1.jpg?t=1189181201[/img]

Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van! :woep:
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op vrijdag 25 mei 2007 om 00:27:
Is ook een vet blok. maar mijn favoriet blijt de golden mine with golden crown. wat een top blok! En de springwind is ook vet maar ik heb het op een 1 of andere manier niet zo op die v-shape bedden.

Jammer genoeg is die 100sh golden crown.......al dik 1,5 jaar niet meer verschenen bij alpeco.Ik vondt hem ook zeer mooi.Zeker die Crowns (Y)

Alleen welke springwind bedoel jij??

Ik ken er 3

Springwind van BroekHoff met finale van 30 salutes!!:D
Springwind 150sh van Bonbridge
New Spring Wind v-shape van Bonbridge...

Ik vindt alleen de bovenste Goed uit de bus komen.Maar deze is helaas Uitgestorven zover als ik weet.

Ps Thanks for the info about Noname .....
Waarschuw beheerder
300 shots vws 70 kg..

69 kg:d
Waarschuw beheerder
Zeker leuk filmpje vooral die dikke salutes in het begin :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lange MafKaAs op vrijdag 25 mei 2007 om 01:34:
Jammer genoeg is die 100sh golden crown.......al dik 1,5 jaar niet meer verschenen bij alpeco.Ik vondt hem ook zeer mooi.Zeker die Crowns

als je nu gaat is hij er gewoon nog hoor. ik heb m afgelopen jaar nog gehad. 2 jaar terug was hij uit een andere fabriek dus kut. Maar afgelopen jaar was hij weer helemaal top!
Uitspraak van Lange MafKaAs op vrijdag 25 mei 2007 om 01:34:
New Spring Wind v-shape van Bonbridge...

die bedoel ik geloof ik. Dat is ook de nieuwe van afgelopen jaar.

De bovenste van broekhof heb ik nooit gehad..:(
Waarschuw beheerder
hoe heet dat effect op 1.35 van dat filmpie hierboven??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ MorienteZ op vrijdag 25 mei 2007 om 07:45:
300 shots vws 70 kg..

het einde klinkt echt vet! net een afweer geschut!:D alleen die cameraman had een biertje te veel op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tito op vrijdag 25 mei 2007 om 16:42:
hoe heet dat effect op 1.35 van dat filmpie hierboven??

Crackling:P
Waarschuw beheerder
das dan hele dikke crackling 8)
zo heb t er bij mij nog nooit uitgezien,misschien ist dan wel erg ingezoomd:)
Waarschuw beheerder
Dat ook en het zijn een hele boel schoten heel snel achter elkaar;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fpm op vrijdag 25 mei 2007 om 18:32:
Crackling

Als je van dit effect houd is dit echt een hele vette dikke aanrader!!! http://alpeco.be/producten.aspx?c=1&sc=2&i=57&p=1#producten

super stoer potje voor weinig geld. en wat ook echt top is, is een fontijn van alpeco.. weet ff de naam er niet meer van maar het is ook met crackelling en niet zo,n klein beetje ook.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op zaterdag 26 mei 2007 om 00:44:
super stoer potje voor weinig geld. en wat ook echt top is, is een fontijn van alpeco.. weet ff de naam er niet meer van maar het is ook met crackelling en niet zo,n klein beetje ook

22,50 ZONDER kvk bij Alpeco.

Is de "Chrysantium Crackling 25shots" Oftewel Chry crackling in de volksmond.Schiet Leuke boeketten met groot bereik.En de naam zegt het al een chrysantium met crackling.

AANRADER ja zeker (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op zaterdag 26 mei 2007 om 00:44:
is een fontijn van alpeco.. weet ff de naam er niet meer van maar het is ook met crackelling en niet zo,n klein beetje ook.

Plum Bloom Crackling?:P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lange MafKaAs op zaterdag 26 mei 2007 om 02:00:
22,50 ZONDER kvk bij Alpeco.

Is de "Chrysantium Crackling 25shots" Oftewel Chry crackling in de volksmond.Schiet Leuke boeketten met groot bereik.En de naam zegt het al een chrysantium met crackling.

AANRADER ja zeker

Chry Crackling is 18,95 bij Alpeco. Wel een aanrader ja maar afgelopen oud&nieuw redelijk verneukt door de wind.
Vond zelf de 25sh. Grand Crackling ook zeker weten een aanrader.
Volgens Loots is deze niet meer leverbaar en komt er een vervanger voor.
de 25sh. Crackling was nog wel leverbaar, iemand ervaring met dit artikel??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 mei 2007 om 11:50:
Plum Bloom Crackling?

Hieronder zie je de officiele naam;) Links bovenaan.
Ik stak hem aan en iedereen dacht dat het 1 af andere mat was:P
Echt een vet ding met keiharde crackling!
[img cacheid=000dff35002809b30d98e8811a01e5f67f]http://img528.imageshack.us/img528/3109/dsc00745wu0.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fpm op zaterdag 26 mei 2007 om 19:01:
Hieronder zie je de officiele naam Links bovenaan.
Ik stak hem aan en iedereen dacht dat het 1 af andere mat was
Echt een vet ding met keiharde crackling!

Ik heb m nog steeds op analoge video staan dus niet op mijn pc. maar op dat filpmje is goed te zien hoe lang hij doorging en hoe hard de crackeling ging. na een tijdje zijn we zelfs weer gewoon door gaan afsteken omdat hij zo lang duurde. echt een vette fontijn!!! En die 25 sh chry cra..... is heel leuk om door te lonten voor die liefhebbers. Die potjes rechts onderin doen het trouwens ook goed vooral de crown is erg leuk. ik heb ze allemaal gehad maar vond dat 1 van de toppers.
Waarschuw beheerder
had vorig jaar een group grand crackling chry ,dese was indd wel cool
zat in dat bornio pakket van 4 stuks
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rubenV op zaterdag 26 mei 2007 om 20:22:
Die potjes rechts onderin doen het trouwens ook goed vooral de crown is erg leuk. ik heb ze allemaal gehad maar vond dat 1 van de toppers.

Ja klopt zijn idd mooie effecten met vooral een heel lekker tempo.
Heb er een filmpje van maar die is op het moment offline..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rubenV op zaterdag 26 mei 2007 om 20:22:
Die potjes rechts onderin doen het trouwens ook goed vooral de crown is erg leuk. ik heb ze allemaal gehad maar vond dat 1 van de toppers.

Crown is idd een aanrader ja! Dit jaar meer van die 19sh. potjes halen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fpm op zaterdag 26 mei 2007 om 19:01:
Ik stak hem aan en iedereen dacht dat het 1 af andere mat was
Echt een vet ding met keiharde crackling

idd! dit jaar ga ik er 3 tegelijk afsteken. vet lachen!
Waarschuw beheerder
crackling was echt zo groot maar is gefilmd met een digi cam..
als je rechts onder kijkt zie je het dak van mijn huis..

beter filmpje :d
Waarschuw beheerder

150 shots colour full world..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ MorienteZ op dinsdag 29 mei 2007 om 06:58:

Zeer bruut ;) zoiets wil ik ook wel.
Dat laatste filmpje vond ik zelf niet zo veel aan... beetje eentonig en weinig effect
Waarschuw beheerder
donateur
Zondag aan 't einde van Pinksterpar-T was een leuk showtje :jaja:

Waarschuw beheerder
Kan je bij Alpeco het hele jaar door vuurwerk halen?
Waarschuw beheerder

Echt een heeeeeel vet blok! welk blok is dat?? Die wil ik ook! Is namelijk echt een mooi blok om je show mee te beginnen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 15:12:
Kan je bij Alpeco het hele jaar door vuurwerk halen?

ja op dit moment alleen op vrijdag en je hebt kvk nodig voor het betere spul.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rubenV op dinsdag 29 mei 2007 om 16:22:
kvk

wat doen ze daar eigenlijk mee? want heb wel kvk, maar dat heeft niks met vuurwerk te maken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuurrrrrlijk op dinsdag 29 mei 2007 om 17:21:
wat doen ze daar eigenlijk mee? want heb wel kvk, maar dat heeft niks met vuurwerk te maken

http://www.alpeco.be/downloads/richtlijnen_vervoer.pdf
Waarschuw beheerder
kan ik kwa knal en veiligheid beter pirats of corsairs kopen?
Artiest {SHOWLIST artist 114895, 58437}
Waarschuw beheerder
pirat specials zijn gevaarlijk gek :S dacht eerst dat het wel meeviel maar zo'n ding is een keer op een meter afstand van me kop geknald toen een vriend schuin achter me hem afstreek en wou weggooien... en bij mijzelf is hij ook een keer afgegaan 2 seconden na het afstrijken... dan schrik je wel ff :9 beter gewoon corsairs O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bas [Red Faction] op dinsdag 29 mei 2007 om 21:27:
pirat specials zijn gevaarlijk gek dacht eerst dat het wel meeviel maar zo'n ding is een keer op een meter afstand van me kop geknald toen een vriend schuin achter me hem afstreek en wou weggooien... en bij mijzelf is hij ook een keer afgegaan 2 seconden na het afstrijken... dan schrik je wel ff beter gewoon corsairs

Idd ja, heb zelf afgelopen jaar ook een paar keer gehad dat ze redelijk snel knalde. Sommige raken de grond maar net en knallen ze al.
Je kunt idd beter de corsair kopen, is een stuk meer kwaliteit.
Of lontjes plakken, is ook een optie.

Zijn de pirat specials momenteel al weer leverbaar bij Alpeco dan?
Waarschuw beheerder
Ik zou voor de corsairs gaan, omdat veiligheid belangrijker is.

Waarschuw beheerder

dit is het demofilmpje van de importeur van dit blok....:S
Waarschuw beheerder
filmpie daar boven kijken corkey :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 07:35:
dit is het demofilmpje van de importeur van dit blok

Uitspraak van rubenV op dinsdag 29 mei 2007 om 16:19:
Echt een heeeeeel vet blok! welk blok is dat??

Waarschuw beheerder
300 shots vws meer staat er niet op..

200 euro

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ MorienteZ op woensdag 30 mei 2007 om 16:43:
filmpie daar boven kijken corkey

:D lol, was blijkbaar niet helemaal wakker vanochtend:p

solly.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ MorienteZ op woensdag 30 mei 2007 om 21:44:
300 shots vws meer staat er niet op..

200 euro

hmmzz jammer.. dus je weet niet waar ze vandaan komen etc?
Waarschuw beheerder
Het lijkt op een no-name blok maar daar staat zo ver ik weet nergens eenzelfde omschrijving op.

Waarschuw beheerder
crackling was echt zo groot

zo dat ding kost zeker wel wat verdomme wat een effect:P
Waarschuw beheerder
k weet heel goed waar ze vandaan komen ;p
Waarschuw beheerder
Bedoel je het merk of van welke persoon?;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tuurrrrrlijk op dinsdag 29 mei 2007 om 17:21:

KVK

KVK staat voor Kamer Van Koophandel. Deze papieren krijg je bij oprichting van je eigen bedrijf of stichting. Bij alpeco zijn de zwaardere stukken vuurwerk enkel te koop met KVK papieren.

In dit stuk tekst staat heel duidelijk uitgelegd waar het precies voor dient

Wanneer krijg je KvK-papieren? :

KvK-papieren krijg je wanneer je zelf een bedrijf opricht.Je wordt dan geregistreerd bij Kamer van Koophandel (KvK) en dan krijg je een document mee direct na de inschrijving waar instaat wanneer je bedrijf is opgericht wat je verkoopt of doet en waar je bedrijf gevestigd is.Je kunt een bedrijf al oprichten als je minderjarig bent maar dan zijn wel je ouders verantwoordelijk over je financieen.Als je meerderjarig bent dan ben je geheel zelf verantwoordelijk over je financieen.Op de website van KvK zelf kun je zien waar je overal diploma's voor nodig hebt of waar je je kunt inschrijven bij jouw in de buurt....

www.kvk.nl

Wanneer krijg je een BTW-nummer? :

Een BTW-nummer krijg je alleen als je een bedrijf opricht waar je ook goederen inkoopt of verkoopt.Als je een vereniging opricht of een vestiging dan hoef je geen BTW-nummer aan te vragen bij de belastingdienst.Over alles over het aanvragen of info hierover en wat je allemaal betalen moet in het jaar of maand kun je beste zelf even een kijkje nemen op de site van de belastingdienst...

www.belastingdienst.nl

Wat moet je allemaal meenemen als je spektakelvuurwerk dient te kopen? :

Als je graag spektakelvuurwerk wilt kopen moet je de volgende documenten meenemen mag geen kopieen zijn maar de orginele papieren hieronder de spullen wat je allemaal mee moet nemen :

-KvK-document.
-BTW-nummer (als het dient nodig te zijn als je een vereniging hebt opgericht heb je geen BTW-nummer nodig).(staat op je omzetbelastingsformulier)
-legimitatie.
-kentekenbewijs.
-poederblusser van 2kg

Als je spektakelvuurwerk dient te kopen moet je 18 jaar of ouder zijn anders moet iemand mee die meerderjarig is als je het zelf nog niet bent.

Als je graag spektakelvuurwerk dient te kopen op iemands anders formulieren dan moet je dezelfde documenten meenemen + een document waar instaat dat je op zijn bedrijf spektakelvuurwerk mag kopen met handtekening eronder van de eigenaar dit moet ook orgineel zijn(+ legimitatie van de eigenaar maar dat weet ik niet geheel zeker).

Wat doet Alpeco met de Kvk-papieren? :

Alpeco doet verder niks met deze papieren daar bedoel ik mee dat het NIET wordt doorgespeeld aan de Nederlandse politie dus je hoeft niet te vrezen dat ze ineens aan de deur staan.Nederland krijgt de toestemming niet om zomaar in de Belgische papieren en documenten te kijken en als ze vragen bij Alpeco als ze mogen kijken in hun bestandt waar alle mensen instaan wie allemaal spektakelvuurwerk hebben gekocht en wie er allemaal ingeschreven staan bij Alpeco voor het mogen kopen van spektakelvuurwerk zegt Alpeco gewoon van NEE dit kunnen we niet toelaten want als Alpeco dit zou doen dan zouden ze juist heel wat klanten verliezen dus zo dom zijn ze niet.Alpeco gebruikt alleen deze papieren maar voor aan te tonen dat ze zich ook aan de regels houden en wat ze allemaal verkopen en het wordt genoteerd in de kruitwetboek of zoiets.

Waarom moet ik mijn kenetekenbewijs meenemen? :

Het kentekenbewijs moet je meenemen want Alpeco gebruikt deze voor het maken van een vrachtbrief.Hier staat ook in dat je auto voldoet aan de ADR-regeling dus als je wordt aangehouden in Belgie kunnen ze je niks maken en mag je doorrijden maar je zou gouw de Nederlandse grens overgaat wordt het oppassen want dan geldt dit niet meer en mag je alleen hopen dat je veilig thuis komt met je vuurwerk.En legimitatie spreekt voorzich.

Als ik voor de 2de keer naar Alpeco ga moet je doe ook je KvK-papieren meenemen? :

Nee dit hoeft niet alleen je legimitatie want ze kunnen precies zien in de computer als je nog staat ingeschreven bij KvK als dit niet het geval is dan wordt je ook automatisch uitgeschreven bij Alpeco en kun je geen spektakelvuurwerk kopen dus je kunt alleen nog zolang je ingeschreven staat bij KvK spektakelvuurwerk kopen bij Alpeco of etc....

Waar kan ik aan zien als je bij Alpeco iets spektakelvuurwerk is of niet? :

Dit wordt aangetoont in de toonzaal met het gele prijskaartje want dit is vuurwerk wat groter kruitgehalte heeft dan feestvuurwerk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ MorienteZ op vrijdag 1 juni 2007 om 06:59:
k weet heel goed waar ze vandaan komen

Nou 200 euries heb ik er wel voor over.
Laat maar weten ;P
Waarschuw beheerder
Ok d8 het merk;)
Waarschuw beheerder
http://break.com/index/the-wall-of-fire.html

LEUK!!!:D
Waarschuw beheerder
Ziet er wel vet uit idd.
Maar heeft niet echt veel met vuurwerk te maken;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fpm op maandag 4 juni 2007 om 21:03:
Maar heeft niet echt veel met vuurwerk te maken

nouuuuuuuuu zelfde ontstekingmechanisme plus vuur plus kruit.. best wel vuurwerk dacht ik zo...