Hét topic voor alle vuurwerkfanaten. Post hier al je vragen, tips & trucs, nieuwtjes, foto's en video's!
Dit is alleen niet de juiste plaats voor (illegale) handel van vuurwerk. Maak er wat van!
hey ruben, waarmee fix jij die compilatie filmpjes?
ik zoek ook nog een simpel maar goed tooltje daarvoor, liefst voor de mac, maar windows xp is ook best
Dit was de eerste keer Fallas voor mij... wat een feest zeg! Wij kwamen pas de 18e rond 20.15 aan, maar ondanks dat best veel kunnen zien:
Als eerste Nit del Foc meegemaakt. Prachtige show, al viel deze volgens de kenners voor een 'Nit del Foc' een beetje tegen. De voorafgaande shows schenen beter te zijn, maar daar kan ik helaas niet over meepraten.
De volgende dag de mascleta op het Plaza del Ayuntamiento om 14.00 uur meegemaakt. Heel apart om dat voor het eerst mee te maken...
...vervolgens direct door naar de mascleta van Falla Isabel la Católica-Cirilo Amorós om 14.30 uur, welke echt een zieke finale kende.
...toen snel doorgelopen naar de mascleta van Marti om 15.00 uur. Begon gelukkig iets later, dus kon deze ook nog meepakken.
...bij toeval nog een kleine mascleta mee kunnen pakken. Waar deze precies was is mij een raadsel
In de avond nog een Mascleta Nocturna kunnen aanschouwen op het Plaza del Ayuntamiento...
Waren weer een paar slopende dagen maar was zeker weer genieten. Last minute geboekt, 12 maart geboekt, 14 maart geland het was het allemaal waard haha.
Kicke dennis85, zeker die crema blijft toch een apart iets.
Haha dat scheelt idd echt maar een paar meter! Waren jullie met een grote groep daar? Wat een finale had die mascleta heh, ik doe niet (eigenlijk nooit) m'n oren dicht, maar ditmaal kon ik gewoon niet anders. Wat een geweld!
Uitspraak van verwijderd op zondag 25 maart 2012 om 13:26:
Kicke dennis85, zeker die crema blijft toch een apart iets.
Zeker en zelfs op een flink aantal meters afstand voel je de intense hitte op je voorhoofd branden. Hoorde dat er met de crema slechts een paar potjes werden afgestoken, maar dat bleek gelukkig meer dan dat.
het ligt eraan wie de crema schiet. vincente doet "normaal" gesproken maar een paar potjes. maar dit jaar was top.
wij waren idd wel met een grote groep uiteindelijk maar dat komt omdat we daar iedereen kennen. jammer dat je ons niet heb op gezocht man. ach voor volgend jaar weer een jaar!
Dan heb ik geluk gehad met de crema Zou met Thomas wel ff meeten, maar die ging toch niet dit jaar. Volgend jaar komt goed, ben er wel weer bij denk ik Zal alleen ook weer kort (18, 19, 20) zijn dus beter verzetten ze de datum van Fallas eens haha
Ik hoop voor jullie echt dat jullie die Mascleta van Europla live gezien hebben !?
volgende week effe in baarle kijken
zijn er nog dingen daar wat je zeker moet halen ?
rij gewoon door naar olen. Dat is veel leuker. vergeet in ieder geval niet de colourfulkingcracker mee te nemen. verder is die hydra a b c d serie erg leuk. succes
Kwaliteit van de producten is niet super, maar wel te doen.
Gewoon een beetje rondvragen bij vw dealers wie de echte tsjechische rookbommen heeft die in het leger gebruikt worden.
Deze worden achter over gedrukt en doorverkocht aan het buitenland
Het is een grote staaf, je moet 2 flappen verwijderen dmv. linnen lint wat er aan zit, en dan kun je de kop aanstrijken zoals bij een strijker.
Geeft van 2 kanten goed veel rook, genoeg om je straat blank te zetten
Deze bedoel ik:
Alleen moet je hem doen zonder wind, dan blijft de rook gewoon hangen ipv. dat het weg waait zoals te zien is in het filmpje