Partyflock

Forumonderwerp · 634847
3916x bekeken
Betreft: evenement: Awakenings, zaterdag 11 oktober 2003 om 22:00

Waarschuw beheerder
Vond 't zelf erg ok!!

kwam pas rond half 4 binnen omdat ik eerst 2 vrienden naar 'n ander feest moest rijden voor 'n optreden, wardoor ik een hoop gekut met het geluid gemist zijn te hebben ;)

Vond Beyer vs Liebing erg vet..Liebing solo weer niet zo..

en misstress barbara was echt geweldig!!

heel goed vermaakt die 4 uurtjes dat ik geweest ben :)
Waarschuw beheerder
Bij dimi stond hij gewoon zachter. Lijkt me heel erg logisch, das altijd bij de 1e dj als opwarmer....

Waarschuw beheerder
donateur
DIMI vond ik echt briljant draaien!! Heerlijke stijl!
Waarschuw beheerder
Als het iets, iets sneller zou zijn zou het idd heerlijk zijn. Nu is het net niet mijn ding :)
Artiest {SHOWLIST artist 41608, 62962}
Waarschuw beheerder
Awakenings was (Y) ! Geluid was tot half 4 ofzo wel ernstig, daarna werd et wel wat beter gelukkig! Sfeer zat er goed in en heb een vet feesje gehad :)

Waarschuw beheerder
was idd super gezellig feesie
alleen dat gekut met het geluid
en wat druk zeg!!!
:bounce:
Artiest Floater
Waarschuw beheerder
geluid was gewoon slecht
maar daar waren we al achter
ze lieten nog wel ff horen hoe het wel had gemoeten
bij de laatste plaat van barbera
voor de rest heb ik me wel vermaakt
heb me alleen een beetje lopen irriteren aan de drukte
en de naar beneden druppelend condens

Waarschuw beheerder
naar beneden druppelend condens hoort bij Awakenings..

vroegâh was dat het ultieme teken in de gas dat het feest goed was..

:D
Waarschuw beheerder
Vanaf het moment dat ik naast de boxen ben gaan staan heb ik het super naar me zin gehad. Als mensen zeggen dat fluiten niet terecht is, dan hadden ze er maar bij moeten wezen. Als geluid tijdelijk wegvalt ok, als het effe slechter is ok. Maar opscheppen over je unieke soundsysteem en dan vervolgens super zacht geluid hebben kan je echt niet maken.

De reden was uiteraard dat het niet harder mocht, wel harder kon. De DJ was het ook eens met het fluitconcert, was ook niet richting de DJ, maar richting de organisatie. Verder waren er idd veel jongeren.

Maar zoals ik al zei, vanaf het moment dat ik naast de boxen ben gaan staan was mijn feestje super. Wat voor publiek er dan staan boeit me niet zo en de muziek was super!
Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad zonde van het geluid, was echt te zacht. Verder ook heel erg druk...Wel enigszins begrijpelijk van het geluid, want als de gemeente geen klachten zou krijgen van geluidsoverlast dan gaat awakenings met oud en nieuw door. Maar goed ik heb zoiets van wie woont daar nou?

Verder heb ik me zeer goed vermaakt :-D

Waarschuw beheerder
Het was weer ouderwets technobeuken.. al kon het geluid wel wat harder.. maar verder was het wel ok.. tot de volgende keer :9

Artiest {SHOWLIST artist 6357, 24972}
Waarschuw beheerder
Ok dan...dus toch een goed besluit genomen om niet naar Awakenings te gaan....:)
Waarschuw beheerder
Slecht geluid, maar was wel gezellig..

Waarschuw beheerder
Wat een kut drukte zeg..

Kon niet ff goed loskomen of ik werd weer is aangestoten door 6 man.. :s

Irriteerde me ook mateloos aan het geroep van het woord JODEN... :-/
Waarschuw beheerder
Irriteerde me ook mateloos aan het geroep van het woord JODEN...

Niet gehoord hoor :/

Ik vond het wel een relaxed feestje. Geluid verhaal kennen jullie nu onderhand wel. Maar heb het lekker naar mn zin gehad :D
Waarschuw beheerder
Geluid was behoorlijk kut, het werd zelfs een paar keer een flink fluitconcert!!
Verder was het veel te warm!!
Maar vanaf Adam Beyer was de muziek wel beter!! :)
Waarschuw beheerder
T geluid was wel te doen. Lag er een beetje aan waar je stond. Verder geen minpunten eigenlijk. Nergens lang hoeven te wachten; wc niet, drinken niet, in/uitgang niet. Prima feestje dus met leuke plaatjes.

Wie weet met welke plaat Chris Liebing afsloot?

Waarschuw beheerder
Leuk feestjuh
goede sfeer, alleen jammer dat het geluid op bepaalde plekken uitviel en je een heel fluitconcert hoorde (wat ook wel wat had eigenlijk)
het beste van de avond vond ik nog wel de GRATIS TOILETTEN!!!!!!
Waarschuw beheerder
Geslaagd feestje!
en veel vrienden gemaakt.

Maar er was wel 1 knokpartij vooraan bij de stage.

Ik wist niet wat er aan de hand was, maar ik vind dat zo onnozel om te gaan vechten.
Waarschuw beheerder
Heb me goed vermaakt ondanks het bagger geluid.. Alleen wat was het bier RANZIG :bah:
Waarschuw beheerder
Kben net wakker, m'n benen tintelen van vermoeidheid.

pfffffffff was dat toch wel een heerlijk feestje!!

Waarschuw beheerder
Was ook nog iets met een gozer die opeens hardhandig werd aangepakt door 3 man security..

Was om iets over 7 naaste de tribune..

Waarschuw beheerder
ja klopt Basje, heb ik ook gezien, die werd vriendelijk toch dringend verzocht om op te pleuren!
vond het wel een vet feestje, jammer van het geluid maar de set van Mistress Barbara maakte veel goed!

Waarschuw beheerder
heb me prima vermaakt gisterennacht!
Waarschuw beheerder
ik vond het wel een geslaagde avond, afgezien van de al genoemde punten over het slechte geluid...

voor de rest vond ik de muziek goed, zeker Mistress Barbara!! wat een woman :D:D

ik vond het trouwens wel jammer dat er dit keer geen vuurwerk show was.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Awakenings als 1 van de technofeesten van nl met zulk geluid is toch wel een beetje triest hoor. Organisatie zou zich eigenlijk een beetje moeten schamen om voor 35 euro/man zulk geluid aan mensen te moeten verkopen. Muziek was wel lekker maar je moest vaak goed luisteren om te horen wat er precies gedraaid werd :P. Verder was de zaal veel te klein voor het aantal mensen die er waren....

Naar mijn mening was het feest heel matig, ik heb er in ieder geval veel meer van verwacht!

wel goede sfeer trouwens :D

Waarschuw beheerder
Ik heb een top avond gehad!! lache om je weer gezien te hebben rutger!!! ben op de goeie plekken gaan staan toen het geluid wat zachter was. Mistress Barbara was echt geweldig!! avond moest ff goed opstarten, maar uiteindelijk geslaagd...
Waarschuw beheerder
Na een uitgebreide demonstratie van bureaucratie en pennelikkerij in optima forma te hebben mogen aanschouwen en de nadelige gevolgen daarvan, verliet ik met een extreem katterig gevoel gisternacht de NDSM.

Hoor de milieuambtenaar, die trouwens ook gewoon zijn werk deed, het nog zeggen. Jongens ... we kunnen nu niet afregelen op het niveau buiten. Er is teveel omgevinglawaai, dus kunnen we jullie geluid daar niet meten. We moeten het dus op zo'n 94 dB op de dansvloer limiten.

Het is hopelijk dan begrijpelijk dat je op dat moment wel door de grond kan zakken als je speciaal een geluidsplan hebt gemaakt om juist het geluid op de dansvloer te concentreren, om overlast te verminderen. Door een dergelijke setup heb je als nadeel wel buiten de dansvloer wel minder / slecht geluid.

Door dit knap staaltje bureaucratie werd het niveau dat er binnen tijdens de soundcheck was(buiten trouwens niet meetbaar door achtergrond 'lawaai'), tijdens de gehele avond bij lange na niet meer mogelijk. Bovendien had je ook nog eens een limiter die die continu het signaal in elkaar drukte ... resultaat verre van optimaal. Diplomatiek uitgedrukt.

Kortom ... ik begrijp jullie reacties over het geluid.

Heb nog even met de DJ's gesproken. Die hadden begrip voor de situatie maar baalden er gigantisch van. Ik vrees dat als dit soort gedoe van overheden nog te vaak voorkomt er een hoop Nederland zullen gaan mijden.
Waarschuw beheerder
Chris Liebing sloot denk ik af met Seven nation army - White Stripes (Chris Liebing rmx)

Is nog niet uitgebracht..

Waarschuw beheerder
ondanks geluid, toch een zeer relaxt feestje met een goede sfeer!
Artiest Pie
Waarschuw beheerder
echt wel een geweldig feest goed voorproefje op i love Techo :D...en ja ik heb ook het gevoel dat het geluid er maar percies van af hing van waar je stond...achter was het geluid echt wel goed!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Doet de overheid weer netjes met het verpesten van al wat leuk is. Maar de sfeer maakte alles goed bij het geluid, toch wel een geslaagde nacht, en wat als het geluid top was hoe goed was deze editie dan wel niet :D ? ik vrees dat monumental hier niets aan kan doen maar we de gemeente mogen bedanken :(!
Waarschuw beheerder
ja lekker gaar dat soort ambtenartij....

kijk het geluid is maar 2 momenten redelijk hard geweest en vaak wel te doen bij de boxen....

ok daar kon ik wel mee leven, maar dat fluitconcert leek me gewoon omdat dj's organisatie niks leken te merken...

zeg dan gewoon sorry de gemeente blabla en draai weer verder
Waarschuw beheerder
Was echt heel druk ja!
Maar heb het zeker naar m'n zin gehad!

Matos bedankt voor de gezellig avond(L)

Waarschuw beheerder
donateur
Michel:

dit is dus typisch iets om mee naar het ambtenarengerecht te stappen... aangezien er een geluidsplan is gemaakt om het geluid naar binnen gericht te houden met als doel de overlast BUITEN binnen de perken te houden (ik neem aan dat was afgesproken dat BUITEN zou worden gemeten - klopt dat?), mogen ze aan metingen BINNEN eigenlijk geen konsekwenties verbinden.

Je zit natuurlijk wel vast aan een maximum toegestane geluidsdruk bij de boxen, maar dat mag bij een gericht veld niet alleen gericht worden gemeten, aangezien dat een vertekend beeld geeft omdat natuurlijk niemand de hele avond met één oor naar een box toe staat... in zo'n geval moet je eigenlijk een "X-Y" meting doen (maar ja, t gebeurt vaak genoeg dat die lui met die metertjes geen bal verstand van akoestiek etc hebben)

Is er echt op meerdere plaatsen en in meerdere richtingen gemeten of hebben ze alleen maar gekeken hoever ze de metertjes konden laten uitslaan als ze ze zo goed mogelijk op de boxen richtten? In t laatste geval is er nl een behoorlijk goede kans op een vette schadeclaim naar de gemeente toe!

(het zou ook bijvoorbeeld te gek voor woorden zijn als ze bij door mij ontworpen geïsoleerde mastering-ruimtes BINNEN de overlast voor de buurt hadden zouden meten whahaha)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vond het een erg gezellig feest. Jammer inderdaad van het geluid maar uiteindelijk kon dat mijn pret niet echt drukken.
Waarschuw beheerder
heb me prima vermaakt jammer van t geluid maar heb toch genoten, mistress barbara:-D

Waarschuw beheerder
Van alle Awakenings edities die ik heb bezocht, was dit bij lange na niet de leukste. Maar; ik ben aangenaam verrast door Christian Wunsch. Verder begrijp ik dat gezwets over Mistress niet; ze draait aardig hoor, daar niet van, maar ik vond haar toch de minste van allemaal...Smaken verschillen zeg maar.
Waarschuw beheerder
donateur
Super feestje! :lief:

heeft iemand trouwens nog die routebeschrijving van de website gevolgd? Vraag me af of er nou werkelijk geen snars van klopte ;) hebben een uur gezocht :frusty:

Waarschuw beheerder
Ik ben niet met de auto gekomen, maar volgens mij was er ook een gedeelte om het terrein heen afgesloten. Er was 'werk aan de weg'...Misschien dat je daarom omgeleid werd en de route niet meer kon volgen??
Waarschuw beheerder
donateur
2 Boef!, en ik maar wachten :P
Waarschuw beheerder
donateur
Heb me erg goed vermaakt!!
Jah ok, geluid wat minder. Maar bij de boxen was het best wel aangenaam.

Waarschuw beheerder
jezus.. wat een feest !!

ok.. ook ik vondt het geluid minder (vooral bij Beyer) en de drukte was zo nu en dan ook vrij irritant.. maar jah, je ken niet alles hebben..

maar wat een muziek.. echt zo geweldig !!

Dimi - wat ik er van mee heb gekregen, vond ik al cker niet verkeerd..
Rachmad - zeer verassend, echt een geweldige set !
Wunsch - Beter als dit kan bijna niet.. echt wat een set !!
Beyer - Ja jammer van het geluid.. maar hij draaide een super set (beter dan op het festival)
Beyer vs Liebing - Heel erg vet gedraaid, maar vond het niet extra speciaal ofzo..
Liebing - erg lekkere set ook weer, maar niet bijzonder..
Barbara - geweldige afsluiting van een geweldig feest !! TURBULENCE !!

maar wat een trieste mongolen, om Beyer uit te gaan fluiten.. en dat op awakenings..

Maar ik heb echt de hele nacht vet uit mijn dak staan gaan, op de meest vette muziek
die er bestaat.. heb me geen seconde verveeld.. en wat een fantastiche lasershow !!

jah het was echt heel erg vet !!
Waarschuw beheerder
Van die routebeschrijving klopte echt geen reet...we zaten op een gegeven moment ergens in de middle off niks... Maar uiteindelijk naar 15 minuten omweg toch aangekomen....
Artiest Raven
Waarschuw beheerder
Ik heb nog filmpje van dat fluit concert... eens ff uploaden, Ook nog een hele vette filmpje.

Ging een meisje op een vriend zijn nek zitten en kwam zo'n robot met haar dansen :D echt vet :D die ook maar ff uploaden ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb me echt super vermaakt. Was echt een vet feest!
Waarschuw beheerder
2 Darkskywise:

Mij was mede gedeeld dat er sprake zou zijn van een buitenmeting.

Heb ooit eens van een ex-milieu ambtenaar een richtlijn gekregen inzake maximale toelaatbare 'geluidsonormen' bij evenementen. Hier gaat men uit van een maximaal lekgeluid van 65 dB-A bij de dichtstbijzijnde gevel.

Blijkbaar had de milieuambtenaar van Amsterdam een afwijkende, onwerkbare norm. In elk geval was er in 1e instantie sprake van een buitenmeting. Die konden ze echter niet verrichten aangezien het 'achtergrondlawaai' bestaand uit bv. spelende kinderen (zo'n 65 dB), auto's (75-80dB) hoger lag dan het 'lekgeluid' uit de NDSM (53-59dB) bij een niveau dat veel hoger was dan het de hele avond gehaald heeft.

Om toch iets te kunnen doen besloot de ambtenaar die de leiding had, het geluid binnen te begrenzen tot een niveau waarvan hij uit ervaring wist dat het laag genoeg was om buiten geen overlast te bezorgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Volgende keer 110 decibel. deuren op slot voor die ambtenaren en een andere locatie zoeken daarna ;) ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Michel:

hier mag je dus idd VET over gaan klagen! (Vraag om te beginnen maar eens hoe de man heeft gecontroleerd of hij niet op een opslingerpunt* stond tijdens zijn meting...) :P

Dat "om toch iets te kunnen doen" getuigt gewoon van grove onzorgvuldigheid en de leidinggevende ambtenaar is hier m.i. zéker buiten zijn boekje gegaan. Als hij geen meting kon doen conform de gemaakte afspraken, dan had hij zeker wat speling moeten toelaten. Dit is gewoon "natte vinger werk" geweest en dat is bij een dergelijk groot evenement natuurlijk te gek voor woorden.

* dat kan namelijk al snel 30 dB schelen met de werkelijke waarde :O
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kvond het natuurlijk erg kut van het geluid,

maar verder heb k egt een topavond gehad!

zwaar gezellige sfeer, en de laatste paar uur was het geluid achterin de zaal nog wel goed te doen.
Waarschuw beheerder
Dimi - wat ik er van mee heb gekregen, vond ik al cker niet verkeerd..
Rachmad - zeer verassend, echt een geweldige set !
Wunsch - Beter als dit kan bijna niet.. echt wat een set !!
Beyer - Ja jammer van het geluid.. maar hij draaide een super set (beter dan op het festival)
Beyer vs Liebing - Heel erg vet gedraaid, maar vond het niet extra speciaal ofzo..
Liebing - erg lekkere set ook weer, maar niet bijzonder..
Barbara - geweldige afsluiting van een geweldig feest !! TURBULENCE !!

Ben je toevallig in je trip blijven hangen ofso?

Beter kan bijna niet?
geweldige afsluiting?
Rachmad verassend?

Gast, laat je nakijken.