Partyflock

Forumonderwerp · 634664
2764x bekeken
Waarschuw beheerder
Als je wilt beginnen met het maken van eigen tracks, welke drumcomputer(s) heb je nodig en wat voor apparatuur nog meer?
Meteen een dure set aanschaffen of beginnen met 2ehands of goedkoper spul??
Waarschuw beheerder
als je toch iets kwa hardware wil kopen zou ik niet beginnen met een drumcomputer, ik denk dat je dat beter als laatst zou kunnen aanschaffen, ik haal zelf al me percussie van samples wat perfect werkt, je hebt dan in mijn ogen veel meer aan een goede synth ! en 2e hadns werkt prima (Y)

als je er serieus geld in wil steken zou ik eens uitkijken naar een Novation KSRack, vette sounds en vrij makkelijk aan te sturen.

uiteraard moet je wel een midi aansluiting hebben, daarvoor kan je een speciale geluidskaart kopen, kost wat maar heb je ook wat, en anders heb je dacht ik converters/adapters voor je gewone soundblaster bijvoorbeeld.

Je hebt neem ik aan al geexperimenteerd met sftware en wil nu hardware gaan aanschaffen ? zo niet dan raad ik je sterk aan om eerst eens met software aan de gang te gaan.

als je het toch professioneel aan wil pakken kan je dan het beste de volgende software halen/downloaden whatever.

Cubase of Logic, ik zou voor cubase gaan wamt dat schijnt net iets makkelijker te zijn dan logic, wat beter is word nog hevig over gediscussierd, vooral met de komst van cubase SX.

Dam wil je graag een Sampleprogramma hebben om je sample in te laden, zoals halion of kontakt, ik zefl gebruik kontakt, gebruiksvriendelijk en gewoon erg goed !.

Daaarnaast heb je enorm veel softwarematige synths ook wel vst plugins genoemt, en een hele berg effecten ! ik zou zeggen zoek eens op google of wat.

Suc6
Waarschuw beheerder
En wat is het verschil tussen al die dingen? Ik weet alleen dat de kick uit de 909 zeer veel wordt gebruikt voor hardstyle en vooral hardcore
Waarschuw beheerder
kerel begin eerst eens met software want alleen met een synth of drumcomputer heb je nog nix.

de software heb je sowieso nodig alleen kan je daar later je hardware bij gaan gebruiken.
Waarschuw beheerder
909 = drumcomputer
808 = drumcomputer
303 = acidbakkie
Waarschuw beheerder
ok, thanx, nu schiet ik al weer wat op
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou beginnen met een Anus-converter aan te schaffen.

dan kan je je kont MIDI-aansluiten op je pc en dan kan met een sequencer een fart-track maken
Waarschuw beheerder
Ik zag dat krankheimer had gepost en dacht: hehe, eindelijk een serieuze reply ;)

Krankie, je blijft leip!
Waarschuw beheerder
donateur
Sorry, de serieuze replyl's zijn op.
ik heb een joint gerookt en heb een astaal boek in mijn gedachtewereld geopent met allemaal krankzinnige hoofdstukken.
De 1e gaat over poep, kont, plas en sex

Waarschuw beheerder
3 Drumcomputers zijn bruikbaar:

Roland TR 909 (tuurlijk)
Jomox XBase 09(909-clone met meer mogelijkheden)
Korg Electribe R (uitproberen! - geniaal!!!)

De rest is naar mijn mening waardeloos, omdat er geen fatsoenlijke sequencers in zitten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
roland 1080...

Maar ik zou eerst met veel softwaar beginnen en samples zoeken op het net

De 909,808 is natuurlijk altijd welkom.
Of wat te denken van de novation d-station die de 909 sounds heeft gekloond.

Waarschuw beheerder
3 Drumcomputers zijn bruikbaar:

Roland TR 909 (tuurlijk)
Jomox XBase 09(909-clone met meer mogelijkheden)
Korg Electribe R (uitproberen! - geniaal!!!)

De rest is naar mijn mening waardeloos, omdat er geen fatsoenlijke sequencers in zitten.laatste aanpassing: 10 oktober 2003 22:48

Je hebt toch ook nog de Electron Machinedrum, Electribe EM-1, Electribe EMX,de EMU commandstation,Yamaha RM1x,Yamaha RS7000,Roland MC303,MC505,MC909 etc.

Zijn toch ook allemaal stepsequencers die erop zitten. Ik zou eerder voor een RM1X-je gaan om te beginnen. Je hebt dan beats, basjes, leads, strings. Genoeg om eerst goed te leren sequencen. De sequencer van de RM1X is ok, en hij kost tweedehands niet al te veel meer.

Met alleen een X-base maak je niets anders dan wat beats. Niet het ideale apparaat om mee te beginnen. Wel onwijs relaxed om er later bij te kopen. Het is inderdaad een goede kloon.

Waarschuw beheerder
OK, klopt. Ben niet meer up-to date blijkbaar (alhoewel: het ging om drumcomputers, niet om workstations met alles en nog wat).

Als ik teveel geld had, zou ik voor een 909 (voor de basics) en de Korg Electribe R (voor de iets meer freaky-geluiden) kiezen. Vullen elkaar perfect aan!

Waarschuw beheerder
Je bent wel up to date.

Je snapt dat de originele 909 nog steeds de beste keus is voor beats.

Voor in de studio knalt mijn Triton net zo hard, maar voor live...

Oei, gaaf zo'n 909. :)

Waarschuw beheerder
Vooral de timing vind ik zo gaaf! Heb een tijdje met sampler en midi gewerkt en vindt het maar niks (klink gewoon niet, je kunt doen wat je wilt!)

Wel duur die krengen, en ze worden steeds slechter qua toestand, maar helaas niet goedkoper.

En een Triton is idd ook een droom.:)
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Persoonlijk vind ik een groovebox (roland MC-series) de beste start. Je hebt niet alleen een drumcomputer aan boord, maar ook een berg synth-geluiden + sequenzer en effecten etc. Buitendat zitten de TR-909, -808 en TB 303 erin verpakt. Welliswaar niet zo vet als de originele machines, maar het is de ideale opstap voor beginnende producers.
Artiest Maus
Waarschuw beheerder
donateur
Wat kost zo`n Roland eigenlijk? :)
Waarschuw beheerder
OK, beginnen dus eerst met software:
cubase 🇸🇽 of logic + sample lader Kontakt

Wat zijn de volledige namen? Als je logic intikt krijg je zoveel hits (voor je muis en je toetsenbord :S)
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ervaring is : Als je iets wilt dat klinkt als een 909 , koop dan een 909 .

Maar om dat nu als een van je eerste dingen te kopen , nee

En als je hardcore gaat maken ben je met alleen met een 909 voor de kicks nog niet klaar.
Dan heb je ook nog eens compressor en een virus of een Sherman Filterbank nodig .

Als je cubase SX heb dan kun je dit proberen :
http://www.bostreammail.net/ers/ersdrums.html

Dit is een VST Plugin(gratis) van een drumsynth(zoals een 909) het is niet precies een 909 maar er komen wel vette kicks uit als je er de cubase SX distortion overheen gooit.
En voor de 808 fans onder ons , neem deze:
http://www.e-phonic.com/vstplugins/drumatic.html
Deze is ook gratis :)
Waarschuw beheerder
cubase sx ben ik nu aan het downloaden. Morgenmiddag als ik meer tijd heb ff op die link kijken

Waarschuw beheerder
Of je koopt gewoon Rebirth en gooit de Distortion over de 909.
Artiest {SHOWLIST artist 48347, 59806, 91185}
Waarschuw beheerder
De Yamaha Rm1X is waardeloos. De 909 is wel een must-have...als je er geld voor hebt dan.

Je moet gewoon simpel beginnen met wat soft
-synths -Cubase SL is een goed programma- (later kan je dan kiezen voor Nuendo), Battery voor vette percussie en kicks, en een analoge synth (moet je bepalen afhankelijk van de sound die je wil maken, is ontzettend veel keus in).
Waarschuw beheerder
Bij cubase sx krijg ik de hele tijd de foutmelding:"no protection device installed"

Wat houdt dat in??? Of moet ik een extra crack downloaden?
Waarschuw beheerder
Hmmmm ken die foutmelding niet, kwerk dan ook nog met Cubase 5.x sinds ik merkte dat er een fout in de gekraakte sx zat, das al een tydje terug toen sx net uit was, 5.x werkt perfect, kan je ook proberen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Bij Cubase SX zit een dongle (voor in de usb poort) , als die er niet in zit dan krijg je die foutmelding .
Waarschuw beheerder
ik heb de software gedownload
dan heb je niet zo'n dongle, toch?
Waarschuw beheerder
ik zag er een met goede crack(stond achter: with cracks;blablabla, dongle, bla)
Waarschuw beheerder
Nu nog uit zien te vinden hoe die zooi werkt :S
Waarschuw beheerder
Ik zou zeker niet voor een roland gaan maareerder voor een elektron machinedrum of een jomox, ik bedoel roland 909 of 808 zijn wel goede bakken maar voor dat je nu nog een goed tegen komt dan mag je wel heel bij zijn want die zijn bijna niet meer te vinden en anders betaal je daar heel veel geld voor en kwa reparaties de onderdelen zijn niet meer te leveren dus dan heb je een probleem terwijl er op dit moment wel betere te koop zijn!!!

Werkzaam bij KraakPiep
Waarschuw beheerder
donateur
Wat is beter.

Goede 909's zijn echt nog wel te vinden, en hangt totaal van smaak af. Als je zon bak geld wilt neerleggen voor een paar specifieke unieke geluiden.
Waarschuw beheerder
donateur
909 meld zich ;P
Waarschuw beheerder
Je kan tegenwoordig die 909 geluiden overal vandaan trekken daar heb je geen 909 voor nodig hoor en om daar nou 1000 euro voor neer te leggen dan wens ik je veel plezier maar voor dat geld heb je wel betere bakken hoor!!!
Artiest R2B
Waarschuw beheerder
Dat ben ik met je eens. Maar weet je wat ik denk! De meesten hier hebben er maar half kaas van gegeten, dus die kennuh maar een paar apparaatjes. De 909 is natuurlijk erg bekend, dus ook meteen het beste:s

wanneer is een shynt het beste? Toch persoonlijk!
Waarschuw beheerder
ik heb er weinig kaas van gegeten, maar met jullie hulp kom ik al wat meer te weten

Waarschuw beheerder
TR 909
Artiest {SHOWLIST artist 63660, 61311}
Waarschuw beheerder
donateur
is TR909 nu het enige waar jullie aan kunnen denken?

Als je wilt knallen zou ik zeker eens naar de machinedrum kijken. STrakke bak maar kan 20000 keer meer voor ehtzelfde geld als een 909. En, mijn persoonlijke mening, knalt veel harder.

http://www.machinedrum.com
Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=0004e398000c67089b853b881a00287229]http://members.lycos.nl/randam/Unimatrix/tr9099.jpg[/img]

TR 909
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik kan ook wat apparatuur regelen
sven dedek bood me dit namelijk aan
ik zal het zo effe posten(moet me mail weer effe kopieren)

Waarschuw beheerder
hiero
ik was niet geinterreseerd want ik kom nogeens aan draaien toe.(weining tijd,ben ook al een tijdje ziek etc.)

Hi.

Here are some machines i have not already sold, perhaps ya are interested in some......greetz sven

Roland JX-3P 199 euro
Yamaha EX5R+4ExtraOuts+SCSI Interface+64MB RAM 599 euro
Yamaha RY-10 s/h 59 euro
Peavey Organ Synth 149 euro
Novation Bassstation 149 euro
Emu Procussion 179 euro
Kawai XD-5 plus 2 extra Soundkarten 229 euro
Boss DR-770 229 euro
Sony HR-MP5 189 euro
Yamaha Pro R3 429 euro
Digitech RDS 1900 95 euro
Tascam DA40 549 euro
2x Behringer Autoquad je 69 euro
Behringer Autocom 59 euro
Behringer Ultrafex II 49 euro
2x Behringer Denoiser SN 2000 je 69 euro
Behringer Dualfex 49 euro
RSP Hush 2000 Rocktron 149 euro
Waarschuw beheerder
donateur
je hebt qua software ook allemaal drummachines als het goed is toch..?

ik heb hier nog nooit mee gewerkt en zou graag willen weten wat je ermee kan.. kan je dit gebruiken in combinatie met fruity loops..?
wat is het grote voordeel van een drummachine..?
Waarschuw beheerder
Ga eerst maar lekker met software kloten en je wat verder in de materie verdiepen voor je een 909 voor de "wat de gek er voor geeft" prijs gaat kopen.

Een droge 909 klinkt echt nergens naar als je iets anders maakt dan pure Detroit techno en dan nog....

Waarschuw beheerder
donateur
Hehe, maar live klinkt t toch voller dan een sampeltje! Rekenmaar!
Waarschuw beheerder
Wat kost de 909 jongens?

Waarschuw beheerder
donateur
www.marktplaats.nl
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 2844, 2399}
Artiest Paul Niezen
Waarschuw beheerder
Electron Machinedrum
Waarschuw beheerder
yamaha rm1x is trouwens een goede start!!

zat op marktplaats te vinden en super prijs/kwaliteit-verhouding.

check synthforum
Waarschuw beheerder
909 is 1200 euro ongeveer

Hehe, maar live klinkt t toch voller dan een sampeltje! Rekenmaar!

Dat wel.
Waarschuw beheerder
ik begin cubase beetje door te krijgen: het is alleen klote om te begrijpen hoe iets werkt, en als het dan lukt, ook nog eens te converteren naar je project

Maar het gaat me wel lukken!

denk ik
Waarschuw beheerder
1200 euro...

Oeps...

Waarschuw beheerder
ik hep een korg electribe eR1 drumachine.........d­at ding neem ik echt mee me graf in GEWELDIG apparaat....lekker voor techno en electro....maar natuurlijk ook voor andere stijlen.
als je wil kan je er zelfs basslijntjes uit krijgen (gebruik ik toch liever ze broertje de eA1 voor).
De eR1 kost tegenwoordig op marktplaats iets van 199 euro ongeveer.....kan ook duurder zijn....250 ofzo.
voor de rest is een roland mc-505 ook wel een grappig bakkie om mee te beginnen....die kost ongeveer 500 euro.
Waarschuw beheerder
interesse in een 303? 200 euro, compleet met ned. handleiding, kabels en voeding

[img]www.integroservice.nl/images/MC-303[/img]

Reason is trouwens ook een leuk prog. om mee te spelen als je toch met software begint
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kan je beter reason doen....;)
Waarschuw beheerder
kvind 200 euro voor een mc 303 een beetje aan de dure kant moet ik eerlijk zeggen.
Waarschuw beheerder
150?
Waarschuw beheerder
ik heb ook een 303 maar je kan er echt wel mooie dingen mee maken .. .

Je knupt hem aan je pc.. je laat cooledit meelopen .. wedden dat je mooie nummers kan maken .,..

Het gaat er niet om wat je heb !! maar wat je kan ..
als je iemand een 909 heeft en die niet weet hoe hij of zei er mee om moet gaan ... dan wordt het niets!!

dus ik zal zeggen koop gewoon een 303... als je daar mee kan zal het op een 909 makkelijker worden!!

Suc6 pik!
Waarschuw beheerder
das een leuke vraag aleen jammer dat i niet echt straight forward is t hangt namelijk een beetje af van wat voor een sound je wilt creeren . en hoeveel je wilt uitgeven . je kan natuurlijk een 909 halen maar aan aleen een 909 heb je geen ene fuchk je hebt dan ook nog allemaal randapparatuur nodig plus t is aleen maar een drumbak persoonlijk vind ik deze setup wel fijn

yamaha rs7000
yamaha su 700 2x
korg ms2000
nordrack 2
sh101
sherman filterbank
een paar effectenbaken
een goede mixer mackie bijvoorbeeld
D-ice commpressors
en dan nog wat losse bakken om mee te spelen en een apple g5 met qbase om t geheel te sequecen
ik hoop dat je der iets aan hebt

greetzzz and respect

dj 4-tune

Waarschuw beheerder
dat zei ik ook tegen mezelf toen ik een mc-303 had, technojunk...;)

maar ik moet toegeven....kep er wel veel van geleerd.

je kan er geinige dingen mee doen...maar de sound is gewoon te mild.......als er nouw es individuele outputs op zaten voor elk spoor van de sequencer.........da­n zou je in ieder geval elk geluid nog apart kunnen bewerken en zo, met wat distortion of weet ik veel wat..., de geluiden wat opvoeren, alleen is ut jammer van de mc- 303 dat de sound engine gewoon zo slecht is dat als je de geuiden overstuurd dat het wat lelijk en krakerig gaat klinken.
de geluiden klinken gewoon plat en hol.......een kenmerk van pcm samples.(die overigens ook mooi kunnen klinken....denk maar aan een yamaha cs1x ofzo)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geld teveel 4-TUNE? :)

Waarschuw beheerder
issie wel groove approved dj morrientez?;)
Waarschuw beheerder
MC-303's zijn handig om te gebruiken als je iets net niet van de hoogste plank kunt pakken. Misschien als MIDI controller hooguit nog wel bruikbaar.
Waarschuw beheerder
donateur
Het is zowiezo een handig apparaat om de basis van het sequenzen/editten onder de knie te krijgen. Ik gebruik het ding nou al een jaar of 5, ben er best tevreden over, maar nu wel opzoek naar een wat complexer/beter apparaat.
Waarschuw beheerder
jah nogal hahaha ik werk nu al 5 jaar full time en k woon bij mn pa in dus k heb geen vaste late lol en die investering haaol ik r op den duur echt wel weer uit hoor :):):) snap je lexis ;):P
Waarschuw beheerder
wat is dan het verschil tussen TR en MC
Xie hier een plaatje van de MC-909 en ik heb ook ergens een plaatje van de TR-909 gezien.

Waarschuw beheerder
mc-303, mc-505 en mc909 zijn samplebakkies....met de mc-909 kan je zelf samplen.
het zijn hele sudio's in één(soort van...), je kan er hele songs mee maken.
de tr-909 is voor het grootste gedeelte analoog en is alleen een drummachine...toch is het geluid vele malen dikker en agressiever uit een analoge bak, daarom is ie zo gewild en word ie veel gebruikt.
De meeste platen van jeff mills of ritchie hawtin zijn met een tr-909 gemaakt(en natuurlijk omringende synths), en bijvoorbeeld hardstyle heeft echt een mc-505 sound.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoezo 505 sound, bij hardstyle word gewoon alles bij elkaar gesampled :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
kan je van die vst plugins ook in reason (2.5)gebruiken?

iemand zowiezo nog handige site's voor reason met wat drum kits en andere gein ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[offtopic] goeie zaak 4tune... kan niet iedereen zeggen [offtopic]

Waarschuw beheerder
in ouwere hardstyle plaatjes werd veel mc-505 gebruikt...de drummz iig
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ten opzichte van de MC-303 klinkt de 909-drumkit uit de MC 505 veel dikker..

Waarschuw beheerder
off topic:

@ 4-Tune:

Heb nog een SH101 hier staan die niet meer in mijn midi-setup past sinds ik mijn Waldorf Pulse en mijn Doepfer Maq 16/3 sequencer verkoopt heb.

Kopen? Hij is blauw ipv grijs (speciale editie, slechts 500x gebouwd) en toptoestand.

Waarschuw beheerder
oeh oeh oeh!.....wat vraag je ervoor väthischist?

Waarschuw beheerder
Wil je het echt weten Alpha? Is een liefhebberstuk en wordt daarom wel ietsje duurder. Dus als je gewoon muziek wilt maken neen je beter gewoon een normale, is exact hetzelfde qua geluid.

... Of je neemt voor dat geld direct een Juno 106. Heeft al midi en klinkt duidelijk beter en vetter dan de naar mijn mening iets overhypte SH 101.
Artiest {SHOWLIST artist 10705, 47942}
Waarschuw beheerder
ik zeg ehhhh...
akai shit klinkt ook goed of boss altijd lekker

Waarschuw beheerder
Akai idd... De MPC's zijn aardig "tight" wat het timing aangaat. Is erg belangrijk en wordt veel te zelden op gelet naar mijn mening.

Waarschuw beheerder
juno 106 wilde ik zowiezo ooit es kopen...maar ik wilde die sh-101 meer voor de acid......omdat een tb-303 me ff te duur is en een mc-202 me te zeldzaam is...

een juno 106 is niet echt iets om acid mee te maken.

kep wel een korg eA1 die kan flinke acid maken.....maar dies helaas niet analoog...en dat hoor je bij hoge resonanties
Werkzaam bij Audio Confusionz
Artiest {SHOWLIST artist 5770, 41658, 167717, 37789}
Waarschuw beheerder
yamaha rm1x is ook een geinig bakkie, trouwens met de an1x van yamaha kan je wel geinige acid mee creeeren en hij is half analoog half digitaal
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Yep, voor Acid Rebirth of beter nog een echte 303.
SH 101 is qua geluidskarakter ongeveer zoiets als de Juno 106, alleen dat de Juno iets fijner en "duurder" klinkt.
Dus zeker geen 101 voor Acid. 303-achtige geluiden kan die niet eens hoor!

Waarschuw beheerder
ik hep toch echt een paar liedjes van sigma delta die de sh-101 gebruikt heeft om zeer geloofwaardige acid mee te maken......zelfs met me alpha juno kan in "wow" acid achtige klanken maken...dus met een sh-101 zeker...hehe
rebirth gebruik ik ook maar hep toch liever echte knoppen in me vingers
Waarschuw beheerder
Als je een 101 leukt denkt de vinden kijk dan eens naar de wat oudere synths van Roland in de SH-reeks.

Een MIDI - CV convertor heb je toch al nodig, kun je beter een bakkie halen met liters jaren '70 funk.

Overigens klinkt de 106 beter door zijn emmertjeschorus, en iets helderder omdat ie volgens mij maar een 12 db filter heeft ipv een 24 db.

Of hadden alleen de alpha's een 12 ipv een 24?
Waarschuw beheerder
Maar Väthischist wat moest je nou voor die SH 101 hebben dan want misschien heb ik wel intressen voor me aanvulling van me analoge museumpje hahaha

Ik ben namelijk helemaal gek van analoge bass liners e heb er al wat van staan maar de SH 101 heb ik nog niet dus zeg me je prijs???

En maus weet je al wat je gaat kopen of waar je mee gaat beginnen???

Ik zou toch maar een laten verdiepen bij feedback in utrecht bv een vriend van me werkt daar en kan je haar fijn uitleggen waar je het beste mee kan beginnen en dan moet je maar zeggen dat je dit van robert heuky hebt dan leg hij het je wel uit als je het nog niet weet!!!!

Waarschuw beheerder
kzal even op zoek gaan en kijken wat een normale gemiddeld kost en dan een prijs zeggen. Kan dus ff iets duren

Waarschuw beheerder
On topic: Het ligt gewoon aan de werkwijze denk ik. Normaal gesproke kan je als je een goeie computer hebt gewoon het beste met Reason ofzo beginnen.
Voor mij is het echter niks. Ik moet echte knoppen in de hand hebben anders verveel ik me te snel en heb er geen lol meer aan.
Waarschuw beheerder
Ik ben nu bezig met software, heuky. Lijkt me inderdaad beter om daarmee te beginnen,iks, blijf ik iig niet met een zooi apparatuur zitten. Wel best lasatig om alles uit te zoeken: duurt ff. Binnenkort reason downloaden, misschien dat dat makkelijker is.
Gr.
Waarschuw beheerder
Ik zou idd eerst software gebruiken. Maar als je dan een brute bak wil moet je voor een Jomox Xbase of Airbase kopen. Op de clap na is dit de beste 909 kloon ooit, ze gaan zelfs een stukje verder want hij heeft meer parameters. Beetje verstand van Hardcore??? Promo-the bad guy die basskick die daar in zit komt rechtstreeks uit de Xbase zonder effecten. 909 eat your hard out

Waarschuw beheerder
zonder effecten?....lijkt me dat er wel ff wat distortion overheen zit...;)
Waarschuw beheerder
Mensen lullen vaak maar wat.
Waarschuw beheerder
hmmm ik hoorde toch dat promo toch altyd wel een 909 gebruikt, Sherman filterbank raggen maar !.

en dan nog iets waarom zou je iemand als eerste hardware een drumcomputer aanraden ? ik zou toch echt wel een dikke synth aanraden of misschien nog wel beter, een goede set monitor speakers met bijbehorende versterker, of actieve speakers natuurlijk.

suc6 in iedergeval, reason is erg goed voor je basics !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een paar vrienden die met Reason platen uitbrengen natuurlijk mixen ze die muziek wel af in een afmix studio maar met het programma kan je al heel wat produceren als je dat wilt en er zijn inmiddels al heel wat aparaten te downloaden voor Reason!!!!

Ik zelf werk niet met Reason omdat ik de meeste aparaten thuis heb staan en ik weet niet beter dat dit toch de beste manier is en het komt er nog net iets strakker uit rollen!!!!

Maar voor de beginner is het zeker de moeite waard!!!!(y)
Waarschuw beheerder
kvind hardware net wat voller klinken (Y)
Waarschuw beheerder
zonder effecten?....lijkt me dat er wel ff wat distortion overheen zit...

Nee echt zo uit de xbase believe it or not believe it
Waarschuw beheerder
Mensen lullen vaak maar wat.

Ik had dit rechtstreeks van synthforum.nl waar Catscan Headbanger Endynox en nog veel meer bekende producers bijeen komen so...... En dat zijn niet van die wannabees die de naam van hun nemen nee dit zijn echt de mensen die ze zeggen dat ze zijn
Waarschuw beheerder
Ik denk dat je bepaalde dingen niet helemaal goed begrepen hebt dan. Of ooit een Airbase hebt gehoord in het echt.

Waarschuw beheerder
een jomox airbase of xbase heeft toch geen standaart distorted kick erin zitten lijkt mij?....tis een 909 emulator.....je moet er evengoed nog effecten overheen gooien....dus ook distortion over de kick....als je er die hardcore bassdrum uit wilt pompen....want er zit volgens mij geen standaart distortion op een jomox drumbak...

ik kan ut ook fout hebben....maar dat denk ik niet...;)

ps...ik ken synthforum wel hoor...;)
Waarschuw beheerder
Bla heeft gelijk hij had idd een airbase gebruikt. Maar de airbase is toch gewoon een xbase in rack versie of heeft hij ook nog extras??

Waarschuw beheerder
Nee, misschien iets meer geheugen, maar dat weet ik niet. Zou overigens altijd voor de XBASE kiezen gezien het feit, dat die de sequenzer erbij heeft. Sterker nog: Mijn theorie is, dat zonder dat lopende licht techno enz. nooit ontstaan was.

Waarschuw beheerder
exilim is een beetje de weg kwijt
Waarschuw beheerder
hmmmmmm kijk nu maar ff op deze thread op het synthforum en dan zie je dat ik gelijk heb.

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=85011bc035ba96ac9bf23adac4ac4f10&threadid=18379&perpage=20&pagenumber=1

Endynox en die zal het best ook wel weten omdat hij al ver in het wereldje zit bevestigd mijn verhaal over de kick uit he bad guy van Promo.......
En dat de Xbase een sequenzer heeft wist ook wel alleen ik vroeg me af of er een verschil in geluid was.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Met Reason (voor pc) kom je een heel eind.
Waarschuw beheerder
Heeft iemand nog reason, zodat ik die kan downloaden?

Of zal ik toch maar ff naar de winkel gaan om het ff te kopen (gewoon free record shop?)
Waarschuw beheerder
beginnen met software, das t beste. als je talent hebt kijk je pas verder
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jullie vergeten gewoon mijn schatje :S

MC-307 > Dj-Groovebox,.... ghhehehehe
Waarschuw beheerder
Is de Novation Drumstation ook niet een aardige drummodule?
Waarschuw beheerder
@Mauz : Reason kopen ? is een dure grap hoor !

Weet je niet iemand waar je een kopietje van kan maken ?
Waarschuw beheerder
Duracell niet zo voor hardcore, zitten als ik het goed opmaak uit de posts op het synthforum van hierboven geen Distortion effecten op.

voor andere vormen van dance met wat "normalerë" kicks is het volgens mij een goed apparaat (Y)
Waarschuw beheerder
2 dj crimson
Misschien kan ik er nog wel aankomen via een vriend.
Ken jij anders nog iemand?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je iemand kent die op het campusnet van utwente zit dan moet je het diegene maar eens vragen :D
Waarschuw beheerder
fruity loops moet ook een goed programma zijn hoorde ik gisteren. Die heb ik ook maar gedownload

Waarschuw beheerder
De Yamaha Rm1X is waardeloos zegt een persoon hier....uhmmm...waar kom jij vandaan? de rm1x is een supervet apparaat..al die klote fuk grooveboxen van roland..ze proberen het elke keer weer en elke keer klinkt het bagger... yamaha en korg zijn echt marktleiders geworden met fatsoenlijke producten en bovenal innovatief het succes van de 909en de 303 zijn puur toevallen geweest, dat wil roland nieteens toegeven..de 808 werd veel in popmuziek gebruikt van o.a police en phil collins dus was met recht populair. De su700 waar ik mee werk is ook supervet, die blijft inspirenen gewoon....

Waarschuw beheerder
het succes van de 909en de 303 zijn puur toevallen geweest, dat wil roland nieteens toegeven...

Zowel 909 als 303 waren in hun tijd absoluut geen success.
Dat de 303 een success geworden is, ligt aan PHUTURE en hun ACID TRACKS. Velen wilden di3e sound ook hebben en misschien is het idd toeval dat de 303 daarom zo populair werd.

Maar het success van de 909 een toeval? NEVER. Geen drummachine kan de 909 qua druk - die bij danceprodukties nu eenmaal het belangrijkste is - evenaren.
Waarschuw beheerder
De 909 werd gemaakt in een tijd dat digitale drumcomputers heel erg in opmars waren. De 909 was ongeveer net zo duur als de Sequential Drumtraks maar had niet die "realistische" vette geluiden, vooral de kick en de snare klonken erg beroerd naar de toenmalige standaarden.

Een Drumtraks klinkt nog steeds erg lekker, vooral bij wat meer New Wave achtige electro tracks. Prince gebruikte hem in zijn gloriedagen ook, luister maar eens goed naar die omlaaggepitchte snares, dat kon alleen met Drumtraks.

De 808 kwam eerder uit en dat was een goedkope en heel goed klinkende analoge drumcomputer met bijna revolutionaire mogelijkheden, je kon hem heel makkelijk programmeren en synchroniseren aan de rest namelijk. Daar zijn er echt ontzettend veel van verkocht, want die was voor de grote digitale drum hype.

Waarschuw beheerder
Klopt, zelfs het Thriller-Album van Michael Jackson is met de 808 gemaakt.

De 909 had idd het pech, dat een drumcomputer begin jaren 80 zo exact mogelijk als een echt drumstel moest klinken - en had natuurlijk met dit geluidsideaal vooral tegen de sample-gebaseerde Linn 9000 van Roger Linn of de SC Drumtraks geen schijn van kans.
Roland heeft wel geprobeerd, er iets tegen te doen - de 909 is niet compleet digitaal, de hihats bijv. zijn 8-Bit samples. Maar bijv. die hihats waren zelfs voor die tijd slecht (de analoge 808 hihats klinken veel beter), zodat de 909 als lood in de winkels bleef liggen.

Wou dak een tijdmachine had... ff boodschappen doen ;):)

Waarschuw beheerder
het enige wat je hieruit op moest maken is het feit dat de 909 en 303 en een aantal andere apparaten populair zijn geworden door de house muziek.. anders was een 909 en de rest nooit bijzonder geweest en nu allang een dood gestorven... het blijft tijdloos allemaal, niks is beter dan de real shit...maar als je bv met samples werkt of met klonen kun je heel dichbij het echte geluid komen...dan ben je wel even bezig met editten maar dan heb je wel wat...en het laag van een 909 is meester weet ik maar als je een kloon kick bewerkt kom je ook ver...niet iedereen rijdt porsche of ferrari he...
Waarschuw beheerder
Jomox heeft hele goede klonen.

Analogue solutions heeft ook een 909 BD en SD module voor een modulair systeem.

Waarschuw beheerder
de kick en de snare uit de 909 zijn analoog.. de rest zijn volgens mij 12 bit samples...de tr707 is ook geweldig..de ride cymbal vooral, psies de 909 ride...ik doe het maar met een su700 en een rm1x , een ms2000 keys, een juno en een paar effectenbakken + mackie mengtafel en een DAT maargoed, dan heb je ook een kamer gevuld he...en live met allemaal oude machines? kzou niet durven...puls dat de mogelijkheden beperkt zijn..wat wil je...de decay van de kick ff indammen? neuh, doe maar de su700 of mpc2000xl, dat is nieuwe innovatieve apparatuur waar een producer wat mee kan...die 909 leen ik wel van een vriend..ben trouwens wel jaloers... :S

Waarschuw beheerder
de elektron machinedrum is de beste drumbak ooit gehoord...wat een laag komt daaruit zeg...daar word je gewoon bang van...echt geheel deze tijd ook...als ze in 84 al een 909 konden maken...dan kunnen ze nu helemaal zieke shit maken..maar dat gebeurd helaas (gelukkig) niet..meningen zijn verdeeld..het is maar goed dat niet iedereen muziek maakt ook anders raakt de markt over verzadigd...maargoed­, dat heb je toch al..

Waarschuw beheerder
heb net een rs7000 aangeschaft...wat een vette machine zeg...zwaar aanbevolen!!

Waarschuw beheerder
Die kerel van Märtini Brös benut die ook op dat ene liedje (ken je misschien wel, dat met "Wir flashen jedes weekend, und alles just for you, wir tun es cause we love it, kommt her und hört uns zu")

(Zei die tenminste toen ze dat live speelden)
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Kben het vervormen van 909 samples een btje zat.

Was een goeie software drumcomp?

Waarschuw beheerder
met reason moet je gewoon veel kunnen doen ...vooral qua drumsounds...blijft inspireren...maargoe­d, ik gebruik mijn apparatuur om mijn muziek te maken...heb beste alternatief is reason met goede refills...heb wel 14 cd's liggen dus genoeg...kom er gewoon niet aan toe...
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
ik gebruik inderdaad wat refills om specifiek te zijn "Herecomesthedrums" daar zitten alle drumcomputers van roland bij inbegrepen! uiteindelijk gebruik ik zelf toch maar een paar geluidjes er uit maar toch. en de synths in reason worden pas bruut als je met de cv merger gaat klooien (de achterkant van de apparatuur)

een goeie soft drumcomputer is de virsyn TERA! (ook voor vette synth sounds) en de malstrom in reason haal ik ook de brute kicks!
Waarschuw beheerder
Waar kan je die Herecomesthedrums downloaden//kopen ?
Waarschuw beheerder
tsja ehm "direct connect"/"dc++" heb ik em vandaan gehaald maar dan ben je nog tijdje zoeken voordat je een goeie audiohub hebt!
Artiest C-Sar
Waarschuw beheerder
Airbase, xbase, mbase, MD.

Soft:
Virsyn Tera (909 sounds) RMiV (WAUWAUW) en: SAMPLES! gooi ze is in kontakt en ga is los met layeren (elke layer apart tunen bijvoorbeeld) Pitch enveloppes zijn niet eng en een Comb Filter aan een adsr koppelen ... tja, doe maar is leuk spelen :)