Partyflock

Forumonderwerp · 631020
2474x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Studiemodel Golf GTI Het studiemodel treedt zowel voor wat betreft vormgeving als karakter nadrukkelijk in de voetsporen van de Golf GTI van de eerste generatie die 28 jaar geleden werd geïntroduceerd. Het studiemodel op basis van de nieuwe Golf is een GTI in de meest pure zin van het woord. Hij wordt aangedreven door een compleet nieuwe 2,0 liter FSI- Turbomotor met 200 pk en is een waardig lid van de familie die voortkomt uit de oerversie van de Grand Tourismo Injection: de Golf GTI uit 1976. De productie van de nieuwe Golf GTI start naar verwachting in 2004.
Met het studiemodel toont Volkswagen hoe de GTI van de toekomst er uit ziet. De rode kleur en de zwarte grille met rode sierlijst zijn duidelijke verwijzingen naar de allereerste Golf GTI Naast de traditionele details laat het studiemodel ook compleet nieuwe GTI-kenmerken zien zoals de opvallende V-vorm van de neuspartij. Die vorm deelt de GTI met een ander zojuist voorgesteld studiemodel van Volkswagen: de Concept R Roadster. Om de nieuwe 2,0 liter FSI Turbomotor vrijelijk te laten ademhalen, is de voorbumper voorzien van drie grote luchtopeningen. Die zijn evenals de luchtopening in de grille afgewerkt met een honingraatstructuur. De spatbordverbredingen aan de onderkant van de carrosserie zijn niet alleen fraai om te zien, ze zijn ook praktisch: ze voorkomen steenslag op de lak doordat steentjes in de wielkasten worden geleid. Aan de achterzijde ten slotte, springen de dubbele verchroomde uitlaat en de sterker aangezette dakspoiler in het oog.

Interieurdesign Ook in het interieur zet de Golf GTI - studie de stijl van zijn illustere voorvader uit 1976 voort. Zo zijn de dorpellijsten, de pedalen en de voetsteun gemaakt van geborsteld aluminium - de grip op de pedalen wordt gewaarborgd door rubberen noppen. De studie laat ook zien dat ergonomie en sportiviteit geen onverenigbare factoren zijn. De sportstoelen met hun hoge leuningen zijn niet alleen bijzonder comfortabel, maar bieden ook optimale steun. Daarnaast beschikken de achterpassagiers over twee aparte stoelen. De verstelbare hoofdsteunen vormen optisch een geheel met de stoelen en laten tegelijkertijd de liefde voor het detail zien doordat het GTI-logo er in verwerkt is.

Bekleding De bekleding bestaat voor het grootste gedeelte uit glad, zwart leer. Over de breedte van de leuningen en de zittingen zijn overdwars smalle repen geperforeerd leer aangebracht. Ook de bekleding van het binnenste gedeelte van de hoofdsteunen bestaat uit leer. Het driespaaks stuurwiel bestaat deels uit geborsteld aluminium. In de verticale spaak is het GTI-logo verwerkt en uiteraard is de rand met leer bekleed. De speciale gripzones in het verlengde van de spaken zijn voorzien van een leersoort die ook in de autosport wordt toegepast. De instrumenten zijn nieuw ontworpen. Alleen al door hun uiterlijk geven ze een indruk van technische perfectie en dat wordt nog eens benadrukt door een aluminium ring om de belangrijkste instrumenten. De toerenteller zit links. Zijn schaal gaat tot 8.000 tpm - het rode gebied begint bij 7.000 tpm. Het studiemodel heeft veel gemeen met de originele Golf GTI, maar hij slaat ook nieuwe wegen in. Wat dat betreft maakt hij een statement de GTI was een icoon en is een icoon - de GTI heeft de eeuwige jeugd.

De basis Het concept is gebaseerd op de tweedeurs versie van de nieuwe Golf omdat deze zich met zijn sterk oplopende gordellijn sterker dan voorheen onderscheidt van de vierdeurs versie. In technisch opzicht profiteert de GTI uiteraard van alle goede eigenschappen die de nieuwe Golf wederom tot maatstaf in zijn klasse maken. Daartoe behoren de hoogwaardige carrosserie, het nieuwe onderstel, de nieuwe elektromechanische besturing en de bijzonder efficiënte technologie. Voor de Golf GTI betekent dat een door middel van de turbo geoptimaliseerde inspuiting (FSI) en de concurrentieloze DSG-versnellingsbak.

Harder, sterker, sneller, maar toch comfortabel Uiteraard wijkt het GTI - concept sterk af van de 'normale' seriemodellen. Zo is hij met het oog op het hoge vermogen voorzien van een duidelijk steviger, maar nog altijd comfortabel onderstel. De I8-inch lichtmetalen wielen zijn speciaal voor dit studiemodel ontworpen. Ze bieden plaats aan de grotere remschijven (die voor de gelegenheid zijn voorzien van rode remklauwen) en de brede banden zorgen voor optimaal contact met de weg. Een ander opvallend kenmerk is het nieuwe uitlaatsysteem met twee verchroomde uitlaatpijpen.

Serieproductie De Golf GTI is nu nog een concept, maar de voorbereidingen voor serieproductie van de nieuwe Golf GTI zijn al gestart. De productieversie wordt rond de autotentoonstelling van Parijs in het najaar van 2004 op de markt verwacht.

bron: www.adversus.nl

Waarschuw beheerder
mjah wat ook lachen is, is dat de eerste golfjes gti alweer wegenbelasting vrij zijn... kortom lekker jagen zonder wegenbelasting

Waarschuw beheerder
donateur
Ordinaire puber bakken zijn het.

Gadverdamme.
Waarschuw beheerder

:respect:

Waarschuw beheerder

erg trieste opmerking.

zal wel zo'n fiat wijf zijn die dat zegt :kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Geef mij zo'n ordinaire puberbak! :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Doe mij maar een golf 1 gti :-)
Waarschuw beheerder
doe mij maar lekker me eigen golfie 2 GTI 8v
Waarschuw beheerder
Kom maarrrrrrrrrrrrrrrrr­rrr
:p:p:p:p:p:P:P:P:P:P­:P:P:P:P:P:

Waarschuw beheerder
ik passeer maar met me 90 pk-tjes. :bloos:

Waarschuw beheerder
maaaaaaaaaaaaaaaaaar­. ik tank wel 2 keer zo goedkoop als jullie en rijd er 2 keer zo lang mee.

ha!
Waarschuw beheerder
erg trieste opmerking.

zal wel zo'n fiat wijf zijn die dat zegt

iemand op z'n teentjes getrapt????? :-D
Waarschuw beheerder
donateur
foto's??

Waarschuw beheerder
donateur
Beste Timmetje,

Het is nou eenmaal de meest populaire auto onder de pubers. Is niks aan gelogen.

Ordinair worden die auto's door het type bestuurder. Een beetje jou type, zeg maar.
Waarschuw beheerder
geef mij maar een mooie golf R32...
dat is pas rijden,
alhoewel een BMW Z8 ook echt heerlijk rijd maarjah geen geld voor,
maar ff over De "GOLF"
het zijn echt perfecte auto'tjes om in te beginnen en die golf 1 gti is nu echt vet goedkoop,
dus ik zou iedereen een golf aanraden en niet gaan luisteren naar die mensen die denken dat een "KIA" een goeie auto is...

dit wou ik ff kwijt

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
VW uber alles

Waarschuw beheerder
GOLF R32 is nie zo super hoor...ik weet toevallig ergens een corrado VR 6 te staan die de snelste productie van VW eruit rijd........DUS.....­.

voor de rest kan der maar een ding over zeggen

"het blijft een maar een golfje"

Waarschuw beheerder
nee maar een golf r32 is wel ff 10 keer dikker dan een corrado.. van het geluid word je gewoon geil :kwijl:
Waarschuw beheerder
het zijn echt perfecte auto'tjes om in te beginnen en die golf 1 gti is nu echt vet goedkoop

voor een originele golf 1 die in perfecte staat is betaal je nochtans wel wat.

Waarschuw beheerder
heeft die auto niet een beetje teveel speed tom?:devil:
Waarschuw beheerder
2DF - VW:Heb je zeker gelijk in, een mooie orginele type 1 gti is een mooi bedragje waard, alleen jammer dat er een heleboel gewoon afgetrapt zijn :(

Over het geluid van de R32 kan ik kort zijn: zo goed als het zelfde als van een ouwe corrado vr6,alleen ietsje agressiefer.. het golf r32 blok is gewoon een oude vr6 motor (zoals in de corrado) maar dan met een andere krukas en een andere kop....

2 Queen of all dark angels: 8)

Artiest Trunkz
Waarschuw beheerder
ik hou het bij de mijn eigen (en de mooiste golf ooit gemaakt) de Golf 4
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die nieuw Golf GTi is wel master maar geef mij maar De R32 echt de beste oooit (Y)

Waarschuw beheerder
die r32 is idd de mooiste! (Y)
Waarschuw beheerder

:jaja:

maar ik ben dik tevreden over mijn GolfII GL/Madison, hoeft nu nog niet zo'n dikke te wezen (komt nog...komt nog)
Waarschuw beheerder
ik denk zelf trouwens niet dat je een golf type 4 of 5 als ordinaire puberbak moet zien, dit zijn geen autootjes die je voor 2000euro ergens op de kop tikt......

En idd Golf R32 is niet zo snel, met me corradotje blijf ik hem makkelijk voor :)

En ja ik heb bewijzen :) video materiaal :) :)
Bij interesse stuur maar pb
Waarschuw beheerder
donateur
hmm. kan kort zijn, geen geld voor een "5"
Waarschuw beheerder
Vind die foto's meer op een VW polo lijken, of ligt dat aan mij :s
Waarschuw beheerder
Ja, dat ligt aan jou :P
Waarschuw beheerder
Ik kan niet wachten totdat ik een ritje mag maken met de type 5 GTI, FSI Motor met turbo :)
Waarschuw beheerder
donateur
zal wel weer een introductie daggie voor komen?
Waarschuw beheerder
dat ook natuurlijk, plus dat alle medewerkers bij ons bedrijf een keer ELK nieuw model een weekeind mee krijgt om te testen.......ooooooo­oooooh wat heb ik het slecht...

Waarschuw beheerder
rexel ik heb je filmpjes gezien in zo'n ander topic, heb je wel eens een aanrijding gehad?
Waarschuw beheerder
Nope, rij nu al sinds 24 aug 2001 schade vrij (toen heb ik me rijbewijs gekregen)

Misschien dat het scheelt dat ik nooit kort enzo ben, en dat als ik aan het scheuren ben altijd 100% aandacht bij het rijden heb enzo
Waarschuw beheerder
donateur
2 rexel, je scheurt toch niet?? je rijdt gewoon stevig door 8)
Waarschuw beheerder
Als je stevig doorrijden neemt, en daar een stapje bovenop, dan heb je mijn rijstijl :D
Waarschuw beheerder
Ik vind m op zich wel mooi,maar ik heb echt een KK hekel aan duitse en franse auto's..... sorry...... :P
Waarschuw beheerder
Franse auto's ben ik met je eens :D

Waarschuw beheerder
Zeer nette auto :P mensen hebbven een hekel aan Franse auto's omdat de franse iedere keer de Duitsers overtreffen :P
Waarschuw beheerder
Jah dat zal......wedstrijdje­? :P

Waarschuw beheerder
is goed ;) ik heb nu wat leuks voor de deur staan :P
Waarschuw beheerder
wat dan? :p
Waarschuw beheerder
De golf 5 ;) gti tje met 200 pk's.
Ik geloof dat er een diesel ook uitkomt een 1500 met jawel je leest het goed 115pk's.
niet slecht e voor een standaard 1500.
Waarschuw beheerder
ja gonzales wij gaan liefer italiaans!!!

Waarschuw beheerder
Heb vandaag een ongeluk gehad en ben blij dat ik in een Golf4 zat en niet in een andere 'oudere' auto! Heb geluk gehad!

Waarschuw beheerder
Ik ben al hel erg blij in mijn vetste GOLF III GTI, met de geiltste geluid die je maar kan hebben...:bounce:

Wedstrijdje? :)