Partyflock

Forumonderwerp · 629298
2 volgers · 27317x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Nog meer mensen die turnen want heb soms ech het idee dat ik ongeveer de enige ben( nie dat dat de sport minder leuk maakt hoor:P)....so let me know en wat voor niveau turn je?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb geloof ik in Feb. mijn 1e wedstrijd :)

Dus ik heb gelukkig nog even..

van de week weer voor et eerst gesprongen..
jeetje mina zeg wat een spierpijn in mijn benen!! :P

:D
Waarschuw beheerder
donateur
hey butterfly, welk niveau kom je uit dan/ Want ik heb 4 februari mijn eerste wedstrijd, ik zit niveau 6.

Bij ons kun je niet kiezen of je bepaalde toestellen wil laten liggen, je doet aan alles mee of aan niets

Waarschuw beheerder
Ik heb 29 oktober demonstraties, misschien in november springen en in december clubkampioenschappen en dan in januari of februari eerste wedstrijd van toestelturnen.
Waarschuw beheerder
Hey Loes, kgeloof dat ik ook niveau 6 ga doen :)
Alle senioren bij ons doen dat als et goed is!

Wie weet komen we elkaar nog wel tegen :D

Bij ons moet je ook aan alles mee doen, of anders niet!
Maar vaak als je in de selectie zit MOET je zelfs! :jaja:

Clubkampioenschappen hebben wij altijd aant eind van et seizoen! :) altijd leuk!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Butterfly * op zondag 16 oktober 2005 om 18:05:
Clubkampioenschappen hebben wij altijd aant eind van et seizoen! altijd leuk!

Voor de selectiegroepen doen we het altijd aan het begin. Gewoon om weer ff een wedstrijdje te doen die niet zo belangrijk is, dingen uitproberen of ze echt lukken op wedstrijden enzo. De clubkampioenschappen voor recreanten hebben we in april.

Waarschuw beheerder
wij hebben de clubkampioenschappen ook altijd aan het eind van het seizoen.......
Hmmzz moet ik tog es vragen of ik wel op 2 toestellen kan meedoen...... maja wil best voor de grap ff aan de brug hangen en beetje zwaaien, maar over dat pegasus ga ik echt niet springen haha
Waarschuw beheerder
als heel klein meisje kwam ik al snel tot de conclusie dat het echt niks voor mij was :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van La Diablada op zondag 16 oktober 2005 om 20:39:
als heel klein meisje kwam ik al snel tot de conclusie dat het echt niks voor mij was

Ja.. je hebt het in je of niet :jaja: :P

En als et nix voor je is moet je er ook niet aan beginnen!!

Waarschuw beheerder
Wij hebben gister gefilmd tijdens de training, is best handig! Een meisje schrok vreselijk van dr sprong, ze had nie gedacht dat het zo erg was.
Best leerzaam dus!
Waarschuw beheerder
Filmen is idd altijd zeer leerzaam :)

Dan kun je jezelf tenminste zien en écht goed bekijken wat er gebeuren moet, hoe het beter kan worden..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Hebben wij vorig jaar ook gedaan. Wij hebben voor de toestelwedstrijden beginnen altijd een dorpenwedstrijd, en hier worden dan opnames voor gemaakt. je hebt je oefening dan al klaar en dan moet je dus alleen nog aan de kleine dingetjes gaan werken
Waarschuw beheerder
Das dan wel handig! :)

Kun je tenminste zelf terug kijken hoe het eruit ziet en wat je eventueel nog wilt/kunt veranderen!!

Waarschuw beheerder
ooooow dat filmen is egt zo ideaal, mijn vader nam mijn wedstrijden altijd op, zie je echt heel goed wat je moet veranderen enzo...... en dan neem je het ook echt aan van je trainer terwijl die het al 1000x gezegd had dan pas zie je dat hij gelijk had haha

Waarschuw beheerder
Turn zelf niet maar vind t zeker vette shit wat ze allemaal kunnen.

Bij mannnen de ringen en bij vrouwen toch wel de mat
Waarschuw beheerder
Ik sluit me volledig bij jou aan :D

Maar balk vind ik ook super ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb eindelijk schroef achterover beetje door :D Ik oefen hem steeds vanuit arabier op de dubbeltrampoline, hoop hem vanavond op de air tumbling te doen :D

wordt vervolgd.... ;)
Waarschuw beheerder
Ik zat er vroeger altijd op. Vond het altijd wel leuk, maar toen ging ik tennissen, vond ik leuker toen. En dansen, wat ik nog steeds doe.
Altijd handig als je dan vroeger erop gezeten heb.
Vond de 'mat/vloer' altijd het leuks, haalde altijd de hoogste punten voor de brug en had een hekel aan de balk (behalve de afsprong) en de sprong, tja, ging wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 13:40:
En ik heb een kronkel met de kip, ik kan het niet meer! Als er iemand vangt dan gaat het goed en hoeven ze bijna nie te vangen en als ik het dan alleen doe dan lukt het voor geen meter. Maandag stond me trainer er naast en deed net oftie ging vangen en hij deed het niet en ik haalde um wel, dus ik kan het wel, echt zo achterlijk

had ik ook:O stom he, is denk ik n gevoel dat je zekerder bent ofzo:\ had ik tijdens n wedstrijd, was ik aant opwarmen stond mn trainster ernaast deed ik hem alleen, zonder probleem, toen begonnen we, moest ik dus alleen haalde ik hem niet tot 3 keer toe:(:( toen is ze me maar komen helpen. gelukkig hed ik een heeel aardig jury lid die me had zien opwarmen en die dus had gezien dat ik hem wel kon en ze had me toch nog n 6,8 gegeven:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 oktober 2005 om 12:10:
Uitspraak van peter25 op zaterdag 8 oktober 2005 om 20:29:
zo te zien heeft iedereen die op turnen zit last van knieen enkels en rug!!

Ik heb ook op turnen gezeten en ik heb altijd last van mijn knieeen

ik ben na 4 jaar moeten stoppen omdat ik niet eens meer een aanloop naar t paard kon doen zo'n pijn had ik in me knieen:\
ik heb dus te weinig kraakbeen,en dat kraakbeen wat ik nog heb in me knieen is beschadigt door het turnen:(:\
ik vond het echt klote dat ik moest stoppen, ik heb dan ook heel wat avonden boos op mn kamer gezeten omdat ik wilde gaan trainen maar niet mocht gaan:(
(en ben naar 2 verschillende fysiotherapeuten geweest en die zeiden allebei wat anders dus daar ga ik niet meer heen)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben zo blij dat ik er gen last van heb, knieen enzo.

Echt relaxed, mijn los om op de brug gaat gewoon steeds beter. Tijdens het steken zit ik nu bijna op 45 graden boven horizontaal. Echt lekker,eigenlijk doorgaan tot handstand, maar dat is weer een heel andere beweging.

Ben op wedstrijden ook keer helemaal fout gegaan. Werd toen niet gematst:S, had een 5.4 ofzo, dat is echt niet leuk!!
Waarschuw beheerder
dat is echt balen zeg! ik turn nu sinds twee jaar, en heb vroeger een keer 1,5 jaar gedaan ofzo. heb 26 nov de eerste wedstrijd van dit seizoen..... spannend, moet nog veel trainen! ik doe los niveau 11 (nieuwe systeem, was eerst niveau 6)op dit moment train ik lekker veel, 7,5 uur in de week, binnenkort zelfs 1 week 9,5 uur ivm extra training. nog meer mensen die binnenkort wedstrijd hebben????

Waarschuw beheerder
Nee gelukkig de eerste pas in december. Het loopt hier zo traag met die oefenstof en zo, allemaal nog dingen die veranderen bla bla. Ik ben nu bezig met me oefeningen samenstellen, wordt waarschijnlijk niveau 7, 8 of 9 maar ik gok op 8.
Waarschuw beheerder
jah, bij ons blijft er ook van alles veranderen, heel irritant, maar ik heb gewoon vaste oefenstof. niveau 8 is wel kei goed zeg, hoe lang turn je al??
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 oktober 2005 om 21:47:
ik heb dus te weinig kraakbeen,en dat kraakbeen wat ik nog heb in me knieen is beschadigt door het turnen

Goh.. dat heb ik nou ook! Maar ik turn nog steeds.. met extra oefeningen tijdens de warming-up voor mijn knieeën gaat dat prima gelukkig! ;)

Loes: nou wees gezegend met je los om! Mij lukt het écht voor geen meter!! Heb afgelopen week turnstage gehad, 2 daagjes trainen.. en heb wappertje-kip gehaald :D Eindelijk.. :D:D

Ow enne.. had nog ff voor de zekerheid nagevraagt aan mijn trainster ik kom in het nieuwe systeem uit in niveau 6! :)
Ik heb ergens in februari mijn 1e wedstrijd.. Dus miss kom ik je nog wel tegen Loes ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van >>Massive<< ® op zaterdag 22 oktober 2005 om 18:17:
En?? Hoe smaakte het?

Wat een grapjas ben je ook weer.. :P

Sommige mannen.. O:)

En.. dit is nou mijn mannetje :D :P LOL!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Sorry kón het gewoon niet laten 8)

o:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb ook altijd last van mijn knieen erg vervelend wat voor extra oefeningen doe je dan in de warming-up?? ben wel benieuwd eigenlijk.....

ik heb 10 dec me eerste wedstrijd kom uit in nivo 10 maar volgens mij had ik nivo 9 ook nog wel gehaald maja hard trainen en dan volgend jaar nivo 8 ofzo.... Heb deze week vakantie dus zal me oefeningen eens in elkaar gaan zetten ik zag zelfs dat ik een koprol kan doen op vloer whahaha echt grappig
Waarschuw beheerder
donateur
Kom je zeker tegen dan Butterfly.

Wappetje kip, ik kan hem bijna eigenlijk altijd wel, maar omdat ik gewoon weinig vaart heb en dus met hele kromme armen de kip doe, krijg je meer aftrek dan dat het oplevert. Hoe zit dat bij jou dan?
Waarschuw beheerder
Bij mij gaat et wat dat betreft nu wel goed :D
Gaat steeds makkelijker! ;)

Wanneer ik met kromme armen ga land ik met mijn buik tegen de legger en aangezien ik een navelpiercing heb ga ik dan nie verder omdat ik dat nie echt vertrouw :P

Brug is niet mijn sterkste onderdeel dus ik pak wat ik pakken kan..

2 Hardstyle-Diva: goed met je enkels draaien dat ik ook goed voor je knieeën en bepaalde rek/strek oefeningen die goed zijn voor je gehele benen!! Zoals bijvoorbeeld door je knieeën zakken en dan weer op je tenen gaan staan :)

Bij mij werkt et iig heel goed..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van * Butterfly * op zaterdag 22 oktober 2005 om 18:13:
Goh.. dat heb ik nou ook! Maar ik turn nog steeds.. met extra oefeningen tijdens de warming-up voor mijn knieeën gaat dat prima gelukkig!

Uitspraak van * Butterfly * op zondag 23 oktober 2005 om 22:28:
Zoals bijvoorbeeld door je knieeën zakken en dan weer op je tenen gaan staan

ik kan niet eens meer op mn knieen zitten of door mn knieen gaan:\ en nee is geen aanstellerij maar het gaat gewoon niet net of t op slot gaat zitten ofzo heel raar gevoel.

ik heb ook oefeningen moeten doen van de fysio maar die hielpen niet, t werd eigenlijk alleen maar erger:(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb er vroeger ook op gezeten
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb ook navelpiercing maar hoe ik er ook opkom dat ding blijft wel zitten. En ik moet wel ophurken doen, anders kom ik niet aan mijn a-2 onderdelen:S.

Waarschuw beheerder
thanx zal t eens proberen want ik vind t echt kut dat ik niet volop kan trainen voor sprong en vloer en de afsprongen omdat me knieen dan vet pijn gaan doen......

Kun je niet ophurken dan loes?
Waarschuw beheerder
Ik ben nu weer bezig met zolendraai.. aangezien ik nu leertjes heb en het daarmee niet lukt :s Terwijl iedereen zegt dat et nu juist makkelijker moet zijn :P Hehe..

Ga nog tot januari door met leertjes en als et dan nog niet lukt dan kap ik ermee hoor.. dan maar weer zonder :P
Waarschuw beheerder
Ik heb 19 november teamwedstrijden, ik zit met 4 andere meiden van mijn club in een groepje en we doen niveau 5/6 (ik ga volgens niveau 6 gejureerd worden)
Maar tijdens de individuele wedstrijden wil ik het liefst niveau 7 gaan doen.
Ik heb bijvoorbeeld bij de verplichte oefenstof van niveau 7 gekeken en dat beheers ik gewoon.
Ben bang dat wanneer ik in niveau 6 ga, er toch meer druk op me staat omdat ik natuurlijk zo goed mogelijk wil presteren en zoveel mogelijk B'tjes in m'n oefening wil doen.
Maar weet nu al dat dat lastig gaat worden, vooral als je 2 onderdelen (vloer en sprong) dankzij blessure (scheenbenen) amper kunt trainen.... :(
Zie dat aantal mensen ook bezig zijn met wappertje.
Ik kom nooit tot zwaai waaruit ik me kip kan maken.. :( (altijd tot stilhang :S )Maar als ik wappertje doe doe ik hem meestal met zolendraai ervoor, dus zolendraai direct gevolgd door wappertje, krijg je lekker veel vaart.
Ben nu net als Butterfly ook leertjes aan het uitproberen, momenteel vind ik het nog steeds geen ideale uitvinding, maar denk toch dat ik er aan moet geloven met die gevoelige handen van me..

Zie trouwens dat er weer lekker veel wordt gereageerd in het forum, wel leuk hoor :D
Iedereen sterkte met z'n blessures trouwens (F)

O, ja die arabier flikflak schroef is gelukt op de air tumbling ;) vet happy ermee hihi
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Lekker dan, als je m goed doorhebt op vloer gaan oefenen!

Ik kan niet meer trainen zonder leertjes, ik vind het zooo eng zonder die dingen, heb gewoon het idee dat ik er dan afval. Dus het went wel;).

Ik kan wel ophurken. Maar op brug heb moet je niveau 6 dus 2 a2 onderdelen, nouja en de enige manier dat ik daaraan kan komen is buikdraai en ophurken. Ga geen buikdraai voorover doen zeg maar, en sommige onderdelen zijn juist weer heel erg moeilijk van a2. Beetje raar allemaal. maar houd het maar gewoon zo. Heb echt relaxte oefening.

Kip - los om kip - buikdraai - ophurken - pendelkip - buikdraai - onderzwaar 1/1 draai als die gaat lukken. Durf namelijk geen salto uit:S!

Zolendraai vind ik helemaal een drama, eccht verschrikkelijk. Alles wat achterover over de kop gaat, ielgh echt super angsten!

Ik denk dat ik op 6 precies goed zit, afgelopen jaar los1 gedaan en daar prima mee heb kunnen draaien het is alleen even de vraag wie er nog meer allemaal 6 gaan doen, of dat de halve nws groep is van vorig jaar of gewoon dezelfde lui.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk wel dat niveau 5 en 6 voor de senioren is die eerst LOS 1 deden.
Denk niet dat NWS-ers die vorig jaar naar behoren presteerden nu deze niveau's gaan doen (misschien wel 5).

Waarschuw beheerder
Levengevaarlijke sport :o (voor mensen die zo lenig zijn als een hark dan :))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loenachick Loux :yes: op maandag 24 oktober 2005 om 12:41:
O, ja die arabier flikflak schroef is gelukt op de air tumbling vet happy ermee hihilaatste aanpassing 24 oktober 2005 12:46

VET :D Nu nog op vloer.. kan die mooi in je oefening strax :P

Ik hoop et ook dat de leertjes snel wennen, kip aan de lage legger en zolendraai gaan zeer moeizaam nu, hoewel wappertje-kip heel makkie gaat :) Dus.. denk dat ik nog ff geduld moet hebben flink doorzettingsvermogen, want ik word er wel een beetje gek van! :P

Kwee nog nie precies wat mijn oefening word maar denk in deze richting: kip - buikdraai - ophurken - zolendraai - wappertje - kip - salto

En als zolendraai niet meer gaat lukken.. dan niet :P
Haha..

Vorig jaar deed ik LOS 3 maar dat kwam doordat ik niet veel trainde toen door mijn blessures. Nu gaan we gesellie met alle senioren niveau 6 doen :D

Vorig jaar in LOS 1 presteerde mensen van mijn vereniging met bijna dezelfde oefeningen daar veel meer dan ik in LOS 3. In mijn niveau deden toen heel veel oud-NWS'ers mee en dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk.. maja sommige willen graag winnen :P:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loenachick Loux :yes: op maandag 24 oktober 2005 om 12:41:
Zie dat aantal mensen ook bezig zijn met wappertje.
Ik kom nooit tot zwaai waaruit ik me kip kan maken.. (altijd tot stilhang )

Dat komt doordat je de beweging van hol-bol denk ik nog niet helemaal door hebt! ;)

Je moet voordat je de hoge legger vastpakt heel goed bol zijn anders krijg je er nooit een zwaai achter :)

Heb ik in het begin ook last van gehad :)
Dus.. komt vast nog wel goed!

Waarschuw beheerder
jemig als ik jullie brug oefeningen zo hoor moet ik nog maar es goed kijken of ik het wel goed heb want ik kwam tot de conclusie dat ik borstwaartsomtrekken, buikdraai v.o., buikdraai a.o. ophurken kip wegzet salto moet doen in nivo 10 echt gaar, maja zal mijn trainer nog es ff vragen....

Ik ben ook bezig met zolendraai gewoon voor de fun om die gewoon ff te kunnen zeg maar, maar ik vind m echt doodeng moet alleen nog ff dat laatste stukje goed doorkrijgen en dan zit ik er weer op..... haha
Waarschuw beheerder
donateur
Wappetje is een b- onderdeel toch?

Ik kan geeneens salto af;), dus altijd invintief zijn! wat raar dat er in niveau3, oud nws-ers meededen, ik vind dat wel heel groot verschil, maarja we zullen zien wie we dit jaar tegen het lijf lopen!
Waarschuw beheerder
Ja wappertje is een b onderdeel.
Net als salto halve draai af trouwens!! (msshn een tip voor jullie om te oefenen), en dan maakt het niet uit of ie gestrekt of gehurkt is, denk dat ik zelf het liefst strek half train, want doe nu strek af en wil niet dat ik dat straks niet meer durf ofzo :D

Waarschuw beheerder
Ik weet nog niet wat me brugoefening wordt, ik denk kip, buikdraai, ophurken, achteropzet, wegzet, flap ( 3/4 reus) en wegzet salto.
Sprong denk ik overslag of 1/2 in 1/2 uit.
Vloer zit ik een beetje mee in me maag vanwege me enkel, kan bepaalde series nog steeds niet :S En balk vink haske leuk, ben alleen nog steeds niet over me angst heen, das echt irri :S.

Ik vind trouwens sommige elementen echt raar geteld. Een spagaatsprong en wisselspagaat allebei a2, beetje raar vink dat. Zo zijn er nog meer dingen waarvan ik denk nou...
Hebben jullie dat ook?
Waarschuw beheerder
donateur
Ja ben t volledig met je een Mir.

maarehh kan iemand mij vertellen waar ik t FIG-reglement kan vinden op internet?
Waarschuw beheerder
donateur
het fig regelement of onderdleen? Die zijn namelijk niet op internet verkrijgbaar maar moeten gekocht worden!

Mirrie: Die angst op de balk, ik heb precies hetzelfde. Wat je een keer moet doen, op de 1-meter balk
10x streksprong
10x hurksprong
10x hurkhoeksprong
10x spagaatsprong
10x kattesprong
10x koprol
10x handstand/radslag
ga zo maar door, en ga dan eens op de hoge balk staan! Je zult zien dat het ineens veel minder eng is.

Ik heb precies hetzelfd,e echt niet leuk, elk nieuw jaar moet ik helemaal opnieuw beginnen met alle onderdleen op de hoge balk omdat ik het doodeng vind, ben afgelopen vrijdag hiermee begonnen, de hoge balk op geklommen en heb in 1x mijn oefening gedraaid. Echt super lekker gevoel.

Als dit niet werkt, tsja gewoon een hele training lang alleen maar op de hoge balk staan en bij het begin beginnen en aan de hand daarvan uitwerken!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Loes(K) op maandag 24 oktober 2005 om 22:49:
Die zijn namelijk niet op internet verkrijgbaar maar moeten gekocht worden

ja weet ik maar ik dacht: misschien staan ze ook op internet. Moet haast wel. toch?

ik zal nog eens googelen.

heb het wel op papier staan maar dat heeft mn collega-trainster dus vandaar

En je tips zijn inderdaad goed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 oktober 2005 om 18:49:
nivo 10 echt

doe je niveau 10 los nieuwe systeem?? er zijn hier nl alleen van die hoge niveau's, en ik doe niveau 11 want ik train pas 2 jaartjes.... kan er allemaal niet over mee praten, ben wel bezig moeilijkere dingen te leren, maar vind het allemaal behoorlijk eng!

Waarschuw beheerder
2 its me: jah ik doe nivo 10 nieuwe systeem, ja klopt maar ik vind t wel handig zo leer ik best wel veel, vooral onderdelen waarvan ik opzich nog niet echt veel gehoord had enzo aangezien ik toch damestrainster wil worden en niet herentrainster dat ben ik op dit moment, en ik loop stage bij de meisjes.....

2 loes: ow die tip van de balk vind ik opzich wel erg handig want mijn sprongen op de hoge balk zien er nou niet echt bepaald spetterend uit ofzo, na de vakantie gelijk ff proberen....