2 volgers · 27317x bekeken
Hey Loes, kgeloof dat ik ook niveau 6 ga doen 
Alle senioren bij ons doen dat als et goed is!
Wie weet komen we elkaar nog wel tegen
Bij ons moet je ook aan alles mee doen, of anders niet!
Maar vaak als je in de selectie zit MOET je zelfs!
Clubkampioenschappen hebben wij altijd aant eind van et seizoen!
altijd leuk!
Alle senioren bij ons doen dat als et goed is!
Wie weet komen we elkaar nog wel tegen
Bij ons moet je ook aan alles mee doen, of anders niet!
Maar vaak als je in de selectie zit MOET je zelfs!
Clubkampioenschappen hebben wij altijd aant eind van et seizoen!
Clubkampioenschappen hebben wij altijd aant eind van et seizoen! altijd leuk!
Voor de selectiegroepen doen we het altijd aan het begin. Gewoon om weer ff een wedstrijdje te doen die niet zo belangrijk is, dingen uitproberen of ze echt lukken op wedstrijden enzo. De clubkampioenschappen voor recreanten hebben we in april.
als heel klein meisje kwam ik al snel tot de conclusie dat het echt niks voor mij was
Ja.. je hebt het in je of niet
En als et nix voor je is moet je er ook niet aan beginnen!!
Ik zat er vroeger altijd op. Vond het altijd wel leuk, maar toen ging ik tennissen, vond ik leuker toen. En dansen, wat ik nog steeds doe.
Altijd handig als je dan vroeger erop gezeten heb.
Vond de 'mat/vloer' altijd het leuks, haalde altijd de hoogste punten voor de brug en had een hekel aan de balk (behalve de afsprong) en de sprong, tja, ging wel.
Altijd handig als je dan vroeger erop gezeten heb.
Vond de 'mat/vloer' altijd het leuks, haalde altijd de hoogste punten voor de brug en had een hekel aan de balk (behalve de afsprong) en de sprong, tja, ging wel.
En ik heb een kronkel met de kip, ik kan het niet meer! Als er iemand vangt dan gaat het goed en hoeven ze bijna nie te vangen en als ik het dan alleen doe dan lukt het voor geen meter. Maandag stond me trainer er naast en deed net oftie ging vangen en hij deed het niet en ik haalde um wel, dus ik kan het wel, echt zo achterlijk
had ik ook
Uitspraak van peter25 op zaterdag 8 oktober 2005 om 20:29:
zo te zien heeft iedereen die op turnen zit last van knieen enkels en rug!!
Ik heb ook op turnen gezeten en ik heb altijd last van mijn knieeen
ik ben na 4 jaar moeten stoppen omdat ik niet eens meer een aanloop naar t paard kon doen zo'n pijn had ik in me knieen
ik heb dus te weinig kraakbeen,en dat kraakbeen wat ik nog heb in me knieen is beschadigt door het turnen
ik vond het echt klote dat ik moest stoppen, ik heb dan ook heel wat avonden boos op mn kamer gezeten omdat ik wilde gaan trainen maar niet mocht gaan
(en ben naar 2 verschillende fysiotherapeuten geweest en die zeiden allebei wat anders dus daar ga ik niet meer heen)
laatste aanpassing
Ben zo blij dat ik er gen last van heb, knieen enzo.
Echt relaxed, mijn los om op de brug gaat gewoon steeds beter. Tijdens het steken zit ik nu bijna op 45 graden boven horizontaal. Echt lekker,eigenlijk doorgaan tot handstand, maar dat is weer een heel andere beweging.
Ben op wedstrijden ook keer helemaal fout gegaan. Werd toen niet gematst
, had een 5.4 ofzo, dat is echt niet leuk!!
Echt relaxed, mijn los om op de brug gaat gewoon steeds beter. Tijdens het steken zit ik nu bijna op 45 graden boven horizontaal. Echt lekker,eigenlijk doorgaan tot handstand, maar dat is weer een heel andere beweging.
Ben op wedstrijden ook keer helemaal fout gegaan. Werd toen niet gematst
dat is echt balen zeg! ik turn nu sinds twee jaar, en heb vroeger een keer 1,5 jaar gedaan ofzo. heb 26 nov de eerste wedstrijd van dit seizoen..... spannend, moet nog veel trainen! ik doe los niveau 11 (nieuwe systeem, was eerst niveau 6)op dit moment train ik lekker veel, 7,5 uur in de week, binnenkort zelfs 1 week 9,5 uur ivm extra training. nog meer mensen die binnenkort wedstrijd hebben????
ik heb dus te weinig kraakbeen,en dat kraakbeen wat ik nog heb in me knieen is beschadigt door het turnen
Goh.. dat heb ik nou ook! Maar ik turn nog steeds.. met extra oefeningen tijdens de warming-up voor mijn knieeën gaat dat prima gelukkig!
Loes: nou wees gezegend met je los om! Mij lukt het écht voor geen meter!! Heb afgelopen week turnstage gehad, 2 daagjes trainen.. en heb wappertje-kip gehaald
Ow enne.. had nog ff voor de zekerheid nagevraagt aan mijn trainster ik kom in het nieuwe systeem uit in niveau 6!
Ik heb ergens in februari mijn 1e wedstrijd.. Dus miss kom ik je nog wel tegen Loes
laatste aanpassing
en heb wappertje-kip gehaald
En?? Hoe smaakte het?
En?? Hoe smaakte het?
Wat een grapjas ben je ook weer..
Sommige mannen..
En.. dit is nou mijn mannetje
laatste aanpassing
ik heb ook altijd last van mijn knieen erg vervelend wat voor extra oefeningen doe je dan in de warming-up?? ben wel benieuwd eigenlijk.....
ik heb 10 dec me eerste wedstrijd kom uit in nivo 10 maar volgens mij had ik nivo 9 ook nog wel gehaald maja hard trainen en dan volgend jaar nivo 8 ofzo.... Heb deze week vakantie dus zal me oefeningen eens in elkaar gaan zetten ik zag zelfs dat ik een koprol kan doen op vloer whahaha echt grappig
ik heb 10 dec me eerste wedstrijd kom uit in nivo 10 maar volgens mij had ik nivo 9 ook nog wel gehaald maja hard trainen en dan volgend jaar nivo 8 ofzo.... Heb deze week vakantie dus zal me oefeningen eens in elkaar gaan zetten ik zag zelfs dat ik een koprol kan doen op vloer whahaha echt grappig
Bij mij gaat et wat dat betreft nu wel goed 
Gaat steeds makkelijker!
Wanneer ik met kromme armen ga land ik met mijn buik tegen de legger en aangezien ik een navelpiercing heb ga ik dan nie verder omdat ik dat nie echt vertrouw
Brug is niet mijn sterkste onderdeel dus ik pak wat ik pakken kan..
2 Hardstyle-Diva: goed met je enkels draaien dat ik ook goed voor je knieeën en bepaalde rek/strek oefeningen die goed zijn voor je gehele benen!! Zoals bijvoorbeeld door je knieeën zakken en dan weer op je tenen gaan staan
Bij mij werkt et iig heel goed..
Gaat steeds makkelijker!
Wanneer ik met kromme armen ga land ik met mijn buik tegen de legger en aangezien ik een navelpiercing heb ga ik dan nie verder omdat ik dat nie echt vertrouw
Brug is niet mijn sterkste onderdeel dus ik pak wat ik pakken kan..
2 Hardstyle-Diva: goed met je enkels draaien dat ik ook goed voor je knieeën en bepaalde rek/strek oefeningen die goed zijn voor je gehele benen!! Zoals bijvoorbeeld door je knieeën zakken en dan weer op je tenen gaan staan
Bij mij werkt et iig heel goed..
Goh.. dat heb ik nou ook! Maar ik turn nog steeds.. met extra oefeningen tijdens de warming-up voor mijn knieeën gaat dat prima gelukkig!
Zoals bijvoorbeeld door je knieeën zakken en dan weer op je tenen gaan staan
ik kan niet eens meer op mn knieen zitten of door mn knieen gaan
ik heb ook oefeningen moeten doen van de fysio maar die hielpen niet, t werd eigenlijk alleen maar erger
laatste aanpassing
Ik heb 19 november teamwedstrijden, ik zit met 4 andere meiden van mijn club in een groepje en we doen niveau 5/6 (ik ga volgens niveau 6 gejureerd worden)
Maar tijdens de individuele wedstrijden wil ik het liefst niveau 7 gaan doen.
Ik heb bijvoorbeeld bij de verplichte oefenstof van niveau 7 gekeken en dat beheers ik gewoon.
Ben bang dat wanneer ik in niveau 6 ga, er toch meer druk op me staat omdat ik natuurlijk zo goed mogelijk wil presteren en zoveel mogelijk B'tjes in m'n oefening wil doen.
Maar weet nu al dat dat lastig gaat worden, vooral als je 2 onderdelen (vloer en sprong) dankzij blessure (scheenbenen) amper kunt trainen....
Zie dat aantal mensen ook bezig zijn met wappertje.
Ik kom nooit tot zwaai waaruit ik me kip kan maken..
(altijd tot stilhang
)Maar als ik wappertje doe doe ik hem meestal met zolendraai ervoor, dus zolendraai direct gevolgd door wappertje, krijg je lekker veel vaart.
Ben nu net als Butterfly ook leertjes aan het uitproberen, momenteel vind ik het nog steeds geen ideale uitvinding, maar denk toch dat ik er aan moet geloven met die gevoelige handen van me..
Zie trouwens dat er weer lekker veel wordt gereageerd in het forum, wel leuk hoor
Iedereen sterkte met z'n blessures trouwens
O, ja die arabier flikflak schroef is gelukt op de air tumbling
vet happy ermee hihi
Maar tijdens de individuele wedstrijden wil ik het liefst niveau 7 gaan doen.
Ik heb bijvoorbeeld bij de verplichte oefenstof van niveau 7 gekeken en dat beheers ik gewoon.
Ben bang dat wanneer ik in niveau 6 ga, er toch meer druk op me staat omdat ik natuurlijk zo goed mogelijk wil presteren en zoveel mogelijk B'tjes in m'n oefening wil doen.
Maar weet nu al dat dat lastig gaat worden, vooral als je 2 onderdelen (vloer en sprong) dankzij blessure (scheenbenen) amper kunt trainen....
Ik kom nooit tot zwaai waaruit ik me kip kan maken..
Ben nu net als Butterfly ook leertjes aan het uitproberen, momenteel vind ik het nog steeds geen ideale uitvinding, maar denk toch dat ik er aan moet geloven met die gevoelige handen van me..
Zie trouwens dat er weer lekker veel wordt gereageerd in het forum, wel leuk hoor
Iedereen sterkte met z'n blessures trouwens
O, ja die arabier flikflak schroef is gelukt op de air tumbling
laatste aanpassing
Lekker dan, als je m goed doorhebt op vloer gaan oefenen!
Ik kan niet meer trainen zonder leertjes, ik vind het zooo eng zonder die dingen, heb gewoon het idee dat ik er dan afval. Dus het went wel
.
Ik kan wel ophurken. Maar op brug heb moet je niveau 6 dus 2 a2 onderdelen, nouja en de enige manier dat ik daaraan kan komen is buikdraai en ophurken. Ga geen buikdraai voorover doen zeg maar, en sommige onderdelen zijn juist weer heel erg moeilijk van a2. Beetje raar allemaal. maar houd het maar gewoon zo. Heb echt relaxte oefening.
Kip - los om kip - buikdraai - ophurken - pendelkip - buikdraai - onderzwaar 1/1 draai als die gaat lukken. Durf namelijk geen salto uit
!
Zolendraai vind ik helemaal een drama, eccht verschrikkelijk. Alles wat achterover over de kop gaat, ielgh echt super angsten!
Ik denk dat ik op 6 precies goed zit, afgelopen jaar los1 gedaan en daar prima mee heb kunnen draaien het is alleen even de vraag wie er nog meer allemaal 6 gaan doen, of dat de halve nws groep is van vorig jaar of gewoon dezelfde lui.
Ik kan niet meer trainen zonder leertjes, ik vind het zooo eng zonder die dingen, heb gewoon het idee dat ik er dan afval. Dus het went wel
Ik kan wel ophurken. Maar op brug heb moet je niveau 6 dus 2 a2 onderdelen, nouja en de enige manier dat ik daaraan kan komen is buikdraai en ophurken. Ga geen buikdraai voorover doen zeg maar, en sommige onderdelen zijn juist weer heel erg moeilijk van a2. Beetje raar allemaal. maar houd het maar gewoon zo. Heb echt relaxte oefening.
Kip - los om kip - buikdraai - ophurken - pendelkip - buikdraai - onderzwaar 1/1 draai als die gaat lukken. Durf namelijk geen salto uit
Zolendraai vind ik helemaal een drama, eccht verschrikkelijk. Alles wat achterover over de kop gaat, ielgh echt super angsten!
Ik denk dat ik op 6 precies goed zit, afgelopen jaar los1 gedaan en daar prima mee heb kunnen draaien het is alleen even de vraag wie er nog meer allemaal 6 gaan doen, of dat de halve nws groep is van vorig jaar of gewoon dezelfde lui.
donateur
Ik denk wel dat niveau 5 en 6 voor de senioren is die eerst LOS 1 deden.
Denk niet dat NWS-ers die vorig jaar naar behoren presteerden nu deze niveau's gaan doen (misschien wel 5).
Denk niet dat NWS-ers die vorig jaar naar behoren presteerden nu deze niveau's gaan doen (misschien wel 5).
O, ja die arabier flikflak schroef is gelukt op de air tumbling vet happy ermee hihilaatste aanpassing 24 oktober 2005 12:46
VET
Ik hoop et ook dat de leertjes snel wennen, kip aan de lage legger en zolendraai gaan zeer moeizaam nu, hoewel wappertje-kip heel makkie gaat
Kwee nog nie precies wat mijn oefening word maar denk in deze richting: kip - buikdraai - ophurken - zolendraai - wappertje - kip - salto
En als zolendraai niet meer gaat lukken.. dan niet
Haha..
Vorig jaar deed ik LOS 3 maar dat kwam doordat ik niet veel trainde toen door mijn blessures. Nu gaan we gesellie met alle senioren niveau 6 doen
Vorig jaar in LOS 1 presteerde mensen van mijn vereniging met bijna dezelfde oefeningen daar veel meer dan ik in LOS 3. In mijn niveau deden toen heel veel oud-NWS'ers mee en dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk.. maja sommige willen graag winnen
Ik kom nooit tot zwaai waaruit ik me kip kan maken.. (altijd tot stilhang )
Dat komt doordat je de beweging van hol-bol denk ik nog niet helemaal door hebt!
Je moet voordat je de hoge legger vastpakt heel goed bol zijn anders krijg je er nooit een zwaai achter
Heb ik in het begin ook last van gehad
Dus.. komt vast nog wel goed!
jemig als ik jullie brug oefeningen zo hoor moet ik nog maar es goed kijken of ik het wel goed heb want ik kwam tot de conclusie dat ik borstwaartsomtrekken, buikdraai v.o., buikdraai a.o. ophurken kip wegzet salto moet doen in nivo 10 echt gaar, maja zal mijn trainer nog es ff vragen....
Ik ben ook bezig met zolendraai gewoon voor de fun om die gewoon ff te kunnen zeg maar, maar ik vind m echt doodeng moet alleen nog ff dat laatste stukje goed doorkrijgen en dan zit ik er weer op..... haha
Ik ben ook bezig met zolendraai gewoon voor de fun om die gewoon ff te kunnen zeg maar, maar ik vind m echt doodeng moet alleen nog ff dat laatste stukje goed doorkrijgen en dan zit ik er weer op..... haha
Ik weet nog niet wat me brugoefening wordt, ik denk kip, buikdraai, ophurken, achteropzet, wegzet, flap ( 3/4 reus) en wegzet salto.
Sprong denk ik overslag of 1/2 in 1/2 uit.
Vloer zit ik een beetje mee in me maag vanwege me enkel, kan bepaalde series nog steeds niet
En balk vink haske leuk, ben alleen nog steeds niet over me angst heen, das echt irri
.
Ik vind trouwens sommige elementen echt raar geteld. Een spagaatsprong en wisselspagaat allebei a2, beetje raar vink dat. Zo zijn er nog meer dingen waarvan ik denk nou...
Hebben jullie dat ook?
Sprong denk ik overslag of 1/2 in 1/2 uit.
Vloer zit ik een beetje mee in me maag vanwege me enkel, kan bepaalde series nog steeds niet
Ik vind trouwens sommige elementen echt raar geteld. Een spagaatsprong en wisselspagaat allebei a2, beetje raar vink dat. Zo zijn er nog meer dingen waarvan ik denk nou...
Hebben jullie dat ook?
donateur
Ja ben t volledig met je een Mir.
maarehh kan iemand mij vertellen waar ik t FIG-reglement kan vinden op internet?
maarehh kan iemand mij vertellen waar ik t FIG-reglement kan vinden op internet?
het fig regelement of onderdleen? Die zijn namelijk niet op internet verkrijgbaar maar moeten gekocht worden!
Mirrie: Die angst op de balk, ik heb precies hetzelfde. Wat je een keer moet doen, op de 1-meter balk
10x streksprong
10x hurksprong
10x hurkhoeksprong
10x spagaatsprong
10x kattesprong
10x koprol
10x handstand/radslag
ga zo maar door, en ga dan eens op de hoge balk staan! Je zult zien dat het ineens veel minder eng is.
Ik heb precies hetzelfd,e echt niet leuk, elk nieuw jaar moet ik helemaal opnieuw beginnen met alle onderdleen op de hoge balk omdat ik het doodeng vind, ben afgelopen vrijdag hiermee begonnen, de hoge balk op geklommen en heb in 1x mijn oefening gedraaid. Echt super lekker gevoel.
Als dit niet werkt, tsja gewoon een hele training lang alleen maar op de hoge balk staan en bij het begin beginnen en aan de hand daarvan uitwerken!
Mirrie: Die angst op de balk, ik heb precies hetzelfde. Wat je een keer moet doen, op de 1-meter balk
10x streksprong
10x hurksprong
10x hurkhoeksprong
10x spagaatsprong
10x kattesprong
10x koprol
10x handstand/radslag
ga zo maar door, en ga dan eens op de hoge balk staan! Je zult zien dat het ineens veel minder eng is.
Ik heb precies hetzelfd,e echt niet leuk, elk nieuw jaar moet ik helemaal opnieuw beginnen met alle onderdleen op de hoge balk omdat ik het doodeng vind, ben afgelopen vrijdag hiermee begonnen, de hoge balk op geklommen en heb in 1x mijn oefening gedraaid. Echt super lekker gevoel.
Als dit niet werkt, tsja gewoon een hele training lang alleen maar op de hoge balk staan en bij het begin beginnen en aan de hand daarvan uitwerken!
donateur
Die zijn namelijk niet op internet verkrijgbaar maar moeten gekocht worden
ja weet ik maar ik dacht: misschien staan ze ook op internet. Moet haast wel. toch?
ik zal nog eens googelen.
heb het wel op papier staan maar dat heeft mn collega-trainster dus vandaar
En je tips zijn inderdaad goed.
nivo 10 echt
doe je niveau 10 los nieuwe systeem?? er zijn hier nl alleen van die hoge niveau's, en ik doe niveau 11 want ik train pas 2 jaartjes.... kan er allemaal niet over mee praten, ben wel bezig moeilijkere dingen te leren, maar vind het allemaal behoorlijk eng!
2 its me: jah ik doe nivo 10 nieuwe systeem, ja klopt maar ik vind t wel handig zo leer ik best wel veel, vooral onderdelen waarvan ik opzich nog niet echt veel gehoord had enzo aangezien ik toch damestrainster wil worden en niet herentrainster dat ben ik op dit moment, en ik loop stage bij de meisjes.....
2 loes: ow die tip van de balk vind ik opzich wel erg handig want mijn sprongen op de hoge balk zien er nou niet echt bepaald spetterend uit ofzo, na de vakantie gelijk ff proberen....
2 loes: ow die tip van de balk vind ik opzich wel erg handig want mijn sprongen op de hoge balk zien er nou niet echt bepaald spetterend uit ofzo, na de vakantie gelijk ff proberen....