Partyflock

Forumonderwerp · 626778
1943x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik kreeg net een ideetje, en was benieuwd wat feestend nederland er van vind.

Iedereen die boven de 18 is moet een partypas krijgen, mensen boven de 16 moeten eerst toestemming van hun ouders hebben,
als de minimale age 18 is is dat gewoon de entree age, en als het 16 is, komen alleen de mensen met toestemming en 18 plus.
De pas kun je gewoon bij elke gemeentje ophalen met je paspoort en een duidelijke pasfoto.
zo hoef je niet je officiele ID mee te nemen, kan de beveiliging hun werk doen zonder problemen.
En kan de organisatie nooit worden aangesproken op onverantwoorde toegang.
Dealers, relschoppers en probleemfiguren die worden gepakt verliezen hun pas.
Verder is het voor elke bar en discotheek dan mogelijk om mensen zonder zo een pas te weigeren, omdat IEDEREEN em dan heeft :)
Wanneer een 16 tot 18 jarige dan wilt feesten, weet je dat deze met zo'n pas toestemming heeft van de ouders/voogd.
En door het zo te doen kun je je kroost lekker laten feesten, in een veiligere omgeving.

Wie is voor/tegen?
Opmerkingen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En wie gaat dat bekostigen? En hoe ga je fraude tegen? En hoe zorg je ervoor dat er een database wordt bij gehouden om eventueel mensen ter VERBANNEN van feesten, omdat ze voor onrust zorgen?
En wordt er op de pas dan een lijst bijgehouden of je wel eens hebt gedealt of gevochten of slachtoffer bent geweest ofzo? En voor wie is deze info dan allemaal leesbaar? En komt er ook een pin-code op, zodat als je je pas kwijtraakt, er niets aan de hand is en een nieuwe kan aanvragen bij het centraal orgaan? En waar/wie is het centraal orgaan?

:) Ga zo maar ff door

Waarschuw beheerder
donateur
Xypzo :respect:

Scheelt me een hoop typwerk. Helemaal met je eens, en daarom TEGEN zo'n passensysteem.

Waarschuw beheerder
Ik denk dat het hem vooral om het idee gaat van het pasje niet wat er allemaal nog omheen moet gebeuren dan zou niemand zin hebben om het te gaan lezen.

Waarschuw beheerder
donateur
't ID is nog niet eens zo slecht, maarja leven op de maan is ook geen slecht plan!! Maar de weg om er te komen is op dit moment nog té onmogelijk!!
Waarschuw beheerder
donateur
16? met toestemming?

Neeeeeeeeeeeeeee gewoon 18
Waarschuw beheerder
donateur
21 toch?? ;)

Waarschuw beheerder
Het is geen slecht idee !!!! Tuurlijk is het makkellijk om te gaan zeggen wat voor haken en ogen eraan zitten, maar als we mannetjes naar mars kunnen sturen kunnen die problemen ook heus wel opgelost worden !! Wie het gaat betalen: De grote organisaties die zich hierbij willen aansluiten, het is immers ook in hun voordeel.
Door zulke systemen kunnen tragedie's zoals die afgelopen weekend in de Peppermill hebben plaatsgevonden misschien wel voorkomen worden, en daar valt altijd wat voor te zeggen.
Waarschuw beheerder
donateur
Doe dan maar 20 :9

Hoe dan ook ik moet dan toch nog of 1 jaar wachten of 3 of 5 hehehe

kut.. ik mag nog niet legaal feesten :'(
Waarschuw beheerder
ik vind dat passensysteem wat iemand anders hier (weet ff niet meer wie, sorry) bedacht heeft nóg beter. Dat zou gaan met een vingerafdruk. Zo kan er dus ook niet gefraudeerd worden met pasfoto's enz.

vingerafdrukje scannen, en zo kun je bij de ingang alle gegevens van diegene zien.

Toppie plan... ik stem zékers voor!!
(scheelt ook weer ID's verliezen/opnieuw kopen enz.)
Waarschuw beheerder
Wat een KUT-IDEE

Nog meer passen/privacyschending/cijfertjes :bah:
Waarschuw beheerder
Ik ben erook wel voor! het scheelt een gehoop ouwehoer bij de ingang van een feest!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Tja nogmaals... ik vind 't cker geen slecht plan! Maar de bekostiging o.a. is al 'n behoorlijk struikelblok!!

Moet je voorstellen wat voor bedrag er nu voor 'n ID-kaart betaald moet worden... en dat is nog niet eens zo "state of the art" uitgerust met 'n vingerafdruk... dus dat zou dan nog duurder uitvallen, en denk niet dat dat voor veel mensen 'n optie is, aangezien er al zoveel gezeik te horen is over de prijzen van kaartjes, drankjes en 't feesten in 't algemeen.

Komt nog 'ns bij, dat zo'n vingerafdruk systeem, dus ook aan de deur van elk etablissement electronisch moet worden gecheckt, wat ongelooflijk veel geld voor zo'n tent zelf kost... want anders kan je alsnog frauderen!!
Waarschuw beheerder
Hecht er nog iemand waarde aan privacy in Nederland?
Waarschuw beheerder
donateur
hou toch s op met die privacy! zo'n gezeik daar altijd over, als je niks fout doet hoef je toch nergens bang voor te zijn?

Vind het een leuk idee, maarja.. zie er maar s verder mee te komen
laatste aanpassing

Artiest LanZ^
Waarschuw beheerder
Dit is al vaker geprobeerd maar dan per organisatie, allemaal geflopt..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben het ook met Glennfiddich eens hoor. Mensen hebben gewoon geen zak te maken, met waar ik uithang ieder weekend, met wie, waarom, tot hoelaat, etc.

Volgens mij hebben sommige mensen helemaal geen idee van wat er allemaal geregistreerd en bijgehouden wordt van iedere inwoner van Nederland.

Big Brother is watching is echt niet alleen humor hoor...

Waarschuw beheerder
donateur
Bovendien zou je 30 verschillende passen moeten hebben, want veel discotheken/clubs hebben eigen (andere) leeftijdsgrenzen.

Fuck al die passen. Schiet niet op !
Waarschuw beheerder
Mensen hebben gewoon geen zak te maken, met waar ik uithang ieder weekend, met wie, waarom, tot hoelaat, etc.

jongen, als je niks te verbergen hebt dan doe je daar ook niet zo moeilijk over lijkt mij.

Volgens mij beginnen de echte relschoppers echt te steigeren nu, of niet? (brrr bang dat ik gesnapt ga worden)
Waarschuw beheerder
en NEE uK: je hoeft je nu niet aangesproken te voelen want ik zeg niet dat JIJ een relschopper bent, maar het valt me wel op dat als er eens iemand met een ideetje komt, dat iedereen het prompt de grond in boort :S

Waarschuw beheerder
donateur
dat iedereen het prompt de grond in boort

... is ook 'n b'tje voorbarige opmerking, met pas 21 posts in 'n topic dat net 'n minuutje of 25 geopend is, waarvan echt niet iedereen 't de grond in boort!

En uK>>> Als je 't zo'n probleem vindt dat mensen weten waar je geweest bent, met wie, mag je je archief wel gaan schrappen... of ben je misschien nog steeds in de veronderstelling, dat de politie deze site niet screend?? :/
Waarschuw beheerder
bullshit From the Block, want dit is eerder besproken (ok, in een topic over 15jarigen op feesten, maar goed)

Ik heb het dus niet alleen over DEZE posts hier, er is al veel meer over gezegd, lees maar eens terug.

Ik bedoel het verder ook niet kwaad ofzo, maar nu IS er tenminste eens iemand die een steentje wil bijdragen aan de maatschappij en nou is het weer niet goed... beetje jammer gewoon vond ik!

Waarschuw beheerder
donateur
SnAtsertje : Ik zeg niets hoor :)

Maar er zijn gewoon teveel haken en ogen in dit "idee" dat het uiteindelijk absoluut niet haalbaar is.

Bovendien is dit idee allang een keer besproken in de regering.

Waarschuw beheerder
donateur
SNATSERTJE>>> Ik reageer alleen op jouw uitspraak, waarin je weet te vertellen, dat iedereen 't de grond inboort, terwijl 'n hoop posts hier z'n voorstel juist bevestigen...

Snapt u?!

Dus BS lijkt me uit den boze ;).

Waarschuw beheerder
donateur
From the Block : Ik heb voor de politie niets te verbergen hoor. Maar zoals al eerder gezegd, wie gaat die database met gegevens beheren, wie gaat de toegang regelen, want uiteindelijk zal dus ook iedere discotheek (en in feite iedereen die daar werkt) toegang moeten krijgen tot de gegevens.

En de eerste beste willekeurige glazenophaler in een discotheek heeft niets met mijn persoonlijke gegevens/situatie te maken.

(Ik ga wel uit van de meest extreme situatie, maar dat moet altijd met dit soort dingen vind ik)
Waarschuw beheerder
mja okee maar ik raak af en toe een beetje geïrriteerd door mensen die overal klakkeloos zomaar "NEE" of "STOM PLAN, WORDT TOCH NIX" op zeggen...

Dusse no hard feelings hoor, maar ja...
Op zich vond ik het idee van iemand anders hier (iz. passen met vingerafdrukken) wel een goed plan, maar ik weet uiteraard ook heus wel dat dat gigantisch hoge kosten (om nog maar te zwijgen van andere lastige zaken) met zich meebrengt.

Afgezien daarvan vond ik het wel goed bedacht...
Theorie is 1, en Praktijk 2 dat weet ik wel ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom zou 'n glazenhaler iets met jouw gegevens te maken moeten hebben??!!

Je toont je pas bij de deur, en verder hou je 'm in je zak de rest van de avond!! Zoek je ruzie, of andere problemen, word je pas gebruikt om te kijken wie je bent, en wat je verleden is, en heb je op dat moment geen pas, word je sowieso overgedragen aan de politie, omdat je in overtreding bent van de wet... omdat zo'n pas dan ook verplicht zou zijn.

Alleen de portiers(en heel misschien 'n bedrijfsleider) die dus aan jouw gegevens kunne zien wie je bent.

Prima toch?
Waarschuw beheerder
From the Block: dus je ziet er toch wel heil in begrijp ik? Want het systeem snap je wel!! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
*From The Block* 27 augustus 2003 13:47
't ID is nog niet eens zo slecht, maarja leven op de maan is ook geen slecht plan!! Maar de weg om er te komen is op dit moment nog té onmogelijk!!

*From The Block* 27 augustus 2003 13:57
Tja nogmaals... ik vind 't cker geen slecht plan! Maar de bekostiging o.a. is al 'n behoorlijk struikelblok!!

Heb ik gezegt dat 't geen goed plan was??!! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Dus die pas zou verplicht zijn...

Waarom dan niet gewoon je uitgaansgedrag opslaan in een database en koppelen aan je huidige legitimatie. Want die is zowiezo al verplicht.

Scheelt weer een pas, en je bereikt je doel....
Waarschuw beheerder
Mensen hebben gewoon geen zak te maken, met waar ik uithang ieder weekend, met wie, waarom, tot hoelaat, etc.

Volgens mij hebben sommige mensen helemaal geen idee van wat er allemaal geregistreerd en bijgehouden wordt van iedere inwoner van Nederland.

Big Brother is watching is echt niet alleen humor hoor...

Juist!

Ik heb niets te verbergen, en ook daar heeft niemand een zak mee te maken!

Het is trouwens ook een fundamenteel recht. En wel deze:

Europees verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Art.8

Waarschuw beheerder
Als zo'n pas mij veiligheid in discotheken en feesten geeft ben ik wel bereid daar een bijdrage voor te betalen.
De pas geeft alleen info over je leeftijd en of je een waarschuwing of blokkering op je pas hebt.

En ik denk dat veel partyorganisaties hier wel over willen samenwerken, omdat zij er veel profijt uit kunnen halen wat betreft veiligheid, drugs, en minderjarigen.
En het werkt ook ZEER preventief als je weet dat je je pas kunt verliezen als je je niet aan de regels houdt.

Waarschuw beheerder
donateur
Bassworm, een pas zal je nooit en te nimmer veiligheid bieden.

Stel je eens even een situatie voor:

Iemand slaat jou vriendin. Wat doe je dan ?

Graag gemotiveerd beantwoorden. Nietsdoen is geen optie uiteraard. Tenzij je een mietje bent die z'n vriendin laat slaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Bovenstaand voorbeeld slaat natuurlijk nergens op, maar het gaat me erom, dat er heel veel problemen zijn, die moeilijk te beoordelen zijn. Wie zou moeten bepalen of de pas moet worden ingetrokken. Hoever mag iemand dan gaan voor de pas wordt ingetrokken. Blablabla.. Noem de redenen maar op...

Waarschuw beheerder
donateur
Of 'n mietje bent, die zelf z'n vriendin slaat ;P

Waarschuw beheerder
donateur
LoL

Waarschuw beheerder
Ik vin da helemaal nie zo n relaxed plan, dan zijn volgens mij heel wa mensen wel hun pasje kwijt ! en wil je da ding dan voor altijd innemen :@

Waarschuw beheerder
Als iemand mijn vriendin slaat, en die persoon is op een party, dan ben ik blij dat die persoon nooit meer kan feesten, had ie ze kankerpoten maar thuis moeten houe, ik los geen geweld met geweld op. ik klaag em aan, want m'n vriendin is model, dus die schadevergoeding zal zeer pittig zijn.

Misschien ben ik de enige, maar vechten is voor losers.

Waarschuw beheerder
donateur
want m'n vriendin is model

Je lult uit je nek Bassworm, want je hebt geen vriendin, en anders moet je profiel aanpassen!

;P
Waarschuw beheerder
*valt van z'n stoel*

(y)

Waarschuw beheerder
moet dat? ok bij deze,. :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kut ide want dan zoude de goeie onder de slechte leide

Waarschuw beheerder
hoezo? ik moet alleen een pasje halen, en meenemen als ik ga feesten, wat nou lijden?

Waarschuw beheerder
donateur
BASSWORM>>> nu nog 'n foto, anders is 't nog steeds niet geloofwaardig! En dus niet alleen van haar...!

Waarschuw beheerder
hihi vanavond ok? beloofd :)

maareuh, dat vinden me andere vriendinnen ni zow leuk als ik alleen haar me vriendin noem..
monogamy is a unnatural invention,...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
"Misschien ben ik de enige, maar vechten is voor losers."

:respect: 2 bassworm

en je bent zeker niet de enige!!

Waarschuw beheerder
donateur
'k Zeg altijd;

Vechten is voor mensen die 't niet met hun mond op kunnen lossen!!!

Dus ben 't ook cker met je eens!
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
goed plan!

misschien in dezelfde vorm als de age-key op sigaretten automaten. Gewoon een bitje op je bankpas om laten zetten bij je bank als je kunt aantonen dat je 18+ bent.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
"Misschien ben ik de enige, maar vechten is voor losers."

Meestal is er maar 1 loser ;p

Waarschuw beheerder
ik ken al 1 die ze pas snel kwijt is, WIE IS DAN DE LOSER :)
Waarschuw beheerder
zoeen pas lijkt me echt fijn, voor de sfeer,veiligheid en je hoefd je id nietmeer overal mee te zuilen

Waarschuw beheerder
(Y) absoluut perfect idee :D

Waarschuw beheerder
zo'n pas lijkt me echt kut, ik raak altijd alles kwijt, kan ik na ieder feest weer opnieuw zo'n pas gaan aanvragen :/

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is er nu in hemelsnaam sfeerverhogend aan een pas ???????

Ik ben het wel eens dat vechten kansloos is, maar zoals altijd zijn er uitzonderingen... Het kan bijvoorbeeld ook gebeuren dat je niet eens iets doet, en toch ruzie krijgt. En als je dan niet weg kan, zit er maar 1 ding op...

Ik bekijk dingen graag altijd van 2 kanten :)

Waarschuw beheerder
mag je ook een introducee ofsow meenemen op je pasje :D

Waarschuw beheerder
Tjah, zo'n HELE pas meesleuren, en de hele avond als een blok aan je been laten hangen is idd ERG vervelend. :p
Waarschuw beheerder
Als er maar airmiles op komen

Waarschuw beheerder
mag je ook een introducee ofsow meenemen op je pasje.

Ja dat is een snuggere opmerking,....

NOT!@?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hoezo niet??? en als ze het dan leuk vinde dan nemen ze ook een pasje..:D dat je eerst ff een proeftijd hebt zeg maar

Waarschuw beheerder
mwa, het idee is juist om het een persoonlijk pasje te maken,..

fingerprint digitaal op de chip is idd niet eens zo stom,. bij m'n sportschool hebben ze zo een systeem, werkt altijd. (ook met vieze handen en snijwondjes, want je linker EN rechterduim staan erop)

Waarschuw beheerder
en als je dan een wondje op allebei je duimen hebt?

Waarschuw beheerder
donateur
1 Pasje is ook niet zo heel erg, maar dit zou WEER een extra pasje zijn...

Waarschuw beheerder
je foto staat er dan toch ook op, en je naam met geboortedatum.
en met een aantal bedrijven vallen voor in het begin misschien pasvoordelen te regelen zodat iedereen de pas wilt,....

vb: in het pilotjaar bv elke ID-T of Q-dance party 10 euro korting. en na het jaar verplicht.
om het nog interessant te maken
Artiest Vexer
Waarschuw beheerder
Je hebt al een rijbewijs en/of paspoort/id-kaart
Vindt dit overbodig !

Niet weer een pasje erbij :S

Waarschuw beheerder
pas is wel handig om mee te nakken !!!

Waarschuw beheerder
als er foto en vingerafdruk op staat? mwa
ik ben liever dan ff die pas kwijt dan, me rijbewijs of paspoort
Waarschuw beheerder
en denk je dat er op gecontroleerd gaat worden NEE..op ieder kaartje (geen ticketbox... ) staat dat je een legitimatie bij je moet hebben...

hoe oud ben je meid

18 meneer

ik geloof er niks van

17 dan!!! jij je zin

vooruit voor deze ene keer volgende keer kom je er niet in...(dan is ze 18 bij ML 2004 dus..)

en dit was bij mysteryland en het was de vriendin van een maat van me dus....

het schiet gewoon niet op

Waarschuw beheerder
Ik had het ook es met een meissie die met me meeging, 14 jaar. Toen ze vroegen wat haar geboortedatum was telde ze er 4 jaar bij op,... ze was dus 10 ineens,..
Forget it zou je denken, weet je wat ie zegt? is dat je vriend? zij: JA?!, zegt ie tegen mij : let wel goed op r, en veel plezier,......
Ik geloofdwe me oren niet>...

maar over die pas eh

als het eenmaal bekend is dat je zonder partypas er simpelweg NIET inkomt ook al ben je 40, zullen organisaties makkelijker IEDEREEN kunnen checken op dezelfde manier waardoor je een rechtlijnig systeem krijg,.. wat op het moment idd zoals je zegt een ZOOTJE is waardoor minderjarigen en relschoppers gewoon naar elk feest kunnen.
het is misschien niet het meest makkelijke plan om op poten te zetten maar als het eenmaal erin zit, zullen veel mensen er heel tevreden mee zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ben tegen pasjes, stel je raakt onschuldig betrokken bij een verchtpartij en je pasje wordt ingenomen?

Waarschuw beheerder
onschuldig betrokken bij een vechtpartij?
Ik weet niet wat jullie doen als een gevecht is maar ik loop door :s
naar beveiliging > daar zijn die gasten voor.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik wil niet stoken ofzo maar pik je dat :P

Waarschuw beheerder
ik kijken wat de mogelijkheden zijn om dit idee van de grond te krijgen, iig zullen er veel partijen bij betrokken zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Bassworm>>>> Stel op t moment dat jij langs een groepje loopt breekt de pleuris uit, jij krijgt ook eem klap en de security ziet alleen dat jij een klap krijgt, hij weet niet dat jij daar net op t verkeerde moment liep!
Vervolgens wordt bij de betrokkene de pasjes afgenomen.
Duidelijk genoeg?
Waarschuw beheerder
Weer een rij voor de pasmachine. ZUCHT

Onhaalbaar, te duur, in strijd met de wet, vervult geen behoefte, geen baat voor organisatie, onduidelijkheid over beheer van informatie, onduidelijk welk orgaan controle herop moet uitoefenen, onduidelijk wie dit moet gaan beheren, en wie gaat dit betalen?

Nee sorry, dit gaat het niet worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Glenfiddich 27 augustus 2003 15:57
Weer een rij voor de pasmachine. ZUCHT

Onhaalbaar, te duur, in strijd met de wet, vervult geen behoefte, geen baat voor organisatie, onduidelijkheid over beheer van informatie, onduidelijk welk orgaan controle herop moet uitoefenen, onduidelijk wie dit moet gaan beheren, en wie gaat dit betalen?

Nee sorry, dit gaat het niet worden.

:respect:

Leuk bedacht, maar onhaalbaar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als het levens kan schelen en geen extra wachttijd of langere rijen oplevert dan ben ik er voor. Ook zal je dan de klacht niet meer horen dat er te veel "grut" rondloopt. Niet dat ik me er aan stoor nu maar toch...
Pas moet wel goed fraudebestendig zijn anders krijgen we weer hetzelfde als op de middelbare school;pasjes vervalsen om toch naar binnen te mogen.
Waarschuw beheerder
ik vind het nog steeds een goed plan...

En dat gezeik van iedereen die erover valt dat ie NOG een pasje moet meenemen is echt vette crap, want wat is het nou voor FOKKING moeite om een pasje (als gozer zijnde helemaal) in de kontzak van je broek te steken man??

En meisjes stoppen 'm in hun laars of voor mijn part pakkie peuken of whatever.

Jullie doen net alsof dit pasje 10 kilo weegt en 30 cm is ofzo :S

Waarschuw beheerder
ik heb gekkere dingen gedaan hoor :)
ik zeg nooit dat iets niet kan,
alleen dat het misschien moeilijker kan zijn,
ik denk dat als er ergens 1 lijn kan worden getrokken er zeker draagvlak voor is,

en over dat vechten, een beuk hier en daar gebeurt altijd wel es, maar als er politie aan te pas komt zoeken ze echt wel uit wat er is gebeurd.
maar kwijt is kwijt vind ik,

want: "ja ik heb nog 13 punten over op m'n pas, dus ik mag nog 3 keer iemand beuken, en dan heb ik 1 punt over"
en: "ik heb nog 1 waarschuwing, dus ik kan deze keer nog wel pillen verkopen zonder partyban"

vind ik een beetje cru.
Ik weet zeker dat alle voorstanders, net als ik, nix hebben te vrezen, en 1 keer een pasje halen voor chille toegang op feesten, veiligheid op de korte EN lange termijn, reductie van de pillenverkoop OP feesten, enz enz heb ik er wel voor over

Waarschuw beheerder
ik vindt het ook een goed plan .

en anders stellen ze maar legitimatie verplicht bij de ingang . dat moet te doen zijn .
de rijen zijn vaak al lang maar daar moet iets op te verzinnen zijn bij voetbal wedstrijden gaan er toch ook zeg 30 000 man door een aantal hekjes in 2 uur ofzo .
dus waarom kan dat bij een feest dan niet ??
Waarschuw beheerder
donateur
Op zich kan het ook wel, het is helemaal niet moeilijk... Pasje, met zo'n pinstrip achterop. Je haalt pasje door zo'n magneetlezer heen, tiept je pincode, en een lamp boven je wordt groen of rood.

Maar stel je voor, je wordt gepakt in de peppermill met een pakkie pep. Die security-hoeren nemen je mee naar "het kamertje". Ze verbouwen daar je gezicht, terwijl 1 je pasje aanpast, zodat je NOOIT meer wordt toegelaten op een feest... Lijkt me een beetje minder, niet?

Waarschuw beheerder
ik vind dat er verschil is tussen iemand met een 5-tal pillen, en iemand die de hele avond nachtapotheker speelt.
je kunt een maximun per persoon aanhouden, als iemand er overheen komt in hoeveelheid, PAS WEG.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Drugs kun je nooit buiten houden, als er geen drugs hadden bestaan was de house scene ook zo groot niet geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
THE REAL JOJO>>> Al zul je ws ongelooflijk veel gezeik krijgen met je post van hierboven... IK ben 't volledig met je eens!! Ik zeg niet dat er geen house-scenen zou zijn zonder5 drugs, maar veel inspiratie, en id'en komen voort uit drugsgebruik!!

Kan je zeggen wat je wilt, maar dat is echt zo!!

maar, idd zoals da hardstyler zegt;
da hardstyler 27 augustus 2003 16:21
ik vindt het ook een goed plan .

en anders stellen ze maar legitimatie verplicht bij de ingang . dat moet te doen zijn .
de rijen zijn vaak al lang maar daar moet iets op te verzinnen zijn bij voetbal wedstrijden gaan er toch ook zeg 30 000 man door een aantal hekjes in 2 uur ofzo .
dus waarom kan dat bij een feest dan niet ??

Zoiets moet in principe wel te doen zijn!!
Waarschuw beheerder
donateur
Pas weg zou dus betekenen dat je NOOIT MEER VAN JE LEVEN een feest kan bezoeken. Je hoeft dus maar 1x een verkeerde security-dude tegen te komen, en je kan het vergeten voor de rest van je leven.... Nee, dan zou de POLITIE in samenwerking met JUSTITIE dit moeten regelen...
Net als bij je seizoenskaart, of je rijbewijs..

Weet je wat de nederlandse staat dat gaat kosten?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je kunt een maximun per persoon aanhouden, als iemand er overheen komt in hoeveelheid, PAS WEG.laatste aanpassing

leg dat maar eens aan de christenunie uit in de 2e kamer. :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ook ik ben het eens met jojo :)
Waarschuw beheerder
idd, jojo heeft weer es een x gelijk :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
geen goed ideee - weer veelste veel gezeik. en trouwens woor al gek van die passies in me protomonnee... lijk net een wijf :P

Waarschuw beheerder
donateur
leg dat maar eens aan de christenunie uit in de 2e kamer.

Die moeten sowieso zich niet bemoeien met zaken die betrekking hebben op 't leven na de 19e eeuw ;).

XYPZO>>> Idd, bij de stadions, is 't ook 'n stuk rustiger sinds de invoering van die passen... En 't zal de staat idd behoorlijk wat kosten, maar in combinatie met de bezoekers zelf, de organisaties(die hiermee de kans verkleinen 'n slechtere naam te krijgen)... moet 't misschien wel haalbaar zijn!

Waarschuw beheerder
donateur
Laat ze maar komen met hun verhalen, want wij weten allemaal dat het groooooooooootste gedeelte van de bezoekers het echt niet zonder iets heel de nacht, en soms nog op afters door kan gaan, uitzonderingen daargelaten.

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het nog steeds een goed plan...

En dat gezeik van iedereen die erover valt dat ie NOG een pasje moet meenemen is echt vette crap, want wat is het nou voor FOKKING moeite om een pasje (als gozer zijnde helemaal) in de kontzak van je broek te steken man??

helemaal mee eens!

en je hoeft zeker niet bij de eerste 'overtreding' je pas kwijt te raken... t moet gewoon net zoals de politie in sommige steden bij (lichte) drugsovertredingen doet: 2 x een waarschuwing en dan pas een echte maatregel.

Als de keus is tussen het hebben van legitimatie (wat eigenlijk al verplicht is) en geen feesten meer, dan is de keus vrij makkelijk ...toch?

En feesten daardoor duurder? Ik denk dat dit MAKKELIJK bekostigd kan (en zou moeten) worden vanuit al die megawinsten die tegenwoordig gemaakt worden.

Geef dat geld maar eens voor een heel klein deel uit aan meer veiligheid voor de bezoekers, dacht ik zo!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
2 *From The Block*

Eeeehm, jij was in 3 weken 2 passen kwijt geweest, vriend! :D
Ik bedoel, dat gaat niet werken! Tenzij er alleen relschoppers worden aangepakt, en geen drugsgebruikers of dealers...

Waarschuw beheerder
donateur
als ik met t vliegtuig wil heb ik een pas nodig
als ik wil pinnen heb ik een pas nodig
als ik wil autorijden heb ik een (soort) pas nodig
als ik mijn airmiles wil incasseren heb ik een pas nodig

geen pas = geen vliegreis, autoritje, geld of airmiles

wat is t verschil met een partypas? gewoon NIKS. Misschien vergeet je m één keer... maar dan echt nooit meer!

Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat ook voornamelijk om relschoppers!!

'k Weet wel wat je bedoelt, maar denk niet dat dat helemaal klopt wat je zegt!! Want als iemand gepakt wordt op gebruik, hoef je niet je pas kwijt te raken, maar kan 't wel vermeld worden bij volgend bezoek, wanneer men die pas toont, dus rede voor de beveiliging en organisatie om beter op te letten, en misschien te fouilleren... en wanneer de bezitter van die pas, dat weet, zal hij ook echt wel 2 keer nadeken, om nog 'ns dezelfde fout te maken, en zal dus voorzichtiger te werk gaan, waardoor er ws ook minder problemen met zich meegebracht worden!
Waarschuw beheerder
Als je naaar voetbalwedstrijden wil heb je toch ook een clubcard nodig.
Gewoon een universeel pasje maken die bij elke discotheek of houseparty te gebruiken is. Eventueel met chipje erop en foto in het systeem zetten zodat er altijd gekeken kan worden of het pasje ook bij het desbetreffende persoon hoort.

Tegenwoordig moet je ook een pasje hebben om sigaretten uit een automaat te halen, dan kan zo'n pasje er ook wel bij

Waarschuw beheerder
Pas weg zou dus betekenen dat je NOOIT MEER VAN JE LEVEN een feest kan bezoeken. Je hoeft dus maar 1x een verkeerde security-dude tegen te komen, en je kan het vergeten voor de rest van je leven.... Nee, dan zou de POLITIE in samenwerking met JUSTITIE dit moeten regelen...
Net als bij je seizoenskaart, of je rijbewijs..
------------------------------------------
idd politie en justitie mogen best wat inbreng hebben hoor

NOTE: een beknopte versie van dit idee is verstuurd naar www.pvdi.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
supergoed idee mijn complimenten!!!

moet je wel ff flink wat geld voor vragen he ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Heb je dat zelf verstuurd??!!

Zoja.. da's niet zo slim...

Had je gewoon "jouw id" moeten houden!! Nu loopt iemand anders ws met 't id weg!

Waarschuw beheerder
ik heb al veel te veel octrooien lopen, laat iemand anders hier maar energie in steken, ik zie het wel :)

Als ik maar veilig kan feesten ben ik al blij.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Goh... je hebt je goede daad weer gedaan hoor ;).

Waarschuw beheerder
donateur
Op het moment dat een bericht (oid) op een 'tastbaar medium' staat (dat kan een stuk papier zijn, een floppydisk, maar OOK bv de Partyflock server) is het automatisch beschermd door de Auteurswet.

Er kan dus niemand meer mee op de loop gaan. :D

Waarschuw beheerder
en jullie bedankt voor de feedback, zo hou je alles een beetje in evenwicht.

Naar mijn idee zijn de meeste mensen wel voor het idee, als ze er maar niet teveel last of moeite voor hoeven doen.
ff pasje ophalen en showen in de wachtrij lijkt me nogal simpel :)

ik zoek dus iemand die misschien wel een blauwdruk voor het plan wil schrijven en de grotere uitgaansorganisaties en locaties, en een aantal ministers en pol. partijen wil benaderen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Eerst zien, dan geloven BW... maar 't ID is er inmiddels! (Y)

Waarschuw beheerder
Net zoals de clubkaart bij voetbal niet werkt, zal dit ook niet werken, het kost ook teveel geld dus zullen de organisatoren van feesten het moeten betalen dus voor iedere organisatie een eigen pas ............. kortom gaat NIET WERKEN. En waarom begint iedereen weer te zeiken over vechten, niks beter te doen waarschijnlijk ...

Waarschuw beheerder
donateur
ff pasje ophalen en showen in de wachtrij lijkt me nogal simpel :)

idd hooguit 3 seconden extra werk... probeer maar uit!

voor 5000 man komt dat neer op ± 4 extra manuren... dus je zult dan hooguit één extra persoon bij de ingang nodig hebben om alles met dezelfde snelheid als vroeger te laten verlopen

WAT NOU 6 UUR WACHTEN EN HOGERE PRIJZEN?!?

(ik zie trwns evenmin waarom je voor iedere organisatie een andere pas nodig zou moeten hebben... je kunt toch ook met een pinpas van de Postbank bij de Rabo pinnen? je hebt toch ook niet voor iedere stad een ander rijbewijs nodig?)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hehe, iemand met inzicht :) (sound engineers eh :)

en de kern van succes in dit idee is,
JUIST ALLES GELIJKTREKKEN, overal dezelfde pas, dezelfde lezers, dezelfde regels.

Dat is het belangrijkste van het hele idee, de rest is details en een kwestie van goed organiseren en regelen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Toch vind ik dat het gewoon moet ophouden in Nederland met regenen.(als het me niet uitkomt dan)

Waarschuw beheerder
donateur
ideetje: :)

t kan natuurlijk altijd gebeuren dat iemand zijn/haar pas kwijt is ofzo... waarom niet gewoon: pas kwijt of vergeten en toch naar binnen willen? BIJBETALEN! (een soort boete dus, net zoals in de trein)

(ik denk dat dat héél goed zal werken bij Hollanders!) (lol)

Waarschuw beheerder
donateur
en er is m.i. nog een belangrijk verschil tussen een clubkaart voor voetbalfans en een partykaart...

PARTYGANGERS ZIJN EEN STUK GEMOEDELIJKER!

ik verwacht ook écht niet dat als iemand zijn/haar partykaart vergeten/kwijt is en niet wil/kan bijbetalen, er opeens 1000 man beginnen te rellen... :P ...vergeet niet WAAROM de clubkaart destijds is ingevoerd!! (totaal andere reden dan waarom een er een partykaart zou moeten komen)
laatste aanpassing

Artiest Sentinel
Waarschuw beheerder
A Natuulek
:gaap:

Meldt je met je volgende idee eerst eens bij het riagg.
Laat je nakijken maffe..

Waarschuw beheerder
donateur
En dan wil ik als die pas er echt komt... ook idd echt wel iets van "Partymiles" erop hebben... dat je kan sparen voor gratis Merchandise en kaartjes voor feesten ofzow!! ( Tja, er moet IETS gratis blijven... wij blijven Nederlanders ;P)

Waarschuw beheerder
als ik 200 stemmen krijg op de site ga ik een bedrijfsplan ervoor schrijven ok?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Meldt je met je volgende idee eerst eens bij het riagg.
Laat je nakijken maffe..

lekker constructief, hoor! jij wil zeker overal zonder ID in komen?

volgend ideetje: (ik laat me niet kisten) :P
partypas aan laten maken bij de ticketbox? die hebben toch al afdrukapparatuur en ± toegang tot de party-database

Waarschuw beheerder
donateur
Oooh da's 'n goeie... daar word al zoveel bij gefraudeerd(TICKETBO­X dus..) dat ik cker 'n pasje of 20 voor mezelf kan krijgen Darkskywise!

Nee... da's niet echt slim denk ik. ;)

Waarschuw beheerder
Die toegang hebben er wel meer, fuck ticketbox

Waarschuw beheerder
en als je BV!!!: 40E vraagt ervoor,.. dek je wel wat kosten EN verliezen l'hollandaises em ni zo snel :)

Waarschuw beheerder
donateur
psies (lol)

verder... (ik denk gewoon door)... als zo'n pas landelijk zou zijn, hebben securitymedewerkers ook NIET meer het recht een pas daadwerkelijk in te nemen, dus dan ben je ook niet meer afhankelijk van 1 of andere bewakingslul

Waarschuw beheerder
ze moeten we in 1 dag zijn op te halen,
stel je voor dat je de dag voor awakenings of dancevalley je pas verliest.
Misschien is het handig om een ook een ID EN PAS nummer op te zetten, om diefstal en fraude tegen te gaan.

gestolen pasjes, neppers en gekopieerde passen zijn met alle bovenstaande en in het forum genoemde details ZEER moeilijk te maken.

chip is wel safer dan een magneetstrip geloof ik,
maar die vingerprint is ook cool,
tevens kan je ook BV voor een party, naar de gemeente, de up2date digi-lijst met geblokkerde passen en waarschuwingen ophalen en die op dat moment actief is, en de scanner op het feest laten piepen waar die moet :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
alleen een politieteam die ervoor toch al op locatie is mag em innemen, anders houdt de tent de pas en mag er met de politie en de organisatie overlegd worden op het politiebureau als het echt te bont wordt,... maja dit zijn details.

het moeilijke blijft wel, wanneer neem je em in, wanneer geef je waarschuwingen, etc.... dat vind ik meer een taak voor justitie...

Ik ga naar huis,...

MAZZLES
laatste aanpassing
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Ik vind het wel een goed initiatief..

Waarschuw beheerder
donateur
2 antiwazi -=F.A.W.-=...

we zijn hier alleen nog maar een btje aan het brainstormen over wat er wel/niet haalbaar is en/of moet/kan... dan weet je van te voren dat 80% van de ideeën niet in het eindplan gaat terechtkomen

maar ga geen mensen naar het RIAGG verwijzen als je zelf verder niks constructiefs hebt toe te voegen please

Waarschuw beheerder
op zich vin ik zo'n partypas wel een goed idee:

er zijn bv veel te veel "kinderen: op een feest die horen daar nie punt uit. politie laat tog iemand van 16 ook nie door wanneer deze aangehouden wordt in een auto dus dat lijkt me duidelijk.

pas kwijt omdat je pillen heb of relschopt prima (Y) meteen. je gaat nie uit om ruzie te maken je gaat uit om plezier te maken d8 ik zo en pillen ja ik snap nog altijd nie warom je de nodig heb op een feest hoor. iedereen mag ze van mij gebruiken hoor maar als er weer eens zo'n dealer mij kom lastig vallen om mij pillen aan te smeren dan ben je er snel genoeg flauw van.

pas laten zien bij ingang en bij je hebben lijkt me ook een verdomd kleine moeite. pasje ter grote van een pinpas kan iedereen bij zich houden.

wie dit allemaal gaat bekostigen???? wij allemaal d8 ik zo.

ten eerste de staat zelf, deze heeft gewoon een bepaalde verantwoordelijkheid voor veiligheid van de feest gangers.
de organisatie ook. deze moeten er zorg voor dragen dat iedereen een gezellige avond kan hebben zonder problemen.
maar ook de feestgangers. net als bij een bromfiets certificaat als je naar een feest wil dan moet je er ook maar wat voor over hebben. eenmalige aanschaf van een partypas kost je een keer 10 euro en wat is dat nou wanneer je bv 4 grote feesten per jaar bezoekt.

kortom stel ut plan maar gewoon voor bij de politiek de feesten zullen er alleen maar leuker en veiliger op worden daar ben ik van overtuigd.

Waarschuw beheerder
donateur
net als bij een bromfiets certificaat

ja, zoiets had ik ook al in gedachten (Y)

Artiest Elcol
Waarschuw beheerder
voor 10 euro de stuk maak ik ze na

:9
Waarschuw beheerder
whahaha :P

Waarschuw beheerder
donateur
zie je wel? nog extra werkgelegenheid ook! :D

Waarschuw beheerder
trouwens dat wordt dan dus geen belgen duitsers enz. op feesten?

of wordt dit europese pas...

(alst al aan de orde is geweest sorry,
te lui om terug te lezen)
Waarschuw beheerder
ik vind het een goed id hopenlijk komt het er

Waarschuw beheerder
*iets constructiefs*

Eerst een screening, anders krijgen potentiele relschoppers hem toch, dus eerst een psychologische test.

En als iemand heel goed kan glippen??

*iets constructiefs*

20 meter hoge hekken plaatsen!

Constructief genoeg??

Waarschuw beheerder
en mensen van 19 die eruit zien als 17?!
Waarschuw beheerder
hadden ze al een keer geprobeerd in te voeren en is toen mislukt.

nadeel ervan is stel er breekt ergens een vechtpartij uit jij loopt net langs hebt er niks mee te maken wordt je pas in beslag genomen en dan ?

denk dus niet echt dat dit gaat werken

en inderdaad drugs krijgen mensen toch wel binnen

Waarschuw beheerder
het is meer een preventiemiddel, dan een actieve regeling.
en pas meetbaar op de lange termijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Wat moeten de opties zijn van dit pasje?
ff serieus, wat moet er kunnen met het pasje, en wat moet erop?

Naam, foto, geboortedatum, geldig tot. (foto moet natuurlijk geintergreerd zijn, niet erop geplakt ofzo)

Chip (als in chipper/telefoonkaart) waar eventuele overtredingen op staan, uit te lezen met een simpel apparaatje. Overtredingen kunnen alleen worden bij geschreven door politie of justitie.

Er moeten richtlijnen komen door de organisatie opgestelt, over welke overtredingen ze wel en/of niet binnen laten.

Pasje moet ter aller tijde bij de eigenaar blijven, maar mag tijdelijk worden ingenomen door organisatie, om samen met de eigenaar aan de instanties over gedragen te worden.

Nog andere dingen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
politiedossiers zijn vertrouwelijk, maar het is een goed idee om de chip van bv een aantal strafgegevens te voorzien,
er kunnen iig foto's op, ID gegevens etc.
er moet een soort middenweg komen tussen privacy van politiegegevens en een mogelijkheid voor beveiliging/politie om snel te concluderen of iemand wel of niet op een feest naar binnen mag,..
zeer contradictioneel,...­. maar een kleursysteem kan een zekere uitkomst bieden,.....

wat ik wel vind is dat bv criminelen, geweldplegers,dealers, en ander tuig niet ineens worden geboycot op elke party, dat geeft een raar effect.
Maar het kan em zitten in juist iedereen van een pas te voorzien die wilt komen, en het passysteem tot enkel feesten te beperken en gebruiken.
Het resultaat wat je krijg is dat deze risicogroep INDIMT, en gewoon lekker gaat feesten, en nix in ze hoofd haalt.

Ook lijkt het me handig om het gebruik van het systeem bij party's boven een bepaald aantal bezoekers pas verplicht te zetten, om de lagere scorende party's niet verloren te laten gaan.vanaf 100-1000-10 000 man ofzo?,kwenie?..zeg maar hoeveel?.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gaat toch niet lukken denk ik...
Waarschuw beheerder
nee,werkt niet. Ben al helemaal niet blij als ik ergens geregistreerd sta

Waarschuw beheerder
tja zou best een goed idee zijn!

Waarschuw beheerder
YESSS, ZE HEBBEN EM GEPLAATST OP PVDI :)
LACHE JOH

Waarschuw beheerder
hahahaha wie weet gaat het nog wat worden ook!
vindt het wel een (Y) idee van je!
Waarschuw beheerder
Goed idee, ben net 18 dus stem mee!:P

Alleen zal wel snel m'n pas kwijt zijn hahah... ;)
Waarschuw beheerder
Ik stem voor een systeem net als bij voetbal, blacklist enzo...

Dan kunnen wij de hele toegangscontrole wel doen, in combinatie met Ticketbox exports, draadloze scanners etc :)

Waarschuw beheerder
hmmm :)
Waarschuw beheerder
En wegschrijven op pasje is haast geen optie, is te bypassen.

Centrale blacklist database die elke weekend wordt geupdated is wel een optie.

Verder kan het met een chip of barcode gekoppeld aan draadloze scanners bij elke security poort.

Het is nu al zo dat als je een kaartje bij ticketbox koopt, dit gekoppeld kan worden aan een pas (net als bij voetbal). Die export leveren ze de dag van het evenement zelf aan waarmee dus tevens gecontroleerd wordt op nep kaartjes...

Je kan toegangsgroepen zoals VIP, DJ's etc zelf bepalen en de kosten vallen best mee omdat er geen dure toegangspoorten aangeschaft moeten worden.

Meeste kosten zitten in het maken van die pasjes en een centraal systeem maar die kosten kan je verhalen op de gebruikers...
Waarschuw beheerder
hmm ene kant best goed andere kant ook zuig...

wat nou als een duitser ofzo in NL opstap wil ??
Waarschuw beheerder
Ik vind het een prachtig initiatief; tenminste iemand die het beter met ons voor heeft en niet op elk ander idee klakkeloos ertgeningaat zonder de diepgang en gewicht van de consequenties te voorzien of uberhaupt te begrijpen.

BassWorm :respect:
Die 200 reply's die boeien me niet...ik wil best wel met je rond de tafel gaan zitten om het verder uit te praten en met name te denken......zelfs om samen het bedrijfsplan te gaan schrijven.

Het gaat hier nog om een concept mensen..DUS NIET MASSAAL MET JA MAAR ALS NOU DIT OF DIT OF DAT GAAT GEBEUREN DAN GAAT ZUS EN ZO FOUT........en nog meer onzinnige blahblah...........

Bass laat ff wat van je horen door PM oK?

Waarschuw beheerder
noh, dus je kunt iemand dan ook een partyban opleggen van een bepaalde en onbepaalde periode,... das wel geniaal voor ons gedooglandje
:)\

voor mensen buiten nederland kun je dan een tijdelijke pas of een eigen krijgen na registratie op hetzelfde punt?

achteraf zijn de codes toch gekoppeld en gaat ie een nieuwe pas halen, dan moet ie weer z'n paspoort showen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Meeste kosten zitten in het maken van die pasjes en een centraal systeem maar die kosten kan je verhalen op de gebruikers...

DEELS op de gebruikers..........de organisatie heeft er het meest baat bij....zowel als de gemeentn, politie.........iedereen dus.
Die organisaties verdienen toch al te veel over onze ruggetjes..........
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben ook een grote voorstander van de partypas !

Past ook bij deze tijd :yes: we moderniseren ja alles, dan kan ook hier een card voor gemaakt worden. :D Simpel laten scannen aan de deur, zo weet je meteen de leeftijd+gegevens van de persoon.

En inderdaad relletjes, dealen of andere overtredingen krijg je gewoon een soort "partyverbod".

Topidee (y)
Waarschuw beheerder
En een kaartje kan zelfs helemaal vervangen worden door je pas... want als het gekoppeld is dan maakt het niet meer uit wat je scanned.

Probleem is dat we al een hoop offertes hebben gedaan en gesprekken hebben gehad, maar het erop lijkt dat de organisaties hier geen baad in zien (kost teveel?)
Waarschuw beheerder
donateur
Idd, je zit met buitenlandse bezoekers, en andere bezoekers zonder pas...

Als die een "eenmalige" pas zouden kunnen krijgen, kunnen relschoppers enzo die natuurlijk ook krijgen en is je systeem weer lek
Waarschuw beheerder
Maar iig dit idee is er dus allang.

Wij verzorgen hetzelfde systeem maar dan voor voetbal land, musea, etc etc...

Blauwdruk is er dus al, technologie en software ook...

Er zijn alleen nog geen afnemers in partyland :/

Waarschuw beheerder
Er zitten idd weer wat PFers te zeiken:

* Privacy? Kan je dat echt wat schelen? Bullshit, als ze gewoon niet bekend gemaakt worden is er niets aan de hand. Zo'n gelul is dat, ook met cameras op straat: niemand hoeft te weten dat ik daar en daar ben. bla bla onzin

* geld: organisaties hebben hier heel veel aan, de staat heeft ook het idee dat ze feesten veiliger maken: hier kan je heel veel geld voor krijgen. Ik denk dat zon pasje door subsidies niet duur zal worden.

Waarschuw beheerder
2 xypso: niet als je daar dus weer ID en foto voor nodig hebt ;)
Waarschuw beheerder
T is al eens eerder gedaan door D2E. Op zich een heel goed idee. al is het moeilijk dit soort dingen "waterproof" te krijgen.

Zelfs paspoorten is mee te sjoemelen. laat staan met partypassen.
Waarschuw beheerder
donateur
Ken je toevallig de "schipholpassen"?

Dat werkt echt wel goed, je hoeft die pas nergens in te steken ofzo, zodra je langsloopt, vangt een ontvanger een signaal op, of je erin mag of niet. De deur (of welk systeem dan ook) opent automatisch...

Dit kan je natuurlijk ook met een alarm-iets doen. relschopper loopt langs security, lampie gaat aan, relschopper gesignaleerd... :)
Waarschuw beheerder
donateur
2 kolaas, Tja, kan wel, maar waar moet je dan zo'n pas laten maken??? als een vakantieganger op zaterdagavond denkt, he, ik ga naar decibel, dan moet dat kunnen!
Waarschuw beheerder
he rotop met je partypas, blijven ook een helehoop mensen voor thuis, slecht idee
Waarschuw beheerder
donateur
Iets te verbergen, M ?

Kijk, ik ben er ook niet blij mee als je meteen op die pas kan zien of je wel eens bent gepakt met een G-tje ofzo, maar goed, het houdt wel de relschoppers buiten, zodat je weer veilig kan rondlopen op een feest...

Waarschuw beheerder
Pedopas???!?!?!?
Waarschuw beheerder
nee als mensen willen kopen ze die pas wel...

Waarschuw beheerder
ik ben voor de partymiles na 35 feesten mag je dan een truitje uitzoeken :p...vinnet wel een goed idee maar denk niet dat ze zoveel moeite gaan doen...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind t een top idee!! en wat nou "schending" van je privacy, je moet het gewoon zo doen dat ze alleen informatie van je kunnen opvragen als je daadwerkelijk gepakt bent daarow of gevochten heb ofzo. En die informatie moet zich dan beperken tot alleen de incidenten die zich eerder op feesten hebben voor gedaan. Verder moeten ze het niet zo maken dat je geregistreerd wordt waar je wanneer geweest bent.

Maar ik vind het een goed idee om zo die voetbal hooligans buiten de deur te houden!!!
Waarschuw beheerder
he xypzo, meschien wel, dalijk grijg je voor ieder dit en datje zon kruisje achter je naam en kun je niet eens naar een feest , schiet niet op, bij voetbal werkt het ook niet, kost alleen maar geld
Waarschuw beheerder
zijn het dan vaak de voetbal hooligans die gaan rellen op een feest???

Waarschuw beheerder

Moe van dit soort flauwekul. Jullie lopen te ouwehoeren alsof ieder feest een soort freefight gala is... De tering he ga wat nuttigs doen allemaal :S
Waarschuw beheerder
reageer dan niet

Waarschuw beheerder
Reageer ook niet (meer) specifiek op het topic....
Maar wordt gewoon moe van mensen die iedre vechtpartijtje op een feest aanleiding geeft, om er drie weken lang topic's aan te wijden.

Net wat ik zeg, alsof er op elk feest alleenm aar gevochten wordt.
Waar 40.000 man bijeenzijn, met drank en drugs, gebeurt er wel eens wat. Vindt het allemaal wel meevallen
Waarschuw beheerder
bla bla bla

Waarschuw beheerder
Geen normale reactie mogelijk ouwe?

Typisch het nutteloze antwoord van iemand zonder enig discussie vermopgen. Dag knulletje, ga jij maar lekker met je hoedje op een partypas ontwerpen....
Waarschuw beheerder
he duts, was niet eens mij idee, ben er dus op tegen, knulletje???

Waarschuw beheerder
Kan toch heus wel lezen, en wie zegt dat het jouw idee was, ach laat maar .....(K)
Waarschuw beheerder
Vind het een goed idee.. Ik ben helemaal voor, betaal liever een paar €-tjes voor zo'n pasje waardoor je kunt waken voor je eigen maar zeker ook voor het plezier van anderen.

Ik hoop dat hij er komt...

Succes

Waarschuw beheerder
donateur
leuk idee
uitvoering gaat nooit werken

Waarschuw beheerder
Anders ban jij toch gewoon iedreen....
Waarschuw beheerder
tsja is het al bij het voetbal nu ook bij het uitgaan straks als je in Amsterdam woont moet je nog een uitkaart hebben om in noem maar wat plaats een feest te bezoeken...hey ga zo door :gaap:
Waarschuw beheerder
Bij voetbal werkt het niet omdat de mensen massaal aankomen een half uur voor de wedstrijd en dan snel door de poorten moeten. Dan is er geen strenge controle mogelijk.

Bij een feest wordt er gefouileerd en is er ruime tijd voor een foto vergelijking + scan in de database voor eventuele blacklist...

Kortom, dit systeem is gewoon gemaakt voor zulk soort evenementen...
Waarschuw beheerder
duh maar waarvoor zoveel ophef overal GEBEURT wat dat hou je niet tegen komt er een of andere paljas met een idee van een partypas kom op nou wake up echt triest van de 100 mensen op een feest zijn er misschien 10 rot so what jij maakt je eigen feest samen met je maten dus zeur niet en als je klappen krijgt zul je er wel om vragen.

Waarschuw beheerder
leuk idee zo'n pas.. maar zal er toch niet van komen.. kost ook teveel zoiets
Waarschuw beheerder
hele leuk plannen hoor ik hier allemaal..

Maar denk je dat deze regering die er nu zit..
Die overal aan het bezuinigen is waar het kan...
En in een land waar de economie nou niet zo super draait...
Geld uit gaat geven voor een uitgaanspas ??

denk het niet..

Ik vind al die plannen best cool ... maar denk ook aan de realiteit...
Waarschuw beheerder
RK : 1 op 10 vind ik veel...

Klappen krijgen en erom vragen?
Nou nee, de laatste tijd krijgen de mensen zomaar klappen hoor.
Waarschuw beheerder
donateur
He RK, als ik op een feestje loop, en mijn kop staat jou niet aan, vraag ik dan om klappen?
Waarschuw beheerder
betrek ik het dan op mezelf...

To confuzer ieder verschilt van mening
tijden veranderen...

er zijn figuren die dat wel zijn xypzo en dat zijn juist de rotte appels. Het gebeurt ik weet het maar dat hou je niet tegen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar denk je dat deze regering die er nu zit..
Die overal aan het bezuinigen is waar het kan...
En in een land waar de economie nou niet zo super draait...
Geld uit gaat geven voor een uitgaanspas ??

de regering doet aan de andere kant wel alles om z'n aars in te dekken.......en zo'n pas zou wel een goede beurt maken.........

trouwens hoe kom je erbij dat het 'slecht' gaat met onze economie? Het kan nog veeeeeeeel slechter.
En opvallend dat het mider gaat met de economie sinds het invoeren van de euro? maarje is weer lekker offtopic
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, maar als je relschoppers of mensen die zich niet kunnen gedragen met alcohol of pillen op WEERT, dan zal het zeker minder worden op den duur...
Waarschuw beheerder
nou ik vind het helemaal geen goed idee...over een jaartje waarschijnlijk wel:D ik ben nu 17 en ik ga ook naar ieder feest en noem maar op en met zon partypas zou dat er niet meer inzitten...
dus dan zou ik niet maar naar die feesten kunnen en meer mensen die 17 zijn betekent dus minder inkomsten op zo'n feest:D:D
Waarschuw beheerder
uhm.....als er geen 17 jarigen komen wil dat toch niet zeggen dat er geen andere mensen kunnen komen ipv..........

en ik denk dat 25 jarigen wel meer spenderen dan 15-17 jarigen
Waarschuw beheerder
Ja er zijn altijd toch wel mensen die geen kaartje hebben kunnen krijgen dus maak je maar geen zorgen voor de 'inkomsten'.

En de feestjes die alleen worden bezocht door 16/17 jarigen zijn in mijn ogen toch de moeite niet waard ;)
Waarschuw beheerder
nou ja doe even lekker normaal...
egoïst
Waarschuw beheerder
nou ja doe even lekker normaal...

hahaaa........normaal........lekker een schaap in de kudde...........hahaaa MOOOOI NIET IKKE DUS....

ik laat het 'normaal' doen wel aan jullie over en laat mij maar lekker 'anders' zijn.......

Waarschuw beheerder
Maarre..hoe controleer je dan of de minderjarigen daadwerkelijk toestemming hebben van hun ouders? Een handtekening? Da's makkelijk frauderen dus.
Waarschuw beheerder
Nee ouders moeten dus met die kindjes mee naar het stadsdeelkantoor ofzo en DAAR met ouders, laten tekenen DOOR ouders.....
Waarschuw beheerder
als ze hun pasje ophalen bij de gemeente moet paps of mams gewoon mee en anders geen pasje :D dan kunnen ze ook niet frouderen
Waarschuw beheerder
§º£v¢®šhªd«™°°° zelfde gedachten zelfe tijd ;-)