Partyflock

Forumonderwerp · 626778
1927x bekeken

Waarschuw beheerder
Ik kreeg net een ideetje, en was benieuwd wat feestend nederland er van vind.

Iedereen die boven de 18 is moet een partypas krijgen, mensen boven de 16 moeten eerst toestemming van hun ouders hebben,
als de minimale age 18 is is dat gewoon de entree age, en als het 16 is, komen alleen de mensen met toestemming en 18 plus.
De pas kun je gewoon bij elke gemeentje ophalen met je paspoort en een duidelijke pasfoto.
zo hoef je niet je officiele ID mee te nemen, kan de beveiliging hun werk doen zonder problemen.
En kan de organisatie nooit worden aangesproken op onverantwoorde toegang.
Dealers, relschoppers en probleemfiguren die worden gepakt verliezen hun pas.
Verder is het voor elke bar en discotheek dan mogelijk om mensen zonder zo een pas te weigeren, omdat IEDEREEN em dan heeft :)
Wanneer een 16 tot 18 jarige dan wilt feesten, weet je dat deze met zo'n pas toestemming heeft van de ouders/voogd.
En door het zo te doen kun je je kroost lekker laten feesten, in een veiligere omgeving.

Wie is voor/tegen?
Opmerkingen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zo'n pas lijkt me echt kut, ik raak altijd alles kwijt, kan ik na ieder feest weer opnieuw zo'n pas gaan aanvragen :/

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is er nu in hemelsnaam sfeerverhogend aan een pas ???????

Ik ben het wel eens dat vechten kansloos is, maar zoals altijd zijn er uitzonderingen... Het kan bijvoorbeeld ook gebeuren dat je niet eens iets doet, en toch ruzie krijgt. En als je dan niet weg kan, zit er maar 1 ding op...

Ik bekijk dingen graag altijd van 2 kanten :)

Waarschuw beheerder
mag je ook een introducee ofsow meenemen op je pasje :D

Waarschuw beheerder
Tjah, zo'n HELE pas meesleuren, en de hele avond als een blok aan je been laten hangen is idd ERG vervelend. :p
Waarschuw beheerder
Als er maar airmiles op komen

Waarschuw beheerder
mag je ook een introducee ofsow meenemen op je pasje.

Ja dat is een snuggere opmerking,....

NOT!@?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hoezo niet??? en als ze het dan leuk vinde dan nemen ze ook een pasje..:D dat je eerst ff een proeftijd hebt zeg maar

Waarschuw beheerder
mwa, het idee is juist om het een persoonlijk pasje te maken,..

fingerprint digitaal op de chip is idd niet eens zo stom,. bij m'n sportschool hebben ze zo een systeem, werkt altijd. (ook met vieze handen en snijwondjes, want je linker EN rechterduim staan erop)

Waarschuw beheerder
en als je dan een wondje op allebei je duimen hebt?

Waarschuw beheerder
donateur
1 Pasje is ook niet zo heel erg, maar dit zou WEER een extra pasje zijn...

Waarschuw beheerder
je foto staat er dan toch ook op, en je naam met geboortedatum.
en met een aantal bedrijven vallen voor in het begin misschien pasvoordelen te regelen zodat iedereen de pas wilt,....

vb: in het pilotjaar bv elke ID-T of Q-dance party 10 euro korting. en na het jaar verplicht.
om het nog interessant te maken
Artiest Vexer
Waarschuw beheerder
Je hebt al een rijbewijs en/of paspoort/id-kaart
Vindt dit overbodig !

Niet weer een pasje erbij :S

Waarschuw beheerder
pas is wel handig om mee te nakken !!!

Waarschuw beheerder
als er foto en vingerafdruk op staat? mwa
ik ben liever dan ff die pas kwijt dan, me rijbewijs of paspoort
Waarschuw beheerder
en denk je dat er op gecontroleerd gaat worden NEE..op ieder kaartje (geen ticketbox... ) staat dat je een legitimatie bij je moet hebben...

hoe oud ben je meid

18 meneer

ik geloof er niks van

17 dan!!! jij je zin

vooruit voor deze ene keer volgende keer kom je er niet in...(dan is ze 18 bij ML 2004 dus..)

en dit was bij mysteryland en het was de vriendin van een maat van me dus....

het schiet gewoon niet op

Waarschuw beheerder
Ik had het ook es met een meissie die met me meeging, 14 jaar. Toen ze vroegen wat haar geboortedatum was telde ze er 4 jaar bij op,... ze was dus 10 ineens,..
Forget it zou je denken, weet je wat ie zegt? is dat je vriend? zij: JA?!, zegt ie tegen mij : let wel goed op r, en veel plezier,......
Ik geloofdwe me oren niet>...

maar over die pas eh

als het eenmaal bekend is dat je zonder partypas er simpelweg NIET inkomt ook al ben je 40, zullen organisaties makkelijker IEDEREEN kunnen checken op dezelfde manier waardoor je een rechtlijnig systeem krijg,.. wat op het moment idd zoals je zegt een ZOOTJE is waardoor minderjarigen en relschoppers gewoon naar elk feest kunnen.
het is misschien niet het meest makkelijke plan om op poten te zetten maar als het eenmaal erin zit, zullen veel mensen er heel tevreden mee zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ben tegen pasjes, stel je raakt onschuldig betrokken bij een verchtpartij en je pasje wordt ingenomen?

Waarschuw beheerder
onschuldig betrokken bij een vechtpartij?
Ik weet niet wat jullie doen als een gevecht is maar ik loop door :s
naar beveiliging > daar zijn die gasten voor.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik wil niet stoken ofzo maar pik je dat :P

Waarschuw beheerder
ik kijken wat de mogelijkheden zijn om dit idee van de grond te krijgen, iig zullen er veel partijen bij betrokken zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Bassworm>>>> Stel op t moment dat jij langs een groepje loopt breekt de pleuris uit, jij krijgt ook eem klap en de security ziet alleen dat jij een klap krijgt, hij weet niet dat jij daar net op t verkeerde moment liep!
Vervolgens wordt bij de betrokkene de pasjes afgenomen.
Duidelijk genoeg?
Waarschuw beheerder
Weer een rij voor de pasmachine. ZUCHT

Onhaalbaar, te duur, in strijd met de wet, vervult geen behoefte, geen baat voor organisatie, onduidelijkheid over beheer van informatie, onduidelijk welk orgaan controle herop moet uitoefenen, onduidelijk wie dit moet gaan beheren, en wie gaat dit betalen?

Nee sorry, dit gaat het niet worden.

Waarschuw beheerder
donateur
Glenfiddich 27 augustus 2003 15:57
Weer een rij voor de pasmachine. ZUCHT

Onhaalbaar, te duur, in strijd met de wet, vervult geen behoefte, geen baat voor organisatie, onduidelijkheid over beheer van informatie, onduidelijk welk orgaan controle herop moet uitoefenen, onduidelijk wie dit moet gaan beheren, en wie gaat dit betalen?

Nee sorry, dit gaat het niet worden.

:respect:

Leuk bedacht, maar onhaalbaar.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als het levens kan schelen en geen extra wachttijd of langere rijen oplevert dan ben ik er voor. Ook zal je dan de klacht niet meer horen dat er te veel "grut" rondloopt. Niet dat ik me er aan stoor nu maar toch...
Pas moet wel goed fraudebestendig zijn anders krijgen we weer hetzelfde als op de middelbare school;pasjes vervalsen om toch naar binnen te mogen.
Waarschuw beheerder
ik vind het nog steeds een goed plan...

En dat gezeik van iedereen die erover valt dat ie NOG een pasje moet meenemen is echt vette crap, want wat is het nou voor FOKKING moeite om een pasje (als gozer zijnde helemaal) in de kontzak van je broek te steken man??

En meisjes stoppen 'm in hun laars of voor mijn part pakkie peuken of whatever.

Jullie doen net alsof dit pasje 10 kilo weegt en 30 cm is ofzo :S

Waarschuw beheerder
ik heb gekkere dingen gedaan hoor :)
ik zeg nooit dat iets niet kan,
alleen dat het misschien moeilijker kan zijn,
ik denk dat als er ergens 1 lijn kan worden getrokken er zeker draagvlak voor is,

en over dat vechten, een beuk hier en daar gebeurt altijd wel es, maar als er politie aan te pas komt zoeken ze echt wel uit wat er is gebeurd.
maar kwijt is kwijt vind ik,

want: "ja ik heb nog 13 punten over op m'n pas, dus ik mag nog 3 keer iemand beuken, en dan heb ik 1 punt over"
en: "ik heb nog 1 waarschuwing, dus ik kan deze keer nog wel pillen verkopen zonder partyban"

vind ik een beetje cru.
Ik weet zeker dat alle voorstanders, net als ik, nix hebben te vrezen, en 1 keer een pasje halen voor chille toegang op feesten, veiligheid op de korte EN lange termijn, reductie van de pillenverkoop OP feesten, enz enz heb ik er wel voor over

Waarschuw beheerder
ik vindt het ook een goed plan .

en anders stellen ze maar legitimatie verplicht bij de ingang . dat moet te doen zijn .
de rijen zijn vaak al lang maar daar moet iets op te verzinnen zijn bij voetbal wedstrijden gaan er toch ook zeg 30 000 man door een aantal hekjes in 2 uur ofzo .
dus waarom kan dat bij een feest dan niet ??
Waarschuw beheerder
donateur
Op zich kan het ook wel, het is helemaal niet moeilijk... Pasje, met zo'n pinstrip achterop. Je haalt pasje door zo'n magneetlezer heen, tiept je pincode, en een lamp boven je wordt groen of rood.

Maar stel je voor, je wordt gepakt in de peppermill met een pakkie pep. Die security-hoeren nemen je mee naar "het kamertje". Ze verbouwen daar je gezicht, terwijl 1 je pasje aanpast, zodat je NOOIT meer wordt toegelaten op een feest... Lijkt me een beetje minder, niet?

Waarschuw beheerder
ik vind dat er verschil is tussen iemand met een 5-tal pillen, en iemand die de hele avond nachtapotheker speelt.
je kunt een maximun per persoon aanhouden, als iemand er overheen komt in hoeveelheid, PAS WEG.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Drugs kun je nooit buiten houden, als er geen drugs hadden bestaan was de house scene ook zo groot niet geweest.

Waarschuw beheerder
donateur
THE REAL JOJO>>> Al zul je ws ongelooflijk veel gezeik krijgen met je post van hierboven... IK ben 't volledig met je eens!! Ik zeg niet dat er geen house-scenen zou zijn zonder5 drugs, maar veel inspiratie, en id'en komen voort uit drugsgebruik!!

Kan je zeggen wat je wilt, maar dat is echt zo!!

maar, idd zoals da hardstyler zegt;
da hardstyler 27 augustus 2003 16:21
ik vindt het ook een goed plan .

en anders stellen ze maar legitimatie verplicht bij de ingang . dat moet te doen zijn .
de rijen zijn vaak al lang maar daar moet iets op te verzinnen zijn bij voetbal wedstrijden gaan er toch ook zeg 30 000 man door een aantal hekjes in 2 uur ofzo .
dus waarom kan dat bij een feest dan niet ??

Zoiets moet in principe wel te doen zijn!!
Waarschuw beheerder
donateur
Pas weg zou dus betekenen dat je NOOIT MEER VAN JE LEVEN een feest kan bezoeken. Je hoeft dus maar 1x een verkeerde security-dude tegen te komen, en je kan het vergeten voor de rest van je leven.... Nee, dan zou de POLITIE in samenwerking met JUSTITIE dit moeten regelen...
Net als bij je seizoenskaart, of je rijbewijs..

Weet je wat de nederlandse staat dat gaat kosten?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
je kunt een maximun per persoon aanhouden, als iemand er overheen komt in hoeveelheid, PAS WEG.laatste aanpassing

leg dat maar eens aan de christenunie uit in de 2e kamer. :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ook ik ben het eens met jojo :)
Waarschuw beheerder
idd, jojo heeft weer es een x gelijk :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
geen goed ideee - weer veelste veel gezeik. en trouwens woor al gek van die passies in me protomonnee... lijk net een wijf :P

Waarschuw beheerder
donateur
leg dat maar eens aan de christenunie uit in de 2e kamer.

Die moeten sowieso zich niet bemoeien met zaken die betrekking hebben op 't leven na de 19e eeuw ;).

XYPZO>>> Idd, bij de stadions, is 't ook 'n stuk rustiger sinds de invoering van die passen... En 't zal de staat idd behoorlijk wat kosten, maar in combinatie met de bezoekers zelf, de organisaties(die hiermee de kans verkleinen 'n slechtere naam te krijgen)... moet 't misschien wel haalbaar zijn!

Waarschuw beheerder
donateur
Laat ze maar komen met hun verhalen, want wij weten allemaal dat het groooooooooootste gedeelte van de bezoekers het echt niet zonder iets heel de nacht, en soms nog op afters door kan gaan, uitzonderingen daargelaten.

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het nog steeds een goed plan...

En dat gezeik van iedereen die erover valt dat ie NOG een pasje moet meenemen is echt vette crap, want wat is het nou voor FOKKING moeite om een pasje (als gozer zijnde helemaal) in de kontzak van je broek te steken man??

helemaal mee eens!

en je hoeft zeker niet bij de eerste 'overtreding' je pas kwijt te raken... t moet gewoon net zoals de politie in sommige steden bij (lichte) drugsovertredingen doet: 2 x een waarschuwing en dan pas een echte maatregel.

Als de keus is tussen het hebben van legitimatie (wat eigenlijk al verplicht is) en geen feesten meer, dan is de keus vrij makkelijk ...toch?

En feesten daardoor duurder? Ik denk dat dit MAKKELIJK bekostigd kan (en zou moeten) worden vanuit al die megawinsten die tegenwoordig gemaakt worden.

Geef dat geld maar eens voor een heel klein deel uit aan meer veiligheid voor de bezoekers, dacht ik zo!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
2 *From The Block*

Eeeehm, jij was in 3 weken 2 passen kwijt geweest, vriend! :D
Ik bedoel, dat gaat niet werken! Tenzij er alleen relschoppers worden aangepakt, en geen drugsgebruikers of dealers...

Waarschuw beheerder
donateur
als ik met t vliegtuig wil heb ik een pas nodig
als ik wil pinnen heb ik een pas nodig
als ik wil autorijden heb ik een (soort) pas nodig
als ik mijn airmiles wil incasseren heb ik een pas nodig

geen pas = geen vliegreis, autoritje, geld of airmiles

wat is t verschil met een partypas? gewoon NIKS. Misschien vergeet je m één keer... maar dan echt nooit meer!

Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat ook voornamelijk om relschoppers!!

'k Weet wel wat je bedoelt, maar denk niet dat dat helemaal klopt wat je zegt!! Want als iemand gepakt wordt op gebruik, hoef je niet je pas kwijt te raken, maar kan 't wel vermeld worden bij volgend bezoek, wanneer men die pas toont, dus rede voor de beveiliging en organisatie om beter op te letten, en misschien te fouilleren... en wanneer de bezitter van die pas, dat weet, zal hij ook echt wel 2 keer nadeken, om nog 'ns dezelfde fout te maken, en zal dus voorzichtiger te werk gaan, waardoor er ws ook minder problemen met zich meegebracht worden!
Waarschuw beheerder
Als je naaar voetbalwedstrijden wil heb je toch ook een clubcard nodig.
Gewoon een universeel pasje maken die bij elke discotheek of houseparty te gebruiken is. Eventueel met chipje erop en foto in het systeem zetten zodat er altijd gekeken kan worden of het pasje ook bij het desbetreffende persoon hoort.

Tegenwoordig moet je ook een pasje hebben om sigaretten uit een automaat te halen, dan kan zo'n pasje er ook wel bij

Waarschuw beheerder
Pas weg zou dus betekenen dat je NOOIT MEER VAN JE LEVEN een feest kan bezoeken. Je hoeft dus maar 1x een verkeerde security-dude tegen te komen, en je kan het vergeten voor de rest van je leven.... Nee, dan zou de POLITIE in samenwerking met JUSTITIE dit moeten regelen...
Net als bij je seizoenskaart, of je rijbewijs..
------------------------------------------
idd politie en justitie mogen best wat inbreng hebben hoor

NOTE: een beknopte versie van dit idee is verstuurd naar www.pvdi.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
supergoed idee mijn complimenten!!!

moet je wel ff flink wat geld voor vragen he ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Heb je dat zelf verstuurd??!!

Zoja.. da's niet zo slim...

Had je gewoon "jouw id" moeten houden!! Nu loopt iemand anders ws met 't id weg!

Waarschuw beheerder
ik heb al veel te veel octrooien lopen, laat iemand anders hier maar energie in steken, ik zie het wel :)

Als ik maar veilig kan feesten ben ik al blij.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Goh... je hebt je goede daad weer gedaan hoor ;).

Waarschuw beheerder
donateur
Op het moment dat een bericht (oid) op een 'tastbaar medium' staat (dat kan een stuk papier zijn, een floppydisk, maar OOK bv de Partyflock server) is het automatisch beschermd door de Auteurswet.

Er kan dus niemand meer mee op de loop gaan. :D

Waarschuw beheerder
en jullie bedankt voor de feedback, zo hou je alles een beetje in evenwicht.

Naar mijn idee zijn de meeste mensen wel voor het idee, als ze er maar niet teveel last of moeite voor hoeven doen.
ff pasje ophalen en showen in de wachtrij lijkt me nogal simpel :)

ik zoek dus iemand die misschien wel een blauwdruk voor het plan wil schrijven en de grotere uitgaansorganisaties en locaties, en een aantal ministers en pol. partijen wil benaderen.
laatste aanpassing