Partyflock

Forumonderwerp · 626244
Waarschuw beheerder
Naar aanleding van de dood van een 15 jarig meisje tijdens de Megarave afgelopen weekend leek het me wel zinvol om een topic te openen over de vraag wat een meisje van 15 daar eigenlijk te zoeken heeft en hoe het kan dat ze de beschikking had over 11 pillen...

Waarschuw beheerder
Ik vind het ook niet goed dat er zulke jonge mensen op feesten rond lopen.
Er moet gewoon beter gecontroleert worden. En zo heb je tenminste nog iets om naar uit te kijken als je 15 bent.

Waarschuw beheerder
feesten

Waarschuw beheerder
Ik als ultrapedo vind het helemaal niet erg hoor :devil:

Waarschuw beheerder
Nou sorry hoor, megarave is alleen aansprakelijk voor het feit dat er een meisje van 15 is binnengelaten,..
Hoeveel feesten zie je mensen onder de 18? VEEL!
Ik bedoel,
Ik stond op m'n 13e al op hardcore-overdose, zonder dat m'n ouders het wisten ok,
maar zelfs toen wisten veel mensen al dat drugs gevaarlijk kunnen zijn, als je je kop niet gebruikt. Blijkbaar is de media en partyscene zich steeds opener richting drugs op party gaan profileren. In de trend van, iedereen doet het wel es, en gevaarlijk is het niet zo.
XTC, GHB, speed, coke en andere vormen van partydrugs blijven gevaarlijk, zeker als een 15 jarige overweldigd wordt door haar omgeving, en misschien al een paar positieve ervaringen heeft gehad. Dit meisje is een slachtoffer van een te tolerante houding van ouders vrienden media en partypeeps. Ik hoop dat er een voorbeeld uit getrokken kan worden om verder leed te voorkomen.

Er kan wel es een postbus 51 spot komen waar es voor overmatig,verkeerd en onverantwoordelijk partydrug-gebruik wordt gewaarschuwd ipv alleen drank en sigaretten. niet?
En een bericht voor mensen die partydrugs aan mensen onder de 18 verkopen....

DIE MOTHERFUCKERS
Waarschuw beheerder
Tja raar of niet, ik kom uit een dorp, op mijn 15de was ik nog nooit in Amsterdam geweest. Wij hielden ons bezig met andere dingen, koeien melken enzo haha... (das een geintje)

Inmiddels ben ik account manager van Inflydo dus weet echt wel wat er speelt binnen de dance scene, en blijf van mening dat je (met of zonder voorlichting) op je 15de niet in aanraking hoort te zijn met harddrugs. Vandaar ook dat ik vindt dat je op die leeftijd nog in bescherming moet worden genomen tegen jezelf, omdat je op die leeftijd nog vrij naief bent (geldt niet voor iedereen maar wel voor de meeste).

Waarschuw beheerder
Nou sorry hoor, maar als je 11 pillen slikt, dan wil je gewoon dood...

Alleen vind ik het wel verschrikkelijk voor de mensen in haar omgeving..

Weet iemand toevallig of ze ook op partyflock zat??

Waarschuw beheerder
Ik ken wel gaan zeiken dat ze er niet horen maar ik liep er met die leeftijd ook.

Waarschuw beheerder
donateur
op je 15de niet in aanraking hoort te zijn met harddrugs.

je hoort zoiezo nie in aanraking te zijn met
pillen... of je nou 15 bent of 20!!!!!
Waarschuw beheerder
En het gebeurt op een hardcore feest en tenslotte gebeurt volgens de media alles daar wat ergens anders niet gebeurt.
Moet je eens in een kroeg gaan kijken ergens in de grote steden denken ze dat daar niks gebruikt wordt ofzo? Of op die trance feestjes?

De hardcore feesten worden zo fout neergezet door de media
Waarschuw beheerder
Ik leef erg mee met haar familie en vrienden. Ik vraag me alleen af ze daar in haar uppie was of met een hele groep waar evt. ook ouderen bij waren. Ik zeg maar zo samen uit samen thuis en dan moet je toch een beetje op elkaar letten ist nie.

En die leeftijdscontrolle moet zeker strenger, ik zag op ML zeker ook grietjes lopen van net 16 echt niet normaal als je ziet hoe ze er bij lopen. Ik ben zelf 24 en werk al vanaf mijn 16 in de horeca en weet wat er in omgaat, maar tussen hoe het toen was en hoe het nu is vind ik dat het telkens verslechterd. Steeds meer jongeren vinden de dood door het op weg zijn naar het verleggen van grenzen.

Ik kom zelf geregeld hier en daar op feesten, maar wanneer mijn dochterje ( bijna 5 ) met haar 16 de straks komt vragen om naar een housefeestje te gaan bedenk ik me wel 2 x..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 Michelle: Ik denk dat 20 jarige beter voor zichzelf kunnen bepalen wat te doen met drugs dan 15 jarige, toch een verschil lijkt mij...

Waarschuw beheerder
hoe stom kun je zijn om er 11 te vreten!
maar dat zal dan onder andere ook wel aan de leeftijd hebben gelegen.

en leuke vrienden heb je dan!
een beetje controle van vrienden is toch nie erg?
Waarschuw beheerder
2 Kaatje20 : Ik ook hoor,kwam al wel eens in Amsterdam op die leeftijd ;) maar ik wist niet voldoende over drugs af op mn 15e.Ben daar zelf achtergekomen via i-net en later via bekenden,vrienden etc.Heb nooit drugsvoorlichting van familie óf op school gehad.
Waarschuw beheerder
thanx Da Phool, dacht al even dat ik afweek van de rest haha...

Waarschuw beheerder
donateur
jah maar we hadden over AANRAKING:)!!!!!!!

en ik VIND dat je zoiezo nie met drugs in aanraking moet komen!! niet als je 15 bent, en ook niet als je 20 bent!! Gewoon helemaal niet eigelijk!!
Waarschuw beheerder
Ok daar zijn we het over eens

Waarschuw beheerder
donateur
Idd. maar als je 15 bent snap ik zo i zo al niet wat je met zoveel pillen moet ? Toen ik begon nam ik er 1tje en me maten hielden me eg wel in de gaten want samen uit samen thuis! maar nu ik er vanaf ben hou ik ook de mensen in de gaten en tjah voor de een ligt de grens kwa gebruiken hoger dan de andere! maar zo i zo ben ik t er wel mee eens dat t gewoon veel strenger moet zijn en je er ook gewoon helemaal niet mee in aanraking moet komen
Waarschuw beheerder
donateur
ik was zelfs 14 toen ik voor het eerst naar thunderdome ging....
dus wat zij daar deed snap ik wel....

maar is ook niet fout van organisatie
misschien zag ze er wel wat ouder oud
dat ze er niet bij dachten dat ze 15 was...
ze vragen pas legitimatie bij twijfel...
zou toch iritant zijn als ze bij IEDEREEN legitimatie vereisten....
dan krijg je nog langere wachtrijen

en die elf pillen....tja....wat moe je daar over zeggen...

gelukkig blijf ik nu van die dingen af....

sterkte voor iedereen die dr heeft gekend
Waarschuw beheerder
dat ze 15 jaar is maakt opzich niet uit. Meestal begin je rond je 15de 16ste verjaardag met uitgaan. Als ze inderdaad 11 pillen heeft gehad dan is dat niet slim geweest en is het voor een deel haar eigen schuld vind ik. het blijft natuurlijk voor naaste familie en vrienden.
Waarschuw beheerder
Men zegt dus dat ze tussen de 8 en 11 pillen heeft gehad. Dit hebben ze waarschijnlijk herleid aan de hoeveelheid mdma die in haar bloed is gevonden. Misschien had ze omgerekend zo'n 500 mg in haar lichaam. Als er dan van uitgaan dat een pil 50 mg bevat dan zit je al aan 10 pillen. Stel dat er in die pillen 125 mg zat, dan heeft ze er maar 4 gehad.

Waarschuw beheerder
donateur
wat ze er deed snapt iedereen denk ik wel, en misschien moeten ze t tog maar iets bedenken om de jongeren wat meer te weren! Het is idd. heel vervelend om telkens je ID mee te nemen naar een feest en die ook te moeten overhandigen (kost tijd en vaak verlies je dingen ), maar je kan de schuld denk ik niet bij de oganisatie, ouders of iemand anders leggen dat ze daar rond liep, denk dat dat idd. een samenloop van omstandigheden want je kan moeilijk de ouders iets verwijten als die denken dat ze bij een vriendin slaapt en de organisatie iets verwijten omdat ze er misschien wel ouder oud zag!
T is kut en bestempeld alleen maar één van de redenen waarom ik niet meer aan de zooi zit!
Waarschuw beheerder
ben het met party-odijk eens wij houden ook altijd iedereen in de gaten die iets genomen heeft in onze vriendengroep. Je bent inderdaad samen uit samen thuis

Waarschuw beheerder
donateur
oke kaatje20:
Kaatje20 25 augustus 2003 11:58
Nog 1 keer, wat betreft de bronvermelding: in het AD staat 8 a 11 pillen dus bij deze...

En verder denk ik dat alles wel zo'n beetje gezegd is...

In het Algemeen Dagblad stond:

Van een onzer verslaggevers

Justitie onderzoekt de exacte doodsoorzaak van een 15-jarige meisje uit Belfeld dat in de nacht van vrijdag op zaterdag overleed na xtc te hebben geslikt. Ze zou een dosis hebben binnen gekregen die gelijk staat aan acht tot elf pillen.

Het onderzoek moet duidelijk maken of het meisje is overleden doordat ze te veel tabletten heeft geslikt, of dat zij het slachtoffer is geworden van dodelijke xtc-pillen. Volgens de organisaotor van het dansfeest waar het meisje was, meldde ze zelf te veel te hebben geslikt.

Onlangs maakte de Europese politie-organisatie Europol bekend dat er xtc met een extreem hoge dosis werkzame stof in omloop is. Hierdoor lopen gebruikers ook bij matig gebruik risico op een overdosis. Argeloze slikkers krijgen bij deze tabletjes een dosis die tot viermaal hoger kan zijn. Volgens Europol zijn er daardoor nog geen mensen overleden.

Het meisje was een van de 5000 bezoekers van de Mega-Rave-Party bij discotheek Pepermill in Heerlen. Er gold een minimumleeftijd van 16 jaar. Het is onduidelijk hoe het kind langs de beveiliging is gekomen. Legitimatie was verplicht. Het personeel zegt tientallen andere jonge bezoekers te hebben geweigerd.

OKE!!! Kaatje20... dat had je er niet bij gezegd dat het GELIJK stond aan 8 tot 11 pillen!!

Is het dus toch niet altijd helemaal waar wat er op PF stond!!!!

Goed lezen voortaan, of goed doorgeven natuurlijk!! Zeker als het voor je eigen topic is!!

Waarschuw beheerder
donateur
Het onderzoek moet duidelijk maken of het meisje is overleden doordat ze te veel tabletten heeft geslikt, of dat zij het slachtoffer is geworden van dodelijke xtc-pillen

GVD wat is dat meisje dom he dat ze er 11 achterover gooit volgens een aantal... en ook volgens de auteur van dit topic!!!!!:@:@ Maar als je dus leest kan het ook zijn dat zij het slachtoffer is geworden van een dodelijke xtc pil!!

Waarschuw beheerder
donateur
Jah maar jah zoals ik al zei SAMEN (dus met iedereen met wie je gaat) uit, SAMEN (dezelfde mensen) Thuis! En wij nederlanders zijn tog sociaal ? meestal let je automatisch ook wel een beetje op met wat er met de mensen om je heen gebeurd tog ? Op Mysteryland vielen er ook ineens mensen in TTM neer, jah dan kan je wel lekker doorgaan maar je kan ook even helpen en kijken of je iets kan doen, wat ook meestal wel gebeurd !

Waarschuw beheerder
donateur
Daar moet ik michelle ook weer gelijk in geven, heb gisteren toevallig nog iets op SBS6 gezien over XTC en dat er een helehoop "xtc" pillen in omloop zijn waar gewoon HEEL iets anders inzit dan normaal, daarom vertrouw ik die zooi niet meer, maar jah kan t moeilijk afkeuren dat andere wel gebruiken, heb t tenslotte ook zelf gedaan, kan alleen maar zeggen dat ze er niet aan moeten beginnen en jah als mensen t tog willen tjah dan heb ik liever dat ze er eerlijk over zijn dat als er iets aan de hand is dat je er op in kan spelen als dat mensen niet eerlijk zijn en jij maar denk dat ze maagkramp hebben omdat ze iets verkeerds gegeten hebben !

Waarschuw beheerder
donateur
ik ga vanaf mn veertiende en had mensen om me heen die wel op me pasten
ik smeerde m ook wel eens als ik lekker leip was en d8 niet echt na dat andere mensen ongerust konden zijn
ik kijk er op terug en vind dat soort dingen echt dom van mezelf maar waarom doe je ze???
ik kom uit een heel stabiel en degelijk gezin, die wisten echt niet wat ik allemaal deed op basis van vertrouwen :s
heb wel geleerd van huis uit je zelf te respecteren en niet luisteren naar wat een ander je opdraagt, zou echt nooit 8 of 11 pillen of id naar binnen werken
ik heb ook domme dingen gedaan, net als iedereen die zo jong is geweest
je gaat me niet vertellen dat je nooit op een brommer of een scooter bent geklommen terwijl dat nog niet mocht
dan kan je ook een dodelijk ongeval veroorzaken of krijgen, tuurlijk is het dom maar ja daar ben je wel jong voor :
vallen en opstaan
je weet dat er risico's aan verbonden zijn en die accepteer je zodra je gaat slikken, rijden terwijl het niet mag, flessen goedkope drank halen en je volgieten enz enz
gelukkig krijgen de meeste mensen de kans om van hun fouten te leren maar sommige niet :cry:
het is belangrijk dat je verantwoordelijkheid­s gevoel hebt!!
Waarschuw beheerder
Wat een 15 jarige doet op een feest?!
Hetzelfde waarschijnlijk als de rest, en wie teringzooi gebruikt moet het tog zelf weten!? je neemt zelf de risico's en je moet idd eerlijk zijn zoals Party-Odijk zegt over als je je kut voelt.....ga dan niet liegen dat je maagkramp hebt ofzow, want daar heb je je alleen jezelf maar mee.....

Maar het is net zo erg als iemand van 15 of iemand van 19 eraan onderdoor gaat tog?!

Waarschuw beheerder
mensen, gebruik toch je hersenen
je hebt maar 1 lichaam, be cautious

Waarschuw beheerder
donateur
Shelly heeft wel gelijk, hoeveel mensen zijn er niet verongelukt omdat iemand er iemand zonder rijbewijs reed ? zullen er ook zat zijn, maar idd, de meesten mogen hun fouten over doen en leren er van, ik ben er zelf ook een keer heel ziek van geweest en ben toen ook gewoon eerlijk naar me maten toe gegaan wat er aan de hand was en die hebben me toen geholpen en als je bij de EHBO aankomt kan je eg wel eerlijk zeggen dat iemand gebruikt heeft en is voor die mensen ook makkelijker handelen!

Waarschuw beheerder
donateur
party-odijk en wappy19.. ben blij dat ik het aan jullie niet 1000x hoef uit te legge!! hier beginne ze het te begrijpen... nu het andere topic nog:S

(aangezien de auteur van dit topic verkeerd informatie geeft zal ik het maar een beetje van dr overnemen he:))

Waarschuw beheerder
Ja maar heel leuk dat iemand van 15 verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen daden volgens jullie, maar er zijn gewoon fokking regels in dit land waar je je aan hebt te houden, of je nu wel of niet verantwoordelijk genoeg bent. punt.

.

Want die ene asielzoeker die illegaal in Nederland is zich heeft aangepast en goed Nederlands spreekt moet toch ook gewoon opk@nk€eren, volgens de wet?

Gewoon geen uitzonderingen meer maken voor wie dan ook...
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4456, 2124}
Artiest {SHOWLIST artist 68299, 89019}
Waarschuw beheerder
daar zit ook wat waarheid aan
regels zijn niks voor niks gemaakt

Waarschuw beheerder
Nou nou zeg hee...
Iedereen wil toch stiekem weten hoe het zit..
dat het topic dan misschien ietwat verkeerd geopent wordt.. en er verkeerde dingen worden gesuggereerd...
Hoef je niet meteen zo aangebrand te reageren..

Want wat is een leven zonder roddels.. :P:P

Enne..Jammer van dat meisje.. HOE ze ook kapot gegaan is..
XTC sucks zowiezo dusse..

Wijze les voor de tieners hier op PF misschien.. :);)

(k)

En natuurlijk sterkte voor degenen die haar gekend hebben. Ook al is het superstom geweest (mocht ze zoveel genomen hebben..)
Het blijft klote om iemand te verliezen natuurlijk..
Waarschuw beheerder
Sorry hoor, maar wat een belachelijke vraagstelling van deze thread. Ik weet niet meer geheel zeker hoe oud ik was toen ik voor het eerst op een feest stond, maar dat was echt een heel stuk jonger dan 15. Wat ik er deed toendertijd? Simpel, een feestje vieren.. Net als dat ik het nu ben, was ik toen ook al verantwoordelijk voor alles wat ik deed.

Lijkt me dat het net zo gold bij dat meisje. Helemaal niets vreemds aan....

Waarschuw beheerder
donateur
Volgens mij hebben sommige mensen hier eg een plaat voor hun kop :S Kennen jullie niet SAMEN UIT SAMEN THUIS ? Reageer niet alleen op t laatste berichtje (of laatste 3) maar lees eerst even rsutig t verhaal voordat je er over mee gaat lullen !

Waarschuw beheerder
donateur
verantwoordelijkheid komt met de jaren!!
zorg er voor dat je naar je eigen lichaam luistert, ook als drugs niet aanslaat je niet volstoppen sommige pillen slaan veel later in en als je lever niet goed werkt kan het nog langer duren
tuurlijk zijn er regels, maar er is niemand die zich aan alle regels houdt
ik weet gewoon zeker als je 15/16 bent kijk je er anders tegen aan, ben je nog wat opstandiger
dan is het fijn als je een tik op je vingers krijgt van mensen die er wel verstand van hebben en het beste met je voor hebben en die je laten inzien dat het niet verstandig is

Waarschuw beheerder
donateur
Je wou dat je mij was! jij snapt het.. dat probeer ik ook echt al 100 uit te leggen

helle!! 25 augustus 2003 09:37
Wat een gezeur!! Sorry hoor!! Tuurlijk is het heel erg enzo dat er een meisje van 15 is dood gegaan aan het gevolg van TE veel XTC..!!

Maar de vraag:
Wat doen 15 jarige op feesten???

Ik neem aan dat je zelf het antwoord hier ook wel op weet toch!! Meeste mensen gaan namelijk naar een feest om te feesten, en of je dan 15 bent of 18... komen allemaal om te feesten!!

Waarschuw beheerder
donateur
d8 dat je t al 1000x had geprobeerd :) maar jah er zijn iig. mensen die t wel begrijpen !

Waarschuw beheerder
Ze zou een dosis hebben binnen gekregen die gelijk staat aan acht tot elf pillen.

Michelle: hieruit kan ik totaal NIET concluderen of dat meisje een dodelijke pil heeft gehad of niet. Ik denk dat het politieonderzoek dat nog uit moet wijzen.

Een dosis betekent niet 1 pil.

Inge

Waarschuw beheerder
Maar er moet toch een grens getrokken worden?

Ook al zijn er 100000000 uitzonderingen?
Waarschuw beheerder
2 Michelle: Ik weet niet wat jij hebt tegen de auteur van dit topic (ikke dus...) maar dit topic is geopent met de naam wat doen 15 jarige op feesten en ik wilde hiermee een discussie op gang brengen wat aardig is gelukt.

Ik heb verder geen zin en behoefte om verder in te gaan op jou kinderachtige opmerkingen tegenover mij op zowel dit topic als het andere topic over dit onderwerp maar wilde toch even kwijt dat ik het jammer vind dat je afwijkt van het onderwerp waar het over gaat.

Het maakt niet uit hoeveel dit meisje geslikt heeft, waar het om gaat is dat het erg tragisch is en het misschien een volgende keer voorkomen kan worden.
Waarschuw beheerder
Wil niet lullig doen maar als je de foto's bekijkt lijken de meesten jonger dan 16 / 18 jaar.
huisregels Peppermill.

2. Personen beneden de 16 jaar wordt de toegang geweigerd.
3. Personen beneden 18 jaar zijn verplicht de zaak om 3.00 uur te verlaten.
4. Als de portier daarom vraagt, is de bezoeker verplicht hem een geldig legitimatiebewijs te tonen. Doet de bezoeker dit niet, dan wordt deze persoon de toegang geweigerd. De toegang kan ook geweigerd worden bij twijfel.
5. Drugsgebruik in de zaak en op de parkeerplaats is verboden.

Waarschuw beheerder
Party-Odijk..

Ik heb heel het verhaal doorgelezen voordat ik een reactie plaatste..

Ik ben het ook niet eens met de topic opener, maar ik vind dat er belachelijk op haar wordt gereageert..

En waar doel je trouwens op, wat die reactie betreft?..
Op het feit dat er al verscheidene malen is gezegd dat ze kapot is gegaan aan 8 a 11 pillen?

Ja, ook ik kan lezen duhhh.. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bedankt Betty, iedereen mag een eigen mening hebben en daarvoor zijn deze topics er ook, om er over te discuseren.

Ik ben erg blij dat er mensen zijn die het topic doorlezen...

Waarschuw beheerder
donateur
kaatje als je alles heb gevolgd in dit topic heb je zelf ook gezien dat het heel erg veel gaat over:
je bent dom als je er 11 naar binnen gooit! bladiebladiebla!

En daar ging ik op door:)

en Inge staat hier:

Het onderzoek moet duidelijk maken of het meisje is overleden doordat ze te veel tabletten heeft geslikt, of dat zij het slachtoffer is geworden van dodelijke xtc-pillen.

maar het kan dus ook zo zijn dat het teveel is maar kan ook zijn dat het een dodelijke pil is!!:(

En waar het mij alleen maar om ging was dat ik het niet leuk vond dat ik onder dit topic (en die andere) erg vaak zag staan eigeschuld, moet je maar geen 11 pillen nemen!! Tuurlijk is dat dom, alleen ik het nog nergest gelzen( dat het dus bij haar het geval was)! en dat ik het las stond het dus ook iets aan anders! dat het dus een dosis was die gelijk stond aan 8 tot 11 pillen!!

(Want zoals jullie ook weten gebeurd het heel vaak dat een verhaal elke keer anders is!!!)
Waarschuw beheerder
heel kort door de bocht maar in mijn ogen de waarheid, haar ouders zijn er verantwoordelijk voor dat zij daar was!! de security heeft gefaald door haar binnen te laten maar haar ouders zijn (eind)verantwoordeli­jk

ik vind het diep en diep triest dat dat meisje daar het slachtoffer van moet worden.....

Waarschuw beheerder
Ik ben het wel met de topic opener eens. 15 Jarigen mogen wel uitgaan, maar ze hoeven niet tot in de vroege uurtjes op feesten rond te hangen en met harddrugs in aanraking te komen.

Dan komen er reactie's als:

'Ja, maar ik gebruik geen drugs.' Niks mee te maken, zie met eigen ogen dat de meeste piepjonge jongens en meisjes op feesten op de drugs rondlopen. Fijn dat jij de uitzondering op de regel bent, maar dat geldt niet voor de meesten. Diegenen die het wel doen wegen veel zwaarder dan die paar die het niet doen.

'Ik ben al erg volwassen voor mijn leeftijd.' Dat zegt elke 15-jarige, sorry maar daar gaan we niet serieus op in.

Voor de rest geloof ik niet dat bijna alle jongens en meisje het stiekem doen. Elke week stiekem uit en drugs gebruiken zonder dat je ouders het merken??? Zijn die wereldvreemd ofzo?

Ik pleit ook voor betere voorlichting voor ouders. Die hebben vaak geen idee van wat XTC, GHB of cocaine is.

Inge
Waarschuw beheerder
2 Michelle: Dit topic is (zoals ik al zei) geopend naar aanleiding van de dood van dat meisje. De discussie gaat niet alleen over haar maar over 15 jarige in het algemeen. Kijk die 11 pillen heb ik aangenomen, misschien niet heel slim, maar het is voor de discussie in principe gewoon een aanleiding. En ik zou zeggen, als je het er niet mee eens bent open je toch zelf een topic onder de naam die jij wil...

En dit was echt de laatste keer dat ik mezelf verdedig...