Partyflock

Forumonderwerp · 626244
Waarschuw beheerder
Naar aanleding van de dood van een 15 jarig meisje tijdens de Megarave afgelopen weekend leek het me wel zinvol om een topic te openen over de vraag wat een meisje van 15 daar eigenlijk te zoeken heeft en hoe het kan dat ze de beschikking had over 11 pillen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
moet kunnen als je het mij vraagt mijn broertje zn eerste feest was hr op zn 14de gewoon een paar stackers voeren daar redden ze het makkelijk mee

Waarschuw beheerder
donateur
Zullen we met zn allen weer *On Topic* gaan?!
We weten dat Miss Moodswing en Lonsdalebitch 19 en 16 zijn en elkaar niet zo lief vinden....

Ik vind dat 15jarige mensen wel naar een feest mogen gaan, khb r geen last van, t moeten er alleen niet te veel worden. Deed het zelf ook. Tis maar net hoe je je voelt en waar je mee omgaat.. Moet gewoon beter gecontroleerd worden dan he..
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind toch dat je met al je respect en goede opvoeding ook wat meer openminded mag zijn mevrouw moodswing. je gooit momenteel alles in de strijd om een persoontje in de zeik te nemen die een iets andere mening heeft dan jij, maar die deze wel op een kern van waarheid heeft gebaseerd.

zoiets getuigt mij niet echt van respect voor anderen. maar ja dat zal wel komen, omdat ik wel eens naar hardcore luister
Waarschuw beheerder
donateur
goedzo, gewoon rustig discusieren. liv in pease
Waarschuw beheerder
Ik val mevr. Moodswing toch een beetje bij want mevr. londsdalebitch slaat echt verschrikkelijke taal uit, tenminste ik heb er een honderdtal berichten geleden al wat van gezegd vandaar..

Maar normaal discuseren lijkt me ook het beste, en wat betrefd de discussie ik heb alles wat ik kwijt wilde al gezegd. Ik blijf er bij dat ik vindt dat 15 jarige best mogen feesten, maar niet op 18+ feesten, en de Megarave was 16+ maar iedereen die de Megarave kent weet dat de leeftijdsgrens daar eigenlijk op 18+ had moeten liggen. Bovendien vindt ik dat ID verplicht moet worden, zoals in de meeste landen in de wereld, en wat maakt het uit? Iets langer wachten, het kan zoveel ellende voorkomen.

Ik zeg niet dat ze daardoor is overleden want het had natuurlijk ook ergens anders kunnen gebeuren maar in dit specifieke geval had dit meisje nog geleefd, en bovendien vindt ik dat als je een leeftijdsgrens invoerd, je deze ook moet handhaven...

Haar ouders klagen nu de Megarave aan, helemaal terecht naar mijn mening. Alleen vindt ik niet dat de Megarave hoofdverantwoordelij­k is. Dat is namelijk niemand. Ik denk ook dat de Megarave mede-verantwoordelijk wordt gehouden en das niet meer dan terecht.

Verder ga ik me niet meer buigen over de vraag wie schuldig is of wat er gedaan had kunnen worden want het is gebeurd, dit meisje is overleden en dat is al erg genoeg.

Ik hoop dat er door dit voorval een gezonde discussie op gang komt, en niet alleen op de partysites maar vooral ook bij organisatoren en discotheken, en misschien ook wel de overheid m.b.t. de voorlichting.

Tot slot wens ik de familie en vrienden heel veel sterkte toe met het verwerken van dit tragische verlies.

Waarschuw beheerder
donateur
ik zeg een ding voer gewoon een legitimatieplicht in overal bij discotheken enzo...dan kunnen jonge mensen het zoiezo wel vergeten...ik zie het probleem niet om dat niet te doen!
Waarschuw beheerder
En om even een reactie te voorkomen, ik weet dat niet alle 15 jarige zich als 15 jarige gedragen maar ik denk wel dat je over het algemeen kunt zeggen dat mensen die wat ouder zijn wat beter met verantwoordelijkheid kunnen omgaan en je meisjes van 15 (jongens ook trouwens) nog tegen zichzelf in bescherming moet nemen.

Er zijn uitzonderingen maar je moet ergens een grens trekken
Waarschuw beheerder
donateur
trek die grens maar bij overdreven ouders die hun verdriet op een heel verkeerde manier uiten.
Waarschuw beheerder
Doe me 1 lol en ga niet oordelen over die ouders, die hebben het echt al moeilijk genoeg en die zullen zich waarschijnlijk al schuldig genoeg voelen...

De rechter zal wel bepalen of die ouders overdreven reageren...

Waarschuw beheerder
ik sluit me aan bij kaatje :)
Waarschuw beheerder
donateur
sorry, maar dan begrijp ik ook wel waarom mensen zoals jullie op hun 15e nog niet klaar waren om naar een feest te gaan
Waarschuw beheerder
Natuurlijk Plons...

Lijkt me alleen maar positief? Of zie ik dat nou verkeerd. Ik kom uit het Oosten van het land en toen ik 15 was speelde ik (bij wijze van spreken) nog met poppen.

Nee serieus, ik ging wel uit, naar discotheken ookwel maar dat was toch echt anders, ten eerste werden daar geen drugs gebruikt, en was ik netjes om 2 uur thuis.

Inmiddels werk ik al een tijdje succesvol in de dance scene dus snap best wel dat dat niet overal zo gaat, maar ik geef alleen maar aan hoe het ook kan...

Waarschuw beheerder
donateur
'k Denk idd dat die ouders de rest van hun leven bij zichzelf te rade zullen gaan, waar ze de fout zijn ingegeaan... :/

En da's ook echt geen pretje hoor, om zo door te moeten leven!!

'n Vriend van me is op 18-jarige leeftijd ook overleden, en dat gebeurde welliswaar in 'n auto, maar wel onder invloed van drugs, dus dat zal ws wel de hoofdoorzaak zijn geweest! En ik weet hoe die ouders zich jarenlang gevoeld hebben!! NU, 'n aantal jaar later, gaat 't wel weer, maar als erover begonnen word door 'n willekeurig persoon, laten ze nog steeds allebei 'n traan!

Als er mensen zijn die de ouders ook nog 'ns verantwoordelijk durven stellen in dit topic, moeten ze maar 'ns bij zichzelf nadenken, of 'n dochter verliezen, en het schuldgevoel nog niet genoeg straf is voor ze!!
Waarschuw beheerder
donateur
daarom, ik wilde ook vooral aangeven hoe bekrompen het statement overkomt op mensen die op hun 15e wel verstandig genoeg waren om verantwoord naar grote feesten te gaan als Megarave
Waarschuw beheerder
Of denken verantwoordelijk genoeg te zijn...

das wat anders
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben indertijd nooit in problemen geraakt. maar toen liepen er ook kinderen van een jaar of twaalf rond op grote hardcorefeesten. iets wat ik toen weer onverantwoord vond.

bewijs genoeg?
Waarschuw beheerder
chloe dacht ook dat ze verantwoordelijk genoeg was...

Maar goed, ik ga lekker naar huis dus wat mij betreft einde discussie...
Waarschuw beheerder
donateur
zal ik ook maar eens gaan rijden (met gordel)
Waarschuw beheerder
lekker boeiend dat dat wijf dood is
eigenschuld dikke bult zo maar zegge 11 pille doe is normaal zeg dan kan je dat soort shit krijge he jammer dan 1 pil oke normaal 3 ook nog maar 11 tja sorry ben beetje tever gegaan

Waarschuw beheerder
van mij mag de minimale leeftijd op grote partys ook 21 zijn,. dan hoef je je over dit soort dingen niet te breken,...
Waarschuw beheerder
kaatje dombo ben jij erzo 1 dan die 10 pillen nodig heeft om het naar ze zin te hebbe en nee ik ga me mond niet spoelen

Waarschuw beheerder
donateur
lekker boeiend dat dat wijf dood is

WTF is er toch aan de hand met sommige mensen zeg??!!

Echt... 10 km onder de zeespiegel vind je nog intelligentere levensvormen, met meer tactisch denkvermogen dan sommigen hier!!
Waarschuw beheerder
Ach Jon.. hijs zelf pas 17..
Maar goed.. Mensen die gebruiken weten wat de gevolgen dervan zijn.. maar ja.. 11 :S .. das wel extreem veel..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik d8 dat het forum op de megarave een respectloos mongolenzootje was,... maar jongens komop eh.
SHOW SOME FUCKIN' RESPECT WILL YA?
Waarschuw beheerder
17 en ga naar die feesten ja maakt dat uit dan ? denk dat jullie zelf ook toen jullie zo oud waren naar die feesten gingen en ja ik bedoel het ligt heel simpel je kan pillen slikken (NORMAAL) wat je normaal noemt dus zonder problemen of er 11 slikken en dood op de grond neervallen ja ik heb zelf ook een periode gehad van pillen maar kom op mensen is 11 normaal denk ut tog niiet heb je wel es gehoord van OVERDOSIS MDMA

Waarschuw beheerder
dat was echt geen mdma, daar durf ik me hand int vuur voor te steke ;)
Waarschuw beheerder
kan zijn maar waren in zaandam ook 2 mensen eerst overleden te hoge dosis MDMA kan zij ook hebbe met 11 pilletjes op ? wat kan het anders zijn ?

Waarschuw beheerder
na 3 *goeie* mdma pillen staan dikke uitsmijters al te hartkloppeuh
Waarschuw beheerder
ik was 19 toen ik begon met party's..
Waarschuw beheerder
pure mdma is sterk ja
zal wel wat anders gweest zijn ja :)
Waarschuw beheerder
halfje ik ben de 'enige' 17 jarige die naar feesten gaat

Waarschuw beheerder
ikke lekker 13 :) lekkah hakkeuh op een kwartjeuh

Waarschuw beheerder
hahaha!!!

Waarschuw beheerder
hakketijd was leip mensen,..... wish i could go back for a weekend or so :)

Waarschuw beheerder
ja dat was zeker lijp maar helaas is
het niet meer zoals toen snik!!!

Waarschuw beheerder
die plaat van gecko ruled idd TB :)

Waarschuw beheerder
Wat een lache toppic is dit :D

Ik vind jullie ook allemaal eikels! Jullie zijn allemaal kut K-O-T-E-R-S.

pfffffff, allemaal veels te jong om te feesten en vooral om te slikken! (Behalve als het mijn zaad betreft)

En nu weer terug in jullie wieg en lekker aan jullie speentje sabbelen ;P

Waarschuw beheerder
nou en bedankt he namens iedereen!!
maar jij bent zeker wel oud of te oud om te feesten.....

Waarschuw beheerder
Nee johhhh, ik doe niet mee aan deze hype (feesten) en zit gewoon lekker achter mijn plantjes naar voorbij lopende mensen te kijken!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
--DjSwish

Er is een meisje van 15 overleden, ik denk niet dat het haar bedoeling was. Haar ouders vinden het waarschijnlijk heel erg, komen er heel moeilijk overheen.

En dan ga jij roepen:Lekker boeiend dat dat wijf dood is.

Jij spoort echt niet.

Respect!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hoi..

Waarschuw beheerder
Vind het ook niet kunnen! Dat meisje wist namelijk niet dat het pillen waren maar vitemine C!

:x
Waarschuw beheerder
sorry hoor aap hier neem wat vitamine c op mega rave zeker ook nog bij de drugs tent gekregen
Waarschuw beheerder
- blaster
laten we ff normaal doen ja 11 pillen of ze het nou wel of niet wist komt iemand naar je toe zker he neem ff die 11 vitamientjes ja hop slik weg sure .. mocht ze het weten dan is ze als nog achterlijk 11 pilluh ? respect voor haar tuurlijk maarja ik bedoel drugs dode boeie me weinig tenzij er 11 pillen in haar drankje waren gedaan dan heb ik respect anders niet
Artiest Qwote
Waarschuw beheerder
Ben het met je eens, want zo is het toch??,
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik begrijp wel wat je bedoelt, 11 pillen is niet normaal. Maar de manier waarop je het zegt is gewoon niet normaal.

En daar kunnen we over in discussie gaan maar daar komt toch niks uit.:)
Waarschuw beheerder
PEACE OUT to dj qwote dan :)
Waarschuw beheerder
Nou, deze thread is ondertussen ook, vooral door een aantal niet nader te noemen personen, uitgegroeid tot één van de meest belachelijke.

Wat ik nog even wil vragen: stel dat het meisje 18 was geweest. Is de organisator en/of de locatie dan nog ook verantwoordelijk? (dit even voor de mensen die genoemde partijen verantwoordelijk houden voor de dood van dat meisje)
Als het goed is moeten de mensen, die momenteel "ja" denken, daarvoor geen onderscheid maken... ik ben bemnieuwd.

Ook wil ik even reageren op Kaatje20. Wat sluit het verplicht stellen van identificatie uit en de uitvoering ervan? Dat op een feest geen enkele 15-jarige meer doodgaat en dat het voortaan alleen vanaf 16 jaar gebeurt? Maar oke, het is inderdaad een hele geruststelling dat 15-jarigen voortaan teveel slikken op straat of in het jongerencentrum... Is tenminste geen EHBO aanwezig.. kan die tenminste ook geen fouten meer maken.
Waarschuw beheerder
donateur
techno jedi kon ook net zo goed 14 zijn want hij is ook net zo onozel. ten eerst zou iemand met al ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOO­OOOOOOOO veel levens jaren zig niet meoten verlagen tot "ons" niveau. hij zou beter moeten weten! en ten tweede, er zitten meerdere leeftijds genoten van je in dit forum ( plons Excess ) dus je noemt jezelf bij deze ook een koter. :kneus: !!