Partyflock

Forumonderwerp · 623540

Waarschuw beheerder
Je ziet dat iemand op straat in elkaar wordt geslagen, beroofd, aangerand...wat doe je?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als niemand ingrijpt bij een vechtpartij en je bent getuige kan je het best gaan schreeuwen tegen anderen dat ze samen met jou moeten ingrijpen.En een beetje tegen die mensen duwen en sjorren dan krijgen ze wel het juiste zetje dat hun over de drempel helpt volgensmij.
Waarschuw beheerder
Ik ben er zelf een keer tussen gesprongen toen een vriend van mij goed en hard in elkaar werd geramd...ben nog nooit zo bang geweest toen die gast dus tegenover mij stond en mij met die agressieve kop aankeek...
Gelukkig had ie blijkbaar niet het lef om een meisje te trappen. Maar die vriend van mij lag inmiddels nokkie op de grond met bloed uit zijn mond komend...
Waarschuw beheerder
Kan ik nu nog nie over oordelen situatie nog niet echt meegemaakt..........­.
Waarschuw beheerder
Ja, omdat ik zelf eens ben aangevallen zonder reden en er toen niemand iets deed..Ik ben zinsdien wel wat anders gaan denken over zoiets. Vroeger had ik me dr echt niet mee bemoeit.

Waarschuw beheerder
Ik heb t nog nooit meegemaakt dat ik iemand zie worden aangevallen
Hoop van mezelf dat ik diegene dan wel zou helpen als k wat zie
Waarschuw beheerder
ik wel....werd een jongen door 6 in elkaar getrapt. heb 112 gebeld, maar belde natuurlijk met mn mobiel ent duurde vet lang voordat ze opnamen en behandelden me echt 8erlijk, uiteindelijk zijn ze gelukkig wel gaan kijken, en die jongen was flink toegetakeld, maar ziet er gelukkig wel (Y) uit nu. Vind het zo f(*)cking ziek dat dit soort dingen nog steeds gebeurd, respecteer elkaar nou gwoon eens een keertje, altijd maar die agressieve gedoe :kots:

Waarschuw beheerder
donateur
Ingrijpen hangt wel van de situatie af , zal wel proberen de boel te sussen. Zeker niet makkelijk om ertussen te gaan staan want in 9 van de 10 gevallen krijg je zelf de klappen dus je hebt wel lef nodig.

Waarschuw beheerder
Nee,
Alleen als ik degene ken..
Want als ik degene die iemand in elkaar slaat weer total loss sla...
Ken ik mee naar het bureau, wegens mishandeling...
Ik zou graag willen helpen..Ik bel de politie maar ik zal nix doen..
De regels zijn gewoon te oneerlijk...
Ik begrijp nu ook dat mensen nie helpen bij zinloos geweld..
lullig maar waar..
Waarschuw beheerder
donateur
Ligt eraan, als het 10 tegen 1 is kan je wel gaan helpen, maar 11 tegen 1 win je ook nog wel ;).
Ik bedoel, als je dan wat doet krijg je net zo goed klappen. Ik zal alleen helpen als dat in mijn ogen ook voor mezelf veilig is. Als wij ook met een groepje zijn dan ofzo.

Waarschuw beheerder
ik grijp altijd in, je moet ze gewoon goed aanmoedigen ... des te eerder is het allemaal voorbij
Waarschuw beheerder
donateur
Bij een bekende wel. Maar bij een onbekende?
zou t wel willen maarja helden slaat men gelijk dood heh. Zie je steeds vaker. en daardoor helpt niemand meer en wordt de maatschappij steeds slechter
Waarschuw beheerder
Ik vind dat je altijd IETS moet doen en niet alsof je neus bloedt. Ben zelf ook eens getuige geweest van een groep jongens die een meisje wilde verkrachten en heb toen echt wel ingegrepen. Ik was op dat moment met 4 vriendinnen op de fiets toen wij dat zagen en wij zijn er meteen naartoe gegaan. Vervolgens kwamen er nog meer jongens overal vandaan die ons gingen bedreigen en de overige mensen (en geloof me, het was druk EN overdag) deden gewoon alsof ze niks zagen!! We hebben gelukkig kans gezien om 112 te bellen, dus het is nog goed afgelopen....

Waarschuw beheerder
hangt van de situatie af en met wie ik op dat moment ben! Ik ben zelf ook een paar keer tussen een vechtpartij gaan staan en tot nu toe altijd goed afgelopen!
Maar ben zelf in het verleden ook wel inelkaar geslagen door 2 jongens maar toen werd ik door niemand geholpen om mij heen!

Waarschuw beheerder
dat ligt inderdaad aan de situatie.
maar ik denk dat ik er wel tussen ga staan.

(het ligt er natuurlijk ook aan wie het is)

Waarschuw beheerder
Het is je plicht om te helpen. ook al kun je fysiek niks inbrengen dan kun je op z'n minst de politie bellen en de daders goed in je opnemen.

Ik ken(de) ook een jongen erg goed, is 1,5 jaar geleden vermoord door zinloos geweld.

Notabene op een plek waar het echt druk was.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het is gewoon schandalig dat dit zomaar kan gebeuren en dat mensen hard doorlopen.

Van de andere kant wat doe je als het je kind is ik zou degene ook doodslaan. Waar blijf je dan is dat ook een vorm van zinloos geweld.

Maar goed kan me voorstellen dat mensen bang zijn zeker door al de voorwerpen die meegenomen worden om mensen te "doden" al is het niet met voorbedachte rade soms. Vroeger waren de mensen niet zo laf werd er ook gevochten maar wel met alleen de handen en soms verbaal met schelden als dat zo was dan kun jemakkelijk ingrijpen ja maar helaas de tegenwoordige werkelijkheid is anders

pfffff wat een serieueze aangelegenheid

Waarschuw beheerder
alleen als ze een meisje af aan het slaan zijn!
kan met niet schelen met hoeveel man ze dan zijn maar dan spring ik erop :[..
Jongens kunnen me niets boeie :p

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
je bent nog een gentleman kings houden zo

kus
Waarschuw beheerder
ligt eraan als hij wint dan help ik ;) jk ik help ckers ik kan niet tegen oneerlijkheid dus als je ruzie hebt wees dan ok zon kerel/vrouw om het alleen op te knappen en zonder shit maar gewoon met de vuist!;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het gaat wel altijd kriebelen bij me dan! Tot op vorig jaar sprong ik overal tussen, want ik kon/kan het niet uitstaan als 2 mensen elkaar de hersens in willen slaan. Maar nu heb ik mijn vriendin moeten beloven dat nooit meer te doen. Dus doe ik dat ook niet meer. Zitten toch vaak van die Weirdo's tussen en die kunnen ineens samen vriendjes worden en besluiten jou in elkaar te rossen!

Maar nogmaals:

Vind het echt ziekelijk al dat geweld. Waarom niet gewoon een "sorry" als je elkaar aanstoot, maar gelijk een volle vuist richting je tegenstander. Kan dat gewoon niet begrijpen. We zijn hier niet alleen op de wereld en zullen het met elkaar moeten doen!

Grtz...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bij vechte help ik nie te vaak gezien dat de helpers worde opgepak maar bij de rest probeer ik wel te helpe

Waarschuw beheerder
donateur
Ligt eraan.. als er 2 gewoon ruzie hebben niet..
Als een tasje gejat word alleen als ik er neit teveel moeite voor moet doen..

Maar als bijv. een oud vrouwtje een duw of knal krijgt
Dan wel.. :)

Waarschuw beheerder
ik reageer hier 1 keer op dit topic!!

je kan wel zeggen van ik doe dit en dat,maar je weet pas wat je echt doet als je ook daadwerkelijk in zo'n situatie komt!!

en daarvoor kan je roepen wat je wil,maar dat zegt niks!!

en ik spreek uit ervaring!!
het is niet zo makkelijk als iedereen het zegt!!

en nou zullen mensen hier wel gaan zijken van ik weet dat wel,maar daar geef ik niks om!!

ik weet hoe kut zo'n situatie is en dat je op zo'n moment anders reageert dan je waarschijnlijk dacht!!
Waarschuw beheerder
Ben het met M&M eens. Je kan niet zomaar zeggen hoe en of je reageert.

Als het 1 tegen 1 is ga ik me er echt niet mee bemoeien.
In alle andere gevallen weet ik het niet. Als het slachtoffer een bekende van me is dan grijp ik wel in. (ervaring)

Ik denk dat er vaak niet ingegrepen wordt omdat mensen te geschokt zijn of omdat het juist (onbewust) redelijk normaal gevonden wordt. Je wordt dagelijks tot het irritantst toe geconfronteerd met geweld op tv e.d. Op een gegeven moment wordt je er immuum voor denk ik.

Vorige week hier in Z. een 18-jarige jongen 13 keer in zijn rug gestoken door en 15-jarig jochie. De straat stond bomvol mensen heb ik me laten vertellen.
Niemand durfde daadwerkelijk in te grijpen. Op het laatst begonnen mensen te schreeuwen waarop de dader vluchtte. Toen was het al te laat. Jongen is inmiddels buiten levensgevaar btw.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
thanks dilirium

kijk jij zegt uit ervaring dat je bij een bekende ingreep (y) (y)

maar wat ik dus id wilde zeggen is dat iedereen die geen ervaring heeft altijd maar zegt van ik zou dit en dat...

je weet het echt pas als je het mee maakt!!

is niet te omschrijven wat je voelt en doet op zo'n moment!!