Partyflock

Forumonderwerp · 623540

Waarschuw beheerder
Je ziet dat iemand op straat in elkaar wordt geslagen, beroofd, aangerand...wat doe je?
Waarschuw beheerder
donateur
ik ga me der wel mee bemoeie denk ik
Waarschuw beheerder
donateur
iedereen verklaard me altijd voor gek..maar ik bemoei me er zeker mee..!

Waarschuw beheerder
Beuk er lustig op in, kost me wel eens een tand of pols.. :s
Waarschuw beheerder
Dat ligt er een beetje aan denk ik...
De situatie...

Lang niet altijd iig...

Waarschuw beheerder
Heb vroeger met eigen ogen gezien hoe mijn vader door een groep werd mishandeld op de kermis.

Je weet hoe druk het kan zijn op een kermis maar...geen één persoon heeft ingegrepen! Zelfs de kermisexploitanten joegen me weg toen ik de politie wilde laten bellen en bleven veilig achter kun kaartjeshok zitten!

In een grote groep voelen mensen zich vaak niet verantwoordelijk omdat ze er vanuit gaan dat toch een ander het wel zal doen.
Maakte me eerst ONTZETTEND kwaad maar het schijnt psychologisch zeer makkelijk verklaarbaar te zijn.
Waarschuw beheerder
nee vind ik ook, hangt idd van de situatie af... je weet nooit wat voor figuren je voor je krijgt :S
Waarschuw beheerder
donateur
nou afgelopen O&N op multi ben ik ook tussen een groep gabbers gesprongen omdat ze met zn 15-en 1 jongen een hek in stonden te trappen...

op zo'n moment denk ik niet na...word dan lichtelijk gek...t zal mij iig niet gebeuren dat er voor mn ogen iemand dood getrapt word..en ik er bijstond en nix gedaan heb..

en al die mensen die toen weg liepen en dat wel deden..zal ik NOOIT maar dan ook ehct Nooit!! begrijpen..
Waarschuw beheerder
je weet niet waarom hij zo in elkaar getrapt word, das vaak zo link...

Waarschuw beheerder
Ok maar ook al heeft iemand echt iets geflikt, 10 tegen 1 is altijf laf...toch?
Waarschuw beheerder
donateur
Helpen! T slachtoffer dan he?
Waarschuw beheerder
10 tegen 1 altijd laf ? klopt !!! :jaja:
Waarschuw beheerder
Ligt eraan. Zou het alleen doen als het een "oneerlijk" gevecht is (10 tegen 1, oma overvallen etc etc).

Verder bemoei ik me er niet mee. Heb ik straks een mes tussen m'n 5e en 6e linkerrib. Thanx, but no thanx!

Heb wel zo'n vriendje die er snel tussen springt. Hoop dat ik dat ooit nog uit z'n mooie koppie krijg gepraat maar zie het somber in. Vind het heel heldhaftig hoor, maar met sommige dingen kun je je beter niet bemoeien. Vind ik dan...

Waarschuw beheerder
En dan lees je soms in de krant dat een bejaarde zijn belagers zèlf met een wandelstok te lijf is gegaan, cool!
Waarschuw beheerder
En dan later wordt aangeklaagd wegens mishandeling :S

Waarschuw beheerder
Komen er allerlei psychologische verklaringen, ter bescherming van de DADER!

Zielige jeugd gehad en zo.
Sla er dan maar op los, normaal toch!
Waarschuw beheerder
dat heb ik dus ook gehad. Twee schilders in me huis... Inbrekers... :s

wel vier process verbalen tegen me flikker...

ben nog dakloos ook :s

Waarschuw beheerder
112 bellen en het uiterlijk van de daders goed onthouden, voor het geval de politie te laat is (altijd dus).
Waarschuw beheerder
sja :/
Waarschuw beheerder
En vragen of de daders willen wachten met wegrennen tot de politie er is. Bied ze gerust een kopje koffie en een koekje aan. Misschien een leuk tijdschrift neerleggen om de tijd te doden.
Waarschuw beheerder
sja :s

Waarschuw beheerder
En tegenwoordig kun je met sommige mobieltjes binnen 5 (nou ja...) seconden een foto versturen.

"Handen omhoog of ik schiet" krijgt opeens een hele andere betekenis!!!!!!!!!

Mobiel Nederland: verdedigt U!

Waarschuw beheerder
Met een goede omschrijving kunnen ze altijd een dader naderhand oppakken.

Waarschuw beheerder
Wat ik helemaal erg vind, "jongeman verdrinkt terwijl er 100 mensen aan de kant stonden" :[ Ik zou er zo met gsm en wat dan ook induiken.

Als ik iemand door 3man gebeukt zie worden grijp ik ook in, heeft me wel een keer een gebroken neus gekost (hun meer :devil: ) want toen dat gebeurde stonden er ook weer 3vrienden voor moi klaar :P Snap niet hoe je het over je hart krijgt om iemand die helemaal de #$$% wordt geslagen hulpeloos achter te laten :kots:
Waarschuw beheerder
donateur
maakt niet uit wat iemand gedaan heeft..

15 tegen 1 is nooit goed te praten!

zou iemand nooit aan zn lot overlaten..

Waarschuw beheerder
donateur
Ja!
Waarschuw beheerder
Spring er altijd tussen.
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik heel eerlijk ben durf ik het niet te zeggen! Natuurlijk is mijn eerste reactie: Ik help!! Maar het is me nooit gebeurd dus ik weet het niet! Over het algemeen spring ik overal tussen als ik ruzie zie maar het ligt maar net aan de situatie denk ik!

Als ik in m'n eentje in de stad loop en 1 gozer wordt in elkaar gemept door 10 anderen, dan zal ik echt wel iets doen..maar of ik er dan zomaar tussenspring??? Dat weet ik pas als het me overkomt denk ik!

Waarschuw beheerder
zekers zal ik iets doen.
want vind het niet normaal meer
en walg ook van die mensen die toe blijven kijken en niks doen.
:kots: van al die losers die denken dat ze stoer zijn.
door met zijn allen op 1 iemand te gaan staan hakken en beuken echt zielig.....:@
leven en laten leven....
Waarschuw beheerder
Vind het altijd makkelijk om gelijk ja te zeggen.. Ik weet het niet hoor ik ga ook niet zeggen dat ik gelijk begin te rammen als een vriend van mij door 15 man in elkaar gewackt word. Zal ertussen springen en er voorstaan en alles aan doen om te zorgen dat hij geen klappen meer krijgt. Maar bij een onbekende ik weet het niet......ligt er idd maar net aan hoeveel, wat voor personen, en hoe groot de kans is dat ik er levend en nog enigzins heel van af kom.. En dan is het al bijna te laat...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zag laatst een winkeldief vluchten ging hem 8erna
haddden we um gevangen was die beveiling nergens meer te bekennen :s

heel jammer we hebben hem maar laten gaan

hij keek wel raar toen we um grepen heel de winkelstraat keek naar hem en niemand dee iets
totdat ie bij ons kwam
Waarschuw beheerder
donateur
ik deed dat vrij regelmatig, ging ook altijd ruzies oplossen in discotheken enzo, maar ben tegenwoordig niet meer zo stoer denk ik... :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als je beng bent dat je gestoken wordt ofzo neem jezelf een wapen mee of traangas.
Het is heel triest maar dat heb je tegenwoordig bijna nodig hier in Nederland.

Waarschuw beheerder
Als je beng bent dat je gestoken wordt ofzo neem jezelf een wapen mee of traangas

:frusty:

Ja, op die manier los je de problemen wel op!

Inge
Waarschuw beheerder
Ik zou me er wel wat van zeggen maar ook opassen,Je weet nooit wat er kan gebeuren..Maar k zal zeker nie doorlopen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee je moet je lek laten steken als je iemand wil helpen.
Jij begrijpt het Inge.
Dat is nou eenmaal de situatie hier in Nederland tegenwoordig intens triest en om van te kotsen doe ik zelf ook.
Maar realiteit is realiteit.

Waarschuw beheerder
Waarom zou je er tussen in moeten springen?

Het is zoals Jordees zei: bel 112 en sla de dader op in je geheugen. Je kunt nog zo'n moraalridder zijn, maar dat liever dan dat je zelf ook nog iets overkomt.

Ik vraag me af wat het trouwens met de situatie in NL te maken heeft? Overal op de wereld loop je het risico dat jou ook iets gebeurd als je er tussen inspringt.

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Wat dat met Nederland te maken heeft?
Nou wat dacht je dat het tegenwoordig er hier steeds geweldadiger aan toe gaat.

En jij laat dus liever iemand doodgeslagen worden dan dat je ertussen springt en de mensen die iemand in elkaar slaan met traangas bespuit?

Waarschuw beheerder
Ik denk dat er in de tijd van onze opa's en oma's na sluitingstijd van het dorpscafe ook ruzie's waren waar je beter niet tussenin kon springen Twyzz.

Ik heb je al verteld wat ik zou doen als ik zoiets zie; ik bel 112 en onthoud het gezicht van de dader. Volgens de overheid de beste keuze, ze hebben er pasgeleden nog een campagne over gemaakt dus ik zie niet in wat ik fout doe.

Inge

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik zeg niet dat het fout is maar als de overheid zegt dat het de beste keuze is dan doe je het???????
Ik laat toch echtniet iemand doodslaan omdat ik volgens de overheid 112 moet bellen.

Waarschuw beheerder
Tja, dat is een persoonlijke keuze. Zo stoer ben ik niet.

Inge

Waarschuw beheerder
Sla de dader.....

op in je hoofd en bel 112! :p
Waarschuw beheerder
op zo'n moment denk ik niet na...word dan lichtelijk gek...t zal mij iig niet gebeuren dat er voor mn ogen iemand dood getrapt word..en ik er bijstond en nix gedaan heb..

idd, heb ik ook, als er wat in mijn omgeving gebeurt voel ik me snel betrokken en kan dan helemaal para worden en ga me er ook zeker mee bemoeien

en mensen die gewoon staan te kijken en het slachtoffer aan ze lot over laten... daar kots ik echt van!!!!! die mogen ter plekke sterven van mij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zoveel mensen zeggen dat ze er wel ff tussen springen e.d.! Nou ik heb laatst op kreta echt een dikke matpartij gezien tussen Nederlanders. (3 vs 8; de helden)
Maar niemand sprong ertussen, ik ook niet... Ik dacht bij mezelf; het is maar een vechtpartij wat kan er nou gebeuren? Nou die gast was dus wel mooi met een kapot bierflesje op zijn hoofd geslagen en bloedde helemaal leeg... (we hebben em nog wel naar het ziekenhuis gebracht)
Maar de realiteit is gewoon dat je er niet tussen springt (niemand deed het en er stonden zeker wel 75 man te kijken)
Dat komt gewoon omdat iedereen alleen maar aan zichzelf denkt, dat zit gewoon in de mens.
Tuurlijk we dachten dat het gewoon een klein vechtpartijtje was, maar het bleek achteraf toch behoorlijk tegen te vallen...
Maar als ik zie/denk dat het echt fout gaat zeggen mijn hersenen echt wel dat ik in moet grijpen, maar soms zie je het gewoon niet aankomen (zoals dat flesje, want als ie "goed" geraakt was had hij zijn leven lang gehandicapt kunnen zijn)

Waarschuw beheerder
MEE EENS PUBLIC. in het geval van allochtone jongeren zeker.

en ga me nou niet meteen een rasist noemen iedereen want ik wil er alleen mee zeggen dat ik dan niet zou durven om mee te gaan matten omdat allochtone jongeren vaker een wapen bij hebben dan autochtone jongeren

en das gewoon zo.
Waarschuw beheerder
Ik heb het zelf ook gehad, werd 3 jaar terug zomaar in elkaar geslagen door 2 gasten, ik heb 5 min bewusteloos gelegen en toen ik weer bijkwam stonden er echt gigantisch veel mensen er omheen (uitgaan in Amsterdam) en maar 1(!?!) meisje heeft de politie gewaarschuwd echt helemaal niemand deed iets.

Ik ga er nu ook gewoon tussen als ik het zie maar dat komt denk ik omdat ik het zelf heb meegemaakt.
Wat ik denk is dat een heleboel mensen van zichzelf denken of zeggen dat ze er tussen springen maar als het moment daar is dat ze het laten afweten.
Waarschuw beheerder
donateur
Inge&Chris 7 augustus 2003 21:20
Als je beng bent dat je gestoken wordt ofzo neem jezelf een wapen mee of traangas

Inge

is idd te dom

Gister dvdtje gehuurd

bowling with columbine(zoiets)

ging voornamelijk over die 2 jochies die 600 kogels gelost hadden in die school en de media er omheen

al die Amerikanen die een wapen kopen omdat ze zich niet veilig voelen en zichzelf willen kunnen verdedigen als het nodig is

snappen gewoon niet dat dit averechts werkt
Waarschuw beheerder
Niemand kan dit vooraf zeggen.
Op HET moment dat het MOET gebeuren bepaal je pas ECHT of je wel of niet in actie komt.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik fietste laatst naar huis, stond er een gast in te beuken op een automobilist! Ik stopte met fietsen ging er 10 meter vandaan staan en schreeuwen dat hij moest kappen, samen met een andere man! Daarna na het politiebureau gefietst en telnr en naam achtergelaten!

Waarschuw beheerder
vandaag de dag wordt een dader beschermt en iemand die te hulp schiet wacht voor 100% een veroordeling........­...nu dan maar een aantal veroordelingen op mijn naam

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Inge&Chris 7 augustus 2003 21:20

Inge

<<<<is idd te dom

Gister dvdtje gehuurd

bowling with columbine(zoiets)

ging voornamelijk over die 2 jochies die 600 kogels gelost hadden in die school en de media er omheen

al die Amerikanen die een wapen kopen omdat ze zich niet veilig voelen en zichzelf willen kunnen verdedigen als het nodig is

snappen gewoon niet dat dit averechts werkt>>>>>

Dat komt omdat iedereen daar makkelijk aan een wapen kan kome ben ik ook tegen.
Maar nu hebben alleen in Nederland de gekken een wapen dus ja nood breekt wet dan vind ik.