Partyflock

Forumonderwerp · 617657
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 962, 2566}
Artiest Kronox
Waarschuw beheerder
donateur
Zoals iedereen wel weet hebben veel dj's in de hardcore scene onder een heleboel verschillende namen geproduced etc

denk hierbij aan
Marc Acardiphane = PCP = Inferno Bros
Dj Paul Elstak = Bald Terror = Holy Noise
Buzz fuzz = Bumble Bee = bertocucci feranzano = nina feranzano = toni salmonelli = pino d ambini = 25% of the dreamteam

Dit waren er maar een paar ben wel benieuwd of er nog veel meer zijn die ik nog niet ken.

Dus post het !
Waarschuw beheerder
mja ook damien
maar toch he
hij is ook van hardcore 2 da bone

dat doet ie ook niet zomaar he!!

96uwakker > ik weet het niet zeker meer hoor
maar staat er achterop "Seashore Studio's" ofzo?
zijn hun het toch wel
kan ook zijn dak een andere plaat bedoel, maar dacht het niet
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
Waarschuw beheerder
donateur
DJ YVES 1 Sadness
2 The story
3 Losing track of time
BONZAI JUMPS

1996. Losing track of time werd een happy hardcore hitje en versheen op
diverse TV-cd's, ook weer samen geproduceerd met Tijs Verwest alias Dj Tiesto.

Artiest {SHOWLIST artist 3198, 158092, 30715, 23213, 40084, 39, 58344}
Waarschuw beheerder
Ach zolang Neophyte nog vette hardcore maakt moet het geen probleem zijn toch?

Voorlopig is hij in de"slechte"periode nog door blijven gaan,als 1 van de weinigen,met het produceren van hardcore en is hij ook niet helemaal overgestapt op hardstyle.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dennis

euh we lope alleen beetje te dolle hoor ;)
Waarschuw beheerder
Sh@dow: Jullie wel ja, maar ik denk dat veel mensen het een jammere zaak vinden (vanwege toch het Hardcore imago van Neophyte)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ok ik ben erin getrapt.
Hahaha.

Ik maak me ook niet echt druk hoor.

Doe toch wel waar ik zin in heb.

Waarschuw beheerder
donateur
Schlagers ?
Waarschuw beheerder
jah

als tie zin heeft wel he

heheh
Waarschuw beheerder
hey gert

jij bent ook een teringkneusje
wacht maar tot ik je tegenkom ventje

hehehehe
nee hoor gertje
ik vind je wel een grappig knulletje

hehe
Waarschuw beheerder
Stiekem hou ik ook wel een beetje van jou hoor.
Artiest {SHOWLIST artist 1955, 52061}
Waarschuw beheerder
donateur
als ik mij niet vergis draaide erick-e vroeger(`92) onder de naam e-one hardcore!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
deze vind ik knap. Dus het ene moment issie belg, gehalveerd en heettie Yves. En het andere moment heettie Thijs en woont ie in Breda.

Als je in Breda woont, dan ben je toch ook een halve belg
;)

Waarschuw beheerder
Yep, Erick-E heeft ook gabber gemaakt/gedraaid.
Waarschuw beheerder
donateur
maaaaaaaaarrrrrrrrrr­rrrrrr.... hebben we alle aka's van marc acarcipane al???
donateur
dit hadden we al:

Marc Acardiphane = PCP = Inferno Bros = Turbulence n' Terrorists = Mescalinum United = Leathernecks = Rave Creator = Nasty Django = Turbulence = Pilldriver = The Mover = Protector's of Bass = Marshall Masters = 6 Pack = Cypher = 50%Inferno bros. = Smash = Ace The Space = Program 1 = T-Bone Castro = Masters of Rave = frank Dogge = the Possessed = Alien christ = Tilt
+ Beethoven + Trip Commando + Ultra Spacemen + Ultra tech

maar of ze dit allemaal zijn? :S misschien dat je wat meer kunt vinden op http://www.planet-core.com/
Waarschuw beheerder
what about evil activities?

Waarschuw beheerder
Volgens mij draaide The Beholder (neophyte) al hardstyle voordat het een hype werd, onder andere op Hardbass heeft hij een aantal keren gedraaid, nog voor het "Dana-tijdperk". Al stonden wij de eerste keer ook in ons ogen te vrijven van is dat nou neophyte, maar moet zeggen dat hij toen al goeie hardstyle (toen nog hardhouse) draaide.
Waarschuw beheerder
donateur
|nn0c€nT --> evil activities staat los van PCP?

Thom-Ass --> Nasty Django
Waarschuw beheerder
donateur
ok :)
Waarschuw beheerder
][-][³ (The Triple H): ja i know, maar ik bedoelde uit welke dj's ze bestaan :)
Waarschuw beheerder
Kelly & Telly
draaien verder niet onder andere naam

wel live als Masters of Ceremony
maar dat zijn dan kelly, telly, jeroen
Waarschuw beheerder
donateur
wat zijn alle nicknames van buzz fuzz eigenlijk? ken er een hele zooi... maar toch?!
donateur
wow.. er staan in deze topic nog helemaal geen aka's van buzzie :o

Buzz Fuzz = Tony Salmonelli = 25% of the Dreamteam = Bertocucci Feranzano = Square dimension(met Gizmo) = Bumble bee = Pino d'ambini = Simtec Power Squad = Bone Crusher = Tripax = The Triplets(met Gizmo en Darkraver) = Underground Dwarfs(met Gizmo)
donateur
Marc Acardiphane = PCP = Inferno Bros = Turbulence n' Terrorists = Mescalinum United = Leathernecks = Rave Creator = Nasty Django = Turbulence = Pilldriver = The Mover = Protector's of Bass = Marshall Masters = 6 Pack = Cypher = 50%Inferno bros. = Smash = Ace The Space = Program 1 = T-Bone Castro = Masters of Rave = frank Dogge = the Possessed = Alien christ = Tilt
+ Beethoven + Trip Commando + Ultra Spacemen + Ultra tech

+ kit williams

(werd mij vertelt)
Waarschuw beheerder
Tellurian = Leviathan = ferry Corsten.

dat van Leviathan weet ik niet.
maar wat ik wel weet is dat Tellurian, Ferry Corsten is.

Misschien klopt het ook wel
Tellurian - Oldschool
Leviathan - Hardcore
En Ferry Corsten - tja, wat is dat? Trance?? (luister er nooit naar)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat denk ik niet
bij de weg Tellurian en Leviathan zijn beide Michel Klaasen.
en ferry corsten is heel iemand anders
laatste aanpassing
donateur
inderdaad.

Michel klaassen is dus NIET ferry corsten. De namen zeggen het al. En ze lijken nog niet op elkaar!
Waarschuw beheerder
Laatst was het op t.v Bij Mental Theo.
Of was ik toen dronken ofzo :)

Waarschuw beheerder
best wel denk ik als je die vergelijing maakt
Waarschuw beheerder
ik heb het nog niet gelezen, maar het woordje
The Navigator staat erin.

Het halve gesprek met Robert Smit (28) gaat over zijn vroegere schoolvriend Ferry Corsten. 'Wist je bijvoorbeeld dat Ferry pas getrouwd is?' Het kost hem moeite uit de voetsporen van zijn star-buddy te treden. Sinds een paar maanden brengt hij tracks uit onder zijn eigen naam. Niet meer verborgen als System F of Starparty. Net nu de trance-vloedgolf aan het breken is. 'De onderlaag is nu weg, en dat is toch wel jammer. Trance ligt op dit moment een beetje stil.'

Door Joost Baaij

'Win een meet & greet met Robert Smit!' Deze oproep zal je niet snel op TMF tegenkomen. Verwissel nu 'Robert Smit' met 'Ferry Corsten'. En opeens zie je het al staan in zwart-gele letters. Toch zit er tussen de twee namen niet zo heel veel verschil. Ferry Corsten is een tikkeltje bekender. Maar samen produceerden ze flink wat trance-klassiekers. Cry bijvoorbeeld. Het zijn dan ook twee schoolvrienden, die het eerste deel van hun carriere samen doorliepen. Hun eigen platenlabel Tsunami knoopte in 2000 de trancesound definitief in je oren.
Robert zat samen met Ferry op school en woonde in Capelle aan den IJssel bij hem in de buurt. House had ze meteen in een houdgreep. 'Nummers van Joey Beltram, Aphex Twin, CJ Bolland. We vonden het te gek. Alles wat tegenwoordig oldschool heet. Wij wilden dat ook maken. We mochten de apparatuur van vrienden gebruiken en zo is het begonnen. Vooral Ferry had, en heeft, een enorme drive om tracks te produceren. Hij heeft een bijzonder talent, veel meer dan ik. Hij kan van een klein ideetje de complete arrangementen uitwerken, zonder veel moeite.'
De eerste nummers, zoals The Navigator, sloegen aan. 'Onze producties werden steeds beter, en verkochten ook steeds beter. We wilden verder, op een hoger niveau komen.' Om aan nieuwe apparatuur te komen ging Robert hardcore produceren voor het label Terror Trax. 'Ik schaam me er absoluut niet voor. Ik vind mijn hardcore-producties behoorlijk wat inhoud hebben. Veel meer dan de meeste platte gabber uit die tijd. Het heeft iets rave-achtigs, en ik zie zelfs wel een lijn met mijn hi-nrg trance van tegenwoordig. De beats zijn natuurlijk anders, maar er zit wel veel vaart in, het is heel groovy.'
De hardcore blijkt cashable en de nieuwe apparatuur komt er. Soon-to-be klassieker In Love With You komt uit deze tijd. 'Die clubplaat was zijn tijd ver vooruit. Het is een originele track van Ferry en mij, die wij een paar jaar geleden, op verzoek van Marc et Claude, hebben geremixed en toen weer een groot succes werd.'
crossover naar popmuziek
Robert en Ferry hebben dan het label 'Tsunami' opgericht en releasen, als System F, 'Cry'. De eerste tranceplaat met vocalen. 'We maakten de crossover naar popmuziek, door het liedje een herkenbare structuur te geven, refrein, coupletten. Trance leent zich daar met name voor. De zang naast de trance-riff bleek heel mooi te zijn. We waren eerst met samples aan het pielen, maar Saskia (Lie Atjam, JB) heeft er een hele tekst op geschreven. In de studio heeft ze ingezongen over een ruwe versie van het lied. Daarna zijn wij er aan gaan schaven tot alles klopte.'
Het resultaat horen we nog dagelijks op TMF: zang is niet meer weg te denken bij commerci?le tranceplaatjes. 'Er zijn na Cry veel producties met vocalen verschenen. Toch is juist dat nummer nog herkenbaar als trance. Je kunt het rustig in een club draaien, iets dat met al onze platen kan. Op dat punt onderscheiden we ons van andere trance-producties.'
Na Cry vlogen de heren labeleigenaars naar de Miami Winter Music Conference, waar ze Jan Voermans van de Klubbheads tegenkwamen. 'Jan snapte het niet. Het is goed geproduceerd zei hij, maar toch snapte hij het niet. Jan is van mening dat hoe minder er in een nummer zit, hoe beter het scoort. Waarschijnlijk heeft hij gelijk. Toch kunnen wij dat niet. Er moeten lagen in, symboliek, het moet diepte hebben. En de echte liefhebber hoort dat zeker.'
producer-deejay
Internationaal succes met produceren opent veel deuren. En vooral die van clubs. Promotors willen de mannen (altijd mannen) achter de tranceknallertjes boeken als DJ. 'Zo gebeurt het dat je in een vliegtuig naar LA zit om daar op een groot evenement te draaien. Waarom? Het heeft alles met je producties te maken. De platen die je maakt komen over de hele wereld, en staan voor een bepaald geluid. Promotors kijken naar de credits en zeggen: die moeten we hebben. Het helpt dat de meeste producers ook kunnen deejayen.
Het is ook gewoon een kunstje, als je het kan dan verleer je zoiets niet. Pas als je kan mixen komt het moeilijkste. Hoe zet je een set neer, wat is je opbouw, je verhaal. Je moet met pieken en dalen werken.' Aan het aantal boekingen te zien, laat Robert de SL's voorlopig niet los. 'Malta, Engeland, ik ben vaak in het buitenland. Helaas is Isra?l afgezegd, maar Israeli's zijn een heel bijzonder party-volkje. Wat ook geldt voor de Engelsen natuurlijk. Wat je daar meemaakt is bizar. Zoiets kennen we in Nederland niet.'
Waar elke Nederlandse DJ overseas mee te maken krijgt, is de belangstelling van buitenlandse fans. Handtekeningen, bijna-stalkers, een continue buzz bij de dj-booth. In eigen land bestaat het niet. 'Nederlanders zullen wel te nuchter zijn. Maar ik denk ook dat het ze niet interesseert. Zo'n Henk Westbroek die op radio 3 loopt te verkondigen dat William Orbit het trancenummer 'Barber's Adagio for Strings' heeft gemaakt. Onzin natuurlijk. Orbit heeft een klassieke bewerking van het orgineel gemaakt, Ferry heeft het nummer van Orbit geremixed. Maar het lijkt wel alsof wij daar helemaal niet trots op zijn. Het Nederlandse uitgaanspubliek is ook z? verdeeld, je hebt hier geen massa die voor een bepaalde club gaat. Wat ook niet helpt is dat de clubs zich zo weinig profileren. Als enige doet de Now & Wow dat wel bewust, bijvoorbeeld door CD's uit te brengen. Meer clubs zouden moeten nadenken over het merk waar ze voor staan.'
De hi-nrg trancesound lijkt niet te stoppen. Rank1 en Armin van Buuren, ook een van Robert's vrienden, zijn nog steeds aan het toppen. Toch voorziet Robert dat de golf aan het breken is. 'Ik ging laatst naar Basic Beat om plaatjes te kopen, maar kwam met niks thuis. Dat is toch wel jammer. Er wordt veel commercieel werk gemaakt, maar de onderlaag is nu weg. Dat vind ik wel. Ik wil vette beats horen, maar vette beats worden geen hit'. En zonder hits houdt geen enkel label het nog vol. Ook Robert's eigen Tsunami niet. 'Wij gaan op Tsunami niet experimenteren. We hebben wel een winstverwachting die we waar moeten maken. Toch zou ik graag weer een onderstroom zien opkomen. Progressive is het jammer genoeg niet geworden. Trance ligt op dit moment een beetje stil.'
Deze zomer komen van Robert twee tracks uit: 'Dream' (een remix) en 'Spam'. Draaidates en meer info kan je vinden op www.robertsmit.nl.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
So and your point is
Dat Ferry Corsten deel uit maakt van Tellurians...
Maar Tellurians zijn andere dan Tellurian
Waarschuw beheerder
Oke, maar ik bedoel die gast van The Navigator.
Ach, Mental Theo zal het wel fout hebben dan op T.V ;)

Waarschuw beheerder
Tellurian is van Hellraiser/ Cenobite Records..
Tellurians is idd. van die track The Navigator
Waarschuw beheerder
Jah precies, sorry ik bedoel Tellurians.
En dan klopt het ook weer met Tellurian en Leviathan, Cenobite..

Waarschuw beheerder
Mooi hupakee Topic sluiten slot er op sleutel weggooien en klaar
Waarschuw beheerder
waarom moet er een slotje op?
Dit is toch een discussie over Hardcore en alias namen??
En die is er nu.
Niet meteen slotjes gaan gooien er eindelijk eens een discussie is.

Artiest Natazja
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het is beter dat ze onder aliasen een andere style doen vind ik dan.
Je heb ze er ook bij die doen alsof ze iemand zijn en dat blijkt dat niet zo te zijn.
Denk je dat er een buitenlandse dj komt en dan staat er een gewoon ventje te draaien die ook onder zijn eigen naam staat die avond.
Dat vind ik veel erger.
Waarschuw beheerder
jah, dat vind ik bij Neophyte vaak het geval.
Bodylotion, Neophyte, masters of ceremony, men of steel.
Wat is nou wat?
ze maken allemaal hardcore volgens mij
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Meeste zijn samenwekingsverbande­n tussen 1 lid van Neophyte en een andere artiest , vandaar een andere naam.

Alleen Neophyte en Bodylotion zijn dezelfde mensen.

Waarschuw beheerder
Toen Erick E nog een stuk harder draaide (tegenwoordig noemen ze dat oldschool) heette hij E one. :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dennis ben jij nu fulltime producer/dj of doe jij er nog iets naast ?
En hoe zit dat bij jeroen ?
Waarschuw beheerder
donateur
aaangezien ik geen zin heb om alles weeer terug te lezen:
DJ Promo = Hardcore Brothers = Malebolgia

Artiest T-junction
Waarschuw beheerder
Ik heb nog een leuke:wisten jullie dat onze hardstyleheld D.J.ZANY vroeger een shadowlands terrorist was ???? En dan heb ik er nog een paar van hem maar die zijn echt te triest,hehehehe.

Waarschuw beheerder
donateur
|nn0c€nT 4 juli 2003 23:49
what about evil activities?

Evil Activities heeft er geen een...
Maar ik weet wel 2 namen die ze ooit wilden gaan gebruiken als alias...

"Be quiet" samen met DJ Panic, zou in het begin eigenlijk onder de naam 'Origin Unknown vs DJ Panic' komen... En er was toendertijd sprake dat ze op Rotterdam Records weer een plaat wilden gaan uitbrengen, maar dan onder het pseudoniem 'The Outcast'.

En dit is trouwens geen gelul... Ben de webmaster geweest van Evil Activities.nl
:)

3SUH 18 juli 2003 01:54
Meeste zijn samenwekingsverbande­n tussen 1 lid van Neophyte en een andere artiest , vandaar een andere naam.

Alleen Neophyte en Bodylotion zijn dezelfde mensen.

En 'Big Deal', 'Placenta' en 'De Schiedamse Schutters' ook...
:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Toen Erick E nog een stuk harder draaide (tegenwoordig noemen ze dat oldschool) heette hij E one.

en nog wel meer namen ook, zaten nog best leuke dingen tussen van hem toen ook.
laatste aanpassing