Partyflock

Forumonderwerp · 615867

Waarschuw beheerder
donateur
Was gisteren voor het eerst in 3 jaar naar een D&B feest en was me echt heel goed bevallen. Het publiek is wel bij vlagen links alternatief maar lopen genoeg 'normale' lui rond daar in de melkweg (Knockout).

Viel me op dat de hedendaagse D&B veel invloeden heeft uit de hardcore en ook trance en techno, hardcore vooral bij de intros.

Waarschuw beheerder
ik ga vandaag voor het eerst naar een R&B-feest!
Ben benieuwd. Eens kijken of ik mijn gabberpasjes ook in break-vorm kan uitoefenen :)

Aphrodite en Longplayers gaan draaien en die schijnen heel bekend en goed te zijn.

Waarschuw beheerder
vroeger waren d&b en hardcore nauw met elkaar verwant!
ik vinnut nog altijd wel chill als een hc dj erop een feest een stukkie d&b door heen gooit.

dj HYPE is echt the nr-1 d&b dj

Waarschuw beheerder
Moving Shadow label is nog altijd geweldig!

Koop allemaal het Engelse Muzik Magazine van deze maand (zal niet lang meer in de winkels liggen), daar zit een fantastische D&B CD gratis bij!

Waarschuw beheerder
donateur
nou wat er 'mis' aan is dat er veel mensen rondlopen met imo lelijke kleren. Maar met de mensen zelf is niets mis, waarom zou ik ze veroordelen op uiterlijk?

eric D>> gisteren was hij wel vet, maar de 2 djs voor hem (namen kwijt) waren nog beter

Waarschuw beheerder
Killa bites
Waarschuw beheerder
Teebee Aphrodite
LTJ Bukem zijn toppers

Waarschuw beheerder
Expand you're horizons dude, luister ns een nieuwe muziekstijl en ga ns naar vage party's alleen zo kan je je eigen smaak bepalen.
Ik ga al jaren naar drum n bass party's en ze bevallen erg goed, de muziek is lekker hard en de clubs zijn meestal erg underground en daardoor ook erg relaxed.

my lifesyle is:

Sex,drugs and drum&Bass

Dj hype is zeeeer ok maar als we het over grote Drum&Bass dj's gaan hebben wil ik wel ff er bij vermelden dat je Goldie en Aphrodite en natuurlijk alle dj's van renegade hardware.
Deze hebben toch de drum n bass scene opgezet.

Waarschuw beheerder
donateur
ja killa bites, zo heette dat grietje die voor aphro stond

Waarschuw beheerder
Ik heb laatst een nieuwe mix gedownload van Aphrodite,hier draait hij voor de afwisseling ns geen breakbeat of rustige dnb maar keiharde beatz. Weet ff de mp3 naam niet maar zal m nog posten.
Waarschuw beheerder
alleraardigst

Waarschuw beheerder
donateur
Doe mij maar een lekker setje van Technical Itch !

Waarschuw beheerder
Aphrodite en Hype vind ik maar huppelkutjes drum & bass...

Laatste album van Roni Size was erg stoer, laatste album van EZ Rollers valt zwaar tegen, maar de masters zijn nog altijd Ed Rush & Optical, Andy C, Tech Itch, Cause4Concern, Dieselboy en de meer liquid dudes als Marky, Suv, Krust, de Reprazent kru dus...

En vorige week op vakantie 2 keer naar een drum & bass feestje geweest in Vancouver, d&B is daar gewoon fokking populairder dan house, mensen staan echt vet koel te breaken inclusief headspins enzo en er lopen echt zulke geile chickies rond daar! Betere scene dan hier in Nederland iig... En dat op een doordeweekse dinsdag avond hé, zijn gewoon 5 vaste d&b avonden daar per week, zoveel zijn er nog niet eens in heel Nederland...

:S

Waarschuw beheerder
nou wat er 'mis' aan is dat er veel mensen rondlopen met imo lelijke kleren.

mmmm....heb niet eens een idee wat ze daar aanhebben. Zal wel weer zoals gewoonlijk 'lichtelijk' uit de toon vallen :)

eric D>> gisteren was hij wel vet, maar de 2 djs voor hem (namen kwijt) waren nog beter.

Beter! nou ik hoor het vanavond wel. Kan me niet voorstellen dat het slecht gaat worden.

Waarschuw beheerder
ik heb alle grote namen mogen zien draaien bij true playaz night in fabric :D

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
heb ook zo'n half jaartje geleden de D&B ontdekt, en ik vind het idd wel super relaxte muziek om naar te luisteren. Maar ik denk niet dat ik snel naar een party zal gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
D&B is zeker relaxte muziek. Ik heb een cd'tje van LTJ Bukem: Progression Sessions, echt super cd'tje.
Ook een aanrader: Kruder & Dorfmeister. Niet echt drum 'n bass, maar het is wel die richting. Het is een beetje dub gemixt met drum 'n bass achtig iets :p

Waarschuw beheerder
Peshay is ook legendarisch!

Zijn plaat "Satisfy My Love" is meesterlijk!
Waarschuw beheerder
pas geleden in tilburg geweest
feestje in de 013
met ed rush & optical
:respect:

Waarschuw beheerder
Nou ik ben gisteren geweest en ik kan de titel van dit topic alleen maar bevestigen!

'Drum & Bass: probeer het eens'!!!!

Muziek kan op zo'n feest nog best al eens hard zijn. Kleding vond ik helemaal niet zo erg als Miech zei. Al waren er een paar Alto-geklede mensen, de meeste waren gewoon normaal gekleed.

Maar het mooiste is het dansen. Ze slaan daar allemaal een paar stapje over voor mijn gevoel:) Dus ben ik gewoon op mijn gabber tempo gaan dansen:) Elke maat meegepakt.
Maar dat maakte best wel indruk op de vrouwen, jammer in dit geval dat ik al bezet was.
Dus ik kan alle gabbers aanraden naar een drum and bass-feest te gaan en op gabber-tempo te dansen :) De vrouwen komen op je af als vrouwen op winkels:)

Waarschuw beheerder
Aphrodite was trouwens relaxt, maar Longplayers waren echt nog veeeeeeeeeel beter. Het was een live optreden, maar gewoon echt goed!!!!!! Niet al te ingewikkelde muziek, maar dat is de gemiddelde pf'er wel gewend. Echt behoorlijk gevarieerd. Drum en bass is eigenlijk nog een te krappe benaming. Ze gaan van Rap tot (harde)Techno. Ik kan Longstylers iedereen aanraden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ben wel eens op kleine d&b feestjes geweest. nou, echt een succes was het nooit.

Waarschuw beheerder
Ik heb op Dance Valley een keer in de D&B tent gestaan en in de Hemkade heb ik ooit (in 1997 ofzo) Nubian horen draaien ..
Waarschuw beheerder
Ik luisterde vroeger al eens af en toe naar d&b van LTJ Bukem en verzamel-cdtjes en vond het erg relaxde muziek. Maar toen een vriend van mij me een jaartje geleden uitnodigde om eens een d&b feestje mee te maken wist ik niet wat ik meemaakte.. Een hele relaxde sfeer en lekkere harde muziek. Het dansen was op het begin erg vreemd om naar te kijken en daarna nog vreemder om zelf te proberen. Maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt van het dansen wil je ook niet meer stoppen en blijf je naar party's gaan.

D&B is niet bekend bij het grote publiek, vooral het harde werk is erg onbekend.
In de jungle/D&B scene heb je ook nog eens heel veel substylen...van lekkere intelligent d&b tot de allerhardste D&B. Daarom denk ik dat veel mensen die van hardcore e.d. houden zich ook wel kunnen vinden bij d&b.

Luister maar eens naar Technical Itch, Panacea, Infiltrata. Dat is ech wel beuke.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vroeger waren d&b en hardcore nauw met elkaar verwant!
ik vinnut nog altijd wel chill als een hc dj erop een feest een stukkie d&b door heen gooit.

sterker nog... worden redelijk vaak hardcore & dnb crossvoers gemaakt. Eye-d is een goed voorbeeld daarvan. En wat te denken van breakcore? Een rare mix van hardcore en breakbeats....

Het dansje vind ik een beetje op het duitse techno dansje lijken. :)

Waarschuw beheerder
Die gabbers mogen ook best wel wegblijven!

Heeft iemand Dillinja wel eens horen/zien draaien,
lijkt mij echt orgasmisch....!
Waarschuw beheerder
donateur
Ben wel eens naar een D&B feestje geweest, Jakooza moest daar draaien..
Het is echt niet mijn ding en heb er ook niks mee verder...
Maar heb het geprobeert iig..!
:-)

Waarschuw beheerder
Heb Dillinja in Nighttown gehoord...was heel goed te doen!

Artiest Dave Dazz
Waarschuw beheerder
Is ook bij Aphrodite en Longplayres geweest.....Vond longplayers live wel goed.....maar werd wel erg eentonig met die zanger....Aphrodite draaide hele lekkere plaatjes alleen het mixen mag nog stukken spectaculairder....M­aar ben zeker wel uit mijn plaat gegaan.. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe zit het eigenlijk met Ruffneck. Die draait toch ook D&B? weet iemand onder welke naam?

Artiest Dennis Hupla
Waarschuw beheerder
Wel geinig om te lezen hoe sommige mensen een bepaald dansje herkennen, ik vind het leuke juist aan DnB dat je er op allerlei manieren op kan dansen, op de basslijnen die rustiger gaan (& dus makkelijker voor de meesten zijn om te volgen) of juist springen en stuiteren op de amen breakbeats :bounce:

2 TIJN!!!: Aphrodite is huppelkut DnB idd maar Hype is wel cool, nu niet meer zo goed als vroeger maar hij doet nog steeds!

2 BazzX: Ruffneck draait en produceert onder de naam Predator.

Oh ja, vrijdag a.s. in de AMP studios in Amsterdam een DnB & TeKno feestje dus lekkere underground stylies in een underground locatie!
Waarschuw beheerder
euhm hupla

Ruffneck draait gewoon als Ruffneck en produceert voor zijn eigen label Ruff-Teck

Predator is Stef Scheltema (was mc in de black tent op defqon)
en produceert voor oa Ruff-teck

voor meer info
check
www.ruff-teck.nl
www.djpredator.com

Waarschuw beheerder
Hahaha nu je het zo neerzet sh@dow denk ik: Oww ja, ik haal ze (weer eens) door elkaar :bloos: ooooooops!

Waarschuw beheerder
donateur
dan ben ik maar een huppelkut, vond aphro wel leuk nl:Z

Waarschuw beheerder
NL'se D&B door oude Ruffneck producers is wel aardig, maar haalt het niet bij de Engelse producties, al komen ze wel dichterbij. Die verzamelaars van Rollercoaster (waarop veel van die producties staan) zijn erg goed!

Waarschuw beheerder
4 juli, Photek, Die & Teebee in Tivoli, wie gaat?

wil eigenlijk combineren met awakenings, maar
kweet nog niet hoe...
Waarschuw beheerder
site van een show op airpeace
check de download afdeling!

http://www.ruffrhythmz.com/

Waarschuw beheerder
4 juli, Photek, Die & Teebee in Tivoli, wie gaat?

wil eigenlijk combineren met awakenings, maar
kweet nog niet hoe...

Ik ga als mijn vriendin der verjaardag niet viert die dag. Heb nu de smaak te pakken.

Waarschuw beheerder
Ik zou graag eens 4hero horen in Nederland (live, geen DJ set).

Ik denk alleen niet dat ze een Heineken Music Hall kunnen vullen!
Waarschuw beheerder
Drum & Bass party's zijn goed! :D

Waarschuw beheerder
donateur
ADF>> dana in het voorprogramma:[
Waarschuw beheerder
ik zou graag eens Panacea live zien

alles wat ik daarvan heb gehoord
cd's, platen en live sets zijn zo onwijs ruig

Waarschuw beheerder
D&B thuis.... bij tijd en wijlen lekker!!

D&B op een feestje: :hm:
Waarschuw beheerder
Jaja sorry nog geen pic (net nieuw hiero)
Cool forum dit.
Ik wou dit ff kwijt. Er kan er maar een de besten zijn: Nicky Blackmarket.
Ik was twee weekies terug in de Hoeve in Hoofddorp,(lekkere underground sfeer daaro) daar draaide hij Nicky Blackmarket ik heb al zn cd's en die zijn echt vet goed maar zn set steeg boven verwachting.
Ik vondt t echt DOPE!!
OHJA!! Goldie draait 11 juli in de Tagrijn in Hilversum, be there or be square.

Waarschuw beheerder
donateur
niet iets in amsterdam 1 dezer tijden?

Geen zin helemaal naar hilversum te gaan. heenweg lukt wel maar de terugweg....
Waarschuw beheerder
Vast wel weer solid of drum & bass line. Weet wel dat 18 juli shapeshifter in leiden komt. www.danssalonincasa.­nl
Maaruh, je moet toch wat over hebben voor de vette feesten ofnie!!

THE RUKUS!!

Waarschuw beheerder
donateur
true true, maar als ik ineens gepland wil gaan, ga ik met een maat die nooit naar feesten gaat, maar vor D&B te porren is, daarom dichtbij ook:)

Waarschuw beheerder
Echt iets speciaals met DnB in Amsterdam is er pas op 11 juli in de 020, op dezelfde dag dat Goldie dus in de Tagrijn moet draaien :-(

Eerlijk gezegd zou ik wat draaien betreft liever A-Sides horen dan Goldie alleen het geluid in de 020 is(/was?) zwaar belabberd met een noise limiter, kweenie hoe het in de Tagrijn is qua sound maar DnB moet je ook HARD horen is mijn idee :D
Waarschuw beheerder
Ja, de laatste xxl was t geluid ineens echt top en keihard t was zelfs beter dan menig feest waar ik geweest ben. (ze hadden een of andere drive in gehuurd) Maar normaal is t geluid ook al goed hoor. Jaha ook suisende ooren en een trillende maag.

A-sides is ook vet maarja, tagrijn is mijn homebase en goldie is niezo vaak tezien. Ik weet dan niet precies watvoor style hij draait maar Drek head, de local dj, draait altijd wel vette stampers.

Iemand toevallig bij Nicky blackmarket geweest?!

Waarschuw beheerder
Nee .. maar zijn d&b compilatieserie vind ik zwaar bruut!!!