Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 172057x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
ik zie Williams niet meer als team :X irriteer me meer en meer over hun laxheid.
Maar goed.

Goeie race voor Petrov :cheer: en voor de sauber coureurs helemaal voor Perez 7e voor zijn teamgenoot !
Ook een goeie race voor Alonso ondanks dat hij zijn start liet mislukken.

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
Vond het wel een leuke eerste race. Goed dat we weer op weg zijn.
Waarschuw beheerder
Beide Saubers gediskwalificeerd, zuur !
Nieuwe race-uitslag dus:

1 Sebastian Vettel Red Bull
2 Lewis Hamilton McLaren
3 Vitaly Petrov Renault
4 Fernando Alonso Ferrari
5 Mark Webber Red Bull
6 Jenson Button McLaren
7 Felipe Massa Ferrari
8 Sebastien Buemi Toro Rosso
9 Adrian Sutil Force India
10 Paul di Resta Force India

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Maso op zondag 27 maart 2011 om 10:05:
Afin, 5de plek is niet slecht...

Niet slecht? Je teamgenoot wint met 2 vingers in de neus.

Maargoed de race was weer uitermate slaapverwekkend, en ik heb daardoor de helft van de race "gemist". Op naar Maleisie waar we de afgelopen 10 jaar ook al geen spannende race meer hebben gezien.

Artiest K-Libra
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maso op zondag 27 maart 2011 om 13:52:
Beide Saubers gediskwalificeerd, zuur !
Nieuwe race-uitslag dus:

wat!? hmm okay...nou, toch nog puntjes voor Force India dan :)
moet zeggen dat ik die Paul di Resta ook niet vond tegenvallen voor een 'rookie'.
heeft natuurlijk al de nodige f1 km's erop zitten, maar toch.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 maart 2011 om 14:55:
Niet slecht? Je teamgenoot wint met 2 vingers in de neus.

Ach, beter 5de dan helemaal niks... Helmut Mark suggereerde dat er een chassisprobleem was, afwachten of het zo is. Ik maak me iig nergens zorgen over B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Overigens, om even de saaie race te vergeten, op BBC4 is nu 60 jaar Formule 1 er op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 27 maart 2011 om 21:01:
Overigens, om even de saaie race te vergeten, op BBC4 is nu 60 jaar Formule 1 er op.

thnx gelijk kijken :)
Waarschuw beheerder
Is al afgelopen, nu is een docu over de meest dodelijke periode van de Formule 1 er op

Waarschuw beheerder
Als button nu eens niet zo kansloos vettel dr langs had gelaten binnen 2 bochten, toen vettel de pits uit kwam. Dan was lewis misschien met zn stop voor vettel gekomen. Want die kwam voor button op de baan na zn stop. Niet dat ik mclaren wil zien winnen. Maar had leuk kunnen worden.

60 in de pits is trouwens echt raar.

Waarschuw beheerder
Charlie Whiting geeft toe dat het drag-reductie systeem (DRS) niet zo goed werkte als men verwacht had, tijdens de race afgelopen weekend op Albert Park.

McLaren coureur Jenson Button slaagde ondanks het gebruik van DRS en het KERS systeem er niet in om de tragere Felipe Massa in te halen. Het zelfde geld voor een aantal andere coureurs.

Whiting zegt dat de FIA kijkt naar hoe het systeem gebruikt werd. Ze denken dat het rechte stuk in Melbourne niet lang genoeg is en de bocht voor het rechte stuk te snel.

Tegen Le TempsVertelde Whiting:”Natuurlijk gaan we naar het systeem kijken om het effectiever te maken, het klopt dat het systeem niet naar verwachting heeft gewerkt in Melbourne. Maar het rechte stuk was te kort en de bocht ervoor te snel.”

Voor het systeem radicaal veranderd wordt, wil de FIA het effect van het systeem eerst bekijken in Maleisië en China. Hier zijn de rechte stukken langer, en de bochten er voor langzaam.

Whiting:”We zullen kijken hoe het gaat in Maleisië en China, hierna zullen we indien nodig het systeem aanpassen.”

Wat zijn het toch amateurs ook he. Ze willen dus dat er geen gevechten meer zijn. Maar dat iedereen dr bij het eerste rechte stuk dr meteen voorbij vliegt, en dan aan de horizon verdwijnt.
Waarschuw beheerder
Kut, vergeten te melden dat er daarnet een prima docu op Canvas was over de crash van Gilles Villeneuve op Zolder '82. Zal wel ergens te downen zijn binnenkort :)
http://programmas.canvas.be/belga-sport/belga-sport-gilles-villeneuve-zolder-een-ronde-te-ver/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 maart 2011 om 20:44:
Maar dat iedereen dr bij het eerste rechte stuk dr meteen voorbij vliegt, en dan aan de horizon verdwijnt.

Euh systeem werk toch alleen als je binnen 1 sec. zit dacht ik...weet ik nog niet echt wat ik er van moet vinden..misschien moeten ze kers gewoon voor het rechte stuk verbieden (behalve voor de start al maakt het weinig uit of iedereen het wel of niet heeft) en daar alleen achtervleugel gedoe toelaten..

Anyway Ferrari viel me zwaar tegen na de wintertest, en mclaren had ik niet echt verwacht...Massa, Heidfeld, Webber en Barichello faalhazen van het weekend. Petrov had ik het ook nooit van verwacht, vond em vorig jaar alleen de snelheid op Hongarije en laatste race hebben. doet ie toch goed. Maar die Perez werd alom door iedereen geprezen maar die heeft het eerste weeekend wel waargemaakt voor mij, ongeacht of die later uit de wedstrijd is geschapt.

Nou we gaan dus weer zo'n beetje verder waar vorig jaar zijn gebleven, had het al verwacht..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 maart 2011 om 13:55:
Heidfeld

Dat die nog rijd...wat een slappe lul is dat.
Zie ik nog liever zo'n Tjap waar zn licentie van wordt ingenomen :P

Waarschuw beheerder
Bij webber was er iets mis met zn chassis. Daardoor sleten zn banden snel.
Bij massa was er ook iets wat ook voor banden problemen zorgde. Alonso was zowieso sneller dan de mclarens en de renaults. Dus als die eerste bocht beter was gegaan...

Lewis heeft trouwens de red bull flex wing discussie weer in werking gebracht.

Waarschuw beheerder
Voorvleugel dus.

Edit: Las ook dat de redbull monteurs regelmatig de voorvleugel moesten restaureren omdat ze steeds beschadigd raakte afgelope weekend.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Als Vettel in Sepang weer met 2 vingers gaat winnen, dan is het seizoen eigenlijk al wel gedaan. Ik geloof er tenminste niet in dat de rest een halve seconde of meer kan goedmaken, maar Melbourne is altijd een vreemde baan.
Waarschuw beheerder
Dan zou Briatore toch nog de spijker op zn kop slaan door te zeggen dat tegen de tijd dat Ferrari dat gat gedicht heeft, het seizoen voor Ferrari al over kan zijn.
Hij adviseerde immers Ferrari om nu al voor 2012 te laten gaan..

Waarschuw beheerder
Alsof je daar nu al iets over kunt zeggen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 maart 2011 om 23:34:
Alsof je daar nu al iets over kunt zeggen.

Nou, de vooruitzichten zijn niet al te positief. Naar 1 race is misschien wat te vroeg, maar 2 en 3 zullen wel een voorbode zijn op de rest van het seizoen. We moeten ook niet vergeten dat het vorig jaar ook voornamelijk spannend was door de blunders en betrouwbaarheid van RB, iets wat ik ze dit jaar niet zo snel zie doen.
Waarschuw beheerder
Vettel oogt gewoon nog sneller en constanter. Als dit een voorbode is dan wordt het een walkover voor Vettel en Red Bull. Ongeacht wat Button en Hamilton de hele tijd blaten over dat ze Vettel wel kunnen verslaan. Wat een huilies zijn dat :')
Ik ben dat team van McLaren echt zo zat met die loze interviews en die twee rijders die alleen maar zeggen wat de sponsors willen. Wat een huilie team is dat geworden na het vertrek van Hakkinen:LOL:

Waarschuw beheerder
Ik denk dat we na barcelona wel weten hoe het zit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 1 april 2011 om 07:34:
Vettel oogt gewoon nog sneller en constanter

Daarnaast lijkt het alsof de RB7 gewoon weer een topontwerp van Newey is.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Fortuna op donderdag 31 maart 2011 om 14:56:
Hij adviseerde immers Ferrari om nu al voor 2012 te laten gaan..

elk seizoen worden teveel regels veranderd/aangepast, dus nu al aan een wagen voor een jaar later beginnen is imo van te voren al falen :)
Zeker als je geen peil op kan trekken (althans voor kijkers/toeschouwers) wat er weer allemaal uit de hoge hoed word getrokken om de F1 onaantrekkelijker te maken ;)
Waarschuw beheerder
Jeuh, dit weekend weer Formule 1 :D
Waarschuw beheerder
10.00 zondag de race. Lekker uitslapen dus;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 8 april 2011 om 12:35:
Lekker uitslapen dus

Had hem liever heel vroeg gezien maar goed. 9.15h toch de voorbeschouwing dacht ik?
Waarschuw beheerder
Kan wel die kijk ik niet;)

Waarschuw beheerder
donateur
Mercedes is wel het meest zielige team wat er tussen zit, zijn verreweg het langst bezig met de auto en zijn gewoon over 1 rondje 2 seconden langzamer. En dan hoor ik ze vorige week nog zeggen dat het dit weekend allemaal wel beter zou gaan. Ze kunnen misschien vast beginnen met de auto van 2013.
Waarschuw beheerder
Net zoals ze vorig jaar begonnen zijn voor dit jaar:LOL:?

Waarschuw beheerder
donateur
Zo net thuis, ipv stappen nog even lekker tijd hebben om wat te slapen. Het is inderdaad bedroevend dat ze nu nog verder weg staan dan afgelopen jaar, maar pitpass.com had een geweldig artikel dat BAR, Honda en Brawn wel een vloek hadden op dat team, er was altijd wel wat mis en dat dit seizoen gewoon weer een fail wordt is zo duidelijk als wat. Zal morgen de link wel even plaatsen, was een erg goed artikel, vraag me trouwens ook hoeveel plezier Schumi nog heeft in zo'n pauperpak.
Waarschuw beheerder
Mja het is wel lekker dat je nu nog wat uurtjes kunt slapen. Maar toch had ik liever de echte nachtraces. Lekker doorhalen.
En wat je aangeeft is natuurlijk wel zo. Het was in de jaren 80 en 90, ondanks dat je het niet hetzelfde team mag noemen, natuurlijk ook drama als Tyrrell zijnde. Dat team had na 76 ook niks meer bereikt. En toen werd het 3e in de stand om de constructeurs. Ik geloof in 83 nog een gelukstreffer nog met een overwinning in Detroit. Dat was volgens mij meteen de laatste overwinning van een atmosferische motor voordat alles erna gewonnen werd door de turbo's.
Beter had Honda in 2002 gekozen voor Jordan. Dat heeft mij ook altijd verbaasd dat Honda toen het rotte BAR wilde overnemen dan werkelijk een team als Jordan, wat die jaren daarvoor toch veel had laten zien.
En wat betreft Schumacher, die heeft in een interview met Kalff aangegeven dat hij al dolgelukkig is dat hij weer kan rijden in de Formule 1. Dat mensen wel wonderen van hem verwachten, maar dat hij zelf gewoon plezier beleefd aan het racen en dat is voor hem afdoende. Alhoewel dat laatste wel genuanceerd is, aangezien hij best wel zal willen winnen. Maar Mercedes gooit Schumacher niet aan de kant. Ze kunnen geen enkele andere rijder vinden, en ik zou er ook geen enkele kunnen bedenken, die een dusdanig grote impact heeft op het team als Schumacher. Zowel commercieel als sportief is het natuurlijk nog steeds de beste rijder die je in huis kunt hebben.
Waarschuw beheerder
Goede inhaalrace race van Webber, wel dikke pech bij de start, geen KERS :/
afin, 22 punten na 2 races, vorig jaar had ie er 6 :) Nu hopen op minder pech en meer podia!

Kobayashi was weer in goede doen :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 10 april 2011 om 04:51:
Maar toch had ik liever de echte nachtraces. Lekker doorhalen

(Y)

Niet echt een heel bijzondere reace verder, Webber zijn inhaalrace was opmerkelijk.

Heidfeld ook goed bezig
Waarschuw beheerder
Alonso en Hamilton nog een tijd straf gekregen van 20 sec las ik net ergenst
Waarschuw beheerder
Geweldige races van Webber en Alonso. Ik ben weer een illusie armer, Williams is en blijft drama. Die versnellingsbak blijkt de achilleshiel, buiten persoonlijke fouten van de coureurs om.
Verder is Vettel gewoon koning. 2 vingers in de neus. Enkel Schumacher, Mansell en Prost zijn ooit zo dominant aan een seizoen begonnen. En Vettel staat zelfs zonder KERS nog een 2 tiende los van de rest. Bizar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 10 april 2011 om 16:13:
En Vettel staat zelfs zonder KERS nog een 2 tiende los van de rest. Bizar.

die RB heeft iets waardoor hun mechanische grip zoveel beter is dan de rest op de grid, echt ongelofelijk

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op zondag 10 april 2011 om 04:51:
Maar Mercedes gooit Schumacher niet aan de kant. Ze kunnen geen enkele andere rijder vinden, en ik zou er ook geen enkele kunnen bedenken, die een dusdanig grote impact heeft op het team als Schumacher. Zowel commercieel als sportief is het natuurlijk nog steeds de beste rijder die je in huis kunt hebben.

Schumacher is het probleem ook niet, die bak is niet vooruit de branden. En dat is best droevig als je bijna een volledig jaar aan die auto werkt, en dan nog een grotere achterstand hebt dan afgelopen jaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 10 april 2011 om 16:13:
Enkel Schumacher, Mansell en Prost

Button 2009?

Als Vettel dit gaat doorzetten gaat het een erg vervelend seizoen worden :/
Waarschuw beheerder
Button is geen grootheid. En de eerder genoemden wel.

Waarschuw beheerder
Vettel idd gewoon niet te houden. Klasse apart maar gelukkig was het redelijk bij te houden, ben wel benieuuwd of die ook zo makkelijjk van Hamilton zou kunnen loskomen als Heidfeld bij de start niet P2 had gepakt. En ook heb ik het idee dat in later stadium in de wedstrijd de McLaren en Ferrari de snelheid van RedBull kunnen evenaren, misschien door verschil in gewicht en verdeling. Kan ook mij inbeelding zijn en door verse banden komen, maar gelukkig RB al niet meer zo dominant als in Australië. Eeuwig zonde ook dat Kubica er niet bij zit die met zo'n snelle Renault.

En ligt het nu aan mij maar is het tactisch altijd nadelig om later te gaan pitten op soft?(of je moet in verkeer of een lange stint op hard doen)Stond echt versteld na de achterstand van Alonso na tweede keer pitten. Gewoon 4 sec. erbij door 2 ronde door te gaan en hamilton kwam ook nog in verkeer geloof ik.

Wel vermakelijke race vond ik..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 april 2011 om 08:16:
En ook heb ik het idee dat in later stadium in de wedstrijd de McLaren en Ferrari de snelheid van RedBull kunnen evenaren

Vettel hield overduidelijk in. Bleef constante tijden rijden ondanks dat zijn benzine minder werd en zijn auto dus sneller zou moeten worden. Ook reed RBR wederom zonder KERS en heeft Vettel geen DRS kunnen gebruiken. Al met al is Red Bull samen met Vettel heel erg dominant.

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 april 2011 om 08:16:
En ligt het nu aan mij maar is het tactisch altijd nadelig om later te gaan pitten op soft?

Jup. Het is moeilijk om de 2 a 3 seconden per ronde die je verliest weer goed te maken als je voor verse banden pit. Daarom heeft Webber ook 4x gepit en wist alsnog bijna op het podium te eindigen. Puur omdat hij zijn banden en tijden constant kon houden doordat hij telkens een vers setje banden had.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 11 april 2011 om 09:10:
Vettel hield overduidelijk in. Bleef constante tijden rijden ondanks dat zijn benzine minder werd en zijn auto dus sneller zou moeten worden. Ook reed RBR wederom zonder KERS en heeft Vettel geen DRS kunnen gebruiken. Al met al is Red Bull samen met Vettel heel erg dominant.

Denk dat je gelijk hebt. Jmmr ook dat die RB tegenwoordig betrouwbaar is..

Uitspraak van Fortuna op maandag 11 april 2011 om 09:10:
Jup. Het is moeilijk om de 2 a 3 seconden per ronde die je verliest weer goed te maken als je voor verse banden pit. Daarom heeft Webber ook 4x gepit en wist alsnog bijna op het podium te eindigen. Puur omdat hij zijn banden en tijden constant kon houden doordat hij telkens een vers setje banden had.

Dus altijd met je voorligger mee dan binnen als je wil blijven aanhaken..dan is echt Ferrari wederom tactisch drama, echt sinds Todt weg is allemaal ellende, snap dat niet wat ik als leek zie dat nog...zelfde geld voor tactisch drama van vorige eindrace.

Trouwens die Petrov :lol: kijk mij mam zonder handjes..

Waarschuw beheerder
Heb me geld gezet op Renault dat ze een wedstrijd gaan winnen dit jaar :)
Heidveld en Petrov rijden goed hopen dat de red-bull een keer stuk gaat binnenkort :)

Iemand ''Senna The Movie "' al gezien ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 april 2011 om 09:33:
dan is echt Ferrari wederom tactisch drama

Alonso had op het podium gestaan als hij geen aanvaring met Hamilton had gehad. Dus zon drama is het niet.

Uitspraak van Teunie op maandag 11 april 2011 om 10:27:
Heb me geld gezet op Renault dat ze een wedstrijd gaan winnen dit jaar

Zijn het vierde team qua snelheid nu. Wie had dat gedacht. Podiums zullen ze pakken. Maar het moet echt gek lopen willen ze een overwinning scoren.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 april 2011 om 09:33:
Jmmr ook dat die RB tegenwoordig betrouwbaar is..

Daarom dat Webber 2x pech heeft gehad uiteraard...
Zijn nog 17 GP's te gaan, die wagen van Vettel gaat heus wel keertje stuk :rot:

Vind het wel heel voorbarig om dit seizoen nu al af te schrijven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maso op maandag 11 april 2011 om 10:35:
Daarom dat Webber 2x pech heeft gehad uiteraard

Welke pech? 2x de finish gezien:\
Waarschuw beheerder
ach, je weet best wat ik bedoel :rot:
Chassis- en KERS-problemen dus.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 11 april 2011 om 08:15:
Button is geen grootheid. En de eerder genoemden wel.

Wat maakt Mansell wel een grootheid en Button niet in jouw ogen?