Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 172089x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder

Artiest K-Libra
Waarschuw beheerder
Nee strafgewichten doen het voor mij ook niet echt. maar een beetje regen zorgt wel voor gegarandeerd zpektakel en is voor alle deelnemers gelijk.

ik denk dat er geen goede of verkeerde redenen zijn om te kijken. Een sport moet aantrekkelijk zijn voor een zo groot mogelijk publiek en niet alleen de puristen aanspreken.
Ik vind wel dat F1 het uiterste op autogebied moet zijn en blijven, en er geen nivellerende maatregelen getroffen hoeven te worden. Dat is een kwestie van goede auto's bouwen, sponsors winnen etc.

maar ik zou het op prijs stellen als je de toon van je berichten iets aan past.
dat houdt de discussie op het forum een stuk gezelliger denk je niet?

Waarschuw beheerder
donateur
In de F1 is de verrassing juist zo leuk, het moet niet allemaal gemaakt worden. Het inhalen is in principe niet zo heel leuk, het gevecht is vooral leuk. Maar blijkbaar willen sommige mensen hier, dat ze iedereen kunnen inhalen en daarna mijlenver in de horizon verdwijnen.

Waarschuw beheerder
Geef mij maar een goed duell waar ze stuivertje wisselen omdat per sectie de auto's sneller/langzamer zijn. Is toch het mooiste...

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
Niet iedereen vindt het idee van Bernie Ecclestone slecht. Tavu Hellumd, organisator van de GP van Amerika, vindt het idee van kunstmatige regen briljant.

Op een aantal circuits zal het systeem wat voor de regen moet zorgen, makkelijk te installeren zijn volgens Ecclestone. Zo'n systeem kan ook geplaatst worden op het circuit van Austin, dat momenteel in aanbouw is.

Hellmund: "Het idee van kunstmatige regen is briljant. Regenraces zijn spectaculair en waar talent komt dan naar boven drijven".

"Het is makkelijk om dit systeem op dit circuit te installeren omdat de bouw nog in de eerste fase zitten. Ook financieel gezien kunnen we dit doen, omdat we 12,5 miljoen dollar van tien investeerders hebben gekregen".

Echter zegt de commissie van Austin niet hoe het geld van de investeerders zal worden uitgegeven. Ook geeft men geen informatie over de investeerders vrij.

Volgens de krant Austin American Statesman zal er ongeveer in dezelfde periode worden gereden als in Canada.

Wat een kontelikker. Zou mooi zijn als ze dat gewoon niet doen.
Waarschuw beheerder
Haha, en het lelijke eendje van vorig jaar heeft nu al de mooiste auto van het seizoen :LOL:
[img width=809 height=540 cacheid=0011abd2002f3375c93066e31a02bfc621]http://photos.gpupdate.net/large/170976.jpg[/img]
[img width=809 height=540 cacheid=0011abd3002f33788e901c331a02bfc621]http://photos.gpupdate.net/large/170975.jpg[/img]
[img width=809 height=540 cacheid=0011abd4002f3379b3f035831a02bfc621]http://photos.gpupdate.net/large/170974.jpg[/img]
[img width=720 height=537 cacheid=0011abd5002f337a83aafe501a02bfc621]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/03/hrt_f111_2011-2.jpg[/img]
[img width=720 height=537 cacheid=0011abd6002f337bc40a84801a02bfc621]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/03/hrt_f111_2011-1.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Ja, die is wel tof ja.

Waarschuw beheerder
donateur
Haha die auto is precies hetzelfde als vorig jaar, alleen de engine cover en voor en achtervleugel zijn anders.

[img width=500 height=500 cacheid=0011ad3d002f3527889f8d8e1a02c00614]http://i56.tinypic.com/2yo4j20.png[/img]

Heb zo gevoel dat we die niet gaan zien met die 107% regel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik kan niks hetzelfde vinden op die foto's.

Waarschuw beheerder
Pirelli maakt kleuren compounds bekend
18 maart 2011
Pirelli heeft bekendgemaakt welke kleuren bij welke compounds zullen gaan horen. Net als vorig jaar zullen de coureurs ook dit jaar zowel de harde als de zachte band moeten gebruiken en Pirelli heeft een manier gevonden om ze van elkaar te onderscheiden.

Er zal geen rand om de banden te zien zijn, zoals bij Bridgestone, maar het logo van de fabrikant zal verschillend van kleur zijn. Pirelli heeft de volgende kleurstelling bedacht:

Harde slick - zilver

Medium slick - wit

Zachte slick - geel

Superzachte slick - rood

De regenbanden zijn:

Intermediate - lichtblauw

Regenband - oranje.

prima toch.
Waarschuw beheerder
het mag onderhand wel weer ja haha

Waarschuw beheerder
Vroeg het bedje uit.. heerlijk :)
Waarschuw beheerder
Laat het maar weer los gaan! alleen zal ik niet veel mee krijgen van de training sessies morgen :(
Gelukkig hebben we de F1 Iphone app waar ik toch alles mee kan volgen :jaja:

En de race moet ik later op de zondag nog maar ff terug zien, zal er dan denk ik net weer zijn van het stappen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 maart 2011 om 08:56:
Vroeg het bedje uit.. heerlijk

de race begint om 8.00.. Dat is uitslapen voor mij

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 24 maart 2011 om 09:26:
Dat is uitslapen voor mij

Op Zondag?

Zal eens kijken wat de zaterdag doet anders zit ik wel klaar (y)

Waarschuw beheerder
Wel klok verzetten!

Zaterdag ook vroeg dr uit trouwens. Te veel zin :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hehe anders zit je aan je croissant en dan is de race al bijna klaar hehe
Of is het andersom en kan je nog een uur terug....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 maart 2011 om 10:58:
Wel klok verzetten!

goed dat je het zegt....wordt weer lekker naar de klote F1 kijken (y)endlich..

Waarschuw beheerder
VT1
1 Mark Webber RBR-Renault 1:26.831
2 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:27.158
3 Fernando Alonso Ferrari 1:27.749
4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:28.152
5 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:28.430
6 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:28.440
7 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:28.483
8 Michael Schumacher Mercedes GP 1:28.690
9 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:28.725
10 Vitaly Petrov Renault 1:28.765
11 Felipe Massa Ferrari 1:28.842
12 Nick Heidfeld Renault 1:28.928
Waarschuw beheerder
De Red Bulls zijn een seconde los van de rest, HRT geen ronde gereden en Virgin een ruime 3 seconden buiten de 107% regel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 25 maart 2011 om 08:26:
De Red Bulls zijn een seconde los van de rest, HRT geen ronde gereden en Virgin een ruime 3 seconden buiten de 107% regel.

Ik heb geen idee hoe representatief deze VT1 is...maar ze zijn nog 2 sec verwijderd van kwalitijd van vorig jaar..maar als die 1 seconde echt 1 seconde blijft gaan we verder hoe we vorig jaar zijn geeindigd heb ik zo'n idee..

Waarschuw beheerder
Zag vanmorgen dat er auto's nog helemaal niet klaar waren en nog niet getest waren.
Kan je nu al stoppen want je zal het nooit meer goed maken :/

Waarschuw beheerder
VT2
1Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.854
2Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:25.986
3Fernando Alonso Ferrari 1:26.001
4Sebastian Vettel RBR-Renault 1:26.014
5Mark Webber RBR-Renault 1:26.283
6Michael Schumacher Mercedes GP 1:26.590
7Felipe Massa Ferrari 1:26.789
8Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:27.101
9Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:27.280
10Nico Rosberg Mercedes GP1:27.448

En alweer seconde sneller dan vanochtend...toch wel verrasend die mclaren's...

Waarschuw beheerder
Deze tijden zeggen mij nog niets. Is toch altijd zo....
Waarschuw beheerder
Eerste 7 in 1 seconde. Toch netjes. Tijden gaan nog wel naar 1.24 toe dit weekend.
Waarschuw beheerder
Toch verrassend dat de McLaren's er wel bij zitten, blijkbaar hebben ze het toch wel voor elkaar.
Beloofd een lekkere qualificatie te worden morgen :)

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd. Ziet er beetje hetzelde uit als vorig jaar. Word weer leuk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ..M@us.. op vrijdag 25 maart 2011 om 10:41:
Toch verrassend dat de McLaren's er wel bij zitten, blijkbaar hebben ze het toch wel voor elkaar.

Ja want VT1&2 zeggen zoveel, van die tijden gaan nog bijna 2 seconden af dus waar hebben we het over. Die McLaren is misschien wel net zo lelijk als die Tyrell uit 1997.

[img width=500 height=266]http://didier.andlauer.free.fr/F1/dossiers_f1/inventions/Tyrrell_1997_4.JPG[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 maart 2011 om 11:13:
Ja want VT1&2 zeggen zoveel, van die tijden gaan nog bijna 2 seconden af dus waar hebben we het over

Het geeft toch wel een beetje een indicatie, het feit dat ze in de tests zoveel problemen hadden en waar ze nu staan in de VT's betekend dat ze in de tussen periode toch wel tijd hebben gevonden om hun auto sneller te maken.
Hoe de rollen echt verdeeld zijn zie je altijd pas op de zaterdag!

Waarschuw beheerder
Precies nu is alles nog verhullen en concurrentie misleiden.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 maart 2011 om 09:44:
Deze tijden zeggen mij nog niets. Is toch altijd zo....

maar Alonso is tot nu toe het meest constant

Waarschuw beheerder
En sowieso een zeer goede coureur. Echt een van mij favoriete rijders (y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ..M@us.. op vrijdag 25 maart 2011 om 11:55:
Het geeft toch wel een beetje een indicatie, het feit dat ze in de tests zoveel problemen hadden en waar ze nu staan in de VT's betekend dat ze in de tussen periode toch wel tijd hebben gevonden om hun auto sneller te maken.

Ja maar ik had ook niet verwacht dat Mclaren meer dan een seconde langzamer zou zijn, er is toch nog weinig lijn in alles te bekennen. Vooral met KERS en de verstelbare achtervleugel, heb je nog meer punten waarmee zand in de oogjes kan worden gegooid.
Waarschuw beheerder
Het enige dat je kunt zeggen is dat 3 teams sowieso vooraan staan. Dat zijn Red Bull, McLaren en Ferrari. Daar vlak achteraan lijkt Mercedes te komen en mijns inziens verrassend Williams op stek 5. Maar de kwalificatie en de race zelf ook trekken geen verhouding in een eerste race. Pas na race 3 weet je waar iedereen echt staat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 25 maart 2011 om 20:27:
Pas na race 3 weet je waar iedereen echt staat.

Dat sowieso :) Gaat fijn seizoen worden, hoop ik! Morgen & zondag iig lekker vroeg opstaan B)

Hoop dat Webber dit weekend goed presteert. Beste resultaat is 2x 5de ('02 & '05) :/
Veel punten scoren voor ze weer in Europa racen is cruciaal imho
Waarschuw beheerder
donateur
Petrov toont aan dat hij zeker talent heeft :D

Domme actie van Massa zeg :')
Iemand interesse om mn aandelen williams over te nemen nu al spijt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 26 maart 2011 om 08:05:
Petrov toont aan dat hij zeker talent heeft

Als hij zijn domme acties in de race achter zich kan laten kan hij mooie dingen laten zien. Hij was vorig seizoen nooit echt langzaam. Dus als zijn "talent" je nu pas opvalt..

Domme actie van Massa zeg

Achja, de auto veerde uit en Massa gaf gas, niks boeiends.

Iemand interesse om mn aandelen williams over te nemen nu al spijt...

Je zou er nu pas spijt van krijgen? De aandelen zijn al 14% minder waard geworden na aanvang van de beursgang. Dus mensen met Williams aandelen zijn de inwoners van Bahrein echt dankbaar dat die wedstrijd afgelast is. Dat was de grootste dooddoener.
Barrichello haalt wel punten en zal een podiumpje scoren. Meer gaat er voor Williams dit seizoen ook niet gebeuren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op zaterdag 26 maart 2011 om 08:52:
Dus als zijn "talent" je nu pas opvalt..

Nee ik werd juist vooral vorig seizoen uitgelachen dat ik Petrov supporten, volgens velen was hij maar een paydriver.
Dat bedoel ik er mee te zeggen, volgens mij is dit zijn beste qualifying so far (niet qua plaat smaar qua rijden aanzich)

Uitspraak van Fortuna op zaterdag 26 maart 2011 om 08:52:
Je zou er nu pas spijt van krijgen? De aandelen zijn al 14% minder waard geworden na aanvang van de beursgang.

TOen ik ze kocht, was het dag later al huilen met de pet op, en zag dat sinds 8uur vanmorgen de aandelen weer 40cent gedaald waren.
Ik vraag me af in hoeverre williams punten gaat scoren, het ziet er niet echt stabiel uit maar denkt dat dit ook komt door Frank Williams.
Waarschuw beheerder
als dit een voorbode voor het seizoen is, dan hebben Vettel en Webber niet heel veel concurenten buitenom McLaren :(

mag dan wel de 1ste wedstrijd zijn, maar als de RB niks raars overkomt (kan altijd) gaan ze heel veel winnen dit seizoen
Hopelijk morgen veel meer spanning dan dat de top tijden nu aangeven

Waarschuw beheerder
donateur
Mercedes kan direct beter stoppen, echt serieus als je bijna een jaar volledig aan je nieuwe auto werkt en dan met een grotere achterstand begint dan zelfs verleden jaar dan is er echt iets mis.

Waarschuw beheerder
Heb het idee dat er iets speelt bij red bull. vond het contact tussen vettel en webber na de race maar apart. en horner stond ook maar te brabbelen voor de camera na de race. Alsof er iets aan de hand was.

Erg benieuwd hoe de banden het gaan doen morgen. Iedereen deed er een beetje vaag over. die dingen roken vet erg bij het blokkeren.

Vettel heel erg strak. Die auto is echt goed.

Waarschuw beheerder
Jammer dat er zulke grote verschillen tussen zitten. Ik weet niet of het er nu zo veel spannender / beter van wordt. Snap ook niet waarom dat hele HRT nog toegelaten wordt. is toch een aanfluiting dat team. Positief verrast Perez van Sauber, mooi gedaan!

Force India stelt zoals verwacht teleur, jammer want ik gun het ze wel. Lijkt alleen alsof ze bar weinig aan die auto hebben gedaan. Wel leuke 360 trouwens van Sutil :D Denk dat idd McLaren en Alonso de enige zijn die Vettel en Webber aan kunnen vallen, maar goed we gaan het zien.

gaan er nog mensen vroeg opstaan? Denk aan de klok he vannacht!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 maart 2011 om 18:30:
Heb het idee dat er iets speelt bij red bull. vond het contact tussen vettel en webber na de race maar apart. en horner stond ook maar te brabbelen voor de camera na de race. Alsof er iets aan de hand was.

Mwah, vond het niet anders dan normaal :) Hoeveel pr-talk ze ook verkondigen, Vettel is de #1 bij RB, helaas.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 maart 2011 om 18:42:
gaan er nog mensen vroeg opstaan?

ja ! is traditie :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 maart 2011 om 18:30:
Heb het idee dat er iets speelt bij red bull. vond het contact tussen vettel en webber na de race maar apart.

Wat had Webber dan moeten doen, staan feest vieren omdat die naar huis is gereden? Wat verwachten sommmige mensen, het zijn geen kleine kinderen.

Waarschuw beheerder
Mclaren en mercedes al weer gewaarschuwd. Stelletje hrt's.
Waarschuw beheerder
Rubens Barrichello, ezel :cry:
Waarschuw beheerder
Mwa, matige race. Leuk resultaat voor Lotus en Petrov. Voor de rest een beetje een weerspiegeling toch wel van de kwalificatie. Netjes van Perez.
Op naar Maleisie!
Waarschuw beheerder
tot op zekere hoogte redelijk voorspelbaar, Vettel en Hamilton alleen Petrov en Perez erg netjes gedaan :)
Alonso had misschien 3e kunnen zijn als hij na de start niet even buiten de baan moest maar heeft zich goed terug gereden, en hhield webber mooi af op de harde band ten opzichte van webber zijn zachte

En barrichello moet maar eens met pensioen gaan, snap buitenom zijn ervaring niet wat een team nog in hem ziet en niet liever een jonge courreur neemt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op zondag 27 maart 2011 om 09:52:
Mwa, matige race. Leuk resultaat voor Lotus en Petrov. Voor de rest een beetje een weerspiegeling toch wel van de kwalificatie. Netjes van Perez.
Op naar Maleisie!

sluit ik me bij aan ;)
Waarschuw beheerder
Tegenvaller voor Webber, had toch minstens een podium verwacht. Afin, 5de plek is niet slecht...
Leuke resultaten voor Petrov en de beide Saubers. Hopelijk zien we in Maleisië nog wat van Mercedes want dit was niks, 2x aangereden maar toch, de snelheid was er niet.

Vind hun samen met Team Lotus de tegenvallers van het weekend :)