Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 172534x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Mwa, wel gaaf maar niets meer dan publiciteitsstuntje om "fans" te trekken
Waarschuw beheerder
Inderdaad, ben ook benieuwd of ze de naam "Team Lotus" gaan mogen gebruiken.
Leuk dat ze er wat van proberen te maken maar met of zonder JPS kleuren, ik blijf het maar een Maleisisch nepteam vinden.

Uitspraak van Toobjuh op woensdag 10 november 2010 om 20:21:
Ja en als Alonso gewoon op plekkie 3 rijdt achter de Red Bulls, gaat Vettel echt wel aan de kant om Red Bull ook de rijderstitel te geven.

Vettel moet aardig gek zijn om het niet te doen 8)

afin, echt benieuwd naar zondag. In geen jaaaaaaaren meer zo uitgekeken naar een GP :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maso op donderdag 11 november 2010 om 17:13:
Inderdaad, ben ook benieuwd of ze de naam "Team Lotus" gaan mogen gebruiken.
Leuk dat ze er wat van proberen te maken maar met of zonder JPS kleuren, ik blijf het maar een Maleisisch nepteam vinden.

Nouja, stand van zaken in de Lotus-soap is zover ik weet dat de eigenaars van het merk Lotus samen willen gaan werken met het huidige Renault team. Dat zou dan omgedoopt worden in Team Lotus Renault. Het huidige Lotus heeft enkel de naam Lotus verkregen om vooralsnog te gebruiken en niet de rechten op de naam.
Al met al rijdt het huidige Lotus team dus met een geleende naam zoals ik het begrepen heb. En daardoor is de kans groot, zoals in de persovereenkomst met de motorpartner van volgend jaar Renault al te lezen was, dat het huidige Lotus team volgend jaar waarschijnlijk 1Malaysia F1 team zal heten. Daarin werd namelijk met geen woord gerept over Lotus, maar alleen over 1Malaysia F1 Team.

Snap je het nog 8)?

Waarschuw beheerder
donateur

Inderdaad (Y)
Waarschuw beheerder
nderdaad, ben ook benieuwd of ze de naam "Team Lotus" gaan mogen gebruiken.

Ben ik deels met je eens, het heeft niets met het oude Lotus te maken.

Anderzijds: Ik ben altijd wel fan van een mooie kleurstelling van een wagen, de huidige groen met gele Lotus vind ik erg fraai, en ben dan ook benieuwd naar de nieuwe livery voor volgend jaar.
Vind overigens dat Lotus het als nieuwkomer niet eens zo heel slecht er vanaf heeft gebracht dit jaar.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Alhoewel Formule 1-teams deze zondag een einde zien komen aan een zeer spannend seizoen, zullen ze komende week nog voldoende werk voor de boeg hebben. Zo zal er volgende week de Young Driver-test plaatsvinden, met twee dagen later de Pirelli-bandentest om meer informatie over de nieuwe band te vergaren.

De reden waarom er een dag verschil is tussen deze twee testen is volgens het magazine Auto Hebdo duidelijk: Bridgestone vreest dat Pirelli na deze eerste test informatie kan vinden over de bandenontwikkeling van de Japanse bandenleverancier. Om dit te verijdelen, besloot Bridgestone om op donderdag haar boeltje bijeen te nemen en te vertrekken, zonder sporen achter te laten.

Formule 1-baas Bernie Ecclestone wist nog aan de vooravond van de Grand Prix van Abu Dhabi te vertellen Bridgestone hard te missen, en wenst hen het allerbeste toe voor de toekomst.

"Bridgestone is een zeer lange periode een onmisbare partner geweest in de Formule 1. Na zoveel jaren met hen samengewerkt te hebben, zullen ze gemist worden, maar ik ben er zeker van dat Pirelli een waardige vervanger gaat zijn."

Geweldige "samenwerking" tussen Pirelli en Bridgestone.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 november 2010 om 11:04:
Geweldige "samenwerking" tussen Pirelli en Bridgestone.

Dus toch anders dan verwacht.

Maargoed, Vettel op P1 in FP1 zoals verwacht. Hij zal het weekend ook wel domineren. Hij is gewoon de snelste coureur in het veld. Het is af te wachten wat Alonso en Webber doen ten opzichte van Vettel:)

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
denk dat ze het bij red bull gaan verneuken. gewoon voorgevoel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 november 2010 om 13:26:
denk dat ze het bij red bull gaan verneuken. gewoon voorgevoel.

mijn hart zegt nee, mijn verstand zegt ja :bloos:
hoop dat mijn hart gelijk heeft :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maso op vrijdag 12 november 2010 om 16:40:
mijn hart zegt nee, mijn verstand zegt ja

Maar mijn verstand wint het meestal, ben geen wijf he :D

Dus komt allemaal goed :D

Artiest K-Libra
Waarschuw beheerder
denk dat button en hamilton het nodige roet in het eten zullen gooien voor de red bulltjes. ik hoop dat Alonso gaat winnen, maar ben bang voor die knaap met dat vingertje.

Waarschuw beheerder
donateur
Liever Alonso, dan dat duitse pisventje.
Maargoed het is een ideale start positie voor een mooie GP.
Webber die in plek 5 niks te verliezen heeft, dus mocht Alonso voor hem rijden kan die alles uithalen wat die wil.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Verrast me gewoon hoe Webber het de laatste races heeft laten liggen..
Waarschuw beheerder
idem :( maar alle hoop is nog niet verloren
Artiest Xerxes
Waarschuw beheerder
Aangezien ik moet werken vandaag kan ik niet live op TV kijken deze namiddag... Maar mijn vraag is of er iemand een gratis stream heeft die met WMP werkt :) ?

Waarschuw beheerder
http://livetv.ru/en/eventinfo/59217_abu_dhabi_grand_prix/

moet je wel ff sopcast downloaden.
weet niet of het werkt. kijk er wel altijd voetbal op.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 11:42:
http://livetv.ru/en/eventinfo/59217_abu_dhabi_grand_prix/

Dank u wel ;) (y)
Waarschuw beheerder
als die niet werkt kun je ook op deze kijken.
http://www.atdhe.net/
Waarschuw beheerder
lekker begin haha
Waarschuw beheerder
Jeetje, als Schumacher dat halve metertje niet naar voren was gereden was Liuzzi vast over zijn hoofd heen gereden :\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 14 november 2010 om 14:08:
als Schumacher dat halve metertje niet naar voren was gereden was Liuzzi vast over zijn hoofd heen gereden

inderdaad :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 14 november 2010 om 14:08:
Jeetje, als Schumacher dat halve metertje niet naar voren was gereden was Liuzzi vast over zijn hoofd heen gereden

daar heeft hij idd zijn voordeel mee gedaan haha
Waarschuw beheerder
pff de race blijft zwaar boeiend tot de laatste ronde..
zit hier op het puntje van men bank te kijken haha
Waarschuw beheerder
yeah!!!! :cheer:
Waarschuw beheerder
alonso trieste zak.. hulde voor petrov
Waarschuw beheerder
Idd hoe triest ben je dan bezig. Vettel :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Ben ferrari fan in hart en nieren maar wat een mongolen reactie tegen Petrov :S
Die Petrov reed de race van zijn leven !!!! hij verdiend die 6e plek en die punten hoop dat Petrov volgend jaar lekker gewoon weer F1 rijdt !

Alonso gtfu en bied je fucking excuses aan !
Waarschuw beheerder
Idd geniale race van Petrov... en ook inderdaad de lage reactie van Alonso...Slechte verliezer :looser:...

Hulde voor Vettel :respect:
Waarschuw beheerder
Hulde. De verdiende kampioen als je alleen de statistieken qua Poles en snelste ronden alleen al ziet. Hij is de snelste rijder, maar had niet verwacht dat hij het zou pakken door al zijn pech en ongeduldigheid zoals in Turkije. Maar echt een geweldig einde voor een zeer vermakelijk seizoen. Wat mij betreft het mooiste seizoen sinds 2000.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 14 november 2010 om 16:06:
Maar echt een geweldig einde voor een zeer vermakelijk seizoen. Wat mij betreft het mooiste seizoen sinds 2000.

het beste seizoen voor mij blijft nog steeds 2008... toen hamilton wereldkampioen werd met 1 puntje door in de laatste bocht nog iemand voorbij te steken :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xerxes op zondag 14 november 2010 om 16:08:
het beste seizoen voor mij blijft nog steeds 2008

Mm nee, dat vond ik het mooiste einde van het seizoen wat je maar kunt bedenken. Qua seizoen overall was 2008 echt een drama. Dit seizoen was echt super. Ik geloof de meeste wisselingen aan leiders in het kampioenschap sinds de jaren 80 ergens.

Waarschuw beheerder
weltmeister! :D

vind het toch wel mooi.

geen inhaalactie gezien. dus was na alonso's pitstop al wel duidelijk.

de snelste is nu kampioen. wel verdient dus.

beetje jammer die reactie van alosno. maar ja... spaanse frustraties. ze hebben het zelf verpest.

Waarschuw beheerder
eens met bovenstaande.
heb veruit het meest vermakelijke seizoen in jaren gezien met coureurs en teams die op verschillende niveaus aan elkaar gewaagd waren. Race vandaag vond ik niet bijzonder geweldig om te zien, maar het kampioenschap is toch terecht naar Red Bull gegaan.
Ze hadden gewoon de beste auto. Alonso moet niet janken, maar had er op eigen kracht voorbij moeten gaan. Dat het team van Ferrari die pitstop misschien niet helemaal lekker gepland heeft zal meespelen in het feit dat hij op die positie terecht kwam, maar dat is natuurlijk niet de schuld van Petrov.

Nu maar even overwinteren met de Dakar Rally, ook mooi :).
Waarschuw beheerder
[img width=600 height=373 cacheid=00118098002efc2770b9b2fc1a02b7c4a2]http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00785/schumi_jpg_785216i.jpg[/img]
Out with a bang..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 16:28:
Nu maar even overwinteren met de Dakar Rally, ook mooi .

En ja, de Dakar is ook mooi om te volgen. Maar laat het maar snel de laatste week van Januari worden. Dan komen de eerste presentaties om dan vanaf 1 Februari te beginnen met testen. 2 maandjes zonder Formule 1 activiteit, is korter als ooit tevoren. Dus dit komen we wel makkelijk door denk ik;)
Waarschuw beheerder
Mja, Webber kampioen, was mss te mooi om waar te zijn... Niet goed genoeg vandaag en die crash in Korea kwam hem heel duur te staan.
Niettemin, had niet verwacht dat ie beter dan 2009 ging doen dus geheel teleurgesteld ben ik niet.

maar Vettel is de verdiende kampioen, ja :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 16:28:
Nu maar even overwinteren met de Dakar Rally, ook mooi :).

Vergeet niet dat volgende week nog final van WTCC is :)
en in januari en feb verschillende endurance races

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een spanning weer vandaag, :gaap:.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 18:28:
Wat een spanning weer vandaag, .

En waarom... omdat Alonso verloren heeft... en nog eens heeft laten zien dat hij een slechte verliezer is ?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben geeneens voor Alonso, vond er gewoon weinig aan.
De enigste spanning die er naar 10 ronden nog was, is of de auto's heel bleven.

Waarschuw beheerder
Nou Vettel wheltmeister...het is em gegunt. Eerlijk is eerlijk, hij was absoluut de snelste dit seizoen en aan het eind ook de slimste..

Baal van Alonso, wat heb ik lopen schelden toen die naar binnen werd gehaald. Echt is er geen 1 mongool bij Ferrari die dit senario kon bedenken, ga je beetje anticiperen op Webber terwijl...nou laat ook maar, Webber trouwens ook flink door de mand gevallend dit weekend.

dus een eind aan 1 van de betere seizoenen ooit.

En haal deze zaadbaan van de kalender, zie er allemaal wel leuk uit daar, maar om te racen is het echt te droevig..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 november 2010 om 07:51:
En haal deze zaadbaan van de kalender, zie er allemaal wel leuk uit daar, maar om te racen is het echt te droevig..

ik denk dat de baan opzich niet geschrapt hoeft te worden, maar zal op een aantal punten misschien wel aangepast kunnen worden waardoor er meer inhaalmogelijkheden komen. Het ziet er namelijk wel best vetjes uit om naar te kijken die baan. spreekt me meer aan dan bijvoorbeeld Valencia.

Waarschuw beheerder
ze moeten gewoon bocht 5, 6 en 12 weghalen. vind het circuit echt erg vet.

Waarschuw beheerder
blij dat rijderskoppels torro rosso en lotus hetzelfde blijven.
en toch behoorlijk jammer dat ze hulkenberg weg hebben gedaan bij williams.

Waarschuw beheerder
nog maar 100 dagen en een paar uur :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Michael Schumacher has blamed technical problems for his poor return to Formula One after his three-year hiatus and admitted he was surprised that teammate Nico Rosberg did not suffer from the same car trouble.

Having won seven world titles before retiring in 2006, Schumacher was lured back to race for Mercedes GP this season, but finished a disappointing ninth while teammate Rosberg finished seventh.

41-year-old Schumacher said that his Formula One car did not always handle the same as Rosberg's and blamed technical and tyre problems for his lack of success, with him having finished no higher than fourth all season.

“The fastest driver is a reference for the other one,” explained Schumacher in a German motorsport magazine.

“You see the data of how he drives, but it didn't work quite so well in the other car.

“Looking back, there were a few things (wrong) with my car.

“The exhaust got so hot that sometimes the underside of the car burnt or the F-Duct (a system to help the airflow) was triggered in parts of the track where it shouldn't have been.”

Schumacher had particular problems with his car's F-Duct at the Grand Prix races in both Belgium and Japan.

“But I have not spoken publicly about them, I preferred to discuss it internally.”

The German admitted there have been raised voices behind closed doors at Mercedes and he has vented his frustrations at team principal Ross Brawn and the team's motorsport chief Norbert Haug.

“I have told Norbert (Haug) and Ross (Brawn) that it is time to find explanations,” said Schumacher.

But Schumacher has vowed to put the problems behind him and his aim for next year is to win his first world drivers' championship since 2004.

“We are clearly improving thanks to the enormous commitment of Mercedes,” he said.

“We're taking a huge step forward and, if all goes well, we will win races.” -Sapa-AFP

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 november 2010 om 19:58:
bocht 5, 6 en 12 weghalen

Ooit aan gedacht waarom combo 5 en 6 daar liggen? Zal het wellicht iets te maken hebben met de uitloopstrook die er in bocht 7 niet is?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 18:49:
toch behoorlijk jammer dat ze hulkenberg weg hebben gedaan bij williams.

Jup. Maar om eerlijk te zijn.. Er zijn bedragen van 30 tot 40 miljoen genoemd in Venezolaanse kranten wat er betaald zou zijn voor het tweejarig contract wat Maldonado getekend heeft. En wees eerlijk, Williams kon het slechter treffen dan een rijder die toch races in de opstapklassen en de GP2 gewonnen heeft. Hulkenberg is gewoon HET talent, daar valt niks tussen te krijgen. Maar ik begrijp deze beslissing wel. Zeker gezien Heidi (Rosberg) in het verleden als talent werd binnengehaald maar niet de ervaring bracht die het team nodig had. Daarvoor bracht men Wurz. Alleen toen werd de crisis voor Williams ook voelbaar en wilde ze 12 miljoen besparen op de Toyota motoren, dus kwam Nakajima. Nu is Barrichello er, en deze heeft de auto van achteraan het veld tot regelmatige puntensprokkelaar weten te hijsen. Daarop wilt men verder teren. En ik denk eerlijk gezegd dat Hulkenberg die kar nog niet kan trekken. En ik weet wel zeker dat Williams dat ook gedacht heeft, anders waren het wel Maldonado en Hulkenberg geweest die in de wagens volgend jaar hadden gereden.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 23:08:
Michael Schumacher has blamed technical problems for his poor return to Formula One

Ik heb die Haug nooit gemogen. Altijd alles in de doofpot stoppen. Goed dat Schumi er nu eens voor uitkomt. Volgend jaar hoop ik dat hij Heidi aan alle kanten zoek rijdt!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hopen dat Schumacher volgend jaar weer gaat winnen, kan ik me weer lekker opwinden over die andere drollen.