Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 172542x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder

Artiest K-Libra
Waarschuw beheerder
tsja als Sutil nou een beetje z'n hoofd erbij had gehouden had ie netjes bij liuzzi op de 7e plek kunnen eindigen, maar nee :no:

verder aardige race gezien, maar idd lekker jammer van die laffe start.

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
sutil had een rem probleem. force india kreeg daar ook een boete voor omdat ze hem hadden laten doorrijden terwijl hij dat probleem had. 10.000 dollar was dat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 oktober 2010 om 18:18:
Ja is inderdaad jammer, eerder zag je ook nog weleens dat een gokje goed uitpakte maar dat is er tegenwoordig ook niet meer bij omdat de toppers allemaal tegelijk altijd pitsen.

KOmt mede door het niet tanken.
Is echt een jammere regel als je het mijh vraagt...

Nooit meer een splash and dash waar niemand op rekende en dan toch nog 10 spannende rondes...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 oktober 2010 om 13:07:
Nooit meer een splash and dash waar niemand op rekende en dan toch nog 10 spannende rondes

Mag jij mij vertellen wanneer je dat voor het laatst gezien hebt. Het waren altijd dezelfde tactieken, en tegenwoordig wordt de inhaalactie op de baan uitgevoerd en niet in de pits zoals voorheen. Dat wilde we allemaal zien toch? En dan nu gaan klagen over dat de toppers tegelijk pitten? Beetje nodeloos zoeken naar iets wat er niet is als je hetmij vraagt.

Waarschuw beheerder
Ik bedoel dat bv iemand 30sec voorsprong had en toch nog 1x moest tanken.
Niet dat er ingehaald werd maar dan hing iemand weer aan de bumper en had je een leuk einde vd race...

Uitspraak van Fortuna op woensdag 27 oktober 2010 om 13:56:
Beetje nodeloos zoeken naar iets wat er niet is als je hetmij vraagt.

Zou kunnen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 oktober 2010 om 15:07:
dan hing iemand weer aan de bumper en had je een leuk einde vd race

volgens mij hebben we dat dit seizoen ook ontzettend vaak gezien dat de top 3 binnen afzienbare tijd van elkaar over de finish kwamen toch? ik kan me in ieder geval zo snel geen races herinneren waar de nr 1 iets van 30 sec voorsprong had op nr 2
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 oktober 2010 om 18:00:
volgens mij hebben we dat dit seizoen ook ontzettend vaak gezien dat de top 3 binnen afzienbare tijd van elkaar over de finish kwamen toch? ik kan me in ieder geval zo snel geen races herinneren waar de nr 1 iets van 30 sec voorsprong had op nr 2

(Y)

Waarschuw beheerder

Mooi filmpje:respect:
Waarschuw beheerder
Iemand suggesties waar je in Rotterdam zondag de race zou kunnen zien?

Ga naar Feyenoord en haal het niet om 17.00h voor de buis te zitten thuis

Waarschuw beheerder
uitzending gemist? internet?
veel plezier bij de wedstrijd.

Waarschuw beheerder
hehe
--------------------
Er hangt voor Felipe Massa een gevangenisstraf van zes jaar boven zijn hoofd als hij Fernando Alonso in Brazilië gaat helpen.

Mocht er iemand opzettelijk de uitslag van de Grote Prijs van Brazilië manipuleren dan kan deze persoon mogelijk strafrechtelijk worden vervolgd in Brazilië. Zo heeft Felipe Massa een aantal dagen geleden aangegeven dat hij Fernando Alonso gaat helpen met het behalen van de Wereldtitel, als dit nodig zou zijn. Als Massa dit werkelijk opzettelijk gaat doen, wordt de Braziliaan met handboeien van het circuit naar de gevangenis gestuurd.

Paulo Castilho, de procureur van de rechtbank in Sao Paulo vertelt dat er in Brazilië daadwerkelijk een wet bestaat die de rechten van supporters beschermd. De wet beschrijft dat sporters een celstraf van maximaal zes jaar krijgen als ze meewerken aan het frauderen binnen een sport.

Paulo Castilho reageert op de uitspraak van Felipe Massa dat hij zijn teamgenoot gaat helpen: "Als dat gebeurd zal Felipe Massa het circuit in Interlagos verlaten in de boeien".
Bron: telegraph.co.uk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 11:00:
Er hangt voor Felipe Massa een gevangenisstraf van zes jaar boven zijn hoofd als hij Fernando Alonso in Brazilië gaat helpen.

Mocht er iemand opzettelijk de uitslag van de Grote Prijs van Brazilië manipuleren dan kan deze persoon mogelijk strafrechtelijk worden vervolgd in Brazilië. Zo heeft Felipe Massa een aantal dagen geleden aangegeven dat hij Fernando Alonso gaat helpen met het behalen van de Wereldtitel, als dit nodig zou zijn. Als Massa dit werkelijk opzettelijk gaat doen, wordt de Braziliaan met handboeien van het circuit naar de gevangenis gestuurd.

Paulo Castilho, de procureur van de rechtbank in Sao Paulo vertelt dat er in Brazilië daadwerkelijk een wet bestaat die de rechten van supporters beschermd. De wet beschrijft dat sporters een celstraf van maximaal zes jaar krijgen als ze meewerken aan het frauderen binnen een sport.

Paulo Castilho reageert op de uitspraak van Felipe Massa dat hij zijn teamgenoot gaat helpen: "Als dat gebeurd zal Felipe Massa het circuit in Interlagos verlaten in de boeien".

:lol: zou wel epic zijn als die geboeid de champange fles mag spuiten...Gaat dus nooit gebeuren dit ookal gebeurt het in de laatste ronde zichtbaar op startfinish ala Barichello..

Aan de andere kant voor Ferrari mooie manieren om Massa te dumpen :D

Ben normaal nooit van de geruchten en gelul bende. Maar vond dat verhaal wel mooi dat Horner ergens vertel dat als Alonso kampioen wordt de teamordes een smet zouden zijn en blijven op zijn kamioenschap. En dat dan Dommenicale reageert van ja moet die zelf weten, maar als wij een auto hadden die zo snel was waren we allang kampioen geweest. Dus hij moet niet zeuren. Vond het zelf wel een mooie comeback..

Heb zin aan het weekend..:honger:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 11:15:
dat dan Dommenicale reageert van ja moet die zelf weten, maar als wij een auto hadden die zo snel was waren we allang kampioen geweest.

:lol: Ja ik las het al. Hij is een droogneukert eerste klas, maar soms heeft hij mooie uitspraken die gekke Italiaan 8)
Waarschuw beheerder
alonso wint a.s

Waarschuw beheerder
donateur
http://www.workingtitlefilms.com/features/video/id/208/international-trailer

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 11:00:

Bron: telegraph.co.uk

Dat ze daar nog geen regel hebben dat alleen Brazilianen mogen winnen, anders wordt je afgevoerd.
Waarschuw beheerder
*Sprakeloos*
Waarschuw beheerder
allemaal denk ik :P
ben benieuwd hoe de race gaat eindigen vandaag

Waarschuw beheerder
toch beetje jammer als je die reactie van Patrick Head zag, amper credits aan Nico gevend.
nee, het was Rubens die als eerste voor de slicks koos en Nico gaf gewoon hard gas.
kom op man, kubica vloog er af, webber met foutjes, en hamilton en alonso die het ook niet konden redden. toppertje van Nico dus zou je zeggen!
denk niet dat hij het morgen vol kan houden, maar leuk voor williams dat ze de pole hebben.
toch zet ik m'n geld voor straks op Vettel.
Waarschuw beheerder
Een vermakelijke race dankzij de uitstekende regie. Tenminste veel gevechten kunnen zien, ook al betroffen dat gevechten buiten de punten.
RBR terecht kampioen geworden. Nu Alonso nog even kampioen worden;)

Waarschuw beheerder
donateur
De troostprijs is binnen, nu hopen dat Webber kampioen wordt en niet die Italiaanse cheaters.
Mercedes was ook weer lekker bezig met de strategie van Schumacher, lijkt wel of ze gewoon willen verkomen dat Schumacher voor hem eindigt.
Dit is al de zoveelste keer dat Schumacher naar een rare pitstop achter Rosberg terecht komt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vettel terecht gewonnen, hopelijk doet Webber hetzelfde volgende week, liefst met minstens 2 wagens tss hem en Alonso.
Maar ergens vrees ik er een beetje voor. Afin, hoop doet leven :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 7 november 2010 om 18:45:
Een vermakelijke race dankzij de uitstekende regie. Tenminste veel gevechten kunnen zien, ook al betroffen dat gevechten buiten de punten.
RBR terecht kampioen geworden. Nu Alonso nog even kampioen worden

Iets in deze trant wilde ik ook neerzetten. I fully agree :D

Iemand die overigens die reeds weet hoe laat de race volgende week van start gaat?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zondag 7 november 2010 om 18:45:
RBR terecht kampioen geworden

zeer zeker :)
nu hoop ik stiekem dat alonso volgend weekend uitvalt en vettel naar het kampioenschap rijd.
maar ja dat is afwachten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op zondag 7 november 2010 om 21:27:
vettel naar het kampioenschap rijd.

Vettel het huilebalkje mag nog wel een jaartje wachten. Ik hoop op Alonso omdat ik hem als winnaar heb getipt bij Unibet al vooraf aan het seizoen :lol:
Maar miujn sympathie voor Webber is echt gegroeid dit seizoen. Dus als ik mijn geld moet verliezen, dan aan Webber!
Waarschuw beheerder
hij zou mogen wachten maar gun het hem wel.
dit ook omdat Webber altijd als de man van red bull word neergezet. en Webber is idd gegroeid maar denk dat heel het team red bull is gegroeid dit seizoen. ik had iniedergeval niet verwacht dat ze zo zouden meedoen
Alonso heb ik het nog nooit gegund :P maar snap dat als je je geld erop hebt gezet je hoopt dat ie wint haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Mocht Alonso winnen, dan wel graag met wat meer punten verschil anders is dat incident in Duitsland toch wel erg bepalend geweest.

Waarschuw beheerder
hoop dat alonso 2e word achter webber. en met 1 punt kampioen word. dan krijgen we weer die berichtjes van die huilbalkjes :p

jammer dat nico dr een beetje voor heeft gezorgd dat de race vooraan na een paar rondjes al niet meer spannend was. verder wel tof.

en dan die achterliggers na de sfetycar. best idioot.

Waarschuw beheerder
donateur
Het is eigenlijk nog steeds ongelooflijk dat dat Red Bull niet beide titels heeft, wat een verschil in snelheid elke race en dan nog niet bovenaan staan.
En dat overdreven gedoe over die troostprijs, daar word ik al helemaal een beetje misselijk van.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 november 2010 om 13:37:
wat een verschil in snelheid elke race en dan nog niet bovenaan staan.

Daarom was die opmerking van Domenicali ook zo ubergoed geplaatst.

Waarschuw beheerder
toch wel raar ja. alleen alonso komt in de buurt. maar die kerel is volgens mij gewoon gek. was nooit fan van hem. maar wat ie nu uit mijn ferrari perst de laatste races... 110%? en het ding blijft nog heel ook. zelfs als er iemand tegen je aan rijd.

webber verdient het wel. gelukkig word het in de laatste race beslist. ik hoop natuurlijk alonso.
Waarschuw beheerder
Ja, wat Alonso sinds Hockenheim uit z'n Ferrari haalt, best knap. Maarja, als RB de rijderstitel niet wint mogen ze zich wel voor het hoofd slaan.
Die titel hadden ze al lang in de pocket moeten hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 november 2010 om 18:47:
110%?

Zondermeer. Je kunt ook nu goed zien wat Massa voor matige coureur is. Alonso rijdt hem aan alle kanten voorbij. Dan rijst bij mij ook weer de vraag of dit altijd zo is geweest, of dat Massa echt langzamer na zijn ongeluk is geworden.
Ik ben nooit een fan van hem geweest, en ik denk ook echt dat Ferrari beter wordt en kan zijn wanneer er een type Alonso in de tweede Ferrari komt te rijden. Een agressieve rijder, een die de ballen vastbinden zal en dan zo hard mogelijk het circuit over denderen zal. Een type Kobayashi.

Het is far fetched, en Ferrari zal alleen maar gevestigde rijders willen contracteren, maar ik denk dat een Kobayashi mooie dingen kan laten zien in de rode bolide. Zeker omdat hij dezelfde rijstijl als Alonso heeft. Dus dat zou qua ontwikkeling van de bolide alleen maar goed zijn. En laat Sauber nou met Ferrari motoren rijden. Enfin, zoals ik al zei.. Far fetched..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maso op maandag 8 november 2010 om 20:02:
Ja, wat Alonso sinds Hockenheim uit z'n Ferrari haalt, best knap. Maarja, als RB de rijderstitel niet wint mogen ze zich wel voor het hoofd slaan.
Die titel hadden ze al lang in de pocket moeten hebben.

Klopt, des te pijnlijker voor hun :D Maar zit serieus te denken stel vettel moet webber voorlaten om de titel te pakken. Moet Horner dat wel heel goed van te voren in de briefing duidelijk hebben gemaakt, want als die nu een ook iets wat op een teamorder lijkt maar die zichzelf natuurlijk totaal belachelijk na de uitspraken van afgelopen tijd.

Ik denk dat Alonso wel kampioen wordt, alleen al om het feit dat ik denk dat Webber dus niet gaat winnen en Vettel zijn echo voor een titel van een teamgenoot zet.

Maar ben benieuwd naar dit weekend. Geloof dat die hogesnelheidsbaan is als het goed is... Dus misschien dat mclaren ook wel weer bepalend kan zijn...

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 9 november 2010 om 07:20:
Zondermeer. Je kunt ook nu goed zien wat Massa voor matige coureur is. Alonso rijdt hem aan alle kanten voorbij. Dan rijst bij mij ook weer de vraag of dit altijd zo is geweest, of dat Massa echt langzamer na zijn ongeluk is geworden.
Ik ben nooit een fan van hem geweest, en ik denk ook echt dat Ferrari beter wordt en kan zijn wanneer er een type Alonso in de tweede Ferrari komt te rijden. Een agressieve rijder, een die de ballen vastbinden zal en dan zo hard mogelijk het circuit over denderen zal. Een type Kobayashi.

Het is far fetched, en Ferrari zal alleen maar gevestigde rijders willen contracteren, maar ik denk dat een Kobayashi mooie dingen kan laten zien in de rode bolide. Zeker omdat hij dezelfde rijstijl als Alonso heeft. Dus dat zou qua ontwikkeling van de bolide alleen maar goed zijn. En laat Sauber nou met Ferrari motoren rijden. Enfin, zoals ik al zei.. Far fetched..

Die Massa is niet zo slecht, je weet toch wel hoe die situatie in dat team is. Laat Webber maar voor Ferrari gaat rijden, is er toch nog 1 iemand in dat team met een sympathieke uitstraling.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dit zou ook fraai zijn:
Indien Sebastian Vettel de wedstrijd wint, Mark Webber tweede wordt en Fernando Alonso vijfde, dan is Sebastian Vettel de nieuwe Wereldkampioen. Alle drie de coureurs hebben dan 256 punten. Mark Webber valt met zijn vier overwinningen af.

Sebastian Vettel en Fernando Alonso zouden in dit scenario allebei vijf overwinningen hebben. Dan wordt er gekeken naar het aantal tweede plaatsen. Daar hebben de beide coureurs ook hetzelfde aantal (2). Dit geldt ook voor de derde plaatsen. Beiden hebben er drie. Als we tenslotte kijken naar het aantal vierde plaatsten, dan heeft Vettel er drie en Alonso slechts twee.

Dit zou Vettel tot Wereldkampioen kronen en ziet de eindstand er als volgt uit:

-1 Sebastian Vettel: 256 punten
-2 Fernando Alonso: 256 punten
-3 Mark Webber: 256 punten

edit:
mocht alonso op de 6e plaats rond rijden. en de redbull's vooraan. dan gaan webber en vettel zeker met elkaar knokken :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja en als Alonso gewoon op plekkie 3 rijdt achter de Red Bulls, gaat Vettel echt wel aan de kant om Red Bull ook de rijderstitel te geven.

Waarschuw beheerder
zou idioot zijn als dat niet gebeurd.
Waarschuw beheerder
donateur
Hoop zo dat Alonso wint :D
Dan betaald maat van me tattoo met alle namern van de rijders die voor ferrari wereld kampioen zijn geworden :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 10 november 2010 om 18:48:
Ja en als Alonso gewoon op plekkie 3 rijdt achter de Red Bulls, gaat Vettel echt wel aan de kant om Red Bull ook de rijderstitel te geven.

dat lijkt me ook ja of ze gaan kijken of het met de pit stops geregeld kan worden zodat het lijkt dat het niet opvalt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Toobjuh op woensdag 10 november 2010 om 20:21:
dat lijkt me ook ja of ze gaan kijken of het met de pit stops geregeld kan worden zodat het lijkt dat het niet opvalt

Vettel moet gewoon Alonso eraf rammen, kunnen ze toch niks tegen doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja of webber moet em eraf race :P ligt eraan wie het hardst gaat denk ik zo.
maar mooiste is als alonso zen motor ploft in de laatste ronde :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Toobjuh op woensdag 10 november 2010 om 22:31:
maar mooiste is als alonso zen motor ploft in de laatste ronde

:/ Mooiste zou zijn een nek aan nek gevecht a la Senna & Prost @ Suzuka.

En dan mag van mij Alonso winnen. WK kampioen worden door te profiteren van andersmans materiaalpech in de finale van een seizoen geeft mij altijd een beetje nare bijsmaak.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 november 2010 om 20:59:
ettel moet gewoon Alonso eraf rammen, kunnen ze toch niks tegen doen.

Uitspraak van Toobjuh op woensdag 10 november 2010 om 22:31:
maar mooiste is als alonso zen motor ploft in de laatste ronde

:cry: liefhebbers van de sport :aai:

Uitspraak van Smiley © op donderdag 11 november 2010 om 08:04:
Mooiste zou zijn een nek aan nek gevecht a la Senna & Prost @ Suzuka.

Zoiets ja...of gewoon met zijn drieen..wou nog typen dat Alonso het tempo van RedBull meestal wel kan volgen..Maar als ik de uitslag van vorig jaar bekijk denk ik dat dat in Abu Dhabi niet gaat gebeuren.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 november 2010 om 09:16:
:cry: liefhebbers van de sport :aai:

Niks met liefhebbers te maken, ik hoop dat Webber wint en heb een schijthekel aan die cheaters van Ferrari.
En kom aub niet met dingen van ze zijn vrijgesproken, iedereen weet wat er gebeurd is en dat is gewoon niet goed te praten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 november 2010 om 09:16:
liefhebbers van de sport

want ik mag geen voorkeur hebben wie ik het kampioenschap gun ? omdat die niet overeenkomt met de rest?

ik ben gewoon geen alonso fan dus gun het hem zeker niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 november 2010 om 10:42:
Niks met liefhebbers te maken, ik hoop dat Webber wint en heb een schijthekel aan die cheaters van Ferrari.
En kom aub niet met dingen van ze zijn vrijgesproken, iedereen weet wat er gebeurd is en dat is gewoon niet goed te praten.

:cry: ja god wat erg die teamorder..nou nou nou wat cheaten, ze lagen al 1 en 2 sjap. Best logisch die teamorder ja dom dat ze het zichtbaar deden. Maar gebeurt vaak zat sneacky..

Vettel die gaat janken dat het te hard regent en te donker is en zo wil dat de race wordt stilgelegd is pas triest.

Uitspraak van Toobjuh op donderdag 11 november 2010 om 10:45:
want ik mag geen voorkeur hebben wie ik het kampioenschap gun ? omdat die niet overeenkomt met de rest?

van mij mag je het aan mij gunnen aan wie je wil...maar tis toch mooier als degene waarvoor je bent gewoon de ander eruit rijdt ipv door motorpech van een ander te winnen.

Uitspraak van Toobjuh op donderdag 11 november 2010 om 10:45:

dat was me al wel duidelijk;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 november 2010 om 10:42:
schijthekel aan die cheaters van Ferrari.

Zegt de ex-Ferrari fanboii bij uitstek 8) Sorry, kon het niet laten. Maar Ferrari is wel qua team haar karakter kwijt na de periode Schumacher. Maar dat is weer een hele andere discussie.
En teamorders, ik denk dat het antwoord van Vettel voorafgaande aan Brazilie in mijn optiek de juiste weespiegeling afgeeft. Vettel gaf aan dat als er teamorders gegeven moeten worden, hij dom zou zijn om dit niet in te willigen. Het gaat immers om het team wat hem betaald, het team dat hem werk geeft en daar rijden 2 rijders in 1 team. Als de ene rijder voordeel zal hebben dat de andere rijder aan de kant gaat, dan zal hij dat doen, omdat het team dan geholpen is. Een duidelijk en correct antwoord. Met andere woorden, een gevalletje Duitsland moet kunnen in zijn, en ook mijn, ogen. Enkel het moment was gewoon onlogisch. Zelfs Massa had nog kans op de titel op dat moment en het onderling puntenverschil viel nou ook nog wel mee. Als zoiets aankomende race zich zou voordoen heb ik, en ik denk iedereen, er veel meer begrip voor dan in Duitsland.
Waarschuw beheerder
Lotus komt vanaf volgend seizoen aan de start in het zwart/gouden kleurenschema waarmee het team in de jaren zeventig en tachtig beroemd werd http://www.formule1.nl/articleview/15638

[img width=445 height=252 cacheid=00117fc4002efad7b3bcd02a1a02b78e57]http://clusterc.sevenload.net/dataB001/data97/slcom/qv/jh/lqmjkhd/hugggdgheije.jpg~/Ayrton-senna-Lotus-F1.jpg[/img]
:respect:
laatste aanpassing