Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 173045x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Briljante race van Webber :d
Zag er ff niet goed uit tijdens de sc maar die geweldige stint erna :respect: en nog ff de leiding in beide kampioenschappen meegepikt als bonus B)
Jammer van Vettel maar ok, kan gebeuren. Verder vond ik Petrov & Kobayashi ook wel de moeite waard

die actie van Schumacher :roflol: goed dat Rubens nog dat laatste puntje afsnoepte.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
[img width=800 height=600 cacheid=0011547c002ec12e5dcf8a291a02afe495]http://data.rtl.nl/_internal/gridimage_v3!0/8ow73deowfux4e05orvyi9tp0f1nz4q/1024x768_RubensSchumi.jpg[/img]
Het was inderdaad aardig krap ja :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Wat vonden jullie trouwens van die actie van Renault? Het was sowieso erg dom, maar het was ook wel heel erg hectisch als er een band door de pits stuitert op dat moment
Waarschuw beheerder
Mja niet slim van Renault. Overigens of die band daar een rol bij gespeeld heeft betwijfel ik.

In de Superleague een aardige klapper van de Nederlandse Nieuw Zeelander Chris van der Drift

Waarschuw beheerder
donateur
Haha was weer genieten met Schumi, jammer dat die clown naar de race weer aan het janken was.

Waarschuw beheerder
Ben gisteren na 10 ronden in slaap gepleurd...

Schumi als van ouds lekkere vuile actie :D Barichello blijft een rukker 1ste klas...

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
die actie was iig spectaculair. vond het wel vet. net iets te. maar toch allemaal goed op het eind.

kampioenschap gaat er steeds leuker uitzien :D

alonso was ook echt mega snel zondag. reed echt hele dikke rondetijden die vaak minder dan een sec langzamer waren dan de red bull's.

1. Mark Webber Red Bull 161
2. Lewis Hamilton McLaren 157
3. Sebastian Vettel Red Bull 151
4. Jenson Button McLaren 147
5. Fernando Alonso Ferrari 141
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat vettel trouwens na de race zei, was ook weer gewoon slap gelul.
hij zei dat ie dacht dat de safety car nog een rondje doorging. want als die naar binnen zou gaan, zou webber ook wel een gat laten vallen achter de safety car.
dan was ie dus wel dichter achter webber blijven rijden. webber was ook wel aardig op de hoogte van het ophouden van vettel. want die bleef tot de laatste bocht lekker achter de safety car plakken. :p

daar kreeg vettel toch zn straf voor? of was dat omdat ie een rondje daarvoor op het rechte stuk wel een heel groot gat liet vallen?
want daar kreeg je ook herhaling van.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 augustus 2010 om 08:58:
Ben gisteren na 10 ronden in slaap gepleurd...

Schumi als van ouds lekkere vuile actie

Schumacher is een genot om naar te kijken. Hoe die man af en toe de baan over vliegt is echt heerlijk. Dat mis je bij de jongere garde soms echt 8)
Deze actie was wat mij betreft echt wel het randje, maar gewoon goed gedaan8) Enige wat hij meteen had moeten doen is inderdaad zeggen dat het misschien iets te heftig was, en niet zoals nu na de race het commentaar van Barrichello bekritiseren en achteraf daarop terugkomen. Want, ondanks dat Barrichello een jankclown mag zijn, hij had het meeste recht van spreken hierin.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:25:
of was dat omdat ie een rondje daarvoor op het rechte stuk wel een heel groot gat liet vallen?

Ja, daar was het voor:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:20:
Enige wat hij meteen had moeten doen is inderdaad zeggen dat het misschien iets te heftig was

+1

Uitspraak van Fortuna op dinsdag 3 augustus 2010 om 13:20:
Ja, daar was het voor:)

dat was dus niet zo heel erg eigenlijk. toch slap gelul na de race :)

Waarschuw beheerder
donateur
Vond die reactie van Schumi wel grappig, hij zei je hebt rijders met soms een andere kijk op dingen en dan is Rubens er ook nog. :lol:
Volgens heeft die clown altijd nog nachtmerries van Schumi die hem elke keer voorbij gaat in Oostenrijk.

Waarschuw beheerder
Hamilton!!! maar ja die zal toch wat beter moeten gaan presteren
vettel doet het goed dit jaar. maar dat was te verwachten.
is formule 1 09 ook op de DS of niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
geen idee. maar dit is zeker vet.

Waarschuw beheerder
Ziet er aardig uit, ja :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 augustus 2010 om 19:02:
vettel doet het goed dit jaar.

Wil je nou echt dat ik hier op inga? Nou vooruit. Vettel had nu al mijlenver voor moeten staan in het kampioenschap. Als hij zijn koelte had bewaard en af en toe wat slimmer zou zijn geweest dan had hij vanaf race 4 al aan de leiding gestaan en nu nog steeds. Vettel doet het dus slechter als verwacht, en ik zal hem persoonlijk mijn 100 euro inzet bij Unibet terugvragen die ik op hem ingezet heb als kampioen wanneer hij dat niet wordt door zijn stommiteiten :[

Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 augustus 2010 om 19:27:
maar dit is zeker vet.

Beetje jammer alleen dat de game niet edittable wordt. Het ziet er erg mooi uit en qua ervaring schijnt het meer te brengen als my favourite all time: Grand Prix 4. Maar wanneer ik mijn eigen livery niet kan maken of mijn eigen helm, dan is de lol er na 2 seizoenen racen denk ik ook wel weer af:)

Waarschuw beheerder
Daar heb je gelijk in. De eerste 3 races had hij gewoon moete winnen.

Waarschuw beheerder
ik hoop dat er de laatste race nog minstens 3 coureurs kampioen kunnen worden. lijkt me leuk.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 augustus 2010 om 19:27:
geen idee. maar dit is zeker vet.

Het ziet er uhm nogal realistisch uit :|

Overgens wisten jullie dat de Lola T9730 in de verkoop staat bij lola cars :| !
Jammer dat hij minimaal (incl. motor) 90.000 pond kost. Foto's en offerte binnen gehad.
[img width=1024 height=768 cacheid=0011561d002ec363b96e16871a02b0495e]http://a.imageshack.us/img651/749/97f1001.jpg[/img]
[img width=1024 height=768 cacheid=0011563b002ec38390c82f951a02b0495e]http://a.imageshack.us/img195/9316/97f1002.jpg[/img]
© Lolacars

Zou hem best willen kopen alleen zoveel geld heb ik niet :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 augustus 2010 om 10:19:
alonso was ook echt mega snel zondag. reed echt hele dikke rondetijden die vaak minder dan een sec langzamer waren dan de red bull's.

Mega snel en minder dan een seconde langzamer gaan volgens mij niet samen in 1 zin

Waarschuw beheerder
volgens mij wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op zaterdag 7 augustus 2010 om 11:29:
Mega snel en minder dan een seconde langzamer gaan volgens mij niet samen in 1 zin

Gezien de supremacy van de Red Bulls afgelopen weekend is mega snel een goede benaming voor het tempo van Alonso.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 7 augustus 2010 om 07:46:
Zou hem best willen kopen alleen zoveel geld heb ik niet

ja dat wel maar alleen omdat het een formule 1 auto is
erg mooi is hij niet

Waarschuw beheerder
zou hem ook wel willen hebben. als het maar rijd :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 augustus 2010 om 22:13:
ja dat wel maar alleen omdat het een formule 1 auto is
erg mooi is hij niet

Hij is van een oud vrouwtje geweest, en heeft weinig KM gelopen. Geloof dat Lola vanaf race 1 in 96 niet meer heeft meegedaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 augustus 2010 om 01:58:
Geloof dat Lola vanaf race 1 in 96 niet meer heeft meegedaan.

[wijsneusmodus]1997[/wijsneusmodus]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op zaterdag 7 augustus 2010 om 13:24:
Gezien de supremacy van de Red Bulls afgelopen weekend is mega snel een goede benaming voor het tempo van Alonso.

Ehh ja, goed verhaal!
Waarschuw beheerder
Ja dank;)

Even pruimentijd gedachten.. dark horse van volgend seizoen blijf ik Schumacher noemen:)

Ik blijf erbij dat Schumacher de auto niet onder de knie krijgt om 2 redenen:
- Het testverbod waardoor hij niet genoeg uren in de wagen krijgt
- De auto is gebouwd op Buttons wensen

Het kan niet zo zijn dat Schumacher ineens zijn snelheid kwijt is als hij wel zijn streken heeft behouden. Zie China en Hongarije.
Ik blijf erbij dat hij weer races zal winnen en wellicht de magische 100 overwinningen gaat halen.

Edit: En deze blijft leuk
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op zaterdag 14 augustus 2010 om 15:28:
Ik blijf erbij dat Schumacher de auto niet onder de knie krijgt om 2 redenen:
- Het testverbod waardoor hij niet genoeg uren in de wagen krijgt
- De auto is gebouwd op Buttons wensen

Je vergeet het belangrijkste, namelijk de banden!;) Vergeet niet dat dit een groot verschil is ten opzichte van 4 jaar geleden. Verder moet ik je wel gelijk geven, maar iemand met Schumachers ervaring zou niet meer zoveel testkilometers heoven te maken. Schumacher komt heus wel terug, alleen niet meer dit jaar. De ontwikkeling is stop gezet van de auto en ze concentreren zich nu volledig op 2011. Denk dat Schumacher dan wel weer kan scoren, de auto van volgend jaar kan meer richting zijn rijstijl worden gemaakt, tevens begint iedereen dan weer vanaf 'nul', aangezien Pirelli banden gaat leveren :)2010 is gewoon bedoeld om weer ervaring op te doen omdat hij niet mag testen, zijn slechte resultaten waren ook wel te verwachten, al is en blijft het jammer dath ij niet meteen voor de goede resultaten kan gaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Die Mercedes is gewoon een ramp, als je naar 1 race al een seconde langzamer bent dan kun je beter direct aan volgend jaar beginnen.
Als die teams nou gewoon kijken in het verleden dan is dat altijd zo gebleken dat je altijd achter de feiten aanloopt, en als je vanaf race 1 direct begint met 2011 zou je zelfs als met een interim auto kunnen rijden al weet ik niet hoe die chassis regels nou precies zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NutteFrenkie op zaterdag 14 augustus 2010 om 19:29:
tevens begint iedereen dan weer vanaf 'nul', aangezien Pirelli banden gaat leveren

Nonsens. De banden worden gemaakt vanuit de Bridgestone spec. en ook heeft Bridgestone haar techniek voor de banden al verkocht aan Pirelli. Dus ondsnks dat de banden anders kunnen zijn, daar ontkom je inderdaad niet aan, is het wel zo dat er echt niet veel verschil zal zitten in de banden:)

Waarschuw beheerder
donateur
Mag jij mij vertellen waar jij dit hebt gezien, lijkt me toch echt sterk dat Pirelli gaat rondrijden met een techniek van Bridgestone.
Paar weken geleden nog een interview gelezen met Ross Brawn die zegt dat Bridgestone dit jaar een aparte band hand, en dat het hem sterk leek dat Pirelli ook zo'n band zou maken laat staan dat ze het zouden kunnen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bridgestone heeft haar techniek te koop aangeboden al reeds in April. Dit om te zorgen dat er volgend jaar geen inferieure banden op de auto's verschijnen, op last van de FIA. Of het verkocht is, daar heb ik niks meer over vernomen. Maar daar mag je wel vanuitgaan dat onder de tafel het een en ander overgedragen is. Bridgestone heeft het hele seizoen 1996 getest met nieuwe banden om in 1997 mee te kunnen doen. En dan zou Pirelli aan een half jaartje genoeg hebben? Die banden moeten voor de wintertests klaar zijn. Als ze werkelijk nu alle techniek nog moesten ontwikkelen waren ze nooit op tijd geweest:)

Waarschuw beheerder
donateur
En jij denkt dat Pirelli geen F1 band kan ontwikkelen zonder hulp van Bridgestone?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik denk dat Pirelli niet in de gegeven tijd een F1 waardige band kan ontwikkelen nee. 8 maanden van contract tot definitieve oplevering is kort. Zeker nu ze 3 maanden voor het einde van het seizoen nog niet 1 ronde gereden hebben met een F1 auto met Pirellibanden.

Waarschuw beheerder
donateur
Scheelt ook dat Pirelli nog nooit een band heeft ontwikkeld, denk je nou echt dat Pirelli met een veredelde Bridgestone band aan komt :lol:.
Bridgestone moest de strijd aan met Good Year, Pirelli? Juist met niemand, de FIA heeft ze alleen gevraagd rekenen te houden met de veiligheid zodat dingen als op Indy en Silverstone niet weer gebeuren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 16 augustus 2010 om 22:17:
denk je nou echt dat Pirelli met een veredelde Bridgestone band aan komt .

Ja:)

Waarschuw beheerder
Pirelli is er zo lang uit dat de ontwikkeling vanaf o moet...
Zou ook de info overkopen :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 17 augustus 2010 om 07:49:
Ja:)

Kom eens met bronnen dan? Jullie doen net of Pirelli nog nooit een band heeft ontwikkeld, en net of ze ook enige vorm van concurrentie hebben in de sport.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tuurlijk kan Pirelli goede banden maken maar alle circuits zijn helemaal veranderd en voorzien van nieuwe lagen asfalt.
Slijtage van baan en auto's is nu natuurlijk geheel veranderd....
Waarschuw beheerder
Bovendien toen Pirelli nog niet aangesteld was als leverancier vanaf 2011 heeft Bridgestone aangegeven haar techniek wel te koop te willen zetten voor de toekomstige leverancier. Gek genoeg is na dit bericht nooit meer wat vernomen over dit geheel.
Ik zeg, mooi dealtje tussen Pirelli, Bridgestone en de FIA. Bovendien niet vreemd opkijken als enkel het kleurtje groen veranderd en de banden er hetzelfde uitzien.
Tuurlijk kan Pirelli banden ontwikkelen. Maar een volwaardige Formule 1 band binnen 8 maanden ontwikkelen kan nooit. Dat maak je mij niet wijs.

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk gewoon je eigen verhaaltje verzinnen, wat zelfs ook nog door iedereen wordt tegengesproken.
Beetje zinloos discussiëren met jou zonder ook maar 1 bron.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 augustus 2010 om 10:44:
Beetje zinloos discussiëren met jou zonder ook maar 1 bron.

Als ik het artikel tevoorschijn kon toveren dan had ik dat gedaan. Het stonds zelfs in de persverklaring van Bridgestone. Alleen die is flink uitgedund in vergelijking met eerst.
Echter wat door iedereen, met enige technische onderlegging, wordt tegengesproken, is jouw sprookjesverhaal dat Pirelli een geheel volwaardige Formule 1 band binnen 8 maanden kan produceren. Sterker nog een 3 maanden voordat de tests van start gaan, pas de eerste ronden met deze band gaan rijden.
Dan weet je, als je enigszins enige kijk op het geheel hebt, dat Pirelli twee dingen gedaan kan hebben:
- Al langere tijd bezig te zijn met een Formule 1 spec band te ontwikkelen. Zeer onwaarschijnlijk gezien het abrupte bericht van Bridgestone dat ze ermee zouden stoppen
- De techniek van Bridgestone (deels) toegepast hebben op Pirelli's eigen spec band. Wat een waarschijnlijkere optie is.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 augustus 2010 om 11:09:
zinloos discussiëren

Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 augustus 2010 om 11:09:
Als ik het artikel tevoorschijn kon toveren dan had ik dat gedaan.

Dat kun je dus niet, en je verhaal is alleen op lucht gebaseerd zoals ik al dacht.
Dus volgens jou gaat Bridgestone hun F1 techniek verkopen aan een concurrent, zodat deze lekker hun merk kunnen gaan promoten in de F1 klinkt lekker logisch of niet.
Voor de rest heb je het de hele tijd over een volwaardige F1 band? Wat versta jij daaronder? Je weet dat Pirelli geen enkele vorm van concurrentie heeft en dus ook helemaal geen topband ala Bridgestone hoeft af te leveren?

Q. It’s quite late in terms of preparation…

FG: It makes it more exciting! I’m joking, of course… That’s why the day we decided to send the letter and start to bid, we also started the development in-house, knowing that there was a chance that we were throwing away some money, but it was necessary to be at least to be ready with the physical machinery and the dimensioning because 13 inch tyres are not made by Pirelli any more so we had to buy the equipment and the machinery.

Today we had the shape of the tyre ready. Of course we have to now start working on the compounds because this is going to be the challenge, having the compounds ready for the tests, which for the time being cannot start before the Abu Dhabi race in November.

So we will take these months, which include summer time, which is very important. We have racing compounds in-house, starting from the Superbikes, going through rallying, Grand-Am and so on. But of course F1 is a bit difference.

Q. There’s an awful lot of work to be done, and you’ve talked about beginning the development in April, but the F1 experience you’re drawing on is from 1991 - and the sport has changed hugely since then. The other areas you’re involved in don’t have a lot of crossover with modern F1 performance. How much pressure is there on Pirelli to reach a certain performance level?

FG: We have been discussing this extensively with our technicians since the decision. In reality over these 20 years we have been racing probably every weekend, or close to it. We’ve been racing with powerful cars, with open wheels, with GT cars that develop incredibly high temperatures - and higher than F1. They go up to something like 130 degrees versus the 100+ of F1. You may have to last 45 minutes for a stint, we’ve been lasting two hours in GTs.

Our experience and know-how is sufficient. We need some time. The recent mono-brand in F1 has levelled the performance.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 augustus 2010 om 11:56:
en je verhaal is alleen op lucht gebaseerd zoals ik al dacht.

Prima denk wat je wilt denken.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 augustus 2010 om 11:56:
dus ook helemaal geen topband ala Bridgestone hoeft af te leveren?

Ok, dus we krijgen Michelin 2005 verhalen te zien volgens jou?
Een F1 waardige band is een band die deel uitmaakt van de vering van een Formule 1 auto, een die de centrifugale krachten aankan alsmede een band die een stijve doch flexibele wang heeft om een Formule 1 auto in een bocht te laten kleven. En nee, dat zijn GP2 bandjes niet.

Bovendien heb ik nooit gezegd dat ze het complete ontwerp van Bridgestone zullen hebben gekocht of bemachtigd. Ik zeg dat het logisch zou zijn dat deel van de techniek en wetenschap van Bridgestone overgedragen zal zijn om tot een goede band te komen. En of dit wel of niet zo gebeurd is, daar zullen we pas achter komen als een van de twee partijen de mond open trekt.
Feit is toen nog niks bekend was over de opvolger van Bridgestone, heeft in een persverklaring gestaan dat Bridgestone graag de opvolger op weg zou helpen om in 2011 in ieder geval met een goede band op de proppen te komen.
Vul dit in hoe je wilt. Ik zie dit dus als een teken dat Bridgestone kennis/wetenschap of techniek heeft overgedragen uiteindelijk aan Pirelli.

Maar nogmaals, geloof wat je wilt geloven:) Ik geef alleen mijn mening aan die gestaafd is aan reeds eerder verschenen artikelen en logisch denkvermogen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op woensdag 18 augustus 2010 om 12:14:
Ok, dus we krijgen Michelin 2005 verhalen te zien volgens jou?
Een F1 waardige band is een band die deel uitmaakt van de vering van een Formule 1 auto, een die de centrifugale krachten aankan alsmede een band die een stijve doch flexibele wang heeft om een Formule 1 auto in een bocht te laten kleven. En nee, dat zijn GP2 bandjes niet.

Je gaat nu banden uit 2005 vergelijken met nu? Die banden in 2005 gingen echt tot de limit, omdat er concurrentie was. Ze hoeven nu alleen een degelijke band te brengen.

Bovendien heb ik nooit gezegd dat ze het complete ontwerp van Bridgestone zullen hebben gekocht of bemachtigd. Ik zeg dat het logisch zou zijn dat deel van de techniek en wetenschap van Bridgestone overgedragen zal zijn om tot een goede band te komen. En of dit wel of niet zo gebeurd is, daar zullen we pas achter komen als een van de twee partijen de mond open trekt.
Feit is toen nog niks bekend was over de opvolger van Bridgestone, heeft in een persverklaring gestaan dat Bridgestone graag de opvolger op weg zou helpen om in 2011 in ieder geval met een goede band op de proppen te komen.
Vul dit in hoe je wilt. Ik zie dit dus als een teken dat Bridgestone kennis/wetenschap of techniek heeft overgedragen uiteindelijk aan Pirelli.

Ok dus jij vindt het logisch dat concurrenten een techniek gaan verkopen aan elkaar? Voor Bridgestone is het toch 10x beter dat Pirelli keihard op zijn smoel gaat?
En die persverklaring is in 1x aangepast, en nergens meer terug te vinden?

Ik geef alleen mijn mening aan die gestaafd is aan reeds eerder verschenen artikelen en logisch denkvermogen.

Grappig dat je weer geen enkele bron geeft, maar wel verwijst naar eerder verschenen artikelen.

Logisch denkvermogen? Dus jij bent een bandenspecialist, en weet wat er komt kijken om een F1 band te ontwikkelen? Verder weet je ook hoeveel know-how Pirelli heeft? Knap hoor, chapeau!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 augustus 2010 om 12:52:
Je gaat nu banden uit 2005 vergelijken met nu? Die banden in 2005 gingen echt tot de limit, omdat er concurrentie was. Ze hoeven nu alleen een degelijke band te brengen.

Ze moeten een band brengen die minimaal 2/3e raceafstand kan afleggen. Of dat te option of de prime is maakt niet uit. Het mag niet zo zijn dat coureurs 20x naar binnen moeten omdat de banden het niet uithouden.

Voor Bridgestone is het toch 10x beter dat Pirelli keihard op zijn smoel gaat?

Ik denk dat Bridgestone er geen voordeel bij haalt gezien het feit dat ze de FIA al zo voor het blok hebben gezet door eigenlijk te laat zich terug te trekken. Als Pirelli nu faalt door een te korte voorbereiding gaat iedereen met het vingertje naar Bridgestone wijzen omdat ze een ultimatum hebben gesteld. Ik denk dus eerder dat Bridgestone er alles aan gelegen is om een soepele overgang mogelijk te maken. Mede daarom denk ik ook dat er op de achtergrond het een en het ander wel speelt. Datgene wat jij ontkent.

Logisch denkvermogen? Dus jij bent een bandenspecialist, en weet wat er komt kijken om een F1 band te ontwikkelen? Verder weet je ook hoeveel know-how Pirelli heeft? Knap hoor, chapeau!

Dat hoor je me niet beweren. Ik ben geen geleerde daarin, maar zoals ik al aangeef, met logisch denkvermogen kom je gewoon tot die conclusie. Dat jij dat niet wilt door laten dringen omdat je jezelf vijandig opstelt ten opzichte van mij omdat je geen linkjes te zien krijgt.
Nogmaals, het heeft in de persverklaring betreffende het terugtrekken van Bridgestone gestaan. En nogmaals, dit document is nu een heel stuk korter dan op de dag zelf waarop deze verschenen is.
Maar omdat je linkjesgeil bent
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Niks met linkjesgeil te maken, heeft er mee te maken dat jij geen enkele bron hebt die je verhaal ondersteund.
Als je geen verstand hebt hoe je een band ontwikkeld, hoe kun je dan met logisch denkvermogen tot die conclusie komen dat Pirelli geen degelijke band kan ontwikkelen. :lol:

Anyway dit ook het laatste wat ik er over zeg, heb mijn punt denk ik wel duidelijk gemaakt.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 augustus 2010 om 14:08:
hoe kun je dan met logisch denkvermogen tot die conclusie komen dat Pirelli geen degelijke band kan ontwikkelen.

Omdat Kees vd Grint destijds in een interview heeft laten ontvallen dat tijdens de bandenoorlog, de Bridgestoneband van tekentafel tot werkelijk gebruik in het jaar 2004 ruim 7 maanden heeft gekost inclusief het testen en het finetunen van de band.
Er vanuitgaande dat jij gelijk hebt en Pirelli echt vanaf het nulpunt moet beginnen maakt dit al een onmogelijke opgave voor Pirelli zonder enige kennis om deze band in 8 maanden te ontwikkelen. Als het grote Bridgestone het net aan in 7 maanden kan, dan kan het relatief kleine Pirelli dat in die tijdspanne nooit redden:)

Waarschuw beheerder
donateur
Je weet dat in 2004 Michelin ook nog in competitie was? Zoals ik zeg het enigste wat Pirelli hoeft te doen, is een band te leveren die degelijk is.

laatste aanpassing