Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 174361x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 mei 2010 om 21:39:
Who cares, was gewoon een mooie actie kampioen wordt die toch niet meer. Rare regel trouwens ook, waarom de race niet laten finishen achter de safetycar.
Nee wat doen hun, ze geven info track clear en daarna zijn er nog weer allemaal gare regeltjes die elkaar tegenspreken.

inderdaad.
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op maandag 17 mei 2010 om 06:02:
wat webber liet zien is in mijn ogen niet bijzonder

na elke keer safetycar er weer in slagen om een gat van seconden te slaan in een paar rondjes tijd vind je niet bijzonder? als er geen safetycars waren geweest had ie op het rechte eind uit kunnen stappen enb zijn wagen over de finish kunnen duwen en dan was ie nog eerste geweest. webber was gewoon absoluut de snelste op het circuit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MIKKI op maandag 17 mei 2010 om 09:06:
Nee. De regel is dat je in mag halen na de witte safety car lijn, en die ligt in monaco bij de pit ingang

Overtaking on this first lap is not allowed, unless a car has a problem. The safety car will peel into the pits at the end of the lap and drivers are free to race once they have crossed the line to commence the next lap.

http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8687/default.html

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van " Tbs'r op verlof " op maandag 17 mei 2010 om 06:02:
was jij niet eerst voor iemand anders?

Nein, ik volg Webber sinds ie F3000 reed. Was toen moet het Arrows junior team.
Britse rijders mogen het ook goed doen aangezien ik anglofiel ben maar Webber blijft 1ste keus sinds 2000.
Zie bij voetbal al voor me dat 10 minuten voor het einde van de wedstrijd niet meer gescoord mag worden maar dat er wel doorgespeeld wordt.

Regeltjes amusement van F1...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op maandag 17 mei 2010 om 12:33:
Regeltjes amusement van F1...

Veiligheid is de enige reden waarom deze regel zijn intrede heeft gedaan:)
En laat veiligheid, van toeschouwer en coureur, nou het grootste speerpunt zijn geworden in de afgelopen 2 decennia.
Waarschuw beheerder
Helaas heb ik niet de hele race gezien omdat ik toen in de auto zat onderweg vanuit België naar huis... Heb het dus moeten doen met de samenvatting die avond... Op zich leek het me wel een interessante race met leuke acties :D !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pixxure op maandag 17 mei 2010 om 09:42:
na elke keer safetycar er weer in slagen om een gat van seconden te slaan in een paar rondjes tijd vind je niet bijzonder?

leg mij eens uit als Formule 1 leek waarom Monaco eigenlijk altijd als optocht word beschouwd of omschreven?
Vind het niet slecht van Webber, maar bijzonder zeer zeker niet :no:

en waarom heeft elk jaar de winaar een ruime voorsprong heeft? (wanneer het niet eindigd met een SC of door zeer slechte omstandigheden)
laatste aanpassing

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
inhalen is vrij lastig daar. 1 goed inhaalpunt. en dan heb je zelfs ballen nodig. zelfs als je zoals alonso met een snellere auto, minder snelle moet inhalen. je komt daar toch met zo'n 300km/u de tunnel uit.
degene die voorop rijd heeft gewoon vrij baan. als dan de nummer 2 minder snel is dan jou, krijg je een mooie voorsprong. maar ook dat gaat niet vanzelf. geloof mij maar dat 100 min vol gas monaco best zwaar is. of je nu vooraan rijd of achteraan. mega veel concentratie vereist.

Waarschuw beheerder
Achtergrond: Het eerste relletje van 2010
17 mei 2010

We hebben er even op moeten wachten, maar het eerste relletje van 2010 is geboren. Michael Schumacher piept voorbij Fernando Alonso in de laatste bocht van de Grand Prix van Monaco. De safety car was al weg, maar start-finish was nog niet bereikt. Het klinkt doodeenvoudig; Schumacher moet bestraft worden. Maar ligt het wel zo simpel? Waarom gaat Mercedes dan in beroep?

Het was wel een stoere manoeuvre van Schumacher, laat dat duidelijk zijn. Het toonde aan dat de Duitser nog altijd dat killerinstinct heeft, wat hem zo geliefd en gehaat maakte. Maar het probleem was, dat hij dat deed vóórdat hij over start-finish was gekomen. De oorsprong van die actie ligt in een kleine, haast ongemerkte reglementswijziging die dit jaar is ingevoerd. Vanaf nu mag je namelijk ook passeren in de laatste bocht bij het naar binnen rijden van de safety car. Je moet daarvoor een bepaalde lijn over zijn, die ruim voor de apex van de bocht ligt. Schumacher was die lijn voorbij.

Echter, in artikel 40.13 van de FIA-reglementen staat het volgende: "Als de race eindigt onder de safety car, zal die aan het einde van de laatste ronde de pits in gaan en rijden de auto's richting het zwart wit-geblokt, zonder elkaar in te halen."

Duidelijk toch? Inhalen mag dus in de laatste bocht, behalve als het de laatste ronde is. Het verweer van Mercedes is echter dat de coureurs de melding 'track clear' kregen. En dat betekent: inhalen mag. En dus dook Michael Schumacher in het gat, in de veronderstelling dat zijn actie volkomen legaal was.

Dus volgens Mercedes hebben de stewards tegenstrijdige berichten geleverd. Aan de ene kant staat in de regels dat inhalen niet mocht, maar tegelijk zeiden ze van wel toen de safety car weer naar binnen ging. Dus wie heeft er nou gelijk? Cynici smullen van het feit dat uitgerekend Damon Hill de straf aan Schumacher heeft uitgedeeld, maar dat is natuurlijk puur toeval. Iedereen die strikt de regels hanteert, zou Schumacher daar een straf geven. Immers, Ferrari liet duidelijk aan zijn coureurs weten dat er niet ingehaald mocht worden. Dus als zij het goed doen, waarom Mercedes dan niet?

Het beroep van Mercedes lijkt meer een principekwestie dan dat ze echt de punten willen hebben. Sinds Spa 2008 weten we immers dat er niet geprotesteerd kan worden tegen een drive through, wat Schumacher in feite heeft gekregen. Dus de punten lijken verdwenen, maar vinden de stewards de omstandigheden verzachtend genoeg om de hand over het hart te strijken? We zullen zien.

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 mei 2010 om 21:39:
Who cares, was gewoon een mooie actie kampioen wordt die toch niet meer. Rare regel trouwens ook, waarom de race niet laten finishen achter de safetycar.
Nee wat doen hun, ze geven info track clear en daarna zijn er nog weer allemaal gare regeltjes die elkaar tegenspreken.

mooie aktie zeker. maar regels zijn duidelijk. dr is dus gewoon een foutje gemaakt door de wedstrijdleiding. en daar denkt mega brein brawn gelijk gebruik van te kunnen maken. beetje makkelijk ook als de ferrari coureurs van hun team te horen krijgen dat ze niet meer mogen inhalen. en hamilton gaf na de race ook al gelijk aan dat dat niet legaal was. niet dat lewis alle regels kent :p

beter hadden ze schumacher een straf van 1 sec gegeven.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 mei 2010 om 19:07:
beter hadden ze schumacher een straf van 1 sec gegeven.

Vind dit zelf ook een juiste oplossing. Een foutje van de raceleiding, die natuurlijk gelijk afgestarft wordt door Brawn/Schumi. Geeft het dan een straf van 0.601 seconde, dat had hij precies achter Alonso gekomen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 mei 2010 om 21:11:
Een foutje van de raceleiding, die natuurlijk gelijk afgestarft wordt door Brawn/Schumi. Geeft het dan een straf van 0.601 seconde, dat had hij precies achter Alonso gekomen.

Hij heeft een drive through penalty gekregen. De juiste straf volgens de reglementen, en daarmee dus zo ver terug gevallen:)
Uitspraak van Fortuna op maandag 17 mei 2010 om 12:36:
Veiligheid is de enige reden waarom deze regel zijn intrede heeft gedaan

Laat dan de safety car rondes niet als race rondes gelden.. nu is het een carnavalsoptocht.. bij geen enkele echte sport zou dit gebeuren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op maandag 17 mei 2010 om 21:27:
Laat dan de safety car rondes niet als race rondes gelden.. nu is het een carnavalsoptocht.. bij geen enkele echte sport zou dit gebeuren

En daarmee de race lengte teniet doen? Een race mag niet meer dan 2 uur duren, dat had gisteren betekend dat de race op 75% was gekomen met de safetycar ronden eraf geteld. Dat betekend dat er net aan volle punten gegeven mogen worden. Onder de 75% race afstand worden de punten gehalveerd. Nee dat is de oplossing(Y)
Uitspraak van Fortuna op maandag 17 mei 2010 om 21:36:
En daarmee de race lengte teniet doen? Een race mag niet meer dan 2 uur duren, dat had gisteren betekend dat de race op 75% was gekomen met de safetycar ronden eraf geteld. Dat betekend dat er net aan volle punten gegeven mogen worden. Onder de 75% race afstand worden de punten gehalveerd. Nee dat is de oplossing

regels regels regels... zie al dat er bij een marathon iedereen nog 5 kilometer mag lopen maar er niet ingehaald mag worden...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op maandag 17 mei 2010 om 21:43:
regels regels regels... zie al dat er bij een marathon iedereen nog 5 kilometer mag lopen maar er niet ingehaald mag worden...

Zonder regels hadden we meer weekenden als 1 mei 1994 gehad:)
Waarschuw beheerder
8) A fin, wat jij vind doet niet af aan het feit dat deze tak van, in jouw woorden, "sport" op voetbal na het meest intensief gevolgd wordt over de gehele wereld. Dus er zullen wel miljoenen idioten zijn die het net zoals ik verkeerd zien ten opzichte van jouw opvattingen.
Uitspraak van Fortuna op maandag 17 mei 2010 om 22:45:
A fin, wat jij vind doet niet af aan het feit dat deze tak van, in jouw woorden, "sport" op voetbal na het meest intensief gevolgd wordt over de gehele wereld. Dus er zullen wel miljoenen idioten zijn die het net zoals ik verkeerd zien ten opzichte van jouw opvattingen.

Ik zeg ook niets over de kwantiteit van het aantal geïnteresseerden. Avatar is ook de best bekeken film van 2009, maar of dat nou de beste film van 2009 was. BZN is in Nederland de best verkopende artiest van het afgelopen milennium. De opel astra was jarenlang de best verkochte auto... Kwantiteit zegt helemaal niets over de kwaliteit.

Maar omdat er veel mensen naar kijken kun je het nog geen sport noemen. En ook al kijken er veel mensen naar dat verandert niets aan mijn mening dat het eindigen van een race achter een safety-car absurd is en dat een dergelijk einde in geen enkele andere echte sport zou voorkomen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op maandag 17 mei 2010 om 22:51:
Kwantiteit zegt helemaal niets over de kwaliteit.

In een sport zegt het veel over de actie/gebeurtenissen van een sport die mensen aanspreken. En over die kwaliteit van jou valt te twisten, want jij vind Formule 1 niks, en ik juist weer wel. Wilt dat zeggen dat ik fout zit of jij fout zit?
Waarschuw beheerder
Kan. Of misschien over de mensen die het niets kan bekoren?
Waarschuw beheerder
Wat is dan jouw definitie van
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op maandag 17 mei 2010 om 22:51:
sport

???

Ik vind darten ook geen sport, maar het wordt wel een sport genoemd... Schaken en dammen vind ik ook geen sport, maar het wordt wel zo genoemd. Een beetje tegen een balletje aan slaan met golfen vind ik ook geen sport, maar het wordt wel een sport genoemd!!! Autoracen is een sport, waarom zou het geen sport genoemd mogen worden???

Dussssssss.... Wat is de definitie van een sport?

Waarschuw beheerder
ga maar eens half uurtje karten. dan weet je wat sport is.
en dat een race een keer achter de safety car eindigd... tja, boeie. heeft alleen maar met veiliheid te maken. alsof er nog iets zou veranderen in de top 10 die laatste rondjes. hooguit technische problemen. maar die krijg je ook achter de safety car.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 17 mei 2010 om 21:15:
Hij heeft een drive through penalty gekregen. De juiste straf volgens de reglementen, en daarmee dus zo ver terug gevallen

Correct. Maar ondanks dat heeft de wedstrijdleiding een verkeerde call gemaakt door het bericht uit te geven 'safery car in this lap'. Dit hadden ze nooit hoeven doen, omdat de safetycar zowiezo naar binnen gaat in de laatste ronde, en dus met zijn lichten had door kun rijden. Door deze verwarring konden teams het interpreteren als de race gaat verder of als een herbevestiging dat de safetycar naar binnen gaat zoals de regelementen zeggen.

Al met al heeft het toch geen zin meer, Mercedes ziet af van beroep.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 mei 2010 om 20:06:
Door deze verwarring konden teams het interpreteren als de race gaat verder of als een herbevestiging dat de safetycar naar binnen gaat zoals de regelementen zeggen.

Dat betekend nog steeds dat, ook al was er nog 1 ronde te rijden geweest, Schumacher nooit had mogen inhalen voor start en finish.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 mei 2010 om 19:56:

Ga maar is een kwartier met 20 bakstenen in je nek jodelen in een emmer met vla.

Dat is ook inspannend, dus ook een sport?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op dinsdag 18 mei 2010 om 21:58:

Geef eens antwoord op:
Uitspraak van Da Shredder op dinsdag 18 mei 2010 om 13:27:
Ik vind darten ook geen sport, maar het wordt wel een sport genoemd... Schaken en dammen vind ik ook geen sport, maar het wordt wel zo genoemd. Een beetje tegen een balletje aan slaan met golfen vind ik ook geen sport, maar het wordt wel een sport genoemd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op dinsdag 18 mei 2010 om 21:58:
Ga maar is een kwartier met 20 bakstenen in je nek jodelen in een emmer met vla.

zoek de definitie van sport maar eens op.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 mei 2010 om 08:30:
zoek de definitie van sport maar eens op.

Die bestaat niet. Maar doorgaans worden gemotoriseerde/technische evenementen hier niet toe gerekend.

Ik vind iets simpelweg geen sport meer wanneer het technische element bepalend is voor de einduitslag.
Waarschuw beheerder
Dus schaatsen of wielrennen is geen sport?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 mei 2010 om 19:56:

:respect:

Uitspraak van Fortuna op woensdag 19 mei 2010 om 07:55:
Geef eens antwoord op:

Thanx :respect:

Uitspraak van Fortuna op woensdag 19 mei 2010 om 10:38:

Wat dacht dan je van tennis... Überhaupt sporten waarbij men voorwerpen gebruikt is dan een technische sport, lijkt mij! Dus dan zou je dat dan ook geen sporten mogen/kunnen noemen :lol: ...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mischien ff Wiki raadplegen:

Sport

Een sport kan omschreven worden als een fysiek spel (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband of recreatief gespeeld kan worden. Het woord sport is afgeleid van het Franse desportes: des: weg en port: dragen: dus ontspanning.

Kenmerken

Hoewel iedereen 'weet' wat met sport bedoeld wordt, is het lastig om hiervan een eensluidende definitie te geven. De term evolueert continu om nieuwe activiteiten die men als sport ervaart onder deze noemer te brengen. Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen. Hieronder volgt een aantal kenmerken:

* Een sport heeft een vastgelegde regelset die bij alle spelers bekend horen te zijn. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.
* Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
* Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers en/of van de toeschouwers.
* Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijv. voetbal), of om een doel te bereiken (bijv. bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijv. zwemmen).
* Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen.

Geschiedenis

Hermes, één van Olympische goden en patroon van atletiekHet verschijnsel sport is reeds bekend uit de klassieke oudheid, de Grieken organiseerden al de Olympische Spelen.
Uitspraak van Fortuna op woensdag 19 mei 2010 om 10:38:

Daar heb je een punt! Ik zie iedere schaatswedstrijd wel een paar schaatsers uitvallen met kapotte schaatsen. En als je Contador op de fiets van Pieter Weenink zet komt hij plotseling geen berg meer op... Denk dat armstrong net zoveel kwaliteiten heeft als Kenny van Hummel alleen een fiets die 50 miljoen meer kost.

Schaatsers hebben technisch gelijke schaatsen, wielrenners hebben technisch vrijwel gelijke fietsen. Het dragen van andere pakken door de Nederlandse schaatsploeg werd dan ook niet toegestaan. Webber zou in een HTR nooit een race winnen. Simpelweg omdat de techniek te bepalend is.

Uitspraak van Da Shredder op woensdag 19 mei 2010 om 11:52:
Mischien ff Wiki raadplegen:

Ja wiki is een wetenschappelijke bron...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op woensdag 19 mei 2010 om 18:20:
Schaatsers hebben technisch gelijke schaatsen, wielrenners hebben technisch vrijwel gelijke fietsen

Schaatsers hebben klapschaatsen. Met een normale schaats komen ze niet meer in de top voor. Techniek heeft dus, zoals jij afwijst, de bovenhand in deze sport. Wielrenners komen de Mont Ventoux ook niet meer zo snel op als ze een fiets van 10 jaar terug gebruiken, techniek voert wederom de boventoon.
Zo heb je met alle sporten wel wat, dus wat is het probleem?
Uitspraak van Fortuna op woensdag 19 mei 2010 om 19:42:
Schaatsers hebben klapschaatsen. Met een normale schaats komen ze niet meer in de top voor. Techniek heeft dus, zoals jij afwijst, de bovenhand in deze sport. Wielrenners komen de Mont Ventoux ook niet meer zo snel op als ze een fiets van 10 jaar terug gebruiken, techniek voert wederom de boventoon.
Zo heb je met alle sporten wel wat, dus wat is het probleem?

Dat de techniek bij al deze deelnemers gelijk is. Dat het falen van de techniek niet doorslaggevend is voor de uitslag. Zoals ik al zei Webber rijdt in een HTR niet vooraan mee.

Jouw vergelijking gaat compleet mank. Schaatsers in oezbekistan hebben gelijke schaatsen aan die van de Nederlanders. In de Formule 1 zijn auto's verre van gelijkwaardig rijders hebben dus geen gelijke kansen. En de techniek bepaalt dus voor een groot deel de uitslag.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op woensdag 19 mei 2010 om 18:20:
Daar heb je een punt! Ik zie iedere schaatswedstrijd wel een paar schaatsers uitvallen met kapotte schaatsen. En als je Contador op de fiets van Pieter Weenink zet komt hij plotseling geen berg meer op... Denk dat armstrong net zoveel kwaliteiten heeft als Kenny van Hummel alleen een fiets die 50 miljoen meer kost.

Lees wat jezelf intikt, lees dit:
Ik vind darten ook geen sport, maar het wordt wel een sport genoemd... Schaken en dammen vind ik ook geen sport, maar het wordt wel zo genoemd. Een beetje tegen een balletje aan slaan met golfen vind ik ook geen sport, maar het wordt wel een sport genoemd!!!

Bij schaken en dammen heb je niets met techniek te maken. Bij darten gooit iedereen met verschillende pijlen. Bij golfen slaan ze ook met verschillende clubs...
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op woensdag 19 mei 2010 om 21:18:
Maar minder dan Curling.

En toch wordt ook dat sport genoemd...

Dus ik vraag je nogmaals (en ik zou graag het antwoord van je willen horen):

Wat is de definitie van een sport?

O:)
laatste aanpassing
Uitspraak van Da Shredder op donderdag 20 mei 2010 om 08:36:
Dus ik vraag je nogmaals (en ik zou graag het antwoord van je willen horen):

Die is niet te geven en is zeer subjectief. Ik vind wanneer techniek en het falen van technische elementen doorslaggevend is het geen sport meer.
Uitspraak van Da Shredder op donderdag 20 mei 2010 om 08:36:
Bij schaken en dammen heb je niets met techniek te maken. Bij darten gooit iedereen met verschillende pijlen. Bij golfen slaan ze ook met verschillende clubs...

Darters gooien met gelijkwaardige pijltjes. Als een flight afbreekt is een wedstrijd niet verloren. Maar als jij die vergelijking met F1 wilt trekken ga je gang..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 20 mei 2010 om 11:08:
Ik vind wanneer techniek en het falen van technische elementen doorslaggevend is het geen sport meer.

Dus wielrennen is ook geen sport... Als een derailleur kapot is of een versnellingsblad een kapotte tand heeft of als ie een lekke band heeft kan ie ook niet meer verder zonder dat dit gerepareerd wordt! Allemaal techniek dus in jouw ogen dus ook geen sport!!!

Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 20 mei 2010 om 11:08:
Die is niet te geven en is zeer subjectief.

Als je dit antwoord niet kunt geven, ga dan ook niet anderen vertellen wat wel een sport is of geen sport...

Darters gooien met gelijkwaardige pijltjes.

Das niet waar... Je hebt namelijk verschillende barrels in lengte, zwaarte, vorm en gripp. Maar ook verschillende lengtes van shafts, verschillende vormen in flights en flights van verschillende materialen en flights met 3 of met 4 vlaggetjes. Je hebt lange punten en korte punten. Trust me, die zijn echt niet gelijkwaardig!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Da Shredder op donderdag 20 mei 2010 om 11:18:
Als je dit antwoord niet kunt geven, ga dan ook niet anderen vertellen wat wel een sport is of geen sport...

:lol: Hij heeft wel gelijk, de definitie van wat een sport is of niet is niet vast te stellen. Maar het feit dat Formule 1 rijders meer inspanning op zowel fysiek als mentaal vlak moeten leveren dan menig andere sporter, en op die basis gaan zeuren dat Formule 1 geen sport is vind ik weer niet kloppen.
Hij vind dat Formule 1 geen sport is, daarover wil ik best in discussie gaan, maar de definitie van sport is voor mij uiterste krachtsinspanningen moeten leveren om een topprestatie te kunnen bereiken. En dat op zowel fysiek en mentaal vlak. Maar hij vind wat anders:
Ik vind wanneer techniek en het falen van technische elementen doorslaggevend is het geen sport meer.

Dus de discussie kan eindeloos doorgaan ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 20 mei 2010 om 11:34:
Hij heeft wel gelijk, de definitie van wat een sport is of niet is niet vast te stellen.

Das waar en dat snap ik ook.

Maar het feit dat Formule 1 rijders meer inspanning op zowel fysiek als mentaal vlak moeten leveren dan menig andere sporter, en op die basis gaan zeuren dat Formule 1 geen sport is vind ik weer niet kloppen.

En ook daar ben ik het met je eens...

Dus de discussie kan eindeloos doorgaan

Klopt, maar ik heb het idee dat ie alleen maar naar de Formule 1 als wel of geen sport kijkt en niet naar andere sporten... Hij kan wel mooi melden dat als
techniek en het falen van technische elementen doorslaggevend is

om iets geen sport te betitelen en daardoor de F1 dus als geen sport ziet... Dan kan ik nog wel een paar sporten noemen die wel als sport betiteld worden en die dan in zijn ogen geen sport genoemd mogen worden!

Maar we zijn hier toch niet om over dat soort dingen te discusieren, maar om over het Formule 1 te praten???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ben je in Monaco, dan ga je toch ff een duik nemen:

[img width=468 height=264]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/10/15/0/media_xl_139755.jpg?20100516181304[/img]

[img width=225 height=352]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/7/12/12/media_l_139752.jpg?20100516180936[/img]

You may kiss the bride :lol: :

[img width=225 height=279]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/9/14/14/media_l_139754.jpg?20100516181013[/img]
Dus wielrennen is ook geen sport... Als een derailleur kapot is of een versnellingsblad een kapotte tand heeft of als ie een lekke band heeft kan ie ook niet meer verder zonder dat dit gerepareerd wordt! Allemaal techniek dus in jouw ogen dus ook geen sport!!!

Je zoekt de extremen op. Een wielerwedstijd wordt ZEER ZELDEN beslist door techniek terwijl bij F1 IEDERE wedstrijd deelnemers met technische mankementen uitvallen.

Das niet waar... Je hebt namelijk verschillende barrels in lengte, zwaarte, vorm en gripp. Maar ook verschillende lengtes van shafts, verschillende vormen in flights en flights van verschillende materialen en flights met 3 of met 4 vlaggetjes. Je hebt lange punten en korte punten. Trust me, die zijn echt niet gelijkwaardig!!!

Je begrijpt het woord gelijkwaardig niet. Zoek dit eens op in het woordenboek. Gelijkwaardig betekent niet GELIJK.

Maar pijlen in een gelijke prijsklasse zonder wezenlijke technische verschillen. De pijlen zijn afgesteld op de specifieke gebruiker. Maar het is niet zo dat een darter in de subtop slecht gooit omdat hij slechte pijlen heeft. In de F1 is dit wel zo.

Je hebt grote moeite met begrijpend lezen. Ik kan geen definitie geven maar kan WEL zeggen dat wanneer techniek bepalend is het wat mij betreft geen sport is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 20 mei 2010 om 13:07:
Ik kan geen definitie geven maar kan WEL zeggen dat wanneer techniek bepalend is het wat mij betreft geen sport is.

Wat jou betreft wel. Maar je zit dus in het Formule 1 toppa om te discussieren over iets waar niemand van de regelmatige bezoekers het mee eens is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 20 mei 2010 om 13:07:
Je zoekt de extremen op. Een wielerwedstijd wordt ZEER ZELDEN beslist door techniek terwijl bij F1 IEDERE wedstrijd deelnemers met technische mankementen uitvallen.

Ahum... Dus jij wilt zeggen dat bij iedere wielerwedstrijd altijd het aantal deelnemers dat start ook daadwerkelijk over de finish gaat en dat zonder problemen? Mijn neef is een wielrenner, dus ik weet heus wel hoe het toegaat in de wielersport en wel degelijk dat het met techniek te maken heeft en dat je ook daar kunt winnen door technisch falen van een ander. Alleen omdat een F1-wagen een verbrandingsmotor heeft mag het geen sport genoemd worden volgens jou... Misschien leuk om dit artikeltje even te lezen: Nieuwe 'doping' in wielrennen: motortje in fiets.

Maar pijlen in een gelijke prijsklasse zonder wezenlijke technische verschillen. De pijlen zijn afgesteld op de specifieke gebruiker.

Niet alle pijlen zijn gelijk en ook niet gelijk aan prijs. Sorry hoor, maar ik kan echt niet pijlen gooien die 2 gram meer of minder wegen, ook al zijn ze "gelijkwaardig" en ook niet met pijlen die een andere vorm hebben en ja, ik ben een darter en ik heb inderdaad al eens geprobeerd met andere pijlen te gooien.

Maar het is niet zo dat een darter in de subtop slecht gooit omdat hij slechte pijlen heeft.

Geef een darter eens andere pijlen en hij gooit gelijk bagger!

In iedere sport is wel
techniek bepalend

Ik kan wel verder gaan met discusieren over of Formule 1 een sport is of niet, het is gewoon een feit dat het een sport wordt genoemd en aangezien sport niet definieerbaar is en men zegt dat de Formule 1 een sport is ga ik er gewoon van uit dat het een sport is....

Maar daarvoor zit ik niet hier op deze topic. Kunnen we gewoon nu weer over F1-zaken praten?
laatste aanpassing