Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 177112x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
En de oplossing voor het budgetlimiet is dus precies zoals ik al voorspelde.

Deadline nadert voor Formule 1-seizoen 2010

Teams die volgend jaar willen meedoen aan de Formule 1, kunnen zich nog tot vandaag (vrijdag) aanmelden bij de internationale autosportbond FIA. Van de huidige teams heeft alleen Williams zich nog maar ingeschreven voor 2010.

De andere negen teams zijn nog met de FIA aan het onderhandelen over de regels die de autosportfederatie volgend jaar wil invoeren. De huidige teams zijn fel tegenstander van een budgetplafond zoals FIA-president Max Mosley dat volgend seizoen wil introduceren, maar een compromis lijkt op handen. Mogelijk gaan beide partijen akkoord met een hoger budgetlimiet voor 2010, om een jaar later alsnog te gaan naar een limiet van 45 miljoen euro, het bedrag dat Mosley eigenlijk voor ogen had voor 2010. Als de FIA hiermee akkoord gaat, zijn de teams op hun beurt bereid om zich tot en met het seizoen 2012 aan de Formule 1 verbinden.

De technische voordelen die nieuwe teams was beloofd, zijn dan ook van de baan. De huidige teams waren niet blij dat er in de Formule 1 met verschillende technische regels gewerkt zou gaan worden en Ferrari, Red Bull, Renault en Toyota dreigden zich zelfs terug te trekken uit de sport als de FIA die plannen doorzette. In ruil voor het schrappen van de zogenoemde 'dubbele reglementen' hebben de huidige teams zich bereid getoond om nieuwe teams volgend jaar te helpen door tegen een aantrekkelijke prijs onderdelen aan te bieden of technische kennis met ze te delen. Van USF1 en Campos is bekend dat zij zich reeds hebben aangemeld.

Op 12 juni publiceert de FIA de deelnemerslijst voor 2010.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 29 mei 2009 om 11:02:
Onzin, Force India kan het nu ook met ca 70 miljoen redden en komen gestaag voorwaards. Dus dit is geen argument.

70 Miljoen of 45 Miljoen, is een heel verschil..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 12:14:
70 Miljoen of 45 Miljoen, is een heel verschil..

100 miljoen voor volgend jaar :)

Dus in feite nog minder dan het budget. Dus nogmaals, dat is geen argument.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 29 mei 2009 om 12:37:
Dus in feite nog minder dan het budget. Dus nogmaals, dat is geen argument.

Of het nou 2011 wordt of 2010, maakt niet uit 45 Miljoen is te weinig voor de F1 om de hoogste klasse te laten blijven.

Hierdoor wordt de F1, zomaar weer een klasse, waar we al zoveel van hebben..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 12:44:
Hierdoor wordt de F1, zomaar weer een klasse, waar we al zoveel van hebben..

Waarom denk je dat? Het is toch juist een uitdaging voor de echte topteams om met minder geld de perfecte auto te maken.

Ik bedoel, met onbeperkt geld kan ik ook een snelle auto maken, maar met minder geld een goede auto ontwikkelen is stukken moeilijker.

Waarschuw beheerder
donateur
Tja wie gaat het controleren, zijn zoveel constructies mogelijk om geld via een andere weg te sluizen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 12:44:
Of het nou 2011 wordt of 2010, maakt niet uit 45 Miljoen is te weinig voor de F1 om de hoogste klasse te laten blijven.

Dus in plaats van 100 miljoen ineens 45 miljoen uit te geven zorgt ervoor dat de Formule 1 ineens geen topklasse meer is? Vraag me toch af hoe Williams de laatste 2x kampioen bij de rijders geworden is met een budget wat de 75 miljoen niet over kwam toen. Het is puur alleen maar gewennerij en niets minder. De sport is echt niet ineens vervijfvoudigd qua kosten. De meest geavanceerde wagens aller tijden zijn uit datzelfde budget van Williams van toen gemaakt, de FW15B en FW15C. Zo geavanceerd dat ze hedendaagse wagens nog om de oren zouden rijden.
Het is gewoon een kwestie van geld uitgeven op de juiste plaatsen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 13:19:
Tja wie gaat het controleren, zijn zoveel constructies mogelijk om geld via een andere weg te sluizen.

Dat dan weer wel, maar dat is de discussie op dit moment ook niet.
Maar wat mij betreft, als zoiets duidelijk zou worden dat een team dit doet, dan zou wat mij betreft het team 2 jaar uitgesloten moeten worden. Zelf vind ik dat het een stukje mentaliteit is wat de teams MOETEN opbrengen ten opzichte van de sport. Ze geven bakken met geld uit en het brengt in sommige gevallen totaal niks. Ze zouden uit zichzelf al moeten zeggen, we geven niet meer dan dit bedrag uit dit ten faveure van de sport.

Waarschuw beheerder
donateur
Tja de economie heeft het nu even moeilijk en dan gelijk de F1 vernietigen met budgetcaps, er zijn al zoveel kostenbesparende dingen geweest. Wanneer de economie weer aantrekt verdwijnt die budgetcap dan weer? Laten we het hopen, wat zoals ik al vaker heb gezegt wat zijn we nou in godsnaam op geschoten, teams moeten dure kers systemen ontwikkelen en volgend jaar moeten ze misschien met een algemeen systeem gaan rijden. Maarja laat de FIA lekker doorgaan, ze zullen het vanzelf wel gaan merken in de kijkcijfers.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 15:22:
Tja de economie heeft het nu even moeilijk en dan gelijk de F1 vernietigen met budgetcaps

Nee de Formule 1 vernietigde zichzelf al. De teams die 200 tot 400 miljoen uitgeven slaat natuurlijk echt nergens op. Dat heeft ze de das omgedaan dat er alleen nog maar fabrieksteams zijn samen met een handje vol privateers, waarbij Williams zonder de aankomende budgetcap het geen 3 seizoenen meer had volgehouden, evenals Force India.
Is dat dan wat je wilt? Alleen fabrieksteams die de Formule 1 als perfect marketingdoeleinde zien?
Zoals ik al vaker zeg, ik vind dat je aan privateers veel meer hebt. Die zitten er om de sport en niet om naamsbekendheid zoals bijvoorbeeld een Toyota en BMW wel doen. De sport is begonnen met privateers, en zal eindigen met privateers, ook al zal dat kijkers en fans kosten. De Formule 1 was immers veel leuker in de tijd toen Jan op de hoek in 1996 niet wist wie Michael Schumacher was, waar de Grand Prix van Australie werd verreden, en wie er een jaar eerder kampiooen was geworden.
Alle aapjes die nu kijken en er "kennis" (en nog erger: een mening) van denken te hebben door internet, tv en radio zonder dat ze de geschiedenis van de Formule 1 kennen, broertje dood aan wat mij betreft.

Waarschuw beheerder
donateur
Ach ja we zullen wel zien wat er komt, wordt eigenlijk er ook moe van dat eeuwige gezeur. Begint steeds meer op die meuk klasse A1GP te lijken, die ontwikkeling van de auto's dat maakt het juist spannend. En dat zal nu een klap minder worden, je krijgt straks auto's die aan het begin van het seizoen niet werken nou dan kun je lekker voor de rest van het jaar achteraan rijden. Nou dat wordt leuk, nee in de F1 wordt veelste veel rekening gehouden met die teams die het niet kunnen betalen terwijl ze ook voor geen meter presteren. Williams heeft ook elk jaar leuke verhalen maar presteren ho maar, en dan kun je wel over geld beginnen maar Renault werdt ook kampioen in 2005 en 2006 met een bak minder geld.

"Wat we niet kunnen hebben is een Formule 1 met een beetje Formule 2 en een beetje GP2. Ik begon met een klein team, Benetton, en met duidelijke regels streden we met McLaren en Ferrari en wonnen we de titels met een budget dat 80% kleiner was. We vroegen nooit om andere regels."

Hier sluit ik me compleet bij aan, als je niet kan betalen dan moet je besparen en maar iets verder achteraan rijden. Zo is het altijd al geweest en zo zou het ook moeten blijven, Williams kan gemakkelijk schreeuwen dat ze het anders over 3 jaar niet meer kunnen betalen maar ze doen volgens mij al een heel tijdje mee en toen hoorde ik ze nooit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 18:43:
Williams heeft ook elk jaar leuke verhalen maar presteren ho maar

Evenredig verhaal aan het geld :)
Ze presteren naar het geld dat ze hebben, zie de stand in het kampioenschap. Brawn is de enige die er bovenuit schiet, maarja hadden ook 200 miljoen van Honda te besteden aan deze auto. McLaren valt door de mand en Ferrari maakt waar van het geld dat ze uitgeven door als een gek door te ontwikkelen.
Dat laatste zal inderdaad minder worden, waardoor innovaties aan het begin van het seizoen gaan tellen. Heb jij een geweldig onderdeel op je auto zoals de diffuser dit jaar, heb je er langer voordeel van :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 18:43:
Williams kan gemakkelijk schreeuwen dat ze het anders over 3 jaar niet meer kunnen betalen maar ze doen volgens mij al een heel tijdje mee en toen hoorde ik ze nooit.

Ik baseer mijn uitspraak ook niet op iets wat direct in de media is verschenen maar meer wat ik af kan leiden uit verschillende interviews. Daarbij ben ik het eens dat als een team het niet kan ophoesten men dan maar beter kan stoppen. Maar nogmaals, wat is een sport met alleen maar teams die het wel kunnen betalen? De fabrieksteams blijven over, terwijl die de Formule 1 net zo trouw zijn als een gemiddelde trainer bij Ajax. Zie Honda als grote voorbeeld, en de (loze) dreigementen van Renault, Toyota en BMW.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 29 mei 2009 om 19:11:
Evenredig verhaal aan het geld
Ze presteren naar het geld dat ze hebben, zie de stand in het kampioenschap. Brawn is de enige die er bovenuit schiet, maarja hadden ook 200 miljoen van Honda te besteden aan deze auto. McLaren valt door de mand en Ferrari maakt waar van het geld dat ze uitgeven door als een gek door te ontwikkelen.
Dat laatste zal inderdaad minder worden, waardoor innovaties aan het begin van het seizoen gaan tellen. Heb jij een geweldig onderdeel op je auto zoals de diffuser dit jaar, heb je er langer voordeel van

Innovaties en formule 1 in het jaar 2011? Je kan/mag helemaal niks meer, daarom zeg ik ook dat al die regels om alles standaard te maken alleen maar slecht zijn geweest. Er is amper wat mogelijk, met deze auto's kunnen nu nog grote inhaalslagen worden gemaakt omdat ze zo anders zijn. Als de regels weer een aantal jaar hetzelfde zijn is er nog amper ruimte voor iets speciaals. Alles is standaard, niks mag weer worden aangepast etc.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 29 mei 2009 om 19:42:
Als de regels weer een aantal jaar hetzelfde zijn is er nog amper ruimte voor iets speciaals

Maar eigenlijk zijn alle auto's doorontwikkelt geweest vanaf 1999 tot aan 2008 enkel met wat scherpere regels, V8je hier, 19.000 toeren daar. Maar het basis aerodynamica pakket is nooit echt veranderd geweest. Enkel af en toe onzinnige onderdelen zoals een picknicktafel verbannen. Nu is in 2009 het roer compleet om, en zullen de auto's heus nog wel in 2012 doorontwikkelt worden tesamen met nieuwe innovaties.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Vergeet niet dat de teams zich voorwaardelijk hebben ingetekend, zijn ze er niet mee eens, kunnen ze nog zeggen, Ik Kap Ermee!..

Waarschuw beheerder
donateur
Q. The FOTA press release talks of conditional entries: what does that mean?

Stefano Domenicali: It's very simple. The nine teams - Williams membership having been suspended – that currently make up FOTA, have put in entries for the 2010 championship that will only be valid if the Concorde Agreement is signed and if the regulations will be those currently in use, but modified as per FOTA's suggestions. The action taken yesterday is completely in keeping with Ferrari's principles, as stated at the Main Board meeting on 12 May and with those of FOTA.

Q. What will happen if these conditions are not met?

SD: Once again, the answer is simple: the entries from the nine teams will be invalid.

Q. Why is there a deadline of 12 June?

SD: Because that's the date when the FIA must publish the list of teams entered in the 2010 championship and we want everything to be resolved by that date.

Q. Does the decision to conditionally sign up imply an eventual acceptance of the budget cap?

SD: Absolutely not. The request to make the 2009 regulations the starting point, means there will be no budget cap.

Q. And what plans are there then to reduce costs?

SD: It should be done by implementing a self-regulating procedure within FOTA, so that the body itself and the teams carry out the monitoring. We know exactly what must be done and we can do it on our own, as can be seen from what has been achieved so far. In fact, this is exactly what has been happening for years as regards testing, where it is the teams that have reached an agreement among themselves to manage the situation and it works well.

Q. Can you go into more detail about how costs will be reduced?

SD: First and foremost, our starting point is the decision already taken by FOTA, to make available to the independent teams an engine-gearbox package at a cost of 6.5 million Euros for the entire season. Then, further reductions have been defined in the area of aerodynamics, with restrictions imposed on the amount of development work, for example, restricting the number of different wings that can be used during the course of the championship.

In this way, we maintain the technological competition but without it spiralling, thus having a beneficial effect on costs. One could also reduce the structure of the team over a race weekend, for example, by doing away with refuelling during the race. There are many other points, but for the moment we prefer not to go into further detail, given we are in discussion with the FIA.

Q. With this system, will it be possible for new teams to come into Formula 1?

SD: Yes, because the considerable reduction in costs which will follow, means it will be possible to take part and be sufficiently competitive in a discipline which remains the ultimate form of motor sport, both as a competition and a business, given that its worth and its visibility will not just remain unaltered but will actually be strengthened by the efforts of all the major constructors to stay for the long term.

Q. Over the past few weeks, there has been talk from Ferrari and FOTA about requesting solid rules of governance for the sport and stability as a condition for reaching an agreement. How would this request work in practice?

SD: The signing of the Concorde Agreement would be confirmation of the usual rules that have governed the running of the regulations of Formula 1 over the past years – I refer to the role of the Formula 1 Commission as the only forum in which the rules are established – and at the same time, it would contractually bind all the teams to stay in the sport at least until 2012.

Q. Do you feel this answers the concerns expressed by the FIA over the past few months?

SD: Yes, I think so. The FIA wants to significantly reduce costs with two objectives: to stop any more existing teams from quitting the sport and to allow for the eventual entry of new teams. Both these targets can be met: costs will be considerably reduced and, at the same time, there will be considerable efforts made by the current competitors in Formula 1 to stay in the sport.

Q. If these requests are met by 12 June, can it be claimed that FOTA has won the battle?

SD: If this happens and I really hope it does, I would prefer to say that Formula 1 is the winner: it will have kept its main characteristics of technological and sporting competition, it will have been assured of stability in the regulations and the long term commitment of the participants. This is what FOTA has always wanted: to work alongside the FIA and the Commercial Rights Holder for a healthy and prosperous Formula 1.

Geweldig verhaal, iedereen mag hopen dat het zo gaat gebeuren! Maarja wat kun je ook verwachten van een team als Ferrari.

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
toch benieuwd naar wat er gaat gebeuren nog. vind dat de fota dit best slim speelt.
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 juni 2009 om 00:25:
vind dat de fota dit best slim speelt.

Wie bepaald nu de regels eigenlijk? FOTA of FIA? :s Het wordt een beetje een rare situatie!:s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Arno op maandag 1 juni 2009 om 13:26:
FOTA of FIA?

De FIA, maar zie de FOTA maar als een stel muiters :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 1 juni 2009 om 15:44:
De FIA, maar zie de FOTA maar als een stel muiters

Muiters die wel meer over hebben voor de fans, zie ik de FIA niet doen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 juni 2009 om 16:29:
Muiters die wel meer over hebben voor de fans, zie ik de FIA niet doen..

Haha, leer de sport eerst snappen gast :aai:
De FIA is een overkoepelend orgaan dat alleen de regels stelt voor de sport. Bijvoorbeeld om deze veiliger voor de coureurs of uitdagender voor de contructeurs te maken. Ze zullen daarbij dus echt niet kijken naar de fans. Dat zal in dit geval de FOTA of het FOM moeten doen, zoals de FOTA nu dus ook doet door te gaan muiten om de regels die gesteld worden door de FIA uiteindelijk te veranderen:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 1 juni 2009 om 16:52:
De FIA is een overkoepelend orgaan dat alleen de regels stelt voor de sport. Bijvoorbeeld om deze veiliger voor de coureurs of uitdagender voor de contructeurs te maken. Ze zullen daarbij dus echt niet kijken naar de fans. Dat zal in dit geval de FOTA of het FOM moeten doen, zoals de FOTA nu dus ook doet door te gaan muiten om de regels die gesteld worden door de FIA uiteindelijk te veranderen

Dan moeten ze dan tog maar kijken naar de Indycars, daar komen de fans op 1 en dan pas de rest, de sport snap ik allang niet meer, er wordt verd*mme meer beslist naast dan op de baan, en daar zullen meer met mij eens zijn..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 juni 2009 om 17:12:
Dan moeten ze dan tog maar kijken naar de Indycars, daar komen de fans op 1 en dan pas de rest, de sport snap ik allang niet meer, er wordt verd*mme meer beslist naast dan op de baan, en daar zullen meer met mij eens zijn..

De FIA is er puur en alleen om de sportieve kwesties binnen de Formule 1. De commerciele kwesties daar moet je bij het FOM zijn. Of er nou meer het met je eens zijn of niet, daar gaat niets aan veranderen.
Waarschuw beheerder
Overigens zie hier een van de beste dingen die de FIA in mijn ogen in de afgelopen jaren voor elkaar gekregen heeft:
[img width=600 height=400 cacheid=0010946a002d9da326eb72441a02821215]http://images.gpupdate.net/large/127854.jpg[/img]

De Formule 2 was om te smullen! Een klasse waar je met een ton aan euries tenminste nog mee kunt spelen in een veld waar talent echt telt!

O, en voordat ik het vergeet:
[img width=600 height=400 cacheid=0010946b002d9da41535943a1a02821215]http://images.gpupdate.net/large/127882.jpg[/img]
Ik zeg: de vervanger van Webber per 2010.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op maandag 1 juni 2009 om 17:28:
Ik zeg: de vervanger van Webber per 2010.

Zal mij nix verbazen, hij laat ook al hele mooie dingen zien in de F3, een egte racertje:D
Waarschuw beheerder
Voorwaardelijke inschrijving FOTA-teams niet geldig
De Formule 1-wereld wacht mogelijk een schok. Met de inschrijving van de negen overgebleven FOTA-teams leek de rel over de invoering van een budgetlimiet met een sisser af te lopen, maar de voorwaardelijke aanmelding krijgt wellicht nog een staartje. Door zich voorwaardelijk in te schrijven voor 2010 conformeren de teams zich namelijk niet aan de reglementen en is de aanmelding niet geldig.

Dat meldt een expert aan pitpass.com. “De FOTA-teams hebben zich niet ingeschreven aan de hand van de liggende regels voor 2010. Daarom zijn Ferrari en Williams de enige teams met een geldige inschrijving, plus de nieuwe renstallen die op tijd hun inschrijving indienden. De rest van de huidige teams heeft hun voortbestaan in gevaar gebracht door zich voorwaardelijk in te schrijven. De consequenties hiervan worden op 12 juni duidelijk als de internationale autosportbond FIA de deelnemers voor 2010 bekend maakt. De Formule 1 zal de grootste schok uit de geschiedenis meemaken.”

Wel weer slim van Ferrari om hun directe concurrenten zo buiten spel te zetten 8)
/sarcasmemodus uit
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 2 juni 2009 om 14:26:
Wel weer slim van Ferrari om hun directe concurrenten zo buiten spel te zetten

Doen ze oed inderdaad. Wel vaag dat Ferrari van de groep zich alleen normaal inschrijft. Wordt Ferrari nu ook (net als Williams) uit de FOTA gezet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op dinsdag 2 juni 2009 om 14:45:
Doen ze oed inderdaad. Wel vaag dat Ferrari van de groep zich alleen normaal inschrijft. Wordt Ferrari nu ook (net als Williams) uit de FOTA gezet?

Geen ide eigenlijk
Hier zijn de regels die bedoeld worden

13) COMPETITORS APPLICATIONS

13.1 Applications to compete in the Championship may be submitted to the FIA during the period 22-29 May 2009 inclusive on an entry form as set out in Appendix 2 hereto accompanied by an undertaking to pay the entry fee of €309,000 (three hundred and nine thousand Euros) to the FIA no later than 1 November 2009.

Applications at other times will only be considered if a place is available and on payment of a late entry fee to be fixed by the FIA. Entry forms will be made available by the FIA who will notify the applicant of the result of the application within thirty days of its receipt. Successful applicants are automatically entered in all Events of the Championship and will be the only competitors at Events.

13.5 All applications will be studied by the FIA and accepted or rejected in its absolute discretion. The FIA will publish the list of cars and drivers accepted together with their race numbers on 12 June 2009, having first notified unsuccessful applicants as set out in Article 13.1. Out-of-time applications will be considered separately.

The entry form itself is even written into the Sporting Code and can be found lower down at Appendix 2. Amongst other things, any team signing the form commits to the following:

"We confirm that we have read and understand the provisions of the International Sporting Code, the 2010 Formula One Technical Regulations and the 2010 Formula One Sporting Regulations. We agree to be bound by them (as supplemented or amended) and further we agree on our own behalf and on behalf of everyone associated with our participation in the 2010 FIA Formula One World Championship to observe them."

The crucial issue with all this is that if the FOTA teams have modified the entry form in any way to add their conditions, they will have invalidated it unless the FIA agreed to the changes (which clearly it hasn't otherwise the conditions would not be needed - they would be written in already!). The reason that FOTA would have invalidated the form is that it is directly written in to the Sporting Regulations and so changes to the Regulations would need to be approved by the World Council.

If the FOTA teams have made no changes to the form but have just signed it and attached a separate document with their conditions, they are committing themselves to the regulations proposed by the FIA. There are two reasons for this. The first is that there is no provision in the Sporting Regulations for the FIA to accept entries with conditions so there would be no need for the FIA to even read any attached FOTA document. The second point is that by signing the entry form, the FOTA teams would be committing themselves legally to its contents (the 2010 Sporting Regulations complete with the budget cap).

The only other option is that the FOTA teams have not actually signed the entry form but in that case they would obviously not be committed to the Championship next year.

In summary, either:

1. The FOTA teams have modified the entry form to include their conditions. If this is the case their entry is invalid since the form is written into the Sporting Regulations and so changes to it need to be approved by the FIA.

2. The FOTA teams have signed the entry form without making any changes to it but have written their conditions on another document which was also sent to the FIA with the form. If this is the case then their entry binds them to enter the 2010 Championship under the FIA's proposed Regulations (including the budget cap).

3. The FOTA teams have sent their conditions to the FIA on a document but have not yet signed the entry form. If this is the case then they have missed the deadline to enter the 2010 Championship.

Waarschuw beheerder
te lang, te veel en engels. kan ik wel... maar geen zin :)

ik denk dat ferrari en williams een beter contract hebben.

Waarschuw beheerder
Na March en Lola, nu ook Brabham terug in de F1??

Het begint er op te lijken dat we volgend jaar een mega groot startveld zullen hebben in de Formule1, iets wat al lange tijd niet meer is voorgekomen. Campos, Litespeed, March, Prodrive, Superfund en USF1 hebben zich reeds ingeschreven voor het seizoen 2010. Maar met deze 7 nieuwkomers zijn we er waarschijnlijk nog niet. Een andere illustere naam zou zich hebben ingeschreven voor 2010, welke naam dat is? Brabham is de naam.

Brabham heeft een hele lange historie in de Formule1, het team werd in 1962 opgericht en deed mee aan het wereldkampioenschap Formule1 tot en met 1992. In totaal wisten ze aan 400 Grand Prix deel te nemen en wist in die periode tot twee maal toe kampioen te worden bij de constructeurs en vier maal bij het rijders kampioenschap. De laatste wereldtitel werd behaald in 1983 toen Bernie Ecclestone nog eigenaar van het team was, ze reden toen met de bere sterke 4 cilinder Turbo motoren van BMW.

Met het toenmalige team heeft het nieuwe team eigenlijk alleen de naam gemeen en niets meer. De Duister Franz Hilmer is de man die de rechten op de naam Brabham heeft. Hilmer heeft zich nu bij de FIA ingeschreven omdat door de nieuwe regelgeving het voor nieuwe teams gemakkelijker en vooral goedkoper is geworden om aan het prestigieuze Formule1 spektakel mee te kunnen gaan doen. Hilmer is een klassieke self made miljonair en heeft in 1993 de firma Formtech GmbH opgericht. Formtech levert onderdelen aan de auto industrie en aan de motorsport industrie. Voor een paar jaar terug werd er al een samenwerkingsverband aangegaan met MF1 en de opvolgers daarvan Spijker F1.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 juni 2009 om 20:47:
Na March en Lola, nu ook Brabham terug in de F1??

Ik ga zo hard lachen als we dadelijk naast die nieuwe teams die wel op tijd waren, alleen maar Williams en Ferrari als bekende gezichten terug zien omdat de rest de boel wilde boycotten :roflol:
Lola, March, Williams, Brabham, Ferrari, Aston Martin.. het zijn me de race namen wel 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 2 juni 2009 om 20:54:
Lola, March, Williams, Brabham, Ferrari, Aston Martin.. het zijn me de race namen wel

Als je het zo bekijk is het eigenlijk gewoon weg een deja-vu moment8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op dinsdag 2 juni 2009 om 20:54:
Ik ga zo hard lachen als we dadelijk naast die nieuwe teams die wel op tijd waren, alleen maar Williams en Ferrari als bekende gezichten terug zien omdat de rest de boel wilde boycotten
Lola, March, Williams, Brabham, Ferrari, Aston Martin.. het zijn me de race namen wel

kan wel leuk worden ja. ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Waarschuw beheerder
Mosley: "Voorwaarden FOTA zijn onrealistisch"
04 juni 2009

FIA-president Max Mosley noemt de voorwaarden waaronder de negen FOTA-teams zich vorige week hebben ingeschreven voor 2010, 'onrealistisch'. De Brit denkt dat het niet mogelijk is om voor 12 juni een nieuw Concorde Verdrag gereed te krijgen.

Het tekenen van een nieuw Concorde Verdrag is een van de voorwaarden die de negen FOTA-teams hebben gesteld. Ook willen zij dat het budgetplafond zoals de FIA die volgend jaar wil invoeren, wordt geschrapt. De vereniging van Formule 1-teams stelt voor om de huidige regels als uitgangspunt te nemen voor 2010 en kwam met enkele andere voorstellen om de kosten in de Formule 1 verder omlaag te krijgen, zoals het beperken van het gebruik van enkele dure materialen. "We hebben nu een conflict en we zullen wel zien wie er wint", zei Mosley tegen het Zwitserse Motorsport Aktuell. "Ik kan alleen maar zeggen: als je zelf de regels wilt bepalen, kun je beter je eigen kampioenschap beginnen, want wij bepalen de regels voor de Formule 1."
Ondertussen heeft zich al een groot aantal nieuwe teams ingeschreven dat juist graag onder een budgetlimiet wil meedoen aan de Formule 1, waaronder Prodrive, Epsilon Euskadi, Campos Meta F1, Superfund, Brabham en N.Technology.

wat een mongool is het ook. waarom blijft die vieze ss'er zo stug volhouden?
probeert ie nou echt de formule 1 te verneuken in zn eentje?
want volgens mij rijd er straks niet één fatsoenlijk team meer mee. en zijn alle top coureurs ook verdwenen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 juni 2009 om 13:27:
wat een mongool is het ook. waarom blijft die vieze ss'er zo stug volhouden?
probeert ie nou echt de formule 1 te verneuken in zn eentje?
want volgens mij rijd er straks niet één fatsoenlijk team meer mee. en zijn alle top coureurs ook verdwenen.

Omdat die seniele mongool toch genoeg inschrijvingen heeft om grote bek te hebben. Beter gaat ie in z'n SS pakje het concordeoverleg in.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 juni 2009 om 13:27:
en zijn alle top coureurs ook verdwenen.

Ja, want de top coureurs gaan daarna in de GP2 rijden......

Waarschuw beheerder
Villeneuve: 'Waar zijn de krijgers gebleven?'

Jacques Villeneuve snapt niet dat de coureurs in de Formule 1 vandaag de dag zo lief tegen elkaar doen. De Canadees zegt al die loze pr-praat die de coureurs uitkramen helemaal niks te vinden.

De kampioen van 1997 stond zelf niet te boek als heilig boontje. Zo liet de FIA hem voor straf een keer vanuit Canada naar Frankrijk overvliegen omdat hij stevige kritiek had geuit op de nieuwe regels voor seizoen 1998.

Ook was hij nooit te beroerd om een opzienbarende uitspraak te doen. Zo was de strijd met zijn grote rivaal Michael Schumacher in 1997 naast de baan net zo heftig als op het asfalt. En dat ontbreekt er nu aan, vindt hij.

“Fernando Alonso is de enige krijger, maar wie nog meer? Ik hoor alleen nog maar pr-praatjes zonder enige inhoud, wat vooraf ook nog eens wordt ingefluisterd. Er worden geen discussies meer gevoerd”, verbaast Villeneuve zich tegenover Bild.

“Eind vorig seizoen begon het me echt op te vallen. (Felipe, red.) Massa en (Lewis, red.) Hamilton vochten om de titel, maar ik kreeg niet de indruk dat één van twee zo graag wilde winnen dat hij een hekel had aan de ander. Dat was in mijn tijd, met Schumacher en Eddie Irvine, wel anders.”

Sebastian Vettel kan er nog wel mee door, vindt Villeneuve. “Ik ken hem niet persoonlijk, maar wat ik van hem zie is dat hij anders is. Hij geeft tenminste verfrissende antwoorden tijdens interviews. Ik ben van mening dat je altijd jezelf moet zijn, wat je ook doet. Dat is lang niet altijd meer het geval.”

Villeneuve laat zich nooit muilkorven. Hij kent hier een goed voorbeeld van. “In 1992 reed ik Formule 3 in Japan en ik kreeg een aanbod vanuit de IndyCars. Dan moest ik mijn helm alleen wel in de kleuren van een sponsor laten spuiten. Toen zei ik: 'Vergeet het maar'.”

“Niemand in mijn omgeving snapte waar ik mee bezig was, maar dat boeide me niet. Twee jaar later ging ik alsnog naar Amerika, nota bene met mijn eigen helmontwerp!”

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 juni 2009 om 16:22:
Jacques Villeneuve snapt niet dat de coureurs in de Formule 1 vandaag de dag zo lief tegen elkaar doen. De Canadees zegt al die loze pr-praat die de coureurs uitkramen helemaal niks te vinden.

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 4 juni 2009 om 16:26:

Misschien vinden de coureurs het ook wel helemaal nix, zeker als je kijkt hoe ze er afentoe bij staan:p
Waarschuw beheerder
De hele F1 lijkt op dit moment meer op een kleuterschool,dan wat anders!
Wat een geleuter op dit moment zeg!
Heb er steeds minder intresse in!
:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat gezever naast de baan doet de Formule 1 geen goed, maar een goede mondige strijd zoals tussen Schumacher en Hill of Schumacher en Villeneuve mis ik wel:)
Teams kunnen tegenwoordig ook niet meer gewoon met elkaar praten, of met de FIA, zonder dat daar weer ultimatums en rechtzaken aan gesteld moeten worden.
Erg jammer inderdaad:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 5 juni 2009 om 11:36:
ultimatums

Uitspraak van Fortuna op vrijdag 5 juni 2009 om 11:36:
rechtzaken

Precies!Dat bedoel ik met kleuterschool!
De F1 mist inderdaad figuren met ballen!Daar kunnen we nog meer namen uit het verleden noemen.
Maar ik denk ook dat de piloten monddood worden gemaakt door de teamverantwoordelijken en sponsors.
Denk haast zeker te weten dat er anders ook wel een paar gasten meer hun mond zouden open trekken.
Wat ik overigens een verkeerde instelling vind.
Ik laat me in ieder geval niet bang maken of de mond snoeren door mijn baas.
Wanneer ik het er niet mee eens ben,dan zeg ik dat ook!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van dolos op vrijdag 5 juni 2009 om 11:48:
Ik laat me in ieder geval niet bang maken of de mond snoeren door mijn baas.
Wanneer ik het er niet mee eens ben,dan zeg ik dat ook!

Toevallig net tijdens de lunch hier een discussie over gehad 8)
Een zo'n coureur die dit wel overduidelijk doet is Kovalainen.

Waarschuw beheerder
alsof dat gezeik achter de schermen allemaal nieuw is.
Waarschuw beheerder
dat niet, maar vroeger gebeurde het achter de tafel en buiten de media om.. nu zoekt men de media op om aandacht te krijgen :)

Waarschuw beheerder
VT1 :: Tijden
1 N. Rosberg Williams 1:28.952 24
2 L. Hamilton McLaren 1:29.263 23
3 J. Trulli Toyota 1:29.271 26
4 S. Vettel Red Bull 1:29.337 18
5 F. Massa Ferrari 1:29.342 22
6 K. Nakajima Williams 1:29.371 21
7 K. Räikkönen Ferrari 1:29.398 25
8 F. Alonso Renault 1:29.422 24
9 R. Barrichello Brawn GP 1:29.525 25
10 H. Kovalainen McLaren 1:29.590 20
11 J. Button Brawn GP 1:29.747 20
12 A. Sutil Force India F1 1:29.864 22
13 T. Glock Toyota 1:29.934 26
14 N. Piquet jr. Renault 1:30.132 18
15 M. Webber Red Bull 1:30.176 22
16 R. Kubica BMW 1:30.645 22
17 N. Heidfeld BMW 1:30.689 20
18 G. Fisichella Force India F1 1:30.729 22
19 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:30.838 24
20 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:30.944 26

VT2 :: Tijden
1 H. Kovalainen McLaren 1:28.841 37
2 F. Alonso Renault 1:28.847 35
3 R. Kubica BMW 1:29.056 35
4 K. Nakajima Williams 1:29.091 37
5 S. Vettel Red Bull 1:29.202 4
6 J. Trulli Toyota 1:29.207 41
7 N. Rosberg Williams 1:29.257 40
8 R. Barrichello Brawn GP 1:29.305 35
9 M. Webber Red Bull 1:29.383 39
10 N. Piquet jr. Renault 1:29.401 38
11 F. Massa Ferrari 1:29.416 38
12 J. Button Brawn GP 1:29.430 33
13 L. Hamilton McLaren 1:29.435 31
14 T. Glock Toyota 1:29.518 40
15 K. Räikkönen Ferrari 1:29.520 33
16 N. Heidfeld BMW 1:29.550 40
17 A. Sutil Force India F1 1:30.081 33
18 G. Fisichella Force India F1 1:30.091 38
19 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:30.295 39
20 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:30.629 37

Hoe serieus kunnen we dit nemen?

Waarschuw beheerder
Vice-voorzitter FOTA: “Opzetten eigen serie is een optie”

De teams verenigd in FOTA verwachten vandaag een brief van Max Mosley, president van de internationale autosportbond FIA, te ontvangen. Daarin zou een officiele reactie van de federatie op de voorstellen van het teamverbod moeten staan.

De renstallen zijn namelijk nog steeds niet happig op de invoering van een budgetlimiet en al helemaal niet op de manier waarop Mosley dat voor ogen heeft. Mocht de situatie niet veranderen, dan is het opzetten van een eigen raceserie een optie voor de teams. Dat bevestigde Toyota-directeur John Howett, tevens vice-voorzitter bij FOTA: “We zijn niet op zoek naar een confrontatie, maar we moeten onze opties afwegen en een alternatieve serie hoort daar bij.”

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 15:30:
John Howett

Dat is sowieso een jankbal eerste klas. Niet serieus nemen :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 15:29:
Hoe serieus kunnen we dit nemen?

Williams valt me op met Rosberg weer eens, maar ook VT2 met Nakajima, zelfde als Kubica en Alonso in VT2, Kubica wel licht gereden volgens mij, Vettel lijkt constant, Ferrari lijkt terug waar het in Spanje gebleven is, en Button zeer zwaar gereden.

Ik ben benieuwd:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 5 juni 2009 om 15:49:
Williams valt me op met Rosberg weer eens, maar ook VT2 met Nakajima, zelfde als Kubica en Alonso in VT2, Kubica wel licht gereden volgens mij, Vettel lijkt constant, Ferrari lijkt terug waar het in Spanje gebleven is, en Button zeer zwaar gereden.

Het is alleen jammer, dat je Williams na de 1e en de 2e training, de rest van het weekend niet meer ziet, Kubica kan snel zijn, Vettel lijkt constant? ja na 4 rondjes stil staan.., Ferrari had een paar problemen met de zachte band, dus hoe of wat weet ik niet, en ja Button wilde eens kijken hoe het achterin was;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 16:02:
Het is alleen jammer, dat je Williams na de 1e en de 2e training

Normaliter zie je dan alleen Rosberg ergens vooraan staan, nu ook Nakajima. Dat was opvallend :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 juni 2009 om 16:02:
Vettel lijkt constant

Toch nog een goede tijd eruit geperst dan :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 5 juni 2009 om 16:41:
Toch nog een goede tijd eruit geperst dan

Lichte wagen kan wonderen doen.

PS: was een probleem met een vibratie in de motor, tog voortaan je Mobiel achter laten Sebas:p

Uitspraak van Fortuna op vrijdag 5 juni 2009 om 16:41:
Normaliter zie je dan alleen Rosberg ergens vooraan staan, nu ook Nakajima. Dat was opvallend

Dat wel, maar dat moment verpeste hij weer met het incidentje samen met Fisichella:p