Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 mei 2009 om 17:55:
Williams is een team wat al jaren niks toevoegd, dus misschien zal dat team maar worden ingeruild voor zo'n ander b-team.
Zegt de fanboy van een team dat pas weer sind 1997 op de kaart staat. Ondanks dat Ferrari een lange geschiedenis heeft, zijn ze altijd achterbaks geweest. Ik noem maar even het actieve suspensie fiasco, waarbij ineens toen Ferrari het niet onder de knie kreeg, de FIA het systeem wist te verbieden.
Iemand die zegt dat de F1 nog toekomst heeft als koningsklasse zonder Ferrari, Renault, Toyota en BMW is gewoon niet helemaal goed bij zijn hoofd
De Formule 1 kan prima zonder de teams van een Renault, Toyota en BMW. Zonder de motoren is een ander verhaal. Maar Renault is ook pas sinds 2000 weer terug, BMW en Toyota hebben als team absoluut nog niets toegevoegd aan de Formule 1 en zijn daarom wat mij betreft direct vervangbaar.
Zoals eerder gezegd, al ou Ferrari de Formule 1 verlaten dan is dat een fikse aderlating. Maar niet onoverkomelijk voor de Formule 1.
Maar sommige mensen denken dat het door die budgetcap eerlijk gaat verlopen
Dat hoor je mij in ieder geval niet zeggen, mocht je op mij doelen. Het budgetlimiet is een goede manier om de exhorbitante uitgaven die teams doen aan banden te leggen. BMW had vorig jaar bijna een derde minder uit te geven dan McLaren en Ferrari, en die kwamen tot de tweede helft van het seizoen meer dan goed mee. Evenmin voor Red Bull en Brawn dit jaar.
Budgetten zijn er simpelweg door de teams al ingevoerd, anders gaf iedereen wel een miljard per jaar uit. Maar het kan, en moet, ook anders kunnen. Met minder hetzelfde bereiken is mogelijk. Mits men er maar over wilt praten en nadenken hoe dit te bereiken.
Het voorstel wat er nu ligt lach ik ook vierkant uit, maar de kern is wel een om over na te denken en wat zeker alles behalve een slecht idee is.
En laat de FIA dan maar eens gaan bewijzen wat legaal en illegaal is
De diffusers doel je op? Dat is toch al lang opgelost
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 mei 2009 om 18:41:
het is in principe belachelijk dat die baan er nog is.
Alle circuits moeten aan bepaalde veiligheidseisen voldoen en Monaco is er nog wel bij, meten met 2 maten noem je dat ook wel.
Helemaal mee eens. Voorbeeldje, Spa Francorchamps is een van de mooiere circuits voor toeschouwers langs de baan en voor de tv, en een interessante en uitdagende baan voor de coureurs. Dit in tegenstelling tot Monaco waar het simpelweg een prestigeoptocht is.
Toch moet Spa Francorchamps miljoenen investeren in aanpassingen aan het circuit uit te voeren, die het circuit niet altijd ten goede komen, om de Grand Prix te behouden. Resultaat:
Spa Francorchamps weet elk jaar met een miljoenenverlies af te sluiten dankzij de leningen die het heeft moeten afsluiten om het circuit te verbouwen. Het circuit wordt ondertussen dodelijk saai, ik noem maar een Blanchimont, Bus Stop, Pouhon en Eau Rouge waar vrijwel niets meer mis kan gaan, maar een circuit als Monaco kan gewoon op de kalender blijven terwijl het gewoon een lange pitstraat is waar men door rijdt.