Partyflock

Forumonderwerp · 601901
10 volgers · 177465x bekeken

Waarschuw beheerder
We hebben lang moeten wachten maar het zit er nu toch echt weer aan te komen:

:bounce:
het nieuwe Formule 1 seizoen!!!!!!!! :bounce:

Ik ben zeer benieuwd hoe het zal gaan lopen met het nieuwe reglement en hoop op een zeer spannend seizoen.....

De volledige kalender voor 2012:
18 maart: Australië
25 maart: Maleisië
15 april: China
22 april: Bahrein
13 mei: Spanje
27 mei: Monaco
10 juni: Canada
24 juni: Europa (Valencia)
8 juli: Groot-Brittannië
22 juli: Duitsland
29 juli: Hongarije
2 september: België
9 september: Italië
23 september: Singapore
7 oktober: Japan
14 oktober: Zuid-Korea
28 oktober: India
4 november: Abu Dhabi
18 november: Verenigde Staten
25 november: Brazilië
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 13:24:
fia is gewoon idioot bezig

nee

constant regelweizigingen om de sport leuker te maken

dat dan weer wel

ok... best leuk om teams te zien klungelen.

precies, de gevestigde orde omschudden

maar ben benieuwd hoe al die sukkeltjes over een paar maandjes lullen als brawn ver voor het einde al kampioen is.

Kan me geen reet roesten. Het ging eigenlijk sinds 1998 maar tussen 2 teams. Williams heeft dan met BMW nog wat speldenprikjes kunnen uitdelen, maar sinds 1998 waren het Ferrari en McLaren die vooraan te vinden waren. Ik vind het GEWELDIG dat een keer dit niet zo is. Dat ik ze zie klungelen, heerlijk!
En als door een regelwijziging, die niet labiel in mijn oren klinkt, de spanning verder terugkeert, is dat alleen maar ten goede van de sport. Dat er dit jaar 1 team bovenuit steekt is puur omdat ze 1.5 jaar ontwikkelingservaring met het huidige reglement hebben. Dat is volgend jaar allemaal weer verdwenen, en dan doen de grote teams ook weer mee. Zelfs met hun 48 miljoen.
Waarschuw beheerder
donateur
maar ben benieuwd hoe al die sukkeltjes over een paar maandjes lullen als brawn ver voor het einde al kampioen is.

Zoals een vriend laatst tegen mij zei: Soms is er gewoon opeens een team die opeens het voor elkaar krijgt om een veel betere auto te bouwen dan de rest. Dat gebeurt nou eenmaal, dat hoort gewoon bij een sport waarin iedereen onafhankelijk een auto ontwikkeld.

Dat heb je nou eenmaal met techniek sporten. En als het Ferrari nu 4 overwinningen had en McLaren 1, dan was er niks aan de hand geweest. Dan was het gewoon logisch dat ze de rest eruit reden, want dat deden ze de jaren hiervoor ook al.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op woensdag 13 mei 2009 om 14:26:
En als het Ferrari nu 4 overwinningen had en McLaren 1, dan was er niks aan de hand geweest. Dan was het gewoon logisch dat ze de rest eruit reden, want dat deden ze de jaren hiervoor ook al.

Uitspraak van Fortuna op woensdag 13 mei 2009 om 13:58:
Kan me geen reet roesten. Het ging eigenlijk sinds 1998 maar tussen 2 teams. Williams heeft dan met BMW nog wat speldenprikjes kunnen uitdelen, maar sinds 1998 waren het Ferrari en McLaren die vooraan te vinden waren. Ik vind het GEWELDIG dat een keer dit niet zo is. Dat ik ze zie klungelen, heerlijk!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, ik had ook gewoon even jouw reactie kunnen lezen voordat ik begon te blaten ;)

Werkzaam bij Basslinerz Music
Waarschuw beheerder
renault schrijft zich ook niet in :)
Waarschuw beheerder
Vooralsnog zijn het dreigingen, en is niets zeker van wat men nu de media in brult:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 13 mei 2009 om 16:11:
Vooralsnog zijn het dreigingen, en is niets zeker van wat men nu de media in brult

Zoals jullie hier vaak zeggen, Waar Rook Is, Is Vuur!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 13 mei 2009 om 15:11:
Het ging eigenlijk sinds 1998 maar tussen 2 teams. Williams heeft dan met BMW nog wat speldenprikjes kunnen uitdelen, maar sinds 1998 waren het Ferrari en McLaren die vooraan te vinden waren. Ik vind het GEWELDIG dat een keer dit niet zo is. Dat ik ze zie klungelen, heerlijk!

als Schumacher fan (enigzins Ferrari) vind ik het ook prachtig om te zien dat het eens helemaal anders is :)

Waarschuw beheerder
Montezemolo: Dan rijden we wel in een andere serie

De hoge man Luca di Montezemolo is ervan overtuigd dat mocht de Formule1 volgens de nieuwe voorstellen van de FIA vormgegeven gaan worden,dat Ferrari dan zal vertrekken. Het legendarische merk Ferrari zal ook in een andere raceserie hetzelfde kunnen presteren en de miljoenen mensen die het merk de laatste dagen al hun steun hebben bewezen zullen het team volgen. De beide coureurs Raikkonen en Massa zien een tweesplitsing van het kampioenschap ook niet zitten en staan pal achter Ferrari.

De strijd tussen de FIA en Ferrari loopt hoog op en het legendarische autosportmerk zette hun stelling kracht bij door te dreigen de sport te verlaten. De FIA reageerde gelaten en daarmee leek er opnieuw geen ruimte te zijn om de verschillende gedachten van de partijen dichter bij elkaar te brengen. Bij Ferrari lijkt men al serieus met andere plannen in het hoofd rond te lopen.

Ferrari denkt aan andere raceserie
Luca di Montezemolo is het ernst en is het gedoe over het budgetplafond en de twee reglementen die op tafel liggen zat. “Het is belangrijk om te weten dat we door onze fans van over de gehele wereld gesteund worden, en dat deze fans dezelfde motivatie hebben die ons tot dit besluit hebben laten komen” aldus Di Montezemolo. “Als we gedwongen worden de sport te verlaten, waar we overigens al 60 jaar aan deelnemen en waar we alle records in termen van overwinningen hebben behaald, dan is dat omdat ze de natuur van de sport willen veranderen.” Hiermee geeft de beste man nog een steek richting de plannen van de FIA.

“Als het echt zo zal zijn, dan moet ik zeggen dat onze wagens in een andere competitie aan de start zullen verschijnen. Daar zullen ze – en daar ben ik absoluut van overtuigd –hetzelfde enthousiasme en passie van miljoenen fans krijgen, zij volgen ons in alle hoeken van de wereld. Racen is een deel van het DNA van Ferrari en dat zal nooit veranderen.”

A1GP als piratenserie
Onze collega’s van Motorsport-Total.com spreken al over een zogenaamde ‘piratenserie’ die door de autofabrikanten in korte tijd op poten zou kunnen worden gezet. Hierbij gaan de gedachte met name uit naar de A1GP. Die raceserie heeft al nauwe contacten met Ferrari, het is namelijk de motorleverancier en ook bij de ontwikkeling van het huidige chassis is het merk nauw betrokken geweest. Groot voordeel om eventueel met de A1GP in zee te gaan zijn de randvoorwaarden die deze serie al heeft opgezet. En voor de organisatie van die raceserie zou het ook een voordeel opleveren in de vorm van financiën.

Massa staat vol achter Ferrari
Ferrari heeft dus een duidelijke stelling genomen: Regels veranderen en anders zijn we weg. Vicewereldkampioen van 2008 Felipe Massa heeft begrip voor de houding van zijn werkgever en vind zelf ook dat twee reglementen absurd zijn. “Ik begrijp volledig de motivatie waarom het bedrijf tot dit punt is gekomen” aldus de Braziliaan. “Het idee om een kampioenschap met twee meetwaarden te hebben, met wagens die bijvoorbeeld zijn toegestaan om flexibele vleugels en een motor zonder torenbegrenzer in te zetten is absurd. We hebben dit jaar al gezien dat de onzekere regels niet alleen tot onduidelijkheid voor ons betrokkenen oplevert, maar juist met name voor de fans. Stel je voor wat er in 2010 staat te gebeuren als de plannen doorgaan.”

Voor Felipe Massa zit er dan ook niks anders op dan afwachten hoe het allemaal verder zal gaan verlopen. Uitkijken naar een ander team komt niet in zijn hoofd op, Ferrari is als een droom voor hem. “Voor een coureur is racen voor Ferrari in de Formule1 als een droom, en ik heb mijn droom uit laten komen. Al toen ik een kind was, was Ferrari voor mij een synoniem voor racen; daarom ben ik ervan overtuigd dat als de Scuderia gedwongen wordt de Formule1 te verlaten, dan zullen er andere competities zijn waar het mogelijk is de Reds op de baan te zetten.”

Raikkonen kan zich Formule1 zonder Ferrari niet voorstellen
Naast Massa kan het team ook rekenen op de oud-wereldkampioen Kimi Raikkonen. Ook hij ziet het niet zitten dat de plannen die de FIA op tafel heeft gegooid in de praktijk worden uitgevoerd. “Het is moeilijk om een Formule1 zonder Ferrari voor te stellen” begint Kimi Raikkonen zijn verhaal over de hele ophef die er op dit moment heerst. “Toen ik nog voor McLaren reed, toen was de Scuderia uit Maranello de maatstaaf, de tegenstander waarmee je werd vergeleken. Vanaf het moment dat ik hier nu ben begrijp ik dat het nog veel meer dan een team is, het is een legende.”

“Ik had altijd de passie voor racen, met alles wat een motor had. Ik dacht altijd dat Formule1 het hoogste van de motorsport was, in termen als competitie en technologie. Echter, als er echt regels zoals die door de FIA zijn opgezet zouden zijn, dan is het moeilijk voor te stellen dat er een Formule1 zal zijn als die we vandaag kennen. Ik kan me niet voorstellen dat coureurs tegen elkaar op de baan racen in wagens die volgens verschillende regels zijn gebouwd. Dat is niet goed voor de sport, maar ook niet voor de fans. Als dat zou gebeuren, dan is dat erg jammer en ik begrijp dat een bedrijf als Ferrari er over nadenkt om ergens anders te gaan racen.”

Steun van andere fabrikanten en teams
Ferrari staat niet alleen, ook teams als Red Bull Racing, Toro Rosso, Toyota en BMW hebben laten weten niks in de plannen van de FIA te zien. En vandaag kwam ook Renault met eenzelfde mededeling: Heroverwegen van deelname aan de Formule1. Mochten de teams zich daadwerkelijk terugtrekken en eventueel een eigen ‘piratenserie’ op gaan zetten, dan mogen de teams die dan overblijven zich ook achter de oren krabben. BrawnGP, Williams en Force India maken allen van een motor gebruik die door een fabrikant wordt gefabriceerd en mochten deze partijen opstappen, dan lijkt nog maar weinig van de Formule1 over te blijven.

Hoe het precies zal gaan uitpakken zal de komende weken helder worden. De partijen zullen voor de Grand Prix van Monaco nog samen in gesprek gaan en de FIA weet een ding zeker, men zal water bij de wijn moeten gaan doen wil men de teams behouden.

Waarschuw beheerder
donateur
Ach het is nu even leuk, maar als je een beetje goed kijkt zijn er op dit moment ook eigenlijk maar 2 teams die mee kunnen stijden, Brawn en RedBull alleen is het nu leuker aangezien Ferrari, McLaren, BMW en Renault ze weer proberen te moeten vangen. Maar net wat Brundle zegt, eerder konden ze 2 seconden van elkaar afrijden zonder er last van te hebben, en dat is nu 1 seconde maar als je niet veel sneller bent dan kun je het gewoon vergeten. En al die regeltjes en dat er maar 1 bandenfabrikant mag zijn heeft nog niet echt allemaal geholpen, door 2 bandenfabrikanten had je nog een keer een verschil tijdens de race nu is alles gelijk (wat goed zou moeten zijn). Als je eigenlijk goed kijkt dan moeten auto's helemaal niet gelijk zijn, aangezien dan altijd de snelste voorop rijdt en daarna de rest. Doe mij gewoon die auto's uit 05 ofzo terug met zo mooie V10, banden zelf kiezen 12 rondjes kwalificatie :respect:. Kan me nog tijden herrineren dat ze gewoon een speciala quali spec hadden, dat waren nog eens tijden :)

Given Brawn's dominance and McLaren's struggles, Mercedes-Benz is considering adding corporate branding to the championship-leading BGP 001.

Brawn GP's use of the Stuttgart marque's engines this year is simply a customer deal, but the package has won four out of the five races so far this season, and is leading the drivers' and constructors' championships.

A three-pointed star was not in Mercedes' original plans for the Brawn linkup, but Norbert Haug said after the Spanish Grand Prix that the scenario is now being ‘considered’.

"We have possibilities and options and it has been offered to us," Mercedes' competition boss, is quoted as saying by the broadcaster RTL.

However, the 56-year-old added that Mercedes does not want to ‘divert’ from its works relationship with McLaren, winner of the 2008 drivers' title with Lewis Hamilton.

Haha wat een stakkers zijn het daar ook.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 20:11:
Als je eigenlijk goed kijkt dan moeten auto's helemaal niet gelijk zijn, aangezien dan altijd de snelste voorop rijdt en daarna de rest. Doe mij gewoon die auto's uit 05 ofzo terug met zo mooie V10, banden zelf kiezen 12 rondjes kwalificatie . Kan me nog tijden herrineren dat ze gewoon een speciala quali spec hadden, dat waren nog eens tijden

En dat zijn die auto's dus nu wel, en dan kom dus idd uiteindelijk op ontwikkeling en niet zoals nu.

2005 was een geweldig jaar, ook al werd mijn favo dik om zijn oren gereden:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 mei 2009 om 20:06:
Montezemolo: Dan rijden we wel in een andere serie + een heel lang stuk tekst

Denk dat het voor de teams zoals Ferrari, BMW, Toyota & Renault ook een belangrijk punt is dat heel veel technieken die in de straatauto's wordt geplaatst voorkomt door technologische vindingen uit de Formule 1. Het KERS systeem is op dit moment zoiets wat nu steeds vaker toegepast wordt in nieuwe 'hybride' auto's (Mercedes E klasse had het volgens mij). De auto's die Ferrari op straat zet, en wij kunnen kopen zitten vol met snufjes, welke uit de F1 komen. Met een budget plafond stoppen deze vindingen, aangezien de werking meestal niet in de praktijk getest kan worden zonder dat het geld en dus op het budget snijdt en/of doorberekend gaat worden aan de consument, de Formule 1 was hiervoor ideaal. Men rijdt met auto's rond waar iedereen het fijne van wilt weten doordat het zo futoristisch is.

Door de beslissing van de FIA om deze regels in te gaan stellen, wordt de race (misschien) wel spannender. Maar de alure, het charisma en voornamelijk die vindingen uit de Formule 1 gaan daardoor verloren. Ik denk dat veel mensen niet eens voor zich kunnen beelden hoeveel technologie uit onze hedendaagse auto's uit de Formule1 komt. Een 2de verliezer gaat uiteindelijk dan toch de consument worden.

Waarschuw beheerder
Ferrari bluft niet!

Ferrari gaat er prat op dat ze volgend jaar niet in de Formule 1 meedoen als de kostenreductie blijft bestaan.

Piero Ferrari, de 63 jaar oude zoon van Enzo Ferrari, heeft vandaag gezegd dat het team dat de naam van zijn familie draagt terug zou kunnen keren naar zijn oorsprong in de autoracerij als ze gedwongen worden hun dreigement waar te maken om de Formule 1 te verlaten. Dat dreigement is geuit naar aanleiding van het plan van de FIA om de kosten te drukken en een tweeledig technisch reglement op te zetten.

“Ik geloof zeker dat als je naar het verleden van Ferrari kijkt, dat het beeld van het team voortkomt uit de overwinningen in de 24 uur van Le Mans, de sportcarracerij en de GT-klasse. We kunnen onze afkomst niet verloochenen, en de passie van mijn vader huist nog altijd in het team. Maar we willen racen onder duidelijke reglementen en starten vanaf hetzelfde punt”, aldus Piero tegen The Guardian.

De Targa Florio, de Mille Miglia en de Le Mans races waren voor Ferrari de eerste grote successen aan het eind van de jaren ’40, voordat in 1951 de eerste van 209 overwinningen werden behaald in het Wereldkampioenschap Formule 1. Piero Ferrari is nog altijd een directeur en mede-eigenaar van het bedrijf. Zijn vader, zegt hij, zou het ermee eens zijn geweest hoe het team zich nu opstelt tegenover de FIA, en hij bracht in herinnering hoe in 1986 – toen Enzo reageerde op een vergelijkbare politieke impasse – het team dreigde over te stappen naar de Indianapolis 500. “Hij blufte niet”, aldus Ferrari, “hij was serieus en dat zijn wij nu ook”.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 08:04:
De Targa Florio, de Mille Miglia en de Le Mans races waren voor Ferrari

:roflol: wat een seniele oude man is het ook zeg. Ja VROEGER had je daar succes, dat alles heeft je vader afgestoten om maar de Formule 1 te kunnen bekostigen. De Targa Florio bestaat al zelfs niet meer omdat fabrikanten, zoals je eigen bedrijf, het lieten afweten na een serie ongevallen. De Mille Miglia is mede door afwezigheid van Ferrari uitgelopen op een simpel concours met oude auto's, en Le Mans is geen jaren 60 meer waarin je met brute kracht vooraan kon staan.
En dan durf jij omdat je Ferrari in je naam hebt te beweren dat je de Formule 1 niet nodig hebt, en het wilt gaan zoeken in andere raceklassen? :roflol:
Seniele man..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 14 mei 2009 om 09:27:
wat een seniele oude man is het ook zeg. Ja VROEGER had je daar succes, dat alles heeft je vader afgestoten om maar de Formule 1 te kunnen bekostigen. De Targa Florio bestaat al zelfs niet meer omdat fabrikanten, zoals je eigen bedrijf, het lieten afweten na een serie ongevallen. De Mille Miglia is mede door afwezigheid van Ferrari uitgelopen op een simpel concours met oude auto's, en Le Mans is geen jaren 60 meer waarin je met brute kracht vooraan kon staan.
En dan durf jij omdat je Ferrari in je naam hebt te beweren dat je de Formule 1 niet nodig hebt, en het wilt gaan zoeken in andere raceklassen?

Is Wikipedia dus nog ergens goed voor..

een seniele oude man

Als iemand dat zijn Bernie en Mosley dat wel..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 10:07:
Is Wikipedia dus nog ergens goed voor..

Helaas voor jou heb ik voor dat soort dingen te weten geen internet encyclopedie voor nodig :flower:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 10:07:
Als iemand dat zijn Bernie en Mosley dat wel..

Lol.. Mosley voert zijn taken uit die naar aanleiding van een interne denktank van de FIA die met ideeën komt.
Dat hij uitdraagt waar hij voorzitter van is, betekend nog niet dat hij een domme doos is. En over Ecclestone, als jij zo over hem denkt, denk ik dat wenog verhitte discussies kunnen voeren samen;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 14 mei 2009 om 10:52:
En over Ecclestone, als jij zo over hem denkt, denk ik dat wenog verhitte discussies kunnen voeren samen

Het is allemaal leuk en aardig dat Bernie iets wilt doen voor de F1, maar maakt het dan wel iets speciaals en doe het niet zoals Max het doet.

Hij kan ook zijn handjes (in dit geval flapjes) laten wapperen, alleen geld is belangrijk voor hem, of de teams of de fans het wel of niet leuk vinden, boeid hem niet..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 11:05:
alleen geld is belangrijk voor hem, of de teams of de fans het wel of niet leuk vinden

Hier sla je dus weer compleet de plank mis. Het is namelijk niet mogelijk om alleen aan het geld te denken zonder rekening te houden met de fans. Dus als er wordt gedacht aan de commercie van de sport, wordt er altijd in het belang van de fan gedacht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op donderdag 14 mei 2009 om 11:14:
Hier sla je dus weer compleet de plank mis. Het is namelijk niet mogelijk om alleen aan het geld te denken zonder rekening te houden met de fans. Dus als er wordt gedacht aan de commercie van de sport, wordt er altijd in het belang van de fan gedacht.

Dan vraag ik me tog af waar het mis gegaan is, als je kijkt hoeveel plekken leeg waren in de afgelopen 5 races..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 11:22:
als je kijkt hoeveel plekken leeg waren in de afgelopen 5 races

welke races niet..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op donderdag 14 mei 2009 om 11:36:
welke races niet..

Dit jaar valt het gewoon veel meer op..

Kan aan mij liggen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 11:44:
Kan aan mij liggen..

Zal wel. Niet gemerkt dat ze dit jaar in Melbourne/Shanghai op een tijdstip hebben gereden zodat het voor de europeanen prettiger kijken is (de rest van de wereld is toch een stuk minder belangrijk qua fans)

Waarschuw beheerder
De Targa Florio bestaat al zelfs niet meer omdat fabrikanten, zoals je eigen bedrijf, het lieten afweten na een serie ongevallen. De Mille Miglia is mede door afwezigheid van Ferrari uitgelopen op een simpel concours met oude auto's,

Daar gaat de formule 1 nu dus ook naar toe. Straks een leuk oldtimer spektakel waar niemand naar kijkt :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Haha nou als het heel gek zou lopen en Ferrari zal zich terug trekken wat ik serieus nooit zie gebeuren dan is het wel gedaan met de F1.
Waarschuw beheerder
gedaan met de Formule 1 niet, met de geloofwaardigheid van de sport wel.
Ik denk dat ze er volgende week wel allemaal uitkomen, wilt al veel zeggen dat Ecclestone ook bij de vergadering is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fortuna op donderdag 14 mei 2009 om 20:38:
gedaan met de Formule 1 niet, met de geloofwaardigheid van de sport wel.

Vind ik beetje ver gaan. Voor de Ferrari fans is het inderdaad minder prettig, alleen de sport blijft toch gewoon wat het is, ook zonder Ferrari.

Daarnaast zijn het loze dreigementen van Ferrari. Ze geven aan dat ze graag willen blijven, en dat ze bang zijn dat de nieuwe regels de investeringen uit het verleden teniet doen. Naja, stoppen maakt alle investeringen uit het verleden nog veel erger. Zou ook wel dramatisch zijn voor Ferrari als ze na een seizoen als dit gaan stoppen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op donderdag 14 mei 2009 om 22:23:
de sport blijft toch gewoon wat het is, ook zonder Ferrari.

Kijken of je dat nog zegt, als Ferrari idd stopt..
Daarnaast zijn het loze dreigementen van Ferrari

Ferrari is anders bloedserieus en bluffen zeker niet.
Zou ook wel dramatisch zijn voor Ferrari als ze na een seizoen als dit gaan stoppen.

Dramatisch of slim;)?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 mei 2009 om 23:19:
Ferrari is anders bloedserieus en bluffen zeker niet.

Het is ook zeker de bedoeling dat je bloedserieus bent, anders kun je ook niet bluffen. Dus het lijkt me logisch dat het serieus overkomt en door verschillende partijen wordt ondersteund.

En ze zullen ook best wel stoppen als het echt niet bevalt, alleen dat hebben ze niet als doel. Het doel is om nu zo snel mogelijk hun zin te krijgen.

Dramatisch of slim;)?

Heel slim, ja, je zet je slechtste seizoensopening neer en je stopt daarna. Ik zal het altijd als laf zien dat ze niet willen vechten om de top. Als ze er zo van overtuigd zijn dat die budget cap zo geweldig is, dan gaan ze toch volgend jaar met 40mln werken en worden ze zo kampioen?
Kijken of je dat nog zegt, als Ferrari idd stopt..

Dat zullen we dan wel eens zien ja. Ik kan me namelijk goed een sport zonder Ferrari voorstellen.

Waarschuw beheerder
Net of deze hele issue nu over Ferrari gaat..Misschien trok Ferrari weer als eerst de bek los en terecht. Seniele ideeën van de FIA weer :S

Het is toch zo dat de formule 1 altijd een platform is geweest voor fabrikanten om zich te profileren. Nou leuk als regels voor teams verschillen. Dan heb je als constructeur gezien toch veel minder waarde aan zo'n kampioenschap.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 08:18:
Het is toch zo dat de formule 1 altijd een platform is geweest voor fabrikanten om zich te profileren.

En dat kun je niet met 48 miljoen ten opzichte van teams die meer mogen uitgeven en technisch wat meer gebonden zijn?
Nogmaals, ik zou een tweedeling in de Formule 1 niet waarderen, maar ik kan de FIA goed begrijpen en ik vind het plan ansich niet verkeerd.
Hoe de teams er dan weer mee omgaan vind ik ronduit schandalig. Nu al het plan letterlijk afschieten terwijl je de eerste gesprekken met de FIA betreffende de kwestie nog moet voeren. Schreeuwen voordat je geslagen wordt heet dat.

Standpunt tov budgetlimiet + andere activiteiten indien Formule 1 verlaten wordt per team:

Ferrari - Tegen - Verkopen auto's
Toyota - Tegen - Verkopen auto's
BMW - Tegen - Hebben een veelvoud aan raceklassen waarin het actief is, verkopen auto's
Williams - Tegen - Ondanks dat Formule 1 hun enige actieve sector is
Red Bull + STR - Tegen - Hebben blikjes te verkopen als ze uit de Formule 1 stappen
Renault - Tegen - Verkopen auto's

McLaren - Neutraal - Heeft geen andere racedivisies, Formule 1 is het enige.
Brawn - Neutraal - Formule 1 is hun enige bestaansrecht
Force India - Neutraal - Hebben enkel de Formule 1 als platform

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 15 mei 2009 om 09:29:
En dat kun je niet met 48 miljoen ten opzichte van teams die meer mogen uitgeven en technisch wat meer gebonden zijn?
Nogmaals, ik zou een tweedeling in de Formule 1 niet waarderen, maar ik kan de FIA goed begrijpen en ik vind het plan ansich niet verkeerd.

Ben ik met je eens..Budgetplafond heb ik ook geen moeite mee, maar dat nieuwe teams meer mogen testen en andere privileges krijgen staat me niet aan..

Hoe de teams er dan weer mee omgaan vind ik ronduit schandalig. Nu al het plan letterlijk afschieten terwijl je de eerste gesprekken met de FIA betreffende de kwestie nog moet voeren. Schreeuwen voordat je geslagen wordt heet dat.

Niet mee eens. Geloof toch dat de teams voor eind mei zich moeten inschrijven voor 2010, nou lijkt me dat het voor die tijd duidelijk moet zijn! Dus dan trek de bek maar los en dreig maar als je het niet aanstaat. Moeten ze dan, afwachten en weer over zich heen laten lopen.:s

Standpunt tov budgetlimiet + andere activiteiten indien Formule 1 verlaten wordt per team:

Ferrari - Tegen - Verkopen auto's
Toyota - Tegen - Verkopen auto's
BMW - Tegen - Hebben een veelvoud aan raceklassen waarin het actief is, verkopen auto's
Williams - Tegen - Ondanks dat Formule 1 hun enige actieve sector is
Red Bull + STR - Tegen - Hebben blikjes te verkopen als ze uit de Formule 1 stappen
Renault - Tegen - Verkopen auto's

McLaren - Neutraal - Heeft geen andere racedivisies, Formule 1 is het enige.
Brawn - Neutraal - Formule 1 is hun enige bestaansrecht
Force India - Neutraal - Hebben enkel de Formule 1 als platform

Nou lijkt me dus duidelijk dat het hele idee v/d baan gaat. Opzet was toch om het voor nieuwe teams makkelijker was in de F1 te stappen, leuk 3 teams erbij en 6 teams waarvan meerdere de f1 hebben gemaakt tot een succes vertrekken :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op vrijdag 15 mei 2009 om 08:08:
Dat zullen we dan wel eens zien ja. Ik kan me namelijk goed een sport zonder Ferrari voorstellen.

Dat is knap als je bekijkt dat het team van Ferrari al vanaf het begin mee rijdt, wel eens waren van te voren met motoren van Lancia of Alfa Romeo, dus je kan dat helemaal niet voorstellen..

Waarschuw beheerder
Ferrari wil geen compromis

Het Italiaanse team Ferrari meldde dat er “geen compromis” van hun kant mogelijk is tijdens de vergadering tussen de FOTA en de FIA in het hotel van Heathrow, dat vanmiddag zal plaatsvinden. Het gaat over de toekomst van de sport.

“Formule 1 is geen gevangenis”, zei Piero Ferrari, “we kunnen eruit wanneer we dat willen”. Ferrari is één van de vijf teams die hebben gedreigd op te stappen uit de sport als de reglementen voor 2010 niet drastisch worden aangepast. Het gaat onder andere om de budgetlimiet van £ 40.000.000, ongeveer € 45.000.000, en om de daaraan gekoppelde ongelijke technische reglementen.

Piero Ferrari zei: “We willen geen maximum budget, we willen dezelfde, duidelijke regels voor iedereen. We willen kunnen investeren in de auto’s, in de motoren, in de ærodynamica, in de technologie van de auto’s. We willen niet zien dat de Formule 1 net zo wordt als alle andere Formuleklassen. Er is geen compromis mogelijk”.

Aan de andere kant heeft de FIA laten weten dat ze zich niet laten vertellen door de teams wat ze moeten doen en laten en hebben nogmaals gemeld dat de uiterste inschrijfdatum voor deelname voor 2010 op 29 mei 2009 is gesteld. Er zal een boete worden uitgedeeld voor inschrijving ná die datum.

Omdat beide kampen een groot ego hebben en beide kampen niet bereid zijn water bij de wijn te doen, is het moeilijk te voorspellen wat de uitkomst zal zijn van de vergadering. De algemene verwachting is dat Ferrari de sport niet zal verlaten. Bernie Ecclestone zal ook aanwezig zijn en zal er wel voor zorgen dat het team uit Maranello blijft.

Dus er moet een soort van compromis worden gesloten. Zoals het er nu naar uitziet is het niet het budgetplafond dat het hete hangijzer is maar de uitvoering ervan. Ferrari is vastbesloten de FIA ervan te weerhouden dat externe accountants in hun boeken gaan neuzen – iets waar Briatore ook niet echt oren naar heeft.

De meest waarschijnlijke oplossing is dat het maximum budget omhoog gaat zodat beide kampen zonder gezichtsverlies kunnen vertrekken, terwijl de teams een overeenkomst sluiten met de FIA over de onafhankelijke waarnemers. Een beslissing zal vandaag niet vallen en verwacht wordt dat dit hele verhaal nog enige tijd voort zal slepen totdat volgende week de Grote Prijs van Monaco wordt verreden.

Bron: Expressbuzz.com

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 10:06:
dus je kan dat helemaal niet voorstellen..

jawel:)
de grootsten in de sport zijn allemaal wel eens weggegaan.. Schumacher is het meest recente voorbeeld.
Je hebt Tyrrell, Lotus, Brabham en de Ford motoren als voorbeeld al gehad. Ferrari is niet de Formule 1. Ze maken er deel van uit, en ja het zou een groot gemis zijn, maar een Formule 1 zonder Ferrari kan ik me ook prima voorstellen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 09:38:
Niet mee eens. Geloof toch dat de teams voor eind mei zich moeten inschrijven voor 2010, nou lijkt me dat het voor die tijd duidelijk moet zijn! Dus dan trek de bek maar los en dreig maar als je het niet aanstaat. Moeten ze dan, afwachten en weer over zich heen laten lopen.

Vanaf de 22e staat geloof ik 2 of 3 weken lang de inschrijving open. En ik doelde meer op het feit dat ze niet proberen eruit te komen door democratisch nee te stemmen tegen het plan op die vergadering, maar vooraf al oorlog gaan voeren. Dat vind ik schandalig, en al helemaal van Ferrari aangezien zij juist nog de meeste privileges van alle teams krijgen.
Maargoed, dit kan ook gewoon (zeer waarschijnlijk wel) bij het spelletje horen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 15 mei 2009 om 13:18:
En ik doelde meer op het feit dat ze niet proberen eruit te komen door democratisch nee te stemmen tegen het plan op die vergadering, maar vooraf al oorlog gaan voeren.

Net of het bij de FIA allemaal zo lekker democratisch gaat..Nee vind dit echt zwaar terecht van Ferrari en andere teams.

Hamilton ‘doodmoe’ van politieke spelletjes
'Het voelt alsof ik naar de gevangenis moet'
[15-05-2009] Lewis Hamilton heeft zijn buik vol van alle politieke perikelen waarin hij dit seizoen verzeild is geraakt. De Brit heeft nog maar weinig lol in de Formule 1.

“Ik ben niet begonnen met racen om me als een politicus te moeten gedragen”, zegt de McLaren-coureur vandaag in The Times. De affaire in Melbourne en Maleisië, waar Hamilton werd veroordeeld wegens liegen tegen de stewards, is hem niet in de koude kleren gaan zitten.

“Ik weet dat ik een fout gemaakt heb, maar toch voelt het alsof ik naar de gevangenis moet terwijl ik onschuldig ben”, zegt hij. “Het beïnvloedt het racen niet, maar mijn leven wel. Ik hield van de Formule 1, maar dat is nu niet meer zo.”

Met weemoed denkt hij terug aan zijn jaren in lagere raceklassen. “Daar ging het alleen om het racen zelf. De mensen die op het circuit waren, de teams, iedereen kwam alleen voor het racen. In de Formule 1 zijn zoveel andere dingen gaande, dat het een stuk minder prettig is.”

:roflol: :frusty: Tis allemaal ook niet makkelijk als die niet de snelste wagen heeft. Net of ie dit niet twee jaren heeft meegemaakt, echt hierdoor verlies ik gewoon al het respect voor hem. Jankerd!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 14:54:
Tis allemaal ook niet makkelijk als die niet de snelste wagen heeft. Net of ie dit niet twee jaren heeft meegemaakt, echt hierdoor verlies ik gewoon al het respect voor hem. Jankerd!!

Same here, alhoewel hij wel gelijk heeft met de politiek natuurlijk.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 14:54:
Net of het bij de FIA allemaal zo lekker democratisch gaat

Jawel 8)
Hun denktank komt met ideeen, die worden voorgelegd aan de teams. Daarover kan men discussieren;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op vrijdag 15 mei 2009 om 15:26:
Same here, alhoewel hij wel gelijk heeft met de politiek natuurlijk.

Wist die voordat ie erin kwam..Wat een sjappie zeg, eerst al dat commentaar na de race, huilen huilen...Keek toevallig net de bbc toen. Auto was helemaal niets, lees ik vandaag dat ie zegt dat McLaren een comeback gaat maken. Hoezo paradepaardje van politieke praatjes :s

Heb niets tegen hemzelf want als courreur is die echt wel goed, kovalainen valt echt in het niets bij hem. Maar zijn geloofwaardigheid is nu voor mij wel pleitte

Uitspraak van Fortuna op vrijdag 15 mei 2009 om 15:26:
Jawel
Hun denktank komt met ideeen, die worden voorgelegd aan de teams. Daarover kan men discussieren

Bullshit, niets democratisch. Ideeën worden voorgelegd en daar kan protest tegen worden gemaakt, niet echt normaal democratisch proces. En daarbij als die Mosley en Ecclestone iets in de kop hebbn zitten moet je wel aardig de boel op stelten zetten anders drukken ze het er toch door.

Net als die knappe medaillespiegel, stel dat die er was. Konden ze Button net zo goed nu al de beker geven. Hadden ze er ook zo doorgedrukt, het is dat het regelement het niet toeliet maar eerdere protesten van teams deden ze niets op uit!

Waarschuw beheerder
Nog geen akkoord tussen FIA en FOTA
Ferrari stapt desnoods naar de rechtbank
[15-05-2009] Het spoedberaad over het budgetplafond tussen de FIA en constructeursorganisatie FOTA heeft zijn vruchten nog niet afgeworpen. Vandaag werd er de hele dag op luchthaven Heathrow in Londen vergaderd maar de partijen kwamen er niet uit.
Mosley houdt voet bij stuk. Daar zal Briatore niet blij mee zijn.De organisator van het Formule 1-kampioenschap, de FIA, wil het budgetplafond voor 2010 niet uit het raam gooien. Dat is vandaag wel duidelijk geworden. Wat nu ook duidelijk is, is dat Ferrari met juridische stappen tegen het overkoepelende autosportorgaan dreigt.

De Italianen claimen namelijk het recht op een veto te hebben. Vooralsnog trekt de FIA zich van die mogelijke veto echter niets aan. De Scuderia wil daarom naar de rechtbank in Parijs stappen als de reglementen voor 2010 blijven zoals ze nu zijn.

De discussie verhardt dus, al zegt FIA-president Mosley dat het een vriendelijke vergadering was. Een ding is zeker: als het budgetplafond in 2010 werkelijkheid is, is de Formule 1 sowieso drie teams rijker. Maar ook vier teams armer: Ferrari, Renault, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso willen niet in een kampioenschap met ongelijke reglementen rijden.

BvdB
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 mei 2009 om 18:20:
De discussie verhardt dus, al zegt FIA-president Mosley dat het een vriendelijke vergadering was. Een ding is zeker: als het budgetplafond in 2010 werkelijkheid is, is de Formule 1 sowieso drie teams rijker. Maar ook vier teams armer: Ferrari, Renault, Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso willen niet in een kampioenschap met ongelijke reglementen rijden.

Maar waarom zou de FIA de teams willen rijden met twee regelementen? :s Het is toch ook krankzinnig? Gewoon het budgetplafond invoeren, maar dan niet met die 45 miljoen, maar bijvoorbeeld met 70 miljoen. En dus met één regelement. Je krijgt dan alleen wel oorzaak en gevolg. Het team 'Lola' heeft zoiezo al toegezegd om in 2010 op de grid staan onder de huidige regels dus met het budgetplafond van 45 miljoen. Grote kans dus 'nieuwe' teams kunnen en zullen afhaken als de regels worden aangepast. Als FIA sta je dus behoorlijk tegen de muur. Maar ik zie het niet gebeuren dat het zover komt dat er vier teams vertrekken, maar als er 2 teams vertrekken en er komen 4 teams bij zal de FIA het ook prima vinden. :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Arno op zondag 17 mei 2009 om 09:58:
maar dan niet met die 45 miljoen

Waarom niet met 45mln? Blijkbaar is Ferrari (+ andere) zo bang voor een budget limiet van 45mln met test mogelijkheden dat het blijkbaar meer dan genoeg is om een goede auto neer te zetten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Damien op zondag 17 mei 2009 om 10:24:
Blijkbaar is Ferrari (+ andere) zo bang voor een budget limiet van 45mln met test mogelijkheden dat het blijkbaar meer dan genoeg is om een goede auto neer te zetten.

Ik denk eerder dat ze denken dat het te weinig is.:d
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Arno op zondag 17 mei 2009 om 12:55:
Ik denk eerder dat ze denken dat het te weinig is.:d

Eh ja, ze denken dat het testen nu al teveel voordeel heeft, laat staan als ze nog een hogere limiet krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Die budgetcap is gewoon 1 grote grap, je kan de klok er nu al gelijk op gaan zetten dat iedereen overal mee gaat rommelen en dat in 1x sponsoren ipv het team te gaan betalen gewoon hun onderdelen gaan betalen. Gewoon simpelweg niet te controleren, en dat moeten ze bij de FIA toch ook wel weten. Maarja die Mosley kan beter die hoeren van hem wat gaan temmen, ipv al die belachelijke regeltjes in de F1 te verzinnen.

Waarschuw beheerder
Mosley: "Dubbele reglementen nooit de bedoeling"
18 mei 2009

Max Mosley heeft dit weekend toegegeven dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling was dat de bestaande Formule 1-teams zich meteen aan de budgetlimiet zouden houden. Het doel van de limiet was vooral om nieuwe teams een hand boven de hoofd te houden.
Als nieuwe teams met een laag budget zouden moeten concurreren met de huidige teams, zouden ze rijdende chicanes worden volgens Mosley. Daarom ontstond het idee de teams die zich aan de limiet hielden te belonen met technische vrijheden, maar het was niet de bedoeling dat bestaande teams hier ook gebruik van zouden mogen maken. Dat plan is nu van tafel, maar er komt mogelijk wel uitwisseling van informatie tussen de teams.

Afgelopen vrijdag kwamen Mosley, Bernie Ecclestone en de FOTA bij elkaar om te praten over de limiet, en hoewel er niets concreets is afgesproken, zijn er wel een aantal zaken duidelijk geworden. "We hebben afgesproken dat het goed is dat iedereen onder dezelfde regels gaat rijden. Het is namelijk zo dat enkele bestaande teams ook onder de limiet wilden racen, terwijl dat limiet er was de nieuwe teams te helpen. Daarmee zouden ze geen rijdende chicane worden", vertelde Mosley in een uitgebreid interview met de BBC. "Teams die zich houden aan de limiet, krijgen meer technische vrijheden ten opzichte van de teams die onbeperkt geld spenderen."

"Het idee dat de kosten lager moeten, is wel iets waar iedereen het over eens is en de teams denken een betere manier dan een limiet te weten. Daar willen ze over praten", zei Mosley, die weinig vertrouwen heeft in het plan van de teams, waarvan niet bekend is wat dat plan inhoudt. "Ik ben er erg sceptisch over dat het beter zou zijn dan een budgetlimiet. Bij een limiet heb je namelijk duidelijkheid: iedereen opereert op hetzelfde niveau en het slimste team wint. Het is in ieder geval zeker dat er geen kampioenschap met twee reglementen komt, maar misschien gaat het wel gebeuren dat teams onderling informatie gaan uitwisselen."

"Ik wil de limiet niet verhogen. Dan zouden de geïnteresseerde nieuwe teams het niet meer kunnen betalen. De huidige limiet van 44 miljoen euro is al erg hoog, als je je bedenkt dat dat exclusief de kosten voor coureurs en motoren is. Met een hoger budget kan je in de huidige situatie gewoon niet genoeg sponsoren vinden. Bovendien is het ook in de interesse van de huidige teams, want zo hoeven ze niet onnodig geld uit te geven."

Mosley kwam ook nog terug op de dreiging van Ferrari om de sport te verlaten. De Italiaanse renstal heeft zelfs een aanklacht ingediend tegen de FIA, omdat de reglementen er, volgens de Italianen, erg dictatoriaal zijn doorgedrukt zonder de teams, en met name Ferrari, dat een soort veto-recht kent, te raadplegen.

"Zij noemen het dictatoriaal, maar toen bleek dat Honda de Formule 1 ging verlaten, moesten we een manier vinden om nieuwe teams aan te trekken, want de bestaande teams wilden geen garantie geven dat ze lange tijd zouden blijven", aldus Mosley. "De afgelopen twee maanden wilden we meerdere malen met de teams om de tafel gaan zitten, maar zij weigerden dit. Ze hoopten misschien dat als ze lang genoeg zouden wachten, er niets zou gebeuren, maar nu is de tijd op."

"Formule 1 zonder Ferrari is niet zo goed als een Formule 1 met Ferrari, en het zou zeker jammer zijn ze te verliezen. Maar op het moment dat we zeggen niet zonder ze te kunnen, bepalen zij de regels, en dat moeten we niet hebben."

Waarschuw beheerder
Mosley: "Teams dreigen deadline te missen"
18 mei 2009

De teams moeten zich officieel voor 29 mei aanmelden voor het seizoen 2010, maar FIA-president Max Mosley vreest dat een aantal teams de deadline niet gaat halen omdat er nog altijd geen akkoord is bereikt over de regels. Mosley en de teams hebben vorige week vrijdag wel afgesproken dat de technische voordelen die teams zouden krijgen als zij zich aan de budgetlimiet houden, van de baan zijn. 
Mosley weigert echter het budgetplafond in zijn geheel af te schaffen, nu allerlei partijen al hebben laten weten met een nieuw team in de Formule 1 te willen komen als de budgetlimiet overeind blijft. Ook het verhogen van het budgetplafond ziet hij niet zitten. De teams zouden nu aan een alternatief plan werken, maar daarmee lijkt het onwaarschijnlijk dat de FIA en de teams het nog voor het einde van deze maand eens zullen worden. "Ik denk dat ergens tussen de drie en de zes teams zich voor de deadline zullen inschrijven", vertelde Mosley tegen het Britse Autosport. Teams die zich na de deadline nog willen aanmelden, kunnen rekenen op een boete en lopen het risico dat de grid reeds gevuld is door nieuwe teams. "Als teams zich na de deadline nog willen inschrijven, dan kan dat alleen als er nog plek is."

Waarschijnlijk zal er tijdens de Grand Prix van Monaco verder worden gesproken.

Waarschuw beheerder
fijn dat die ss slet max dr ook gewoon voor uitkomt dat het ze alleen maar gaat om die extra inkomsten van die nieuwe teams met eventuele sponsors.

Waarschuw beheerder
Ferrari verliest beroep tegen regelgeving

Ferrari heeft het protest tegen de plannen van de FIA omtrent een budgetplafond verloren. De Italiaanse renstal sleepte de FIA voor de rechter om haar gelijk te krijgen, maar hoorde van de Franse rechter dat het geen geldige redenen heeft om de voorgestelde plannen van een budgetplafond van 44 miljoen euro te dwarsbomen.

De uitspraak betekend dat de deadline voor het inschrijven voor het 2010-kampioenschap (29 mei aanstaande) hard dichterbij komt. De teams moeten nu heel snel akkoord zien te bereiken met de FIA, anders zal het startveld van volgend seizoen compleet anders zijn dan dit jaar.

Ferrari heeft samen met Red Bull Racing, Toyota en Renault al laten weten zich terug te trekken uit de Formule 1 als er geen wijzigingen plaatsvinden.

Ferrari ligt op ramkoers

Ferrari lijkt momenteel op ramkoers te liggen. Vandaag verloor de Italiaanse renstal het beroep tegen de nieuwe regelgeving voor 2010 en dus blijft er nog een vraagteken staan achter de naam van Ferrari voor komend jaar. Ondertussen staan er nieuwe teams klaar om de Formule 1 juist binnen te treden. Maar volgens Ferrari hebben die teams een laag niveau.

Onder andere Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos en iSport staan in de rij om toe te treden tot de hoogste autosportklasse. Maar volgens Ferrari hebben die teams weinig te zoeken in de Formule 1. "De mensen die bij Ferrari werken konden hun ogen niet geloven toen ze een papiertje onder ogen kregen met namen van nieuwkomende teams", zo luidde een verklaring.

"Kijkend naar de lijst, die gisteren bekend werd, kun je geen enkele beroemde naam vinden. Kan een wereldkampioenschap met deze teams dezelfde waarde hebben als de Formule 1 van hedendage? In dat geval kunnen we het kampioenschap omdopen tot de naam Formule GP3."

Waarschuw beheerder
donateur
Tja kan het niet beter verwoorden, dit is een koningsklasse geen b-sport zoals de A1GP. Maarja dat de FIA de F1 naar de schijt heeft geholpen de afgelopen paar jaar moge duidelijk zijn. Wat heb je in godsnaam aan die veldopvulling, iedereen weet denk ik ook nog wel hoe het ging met Lola in 1996 geloof ik :lol:. En het is in principe ook niet eerlijk aangezien er in die 40 miljoen wat ze mogen besteden niet de salarissen van de coureurs zijn inbegrepen, waardoor de mindere teams gewoon zorgen dat ze een talentvolle goedkope coureur hebben en de topteams moeten bakken met geld investeren om 1 van de toppers te hebben. Maar moeten het verder wel doen met hetzelfde budget, en verder vraag ik me in godsnaam af hoe ze die budgetcap willen controleren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ferrari reageerde uiterst kinderachtig door te gaan stellen dat de nieuwe 8 inschrijvingen niets zullen toevoegen aan de Formule 1.
Nou het spijt me zeer, maar van de klagende teams zijn er ook een aantal, waaronder Toyota en BMW, die simpelweg er niet zitten om echt het ultieme te bereiken. Anders hadden ze dat met die enorme budgetten al lang gedaan.
Als de nieuwe inschrijvingen, Lola, USF1 Team, Campos Racing, iSport International, Epsilon Euskadi,Formtech (ex Super Aguri), Wirth Researc en Ray Mallock, het wel redden om een auto te bouwen die aan de reglementen voldoet en daarmee binnen 1.5 seconde van de voorsten in het middenveld staan, dan doen ze het geweldig. Dan slaat de deur kei en keihard dicht voor de neus van de Italianen.
Hoog inzetten heeft dus totaal nog niets gebracht voor Ferrari, en Ferrari zal straks als eerste concessies moeten doen als het nog serieus genomen wilt worden en niet als een stelletje jankerds afgeschilderd wilt worden. De FIA zet het budgetplafond gewoon door, welliswaar wellicht verhoogd maar dan nog.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fortuna op woensdag 20 mei 2009 om 15:16:
Ferrari reageerde uiterst kinderachtig door te gaan stellen dat de nieuwe 8 inschrijvingen niets zullen toevoegen aan de Formule 1.
Nou het spijt me zeer, maar van de klagende teams zijn er ook een aantal, waaronder Toyota en BMW, die simpelweg er niet zitten om echt het ultieme te bereiken. Anders hadden ze dat met die enorme budgetten al lang gedaan.
Als de nieuwe inschrijvingen, Lola, USF1 Team, Campos Racing, iSport International, Epsilon Euskadi,Formtech (ex Super Aguri), Wirth Researc en Ray Mallock, het wel redden om een auto te bouwen die aan de reglementen voldoet en daarmee binnen 1.5 seconde van de voorsten in het middenveld staan, dan doen ze het geweldig. Dan slaat de deur kei en keihard dicht voor de neus van de Italianen.
Hoog inzetten heeft dus totaal nog niets gebracht voor Ferrari, en Ferrari zal straks als eerste concessies moeten doen als het nog serieus genomen wilt worden en niet als een stelletje jankerds afgeschilderd wilt worden. De FIA zet het budgetplafond gewoon door, welliswaar wellicht verhoogd maar dan nog.

Buiten Lola, heeft de rest geen geschiedenis, nee de F1 wordt niet meer zoals het was.

Als Ferrari hun poot stijf houd en uitstapt, dan volgt de rest, wat moet je met een F1 zonder Hamilton, Alonso, Raikkonen en Massa?.