Partyflock

Forumonderwerp · 598936
Het halen van een rijbewijs wordt in de toekomst een stuk duurder. Dat zegt de Landelijke Belangenvereniging voor verkeersopleidingsin­stituten (LBVI).
Nu kost het behalen van het roze papiertje gemiddeld nog tussen de 1700 en 2000 euro en daar zou zo'n 1000 euro bovenop komen. Volgens de LBVI komt dat door het monopolie dat het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewij­zen (CBR) krijgt voor het opleiden van instructeurs voor de nieuwe lesmethode Rijopleiding in Stappen (RIS).

Kosten
Deze nieuwe rijopleiding wordt binnenkort ingevoerd. De LBVI verwacht dat de rij-instructeur de hoge kosten van deze verplichte bijscholing doorrekend aan de leerling. Op zijn beurt moet de leerling meer lessen volgen en vier examens doen.

Kort geding
De LBVI heeft een kort geding aangespannen tegen de huidige opzet van het RIS. Het CBR en het ministerie van Verkeer en Waterstaat zijn gedagvaard. De organisatie vindt dat opleiding en examinering gescheiden moeten blijven. "Het in één hand krijgen van opleiden en examineren brengt een ernstige vorm van belangenverstrengeli­ng met zich mee," vindt de LBVI.

pfffffff :P ben ik ff blij dat ik em al heb :P :bounce:
Mijn buurman heeft gelukkig een autorijschool... Dat scheelt weer:P
laatste aanpassing
jahoor!!! dat meen je niet!!! k ben net bezig, was allang blij dat k voor me lessen maar 28 euro per uur hoefte te betalen maar zo schiet t helemaal niet op!!!

Wat een onzin, het is allemaal al zo duur..
Ik betaal 1000 euro, voor 25 lessen van 5 kwartier INCLUSIEF afrijden(165euro)... Das nog wel te doen..
Maar om afrijden aan te vragen heb je ook weer papieren nodig en dat kost ook weer geld...
En dan ook nog je theorie.....

Tis echt belachelijk eigelijk, mag in april afrijden en hoop dat ik er in 1 keer vanaf ben....
in april pas als je het al aangevraagt hebt? ik vroeg het 2 weken geleden aan en mag volgende week al...

o,dat is veel beter ja... Maar ja, ik heb weer pech...

GESLAAGD???

hehe
gelukkig heb ik hem al!!!!!
Ik denk dat ik er dan toch maar is ff snel aan moet beginnen, voordat het nog duurder word dan dat het al is :S

pfoe!!! ik blij dat ik hem al heb :)

Had je maar eerder geboren moeten worden..:D

Heb dat ding allang, maar sneu dat ze de prijzen omhoog gooien, ze kunnen veel beter zichzelf richten op de kwaliteit :S
Ik heb hem gelukkig ook al, maar ze maken het zo duur om al die aso's als :bier: psychogabber :[ van de weg te houden O:)

Ik ben net pas begonnen, maar betaal voor een volledig pakket (25 lessen + Praktijk en praktijkgarantie) maar 760 euro!!! Kijk dan doe je het goed :D
-----> Master Ray :

haha ik rij redelijk hard maar niet aso :P want ik heb pas 1 ongeluk gehad en paar kleine foutjuhs in bochten :S maja beter dan een zondag rijder zoals jou :P 90 KM i.p.v 120 op de snelweg :P ;)
Ohhh, lullo :-). Ik rij helemaal geen 90. Ik rij ook wel te hard, maar ben geen Formule 1 Coureur...
Aiaiai...... Het gaat van kwaad naar erger..... Moet er maar eens snel mee beginnen dan! :D
tegen de tijd dat ik m ga halen is t vast al veeeel goedkoper geworden :D :vaag: :'(
Kan natuurlijk gewoon naar ARuba gaan en het papiertje daar voor 250 gulden halen ofzo.... Of een goede vervalsing uit Bali... :D
hopen dat het nog ff duurt want ik mag pas over een half jaartje beginnen :S
en dan vinden ze het zeker nog gek ook dat als ze de prijzen zover verhogen dat er veel meer zonder rijbewijs gaan rijden?

jeetje ben ik ff blij dat ik hem al 4,5 jaar heb.... en toen was n rijles van 1 uur nog maar 50,- gulden.. en het examen was 200,- gulden :P
Ik heb me rijbewijs en een een best wel vette auto:P

goh leuk voor je...
Ik heb me rijbewijs en een een best wel vette auto:P

Maar goed dat ik hem al heb :P

En ik heb geen vette auto.
mjah ik heb em niet, en op het moment ook geen (vette) auto..
wel gehad, en ook wel meer dan 1 ;)
Als het straks 1000 euro duurder is geworden kunje nog beter naar curacaou(weet ik hoe je t schrijft) vliegen en daar een paar maandjes blijve. ff werke. Dan je rijbewijs voor 800gulden halen en weet terug vliegen. Is nog goedkoper volgens mij. Hoef je hier alleen nog maar zo'n testje te doen wat die bejaarden ook moeten.

ik had mijn rijles bij een bekende...en hij maakte er vaak een vriendenprijsje van!!!;p

Het is al zo goedkoop he :S NOT.... Ben blij dat ik al bezig ben :D

Ik heb me motorrijbewijs alleen, ben blij dat ik niet zo'n proefrijbewijs krijg als ik voor me auto ga, dat zou niet goed gaan!
dan is het gemiddelde van nederland flink duur!!!!!
1700 euro
ik had mijn rijbewijs voor 850 eurotjes. (maarja voor hoe lang haha heb voorlopig dus ligt aan mijn aso gedrag.)

die rijbewijsen kunnen zeker stukken goedkoper, als je belgen of andere buitenlanders door nederland ziet crossen haha die hebben hun rijbewijs gehaald bij een pakkie boter.

das dan jammer toen ik mijn rijbewijs haalde was de voorlopige net een paar maand uitgesteld dus ikke blij :D:D:D:D:D hahahahhahahahhahaha maja boeien dat ut duurder wordt ik heb hem lekker en ja alles wordt tog duurder dus das dan ook weer nie raar dat de rijbewijs ook duurder wordt, dat wil natuurlijk nie zeggen dat ik ut er mee eens ben ut leven wordt veel en veel te duur gemaakt.
whoeeeeeeeeeii, ik blij dat ik m heb (6) :-d

k heb nou 7 lesen gehad.
maar pappie en mammie betalen toch dus ach;)
t zal idd nog wel ff duren voordat dat ingevoerd wordt :D hoop k voor mensen die nog moeten beginnen.

ben ik al blij dat ik hem pas heb gehaalld hihi, maar toch vind ik de lessen veelste duur nu ook ik moest 35 euro per les betalen en mijn ouders betalen echt niet mee hoor.

kaylee

kut moet hem nog gaan halen maar moet ik eerst goed voor sparen

ik ook moet binnenkort een keer op, hoop dat ik slaag
Gelukkig heb ik hem ook al ruim een jaar!!!

Het was TOEN al vreselijk DUUR trouwens... :-S
Als je al je autorijbewijs hebt en je gaat bijv. voor je motorrijbewijs krijg je nu ook een 5 jarig proefrijbewijs. En dat geldt dan OOK voor je auto rijbewijs!!! :(
gelukkig dat ik mijn rijbewijs al heb....niet normaal meer hoeduur dat is.
47,50 euro voor 75 minuten rijden....echt belachelijk!!

34 euro voor 60 minuten...
Maandag afrijduh dus fok it! (hoop ik :S)
gelukkig heb ik hem al :D

Maandag afrijduh dus fok it! (hoop ik )

hoop het ook voor je!!