Partyflock

301x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Voor wat ?
Waarschuw beheerder
Om auto te rijden ja! ;-)
Waarschuw beheerder
ja sorry ging iets fout, om naar feesten te gaan, vind je 16 jaar te jong?
Waarschuw beheerder
Voor sommigen wel en voor sommigen niet. Als wettelijke regel vind ik 18 prima en 16 te jong dus.
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind 16 wel te jong ja
Waarschuw beheerder
Ligt eraan hoe je bent! :P Als je kan :bounce: is het OK! Volgens mij lopen er wel meer mensen van jou leeftijd op van die feesies!

Ik zag op Qontact nog iemand van een jaar of 25 op de grond liggen "slapen"! Dan heb ik toch wel zoiets van: 'Blijf lekker thuis of gebruik niets!'

Misschien dat je af en toe problemen krijgt om een kaartje te halen! ;)
Waarschuw beheerder
We hadden wel mzzl met de controle op legitimatie, we hebben dr een mooi verhaal van verzonnen dat vond ie wel grappig dus hij zei loop maar door... was wel ff schrikken hoor!

Waarschuw beheerder
Moet kunnen hoor, maar het moet nie veel jonger worden hoor. Have fun!!!
Waarschuw beheerder
16 is te jong! 18 jaar is een mooie leeftijd! Je moet niet te jong in aanraking komen met drugs, nachten feesten, geweld en outgaande party-peops! Zelf begon ik op m'n 15e met feesten en dat was eigenlijk echt te jong! Het eerste feest keek ik m'n ogen uit... zoveel "nieuwe" (positieve & negatieve) dingen gezien die nacht! Tot je 18e moet je eigenlijk gewoon lekker gaan stappen in de plaatselijke discotheek en daarna pas die feesten gaan bezoeken!

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad, te jong.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind eigenlijk van wel!
Toen ik 16 was wilde ik ook dolgraag naar feesten! want me vriend ging ook altijd naar feesten en ik mocht nooit mee.... met als reden dat ik veelste klein was en allemaal kerels rondlopen die onder invloed waren en veel groter en sterker als mij...
en hij wilde niet dat er wat met me gebeurde!
toen vond ik dit behoorlijk stom van hem, maar nu ik het zelf zie dat er soms van die 15/16 jarige rondlopen heb ik nu zelf ook van dit kan helemaal niet!
18 is een goede leeftijd vind ik zelf, en denk ook dat dit goed is voor de sfeer!!!
want ik merk bij ons in de buurt dat ze in kroegen en discotheken zelf 13/14 jarige binnen laten ennuh dit verpest echt de sfeer!

(K)
Waarschuw beheerder
Aan de andere kant kan ik me van een 16-jarige goed voorstellen dat hij schijt heeft aan de regels en lekker zijn eigen gang gaat. Toen ik 16 was vond ik ook niet dat ik ergens te jong voor was.
Waarschuw beheerder
16 moet kunnen maar het ligt helemaal aan de persoon zelf. Ik was zelf ook 16 toen ik naar m'n eerste feestje ging. Voor drugs ben je dan wel te jong denk ik...

Waarschuw beheerder
Ik ben 17 maar er is nog nooit iets fout gegaan met mij op feesten ook niet met drugs (net als mijn vrienden) maaaarrrehh dat :bounce: dat lukt wel!!!

Waarschuw beheerder
je moet gewoon niet te leip bezopen of strak naar een feest gaan als je 16/17 bent. (tenzij je het in de hand kan houden...maja dat roept iedereen 4 minuten voor hij ligt te :bah:
Waarschuw beheerder
jah dat ken ik wel! Daarom hou ik het rustig met dat soort dingen...

Waarschuw beheerder
donateur
Gister ook in de MatriXX, liepen 2 meisjes van 14 rond. Erg jammer, dat is de eerste keer dat ik ze zie lopen, hopelijk ook de laatste keer. Normaal is het deurbeleid daar wel goed!
Loop je zwaar uit je dak te gaan daar, staat er zo'n kleuter voor je neus. Nou sorry, maar dan is de lol er snel vanaf.

Ik snap best wel dat zij ook graag willen stappen, maar laat ze maar eerst ff wachten tot ze een beetje met alcohol enzo om kunnen gaan. (Helaas kunnen sommige ouderen dat ook nog niet!!) De 18 jaar regelgeving is er toch niet voor niets!
Waarschuw beheerder
donateur
16 vind ik ook te jong , 18 = prima leeftijd.

idd beetje jammer als je lekker aant feesten bent met leeftijds genoten en er lopen "kinderen" om je heen. Als we kinders willen zien gaan we wel naar een buurthuis ofzo !!
Waarschuw beheerder
Ik ben 16 :$
Waarschuw beheerder
ik ben zelf ook 16, en ik heb zoiets van ik kan nog wel 2 jaar wachten want wie weet wat voor problemen je allemaal kan krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
16 is wel een coole leeftijd hoor ,lekker rond scheuren op een scootertje. De oudste op school enzo..

maar te jong mi voor party's

Waarschuw beheerder
donateur
nu zeg ik te jong, vind 't maar niks al dat jonge grut op feesten...zelf begon ik echter op m'n 15e...en toen dacht ik er anders over...

Waarschuw beheerder
donateur
Te jong!!! PUNT
Waarschuw beheerder
Als ik er zelf zo overnadenk is 16 inderdaad te jong, maar aangezien ik er zelf nu al helemaal in zit is dat moeilijk om toe te geven.

Je zou bijna kunnen zeggen dat ik er 'spijt' van heb dat ik zo vroeg eraan ben begonnen. Maar eenmaal begonnen...

Waarschuw beheerder
16 is te jong en dat zeg ik omdat ik zo´n ouwe lul ben :S :D

Waarschuw beheerder
te jong
Waarschuw beheerder
Als je je gewoon gedraagt is er voor mij niks aan de hand.

Waarschuw beheerder
donateur
ik ben op mn 18e begonnen, maar vind het niet te jong, de meesten weten zich best te gedragen, maar anderen verpesten het weer.

maar ja, dat heb je met alles he (gabbers, marokkanen, voetbalsupporters etc)
Waarschuw beheerder
16 is te jong voor mij maar ik wordt te oud zo werkt het dus blijf ik wat vaker thuis en zoek ik andere shit op enzo jajjajaja maar 16 is goeie leeftijd om te gebruiken en te feesten komaan niet de wijsneuze gaan uithangen doe lekker gek als je 16 bent en wacht er niet te lang mee gewoon doen!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Waarschuw beheerder
Ik ging op mijn 15e naar mijn eerste gabberfeest, dat was in 1992... :)

Ik was wel blij dat ik bijna 19 was toen ik voor het eerst in contact kwam met drugs... toen wist ik al dat ik het niet nodig had :)

Dus te jong om te feesten met 16 .... nee
Te jong om te gebruiken met 16.... zeker wel....
Waarschuw beheerder
Juist! Electra, ik ben het helemaal met je eens!

Ik heb vroeger dan wel drugs gebruikt, pillen en shit! Ik sta wat dat betreft wel stevig in m'n schoenen, want ik slikte genoeg om me wappie te voelen, maar zorgde dat ik nog wel redelijk helder was! Maar dat doe ik nu ook al drie jaar niet meer! Ik slik nu af en toe een herbal, maar dat is puur om het vol te houden en niet moe te worden! Ik ben ook altijd diegene die moet rijden, omdat ik ook al niet drink!

Eigenlijk ben ik best wel gezond... :)
Waarschuw beheerder
Sommige mensen zijn op hun 16e al heel volwassen en verantwoordelijk. Dus ik vind niet dat je kan zeggen dat je dan te jong bent.

Ik heb toen ik 16 was durgsgebruik bewust afgehouden omdat ik me te jong vond, maar nu denk ik dat je op je 16e niet verpest wordt door drugs, dat gebeurd al veel jonger, bij 10/11 jaar.

16 jarigen weten dat volgens mij best in de hand te houden!
Waarschuw beheerder
WHAAAAAA!!!!
ik ben lekker 15 en ging voor het eerst naar een feest toen ik 14 was!
krijg altijd positieve reacties van mensen en heb nooit last van "JIJ KOMT ER NIET IN"
het gaat er niet om hoe oud je bent maar hoe oud je je voelt en hoe je je gedraagd natuurlijk!
(K)
Waarschuw beheerder
ja precies want ik gedraag me wel normaal geloof ik en wat ik gebruik doe ik met mate ik vin er op zich ook nix mis mee maar ja andere blijkbaar wel...

Waarschuw beheerder
ligt eraan ik was 16 en toen ging ik naar de mega music dance experience
samen met mijn zus jawel :)

maar goed we gebruiken niks (geen drugs bedoel ik)
en ik geloof dat ik toen ook geen biertje genomen heb

maar wel van 23:00 t/m 8:00 gefeest hahahaha
dus van mij mag je mits onderbegeleiding en niet onder de drugs dat kan je later nog vaak genoeg doen :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Te jong??
Nee man!! Ik ga al naar feesten vanaf mn 15de.
Voor pillen en al die kutmeuk vind ik het wel te jong, altijd eigenlijk, maar das mijn mening

Waarschuw beheerder
Als die mensen van 16 die feesten al hebben ontdekt is het meestal ook zo dat diegen met ouderen erheen gaat, wat inhoudt dat als het een beetje goeie vrienden zijn hem/haar geen drugs geven of igg heel weinig... Degene van 16 zijn zelf wijs genoeg denk ik zo, vooral als je naar een feest gaat neem je toch niet gelijk drugs als je 16 bent, je bent waarschijnlijk alleen een biertje gewend, dus ik denk dat de meeste van 16 wel wijs genoeg zijn...
Waarschuw beheerder
16 te jong? nou ligt er aan hoe je bent, op zich is het wel jong, maar als je lekker kan feesten wat boeit het dan. Maar die regels zijn ook ergens goed voor,, dat het geen kinderfeestje wordt want dat is het tegenwoordig overal al. Maar je moet het zo bekijken,, als je 21 bent gaat alles pas echt beginnen, en alles wat je voor je 21 al meemaakt is meegenomen

PIM
Waarschuw beheerder
ben je wel bij de tijd???
ik weet niet of jullie dat weten maar ga jij maar eens als uitsmijter aan de deur staan en om legitiematie vragen, moet je eens kijken hoeveel mensen van 15/16 rond die leeftijd strak voor je staan,en over drugs krijgen, dat moeten die mensen zelf maar weten de verantwoordelijk ligt is aan jezelf en niet aan diegene die het verkoopt

Waarschuw beheerder
tuurlijk wel als je in drugs handelt kun je er wel rekening meehouden aan wie je het verkoopt je moet geen mensen van 14 jaar drugs verkopen...
Waarschuw beheerder
als jij als 14 jarige op een feest loopt zijn er wel 100 of meer mensen waar je kan vragen"mag ik een pilletje?"dat ze het gewoon verkopen,natuurlijk kan diegene die je het verkoopt naar je leeftijd vragen maar op zekers dat dat meisje/gast zegt dat ze 18 ofzo is,tegenwoorig lijkt de jeugd veel ouder,je kan bijna niet zien of een meisje nou 15/18 zijn!

Waarschuw beheerder
ja missparty jij hebt gelijk, je ziet het idd niet meer ik hoorde net nog op het nieuws dat jongens van 10 jaar al in de pubertyd zitten. jij ziet er trouwens ook niet uit als een 15 jarige, en je ziet er heel mooi uit ook, ik ben spontaan verliefd op je geworden, echt waar...
Waarschuw beheerder
bij de laatste opmerking sluit ik me aan

helemaal

ik kan me ook niet voorstellen dat ze jou zouden weigeren aan de deur
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind 16 niet te jong, zelf was ik ook 16 (opening MysteryWorld 1996) en de vrienden waarmee ik ging waren alledrie 15. ik ben toen echt wel van feesten gaan houden (L)
we zaten toen ook alleen nog aan de weed of aan de smartdrugs en dat is niet echt zwaar boeiend (behalve S5 dan :vaag: )
Waarschuw beheerder
donateur
99% van de jongeren op die leeftijd vind ik te jong!!
Waarschuw beheerder
ik kan niet zeggen te jong... toen ik naar mijn eerste feest ging was ik 14½

:P
Waarschuw beheerder
Kijk het ligt eraan hoe je je gedraagt ik vin t op zich logisch dat ze ergens een minimum grens moeten stellen en ik kan me ook wel voorstellen dat er huppelkutten van 16 zijn waar andere oudere mensen zich aan gaan irriteren maar als je je gewoon kan gedragen is er toch nix mis mee? En dr zijn genoeg 18+sers (laat ik ze maar ff zo noemen) die zich minder verantwoordelijk gedragen dan ik met mn 16 jaar... (hierbij wil ik ook weer niet zeggen dat ik heilig ben ofzo...)

Waarschuw beheerder
16 is te jong!!!!

Mijn broertje is 16 en die hoef ik echt nog niet op een feest tegen te komen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik vind dat 16 best wel moet kunnen, zolang ze zich maar normaal gedragen...
Waarschuw beheerder
Ik was 17 toen ik naar me eerste feessie ging, das dus vorig jaar. Het was voor 18+, en ik ben maar klein, dus vette mzzl dat ik erin ben gekomen! Maar ze zien het heus wel alleen zeggen ze er niet altijd wat van.
Ik had ook schijt aan die regels, dus als ik jou was ging ik lekker verder feesten!

:bounce::bounce::bounce:
Waarschuw beheerder
ja zolang ik niet geweigerd word ga ik ook gewoon maar was errug nieuwsgierig naar de meningen...
Waarschuw beheerder
sommige zijn te jong ja
Waarschuw beheerder
Als ze dalijk ook 16 jarige toelaten.
Krijg je ook gelijk 13 14 jarige die 16 lijken !

Waarschuw beheerder
21 is de leeftijd.
weg met puberende teenage turtels.
Die gaan maar naar de plaatselijke discotheek.
Waarschuw beheerder
ja als ze in die plaatselijke discotheek behoorlijke hardhouse of techno zouden draaijen en t een beetje ruime locatie is overdenk ik t wel nog een keer maar zolang dat niet zo is...
Maar daar moe'k je wel gelijk in geven SxOtSc..
Waarschuw beheerder
Ik vind het absoluut niet te jong, naar Masters of Hardcore was ook een jongen van 16 en zelfs een van 15 met ons mee, en die hebben de hele nacht zwaar uit hun plaat lopen gaan! ZONDER drugs, ZONDER irritant te doen! Ik heb liever een relaxt iemand van 16, dan iemand van 20 die irritant loopt te doen!

Kijk, voor drugs is het wel een erg jonge leeftijd ja, maar hoeveel mensen zijn er hier niet voor hun 18e mee begonnen?

En ik sluit me verder ook bij kamikaze aan :P.
Waarschuw beheerder
Je moet gewoon doen wat je moet doen Qnijn.
als jij jezelf er oud en wijs genoeg voor vind
moet je zeker gaan je komt tenslotte binne.
en toen ik 16 was wou ik ook nix lievers

Waarschuw beheerder
Ik vind het te jong. Ben zelf om m'n 23e naar m'n eerste echte feest gegaan. Ben ook blij dat ik niet eerder met feesten ben begonnen, vind het allang goed zo.

Waarschuw beheerder
3/4 van jullie zegt te jong maar waar hingen jullie uit op die leeftijd??????????????????

ook op feesten dus zeg dan niet dat 16 te jong is want ik begon ook rond die leeftijd en ik wil er ff bijzeggen dat ik de tijd van mijn leven heb sinds ik naar feesten ga

en dat in aanraking komen met drugs doe je tegenwoordig ook al in je standaard kroeg of discotheek hoor, dus dat vind ik ook maar slap gelul en trouwens de sfeer op feesten is nog eens 10X beter ook

Waarschuw beheerder
donateur
Ja geen probleem met die 16 jarigen als ze maar niet bijdehand gaan doen :p

Druks die zijn er ook op school & de op de hoek van de straat ed

Dus daarvoor hoeven ze echt niet naar een feesie te gaan

Waarschuw beheerder
Quote: 21 is de leeftijd.
weg met puberende teenage turtels.
Die gaan maar naar de plaatselijke discotheek

Helemaal mee eens. (natuurlijk niet toen ik nog 20 was, maar ik was dan ook al heel volwassen ;-))
Waarschuw beheerder
donateur
Ja..... te jong? Dat lecht er ook aan, ik bedoel niet iedereen die 16jr is is het zelfde.
Ik vind het niet zo erg, heb er geen last van. Als ze maar weten wat ze doen, want je hebt ook van die gassies van 16 die zich helemaal voltrappen met drug's en dan goed fout gaan, of dat ze agrie worden, das fout dan mogen ze van mij lekker thuis blijven want dat verziekt het weer voor ons.......
Waarschuw beheerder
ga een sna wanneer je voor het eerst alcohol dronk,veel mensen gassies/meissies drinken ook en worden daar net zo hard achrie van als van sommige van drugs dus daar ligt het ook niet aan!en wat maakt uit of een mens van 25 teveel neemt en op de grond ligt of iemand vanm 16.
zie meestal oudere op de grond liggen dan mensen van 16.
maar dat kan ook aan mij liggen hoor ik ga nooit met mn eigen leeftijd om
Waarschuw beheerder
donateur
sommmige jongens van 16 die zijn gewoon volwassen en die kunnen het gewoon doen,,deed ik ook ..
Waarschuw beheerder
donateur
Ik feest vanaf mijn 15e, ik kan niemand iets verbieden....
Ik ken mensen van 16 met wie ik 100x liever feesst dan een paar kinderachtige mensen van 26.....

Het ligt er dus aan om wie het gaat. zoals altijd dus
Waarschuw beheerder
ach wat is een leeftijd nou , opzich ben ik er wel mee eens, maar als je al naar die feesten gaat, dan ben je er toch ook niet te jong voor ?
heb nooit iemand tegen mij horen zeggen dat ik me "jong" gedroeg , ken een paar meisjes van 15 die ook naar die feesten gaan en die vermaken zich een stuk meer dan sommige gasten van 25 ( BIER!!!!!! RELLUH !!!!! )

"drugs is slecht als je 16 bent en niet als je 18 bent" ... uhm.. hahaha drugs=slecht en t maakt dan ook geen reet meer uit hoe oud je dan bent.

ben zelf trouwens 17 en feest al sinds me 16e, prima leeftijd ! als je maar lol hebt toch ?
Waarschuw beheerder
Ik vind jonge mensen op een feest niet erg ofzo want zelf ben ik ook nog maar net 18 geworden. Maar sommige mensen zijn te jong, bv van die figuren van 15 die zich gedragen als 15. Dan hoor je niet thuis op feesten maar als je je kan gedragen als een volwassene en binnenkomt moet je gaan en feesten! En qua drugs, tjah dat moeten ze zelf weten. Ik kan ze moeilijk tegenhouden, hooguit goed informeren maar dan denken ze ook vaak van jaja ik weet wel wat ik doe.
Waarschuw beheerder
donateur
wat ik ook nog een voordeel vind van de jongeren is dat ze nog weinig feesten hebben meegemaakt en dus alles behoorlijk nieuw is en ze echt komen om te feesten, de ouderen hebben meer vergelijkingsmateriaal en lopen vaak te zeiken
Waarschuw beheerder
"Ik ken mensen van 16 met wie ik 100x liever feesst dan een paar kinderachtige mensen van 26....."

100% mee eens! Lieve iemand van 16 die uit z'n plaat gaat, dan iemand van 26 die alleen maar loopt te zeuren.
Waarschuw beheerder
Ja ik ook, maar het gaat erom of het verstandig is en niet of het leuk is dat ze er zijn toch?
Waarschuw beheerder
Nee, volgens mij gaat het er wel om of het leuk is dat ze er zijn of niet... Veel 'oudere' feestgangers zeggen zich namelijk nog wel eens te ergeren aan 16-jarigen op feesten...
Waarschuw beheerder
gewoon 18 jaar hoe langer ik dit lees hoe meer ik me erger,,, ben alle kinderfeestjes zat,, daarom kom ik op dit soort feesten, en voor de sfeer en muziek natuurlijk,,,, maar straks moet je ook de 13 jarige,16 lijkende, binnen gaan laten, die kunnen amper zelf pissen,,,, kom aub over 5 jaar terug

niet persoonlijk opvatten
Waarschuw beheerder
Mij boeit het wbt leukigheid geen drol of er jonge mensen rondlopen. Ik vermaak me wel met mijn eigen vrienden en de muziek. En mocht ik willen ouwehoeren dan zijn er altijd wel genoeg oudere mensen op een feest. Met jongere mensen kun je trouwens ook genoeg lol beleven.

Waarschuw beheerder
ging met mijn 13e al uit dus vind 16 niet te jong teminsten er mogen wel een paar van die leeftijd rondlopen maar niet te veel !
als je je maar gedraagt als een 18 jaarigen (niet dat die altijd even volwassen zijn )
:bounce:
Waarschuw beheerder
sorry pimmetje maar vind dit nergens op slaan!
weet dat je er onder heb gezet:niet persoonlijk opvateen maar wil er toch iets over kwijt,
ik ben zelf dan 15 maar heb nooit last van mijn "leeftijdsgenootjes"en ga al een dik jaar naar feesten en niemand zal last van me hebben hoor!
als ik zeg dat ik 15 ben geloven ze me nog niet eens!

ik ga samen met mn ma en mn broer en nog super veel vrienden van me,en iedereen heeft het gezellig!WAAROM ZOU JE NIET NAAR FEESTEN GAAN!?
je gaat toch voor jezelf of niet???
Waarschuw beheerder
donateur
Bullshit!!! De vriendin van een vriend van me is 16 en gaat heel vaak mee. En die weet wel wat feesten is dus 16 hoeft niet te jong te zijn...
Waarschuw beheerder
donateur
Pimmetje en al die anderen die 16 te jong vinden, ieder zijn mening hoor, dus ik vind het nergens op slaan wat jullie zeggen. OK, 13 en 14 is jong, maar ik ging ook al op mijn 15e naar feesten. Jullie onderbouwen je mening ook helemaal niet, waarom willen jullie geen jongere mensen tegenkomen op een feest? Omdat ze anders niet zelf kunnen plassen hahaha lolbroek ben jij zeg, net alsof jij ze daar mee moet gaan helpen.
Ik hoor zelf iemand 21 roepen, de gemiddelde leeftijd op PF is 20 schat ik. Als ik mensen zo hoor praten denk ik aan mijn ouders...gatverdamme wat hopeloos ouderwets zeg. Als je zo denkt kan je zelf beter niet meer naar feesten gaan.
Ik wist op mijn 16e heel goed wat feesten was hoor en ik was ook echt niemand van last daarmee.
Ga mij nou is vertellen waarom 16 te jong is? Het grappigste vind ik nog dat er boven wordt geroepen dat 21 pas oud genoeg is en pimmetje die 19 is 18 roept. Haha sorry Pimmetje jij bent de zwakste schakel. DAGGG
Waarschuw beheerder
PREZIES... ik ben het helemaal met NUTERO eens!!
Waarschuw beheerder
En als mensen van 16 nu gewoon geen zin hebben om naar de plaatselijke disco of kroeg met gare R&B en Top 40 muziek te gaan... waarom zouden ze niet lekker uit hun dak mogen gaan op feesten waar muziek die ze leuk vinden wordt gedraaid?

En nogmaals - wat deden de mensen die nu '18' en '21' roepen zelf op hun 16e of 17e???

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie om me heen gebeuren dat degene van 14 tot 18/19 nog meedoen met t stoere gedoe.
Wie de meeste zooi opkan en daar nog trots op is ook. Mijn idee is dat t merendeel van die leeftijd niet met drugs om kan gaan (helaas ook veel oudere niet)
Ik zie er zoveel naar de klote gaan, snap die ouwelui ook niet, mijn zoon alstie 14 is om 6 uur sochtends thuis komen??????dacht t niet.
En alstie 16 is????? Ook niet.
Er gebeuren teveel rare dingen op die tijdstippen.
Zou er op zich geen moeite mee hebben alstie eens n keer om 6 uur thuis wil komen, maar dan ga ik m wel halen, w8 wel met mn auto om t hoekkie zodat niemand t ziet, tis natuurlijk niet stoer als je opgehaald wordt:-)
Of hij gaat met mij feesten, gebeurt er ook niks.
Maar ja, das mijn idee, hij heeft ook nog n vader (en stiefvader en stiefma die daar heel anders over denken, die zijn helemaal anti)

Waarschuw beheerder
donateur
En nogmaals - wat deden de mensen die nu '18' en '21' roepen zelf op hun 16e of 17e???

Toen ging in braaf naar de plaatselijke discotheek en moest op tijd thuis zijn.
Tot 6 uur sochtends was toen niet gebruikelijk.
Maar toen begon t ook al half 9/9 uur.
Nu begint t pas om 23.00
Waarschuw beheerder
ach mijn ouders zijn dr ook niet echt gelukkig mee, maar zolang t niet elke week is vinden ze t niet echt erg en mijn pa kwam me op shockers ook gewoon ophalen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
vergelijk een 16 jarige van nu eens met die van vroeger!!!
ze zijn toch wel eerder volwassen nu want mn moeder was aant hoepelen en aant springtouwen op der 16e, die liep niet strak van de pillen rond in een zaal vol wause mensen!!
16? Ja denk wel te jong!!
Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik nog even toe wilde voegen is dat iedereen het hier over dat jongere juist niet met drugs om kunnen gaan. Zo en zo zijn het voornamelijk de oudere bezoekers die tot het randje gaan. Ga maar is bij de EHBO kijken op een groot feest. Daar zie je weinig 18 jaar en jonger liggen.
Dan wil ik ook nog even kwijt dat drugs en feesten wel wat met elkaar te maken heeft maar dat dat het 1 zonder het ander kan.
Ik ga naar feesten vanaf mijn 15e wat ik hierboven ook al zei en ik gebruik nu een half jaar. En ga dan niet vertellen dat ik dan mzzl heb gehad want dat is bullshit. Ik stond ook al als 15 jarige sterk in mijn schoenen, terwijl iedereen om me heen gebruikte. Helaas geld dit niet voor iedereen. Het ligt er ook aan wat voor feest het is natuurlijk. Feesten zoals Trance Energy en Impulz mogen ze best 16 jarige toelaten vind ik. Evengoed is het 18 op deze parties :S
Waarschuw beheerder
16 is zeker te jong!

de meeste clubs hebben niet voor niets de regel dat er geen mensen onder de 18 mogen komen.

groetjes Q girl
Waarschuw beheerder
nah pinq net von je me nog sow fantastisch en nouw benk te jong
lekker is dat whehe

nee je meotet allemaal lekker zelf wete
vin 16 wel meevalle
mah feest sinds me 12e
en op t begin vonden se me allemaal schattug klein meissie mah jaartjes later as se dan vrage van hoe oud ben je en je zeg 14 ofsow vinde veel mense je toch wel jong
vage boel
mah ik zouw t dus nie wete wat te jong is
ik bedoel sow maak je nog s wat mee
Waarschuw beheerder
16 te jong?????

das mijn doelgroep!
Waarschuw beheerder
ik vind het best wel jong
maar das ieder voor zich.
zolang het maar leuk blijft.
Waarschuw beheerder
donateur
2 Steven: de laaste keer hoorde ik dat jouw doelgroep 14 jaar eerder al begom dan de leeftijd die je net zegt, leg s uit
Waarschuw beheerder
je moet een keer beginnen !!!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
Ik vind het onzin dat 16 te jong is!!!
Ik bedoel, ok de min. leeftijd is 18 maar er zijn genoeg 16 jarigen die zichzelf een stuk beter in de hand kunnen houden als een 18+er!!!
Ik ben zelf ook 16 en ik ben 2 keer naar Oxygene geweest(binnenkort 3 x) en een keer naar Shockers, ik ga in ieder geval naar sensation en Qlubtempo maar ik weet me te gedragen!!

Ik gebruik geen drugs, en drinken doe ik daar ook niet geef mij daar maar lekker een flessie spa!!!
Op Shockers was er een gast van 18+ die helemaal lijp was van de drugs en die verpest het voor zn vrienden maar hij mag er wel in, ik ben 16 verpest helemaal nix want het enige wat ik daar doe is water drinken en :BOUNCE: maar ikke mag er niet in????

En moet er eigenlijk ook geen max leeftijd zijn??? Want jullie zeggen wel dat de jongere mensen het verpesten maar als je allemaal van die ouwe lulluen hebt rondlopen en verders niet :BOUNCE: en sago doen verpest dat ook de sfeer hoor

(K)
Waarschuw beheerder
t'is wel hinderlijk dat je zoafentoe naar meiden toe gaat en dan praat je met ze en het ziet eruit als 17 a 18 en dan ist 15. dan baal ik echt zwaar.

Waarschuw beheerder
16 is voor sommige te jong en voor andere niet. Ik heb foto's gezien van StampQnijntje en die mag best komen! ;)

Het ligt heel erg aan hoe de 16-jarige zich gedraagd. Als ik geen last van hun heb, hebben ze ook geen last van mij :P
Waarschuw beheerder
2 casual is lieV:
daar heb ie idd gelijk,tegenwoordig zie je t niet eens meer of een meissie 15 is of 18.
mij schatten ze ook geen 15 hoor maar zodra ze weten dat je 15 bent lopen ze hard weg bewijze van spreken of vinden t interessant zo'n jong wijffie,heb daar geen problemen mee hoor :) ieder z'n mening.
maar zeg ook altijd eerlijk dat ik 15 ben en de mensen die dat geen probleem vinden nahja dat vind ik alleen maar leuk :)
(K)

Waarschuw beheerder
Als in een discotheek een 16 jarig meisje out gaat door de drank, drugs of combi dan heb je grote kans dat ze die toko sluiten. Dus JA das veelste JONG, ga GTST kijken ofzo.

Nee zonder dollen, soms kan het soms niet, de meeste 16jarige die ik ken (zijn er niet veel hoor) die wil ik dus echt niet op een party tegen komen!
Waarschuw beheerder
ik wilde toen ik 16 was de meeste 16-jarige ook niet tegenkomen op een party.......
ik was ook 16 met mijn eerste party, en ik heb van emzelf ook het idee als ik veel mensen op zoon party zie dat ik met beter gedraag dan het gemiddelde

grtz

(maar kotsen doe ik wel elke party, maarja das door teveel water:))
Waarschuw beheerder
ik vind dat als je 16 bent, je eerst maar eens de plaatselijke kroeg enzo moet gaan verkennen en dan als je 18 bent pas naar die grote feesten moet gaan..
Waarschuw beheerder
donateur
16 moet kunnuh vinnik
was self ook 15 of 16 weetniej meah toenik nah feestuh ging
en zie echt het probleem er niet van in :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ligt eraan hoe je je gedraagd, of andere mensen last van je hebben en of je wel aan het knalluh bent ken mensen van 16/17 nou die dansen veel meer dan iemand van 22 bijv
Waarschuw beheerder
donateur
wat the fuck heeft dansuh ermee te makuh???
heb eerder zoiets van als juh er volwassuh genoeg voor ben moe juh gaan anders niej
boejuh of juh nah veel of weinug danst..
iedereen feest toch op ze eigen manier??
de een springt de heluh nagt rond
en de ander gaat swaar uit se dak in zijn kop
Waarschuw beheerder
donateur
ach vroeger was alles anders

:D

was er zelf op 16e bij :$
Waarschuw beheerder
donateur
Zet de grens maar op de 18 of 19. (dan mag mn vriendin ook mee naar binne :D)
Waarschuw beheerder
donateur
2 Nadia: Je zou maar een feest hebben waar 1000 mensen kunnen komen daarvan zijn er 200 16 jaar die dansen allemaal niet staan aan de zijkant enzo wat denk je dan ik denk echt zo iets van je komt om te feesten niet om stil te staan ga anders lekker naar huis als iedereen uti zijn plaat gaat geeft dat ook weer meer sfeer :D
Waarschuw beheerder
Ik denk dat het geen reet uitmaakt hoe oude je bent. Ik was ook 15 op mn eerste feest. De eerste keer was ff wennen. Maar sinds die tijd ben ik gewoon hetzelfde als mijn vrienden van 18/19. Het gaat om je gedrag, niet om die 2 cijfertjes

Waarschuw beheerder
ik vind verschillend per persoon! kijk me zusje gaat altijd met me mee...en ze s 17..en k 25 en ze denken vaak dat ze ouder s als mij...ze s stil en k ben gewoon GEK!hahahah nee echt vaak denken ze dat ze ouder s als mij....duzz verschillend hoor...toch???:s

Waarschuw beheerder
geeft nix ik ben ook 17 duzzz en ga ook na feestuh... dus lekkah door gaan atjo liefs boely ;)

Waarschuw beheerder
yo zeg k toch boely....:s
Waarschuw beheerder
Toen ik zestien was? Was ik toen volwassen? :)

Ik vind zelf van wel, weet niet wat voor indruk ik wekte maar volgens mij kwam ik er wel. :)

Waarschuw beheerder
ik zou het zeker niet relaxed vinden als alle feesten in een keer overspoeld zouden worden met 16/jarige. Maar als iemand naar een party wil als ´ie 16 is, zal ik ´m zeker niet tegenhouden.
Waarschuw beheerder
ben ik het gedeeltelijk mee eens..

tja zolang ze het maar naar hun zin hebben maar niet zo kinder8tig doen dan maakt ut tog eigenlijk niets uit?
Artiest {SHOWLIST artist 159051, 141693}
Waarschuw beheerder
wat maken sommige zich druk over leeftijd zeg
maakt het uit zeg
lol moet je tog zelf maken
Waarschuw beheerder
16? oprotten staat toch niets voor niet 18 op een kaartje/drank enz.enz
Waarschuw beheerder
ik ga in september naar Multigroove. Ik ben 16, nou maar hopen dat ik binnenkom :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vaak vind ik het geen porrem,jonge kindere op een feesie ofzo (nie dat ik zo oud ben) maar je ziet het gewoon... En ja ok, sommige kinders van 13 zien er ouder uit dat iemand van 18.. Kinderen zijn geen kinderen meer tegenwoordig..

Waarschuw beheerder
WAT MAAK HET NOU UIT JOH.....ik liep al als een kleine drol al op trance energie rond in heereveen...nou was ik geloof ik 13/14 ofsow...vanaf die tijd ga ik al naar party's en grote tente....
Waarschuw beheerder
Mij maakt het niet zoveel uit dat 15/16 jarige op feestuh rondlopen...
Ik vind alleen wel dat het veels te jong is om drugs te gebruiken...okeej drugs is slecht voor je of je nu jong of oud bent...Maar je hersens ontwikkelen zich het meest rond die leeftijd. En je helpt het dus wel goed naar de kloten als je dan flink aan de drugs gaat..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
jah dat bedoel ik ook eigenluk... zo jong en al aan drugs..
Waarschuw beheerder
of je nou op je 16de pilluh slikt of 20ste, t blijft niet goed voor je
Waarschuw beheerder
donateur
tis maar waar je je druk om maakt, zo lang iedereen komt om te feestuh...wat boeit de leeftijd dan???
wrom zou je je ergere aan het feit dat zij jonger zijn dan je zelf bent???
snap dat echt niet
maarja wie ben ik he
Waarschuw beheerder
Ja dat weet ik ook wel. maar het is nog slechter als je het op jonge leeftijd doet omdat je hersens zich dan nog sterk ontwikkelen. Je hersens ontwikkelen zich tot ongeveer je 25ste en daarna neemt het alleen maar af.
En met je hersens moet je het wel de rest van je leven doen.

Waarschuw beheerder
Wie zegt als je jong bent en naar een party gaat dat je gelijk drugs gaat gebruiken???
Waarschuw beheerder
Ik ben nu 17 en was 15 toen ik voor het eerst naar een feest ging!!
En vond het Super!!!!:D
En gebruik trouwens ook helemaal geen drugs!!
Als je een jaar of 15/ 16 bent, vind ik dat je ook gewoon naar zulke feesten moet kunnen!!
leeftijd maakt tenslotte (bijna) niks uit!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
NOU dan maar veel hebeb het dan gelijk over drugs....maar er sijn egt wel mense bij die met hun pote van af blijve.....ik zal wel moete als me taxichauffeur me komt hale want alshij erachter kom dat ik af en toe :xtc: doe dan breek hij me pote.....

Waarschuw beheerder
let vooral niet op me fouten ik ken het ook niej helpen dat ik dislecties ben
Waarschuw beheerder
Hehe grappig, onthoud dit topic voor als je 25 jaar of ouder bent en je je loopt te ergeren aan al dat jonge volk op een feest :)
Waarschuw beheerder
en toch vindt ik kinderfeestjes minder leuk als feesten waar een wat ouderpubliek komt... om je de waarheid te zeggen vindt ik het echt niet leuk meer.. ik weet dat een groot deel van de 15 jarigen zich anders gedraagd maar toch merk ik verschil..Ben zelf ook net een week 16 maar ondanks dat vindt ik het oudere publiek vaak gezelliger/leuker.. en dan bedoel ik geen 18 jarig publiek want die zijn precies hetzelfde als 16 jarigen maar doel ik meer op 24+ publiek..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
minderjarigen en drugs is jammer.. Maar de meeste kunnen er wel mee omgaan!! Zonde dat zo'n jong leventje er mee te maken krijgt.. maar als je erin rolt tjah zolang je er maar goed mee omgaat.. en vooral in de hand houdt.. En niet teveel wordt beinvloedt door je omgeving.. De meeste minderjarigen zijn namelijk erg beinvloedbaar en raken zo snel in het verkeerd sercuit terrecht.. Dus lekker bij een p'tje/g'tje what ever.. op een feestje houden is best..
Waarschuw beheerder
je hebt ut zelf in de hand niemand dwingt je wat van die zooi te pakken dus dat vindt ik een beetje een lam smoesje .. ok ik geef toe dat als mensen in je naaste omgeving soms wat pakken ut dan messchien gemakkelijker maakt voor je om het te proberen of te gaan gebruiken..

ik heb zowat mijn hele leven lang niet gerookt of wat dan ook terwijl veel van mijn vrienden dat wel deden.. ok de laatste jaren ben ik verneukt geraakt maar dan kwam omdat ik ut zelf opzocht..

ik denk dat als ik alleen nog maar kan feesten als ik wat opheb dat ik er dan geen zak meer aan zou vinden.
maja ieder zijn eigen mening..gewoon lekker zo veel mogenlijk uit je dak gaan als maar kan as long as it doesn't kill ya :D

Waarschuw beheerder
te oud juist ik hou van meisjes van een jaar of 13
Waarschuw beheerder
Oud genoeg... als je naar binnen komt go for it, and taste the real live...

Was zelf ook 16 op mijn eerste party, en had een suppertijd... so you can have the same...

Enjoy....

leeftijd zit tussen je oren...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik pas me aan bij ghbutterfly :)

Waarschuw beheerder
Hangt af per persoon!!

Waarschuw beheerder
Wat mij betreft ga je als 16 jarige maar lekker naar een feest toe. Zo lang die typetjes maar niet bijdehand en vervelend tegen MIJ gaan lopen doen!
Waarschuw beheerder
haha 13? lekker strak :P

16 was ook mijn eerste party.. innercity 99 :)
door die party ben ik van stampen gaan houden

Waarschuw beheerder
IK GA ZO NA I HATE TRANCE!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
ik zou zeggen: ga lekker uit je dakplaat en ga lekker feesten iedereen..
lekker belangrijk hoe oud je bent...
ik bedoel...ik ben nog net zo gek toen ik 15 was als nou op een feest...
ja toen ik 15 was ging ik nie naar feesten maar naar de disco enzo..nou toen spoorde ik ook al nie..
en nu lekker nog nie::P:P
Waarschuw beheerder
16 = te jong . laat die pubers naar een plaatselijke discotheek gaan in noordwijk ofzo hehe :p of in lisse hahaha hmz voelt iemand zig al aangesproke lol* ?:P geintje hoor mopsz :)

als je zelf 16 bent kan ik wel begrijpe dat je t allemaal wel kewltjes vind *om er bij te horen* vond ik vroeger ook om naar party s toe te gaan, maarre ik denk dat het grotendeel het niet zo tof vind met al die jonkies dr bij.. ik zelf ook niet egt..geeft me t idee dat ik weer op sgool zit hahaha :S ach wat maakt het ook allemaal uit :bounce: :Bounce: hoe meer zieltjes hoe meer :bounce: :bounce: :bounce:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ok edje, ik weet niet WAT ik je misdaan heb maar nu kom ik nooit meer naar sandy om me nieuwe piercing te laten zien en in breng GEEN ontbijt op bed meer en als je me weer eens wakker houdt in je nachtdienst ben ik niet meer lief en hang ik op als ik wil slapen. zo.
:P

ow en wie vroeg me trouwens of ik nog mee naar sens black wou?? je vraagt zelf 'koters' mee dus lul nou niet zo wijs hier en op zv heel aardig.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tering zeg, de 1 is de ander niet.. was zelf 13 toen ik naar feesten begon te gaan..
de instellingen of opvattingen van een mens is niet aan een leeftijd gebonden, de ene vat dingen sneller als de ander.. alleen 1 ding staat vast, hoe vroeger je begint des te langer je jezelf de tijd geef om naar de klote te gaan..
but don't bother that.. leef je leven!.. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat een gedoe over leeftijd.doe gewoon wat jezelf wilt ongeacht je leeftijd.partytime:xtc::bounce:

Waarschuw beheerder
Vraag me af hoe oud al die mensen die nu "te jong" roepen zelf waren toen ze voor het eerst naar een feest gingen?
Waarschuw beheerder
[img cacheid=0012e3aa000774783d900a1c1a00043cb1]http://www.elboema.nl/fotos%20obsession%202002/pics/096.JPG[/img]

dit wil je niet tegenkomen lijkt me!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat wil ik zeker niet tegenkomen. Maar volgens mij lopen 16 jarige paupersletjes van dit caliber alleen in grote getalen op Trance Energy, waar ik mede om die reden dus nooit heen ga.
Waarschuw beheerder
Nou ik ben zowiezo voor minimale leeftijd van 18!!!! Dan kan er teminste wiet mee worden genomen zonder dat moeilijke gedoe. en meestal irriteer ik me er aan als ik iemand zie rondlopen in de discotheek of feest met DUPLO in zijn of haar hand!! ;) maar het ligt er wel een beetje aan hoe je gedaagt!!!

Waarschuw beheerder
Haha die foto (Y) zijn verder geen woorden bij nodig.

Tja te jong... Ik vind dat iedereen mag feesten hoe oud je ook bent. Hoe oud was jezelf toen je voor het eerst naar een feest ging of toen voor het eerst wat gebruikte. Eigenlijk ben je altijd te jong om te gebruiken. Ik vind wel dat er wat strenger op leeftijd gecontroleerd moet worden. Laat de feesten voor 18+ ook echt voor 18+ zijn en laat de jongere feestgangers maar naar feestjes zoals Trance Energy gaan.

Maar ja nou moet ik ook zeggen. Ik ken mensen die 18+ zijn, maar zich gedragen als 15. En ik ken mensen die 15 zijn en zich gedragen als 18+. Dus tja waar trek je de lijn? Lijn??? hmmmmm sssssnifffff :VAAG:

Waarschuw beheerder
Age doesn't matter it's the inside that counts!! Lekkah FEESTUH met zijn allen!! :bounce: :bounce:

Waarschuw beheerder
als ze kunnen schommelen kunnen ze wippen ook :-P
Waarschuw beheerder
[img width=200]http://dance.student.utwente.nl/~partydata/images/488/main/21342.jpg[/img]
Die linker hiero (Anoekkie ;)) zou qua "leeftijd" ook te jong zijn, maar in de rest (in&out) is dat niet terug te vinden, that's why 2 jaar..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik was 14 toen ik naar mijn eerste feest ging. Ik had vriendinnen rond de 19 toentertijd...dus ging automatisch mee.
Ik had gelukkig ook al een ouwe rotkop en hield me gewoon een beetje afzijdig..niemand die last van me had.

Het zou dus hypocriet van me zijn als ik zou zeggen dat ik voor een grens van 21 was...
Toch ontwijk ik feestjes die "algemeen" zijn en waar dus zo'n beetje elke 16-jarige naartoe kan, omdat ik de sfeer er gewoon niet trek.

Gek eigenlijk..

Maar ff off-topic: ben jij dat op je profielpic, stampQnijntje?
If so...wie heeft jou op zo'n jonge leeftijd zulke walgelijke en vooral hoerige kledij aangetrokken?
Tenzij het een grap-foto is ofzo..dan kan ik de humor er wel van inzien.
Echter, als jij oprecht denkt dat hoe je er daar uitziet, opwindend is ...dan hoop ik voor je dat je altijd onder begeleiding uitgaat, want meisje, meisje.........je werkt voor een kinderlokker als honing op bijen

Waarschuw beheerder
^
|
|
|
|

?
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn mening erover is dat je gewoon moet wachten tot je de leeftijd heb gehaald dat je naar binnen mag. Spaar al die zin op en ga op je 18de verjaardag compleet uit je plaat. Ze moeten gewoon die regel strakker handhaven net zo als dresscodes. Iedereen die zich niet aan de dresscode houd gewoon wijgeren :-d