Partyflock

Forumonderwerp · 18591
in topic over bezuinigen kwam heb ik gezegd dat ik heb zitten filosiferen (of hoe je het ook mag schrijven) over het probleem in de 3e wereld

ik heb een oplossing gevonden (maar als dit realiseerbaar is weet ik niet).
dus dit is allemaal theoretisch bekeken.

op het moment blijven we maar voedels en zo sturen. gaat ons een hoop geld kosten, en is maar voor korte termijn een oplossing.

mijn oplossing voor langere termijn:
we gaan ergens in noord afrika een waterzuiverings installatie bouwen.
we laten dit doen door mensen met kennis en ervaring (mensen uit een welvarend land) en we geven ook de mensen die in N-afrika wonen gereedschap in de handen zodat die mensen meewerken aan hun eigen toekomst.

vervolgens worden er huizen gebouwd.
dus nu hebben een aantal mensen al een onderdak.
je kunt er ook grote kassen gaan bouwen, zodat er ook dingen verbouwd kunnen worden.
dus zo kunnen mensen hun eigen voedsel maken.

nu kun je kleine fabrieken bouwen voor materialen voor huizen te maken, zodat niet alles meer ge-exporteerd moet worden (dit scheelt dus geld).
nu hebben we eten en materialen voor een verder leven.

en kunnen de mensen aan het werk blijven om hun eigen huisjes en eten te maken, zodat er steeds meer mensen onderdak hebben.

en dan duurt het niet meer lang, voordat er ook plannen zijn voor ziekenhuizen en andere primaire faciliteiten, infrastructuur.

en na een lange tijd hebben ze daar ook een redelijk leventje
we blijven die mensen helpen wat betreft kennis. en de bedrijfjes die daar opgestart zijn zijn eigendom van een welvarend land, deze heeft dus goedkope werknemers (maar betaald voldoende aan de mensen in de 3e wereld om normaal te kunnen leven). en kan de wat goedkopere producten (die dan over zijn)weer geimporteerd worden en hier worden verkocht.
en voor je het weet is heel afrika volgebouwd.
waarna steeds meer westerse bedrijven zich ook in afrika gaan vestigen, omdat deze mensen nu ook een eigen economie beginnen te krijgen

en zo blijft het dan in een positieve spiraal.

zoals ik in het begin zei: is dit nog allemaal filosofisch gezwam (en ook makkelijk bekeken, ik weet ook dat het veel moeilijker is om dit uit te voeren dan te bedenken), maar op lange termijn lijkt mij dit wel een oplossing.
Nee Gabbermamma, dat is het tegenovergestelde :) Het voortbestaan van de soort 'mens' is juist in gevaar door de gevolgen van het toestaan van slechte genen, de overbevolking en dus het 'medeleven'; het in stand houden van de zwakke broeders op de wereld tegen beter weten in. ;)
Ik snap wel dat veel mensen het moeilijk vinden en heel erg hard (en misschien nog wel erger), maar het is niks meer of minder dan de wet van de natuur. Ook al zijn we mensen, we zullen die krachten nooit overwinnen.

En esthertje: (y)
we kunnen de natuur niet overwinnen, dat heb je MIJ ook niet horen zeggen.

maar we kunnen de natuur (dus ook andere mensen, want die behoren immers OOK te de natuur) wel een handje helpen om te zorgen dat alles voor iedereen er beter op wordt.

de reden waarom er honger is in de wereld is simpel

POLITIEK

ehtiopie bijvoorbeeld ze hebben allemaal honger daar, maar waar verdienen ze het meest geld mee? JUIST het exporteren van voedsel!
dit vind ik raar, of ik bekijk het van een andere kant.

exporteren van goederen kost in mijn ogen geld.
ethiopie heeft vrijwel geen of weinig geld, dus kunnen ze het niet betalen, en wordt het volgens mij op een soort rekening gezet.
dus wij hebben producten en diensten geleverd en er niets voor terug.
dus in principe gratis weggegeven.

gratis weggeven is in veel gevallen verlies draaien. HOE kun je dan hier iets aan verdienen??

dat exporteren van goederen geld kost ben ik met je eens

maar het doel van exporteren is GELD VERDIENEN

tuurlijk kost het geld maar daar wordt ook weer geld mee verdient
normaal gesproken zou ik het 100% met je eens zijn.als het naar een ander welvarend land is (of tenminste een land dat economisch gezien onafhankelijk is.

maar hoe kan een land zonder (of weinig) geld nu iets kopen??
Ze verhandelen goederen voor geld ja voor wat anders...

Ze zijn gewoon niet zo slim bezig met zijn allen... maarja. Wie niet luisteren wil...
luni, volgens mij haal je im- en exporteren door elkaar.
Importeren is kopen.
Exporteren is verkopen. (om het even makkelijk uit te leggen)

We kunnen de natuur wel helpen, maar denk even na: hoe meer mensen, hoe meer druk er op het ecosysteem rust. Stop je 100 apen in een hok, met voedsel voor 10, dan gaan die 10 die wel te eten hebben niet denken: hoe kunnen we die andere 90 nou ook eten geven? Dat is ook niet slim, want dan zouden ze allemaal uiteindelijk minder hebben. Minder ruimte om te leven, meer druk op hun locale habitat en micro-ecosysteem (want ze schijten alles onder -> vervuiling). Kortom: sterven is het beste voor het voortbestaan van de soort.

Luni, exporteren levert geld op, importeren kost geld.

Ik begin me steeds meer te ergeren aan dit topic, wat een niveau af en toe...:S
om even alle onduidelijkheid over het import/export verhaal uit de wereld te helpen.

ik heb het alleen mischien niet zo duidelijk uitgelegd.
ik heb het bekeken vanuit de kant van zo'n 3e wereld land.

wij exporteren, en dat land importeerd dus (heel logisch)
dus als wij iets verkopen, koopt dat land het.
maar hoe kan zo'n land nou iets kopen als dat geen geld heeft.

2 C.C.R Ray --> als je je zo begint te ergeren aan dit topic, kun je dan beter jezelf de moeite besparen om hier iets te posten. :) (no offence)

Dit werkt ook wel ;D

Probleem?

Welk probleem? ;D