Partyflock
 
Forumonderwerp · 17548
­ Nederland
Wie leest er wel eens een boek. Als ik op mensen hun CU2 pagina's kom, zie ik meestal staan:

- Favoriete boek: Ik haat lezen! :bah:

Dat is toch best zonde, lezen kan namelijk echt supertof zijn!

Wie leest er wel eens een boek?
laatste aanpassing
vroeger las ik oowk veel .. nu eigenlijk niet meer zo veel maar als ik lees moet het (net als Nadia_) van Dean R Koontz zijn ... wow, die vent schrijft echt super :)

verotte leven van floortje bloem .. blijf ik oowk goed vinden

en rowan in de middeleeuwen of zow .. dat boek is oowk vet geschreven
Ben ook bezig met ontdekking van hemel....al maanden :D....ik geloof dat het mooie nog moet komen hier.

Afgelopen week boek gelezen van Peter R. de Vries - Een moord kost meer levens. Indrukwekkend boek en lekker geschreven.
ben een keer begonnen aan de ontdekking van de hemel, maar na 2 blz. al weggelegd, kotsend van die "kijk mij 's veel weten" stijl van mulish. Ben nu bezig in de aanslag van hem, is stukke minder pompeus geschreven. Maar eigenlijk moet ik van mezelf nog een keer proberen de ontdekking vd hemel wat verder door te lezen, dan kan ik een beter beeld vormen. Ik vind Mulish zelf trouwens een vreselijke zelfingenome arrogante vent.

Een aanrader is "Kroniek van een aangekondigde dood" van Gabriel Garcia Marquez, tis heel kort maar erg intrigerend, en bovendien niet moeilijk geschreven.
 
2 Superrupsje>Probeer onbevooroordeeld te beginnen aan "De Ontdekking van". Ook ik vind hem vreselijk arrogant, maar dat boek is ECHT geweldig. Staat in mijn all-time-top drie, zowel nationaal als internationaal. Veruit zijn beste werk.
 
Ik ben nu de oesters van Nam Kee aan het lezen.
Is wel aardig geloof ik.
Ik heb ook al heel wat afgelezen, van romans tot populair wetenschappelijk werk en ook de 'echte zware' wetenschappelijke werken :)

Ik vind die gedachtengangen altijd leuk om te volgen. In het genre populair wetenschappelijk is het boek "Waren de goden Cosmonauten" van Erich van Daniken wel aardig. Daarin wordt godsdienst en de wetenschappelijke opvatting over geschiedenis en buitenaards leven op de hak genomen. :)
 
Ik heb het begin van 'De ontdekking van de hemel' ook 2 keer gelezen omdat het idd vol met moeilijke zinconstructies en woorden staat...het is ff door de zure appel heenbijten ;-)

2 TiJn--> dat is idd n heel goed boek!! Dat is bijna een klassieker joh :-)
W en Miepie, ok ik zal m'n best doen, moet zeggen dat het met De Aanslag wel lukt, maar die eerste bladzijdes van de ontdekking, niet dat ik het niet begreep, maar ik werd echt misselijk van z'n taalgebruik en zinsvormen en uitstallen van alles wat hij weet.
2miepie > het IS een klassieker. Maar ik vond hem zo leuk dat ik het nog een keer gelezen heb laatst. Eerste keer was zo'n 8 jaar geleden ofzo.

Ontdekking van de hemel vond ik een wereldboek. Ik hou wel van moeilijke zinsconstructies en ingewikkeld taalgebruik :)