Partyflock

344x bekeken
Waarschuw beheerder
Ben gister naar Lord of the rings geweest.. wat een superfilm zeg whaa zow mooi lala..
Ben wel benieuwd naar het tweede deel!

Waarschuw beheerder
strakke film!!

Waarschuw beheerder
donateur
ik kan er en lange argumentatie tegenaangooien (geen zin in) maar komt er in het kort op neer dat ik er van hou om naar een compleet andere wereld te kijken met zn eigen 'leefregels'

ik ben overigens ook niet vies van een goed ruimtegevecht;)

maar dan retourneer ik de vraag, van welk genre hou jij (het meest) en waarom?

zoals ik overigens al zei zijn er weinig genres die ik echt ruk vind, maar sf/fantasy heeft net ff iets meer
Waarschuw beheerder
Kan je beter een topic van maken denk ik :)
maar goed ik vindt het ook wel kewl om naar die sf/fantasy films te kijken
alleen niet die hele overdreven goedkope films :)
het moet wel kwaliteit zijn vindt ik.
Ik bedoel ik weet niet wie er allemaal final fantasy hebben gezien ?
Ik vindt dat echt zo een vette film...
Het ziet er gewoon echt uit..
En zo vondt ik harry potter ook nog wel leuk
En binnenkort moet ik dus maar een de lord of the rings cd in mn dvd speler werpen :D
misschien van het weekend :)
Waarschuw beheerder
The Godfather (1&2) om de sfeer. Pulp Fiction en Reservoir dogs en Easy Rider om de vage gesprekken. Schindlers List om dat rode jurkje. Saturdaynight Fever om de muziek en het Zaterdagavond-gevoel. En films van Hitchcock en Kubrick. De een heeft mooie plotten en de ander is lekker negatief. Apocolypse Now lijkt me ook vet maar die heb ik nooit gezien.

The Jumping Queen says: "Ik houd van films die slecht aflopen. Waar iedereen doodgaat of er op zijn minst een open einde is!"

Waarschuw beheerder
Toch wel jammer, dat al die mensen die nauwelijks weten wat een boek is, laat staan er een kunnen/willen lezen, massaal naar deze film gaan met het idee 'leuk ff filmpje kijken, vet coole special effects enzo, heftig'). Gevolg: de film is een wereldhype en de boeken vliegen als warme broodjes de winkel uit (om tegen iedereen te kunnen zeggen 'ja dat boek MOET je gelezen hebben, is een klassieker hoor'), terwijl deze al ruim 50 jaar te krijgen zijn).

Ik zeg niet dat je het boek per se gelezen moet hebben, maar ik heb zo ontzettend veel reacties gehoord als 'wat een klote einde zeg, niet eens een laatste veldslag ofzo' en dan denk ik 'wat doe jij hier als je niet eens weet dat er nog 2 delen volgen'.

Ik wilde deze film ook graag verfilmd zien maar het is jammer dat op deze commerciele manier voor het grootste deel van het publiek het verhaal bekend wordt terwijl het er al zo lang was.
Waarschuw beheerder
Als mensen door het zien van films gaan lezen, zie ik het probleem niet. Ik zie het eerder als iets positiefs. Neemt natuurlijk niet weg dat de jeugd tegenwoordig te weinig leest. Zal vast en zeker tot de ondergang van de maatschappij (met al z'n waarden en normen) leidden!
Toch!?

The Jumping Queen says: "Done it. Did it!"
Waarschuw beheerder
Ik snap het probleem ook niet helemaal. Ik vond de film geweldig dus ik ben nu maar begonnen met de boeken. Zo gaat dat toch altijd met boeken, je hoort, ziet of leest er iets over en besluit naar aanleiding daarvan om het zelf maar eens te gaan lezen. Dat dat boek al lang bestaat doet daar niks aan af. Niks mis mee toch?

Waarschuw beheerder
donateur
@ tranceaddict>> zeker goeie film, vond zeker genraal hein weer zo een heerlijk gecompliceerde final fantasy schurk. wie final fantasy 7 en 8 hebben gespeeld weten wat ik bedoel (sephiroth en seifer).

hij is niet 'pure evil' wat je helaas nog wel eens tegenkomt bij mijn fav. genre. hij komt met een eigen oplossing en is ervan overtuigd dat het de beste is, terwijl dat niet zo is, iets wat hij ook inziet op het einde.

echt jammer dat de film geflopt is, squaresoft is er bijna failliet aan gegaan! deze film had veel meer verdiend.

@ everyone>> ik vrees dat ik lotr ben gaan lezen na de film, ik had al een eerder 3 hoofdstukken gelezen, maar legde het weer naast me neer, nu vol goede moed deel 1 uit, en nu met deel 2 bezig

vond deel 1 eigenlijk niet zo, maar deel 2 is goed te pruimen:)

Waarschuw beheerder
jumping queen en koenie:

het is ook een goeie zaak als mensen door films gestimuleerd worden om te gaan lezen, maar het is wel zo dat je nu door de film een bepaald beeld in je hoofd hebt terwijl je het boek leest. Ik had ook pas het eerste deel gelezen voordat ik naar de film ging. Nu ben ik in deel 2 bezig en zie ik constant de hele cast van de film bij elke naam die ik lees. Aan de ene kant is dit fijn, omdat ik eerst natuurlijk geen precies beeld van de landschappen en personen kon vormen, aan de andere kant is het jammer omdat je eigen fantasie veranderd, zelfs bijna weg is. Hoe dan ook, ik lees met veel plezier verder en wacht ongeduldig op de volgende film..