Partyflock

Forumonderwerp · 1167686
13 volgers · 22740x bekeken

Waarschuw beheerder
+8-13
Aandacht voor moslimhaat overdreven? Kijkt u even mee?
Door Republiek Allochtonië
100_5051 - René Gademann
ACHTERGROND - Sommigen vinden de aandacht voor moslimhaat overdreven of beweren dat hiermee de ‘islamcritici monddood’ worden gemaakt. Op het blog moslimhaat.tumblr.com is inmiddels een bonte verzameling van haatuitingen aangelegd. Met ‘islamkritiek’ heeft dit nog maar weinig te maken.

Het blog wordt onderhouden vanaf het Twitteraccount @meerliefde. In augustus en september, in de aanloop van de anti-moslimdemonstratie van Pro Patria in de Schilderswijk, werden binnen enkele uren vele oproepen tot geweld tegen moslims gevonden.

Vorige week heeft @meerliefde de draad weer opgepakt. Aanleiding was het bericht op joop.nl dat op een Facebookpagina van PVV-fans werd opgeroepen moskeeën in brand te steken. Hierop vroeg PvdA-kamerlid Ahmed Marcouch aan het OM om stappen te ondernemen. Dit bericht leidde, zo ontdekte @meerliefde, tot nog meer oproepen tot geweld tegen moskeeën en moslims.

Op het blog moslimhaat.tumblr.com/ zijn diverse oproepen tot geweld te vinden. Hieronder ziet u er enkele:

[img width=263 height=183 cacheid=001624d5003241240bbbc0f81a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-1.jpg[/img]

[img width=264 height=206 cacheid=001624d6003241254c1bba281a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-2.jpg[/img]

[img width=502 height=139 cacheid=001624d700324126717b93981a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-3.jpg[/img]

[img width=487 height=189 cacheid=001624d800324127c35b4f881a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-4.jpg[/img]

[img width=689 height=202 cacheid=001624d900324128fe3b66381a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-5.jpg[/img]

[img width=259 height=200 cacheid=001624da00324129b99b1ce81a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-6.jpg[/img]

[img width=321 height=223 cacheid=001624db0032412a84fb35581a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-7.jpg[/img]

[img width=497 height=125 cacheid=001624dc0032412b06aba2891a02e53d22]http://sargasso.nl/wp-content/uploads/2015/01/Moslimhaat-8.jpg[/img]

Meer op moslimhaat.tumblr.com.

Geweld tegen moskeeën

Twee weken geleden maakte onderzoekster Ineke van der Valk bekend dat van de naar schatting 475 moskeeën in Nederland in ieder geval 174 moskeeën in de afgelopen tien jaar te maken hebben gehad met één of vaak meerdere ‘incidenten’.

Republiek Allochtonië houdt sinds 2010 een lijst bij met (bekende) incidenten. Zie de laatste update hier.

Verder weten we dat:

Bijna twee op de drie moslims rapporteren ten minste één discriminatie-ervaring in het afgelopen jaar. Inclusief degenen die twijfelen of het om discriminatie ging, gaat het zelfs om driekwart van de moslims.
Eén op de vijf Nederlanders voelt zich persoonlijk bedreigd door de islam.
Eén tot anderhalf miljoen Nederlanders stemmen op een partij, de PVV, die pleit voor een ‘kopvoddentaks’, het sluiten van alle moskeeën, een verbod op de koran en andere specifieke (discriminerende) maatregelen gericht tegen moslims.
Volgens een peiling van Maurice de Hond is een meerderheid van de Nederlandse bevolking – 55 procent – voor een immigratiestop uit islamitische landen en wil 63 procent van de Nederlanders geen nieuwe moskeeën. Beide zijn vormen van moslimdiscriminatie.
Het bagatelliseren van moslimhaat en moslimdiscriminatie is volstrekt ongepast, net zoals het bagatelliseren van antisemitisme ongepast is. Het heeft ook weinig meer met ‘islamkritiek’ te maken. Het gaat om vormen van haat, discriminatie en uitsluiting, die in strijd met onze (grond)wet zijn.

Verontrustend... :nosmile:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2015 om 11:09:
Kijk je zegt het zelf.
Dus je kan ervan uitgaan dat de vluchtelingen niet op 1 lijn willen staan met IS.

Of wel maar ze zijn bang voor de bommen van assad

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 30 oktober 2015 om 14:50:
Jij en je ziekelijke sympathie voor pedo's, criminelen en ander tuig afkomstig uit de befaamde sekte heb ik met mijn laatste reactie al vaarwel gezegd.

Ik denk dat ik maar eens ga trouwen met een moslim. Volgens mij zal dat mijn leven enorm cultureel verrijken. En ten slotte kan ik dan hier vanuit meer ervaringskennis de Islamhaat bestrijden!
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2015 om 16:12:
Ik denk dat ik maar eens ga trouwen met een moslim. Volgens mij zal dat mijn leven enorm cultureel verrijken. En ten slotte kan ik dan hier vanuit meer ervaringskennis de Islamhaat bestrijden!

Ge durft ni hahahaha ...

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 30 oktober 2015 om 14:11:
niet waar?

Mensen met een krank in hun kop moet je niet voeren.
Maar mijn moeder was heiden (maar katholiek opgevoed) en mijn vader was een protestant en daar sliep ik tussen. :)

Artiest XENO
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 oktober 2015 om 23:57:
Wie zegt dat de moslims die nu zo moslim zijn, dat ook aldoor zullen blijven de komende 5 generaties?

Omdat een gematigde moslim niet bestaat. Elke moslim=isis

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2015 om 22:15:
Omdat een gematigde moslim niet bestaat. Elke moslim=isis

:D :roflol:
:')

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2015 om 18:32:
daar sliep ik tussen

en nu eet je havermout en speltbrood

moslim=isis

B)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 29 oktober 2015 om 23:57:
Wie zegt dat de moslims die nu zo moslim zijn, dat ook aldoor zullen blijven de komende 5 generaties?

Wie zegt dat ze allemaal hun geloof zullen laten vallen de komende 5 generaties...

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van inactief op zaterdag 31 oktober 2015 om 00:03:
en nu eet je havermout en speltbrood

Ja men moet wat doen om beter te kunnen poepen. :|
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 30 oktober 2015 om 09:58:
Omdat ik wederom tot de realisatie kwam dat converseren met een achterlijke verspilde moeite is. Ook begin ik te vermoeden dat je niets dan een vies stuk moslim bent welke z.s.m. gedeporteerd moet worden.

de moeite dan gaan nemen om het weg te halen en vervolgens weer te reageren :')
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+2-1
isis

[img width=326 height=227 cacheid=0016376d0032569dd16af3b01a02e7f403]http://www.thespiritofthegoddessis.nl/Maan/TekstMaan_files/image016.jpg[/img]

jij vreest voor ISEUR
Waarschuw beheerder
-1
:lol:

Waarschuw beheerder
+3-2
Uitspraak van >DT< op zaterdag 31 oktober 2015 om 01:00:
Wie zegt dat ze allemaal hun geloof zullen laten vallen de komende 5 generaties...

Niemand.. Allemaal is wel een beetje veel. Maar het kan zomaar eens een stuk minder gaan worden de komende generaties. Met voorbeelden als IS of Boko Haram wordt het voor een hoop mensen ook een stuk minder leuk om jezelf moslim te noemen. Gedachten als 'van geloof komt alleen maar oorlog en ellende', zoals de generatie van onze ouders vaak zeiden, zul je ook waarschijnlijk steeds vaker daar tegen komen waarschijnlijk. Zo is het kerkbezoek hier ook afgebrokkeld.

Wat je nu ziet zijn generaties moslims die nazaten zijn van vaak nog diepgelovige ouders, die vaak nog zijn opgegroeid als Bedoeïenen in Marokko bijvoorbeeld. Moslims die opgroeien in het moderne Westen, gaan ook weer kinderen krijgen en zullen steeds vaker ook voor een moderne opvoeding in plaats van een traditionele...

Maar daar staan mensen niet bij stil op een of andere manier. Dat vind ik toch zo bekrompen, dat mensen niet verder kunnen kijken en nadenken over langere termijn processen. Rationeel denken, echt, zo moeilijk is het niet... en het neemt zo veel angsten en onzin weg (Y)

Waarschuw beheerder
+3-1
Wil ik nog wel even bij zeggen dat die onverdraagzame houding van mensen, moslims juist vaker zal dwingen een kant te kiezen, wat weer juist radicalisme in de hand kan werken.
Aan de andere kant kunnen die radicale tendenzen ook een teken zijn van de laatste heftige stuiptrekkingen van een cultuur die bang is z'n identiteit te verliezen. ;) ergo: westerlingen zijn bang door moslims te worden overgenomen. Moslims zijn bang om door het westen te worden overgenomen (waar heel die radicale islam vandaan komt) :lol:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2015 om 23:03:
:D :roflol:
:')

wacht maar een paar jaar af ;) zitten nu al 450.000 IS strijders verspreidt in Europa, wacht maar af......je zult de ware aard van moslims wel zien.

Maar stel jij hebt gelijk...wat doen die moslim mannen dan op de vlucht, dan zijn het lafbekken, stuur je kinderen en vrouw naar een ander land en strijdt dan voor je land :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2015 om 12:40:
Gedachten als 'van geloof komt alleen maar oorlog en ellende',

religion is the root of all evil :jaja:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2015 om 14:11:
zitten nu al 450.000 IS strijders verspreidt in Europa

Wist niet eens dat IS zo veel leden had joh.

Waarschuw beheerder
+1-2
http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/10/Turkse-undercover-journalist-450000-ISIS-strijders-in-Europa-klaar-voor-oorlog
Waarschuw beheerder
-1
Goed om te lezen dat Jente eigenlijk ook niks met de islam heeft. Jammer om te lezen dat ze niets van sociologie en de Koran begrijpt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+3-2
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2015 om 15:07:
http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/10/Turkse-undercover-journalist-450000-ISIS-strijders-in-Europa-klaar-voor-oorlog

Zal daar misschien jouw probleem liggen? Dat je sites als bron voor je angsten neemt die sowieso al niet echt sporen? Xandernieuws :') wat een stemmingmakerij site zeg... Ik lees er ook wel eens wat, maar neem het wel met een flinke berg zout.

Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 31 oktober 2015 om 15:33:
Goed om te lezen dat Jente eigenlijk ook niks met de islam heeft. Jammer om te lezen dat ze niets van sociologie en de Koran begrijpt.

Wat begrijp ik daar niet aan dan? Enlight me ;)
Waarschuw beheerder
+2-1
Niemand.. Allemaal is wel een beetje veel. Maar het kan zomaar eens een stuk minder gaan worden de komende generaties. Met voorbeelden als IS of Boko Haram wordt het voor een hoop mensen ook een stuk minder leuk om jezelf moslim te noemen. Gedachten als 'van geloof komt alleen maar oorlog en ellende', zoals de generatie van onze ouders vaak zeiden, zul je ook waarschijnlijk steeds vaker daar tegen komen waarschijnlijk. Zo is het kerkbezoek hier ook afgebrokkeld.

Je vergeet de factor sociale druk vanuit de omgeving en familie, dat speelt een grote rol in die kringen. Als dat zou weg vallen zou het wellicht een kans hebben. Maar nu zijn ze onder het mom van familie eer en reputatie allemaal roomser dan de paus ( of mekkaanser dan de kalief ofzo)

Wat je nu ziet zijn generaties moslims die nazaten zijn van vaak nog diepgelovige ouders, die vaak nog zijn opgegroeid als Bedoeïenen in Marokko bijvoorbeeld. Moslims die opgroeien in het moderne Westen, gaan ook weer kinderen krijgen en zullen steeds vaker ook voor een moderne opvoeding in plaats van een traditionele...

Ik heb eerder het idee dat de jeugd juist radicaler is dan hun ouders... maar misschien speelt dat alleen hier in de stad. Weet niet hoe het bij jou is... Is Delfzijl een stad of een dorp? en hebben jullie daar grote groepen moslims of valt dat wel mee?

Maar daar staan mensen niet bij stil op een of andere manier. Dat vind ik toch zo bekrompen, dat mensen niet verder kunnen kijken en nadenken over langere termijn processen. Rationeel denken, echt, zo moeilijk is het niet... en het neemt zo veel angsten en onzin weg (Y)

Dat kan je ook omdraaien, jij wilt niet inzien dat het ook heel erg fout kan gaan. Het zal allemaal wel goed komen... denk je. Wat als dat nou niet het geval is. Dat er echt in de nabije toekomst rassenrellen komen. Of in de verre toekomst mogelijk zelfs een burgeroorlog. Dat zijn reële opties waar naar mijn mening te naïef over gedacht wordt. Je ziet nu al hoe hoog het debat oploopt en dat mensen heel erg extreem hun emoties daarin uiten. Dat is niet van de ene op de andere dag zo gekomen. Dat is nu al zo'n 15 jaar aan het borrelen tot dat die bekende emmer overloopt.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2015 om 16:03:
Enlighten me ;)

ER ZIJN ECHT meer dan 450.000 salafisten (=ISIS) in NL & Dld samen....vergis je niet.

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van >DT< op zondag 1 november 2015 om 00:43:
Dat kan je ook omdraaien, jij wilt niet inzien dat het ook heel erg fout kan gaan. Het zal allemaal wel goed komen... denk je. Wat als dat nou niet het geval is. Dat er echt in de nabije toekomst rassenrellen komen. Of in de verre toekomst mogelijk zelfs een burgeroorlog. Dat zijn reële opties waar naar mijn mening te naïef over gedacht wordt. Je ziet nu al hoe hoog het debat oploopt en dat mensen heel erg extreem hun emoties daarin uiten. Dat is niet van de ene op de andere dag zo gekomen. Dat is nu al zo'n 15 jaar aan het borrelen tot dat die bekende emmer overloopt.

Als het zo moet zijn, dan zal het zo zijn helaas. Wat in ieder geval niet gaat helpen om dat te voorkomen zijn politici als Wilders en al dat geangstschreeuw van zijn volgelingen. Al die angst en haatzaaierij zal het eerder veroorzaken dan voorkomen. Denkbeelden als dat iedere moslim gelijk staat aan het extremisme van IS is zo'n denkbeeld bijvoorbeeld. Iedere nuance daarin ontbreekt en het maakt dat een complete bevolkingsgroep als 'de vijand' wordt beschouwd. Degenen die in zo'n positie terecht komen worden gedwongen een kant te kiezen en dat brengt het gevaar met zich mee dat men in de handen van radicalen wordt gedreven. Het werkt precies dat in de hand want mensen eigenlijk in de praktijk liever niet zullen willen. Het kan twee kanten op en het zijn de mensen zelf die het leven richting geven...

Je vergeet de factor sociale druk vanuit de omgeving en familie, dat speelt een grote rol in die kringen. Als dat zou weg vallen zou het wellicht een kans hebben. Maar nu zijn ze onder het mom van familie eer en reputatie allemaal roomser dan de paus ( of mekkaanser dan de kalief ofzo)

Maar de meesten van hun bevinden zich ook nog in een vol gelovige omgeving. Hoewel ik zelf de Islam als religie niet heel goed ken (wel een beetje), vraag ik me wel af hoelang dat geloof nog precies is vol te houden? Spreekt de wetenschap het niet tegen? Is zo'n 7e eeuwse religie nog generaties lang houdbaar? Of spreken de feiten het tegen? Hier in het Westen hebben velen het de rug toegekeerd en vind men religie vandaag de dag achterhaald. Wat komt omdat wij in een wetenschappelijke samenleving leven waarin we rationeel nadenken. Moslims krijgen daar nu ook volop mee te maken, wat vroeger wel anders was voordat ze hier kwamen. Zou het allemaal daarom niet flink kunnen gaan verwateren de komende decennia? Nogmaals, hoe lang zijn die radicale opvattingen nog houdbaar? Toch steeds meer mensen zullen gaan inzien dat dat niet de weg is tot een goed en vreedzaam leven? Wat IS doet, met al die onthoofdingen en zo, dat is zo extreem barbaars.. Dat is echt niet goed voor de reputatie van de Islam of zo hoor. Ik bedoel vooral de radicale Islam dus.

Ik heb eerder het idee dat de jeugd juist radicaler is dan hun ouders... maar misschien speelt dat alleen hier in de stad. Weet niet hoe het bij jou is... Is Delfzijl een stad of een dorp? en hebben jullie daar grote groepen moslims of valt dat wel mee?

Klein stadje.. beetje tussen een stadje en een dorp in. En nee, die problemen spelen hier niet zo. Zeker niet zoals in de randstad in de grote steden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+4-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 1 november 2015 om 14:29:
Als het zo moet zijn, dan zal het zo zijn helaas. Wat in ieder geval niet gaat helpen om dat te voorkomen zijn politici als Wilders en al dat geangstschreeuw van zijn volgelingen. Al die angst en haatzaaierij zal het eerder veroorzaken dan voorkomen. Denkbeelden als dat iedere moslim gelijk staat aan het extremisme van IS is zo'n denkbeeld bijvoorbeeld. Iedere nuance daarin ontbreekt en het maakt dat een complete bevolkingsgroep als 'de vijand' wordt beschouwd. Degenen die in zo'n positie terecht komen worden gedwongen een kant te kiezen en dat brengt het gevaar met zich mee dat men in de handen van radicalen wordt gedreven. Het werkt precies dat in de hand want mensen eigenlijk in de praktijk liever niet zullen willen. Het kan twee kanten op en het zijn de mensen zelf die het leven richting geven...

Ook dat kan je weer omdraaien, partijen die niet kijken naar de onrust die nu al ontstaat en de gevolgen wat dat kan hebben werken juist Wilders in de hand. Als je dat negeert dan negeren ze ook dat het zou kunnen escaleren. Je moet altijd als eerste de veiligheid in eigen land waarborgen. Anders stapel je de problemen alleen maar op.

Maar de meesten van hun bevinden zich ook nog in een vol gelovige omgeving. Hoewel ik zelf de Islam als religie niet heel goed ken (wel een beetje), vraag ik me wel af hoelang dat geloof nog precies is vol te houden? Spreekt de wetenschap het niet tegen? Is zo'n 7e eeuwse religie nog generaties lang houdbaar? Of spreken de feiten het tegen? Hier in het Westen hebben velen het de rug toegekeerd en vind men religie vandaag de dag achterhaald. Wat komt omdat wij in een wetenschappelijke samenleving leven waarin we rationeel nadenken. Moslims krijgen daar nu ook volop mee te maken, wat vroeger wel anders was voordat ze hier kwamen. Zou het allemaal daarom niet flink kunnen gaan verwateren de komende decennia? Nogmaals, hoe lang zijn die radicale opvattingen nog houdbaar? Toch steeds meer mensen zullen gaan inzien dat dat niet de weg is tot een goed en vreedzaam leven? Wat IS doet, met al die onthoofdingen en zo, dat is zo extreem barbaars.. Dat is echt niet goed voor de reputatie van de Islam of zo hoor. Ik bedoel vooral de radicale Islam dus.

Hoelang geleden is het dat de eerste gastarbeiders uit islamitische landen hier zijn aangekomen? 40 jaar? 50 jaar? Kijk naar hoe de generaties die daar uit zijn voortgekomen zich hier opstellen.
Ook al zijn er daar heel veel van hoger opgeleid heeft het nog niet als gevolg dat ze hun geloof laten vallen. Het lijkt er eerder op dat ze er een schepje boven op gooien.
Als er echt daadwerkelijk tienduizenden, misschien zelfs wel honderdduizenden bij komen zal dat dat proces alleen maar vertragen als er al progressie in zou zitten.
Van mij mag een ieder ook geloven wat hij of zij wilt.
Dat is de tolerantie die wij hier gewend zijn, anderzijds heb je 3e of 4e generatie moslims hier die je zeer agressief benaderd als je ook maar een verkeerd woord laat vallen over dat geloof.
Eens is het gedaan met die tolerantie, en daar zijn we nu heel hard op weg naar toe.

Klein stadje.. beetje tussen een stadje en een dorp in. En nee, die problemen spelen hier niet zo. Zeker niet zoals in de randstad in de grote steden.

Dan kan je ook niet in volle overtuiging blijven beweren dat het allemaal wel meevalt. de keren dat ik heb moeten vechten op straat, zijn voor 90% altijd met moslims geweest.
En dat kwam niet doordat ik dacht hé laat ik die moslim ff op zijn muil peren.
Nee dat kwam juist omdat ik of mijn ex moest verdedigen, of een conducteur moest ontzetten uit een benarde positie, of dat ik ineens een mes voor me neus getrokken kreeg, of dat wanneer ik op de fiets een inhaalactie maak bij twee naast elkaar fietsende mensen waardoor een heetgebakerde moslim automobilist het nodig vond mij af te snijden en uit te stappen, of omdat ik simpelweg met een andere blanke jongen de enige 2 blanken in de klas waren etc. etc.
Antilianen, Surinamers, Chinezen, noem alle bevolkingsgroepen die wie hier hebben maar op heb ik nog nooit problemen mee gehad of mee moeten knokken.
Dan ga je er uiteindelijk wel steeds meer aan de denken dat we niet meer van dat soort volk hier binnen moeten halen. Ben vorig jaar verhuisd uit het oude noorden

http://www.metronieuws.nl/binnenland/rotterdam/2015/09/politie-plaatst-sensationele-achtervolgingsbeelden

[img width=704 height=398 cacheid=00163779003256aa497518bb1a02e7f583]http://imgserv9.tcdn.nl/v1/NPCSaC_tqWw6G3yUpUh2nX6GeI0=/704x398/smart/http://metronieuws.tcdn.nl/field/image/ca4696528f5882904677ce60fe47d7ea-1442234394.jpg[/img]

Deze straat heb ik 9 jaar gewoond, en nu ik in een blanke buurt woon is mij het verschil heel erg duidelijk. Mensen begroeten elkaar hier, het is netjes en schoon, rustig en veel jonge gezinnen.
Wat ik al die jaren heb meegemaakt in het Oude Noorden is alsof je in een warzone leeft.
Massale vechtpartijen, vriendinnen die langs kwamen en achtervolgt werden of heel onvriendelijk benaderd werden, schietpartijen, steekpartijen, heb zelf tegenover een groep gestaan waarvan een gewapend met een ijzeren staaf terwijl mijn ex met haar auto ingesloten stond terwijl de hele straat bom vol staat te kijken hoe die blanke die lui probeert duidelijk te maken dat er ook parkeerplaatsen bestaan waar je je auto in kan parkeren zodat je anderen niet belemmerd, mijn brievenbus die continu werd open gebroken (alleen bij mij natuurlijk want ik ben blank en luister naar hardcore) kan zo heel lang door gaan. En toch probeer ik mij nog steeds zo op te stellen dat ik iedere keer weer open en vriendelijk en respectvol met de islamitische medemens omga.
Ik weet ook wel dat niet iedere moslim zo is, maar het zijn er wel veel.
Waarschuw beheerder
-1
jij wilt niet inzien dat het ook heel erg fout kan gaan. Het zal allemaal wel goed komen... denk je. Wat als dat nou niet het geval is. Dat er echt in de nabije toekomst rassenrellen komen. Of in de verre toekomst mogelijk zelfs een burgeroorlog. Dat zijn reële opties waar naar mijn mening te naïef over gedacht wordt. Je ziet nu al hoe hoog het debat oploopt en dat mensen heel erg extreem hun emoties daarin uiten. Dat is niet van de ene op de andere dag zo gekomen. Dat is nu al zo'n 15 jaar aan het borrelen tot dat die bekende emmer overloopt.

Exact! En al die censuur de laatste tijd in de politiek, media etc. geeft wel aan dat de elite ook de boel met moeite bij elkaar probeert te houden. De gemoederen zijn al vrij hoog opgelopen zelfs. :jaja:
Waarschuw beheerder
+1-1
Hoop bagatellisering hier trouwens van mw. Northern Jente. Je gaat steeds maar voorbij aan het feit dat sommigen hier met een heel haatvolle en vijandige attitude zijn tegenover ons, 'de ongelovige honden' hoe fucking haatvol is dat dan!? Die lui zijn hier gewoon met een strijdende houding, hun profeet als voorbeeld volgend...
Waarschuw beheerder
+2-1
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buitenland/24687604/__Bizarre_beelden_IS-school__.html

Waarschuw beheerder
+1-1
http://www.nautus.nl/nieuws/1074/scp-publiceert-onderzoek-over-de-lokale-binding-en-inzet-van-dorpsbewoners

Waarschuw beheerder
+1-1
Bedoelde natuurlijk deze

http://www.scp.nl/Organisatie/Alle_medewerkers/Putters_Kim

slimme mang (Y)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van >DT< op zondag 1 november 2015 om 15:18:
Hoelang geleden is het dat de eerste gastarbeiders uit islamitische landen hier zijn aangekomen? 40 jaar? 50 jaar? Kijk naar hoe de generaties die daar uit zijn voortgekomen zich hier opstellen.
Ook al zijn er daar heel veel van hoger opgeleid heeft het nog niet als gevolg dat ze hun geloof laten vallen. Het lijkt er eerder op dat ze er een schepje boven op gooien.

de hoger opgeleiden moeten veelal b.v. al niets van een erdogan hebben, het enige wat hij nog kan doen om steeds de verkiezingen te winnen is die mensen die tegen hem zijn op te sluiten e.d., het gevolg zal zijn dat een steeds grotere groep zich zal tegen gaan keren.

irak, steeds meer moslims worden christen...

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/steeds_meer_moslims_noord_irak_worden_christen_1_950503

:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Zal daar misschien jouw probleem liggen? Dat je sites als bron voor je angsten neemt die sowieso al niet echt sporen? Xandernieuws :') wat een stemmingmakerij site zeg... Ik lees er ook wel eens wat, maar neem het wel met een flinke berg zout.

sommige weten alleen de zoekmachine google... dat is rechts georienteerd :lol:
Waarschuw beheerder
-1
Xandernieuws :')

Gebruikt dezelfde bronnen als van dat bericht van een maand geleden dat vluchtelingen in asielzoekerscentra in hoog tempo van zware wapens werden voorzien en dat burgermilitia's (van de bekende "bezorgde burgers") van plan waren de bewaking van de grenzen over te nemen zodat er geen zwartjes moslims uitvreters mensen zonder Ariër-verklaring de juiste reispapieren het land in konden.

En daarom moeten zulke sites ook altijd doorgaan met paniekzaaien... stel je eens voor dat hun lezers de kans krijgen om zich af te vragen hoe het ook weer zat met die 1.850.000 grootgeschapen ISIS-commando's die hangende aan door hypersjeiks gefinancierde stealthdrones iedere nacht de slaapkamers van onze vrouwen en dochters binnenzeilen!

Of zoiets. :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Onzichtbaar Vriendje op dinsdag 3 november 2015 om 09:48:
En daarom moeten zulke sites ook altijd doorgaan met paniekzaaien... stel je eens voor dat huin lezers de kans krijgen om zich af te vragen hoe het ook weer zat met die 1.850.000 grootgeschapen ISIS-commando's die hangende aan door hypersjeiks gefiniancierde stealthdrones iedere nacht de slaapkamers van onze vrouwen en dochters binnenzeilen!

Of zoiets. :P

vannacht heeft de achterdeur opengestaan, was ik vergeten dicht te doen, wat ben ik er nu slecht aan toe zeg :lol:

Waarschuw beheerder
:LOL:
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van juzmee op dinsdag 3 november 2015 om 08:32:
de hoger opgeleiden moeten veelal b.v. al niets van een erdogan hebben, het enige wat hij nog kan doen om steeds de verkiezingen te winnen is die mensen die tegen hem zijn op te sluiten e.d., het gevolg zal zijn dat een steeds grotere groep zich zal tegen gaan keren.

En dat zou ik nog aanmoedigen ook... Maar dat is dus alleen Turkije en die zijn niet allemaal net zoals Ebru hoor ;)
Waarschuw beheerder
-1
Gaat vooruit hier ... Ik zie aan de reactie's .. dat er snel een verklaring en oplossing komt van team Daffy en team Juzmee ... omtrent het probleem van de asielzoekers .. .. in de zendtijd van de politieke partijen. Ben benieuwd naar de gulle middenweg ...

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van juzmee op dinsdag 3 november 2015 om 08:32:
het enige wat hij nog kan doen om steeds de verkiezingen te winnen is die mensen die tegen hem zijn op te sluiten e.d., het gevolg zal zijn dat een steeds grotere groep zich zal tegen gaan keren.

Jij vergeet de Nederlanders van Turkse afkomst lieverd; 73 % van hen heeft vóór Erdogan gestemd.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 november 2015 om 10:09:
:LOL:

Lach niet om jezelf. Dat is het achterlijkste wat je kunt doen.

Uitspraak van *Just Danny* op dinsdag 3 november 2015 om 20:19:
Ben benieuwd naar de gulle middenweg ...

Zelf weet je niks beters dan alles wat al weetbaar is via de media hier uit te spelen in een spel. Zie JIJ dan oplossingen ? Wat vind je van Griekenland dat zich nu wreekt op de rest van de EU en alles doorlaat zonder registratie, van Turkije dat de Koerden wil uitroeien......
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van inactief op woensdag 4 november 2015 om 00:03:
Zie JIJ dan oplossingen

Ik denk dat alle "voor en nadelen" al benoemd zijn .. en de enige manier om je mening kracht bij te zetten is toch om degene die deze beslissingen maakt het leven zuur te maken .. en dan heb ik het niet over asielzoekertje pesten of door een azc in brand te steken. Als je wat wilt bereiken moet je toch optrekken naar het Binnenhof .. en zolang dat niet gebeurd vermaak ik mij hier zeer.

Wat vind je van Griekenland dat zich nu wreekt op de rest van de EU en alles doorlaat zonder registratie, van Turkije dat de Koerden wil uitroeien......

Wat ik er van vind zou je terug kunnen vinden in mijn NEE tegen de EU .. zegt dat genoeg ?

Waarschuw beheerder
+2-1
Lach niet om jezelf. Dat is het achterlijkste wat je kunt doen.

Sommige binnenpretjes kan (moet) je enkel delen met een lach en laat de ander in de waan.

Waarschuw beheerder
+1-1
>DT< antwoord volgt nog. Ben even erg druk de komende tijd en de afgelopen dagen.
Waarschuw beheerder
-2
Jij vergeet de Nederlanders van Turkse afkomst lieverd; 73 % van hen heeft vóór Erdogan gestemd.

waar die percentages dan weer vandaan komen, het zal wel of niet juist zijn, dat weet ik niet, ik weet wel van turkse meiden dat ze over het algemeen niet erg erdogan gezind zijn en zich erg zorgen maken om hun familieleden in turkije, onder de mannen van turkse afkomst weet ik het niet, maar ik kan me zo voorstellen dat als ze wat gestudeerd hebben, ze het ook niet zo hebben op edrogan.

Waarschuw beheerder
-1
Op erdogan stemmen al die laag en ongeschoolde islamitische arbeiders die nog steeds denken dat ze het beter krijgen als hij aan de macht blijft. Beetje vergelijkbaar met de pvda vvd cda cultuur hier met af en toe een populistische pvv of sp uitschieter.
Maar ja de arbeidersbevolking bestaat wel uit pakweg 40 tot 50 procent van alle kiesgerechtigden.

Waarschuw beheerder
Moslim zijn is ook een keuze

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van juzmee op donderdag 5 november 2015 om 08:21:
waar die percentages dan weer vandaan komen, het zal wel of niet juist zijn, dat weet ik niet,

https://www.groene.nl/tag/turkije

turkse meiden dat ze over het algemeen niet erg erdogan gezind zijn en zich erg zorgen maken om hun familieleden in turkije,

Waarom stemmen Turken hier dan toch op Erdogan ?

de mannen van turkse afkomst weet ik het niet, maar ik kan me zo voorstellen dat als ze wat gestudeerd hebben, ze het ook niet zo hebben op edrogan.

Die paar artsen, advocaten etc. kun je wegstrepen tegen de overgrote meerderheid van neven en nichten die weinig intelligents voortbrengen.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 november 2015 om 12:21:
Moslim zijn is ook een keuze

Is dat zo? Kinderen van gelovigen worden vanaf dat ze iets kunnen begrijpen volgestamd met die onzin... dat krijg je er niet zomaar uit.

Waarschuw beheerder
+1
Religie moet verboden worden in het dagelijks leven en op scholen etc. Geen kerken en moskee..etc. Wil iemand toch geloven dan pas vanaf je 18e en puur als een particuliere mening.
laatste aanpassing