Heb overigens het hele topic doorgelezen maar wat ik me nog afvraag: waarom hebben zovéél mensen (veelal vrouwelijk) daar last van? Hebben er dan zovelen een slechte jeugd? Wordt het eigenlijk wel serieus genoeg genomen door de medische/psychische wereld?
dat komt (denk ik) en dat heb ik ook gelezen dat er bij vrouwen meer geestelijke en lichamelijk mishandling is is hun jeugd. sexueel misbruik. dat ze tienermoeders en daardoor verstoten worden en minderwaardig worden behandeld. in de vrouwenopvang komen enz enz. vaak hebben meisjes ook vaker last van andere aandoeningen zoals anorexia en boulimia wat borderline in de hand werkt. een tekort aan liefde of "liefde" op de verkeerde manier.
ze trekken zich dit allemaal persoonlijk aan en denken dat het hun eigen schuld is. mede uit ervaring met mijn ex en wat ik gelezen heb kan ik dit zeggen. deels dus mijn eigen mening/ervaring en deels wat ik gelezen heb.
het is gewoon tries dat kinderen worden beschadigd voor de rest van hun leven door toedoen van volwassenen of andere omstandigheden. de wereld is ziek. en mensen kunnen elkaar alleen nog maar kapot maken omdat ze egoistisch zijn (dit geld natuurlijk niet voor alle mensen)
daar komt ook nog bij dat meisjes denken te moeten voldoen aan een bepaald beeld. (kijk mtv en dat soort zenders)
een vriendin schreef mij vanmiddag omdat ik het er nog steeds moeilijk mee heb en haar nog steeds lief heb maar haar kwijt ben. ik weet dat er ergens een mooie vrouw in haar zit en ik voel me machteloos om haar naar de klote te zien gaan.
ze schreef me:
het is jou taak niet meer om haar mooi te maken tot een mooi mens. dat moet uiteindlijk vanuit haar zelf komen. je stelt je op als een vaderfiguur en dat wil en kan je niet. jemoet niet vluchten maar genieten en afleiding zoken. maar je moet ook accepteren dat zij niet meer in je leven is en accepteren dat zij niet het mooie mens zal zijn die ze kan zijn. je hebt het geprobeerd en u is het gewoon klaar. leg je er bij neer. het is goed zo. je moet verder maar het heeft tijd nodig en jemoet alle tijd nemen. het is nl niet niks allemaal.
dat zijn teksten die mij verder helpen om het te verwerken. want mensen die geen ervaring hebben met in een relatie met een borderliner die kunnen daar niet over oordelen.
mensen die er wel ervaring mee hebben kunnen misschien wat hebben aan deze site. damn wat is dat een spiegel die je voorgehouden wordt.
http://www.borderlinecase.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=356&Itemid=2404
wel fijn dat er op een site als pf nog serieuze topics zijn al zijn enkele reacties van het lage pf nivo.