Partyflock

Forumonderwerp · 1138491
Waarschuw beheerder
+2
Waarom?

Waarom?!
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 01:04:
Dit gedeelte lijkt mij erg persoonlijk heel erg zwaar. Ik weet dat iedereen dit moet doen, maar ik kan er deels wel doorheen kijken bij borderliners (bij veel "kwaaltjes" overigens). Alleen hebben sommige écht moeite met de grens te respecteren die je duidelijk stelt. Dan word het respecteren van iemand zijn "kwaal" een groot probleem. Helaas heb ik er een paar compleet van weg zien kwijnen die niks meer over hebben.

dit klopt helemaal. ik ga verder stoppen met de discussie. ik ben zelf HSP-er en er zijn veel overeenkomsten maar alleen weet ik wel mijn grens en die is hier bij gehaald.
ben zelf finaal naar de klote geweest toen ik te dicht bij kwam en als oud vuil aan de kant gezet werd (zo voelde dat) nu weet ik gelukkig beter. heb anderhalf jaar de tijd van me leven gehad met haar. Ik kan en wil niet meer boos zijn en geniet nu van mijn vrijheid. Ik heb in die tijd alles van mezelf gegeven en zij op haar manier ook. Ik gun haar alle geluk en hoop dat ze de juiste beslissingen neemt. want ik zou stuk gaan als ze naar de klote zou gaan. ze is me nl nog steeds dierbaar.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2013 om 19:03:
Ja man, doe ik ook altijd. Altijd makkelijk het bed in te lullen die borderliners

deze opmerking zegt genoeg over jou zieke geest.

Uitspraak van Hell Yeah! op woensdag 2 januari 2013 om 19:09:
Gelukkig weet ik beter en kan ik alleen maar hopen dat er meer mensen wakker zullen worden en net als jij en peter wel de moeite nemen om iets verder te kijken dan hun eigen "veilige" leventje dat natuurlijk helemaal perfect is

dank je hell yeah. al is mijn leven verre van perfect maar ben er wel hard mee aan het werk. Ik wens jou ook het aller beste want heb veel respect voor je.

als hsp-er is mijn kop altijd een achtbaan die nooit stil staat. grote voordeel ervan is dat ik heel goed mensen kan lezen. kan me goed inleven in mensen en situaties. er ontgaat mij niets omdat er heel veel prikkels binnenkomen. en geef veel van me zelf aan mensen die me dierbaar zijn. grote nadeel vam hsp is als je slecht in je vel zit het een vreselijke beperking is die je kompleet in de war kan brengen en niet meer weet wat je met je emoties aanmoet.
hsp-er ben je van nature gelukkig(of helaas) het is een karakter eigenschap. borderliner wordt je gemaakt door mensen die je zou moeten vertrouwen of die je liefde zouden moeten geven, daar wordt je niet mee geboren en dat is dus veel erger.

dit alles is mijn bescheiden mening.

tja en zo hebben wel allemaal wel wat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van geluksmoment op donderdag 3 januari 2013 om 01:20:
tja en zo hebben wel allemaal wel wat.

Correct, geeft ook niet mits je het tot je voordeel kan gebruiken. Ik vind het vaak juist fascinerend als iemand kuren heeft, vooral omdat hun gedachtenpatroon compleet warped is. Neemt niet weg dat ook ik grenzen heb die ik zeer nadrukkelijk opstel. Ik ben in de loop der jaren erg goed geworden daarin en niemand gaat daar ook nog maar 1 cmer overheen ;D

Kies uiteindelijk altijd voor jezelf :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 01:29:
Ik vind het vaak juist fascinerend als iemand kuren heeft, vooral omdat hun gedachtenpatroon compleet warped is.

:lol:

Waarschuw beheerder
deze opmerking zegt genoeg over jou zieke geest.

Ja joh, tuurlijk. Beetje geinteresseerd lopen doen in iemand met een PB zogenaamd om te helpen. Maar iedereen ziet dat het "ik wil neuken" gehalte er af druipt. Wees dan eerlijk, huichelaar.

Waarschuw beheerder
grote voordeel ervan is dat ik heel goed mensen kan lezen.

Goh zo he, je bent vast erg bijzonder dan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Geile emo alarm

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 03:29:
Ja joh, tuurlijk. Beetje geinteresseerd lopen doen in iemand met een PB zogenaamd om te helpen. Maar iedereen ziet dat het "ik wil neuken" gehalte er af druipt. Wees dan eerlijk, huichelaar.

Joh, is er eens een topic met normale reacties en inhoud, kom jij weer typisch PF-gedrag vertonen :facepalm:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 03:41:
Joh, is er eens een topic met normale reacties en inhoud, kom jij weer typisch PF-gedrag vertonen :facepalm:

T is goed met je, beetje mijn MILF proberen af te pakken. Wat denkt ie wel nie
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja, maar niet met jou geloof ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 03:44:
Ja, maar niet met jou geloof ik

Plak ik toch gewoon een etiket op mezelf?! Dan is er ineens alle begrip voor me, toch?
Waarschuw beheerder

Komen ze weer aan mij. Rustig maar!
Waarschuw beheerder
waarom nemen flockers wat das hung zegd zo serieus. Sarcasme en cynisme druipt er toch vanaf. Verder is hij wel lief ;-)

Nu weer ontopic dan maar!
Waarschuw beheerder
Groeien is niet het groter worden....
Maar het bewust worden van de wijsheid in jezelf...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van geluksmoment op donderdag 3 januari 2013 om 08:45:
Groeien is niet het groter worden....
Maar het bewust worden van de wijsheid in jezelf...

Zit jij de hele dag op de WC tegeltjes te lezen ofzo?

Waarschuw beheerder
Voor echte wijsheden moet je Daffy volgen, Heil DaffyO/:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op donderdag 3 januari 2013 om 08:33:
Sarcasme en cynisme druipt er toch vanaf

Gaf het ookal aan.... Het blijft Partyflock (y) ;P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 03:41:
is er eens een topic met normale reacties en inhoud

Is ook wel eens fijn jah :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2013 om 14:13:
Een kwaal.
Je ken het beter doen omschrijven als een zeer ernstige geestelijke ziekte.

Ok, verkeerde woordkeuze.
Ik heb zelf last van depressies en ik weet hoe het is om te moeten vechten tegen vooroordelen als 'aanstellerij'.
Heb intensieve therapie gehad om ermee te leren leven en gelukkig gaat het goed nu. Natuurlijk weet ik dat iemand met borderline daar, net zo min als ik, niet zelf voor kiest maar mijn ervaring met borderliners is wel dat ik het érg lastig vind om mee om te gaan en dat ik er veel ontmoet heb die al hun problemen eraan ophangen zonder na te denken wat ze kunnen doen om het te veranderen. Dat maakt me kwaad... Juist omdat ik zelf keihard heb moeten knokken om te zijn waar ik nu ben. Maar ik heb er wel bewust voor gekozen om me niet achter mijn depressies te verstoppen. De depressies zijn een ziekte op zichzelf en het zegt niets over wie ik ben als persoon of over wat ik wil en kan bereiken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 21:16:
Ik heb zelf last van depressies

& hoe uit dat zich bij jou?
Hoe beinvloed of heeft dat jouw leven doen beinvloeden?

Heb intensieve therapie gehad om ermee te leren leven

Ben zeer benieuwd naar de aanpak (h)
Verklaar u nogmaals nader :)

zonder na te denken wat ze kunnen doen om het te veranderen.

Hoe zouden Borderliners het volgens jouw moeten gaan aanpakken?

Dat geldt uiteraard niet voor alle mensen met borderline

Idd!
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf last van depressies en ik weet hoe het is om te moeten vechten tegen vooroordelen als 'aanstellerij'.
Heb intensieve therapie gehad om ermee te leren leven en gelukkig gaat het goed nu. Natuurlijk weet ik dat iemand met borderline daar, net zo min als ik, niet zelf voor kiest maar mijn ervaring met borderliners is wel dat ik het érg lastig vind om mee om te gaan en dat ik er veel ontmoet heb die al hun problemen eraan ophangen zonder na te denken wat ze kunnen doen om het te veranderen. Dat maakt me kwaad... Juist omdat ik zelf keihard heb moeten knokken om te zijn waar ik nu ben. Maar ik heb er wel bewust voor gekozen om me niet achter mijn depressies te verstoppen. De depressies zijn een ziekte op zichzelf en het zegt niets over wie ik ben als persoon of over wat ik wil en kan bereiken.

herkenbaar en respect voor je zelfkennis. je bent wie je bent. als je griep bent ben je ook anders maar niet een ander persoon. klink raar met met depressie is het net zo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 21:35:
Hoe zouden Borderliners het volgens jouw moeten gaan aanpakken?

door eerst naar de klote te gaan want dan worden ze wakker. niemand kan ze dit vertellen. ze komen zichzelf een keer tegen. 20% pleegt zelfmoord en de anderen zoeken hulp. maar niemand kan een borderliner vertellen dat ze het hebben.
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben er helaas ook al een aantal keren mee in aanraking gekomen, de laatste keer zelfs nog heel recent. Maar ik kan er ook niet mee omgaan dus ik zal nu toch echt eens moeten leren om er niet in te blijven trappen (al is me dat 1x net op tijd gelukt). Wat mij vooral opvalt is dat ze eerst heel enthousiast zijn en al heel snel de gevoelige snaar weten te raken én open zijn. Daar ga je dan toch in mee maar opeens is dat van het ene op het andere moment 180 graden omgeslagen. Dan verandert diegene in iemand met afstandelijk gedrag en neemt nergens meer initiatief in of gaat zelfs negeren.

Ik heb helaas niet altijd de aanleiding kunnen achterhalen want meestal kreeg ik niet eens meer contact met diegene (pijnlijk). Maar bij de laatste keer bleek de aanleiding te zijn dat er van tevoren dingen werden besproken. Ik ging daar vervolgens dus ook vanuit maar blijkbaar dacht de ander daar opeens heel anders over en trok al snel haar conclusies. Daar had gemakkelijk over gesproken kunnen worden want 'misverstanden' zijn er om op te lossen. Zeker omdat het slechts een onderdeel van een geheel was. Maar als diegene dat niet wil of doet ja dan weet ik het ook niet meer. Dan kom je in een soort van sleur. Heel frustrerend is dat omdat je niet in iemands hoofd kan kijken.

Ik heb er echt begrip voor proberen te hebben dat mensen zo kunnen zijn. Heb er veel over gelezen maar het is gewoon niet te doen als je telkens weer 'genaaid' wordt. Zelfs niet nu ik weet hoe fucked up een mind kan zijn, het is toch nog altijd een overtreffende trap. Vermijden is dus het beste wat ik kan doen maar helaas blijven de littekens. Het is toch eigenlijk ook van de gekke dat als je iemand leert kennen je bijna eerst naar zoiets moet vragen en als het antwoord dan 'ja' is je uit voorzorg maar beter het contact kunt verbreken.

Heb overigens het hele topic doorgelezen maar wat ik me nog afvraag: waarom hebben zovéél mensen (veelal vrouwelijk) daar last van? Hebben er dan zovelen een slechte jeugd? Wordt het eigenlijk wel serieus genoeg genomen door de medische/psychische wereld?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Dynamike op donderdag 3 januari 2013 om 22:48:
Heb overigens het hele topic doorgelezen maar wat ik me nog afvraag: waarom hebben zovéél mensen (veelal vrouwelijk) daar last van? Hebben er dan zovelen een slechte jeugd? Wordt het eigenlijk wel serieus genoeg genomen door de medische/psychische wereld?

dat komt (denk ik) en dat heb ik ook gelezen dat er bij vrouwen meer geestelijke en lichamelijk mishandling is is hun jeugd. sexueel misbruik. dat ze tienermoeders en daardoor verstoten worden en minderwaardig worden behandeld. in de vrouwenopvang komen enz enz. vaak hebben meisjes ook vaker last van andere aandoeningen zoals anorexia en boulimia wat borderline in de hand werkt. een tekort aan liefde of "liefde" op de verkeerde manier.
ze trekken zich dit allemaal persoonlijk aan en denken dat het hun eigen schuld is. mede uit ervaring met mijn ex en wat ik gelezen heb kan ik dit zeggen. deels dus mijn eigen mening/ervaring en deels wat ik gelezen heb.
het is gewoon tries dat kinderen worden beschadigd voor de rest van hun leven door toedoen van volwassenen of andere omstandigheden. de wereld is ziek. en mensen kunnen elkaar alleen nog maar kapot maken omdat ze egoistisch zijn (dit geld natuurlijk niet voor alle mensen)
daar komt ook nog bij dat meisjes denken te moeten voldoen aan een bepaald beeld. (kijk mtv en dat soort zenders)

een vriendin schreef mij vanmiddag omdat ik het er nog steeds moeilijk mee heb en haar nog steeds lief heb maar haar kwijt ben. ik weet dat er ergens een mooie vrouw in haar zit en ik voel me machteloos om haar naar de klote te zien gaan.

ze schreef me:

het is jou taak niet meer om haar mooi te maken tot een mooi mens. dat moet uiteindlijk vanuit haar zelf komen. je stelt je op als een vaderfiguur en dat wil en kan je niet. jemoet niet vluchten maar genieten en afleiding zoken. maar je moet ook accepteren dat zij niet meer in je leven is en accepteren dat zij niet het mooie mens zal zijn die ze kan zijn. je hebt het geprobeerd en u is het gewoon klaar. leg je er bij neer. het is goed zo. je moet verder maar het heeft tijd nodig en jemoet alle tijd nemen. het is nl niet niks allemaal.

dat zijn teksten die mij verder helpen om het te verwerken. want mensen die geen ervaring hebben met in een relatie met een borderliner die kunnen daar niet over oordelen.
mensen die er wel ervaring mee hebben kunnen misschien wat hebben aan deze site. damn wat is dat een spiegel die je voorgehouden wordt.

http://www.borderlinecase.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=356&Itemid=2404

wel fijn dat er op een site als pf nog serieuze topics zijn al zijn enkele reacties van het lage pf nivo.
Waarschuw beheerder
donateur
Na ja, tot een relatie kwam het nooit en als ik de nodige ervaringen zo eens bekijk maar beter ook. Dat geschreven stukje is inderdaad een goeie tekst .. accepteren, (vergeten), verdergaan .. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Geldt ook voor contacten of relaties met 'gewone' mensen. Lastig trouwens om niet steeds negatief over te komen als het over borderliners gaat, het zijn immers mensen. Maar als je al een aantal keren tegen de lamp bent gelopen en weet dat je constant op je hoede moet blijven, dan is dat zo gek nog niet. Sommigen zijn er ook gewoon erg aan toe en hebben niet in de gaten wat ze allemaal aanrichten (of ze er nu iets aan kunnen doen ja of nee). Moeilijk allemaal.
Waarschuw beheerder
Volgende link is ook erg boeiend voor mensen die er mee te maken hebben en of hebben gehad ;-)

http://www.borderlinecase.nl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=7&Itemid=2335

Uitspraak van Dynamike op donderdag 3 januari 2013 om 23:35:
Sommigen zijn er ook gewoon erg aan toe

De volgende quote dekt wellicht de lading hoe ernstig deze ziekte is en of kan zijn.

"Mensen met BPD zijn als mensen met derde graad brandwonden over meer dan 90% van hun lichaam. Gebrek aan emotionele huid, ze voelen angst bij de geringste aanraking of beweging."
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vraag me wel altijd een beetje af hoe lang dat goed gaat, een topic over borderline en borderliners onderling ;d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 01:31:
Ik vraag me wel altijd een beetje af hoe lang dat goed gaat, een topic over borderline en borderliners onderling

Maak je geen zorgen die begrijpen elkaar heel goed ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van geluksmoment op donderdag 3 januari 2013 om 22:48:
20% pleegt zelfmoord

Zo dan, dat is niet mis!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op vrijdag 4 januari 2013 om 01:46:
Maak je geen zorgen die begrijpen elkaar heel goed

Ooit was hier ene Miss Moodswing.. zoooo die kon ruzie maken met heel flock, damn :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 01:49:
Miss Moodswing

Hihi toepasselijke naam.

Waarschuw beheerder
Ja, ze wist het wel van zichzelf :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 02:35:
Ik ben hier toch niet om mezelf geliefd te maken of om wijven te versieren. Ben gewoon ff eerlijk nu. Wollah

Niks mis mee toch:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 02:50:
ben wel ex-psychologie student

Tsja, ex. Maarre, dan snap ik niet dat je het niet ziet. Het ligt er zoooo dik bovenop. Who gives a fuck. Het is er uit. Ik zit er niet naast. Ik vertrouw op mn gevoel weet dat het niet liegt uit ervaring. Vind dit gewoon TE.
Waarschuw beheerder

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op vrijdag 4 januari 2013 om 02:54:
Niks mis mee toch:lol:

Nee hoor, maar wel als je misbruik maakt van een aandoening ervoor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 02:58:
Nee hoor, maar wel als je misbruik maakt van een aandoening ervoor.

Misbruik komt vaak voor jah

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 03:00:
Ik zeg: het is je eigen projectie.

Ja zo zou ik het ook doen, precies zo. En daarom weet ik dat het zo is.

Waarschuw beheerder
Wollah

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 03:03:
ik hoop dat die jongen zich er niet door laten raken want het is gewoon klinkklare onzin (Y)

Nope onzin is het niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 03:00:
:lol: valt het op?:lol:

Nee niet echt:lol:
Waarschuw beheerder
Zag net een opgevoerde goudvis voorbij zwemmen een vrouw van jou?:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op vrijdag 4 januari 2013 om 03:08:
Zag net een opgevoerde goudvis voorbij zwemmen een vrouw van jou?:lol:

Nee joh. Ik ben niet zo claimerig:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 03:09:
Peter, laat ze maar lullen, mensen met verstand nemen hun niet serieus (Y) gewoon doorgaan en je niet op je kop laten zitten. dit is en blijft (helaas) partyflock.... vroeg of laat loop je daartegenaan... de kunst is het je niet aan te trekken (Y)

Ach joh. Ik haal het toch wel weg:lol: Was wel ff lachen hoor. Maar onthoud wel mn woorden, er komt nog een dag dat je zegt; Die Hong had toch gelijk