Partyflock

Forumonderwerp · 1138409

Waarschuw beheerder
[img width=320 height=180 cacheid=001567060030bf8541c955a11a02d7d20c]http://media.rtvutrecht.nl/media/photo_new/a/5/a5922a9209/a5922a9209_320.jpg[/img]

UTRECHT - Coffeeshop Shabab in Utrecht moet definitief de deuren sluiten.

Vorige week vond de politie bij een inval een enorme hoeveelheid hasj in de zaak aan de Vleutenseweg. De hoeveelheid overschreed in ruime mate de maximaal toegestane handelsvoorraad die in coffeeshops aanwezig mag zijn. Ook in een naastgelegen pand lag veel softdrugs.

Na de inval sloot burgemeester Wolfsen de coffeeshop per direct voor een week. Nader onderzoek wijst volgens de gemeente uit dat de zaak een gevaar vormt voor de openbare orde en veiligheid. Wolfsen heeft daarom besloten de vergunning van de zaak in te trekken. Ook andere (horeca)bedrijven mogen zich het komende jaar niet vestigen in het pand van Shabab.

De politie viel vorige week met hulp van het leger de coffeeshop aan de Vleutenseweg en nog negen andere panden in de stad Utrecht binnen. Het vermoeden bestond dat er sprake was van criminele activiteiten.

De politie vond in totaal 150 kilo hasj, een half miljoen euro aan contant geld en een vuurwapen. Ook in Breda werden invallen gedaan. Twee mannen werden aangehouden: een 52-jarige Utrechter en een 30-jarige man uit Breda.

Speciale zoekteams van de Koninklijke Landmacht hielpen mee bij de actie. Die beschikken over apparatuur om door bijvoorbeeld muren te kijken.

RIP Utrechts finest shoppa :smoke:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ze sluiten de een na de andere hier in de stad.
Afgelopen jaren zijn er al zo veel gesloten, en steeds 1 voor 1.

En officieel zijn er 8 in de binnenstad ook binnen 300 meter van een school en zouden ook moeten sluiten, dat gaat niet meer door :D

Maar er zijn er denk ik nu nog maar 10 in heel Utrecht

Waarschuw beheerder
No Name, Zarazani, niet de minste ook elke keer...
Waarschuw beheerder
Shabab wel een van de bekendste van Utje denk ik inmiddels.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 11:55:
No Name, Zarazani, niet de minste ook elke keer...

No name en Sarasani waren bij mij in de achtertuin vroeger :D
Vooral bij no name zo bizar veel gehangen, tosti's gegeten, spelletjes gespeeld aan gezien ik geen echte blower was.

Sarasani is natuurlijk ook droevig dat die moest sluiten, de oudste shoppa van de wereld, gesloten om zoiets sneus.

De break ook dicht, stond heel goed bekend.
Koffiedik gaat zelf sluiten binnenkort, eigenaar heeft er geen trek meer in.....

Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 5 december 2012 om 11:58:
Shabab wel een van de bekendste van Utje denk ik inmiddels.

Yup maar denk voor buitenstaanders andersom de bekendste
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op woensdag 5 december 2012 om 11:21:
Maar er zijn er denk ik nu nog maar 10 in heel Utrecht

gvd nee dat is weinig :lol:
Waarschuw beheerder
ze moeten die wetten is gaan veranderen,de meest shops zijn zo door hun voorraad
heen,een als ze dat weer willen aanvullen zijn ze strafbaar omdat ze het vervoeren in hun
auto,je winkel is legaal je krijgt er zelfs een vergunning voor maar als je dan naar buiten komt
met je zakje wiet een je wordt aangehouden door meneer agent dan kan je het inleveren,omdat
het strafbaar is om met wiet op straat te lopen,zag het een keer bij blik op de weg of zo,werdt controle
gehouden voor belasting een andere dingen,was er iemand net naar de shop geweest een was op weg
naar huis,moest die het inleveren een kreeg die een boete,hij zij nog je mag het kopen hoe moet ik het dan
thuis krijgen,agent zegt je mag het niet op straat bij je hebben de wet is de wet,nou daar sta je dan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 10:12:
De politie vond in totaal 150 kilo hasj

8) 300x de maximaal toegestane hoeveelheid.

Maar goed...bewijst maar weer hoe krom dat hele wiet beleid is. Legaliseer die shit nou met betrouwbare telers, een keurmerk en een einde aan bendes, tassen met contant geld en afrekeningen. Kunnen die agenten ook wat beters gaan doen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op woensdag 5 december 2012 om 12:01:
De break ook dicht, stond heel goed bekend.

grote zakken voor weinig shoppa die! :D

maarja wat hou je nu over?
Black & White, Andersom, Bordaux Rood, Wietstok, etc... allemaal niet de gezelligste en beste shoppa's :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 5 december 2012 om 12:05:
gvd nee dat is weinig

voor wat we eerst haden is dat echt fuckin weinig...
vroeger zowat op iedere hoek vd straat shoppa :D

Insigne, weet jij ofdat wolf en malabata nog open zijn op straatweg?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 12:31:
Bordaux

Is goede wat ik begrijp en el torro ook goede!
Vroeger toen we nog geen 18 waren kwam die eigenaar van de andersom altijd achter ons aan rennen, die gozer nam altijd een moeite om ons niks te gunnen he.
Terwijl we bij no name altijd gewoon binnen zaten vanaf ons 13de haha, dat zal wel de reden zijn waarom andersom nog bestaat en no name al jaren dicht is :D

Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 12:39:
malabata

Die sowieso! :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 5 december 2012 om 12:31:
Maar goed...bewijst maar weer hoe krom dat hele wiet beleid is. Legaliseer die shit nou met betrouwbare telers, een keurmerk en een einde aan bendes, tassen met contant geld en afrekeningen. Kunnen die agenten ook wat beters gaan doen.

Schijnt dat er meerdere gemeenten waaronder Utrecht, gemeentelijke wietteelt willen gaan voeren, las ik laatst in AD...
Alleen Opstelten is daar faliekant tegen. Gelukkig gaan er nu meerdere grote gemeentes kijken of ze samen een vuist kunnen maken tegen die achterlijke Opstelten, om te dwingen de wet aan te passen.
Waarschuw beheerder
+1
Nu krijg je dus het probleem (wat volgens mij expres gecreëerd wordt), dat andere shops nu dus meer wiet en hasj op voorraad moeten hebben. De bezoekers van deze betreffende shop gaan natuurlijk allemaal naar andere shops toe. Wat je dus krijgt is dat de politie / leger weet ik veel invallen gaan doen in andere shops en ook daar meer wiet en hasj vinden dan een shop officieel mag hebben! Gevolg dat je straks dus geen shop meer over hebt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 5 december 2012 om 12:53:
Schijnt dat er meerdere gemeenten waaronder Utrecht, gemeentelijke wietteelt willen gaan voeren, las ik laatst in AD...

las dat inderdaad over rotterdam, die hebben nu bij de minister gevraagd daarnaar te kijken.

Alleen Opstelten is daar faliekant tegen. Gelukkig gaan er nu meerdere grote gemeentes kijken of ze samen een vuist kunnen maken tegen die achterlijke Opstelten, om te dwingen de wet aan te passen.

Die opstelten is echt niet meer van deze tijd. wegwezen met die man, echt wereldvreemd en dat moet ons land besturen :frusty:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op woensdag 5 december 2012 om 12:47:
Is goede wat ik begrijp en el torro ook goede!

wel goeie wierie die rood, maar achterlijk duur
ben ook geen echte blower, als ik wat wil haal ik het gewoon via via, scheelt de helft tegenwoordig

Uitspraak van Insigne op woensdag 5 december 2012 om 12:47:
Vroeger toen we nog geen 18 waren kwam die eigenaar van de andersom altijd achter ons aan rennen, die gozer nam altijd een moeite om ons niks te gunnen he.
Terwijl we bij no name altijd gewoon binnen zaten vanaf ons 13de haha, dat zal wel de reden zijn waarom andersom nog bestaat en no name al jaren dicht is :D

ja die was moeilijk vroeger die kerel ja hahahaha
No Name idd dicht door verkopen aan minderjarigen, eigennaar liet me voor sluiting nog n hoop brieven zien, om nog even uit te leggen dak me echt de volgende keer moest gaan legitimeren hahahaha :D

Shabab ook altijd als minder jarige gezeten, als ik dan vrienden meenam die wél 18 waren moesten die legitimeren, Samir vroeg aan mij niks haha :D

Waarschuw beheerder
trouwens, El Torro, die is toch dicht?

Waarschuw beheerder
Allemaal met de groetjes van Europa:-)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Van H tot Z op woensdag 5 december 2012 om 13:07:
Die opstelten is echt niet meer van deze tijd. wegwezen met die man, echt wereldvreemd en dat moet ons land besturen :frusty:

Idd wereldvreemd. Als argument om gemeentelijke teelt niet toe te laten opperde Opstelten dat internationale afspraken een grote oorzaak zijn om nee te zeggen.

Die man moet eens kijken in Europa hoe de afgelopen 10 jaar het softdrugsbeleid in meerdere landen, naar Nederlands voorbeeld ingericht is.
Daarbij komt nog dat regelgeving in de VS omtrent softdrugs ook aan veranderen zijn, 2 Staten hebben weed gelegaliseerd, de VS, degene die notabene via de DEA, die strenge afspraken wereldwijd heeft afgedwongen, de DrugEnforcmentAgency voert namelijk een zgn 'oorlog tegen drugs'...:gaap: En die winnen, lukt maar niet. :facepalm:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 5 december 2012 om 13:33:
Idd wereldvreemd. Als argument om gemeentelijke teelt niet toe te laten opperde Opstelten dat internationale afspraken een grote oorzaak zijn om nee te zeggen.

Niet alleen op dit onderwerp hoor, maar bijna op alle andere vlakken leeft die man ook in een droomwereld.

Laatst bij Pownews over het stadion binnen komen met een stadion verbod. zegt ie: ja dat lukt je één keer maar echt geen tweede keer. Pffff elk stadion loop je binnen zondere enige vorm van controle.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 5 december 2012 om 13:33:
En die winnen, lukt maar niet. :facepalm:

ach de gevangenissen zijn lekker gevuld en mexico legt op zn gat, in princiepe gaat t wel lekker
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 13:07:
wel goeie wierie die rood, maar achterlijk duur
ben ook geen echte blower, als ik wat wil haal ik het gewoon via via, scheelt de helft tegenwoordig

Ik echt maar 2x gedaan als 13 jarige ofzo, erna altijd alleen maar meehangen, had die behoefte ook nooit zo :D
Als ik eraan terug denk, die inspiratieloze omgevingen hehehe, de tering :D

Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 13:07:
No Name

Dit zie ik echt altijd mijn pubertijd, lekker onbezorgd, leven op m&m's, koekjes, tosti's en niet aankomen. :D

Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 13:09:
El Torro, die is toch dicht?

Geen idee eigenlijk....kwam er pas enkele jaren geleden erachter dat er ook een shoppa zit op de obrechtstraat hehehe :D
Waarschuw beheerder
+1-1
Sluit gewoon alle shops. Aan dat hele blowen heb je helemaal niks.
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Uitspraak van WLOJS op woensdag 5 december 2012 om 14:00:

Jij misschien niet, maar daarom hoeven ze nog niet weg.

Zijn ook mensen zat die er wel degelijk iets aan hebben.
Waarschuw beheerder
Opstelten

Daar ga je al :facepalm: Liefst iedere burger een chip in zijn arm en een vliegende camera die je volgt als het aan hem ligt. Zal Nederland veel veiliger van worden.

Uitspraak van Hakkes op woensdag 5 december 2012 om 12:57:
Nu krijg je dus het probleem (wat volgens mij expres gecreëerd wordt), dat andere shops nu dus meer wiet en hasj op voorraad moeten hebben. De bezoekers van deze betreffende shop gaan natuurlijk allemaal naar andere shops toe. Wat je dus krijgt is dat de politie / leger weet ik veel invallen gaan doen in andere shops en ook daar meer wiet en hasj vinden dan een shop officieel mag hebben! Gevolg dat je straks dus geen shop meer over hebt...

Praktisch elke coffeeshop heeft meer dan de limiet in huis lijkt mij. 500 gram is niks als je een beetje grote zaak hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op woensdag 5 december 2012 om 13:56:
Dit zie ik echt altijd mijn pubertijd, lekker onbezorgd, leven op m&m's, koekjes, tosti's en niet aankomen. :D

pffff hahaha jaja, ik ken t :D
Waarschuw beheerder
Vorige week vond de politie bij een inval een enorme hoeveelheid hasj in de zaak aan de Vleutenseweg

Dat dit kan in een coffeeshop :/
Waarschuw beheerder
Sluit gewoon alle shops. Aan dat hele blowen heb je helemaal niks

Shops hebben ook niks aan jou!

Ik ben niet zo bekend met de shops in Utrecht, ben 1x bij eentje geweest vlakbij Domplein, die was wel chill, zat op de hoek met hang-rasta's voor de deur. Wel kut dat ze 1 voor 1 allemaal sluiten. Al vind ik het achterlijk dat de eigenaar van desbetreffende shop zich niet aan het maximum heeft gehouden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van tha guru op woensdag 5 december 2012 om 16:21:
Wel kut dat ze 1 voor 1 allemaal sluiten.

hier in groningen de laatste jaren ook een aantal dicht gegaan...
Waarschuw beheerder
vlakbij Domplein, die was wel chill, zat op de hoek met hang-rasta's voor de deur

Uitspraak van actief op woensdag 5 december 2012 om 12:31:
Andersom

Waarschuw beheerder
-1
Shops hebben ook niks aan jou!

Oh ja joh? :P
Waarschuw beheerder
-1

(y)

Blowen is ook voor paupers.
Waarschuw beheerder
donateur
:gaap:
En drank is voor..... En nicotine is voor.......
Allemaal paupers.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op woensdag 5 december 2012 om 16:47:
Andersom

Ja zo heette die! Had wel lekker wietje voor me in de aanbieding, en ik mocht het topje gewoon checken e.d

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op woensdag 5 december 2012 om 18:16:
Drukz is voor ........

Mij, de drugs mag je houden.
Waarschuw beheerder
donateur
Drukz is voor ......

Dan kan je ook zeggen, alle externe middelen om genot te beleven zijn voor paupers?
De oorzaak waardoor men zich lekker gaat voelen gaat verder dan dat. Drugs maken vaak gewoon stoffen in het lichaam los die daar al aanwezig zijn.
Zou je ook kunnen zeggen dat meditatie drugs is. Maarja.. Laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat hij of zij in zijn lichaam stopt. Eigen verantwoordelijkheid.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

+1

Waarschuw beheerder
Die beschikken over apparatuur om door bijvoorbeeld muren te kijken.

nice voor als je een geil buurvrouwtje hebt !

Waarschuw beheerder
-1
Drukz is voor ........

sex met babyhongs?

Waarschuw beheerder

Idd allemaal dicht jankt er ook niemand meer over een wiet pas

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 10:47:
Idd allemaal dicht jankt er ook niemand meer over een wiet pas

dan komen figuurtjes als jij weer klagen dat onze Marokkaanse medemens in n dikkere auto dan je pappie rijden dankzij de opbrengsten van de verkoop van de wierie
Waarschuw beheerder
die shops hebben alleen maar voor ellende gezorgd, kinderen van 15 jaar al stoned enzo, fijn hoor

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 7 december 2012 om 10:48:
dan komen figuurtjes als jij weer klagen dat onze Marokkaanse medemens in n dikkere auto dan je pappie rijden dankzij de opbrengsten van de verkoop van de wierie

Tuurlijk illegale wiethandel was er nou nog niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 7 december 2012 om 10:48:
onze Marokkaanse medemens in n dikkere auto dan je pappie rijden

in de gevangenis heb je niet zoveel aan een auto

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 10:52:
Tuurlijk illegale wiethandel was er nou nog niet

kijk even naar de situatie die ontstond na t invoeren van de wietpas aan de grens, tuig wat openlijk op straat de wietjes slijt, 13 jarige jochies die meer geld maken op n dag dan jij in n maand etc etc.
en dan heb je t alleen de markt die gecreëerd word in een paar provincies voor mensen buiten Nederland, moet je nagaan als er een markt is voor een paar miljoen Nederlanders

Uitspraak van juzmee op vrijdag 7 december 2012 om 10:49:
die shops hebben alleen maar voor ellende gezorgd, kinderen van 15 jaar al stoned enzo, fijn hoor

ga toch weg man :facepalm:
het Nederlandse softdrugsbeleid werkt, we zijn 1 van de landen met de laagste cijfers kwa cannabisgebruikers

legaal of illegaal die kindjes van 15 gaan toch wel aan de dope

Waarschuw beheerder
Als de nederlandse overheid een beetje logisch nadenkt over zijn beleid legalizeren en reguleren ze de boel, dat levert op jaarbasis zown 2 miljard op, vanwege de btw en accijnsen maar ook op de besparing van het politieapparaat (kunnen ze eindelijk is echte boeven vangen)
Waarschuw beheerder
nederland manipuleert de cijfers ook nooit

Waarschuw beheerder
Paar miljoen Nederlanders en laagste cijfers kwa cannabisgebruikers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van juzmee op vrijdag 7 december 2012 om 11:16:
nederland manipuleert de cijfers ook nooit

heb je daar aanwijzingen voor? zo ja, show me :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 11:19:
Paar miljoen Nederlanders en laagste cijfers kwa cannabisgebruikers.

procentueel ouwe

of had ik het in jouw geval er bij moeten zetten ter verduidelijking?