Partyflock

Forumonderwerp · 1138336
3 volgers · 1795x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Poll, geopend op maandag 3 december 2012, looptijd van 4813.8 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Ik ..

3262%
heb nooit last van overgewicht.. en word bijna bang als ik om me heen kijk.
1733%
ben gewoon te lui en eet te veel fastfood en zo jaag ik de zorgverzekering voor iedereen omhoog
1121%
ben een ekte flocker en snuif zoveel dat ik ondergewicht heb
612%
slik medicijnen waardoor ik aankom.
48%
heb een traag werkende schildklier en kan er dus niks aan doen.

Steeds meer Nederlanders te dik

[img width=474 height=350 cacheid=0015664e0030bea9321eba8b1a02d7c2e9]http://www.hartvannederland.nl/wp-content/uploads/2012/12/ANP-14045059-474x350.jpg[/img]

Het aantal mensen in Nederland met overgewicht is aanzienlijk hoger geworden. In 2011 was 54 procent van de volwassen mannen en 43 procent van de vrouwen te zwaar. 20 jaar geleden was dit ‘slechts’ bij 39 procent van de mannen en bij 31 procent van de vrouwen het geval. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag.

De afgelopen twintig jaar is de gemiddelde man 5,6 en de vrouw 3,7 kilogram zwaarder geworden. Het gemiddelde gewicht van mannen en vrouwen is daarmee meer toegenomen dan de gemiddelde lengte. In 2011 woog een man gemiddeld 84 en een vrouw 70 kilogram.

Qua lengte zijn vergeleken met 20 jaar geleden de Nederlandse mannen gemiddeld 2,1 centimeter langer geworden. Hun gemiddelde lengte was in 2011 1,81 meter. Nederlandse vrouwen zijn gemiddeld 1,68 meter lang, dat is 0,6 centimeter langer dan 20 jaar terug.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/2012/steeds-meer-nederlanders-te-dik/

mooi vooruitzicht toch..

als ze mensen die ongezond leven, zoals rokers, extra willen laten betalen.. pak de vetklepjes dan ook maar in hun portemonnee (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van actief op vrijdag 7 december 2012 om 15:31:
kies je voor of niet?

Ja, alles is een keuze. Echt alles op die manier.

daarnaast kies je 9 vd 10 keer dat snelle broodje bij de pomp ipv dat je je kip, groente en rijst opwarmt in de 12v magnetron van je :)

Nee.

je bent op de 1 of andere dag 25 kg zwaarder joh, hou toch aub op jongen,

Nope, in 5 jaar tijd.

en nogmaals over soa's, blessures begin jij over,

Soa heb je zomaar in 1 keer e pakken, sportblessures soms in 1 keer, soms door slijtage pas na jaren. Korsakoff na jaren Delirium of alcoholvergiftiging in 1 keer. Je bent echt te zwart/wit bezig nu Stork.

Nogmaals.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 15:17:
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat ik omdat ik dikker ben meer premie te gaan betalen hoor. Maar dan wil ik omdat in zelden drink, geen drugs gebruik, geen risicosporten beoefen, geen gevaarlijk sexleven heb etc. Minder premie betalen.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 15:33:
Tenzij het staat voor Sociaal Onaangepaste Allochtoon.

Jongens jongens, humor ligt op de straat hier hoor.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van actief op vrijdag 7 december 2012 om 15:32:
oowja, die tour... je wist niet dat t allemaal zo ongezond was, boehoehoe waar waren de instanties met de voorlichting :')

Nee, jij legt mij woorden in de mond(ik slik niet alles door hoor) en ik vertel dat ik en vele anderen die misschien wat dikker zijn dat niet per se zo beleven. Weer te zwart/wit Stork. In wezen zijn we het eens, maar jij blijft hangen op enkel te dik zijn= meer betalen. Alle andere ongezonde/risicovolle gewoontes moeten wel gewoon kunnen. En daar ga je toch echt de mist in.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Van H tot Z op vrijdag 7 december 2012 om 15:40:
Jongens jongens, humor ligt op de straat hier hoor.

Ja, maar daar ligt vaak het grootste deel van hun opvoeding ook.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van actief op vrijdag 7 december 2012 om 11:54:
lekker kuchen als iemand n sigaret opsteekt, maar je mag niks zeggen van die paar kroketten die je dagelijks in de bedrijfskantine naar binnen schuift, bah!

:lol: ook mooi ja
Ze mogen wel meer belasting gaan heffen op shit als frituurvet en ander tokkie voedsel ipv dat ze een losse paprika voor 2 euro verkopen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 15:39:
Ja, alles is een keuze. Echt alles op die manier.

klopt, t leven bestaat uit keuzes :)

Nope, in 5 jaar tijd.

heb je 5 jaar de keuze gehad om t anders te doen, wat, die keuze heb je nu nog ;)

Soa heb je zomaar in 1 keer e pakken, sportblessures soms in 1 keer, soms door slijtage pas na jaren. Korsakoff na jaren Delirium of alcoholvergiftiging in 1 keer. Je bent echt te zwart/wit bezig nu Stork.

sorry ouwe, maar nogmaals, jij bent diegene die die voorbeelden erbij haalt, wat voor mijn stelling gewoon absoluut niet relevant is, mijn stelling luid namelijk: dik zijn is in de meeste gevallen een keuze.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 15:42:
In wezen zijn we het eens, maar jij blijft hangen op enkel te dik zijn= meer betalen. Alle andere ongezonde/risicovolle gewoontes moeten wel gewoon kunnen. En daar ga je toch echt de mist in.

ik heb dat hele premie verhaal al een paar uurtjes achter me gelaten, heb t ook afgedaan als onhaalbaar, t ging me puur en alleen om aan te tonen dat, en wederom ouwe niet om lullig te doen, in bijvoorbeeld jouw geval je overgewicht te wijten is aan de keuzes die je gemaakt heb in je leven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 7 december 2012 om 15:52:
mijn stelling luid namelijk: dik zijn is in de meeste gevallen een keuze.

Klopt, maar niemand 'kiest er voor om dik te zijn' omdat ze het zouden willen, niemand wil dik zijn..
Dus zijn er vaak wel degelijk factoren die voor sommige mensen een te grote invloed hebben om niet dik te worden (emotionele, omgeving etc.)
Het is maar net hoe de persoon hier mee omgaat, maar uiteindelijk blijft het wel 'een keuze', alleen is deze vaak niet zo eenvoudig als sommige mensen denken (Je moet gewoon minder eten etc.)
Want je leest/hoort vaak genoeg verhalen over wandelende zeekoeien die uiteindelijk dan toch 100+kg zijn afgevallen:jaja:

Waarschuw beheerder
-1
heb je 5 jaar de keuze gehad om t anders te doen,

Maar geen tijd. Werk gaat voor, he?

Waarschuw beheerder
-2
dik zijn is in de meeste gevallen een keuze.

Net als zoveel andere dingen.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 7 december 2012 om 15:17:
ik vind het prima dat ik omdat ik dikker ben meer premie te gaan betalen hoor. Maar dan wil ik omdat in zelden drink, geen drugs gebruik, geen risicosporten beoefen, geen gevaarlijk sexleven heb etc. Minder premie betalen.

Waarschuw beheerder
-2
ouwe niet om lullig te doen, in bijvoorbeeld jouw geval je overgewicht te wijten is aan de keuzes die je gemaakt heb in je leven.

Zo is niemand perfect. Jij hebt weer andere makken die ik niet heb waarschijnlijk. Ieder z'n ding.
Waarschuw beheerder
-1
TE GEK!

Bij ons hebbe ze net een wet goed gekeurd, zodat de verzekeraar dubbele kosten mag aanrekenen bij mensen met over gewicht.
Dit gaat over:

- Schuldsaldo verzekering (bij lening hypotheek)
- Levens verzekering (is zoiets als pensioen sparen ongeveer)
- ...

Vroeger was de wet, mannen betalen meer, vrouwen betalen minder. Waarom ? Omdat wetenschappelijk bewezen is dat mannen minder lang leven tov. vrouwen. Dat mag niet meer van Europa! Dat is discriminatie. Doch mag nu een verzekering jou met meer gewicht meer late betalen omdat zijn levensverwachting korter is volgens x aantal wetenschappelijke studies.

Kwam net bij ons in het 19.00h journaal. 'k Vraag me af of in Nederland de zelfde zever bestaat ?
Dit is dan geen discriminatie ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Daffy Fuck op zaterdag 22 december 2012 om 19:28:
Dit is dat geen discriminatie ?

absoluut discriminatie
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 december 2012 om 19:31:
absoluut discriminatie

Soms kunnen we niet zonder, maar er zijn smeerlappen van verzekeringen pffff
Als zij toch maar enige vorm vinden om munt uit te slaan ... maar dit vind ik totaal walgelijk (n)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 15:28:
heb een traag werkende schildklier en kan er dus niks aan doen.

:')
Zo'n lame excuus van die dikzakken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 22 december 2012 om 20:46:
CC040

Waarom heb jij mij op neger(en) staan? Potverdorie!

Waarschuw beheerder
Echt kk goor die dikke

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 22 december 2012 om 20:55:
Waarom heb jij mij op neger(en) staan? Potverdorie!

?
Waarschuw beheerder
-1
Mijn keuze staat er niet bij namelijk: Ik heb na jarenlang extreme diëten te hebben gevolgd mijn maag laten verkleinen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Alieda (F) (L)(F) op zondag 23 december 2012 om 16:49:
Mijn keuze staat er niet bij namelijk: Ik heb na jarenlang extreme diëten te hebben gevolgd mijn maag laten verkleinen.

Kan jij wel zegge :/
Foto's ?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 december 2012 om 15:26:
?

Ik kon je reacties gisteren nergens meer lezen.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Mike E op maandag 3 december 2012 om 20:38:
iedereen gaat gezond eten en sporten,

ohjah, en al de sport blesures? mensen die sporten moeten eigenlijk ook meer zorgverzekering betalen
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van ja nee ja nee op zaterdag 22 december 2012 om 20:46:
:')
Zo'n lame excuus van die dikzakken.

Zal bij sommige misschien zo zijn maar bij mij is het gelukkig wel onderzocht. Je weet pas of je iets met je schildklier hebt als je het laat onderzoeken. Ff bloed laten prikken om te zien hoeveel van het schildklier hormoon erin zit.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 december 2012 om 17:25:
Ik kon je reacties gisteren nergens meer lezen.

ik heb niemand op negeren staan dus.. i dunno..