Partyflock

Forumonderwerp · 1138336
3 volgers · 1829x bekeken

Waarschuw beheerder
-1
Poll, geopend op maandag 3 december 2012, looptijd van 4814.0 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Ik ..

3262%
heb nooit last van overgewicht.. en word bijna bang als ik om me heen kijk.
1733%
ben gewoon te lui en eet te veel fastfood en zo jaag ik de zorgverzekering voor iedereen omhoog
1121%
ben een ekte flocker en snuif zoveel dat ik ondergewicht heb
612%
slik medicijnen waardoor ik aankom.
48%
heb een traag werkende schildklier en kan er dus niks aan doen.

Steeds meer Nederlanders te dik

[img width=474 height=350 cacheid=0015664e0030bea9321eba8b1a02d7c2e9]http://www.hartvannederland.nl/wp-content/uploads/2012/12/ANP-14045059-474x350.jpg[/img]

Het aantal mensen in Nederland met overgewicht is aanzienlijk hoger geworden. In 2011 was 54 procent van de volwassen mannen en 43 procent van de vrouwen te zwaar. 20 jaar geleden was dit ‘slechts’ bij 39 procent van de mannen en bij 31 procent van de vrouwen het geval. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek maandag.

De afgelopen twintig jaar is de gemiddelde man 5,6 en de vrouw 3,7 kilogram zwaarder geworden. Het gemiddelde gewicht van mannen en vrouwen is daarmee meer toegenomen dan de gemiddelde lengte. In 2011 woog een man gemiddeld 84 en een vrouw 70 kilogram.

Qua lengte zijn vergeleken met 20 jaar geleden de Nederlandse mannen gemiddeld 2,1 centimeter langer geworden. Hun gemiddelde lengte was in 2011 1,81 meter. Nederlandse vrouwen zijn gemiddeld 1,68 meter lang, dat is 0,6 centimeter langer dan 20 jaar terug.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/2012/steeds-meer-nederlanders-te-dik/

mooi vooruitzicht toch..

als ze mensen die ongezond leven, zoals rokers, extra willen laten betalen.. pak de vetklepjes dan ook maar in hun portemonnee (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-2
ik ben ook geen slanke den maar in bovenstaande kan ik me toch niet vinden hoor :p
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 15:28:
Je hebt gestemd, jouw keuzes waren: "heb nooit last van overgewicht.. en word bijna bang als ik om me heen kijk.", "ben een ekte flocker en snuif zoveel dat ik ondergewicht heb", "ben gewoon te lui en eet te veel fastfood en zo jaag ik de zorgverzekering voor iedereen omhoog", "heb een traag werkende schildklier en kan er dus niks aan doen." en "slik medicijnen waardoor ik aankom."

Waarschuw beheerder
-1
pak de vetklepjes dan ook maar in hun portemonnee (Y)

Kijken of die vetklep majstro nu hier langs komt..
Alles wat ie zelf niet doet/is heeft ie een mening over en moet worden aangepakt
Dikke mensen als hij met al hun kwaaltjes flinks zelf laten dokken(Y)

Waarschuw beheerder
als ze mensen die ongezond leven, zoals rokers, extra willen laten betalen.. pak de vetklepjes dan ook maar in hun portemonnee

Heeft niet alleen maar met ongezond eten te maken. Denk dat dat wel meevalt; de meeste mensen zijn zich tegenwoordig beter dan ooit bewust van gezond voedsel.
Het heeft meer te maken met tekort aan lichaamsbeweging. Het wordt ons tegenwoordig allemaal zo gemakkelijk gemaakt.. techniek, automatisering etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 16:21:
Heeft niet alleen maar met ongezond eten te maken. Denk dat dat wel meevalt; de meeste mensen zijn zich tegenwoordig beter dan ooit bewust van gezond voedsel.
Het heeft meer te maken met tekort aan lichaamsbeweging. Het wordt ons tegenwoordig allemaal zo gemakkelijk gemaakt.. techniek, automatisering etc.

bewust ja. of ze het ook eten. nee. plus idd gebrek aan beweging. ja de supermarkt is 10 minuten verder op maar toch pakken we de auto :rot:
Waarschuw beheerder
+2
Verrassend dit :lol:

De hele norm is ook anders geworden, iemand die we tegenwoordig prima vinden qua lichaam, was vroeger gewoon te dik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op maandag 3 december 2012 om 16:50:
Verrassend dit :lol:

De hele norm is ook anders geworden, iemand die we tegenwoordig prima vinden qua lichaam, was vroeger gewoon te dik

ja maar ojee als je iets durft te zeggen. dan heb je meteen alle organisaties tegen discriminatie van de dikke mens op je nek.
(zeker met deze stelling; overgewicht is -vaak- een eigen keuze)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 16:52:
ja maar ojee als je iets durft te zeggen. dan heb je meteen alle organisaties tegen discriminatie van de dikke mens op je nek.

Klopt, zijn vaak gewoon zwakkelingen.
Zegt vaak wat over de persoonlijkheid, uitstellers/geen doorzetters etc
Waarschuw beheerder
Mag wat mij betrefd wel eens flink aangepakt worden, die mensen komen vaak ook moeilijker aan een baan.

Uitspraak van Insigne op maandag 3 december 2012 om 16:58:

+1
Waarschuw beheerder
Ah joh maak je niet dik.
Waarschuw beheerder
Ik ben ook 6 kg bij gekomen :x
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "heb nooit last van overgewicht.. en word bijna bang als ik om me heen kijk."

Uitspraak van Stanley op maandag 3 december 2012 om 17:39:
Ah joh maak je niet dik.

Ik maak me niet dik ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op maandag 3 december 2012 om 16:58:

heeft voor 90% met je opvoeding te maken.
als jij als kind altijd maar vreten kan pakken dan doe je dat ook als je oud bent.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chemical Sister op maandag 3 december 2012 om 15:47:
ik ben ook geen slanke den maar in bovenstaande kan ik me toch niet vinden hoor :p

Denk dat je je er wel in kan verstoppen

Waarschuw beheerder
-1
ik wou dat dit de oertijd weerwas

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 16:21:

Met een goede voeding kun je echt heel veel aanpakken.
Hoewel beweging ook heel goed is, dat werkt vaak beter.

Waarschuw beheerder
zoals rokers, extra willen laten betalen.

Enig idee hoeveel een roker juist opbrengt? Ze betalen zich scheel aan de accijns en vaak plukken ze de vruchten van hun pensioen niet eens. Als rokers niet zoveel accijns betaalden was er helemaal geen subsidie meer voor linkse werkschuwe kunstenaars en ander werkschuw anti rooktuig.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 19:06:
Denk dat je je er wel in kan verstoppen

Denk dat je er zelfs een flock meeting in kunt houden jwz.
Waarschuw beheerder
Laat mij maar lekker volslank en gelukkig zijn. Overigens kan mij in geen van bovenstaande opties vinden.

Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van Hell Yeah! op maandag 3 december 2012 om 19:18:
Laat mij maar lekker volslank en gelukkig zijn.

wil u graag horen als u over 10 jaar bij de dokter zit met diabetes en vergaande versleten gewrichten ;) en andere bijhorende kwalen :)

maar als je gelukkig bent, doe vooral je ding..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
extra willen laten betalen

Doorgaans kun je pas bestraft worden als je andere mensen hebt geschaad of in gevaar hebt gebracht. Dus hoe gaat dat werken?
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 19:14:
hun pensioen

Het wordt steeds moeilijker om pensioenen uit te betalen. Willen we echt dat iedereen straks de 90 passeert? Gezond leven is een enorm kostbare zaak.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 19:14:
Enig idee hoeveel een roker juist opbrengt

Juist de rokende dikkerds kwijnen vroegtijdig weg in een eindeloos afsterfproces. Dus gelul hen goedkoop te noemen. Rennen, neuken, bergbeklimmen, schaatsen, hardlopen, dat moet je doen. En gewoon groenten eten en die kutsigaretten laten liggen. Dan is de kans op gezond oud worden her grootst. Dit verhaal is een smoesverhaal. Van een luie reet die geen flikker wil veranderen aan zijn of haar levensstijl.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op maandag 3 december 2012 om 20:23:
Doorgaans kun je pas bestraft worden als je andere mensen hebt geschaad of in gevaar hebt gebracht. Dus hoe gaat dat werken?

Precies, aids patienten zonder bloedtransfusies in het verleden straffen we toch ook niet
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 19:43:
wil u graag horen als u over 10 jaar bij de dokter zit met diabetes en vergaande versleten gewrichten ;) en andere bijhorende kwalen :)

maar als je gelukkig bent, doe vooral je ding

Geweldige opmerking.
Ik kom over 10 jaar zeker niet bij de dokter voor klachten aan mijn gewrichten.
Daar ik in de afgelopen 2 jaar 38 kilo ben afgevallen Van kleding maat 52 terug naar de 40. Bij dames begint het bij 36 ;) Mits je extreem mager ben (wat jij dan waarschijnlijk als slank ziet) dan heb je met hard zoeken ook nog wel ergens een maatje 34.

Je doet een beetje kortzichtig. Maar kan iedereen gebeuren (F)

Edit:
2 jaar geleden had ik wel een figuur als bovenstaande.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
De goedkoopste oplossing is:

- iedereen gaat gezond eten en sporten, en niemand mag roken:
hierdoor besparen we op longkanker en hartziekten, en kunnen mensen lang blijven werken

- als hierdoor de gemiddelde levensverwachting toeneemt, geven we mensen boven een bepaalde leeftijd een spuitje.

Dan houden we geld over voor andere dingen.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Mike E op maandag 3 december 2012 om 20:36:
Rennen, neuken, bergbeklimmen, schaatsen, hardlopen, dat moet je doen

En lekker een ander voor hun blessures laten opdraaien.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op maandag 3 december 2012 om 20:36:
En gewoon groenten eten en die kutsigaretten laten liggen. Dan is de kans op gezond oud worden her grootst.

Uitspraak van Mike E op maandag 3 december 2012 om 20:33:
Gezond leven is een enorm kostbare zaak.

Vooral voor de pensioenfondsen
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 16:52:
overgewicht is -vaak- een eigen keuze

:lol: zo waar....juist de mensen met een zogenaamd probleem vreten zich klem, ik zie dat zát in mijn directe omgeving...:p
Gewoon omdat het kán...;) zoveel synthetische shit in de winkels, en het is zooooooo lekker...:p
Tuurlijk heb je uitzonderingen, maar ik zie ze af en toe lopen, kunnen amper praten, laat staan lopen, kleine levende Michelinmannetjes, en als je dan naar Ma kijkt is het ook gewoon een dikke, rokende homp vlees [ met alles respect, je hebt óók leuke 'grote' vrouwen........;) ]
Het erge is dat ze het vaak zelf niet doorhebben, tot een arts even meedeelt dat de hele familie morbide obesitas onder de leden heeft of gaat krijgen.....:s
Zelf geen last van overgewicht, in tegen deel....:p

Uitspraak van Hell Yeah! op maandag 3 december 2012 om 20:37:
Daar ik in de afgelopen 2 jaar 38 kilo ben afgevallen.

Hell Yeah!!! :respect:

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 19:43:
maar als je gelukkig bent, doe vooral je ding..

+1, leven en laten leven.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 20:41:
Vooral voor de pensioenfondsen

Inderdaad die staan echt te juichen momenteel dat we met zijn alle ouder worden. Kunnen ze nog langer door betalen!

Waarschuw beheerder
-1
Mijn bmi is perfect

Waarschuw beheerder
+1
Eet normaal , beweeg voldoende en je word nooit dik

Waarschuw beheerder
Of je moet iets met je schildklier ofzo hebben

Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 20:57:
Of je moet iets met je schildklier ofzo hebben

dan nog, iedere kilo moet je er toch aanvreten
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 20:57:
Eet normaal , beweeg voldoende en je word nooit dik

Lul niet schwanz !
Ik woog jaren 58 max 59 kg en vreet dagelijks drive-in, en doe veel boter bij me vlees bakken :honger:

Gekke boi :facepalm:
Waarschuw beheerder
-1
Nu weeg ik 65 door geen kenkerstokjes meer :dood:
Snoep absurd wel veel, drink TE veel zoetigheden en vooral suiker, suiker en nog eens suiker :rot:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 december 2012 om 21:04:
Ik woog jaren 58 max 59 kg en vreet dagelijks drive-in, en doe veel boter bij me vlees bakken

Damn als ik dat zou doen ben ik modder vet binnen de kortste keren
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op maandag 3 december 2012 om 21:08:
als ik dat zou doen ben ik modder vet binnen de kortste keren

Ik geef Daffy een hand, kan ook eten wat ik wil, heb er vrijwel niks van buiten de honger na een half uur :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op maandag 3 december 2012 om 21:14:
Ik geef Daffy een hand, kan ook eten wat ik wil, heb er vrijwel niks van buiten de honger na een half uur :lol:

Zou er bijna jaloers op zijn :(

Waarschuw beheerder
Lul niet schwanz !
Ik woog jaren 58 max 59 kg en vreet dagelijks drive-in, en doe veel boter bij me vlees bakken

ken het, maar ben al op mijn 20ste gestopt en toen 20 kilo aangekomen dmv veel gezond belegde boterhammen eten (dus geen vette troep), bij 1,82m mag dat wel
Junkfood ben ik toen ook mee gestopt, 1 a 2x per maand zie ik een frietkot.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Hell Yeah! op maandag 3 december 2012 om 21:16:
Zou er bijna jaloers op zijn :(

Ach....:P als we allemaal perfect zouden zijn was er ook niks aan he :D(k)
[ Ik ben overigens alles behalve dat :p ]

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van DanM op maandag 3 december 2012 om 21:20:
[ Ik ben overigens alles behalve dat :p ]

Echt
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van DanM op maandag 3 december 2012 om 21:20:
als we allemaal perfect zouden zijn was er ook niks aan he

Precies

Uitspraak van Hell Yeah! op maandag 3 december 2012 om 19:18:
Laat mij maar lekker volslank en gelukkig zijn

Dat dus

Waarschuw beheerder
als ze mensen die ongezond leven, zoals rokers, extra willen laten betalen.. pak de vetklepjes dan ook maar in hun portemonnee

Als mensen willen genieten, moeten ze dat kunnen, altijd maar overheden die zich willen bemoeien met wat je doet
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "heb nooit last van overgewicht.. en word bijna bang als ik om me heen kijk."

Heb zelfs wat ondergewicht, 61 kilo en 1,83 m lang. Heb nog wat speling tot ik overgewicht heb :D
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 december 2012 om 21:05:
Snoep absurd wel veel, drink TE veel zoetigheden en vooral suiker, suiker en nog eens suiker :rot:

Lul niet schwanz !
Ik woog jaren 58 max 59 kg en vreet dagelijks drive-in, en doe veel boter bij me vlees bakken :honger:

Je geeft het probleem zelf al aan, maar geeft het roken de schuld..:D
Het is óók hier gewoon het onnodig, extra veel slechte eten met als 'oorzaak' dat je gestopt bent met roken, bóvenop dat slechte junkfood dat je altijd al vrat..
Maar het is wel degelijk dat (extra) eten wat je vadsiger maakt, niet het gebrek aan nicotine, dus je weet zelf al wat je moet doen om weer af te vallen/niet nog meer aan te komen:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hell Yeah! op maandag 3 december 2012 om 20:37:
Geweldige opmerking.
Ik kom over 10 jaar zeker niet bij de dokter voor klachten aan mijn gewrichten.
Daar ik in de afgelopen 2 jaar 38 kilo ben afgevallen Van kleding maat 52 terug naar de 40. Bij dames begint het bij 36 Mits je extreem mager ben (wat jij dan waarschijnlijk als slank ziet) dan heb je met hard zoeken ook nog wel ergens een maatje 34.

Je doet een beetje kortzichtig. Maar kan iedereen gebeuren

;) ik heb een bloedverwante, vrouw, van tegen de 60, die rookt, te zwaar is, hartvaatpatient is.. te weinig beweegt, ongezond eet. Dus kortzichtig, of jij hebt te snel geoordeeld..
In ieder geval is zij voor mij triest genoeg precies het voorbeeld hoe het niet moet, hoe ik niet wil worden, en hoe ik niet wil omgaan met mijn lichaam.

Super dat je de afgelopen jaren zo goed bezig bent geweest, hoop dat je dit kunt volhouden. Overigens vind ik een vrouw met maat 40 niet volslank.. maar gewoon normaal eigenlijk.. Ligt ook aan de lengte en bouw enz..

Uitspraak van DanM op maandag 3 december 2012 om 20:48:
zo waar....juist de mensen met een zogenaamd probleem vreten zich klem, ik zie dat zát in mijn directe omgeving...
Gewoon omdat het kán... zoveel synthetische shit in de winkels, en het is zooooooo lekker...
Tuurlijk heb je uitzonderingen, maar ik zie ze af en toe lopen, kunnen amper praten, laat staan lopen, kleine levende Michelinmannetjes, en als je dan naar Ma kijkt is het ook gewoon een dikke, rokende homp vlees [ met alles respect, je hebt óók leuke 'grote' vrouwen........ ]
Het erge is dat ze het vaak zelf niet doorhebben, tot een arts even meedeelt dat de hele familie morbide obesitas onder de leden heeft of gaat krijgen.....
Zelf geen last van overgewicht, in tegen deel....

precies dit.

Uitspraak van Mike E op maandag 3 december 2012 om 20:38:
De goedkoopste oplossing is:

- iedereen gaat gezond eten en sporten, en niemand mag roken:

de goedkoopste oplossing? als iedereen in 1 keer stopt met roken, hoe wordt de staatkas dan gespekt? enig idee hoeveel er wordt verdiend aan de rokers? niet voor niets dat zelfs de minister van die volksgezondheid het roken niet al te zwaar wil ontmoedigen..

Nu weeg ik 65 door geen kenkerstokjes meer
Snoep absurd wel veel, drink TE veel zoetigheden en vooral suiker, suiker en nog eens suiker

dan weet je precies wat je fout doet. kauwgum inslaan, en flesjes spa blauw ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
NU ...

Ik eet ook wanneer ik echt honger heb, gelijk welk tijdstip van de dag // nacht.
Heb me ook late wijsmaken als je een normaal bio-ritme hebt, gewoon drie keer perdag altijd om de zelfde tijd ongeveer ('s morgens, 's middags en 's avonds) gaat eten, dat je minder snel zwaarder word. Door een precies gezond bio-ritme. Denk dan toch nog wat de inhoud van je eten invloed heeft, maar das ook eigen aan persoon tot persoon. Aan gezien ik ADHD ben, op bepaalde momente zenuwachtig, door dat zegge ze da je dus ook niet zwaarder word. Blijkbaar zijn er meer magere mensen met ADHD dan zwaardere mensen met ADHA (maar das een ander verhaal) ... en er zijn altijd uitzonderingen :x

Nu ik weet ook wel, als je bv 's avonds voor het slapen nog gauw de vetpan opzet, nog wat lekkers van Mora consumeerd, en het dan lekker laat bezinken bij een film... das ni gezond, I KNOW !!! maar vele van jullie wete ook dat 's nachts altijd het eten lekker-der is dan overdag :dood: jwz B)

DUS JAH ...

:rot:

Uitspraak van Hell Yeah! op maandag 3 december 2012 om 21:08:
Damn als ik dat zou doen ben ik modder vet binnen de kortste keren

:x

Uitspraak van DanM op maandag 3 december 2012 om 21:14:

:beer: + :beer: = :rot:

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 december 2012 om 21:17:
ken het, maar ben al op mijn 20ste gestopt en toen 20 kilo aangekomen dmv veel gezond belegde boterhammen eten (dus geen vette troep), bij 1,82m mag dat wel
Junkfood ben ik toen ook mee gestopt, 1 a 2x per maand zie ik een frietkot.

Junkfood is eigenlijk ook een soort van verslaving, ... bv in Quick of MacDanolds zit ook HEEL VEEL suiker in al het eten ... niet op de manier suiker als suiker, maar op de manier als suiker ... suiker dus ... :rot: (ach ja, je snapt het wel)
Ge moet da maar eens opzoeken ... (ik heb ff geen zin eigenlijk) ;)

Uitspraak van [D]aan.. op maandag 3 december 2012 om 22:54:
Je geeft het probleem zelf al aan, maar geeft het roken de schuld..:D
Het is óók hier gewoon het onnodig, extra veel slechte eten met als 'oorzaak' dat je gestopt bent met roken, bóvenop dat slechte junkfood dat je altijd al vrat..
Maar het is wel degelijk dat (extra) eten wat je vadsiger maakt, niet het gebrek aan nicotine, dus je weet zelf al wat je moet doen om weer af te vallen/niet nog meer aan te komen:D

Op 7 jaar tijd geef je mij voor het eerst een "bijna" positieve quote :bloos: weet je, ik ben een beetje verlegen nu :bloos:
Maar je hebt een punt Ik heb vroeger op de revalidatie gehoord dat daar werd verteld dat bv "suiker" dus een soort van verslaving is // word. Komt veelvuldig voor bij mensen die stoppen met drugs, drank, roken ... en dan grijpen zij meestal naar zoetigheden. Is een normaal patroon. Puur ook omdat suiker voor de hand ligt, het is niet illegaal en je kan het overal kopen waar je maar wil. Of gewoon ergens stelen bij een maat of ... etc.

Nu ik vermoed da ik nu die soort van verslaving heb. Ik drink ontzetten veel Lipton ice tea, Red Bull, Burn energy elke keer op werk heb ik zakje snoep bij, bij een film wat chocolade en word steeds erger en erger :/
Ik kom wss niet bij van het junkfood want dat at ik er voor ookal, wss door de "suiker-verslaving"

:beer:

Edit: spelling :bloos:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2012 om 02:01:
dan weet je precies wat je fout doet. kauwgum inslaan, en flesjes spa blauw ;)

Dat is een marteling :dood:
Doch het is wel de oplossing (y)

Alleen nog moed verzamelen ................... ergens ............. als ik zin heb ......................... pfffff

Waar is men suiker GVD ??? :devil:

Waarschuw beheerder
Nu weeg ik 65 door geen kenkerstokjes meer :dood:

Bespeur ik hier een foutje bij Daffy?
Je weegt 65 doordat je bent gaan vreten nadat je gestopt bent met roken ;)

Ik ben nu 3 jaar gestopt, en werkelijk geen gram aangekomen (iig niet door stoppen met roken)