Partyflock

Forumonderwerp · 1138320
Waarschuw beheerder
-5
Voetballers van de B1 van de Amsterdamse club Nieuw Sloten hebben in Almere een grensrechter mishandeld. Dat meldt Omroep Flevoland.

De grensrechter, van de Almeerse club Buitenboys, werd door vier voetballers van 15 en 16 jaar oud 'tegen de grond gewerkt en getrapt'. De man zette het op een lopen. De jongens achterhaalden het slachtoffer echter en mishandelden hem opnieuw.

Naar ziekenhuis

Een paar uur na de mishandeling werd de man onwel en zakte in elkaar. Vervolgens is hij per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Buitenboys gaat aangifte

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/12_december/02/sport/jonge-voetballers-schoppen-grensrechter-in-elkaar.xml
Waarschuw beheerder
Voetbalclub bedreigd om dood grensrechter

Bij voetbalvereniging Nieuw Sloten zijn verschillende dreigementen binnengekomen nadat spelers van de club vorig weekeinde een grensrechter dusdanig mishandelden dat hij overleed. Dat zei een van de oprichters van de Amsterdamse amateurclub zaterdag tegen RTV Noord-Holland.

Wim Snoeks zei tegen de omroep dat hij 's nachts meerdere keren gebeld is. Ook andere bestuursleden, trainers, spelers en vrijwilligers zijn via e-mail en social media bedreigd vanwege de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen van voetbalclub Buitenboys uit Almere. Jeugdspelers van Nieuw Sloten worden volgens Snoeks uitgescholden en belaagd.

Het bestuurslid zegt het verschrikkelijk te vinden wat er is gebeurd, maar vindt het niet terecht dat de club wordt zwartgemaakt. Hij wil graag in gesprek met de ouders van de spelers die vastzitten voor de fatale mishandeling, maar de politie staat dat nog niet toe.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/575535/1/1/50/voetbalclub-bedreigd-om-dood-grensrechter.html

Waarschuw beheerder
+4
Uitspraak van God is a gabber op zaterdag 8 december 2012 om 22:32:
maar vindt het niet terecht dat de club wordt zwartgemaakt.

Hoeft toch ook niet? Dat elftal is het al
Waarschuw beheerder
+1
ik vind het wel terecht dat die club zwart brandhout wordt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van juzmee op zondag 9 december 2012 om 09:09:
ik vind het wel terecht dat die club zwart brandhout wordt

hoezo?

Artiest The Carcass
Waarschuw beheerder
-1
donateur
als de club ook medeverantwoording neemt ....
aangezien die degene zijn geweest die dat elftal in huis hebben gehaald omdat ze bij een andere club zijn weggegaan vanwege contributie wat te hoog was voor hun ,,,,

die 3 klootzakken zijn gewoon hoofdverantwoordelijk
maar de club heeft er ook een handje ingehad ...

dat elftal waar die 3 inzaten is zelf samengesteld (vrienden alleen maar dus ) en hebben zich met ze allen ingeschreven bij Nieuw Sloten en zijn daar verder gaan voetballen

Nieuw Sloten staat bekend omdat het een famillie club is waar iedereen elkaar helpt en dus veel vrijwilligers heeft en ook voetballen er bijna alleen maar blanke mensen.
de groep B1 was dus ook een vreemde eend .... dat zijn voetballers van Blauw Wit die waren overgestapt naar Nieuw Sloten

hoop dat ze deze 3 jongens als voorbeeld gebruiken en ze een hoge straf geven !!
leert andere mensen hopelijk dat geweld gewoon triest is
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2012 om 11:12:
hoop dat ze deze 3 jongens als voorbeeld gebruiken en ze een hoge straf geven !!

Aangezien ze minderjarig zijn, is er een beperking.

Hoe jammer het ook is, dat is de realiteit.

Die kleine mocro's in Brussel, Frankrijk, ... komen er net zo onderuit als in deze situatie. Moet je nog eens rekening houden dat de meeste jeugd-gevangenissen ook overvol zitte en werken met wachtlijsten.

Vind het ook niet kunnen, maar helaas zie ik die knaapjes binne x aantal weken // maanden gewoon hun gangetje weer doen.

Edit :dood:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Dit systeem is gewoon een vicieuze cirkel, door zoiets voelen die gasjes geen tucht, en voelen ze zich vrij om criminele daden.
Waarschuw beheerder
+1-1
Toch is t niet terecht het geweld op de velden te vernauwen tot een marokkanenprobleem, het is bijna elke week wel ergens raak, blijkbaar zit er iets structureel fout in t testostoron sfeertje wat opduikt wanneer je een zooitje primitive kerels bij elkaar zit op een veld en er wat oetp t spel staat (eer, winst verlies)

het is iets wat waarschijnijk nooit helemaal uit te bannen is, iets met biologisch bepaald enzo....

zelfde weekend als grensrechter die is doodgetrapt:

WESTZAAN Twee voetballers van VV Assendelft zijn geschorst vanwege het slaan van een tegenstander van VVV Westzaan-4. Ook twee spelers van dat team zijn geschorst vanwege schelden.
De voetballer van VVV Westzaan-4 kreeg afgelopen zondag klappen toen hij tussenbeide kwam in een ruzie. Hij werd hierop in elkaar geslagen en moest geopereerd worden aan een gebroken kaak. Het gebeurde op dezelfde dag dat grensrechter Richard Nieuwenhuizen in Almere werd doodgetrapt door spelers van Nieuw-Sloten uit Amsterdam.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/92967/Schorsingen+bij+VV+Assendelft+om+geweld

Waarschuw beheerder
+4-3
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 9 december 2012 om 14:55:

Kijk, geweld vanuit frustratie(verbaal of fysiek) is niks nieuws en is mens eigen. Komt overal voor.

Het verschil zit hem in de excessen van dit geweld. Een klap of schelden(hoewel zeker bij de klap zeer verwerpelijk) is niet hetzelfde als met 3 of 4 man iemand kapot trappen die op de grond ligt en/of er ook nog eens achteraan gaan als die persoon wegrent.

En die excessen komen gewoon bij bepaalde bevolkingsgroepen veel vaker voor overal.

Het geweld binnen voetbal is een probleem, niet per se een Marokkanenprobleem. Geweld an sich is wel een Marokkanen probleem. En binnen het amateurvoetbal brengen juist die gasten het geweld naar een nieuw niveau. Een klap is niet genoeg schelden helemaal niet. Iemand moet gewoon helemaal kapotgetrapt worden.

Veel van dat kuttuig heeft enorm gevoelige lange tenen en grijpt direct iets aan om iemand kapot te trappen of lek te steken. Het is een probleem dat zijn oorsprong vind bij de afkomst al. Het Berbervolk is ook in Marokko niet gelijkwaardig aan de meeste Marokkanen. Het is veel achtergestelder op veel gebieden(ontwikkeling en vooruitgang)
ten opzichte van de rest. Met dat minderwaardigheidscomplex kwam men als gastarbeider al in Nederland. Ouderwetser als de gemiddelde Marokkaan. Dit minderwaardigheidscomplex zorgt voor dit grote ego met zeer lange teentjes.

Verder qua opvoeding(had ik al eerder uitgelegd) gaat het mis omdat het te grote gezinnen vaak zijn met te weinig inkomen om te kunnen verzorgen plus te weinig woonruimte. Men word de straat opgetrapt waar men elkaar met het egootje opvoedt, en komt men thuis dan is er vaak geen vader(want die zit vaak in Marokko) en wanneer deze er wel is dan is deze erg ouderwets. Gepraat word r zelden en tegenspreken houd in een klap of erger.

De vader is vaak ook erg gefrustreerd, en richt zijn frustratie vaak op de kinderen. Deze nemen de frustratie weer mee de straat op naar soortgenoten en reageren het af op alles en iedereen die vooral voor Nederland staat.

Dus ja!! Het is wel degelijk een Marokkanenproblemen. Gewoon het beestje bij de naam noemen. Dit probleem komt amper voor bij een andere ethnische bevolkingsgroep in Nederland. En al helemaal niet in deze zeer hoge mate.
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2012 om 15:26:
Kijk, geweld vanuit frustratie(verbaal of fysiek) is niks nieuws en is mens eigen. Komt overal voor.

Het verschil zit hem in de excessen van dit geweld. Een klap of schelden(hoewel zeker bij de klap zeer verwerpelijk) is niet hetzelfde als met 3 of 4 man iemand kapot trappen die op de grond ligt en/of er ook nog eens achteraan gaan als die persoon wegrent.

als je t bericht beter leest, deze jongen is ook door meerdere mensen meerdere keren geslagen hoor, voor t zelfde geldt wordt deze jongen verkeerd geraakt en loopt t ook heel anders af.....

Het geweld binnen voetbal is een probleem, niet per se een Marokkanenprobleem.

dat zeg ik dus......

Geweld an sich is wel een Marokkanen probleem

dat Marokkanen vaker betrokken dan autochtonen is een feit, dat maakt het nog niet louter een Marokkanen-probleem...

verhoudingsgewijs zijn Antillianen nog vaker verdachte, toch is er niemand, ook geen Wilders, die roept dat er een Antillianen probleem is...

waarom niet?? omdat het niet in zijn kraam van anti-islam gelul past, net zoals bij velen hier op de flock, en dat vind ik tamelijk hypocriet (n)

toen enkele weken geleden die opa overleden was die was doodgetrapt door een niet-marokkaan was de ophef ook lang niet zo groot....

Dit probleem komt amper voor bij een andere ethnische bevolkingsgroep in Nederland. En al helemaal niet in deze zeer hoge mate.

aantoonbare nonsens die je verkondigt, Antillianen zijn in totaal (alle leeftijden) naar verhouding het meest in aanraking geweest met justitie en in de jongeren groep zijn de Marokkanen en Antillianen bijna gelijk in hun relatieve aandeel:

http://www.elsevier.nl/web/10131197/Nieuws/Nederland/Antillianen-meest-betrokken-bij-criminaliteit.htm
http://www.ministrando.org/gedrags-_en_opvoedingsprobl/jeugdcriminaliteit/criminaliteit_en_etnische_a.html

opvallend is trouwens dat het steeds over de jongens gaat als we het over 'de' Marokkanen hebben, de meisjes doen t steeds beter in de NL samenleving, alleen al daarom vind ik het niet terecht om over 'een Marokkanenprobleem' te spreken, alsof die hele bevolkingsgroep alleen maar ellende voortbrengt....
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 9 december 2012 om 16:13:
niet terecht om over 'een Marokkanenprobleem' te spreken, alsof die hele bevolkingsgroep alleen maar ellende voortbrengt....

ik zou dat zo niet opvatten ook
een marokkanen probleem hoeft toch niet een hele bevolkingsgroep te betekenen, maar een probleem wat veelal binnen de marokkaanse gemeenschap heerst en dus als een marokkanen probleem terecht verwoord wordt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van juzmee op zondag 9 december 2012 om 16:26:
ik zou dat zo niet opvatten ook
een marokkanen probleem hoeft toch niet een hele bevolkingsgroep te betekenen, maar een probleem wat veelal binnen de marokkaanse gemeenschap heerst en dus als een marokkanen probleem terecht verwoord wordt

heb je gelijk in.....

Waarschuw beheerder
+1-1
een probleem wat veelal binnen de marokkaanse gemeenschap heerst

Het levert problemen voor de Nederlandse gemeenschap op! Hun hebben zelf ( mits ze niet opgepakt worden natuurlijk) er niet zoveel baat bij

Waarschuw beheerder
+1-2
aantoonbare nonsens die je verkondigt, Antillianen zijn in totaal (alle leeftijden) naar verhouding het meest in aanraking

Toon maar aan dan. Want je verkondigt iets wat je niet aan toont. Dat je Antillianen erbij haalt staat los en doet niks af van wat ik zeg. Bij Antillianen zit ook een minderwaardigheidscomplex ten grondslag aan het gedrag.

Verder maak er van wat je wilt. Je wilt duidelijk niet het beestje bij de naam noemen en je maakt er liever een globaal probleem van. Dat is erg laf en niet realistisch. Je geeft deels toe dat er een probleem zit dus je spreekt jezelf voor het grootste gedeelte tegen.

Politieke correctheid moet hier geen issue, er is maar 1 correctheid en dat is het zien zoals het is en het niet proberen goed of slecht te praten

Waarschuw beheerder
+1-2
de marokkaanse gemeenschap heerst en dus als een marokkanen probleem terecht verwoord wordt

Daar gaat het hier al dagen over.
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2012 om 16:40:
Toon maar aan dan

zie de bronnen die ik noem....

Dat je Antillianen erbij haalt staat los en doet niks af van wat ik zeg

jij zegt dat de problematiek hoofdzakelijk bij 1 groep zit:

Dit probleem komt amper voor bij een andere ethnische bevolkingsgroep in Nederland. En al helemaal niet in deze zeer hoge mate.

vervolgens toon ik met feiten, de cijfers, aan dat die uitspraak niet klopt.....

beetje kinderachtig van je dat je dat niet wilt toegeven, de feiten staan gewoon niet aan je kant wat dit betreft...

Je wilt duidelijk niet het beestje bij de naam noemen

:gaap:
ik heb al honderd keer gezegd dat de problematiek mbt crimineel gedrag onder marokkaanse jongeren groot is, veel groter dan bij autochtonen zoals de cijfers laten zien

ik ben het er niet mee eens dat voetbal gerelateerd geweld beperkt wordt tot een marokkanenprobleem, zoals je zelf ook al aangaf...

Politieke correctheid moet hier geen issue, er is maar 1 correctheid en dat is het zien zoals het is

dat is precies wat ik doe! ik blijf in tegenstelling tot jou bij de FEITEN,

jij daarintegen laat je meeslepen en verkondigt aantoonbare onwaarheden ingegeven door emotie....

geeft deels toe dat er een probleem zit dus je spreekt jezelf voor het grootste gedeelte tegen.

aangeven dat er een probleem zit is iets heel anders dan meegaan in allerlei analyses en conclusies die niet op feiten maar op emotie zijn gebaseerd...

Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 9 december 2012 om 17:16:

Dan lees je echt niet goed.

En die excessen komen gewoon bij bepaalde bevolkingsgroepen veel vaker voor overal.

Het geweld binnen voetbal is een probleem, niet per se een Marokkanenprobleem. Geweld an sich is wel een Marokkanen probleem. En binnen het amateurvoetbal brengen juist die gasten het geweld naar een nieuw niveau. Een klap is niet genoeg schelden helemaal niet. Iemand moet gewoon helemaal kapotgetrapt worden.

Waarschuw beheerder
-2
vervolgens toon ik met feiten, de cijfers, aan dat die uitspraak niet klopt.....

beetje kinderachtig van je dat je dat niet wilt toegeven, de feiten staan gewoon niet aan je kant wat dit betreft...

Zet ze maar neer die cijfers dan.

Waarschuw beheerder
-2
ik heb al honderd keer gezegd dat de problematiek mbt crimineel gedrag onder marokkaanse jongeren groot is, veel groter dan bij autochtonen zoals de cijfers laten zien

En vervolgens ontkracht je jezelf weer. En zeg je precies wat ik zeg.

Waarschuw beheerder
-2
dat is precies wat ik doe! ik blijf in tegenstelling tot jou bij de FEITEN,

jij daarintegen laat je meeslepen en verkondigt aantoonbare onwaarheden ingegeven door emotie....

Laat maar zien waar ik dat doe!!!
Waarschuw beheerder
+2-1
donateur
Waar zijn de strafkampen ?
Waarschuw beheerder
+2-3
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2012 om 17:28:
Dan lees je echt niet goed.

je zegt het hier toch duidelijk:

vervolgens post ik een aantal bronnen die je blijkbaar niet eens leest, waaruit blijkt dat Antillianen relatief vaker in aanraking met justitie komen mbt geweldsdelicten:

Misdaadcijfers Antilliaans-Nederlandse
jongeren
Het valt op dat Antilliaans-Nederlandse
risicojongeren binnen alle misdrijfcategorieën
verstoren openbare orde, verkeersdelict
en drugsdelict) de hoogste percentages
scoren ten opzichte van andere groepen.
Wat het soort misdrijf betreft komen
vermogensdelicten en geweldsdelicten
het vaakst voor onder de doelgroep (voor
de cijfers, zie bijlage II).

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=geweldsdelicten%20antillianen%20vermogensdelicten&cd=6&ved=0CEcQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.rijksoverheid.nl%2Fbestanden%2Fdocumenten-en-publicaties%2Fbrochures%2F2011%2F05%2F27%2Fantilliaans-nederlandse-risicojongeren-en-de-subcultuur-van-geweld%2F07dw2011g018.pdf&ei=JMDEUKSbLMPF0QW4mYCwAw&usg=AFQjCNGkTiiVIRkuhqeaYrPt-8ZX1JB9_g
deze cijfers halen bovenstaande opmerking van jou dus feitelijk onderuit....

Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2012 om 17:30:
En vervolgens ontkracht je jezelf weer. En zeg je precies wat ik zeg.

blijkbaar kan jij geen onderscheid maken tussen de constatering dat er een probleem zit bij marokkaanse jongeren of geweld in NL reduceren tot een Marokkanen probleem...
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2012 om 16:34:
Het levert problemen voor de Nederlandse gemeenschap op!

zeker, overal van die losgeslagen jongetjes met maar 1 intentie, is een probleem van veiligheid.
de echte problemen in nederland worden toch nog wel veroorzaakt door andere mensen.
Waarschuw beheerder
+1-3
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 9 december 2012 om 17:56:
jongeren

ze zijn gewoon iets luier als het op vluchten aankomt en dat vergroot de pak kans

Waarschuw beheerder
+2-4
je zegt het hier toch duidelijk:

Wat zeg ik duidelijk? Ik zeg namelijk nergens dat het nergens anders voor komt. Amper zeg ik, want ik had ook al rekening gehouden met de Antillianen.

Maar het gaat hier voornamelijk over Marokkanen. Er waren 3 Berberaapjes bij betrokken en 1 Antiliaapje.

Nee hoor in het geheel niet. Het zegt enkel dat er nog 1 ethnische groep ook hoog scoort. En daar zit eenzelfde soort emotie aan vooraf. Minderwaardigheidscomplex.

blijkbaar kan jij geen onderscheid maken tussen de constatering dat er een probleem zit bij marokkaanse jongeren of geweld in NL reduceren tot een Marokkanen probleem...

Nee, want het probleem zit niet enkel bij Jongeren, het begint al bij de opvoeding door de ouders die enorm faalt, maar dat wil je niet inzien blijkbaar. Het probleem doet zich in vele mindere mate voor bij Turken, en/of een andere ethnische groep. Ja Antillianen. Dat is al vele jaren bekend.

Maar waarom bij ANtillianen en niet bij Surinamers?

Waarom bij Marokkanen en niet bij Turken?

Dat kan je gaan onderzoeken wanneer je erkent dat het een probleem is wat met name daar voorkomt.

Zet hier dan neer, ff copy paste in quote reactie. Klaar, simpel kan iedereen het lezen. Dan hebben we het erover, laat maar zien dat daaruit blijkt dat het niet zwaar bovengemiddeld voorkomt bij Marokkanen.
Waarschuw beheerder
+2-4
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 december 2012 om 23:38:
Wat zeg ik duidelijk? Ik zeg namelijk nergens dat het nergens anders voor komt. Amper zeg ik, want ik had ook al rekening gehouden met de Antillianen.

dat zei je er niet bij, dat zeg je nu pas, maar prima als je terugkomt op zaken, dat is geen schande al ervaar jij dat blijkbaar wel zo aangezien je je in allerlei bochten wringt om maar niet toe te geven dat de relatief grootste probleemgroep geen moslims zijn, terwijl de cijfers dat duidelijk uitwijzen.....

Nee hoor in het geheel niet. Het zegt enkel dat er nog 1 ethnische groep ook hoog scoort.

hoger scoort bedoel je, en dat staat dus haaks op je eigen opmerking:

et begint al bij de opvoeding door de ouders die enorm faalt, maar dat wil je niet inzien blijkbaar.

ben je blind? ik heb in dit topic al meerdere malen aangegeven dat er een probleem zit bij de opvoeding van deze probleem-mocro's

jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen :lol:

Dat kan je gaan onderzoeken wanneer je erkent dat het een probleem is wat met name daar voorkomt.

:gaap: je loopt weer achter de feiten aan, iedereen erkent dat deze problemen bestaan bij deze groepen,

sterker nog ik plaats hier uitgebreide bronnen waarin de problematiek wordt geduid en omschreven, maar blijkbaar ben je te lui/onverschillig echt goed te lezen..

roepen zonder na te denken en goed te lezen wat de ander zegt, dat is blijkbaar kenmerkend voor jouw manier van discussiëren....

Zet hier dan neer, ff copy paste in quote reactie. Klaar, simpel kan iedereen het lezen. Dan hebben we het erover,

heb ik net gedaan, je hoeft er alleen maar op te klikken, ik blijf mezelf niet herhalen omdat jij het maar niet wilt snappen....

aat maar zien dat daaruit blijkt dat het niet zwaar bovengemiddeld voorkomt bij Marokkanen

:/

alsof ik dat wil beweren, voor de 1000ste keer: het blijkt uit alle cijfers dat Marokkanen bovengemiddeld vaak betrokken zijn bij crimineel gedrag/geweld...

het is alleen niet de enige groep, en ook niet de groep met de grootste problemen, alleen al daarom is het nog niet terecht te zeggen dat:

Geweld an sich is wel een Marokkanen probleem

is aantoonbaar onjuist, of jij dat nou leuk vindt of niet...

lastig he? nuances snappen :lol:

Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van Daffy Fuck op zondag 9 december 2012 om 12:50:
Aangezien ze minderjarig zijn, is er een beperking.

soms worden minderjarige toch als volwassene berecht ..... dus je weet het nooit en deze actie zou zo dan wel eens gezien worden

lees net in de trouw dat er 12.000 bij de stille tocht waren .....
heeft toch wel een impact gehad dan

stukje van de zoon :

Grensrechter , dat vond je heerlijk om te doen.
En jouw passie liet je stralen over het hele voetbalveld.
En ook thuis en op de club liet jij blijken te genieten van de sport en alles eromheen.
Op een ding was je fel tegen, en dat was een grote mond op het veld .
En laat staan sinloos geweld.
Wij zullen jou missen , pappa.
Rust Zacht.
En laten we een ding onthouden : In Nederland is zinloos geweld nooit het laatste woord .
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2012 om 09:53:
soms worden minderjarige toch als volwassene berecht ..... dus je weet het nooit en deze actie zou zo dan wel eens gezien worden

Ja, dat is waar. Maar dat gaat meestal om handelingen waar directe doodslag aan verbonden is in welke manier dan ook.
Dat heb ik zelf ook al gezien op TV. De persoon in kwestie word gelijk behandeld door de correctionele rechtbank en niet door de jeugdrechtbank.

Doch denk ik dat deze gasjes juist dat gaan ontlopen. De advokaat ga zowizo pleiten dat ze "niet" de intentenie hadden om te doden.
Jammer genoeg de realiteit en "nog" eens een klap in het gezicht van de nabestaande // familie en vrienden.

Persoonlijk zie ik die gasjes ook liever "zwaar" gestraft worden. Maar helaas ... ik hoop echt dat de rechter geen verzachtende omstandigheden gebruikt.

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2012 om 09:53:
stukje van de zoon :

Heb het vanmorgen op de herhaling van het nieuws van gisteren gezien. Veel sterkte voor de nabestaande !

Waarschuw beheerder
+1-3
aantoonbare nonsens die je verkondigt, Antillianen zijn in totaal (alle leeftijden) naar verhouding het meest in aanraking geweest met justitie en in de jongeren groep zijn de Marokkanen en Antillianen bijna gelijk in hun relatieve aandeel:

Ten eerste heb ik het daar duidelijk over geweld. Jij komt met cijfers aan over criminaliteit. Prima, maar dat is niet hetzelfde.

Je bent trouwens te beroerd om die cijfers ff hier te quoten. Dus ik zal het ff doen.

Oververtegenwoordiging niet-westerse migranten in verdachtencijfers

onverminderd hoog

Niet-westerse migranten zijn onverminderd fors oververtegenwoordigd in de verdachtencijfers.

Van alle autochtone Nederlanders was in 2009 1% verdacht, tegen 3,8% van

de niet-westerse migranten. De rangorde van de vier grote migrantengroepen is de

afgelopen tien jaar gelijk gebleven. De Antilliaanse Nederlanders zijn het vaakst verdacht

(6,0%), gevolgd door de Marokkaanse (5,3%)

En dan ga je roepen gebaseerd op dit stukje

Het scheelt hier maar 0,7% 1 8e deel, en dat noem je

Antillianen zijn in totaal (alle leeftijden) naar verhouding het meest in aanraking geweest met justitie

Maar dan gaan we naar het volgende kijken

en in de jongeren groep zijn de Marokkanen en Antillianen bijna gelijk in hun relatieve aandeel:

Van de minderjarige jongens van Marokkaanse herkomst is bijna 13% verdacht. Dit cijfer

ligt op 10% voor de jongens van Antilliaanse herkomst.

Een derde deel meer is Marokkaan. En dat noem je.

in de jongeren groep zijn de Marokkanen en Antillianen bijna gelijk in hun relatieve aandeel:

Bijna gelijk? Een derde deel meer vind ik nogal een fors verschil. Maar ja. Alweer een punt waar Marokkanen dus hoger scoren.
Het hoogst dus!!!!

dat maakt het nog niet louter een Marokkanen-probleem...

Dit zeg ik ook nergens trouwens.

We gaan even verder.

Vooral jongvolwassen mannen (18-24 jaar)

Jong volwassen mannen van Marokkaanse herkomst spannen de kroon met een verdachtencijfer

van bijna 20%, gevolgd door Antilliaans-Nederlandse jonge mannen met 13%.

Ook hier winnen de Mocro's. Ook weer meer dan een derde deel hoger.

Nogal fors verschil.

Helemaal schrikbarend wordt het beeld, wanneer we naar cohortgegevens kijken. Van

alle jongens van Marokkaanse herkomst is 65% tussen zijn twaalfde en drie‘ntwintigste

levensjaar wel eens aangehouden; van alle Antilliaans-Nederlandse jongens 55%. Onder

de jongens uit andere niet-westerse groepen lopen de aandelen tegen de 50%

En ook hier winnen de Mocro'tjes.
Nederlandse cijfers uit 2007: aantal verdachten naar etnische achtergrond ( 12 tot 17-jarigen)

# Nederlandse achtergrond: 1,8 %

# Marokkaans 8,4%

# Antilliaans 8,3%

# Surinaams 5,9%

# Turks 4,3%

# Oost-Europees 4,2%

En ook hier staan de Mocro's weer bovenaan.

Dus wat lul jij nou over

aantoonbare nonsens die je verkondigt

En nogmaals jij haalt criminaliteit erbij, ik had het over geweld. Das dus wel iets totaal anders. Dus leer eens lezen.

En vooral gaat het hier dus over de jongeren en jong volwassenen. En daar blinken de Marocjes dus ruimschoots uit.

Wat dus mijn stelling bevestigd. AANTOONBAAR.

Maar het blijven criminaliteitscijfers en niet cijfers over geweld.

verhoudingsgewijs zijn Antillianen nog vaker verdachte, toch is er niemand, ook geen Wilders, die roept dat er een Antillianen probleem is...

waarom niet?? omdat het niet in zijn kraam van anti-islam gelul past, net zoals bij velen hier op de flock, en dat vind ik tamelijk hypocriet (n)

Kijk als we het nou eens over

aantoonbare nonsens

hebben die jij verkondigt. Let eens op.

http://www.rnw.nl/suriname/article/surinamers-en-antillianen-pvv-pakt-problemen-aan

http://www.rnw.nl/suriname/article/pvv-wil-afscheid-nemen-van-de-antillen

Dus ik weet niet in wat voor realiteit jij leeft, maar het is toch echt niet DE realiteit.

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 10 december 2012 om 09:34:
roepen zonder na te denken en goed te lezen wat de ander zegt, dat is blijkbaar kenmerkend voor jouw manier van discussiëren...

Tsja, blijkbaar dus niet. Meer jou ding. Nog aantoonbaar nu ook he?

Waarschuw beheerder
+1-3
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 10 december 2012 om 09:34:
is aantoonbaar onjuist, of jij dat nou leuk vindt of niet...

lastig he? nuances snappen :lol:

Nope:-) niet mijn probleem maar het jouwe:-)
Waarschuw beheerder
-2
donateur
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 9 december 2012 om 14:55:
Toch is t niet terecht het geweld op de velden te vernauwen tot een marokkanenprobleem, het is bijna elke week wel ergens raak, blijkbaar zit er iets structureel fout in t testostoron sfeertje wat opduikt wanneer je een zooitje primitive kerels bij elkaar zit op een veld en er wat oetp t spel staat (eer, winst verlies)

het is iets wat waarschijnijk nooit helemaal uit te bannen is, iets met biologisch bepaald enzo....

WESTZAAN Twee voetballers van VV Assendelft zijn geschorst vanwege het slaan van een tegenstander van VVV Westzaan-4. Ook twee spelers van dat team zijn geschorst vanwege schelden.
De voetballer van VVV Westzaan-4 kreeg afgelopen zondag klappen toen hij tussenbeide kwam in een ruzie. Hij werd hierop in elkaar geslagen en moest geopereerd worden aan een gebroken kaak. Het gebeurde op dezelfde dag dat grensrechter Richard Nieuwenhuizen in Almere werd doodgetrapt door spelers van Nieuw-Sloten uit Amsterdam.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/92967/Schorsingen+bij+VV+Assendelft+om+geweld

Heb in het verleden zo vaak artikelen gelezen over geweld bij (amateur)voetbalwedstrijden. Gaat allemaal terug tot halverwege jaren '90 als het me goed herinner.
De clubs die toen veelal negatief in de publiciteit kwamen waren clubs uit de bollenstreken...
Toeschouwers aan de zijlijn die bv discriminerende opmerkingen maakten, waarna de vlam in de pan sloeg. Is genoeg over geschreven. Niets nieuws.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2012 om 12:30:
Ten eerste heb ik het daar duidelijk over geweld. Jij komt met cijfers aan over criminaliteit. Prima, maar dat is niet hetzelfde.

:/

nogmaals lees mijn bron is, daar staat naast criminaliteit ook het soort delict en duidelijk ook GEWELDSDELICTEN....

en daarin spannen Antillianen ook volgens dit rapport van de overheid de kroon:

jongeren
Wat het soort misdrijf betreft komen
vermogensdelicten en geweldsdelicten
het vaakst voor onder de doelgroep (voor
de cijfers, zie bijlage II).

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=geweldsdelicten%20antillianen%20vermogensdelicten&cd=6&ved=0CEcQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.rijksoverheid.nl%2Fbestanden%2Fdocumenten-en-publicaties%2Fbrochures%2F2011%2F05%2F27%2Fantilliaans-nederlandse-risicojongeren-en-de-subcultuur-van-geweld%2F07dw2011g018.pdf&ei=JMDEUKSbLMPF0QW4mYCwAw&usg=AFQjCNGkTiiVIRkuhqeaYrPt-8ZX1JB9_g

zie bijlage 2 als je naar onder scrollt...

Dus leer eens lezen.

:facepalm:

maar goed we kunnen uren steggelen over procentjes hier en daar, feit is dat Marokkanen en Antillianen beide probleemgroepen zijn mbt geweld,

dan maakt jouw conclusie 'geweld is een Marokkanenprobleem' dus niet gerechtvaardigd, en jouw eerdere opmerking dat religie aan de basis van de problemen ligt, lachwekkend, net zoals wilders constant het moslim verhaal erbij haalt...

het gaat niet om religie, het gaat om slechte opvoeding, sociaal zwakke milieus straatcultuur etc....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+2-1
64% van de Nederlandse bevolking is autochtoon 5,7% is Marokkaans 1,7% Antilliaans(speciaal voor Sjaak)

Nederlandse cijfers uit 2007: aantal verdachten naar etnische achtergrond ( 12 tot 17-jarigen)

# Marokkaans 8,4%

# Antilliaans 8,3%

# Surinaams 5,9%

# Turks 4,3%

# Oost-Europees 4,2%

Niet-westerse migranten zijn onverminderd fors oververtegenwoordigd in de verdachtencijfers.

Van alle autochtone Nederlanders was in 2009 1% verdacht, tegen 3,8% van

de niet-westerse migranten. De rangorde van de vier grote migrantengroepen is de

afgelopen tien jaar gelijk gebleven. De Antilliaanse Nederlanders zijn het vaakst verdacht

(6,0%), gevolgd door de Marokkaanse (5,3%)

Van alle autochtone Nederlanders was in 2009 1% verdacht,

Deze 2 ethnische groepen zijn absoluut koploper.

Marokkaan 5,3%(2009) Antilliaans 6,0(2009)

Aanraking met politie 2007

# Marokkaans 8,4%

# Antilliaans 8,3%

Het laat zich lezen alsof in dit geval

# Marokkaans 8,4%

# Antilliaans 8,3%

alsof het 4,5 keer vaker voorkomt dat dat het om een antilliaan of marokkaan gaat dus dat een marokkaan of antilliaan 4,5 keer vaker betrokken is dan een autochtone inwoner. Maar dat is niet waar. Want de realiteit ligt heeeeeeel erg veel hoger.

want in 1,8% van de gevallen was het een nederlander/autochtoon, ja. Maar deze groep vertegenwoordigt 64% van de bevolking.

De Marokkaan 5,7% en de Antilliaan 1,7%(dit is echt schrikbarend) van de bevolking.

dus de autochtoon met 11 keer zoveel vertegenwoordiging in Nederland is maar in 1,8% van alle gevallen in aanraking met de politie. Dus de Marokkaan is 11 keer minder vertegenwoordigt in bevolking maar is wel 4,5 keer zo vaak in aanraking met politie. Doe dit keer 11 en dan zie je pas hoe erg het werkelijk is. Het aantal Marokkanen dat in aanraking komt met politie in verhouding tot de volksvertegenwoordiging is dan 4,5 keer 11 = 49,5. De kans is dus 50X groter dat een Marokkaan in aanraking komt met politie dan een autochtoon.

Bij de antilliaan kan het zelfs nog keer 3 omdat deze maar een derde vertegenwoordigt is in Nederland ten opzichte van de marokkaan. Dus de kans is dus 150X groter dat een Antilliaan in aanraking komt met politie dan een autochtoon. Maar je moet hier denk ik wel rekening houden met het feil dat Antillianen makkelijk heen en weer reizen. En men regelmatig in Nederland en dan weer op de Antillen leeft. Dit is bij Marokkanen anders.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-3
donateur
Kunnen jullie geen eigen topic openen over jullie discussie ?
Gaat hier over een grensrechter die dood is
Niet wie er gelijk heeft of niet

Waarschuw beheerder
+2-3
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 10 december 2012 om 12:52:
maar goed we kunnen uren steggelen over procentjes hier en daar, feit is dat Marokkanen en Antillianen beide probleemgroepen zijn mbt geweld,

O ja hoor, dat ontken ik ook niet. Maar het ging hier met name om Marokkanen(3)

dan maakt jouw conclusie 'geweld is een Marokkanenprobleem' dus niet gerechtvaardigd,

Dat is onzin. Geweld is een Marokkanen probleem sluit absoluut niet uit dat het ook een probleem is bij Antillianen hoor.

dus het is zeker wel gerechtvaardigd, dat rechtvaardigen de cijfers ook.

en jouw eerdere opmerking dat religie aan de basis van de problemen ligt, lachwekkend, net zoals wilders constant het moslim verhaal erbij haalt...

Nope dat heb ik ook duidelijk uitgelegd, Bij Marokkanen ligt religie daar wel degelijke mede aan ten grondslag, bij Antillianen niet daar is het een ander verhaal.

Ik zeg nergens dat religie enkel het probleem is, dan moet je toch echt eens beter gaan lezen, maar het speelt zeker een grote rol. Dit in combinatie met minderwaardigheidscomplex van de Berbers.

Dus je bent nu dingen aan het verzinnen, dat is echt lachwekkend.

het gaat niet om religie, het gaat om slechte opvoeding, sociaal zwakke milieus straatcultuur etc....

En religie speelt daarbij bij Marokkanen wel degelijk een grote rol. Met name omdat het vaak een nogal ouderwetse beleving gaat van religie bij Berbers, ouderwetser dan de gemiddelde Marokkaan. Beetje vergelijkbaar met de Bible belt in Nederland of Zeeland, Urk, etc.

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op zondag 9 december 2012 om 16:13:aantoonbare nonsens
hebben die jij verkondigt. Let eens op.

http://www.rnw.nl/suriname/article/surinamers-en-antillianen-pvv-pakt-problemen-aan

http://www.rnw.nl/suriname/article/pvv-wil-afscheid-nemen-van-de-antillen

Dus ik weet niet in wat voor realiteit jij leeft, maar het is toch echt niet DE realiteit.

Waarschuw beheerder
+2-2
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2012 om 13:27:
Maar het ging hier met name om Marokkanen(3)

maar jij vindt geweld rondom om voetbal toch geen Marokkanenprobleem?

of ga je jezelf nu ALWEER tegenspreken

Dat is onzin. Geweld is een Marokkanen probleem sluit absoluut niet uit dat het ook een probleem is bij Antillianen hoor

als je zegt: 'geweld an sich is een Marokkanenprobleem', beperk je het probleem 'geweld' alleen tot Marokkanen..

dat snap jezelf toch ook wel?

Bij Marokkanen ligt religie daar wel degelijke mede aan ten grondslag,

hoe weet je dat? je lult maar wat zonder onderbouwing....

die gastjes die het meest crimineel zijn vaak het meest verwesterd en minder conservatief....

het zijn niet de jongens met baard en soepjurk die beroven en overlast veroorzaken, maar de bontkraagjes met prada en nep-luis vitton tasje

Dus je bent nu dingen aan het verzinnen, dat is echt lachwekkend.

ik verzin niks, het zijn je eigen uitspraken waar je nu blijkbaar op terugkomt:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2012 om 10:52:
Maar het is voornamelijk een cultuur die is gebaseerd op iets dat er met een religieuze paplepel in is gegoten.

Want de Koran is niet echt geschreven als begripvol boek naar ongelovigen. Ook vrouwenrechten, homosexualiteit word er niet echt door omarmd.

Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 10 december 2012 om 14:10:
maar jij vindt geweld rondom om voetbal toch geen Marokkanenprobleem?

Niet enkel bij voetbal nee, jij toch ook niet?

als je zegt: 'geweld an sich is een Marokkanenprobleem', beperk je het probleem 'geweld' alleen tot Marokkanen..

Je leest enkel wat je wilt. Jii haalt daaruit dat het enkel een marokkanenprobleem is, maar dat zeg ik niet. Dat zijn jouw woorden.

Het is een probleem dat bij Marokkanen erg groot is. Wat ben je toch selectief zeg.

beperk je het probleem 'geweld' alleen tot Marokkanen..

Echt bekrompen dat je tot die conclusie komt. Dat snap je toch wel?

hoe weet je dat? je lult maar wat zonder onderbouwing....

Dat heb ik al meerder malen onderbouwt, maar dat heb jij ook al meerdere malen genegeerd.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 december 2012 om 10:52:
Religie en opvoeding gaan gelijk op met elkaar. Religieuze opvoeding geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid. Dit werkt prima misschien in in een land waar 95% z'n religieuze neus de zelfde kant(Mekka) op heeft staan. Maar het zorgt voor vervreemding/houdt integratie tegen.

Dat er voornamelijk bij Marokkanen vaak grote gezinnen zijn en te weinig ruimte om die gezinnen te kunnen huisvesten is een feit. Met leeft in Marokko voornamelijk buiten in de riff bergjes bijvoorbeeld. Maar dit is Nederland en niet Marokko.

Men heeft zich van begin af aan niet goed aangepast aan Nederland en daarvan plukken we nu de zure vruchten. Thuis heerst er een God waarvan je niks mag, en op straat(waar men voornamelijk leeft omdat er geen eigen ruimte is thuis) heersen andere regels.

Men laat het opvoeden voornamelijk aan elkaar over op straat. En daar heerst een cultuur die vooral is gebaseerd op stoer doen(haantjescultuur), het continu verleggen van de verantwoordelijkheden en tegen Nederland aan trappen.

Erg ondankbaar overigens is het van ze om tegen Nederland aan te trappen omdat
nergens zoveel kansen heeft als hier. Maar het is voornamelijk een cultuur die is gebaseerd op iets dat er met een religieuze paplepel in is gegoten.

Want de Koran is niet echt geschreven als begripvol boek naar ongelovigen. Ook vrouwenrechten, homosexualiteit word er niet echt door omarmd.

Dus het gaat al mis bij de opvoeding waarschijnlijk omdat dat gedeelte van Noord Afrika niet echt kan omgaan met de vrijheden die men hier heeft.

ik verzin niks, het zijn je eigen uitspraken waar je nu blijkbaar op terugkomt:

Slaat echt nergens op wat je zegt:lol:
Waarschuw beheerder
+2-2
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 december 2012 om 15:15:
Jii haalt daaruit dat het enkel een marokkanenprobleem is, maar dat zeg ik niet. Dat zijn jouw woorden.

je eigen woorden:

Het geweld binnen voetbal is een probleem, niet per se een Marokkanenprobleem. Geweld an sich is wel een Marokkanen probleem.

beperk je het probleem 'geweld' alleen tot Marokkanen..

Echt bekrompen dat je tot die conclusie komt. Dat snap je toch wel?

ik lees gewoon wat er staat, niet meer en minder....

Dat heb ik al meerder malen onderbouwt, maar dat heb jij ook al meerdere malen genegeerd.

je onderbouwt geen reet gast :lol:

je doet enkel aannames gebaseerd op je emotie en natte vinger werk....

waar zijn je bronnen die staven dat het voor het belangrijkste deel op religie is gebaseerd dat jongeren zich misdragen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Alle Turken terug naar Marokko hup vooruit.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 10 december 2012 om 15:41:
ik lees gewoon wat er staat, niet meer en minder....

Ja net zo goed een Marokkanenprobleem als Antillianenprobleem kneus. Het 1 sluit het ander niet uit.

Is dat nou echt waar je op vast zit?

Uitspraak van Sjaak Klapkaak op maandag 10 december 2012 om 15:41:
je onderbouwt geen reet gast :lol:

je doet enkel aannames gebaseerd op je emotie en natte vinger werk....

waar zijn je bronnen die staven dat het voor het belangrijkste deel op religie is gebaseerd dat jongeren zich misdragen?

Ja hoor prima onderbouwing. Of wou je zeggen dat men niet voornamelijk op straat leeft, of dat de Islam niet is waarmee thuis word opgevoed?:roflol: Moet echt niet gekker worden met jou hoor gast:roflol:

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Landlopert op maandag 10 december 2012 om 15:45:
Alle Turken terug naar Marokko hup vooruit.

Ja en alle Antillianen terug naar Suriname