Partyflock

Forumonderwerp · 1138147
3 volgers · 2206x bekeken
Waarschuw beheerder
+1
[img width=600 height=398 cacheid=00151ac6003099fd605b23de1a02d796ac]http://content.hwigroup.net/images/articles/xbox.jpg[/img]

Na het eerste serieuze lek eerder dit jaar over de volgende-generatie console van Microsoft, de zogenaamde Xbox 720, lijkt er langzaam maar zeker meer duidelijkheid te gaan komen over de veelbesproken console. Het Britse Xbox World-magazine gaat in de editie van januari 2013 met een artikel van meerdere pagina's in op de techniek achter het systeem.

Als eerste wordt duidelijk dat het product waarschijnlijk door het leven zal gaan als 'Xbox'. Het komt met Kinect 2.0, zegt een innovatieve controller te hebben en later komt ook een bril beschikbaar die meer realiteit aan de titels toe moet gaan voegen. Er is de mogelijkheid om Bluray-schijfjes af te spelen en het geluid is voortaan richtingsgevoelig, waarbij de bron niet verder ingaat op het idee hierachter. De console heeft poorten voor een TV-output en ook een TV-input.

Op het gebied van hardware zal de Xbox een sprong gaan maken, dat is een ding dat zeker is. De geruchtenstroom houdt aan en het artikel vermeldt dat de ontwikkelaarskit 'Durango' van de Xbox 8 GB geheugen heeft. Daarnaast is het voorzien van een processor met vier kernen die elk onderverdeeld zijn in vier logische cores. De afbeelding hieronder is een weergave van hoe de nieuwste Microsoft-console er uit zal kunnen gaan zien.

Bron:http://nl.hardware.info/nieuws/31505/artikel-gaat-uitgebreid-in-op-xbox-720
Waarschuw beheerder
+1
donateur
Ik ben benieuwd naar de graphics en alle mogelijkheden.
Maar het lijkt me toch allemaal wel in orde, dus kopen dat ding B)
Waarschuw beheerder
Als ze er ook een mediaplayer/centre van maken _O_
met geluids kwaliteit van de Oppo. :D
Waarschuw beheerder
+1
mag hopen dat dat niet het definitieve ontwerp word. lijkt op een dikke iPhone.

ben wel benieuwd waar microsoft en sony mee gaan komen!

Waarschuw beheerder
Ik ben zeer benieuwd. Maar zal wel weer een duur hapje worden hehe...

Waarschuw beheerder
-1
[img width=500 height=354 cacheid=00151b2000309a0492c3e8ff1a02d79700]http://www.pluggedin.co.uk/wp-content/uploads/2012/08/ps4-concept-1.jpg[/img]
[img width=750 height=550 cacheid=00151b2100309a05d563922f1a02d79700]http://www.pluggedin.co.uk/wp-content/uploads/2012/08/ps4-concept-2.jpg[/img]
[img width=800 height=599 cacheid=00151b2200309a06e803bb9f1a02d79700]http://www.pluggedin.co.uk/wp-content/uploads/2012/08/ps4-concept-3.jpg[/img]
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
pfff.. die ps4 fan dingen zijn echt foei lelijk!

Waarschuw beheerder
+1
[img width=600 height=400 cacheid=00151b5500309a0ce0d7610e1a02d7979e]http://3nter.nl/wp-content/uploads/2012/08/nintendo-wii-u-black.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Wii U kut ding, te groot voor in je tes, te klein om fatsoenlijk mee te spelen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op dinsdag 27 november 2012 om 16:53:
Wii U kut ding

Heb je er al een dan?

te groot voor in je tes

Je moet zo'n ding ook niet in je tes stoppen.

te klein om fatsoenlijk mee te spelen

Dus jij kunt ook niet spelen op een gameboy, Nintendo DS of 3DS?
Je telefoon heeft een draaischijf, want de huidige telefoons zijn ook te klein (uitzonderingen van tegenwoordig daar gelaten)?

Beetje vreemde uitspraak.

Waarschuw beheerder
+1
Zo snel ik die 720 ergens kan pre-orderen ga ik dat ook doen.. Niet dat ik zoals bij de 360 release weer net achter het net vis en twee maanden moet wachten op een nieuwe lading. :P

Hoe het apparaat er uit gaat zien zal mij worst wezen, als ie maar dikke specs heeft en iets betrouwbaarder is als de 360 in zijn beginjaren was...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2012 om 18:08:
Heb je er al een dan?

Nee, maar ben het wel eens..
Geen zin om allerlei onzinnige bewegingen, met een te grote nintendo DS in mijn handen, voor m'n tv te gaan doen (verplicht)

OT: Blijft toch nog afwachten die geruchten, vorige consoles (PS3/Xbox 360) werd je in het begin ook doodgegooid met futuristische crap ontwerpen, ik zie het allemaal wel(y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 27 november 2012 om 18:23:
Zo snel ik die 720 ergens kan pre-orderen ga ik dat ook doen..

Ieder voor zich natuurlijk hoor.
Maar wat nou als jij hem pre-ordert en er komt een andere (goedkopere) aanbieding met een betere/meer game(s) of accessoires etc?!
Pre-orderen zou ik persoonlijk nooit doen.

Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 27 november 2012 om 18:31:
Nee, maar ben het wel eens..
Geen zin om allerlei onzinnige bewegingen, met een te grote nintendo DS in mijn handen, voor m'n tv te gaan doen (verplicht)

Volgens mij is dat niet verplicht hoor.
Was ook bang dat dat met Zelda OOT 3D ook zo was, maar daarbij kun je 't gewoon uitschakelen.
Tuurlijk, als jij een game gaat doen voor de balance board dan moet je wel.
Maar wie gaat er nou dat soort games doen :lol: Persoonlijk ben ik ook wel van mening dat een game gespeelt word op je schouderbladen liggend op de bank of eventueel je bed, met de stick in de hand en alleen je vingers en duimen bewegen (Y)
Opstaan is not done in een game :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 27 november 2012 om 18:46:
eder voor zich natuurlijk hoor.
Maar wat nou als jij hem pre-ordert en er komt een andere (goedkopere) aanbieding met een betere/meer game(s) of accessoires etc?!
Pre-orderen zou ik persoonlijk nooit doen.

is vlak na releases bijna nooit het geval volgensmij, hooguit een spel erbij.

OT: ben wel benieuwd, sowieso eerst nog een andere tv halen wil het er een goed uit zien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Atmoz op dinsdag 27 november 2012 om 15:04:
Ik ben benieuwd naar de graphics

Gebaseerd op de ATI 6670 zo ongeveer maar dat zal in 2013 weer achterhaald zijn.

Uitspraak van Atmoz op dinsdag 27 november 2012 om 15:04:
Maar het lijkt me toch allemaal wel in orde

Hopelijk wel maar alles moet goedkoop zo komt de lite versie voor rond de 300 dollar op de markt.

Uitspraak van Soon. op dinsdag 27 november 2012 om 16:08:

De 1e en 2e ontwerp vind ik toch wel iets hebben beter dan zo'n saaie grijze stofzuigerhapper.

Uitspraak van actief op dinsdag 27 november 2012 om 18:23:
Hoe het apparaat er uit gaat zien zal mij worst wezen, als ie maar dikke specs heeft en iets betrouwbaarder is als de 360 in zijn beginjaren was...

Ze moeten gewoon dat aanbod van Intel aannemen om de hele interne koeling te ontwerpen want volgens mij had Microsoft dat afgeslagen maar weet niet zeker.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van ein Stijn op dinsdag 27 november 2012 om 20:44:
is vlak na releases bijna nooit het geval volgensmij, hooguit een spel erbij.

Nooit op gelet eerlijk gezegd, vaak wacht ik even tot ie al gauw weer goedkoper is geworden (in de meeste gevallen)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op dinsdag 27 november 2012 om 22:28:
Ze moeten gewoon dat aanbod van Intel aannemen om de hele interne koeling te ontwerpen want volgens mij had Microsoft dat afgeslagen maar weet niet zeker.

Geen idee, heb daar zelfs niks over gelezen. Maar bij de 360 was het zeker niet alleen de koeling die niet deugde! :frusty: Gaan er maar van uit dat ze veel geleerd hebben van de huidige console.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op dinsdag 27 november 2012 om 16:08:

eensch 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 28 november 2012 om 15:29:
Geen idee, heb daar zelfs niks over gelezen. Maar bij de 360 was het zeker niet alleen de koeling die niet deugde! :frusty: Gaan er maar van uit dat ze veel geleerd hebben van de huidige console.

90 nm proc zonder koelblok geeft inderdaad veel hitte af in zo'n kein doosje maar dat wist Microsoft al ver van tevoren toen ze de 360 op de markt brachten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op dinsdag 27 november 2012 om 22:28:
De 1e en 2e ontwerp vind ik toch wel iets hebben beter dan zo'n saaie grijze stofzuigerhapper.

Ps3 is een tosti apparaat.
Waarschuw beheerder
donateur
Kabels van die (reeds kapotte) XBox zaten al los voordat ze hem wegpakt ;)
Waarschuw beheerder
daarom. gevalletje in scene gezet.

net of je haar door laat gaan. als mijn vriendin op die manier mijn ps3 zou pakken., zou ik niet rustig toe blijven kijken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op maandag 3 december 2012 om 07:46:
als mijn vriendin op die manier mijn ps3 zou pakken., zou ik niet rustig toe blijven kijken!

die gooi ik gelijk t huis uit dan :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op dinsdag 27 november 2012 om 18:31:

Bull, je kan ook gewoon een pro controller pakken.

[img width=610 height=476]http://onomeister.files.wordpress.com/2012/11/wii-u-pro-controller.jpg[/img]

De Wii U is een geweldig apparaat dat uiteraard een stuk krachtiger is dan de huidige gen consoles, mag ook wel. Voor intensieve games pak je de dus procontroller, maar ik moet zeggen dat de pad ook prima vast te houden is. Het geheel is minder zwaar dan verwacht. Die pro-controller leg trouwens 10x beter in de hand dan de controllers van de ps3 en xbox, en daarnaast gaat ie op 1 lading 80 (!!!) uur mee. Uiteraard is ie ook een stuk minder zwaar, en heeft ie beter aanvoelende knoppen op elk front. De tablet is overigens erg handig als je moet schijten tijdens het gamen ;D

Neemt niet weg dat naar alle waarschijnlijkheid de ps4 en xbox 720 weer krachtiger zullen zijn, maar dat zal ook nog wel ff op zich laten wachten. Voor nu legt de xbox in de kast en gebruiken we enkel nog de Wii-U.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Toch jammer van dat dikke ding dat je nog steeds vnl. van die kiddie-games erop hebt. Nou ja, je vrouwtje zal in ieder geval braver blijven dan die hellige chick van dat filmpje. (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op maandag 31 december 2012 om 08:24:
Toch jammer van dat dikke ding dat je nog steeds vnl. van die kiddie-games erop hebt. Nou ja, je vrouwtje zal in ieder geval braver blijven dan die hellige chick van dat filmpje. (Y)

het is nu kiddie games en de games die op xbox enzo draaien. maar niet alleen. zelda is altijd vet en alleen pp nintendo bv
Waarschuw beheerder
Bwahah, true maar die zijn niet standaard en bovendien: Nintendo heeft nog een lange weg te gaan om dat imago af te schudden en dat zal niet beter worden met al die (slappe) Mariozooi en 1 kiddie-handheld in tig varianten DS, DSI, 3DS, 3DSXL :rot:
Als GTA V ook op dat ding uitkomt dan ben ik bereid mijn mening bij te stellen. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Black ops 2, mass effect 3, darksiders, ninja gaiden, kan nog wel ff zo doorgaan. Ja idd, enkel kiddiegames :rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 december 2012 om 09:42:
enkel kiddiegames :rot:

Dat zijn dan weer jouw woorden. Wat zijn nou de USP's van Nintendo dan? Wat voor reclames zie je van dat merk langskomen? Die games die jij noemt? Dacht het niet hè, dat moet weer mario kart 27,5, mariodittes, mariodattes en weet ik wat al niet zijn.
Voor die games die jij nu noemt hoef je toch niet per se een Nintendo te kopen??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op maandag 31 december 2012 om 09:47:
Wat zijn nou de USP's van Nintendo dan?

Een next gen console die een aardig stuk krachtiger is dan zijn voorgangers? Een console die backwards compatibel is en daarnaast beide werelden geweldig combineert? Als je een party game wilt pak je de Wiimotes, wil je écht fpsen dan pak je de pro-controller. Daarnaast heeft de padcontroller in sommige games absoluut een meerwaarde... En wat blijkt, het verkoopt ook nog:

Sinds de lancering afgelopen maand heeft Nintendo zijn nieuwste paradepaardje, de Wii U, zowel de PlayStation 3 als de Xbox 360 weten in te halen op gebied van verkoopcijfers. In de vier weken dat het apparaat op de markt is, wist de Wii U namelijk meer dan 1,8 miljoen keer over de toonbank te gaan. In datzelfde tijdsbestek verkocht Microsoft destijds 940.000 Xbox 360-consoles. Sony verkocht op zijn beurt slechts 540.000 PlayStation 3-consoles in de eerste vier weken na de release.

Brong: http://www.gamersnet.nl/nieuws/201212/debuutverkoopcijfers_van_wii_u_hoger_dan_die_van_playstation_3_en_xbox_360/

Oftewel, het heeft meer verkocht als de 360 EN de ps3 SAMEN. Maar ff om terug te komen op 't punt zelf. Ik bezit zelf een xbox en heb ook de ps3 vaak onder handen gehad. De nintendo is duidelijk beter, ook qua controller. Native 1080p (geen opgeschaalde 720!) op een constante 60fps ook al heb je de pad aan, lijkt me absoluut niet verkeerd. En dit alles voor een relatief lage prijs... Nee nintendo snapt er helemaal niks van :rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het is wel een stap in de goede richting ja, dat ontken ik ook niet!
Die verkoopcijfers zeggen me niet zoveel, dat was met die Wii ook zo en hoeveel mensen hebben zo'n ding niet gekocht om hem vervolgens te laten stof happen naast hun PS3/360?
Het gaat me vooral om het imago dat Nintendo zelf uit wil stralen met hun reclames enzo, het lijkt alsof ze een beetje in een spagaat zitten.... Voor mijn gevoel is het niet zo lang geleden dat Nintendo nog een policy had dat er geen bloed/geweld ed. in hun games mocht voorkomen, het moest allemaal braaf zijn. Daar moesten ze (natuurlijk) vanaf stappen om mee te kunnen komen, da's logisch.
Verder moet je me geen woorden in de mond leggen, dat doe je nu tot 2x toe en da's een beetje jammere manier van je punt maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op maandag 31 december 2012 om 09:20:
Bwahah, true maar die zijn niet standaard en bovendien: Nintendo heeft nog een lange weg te gaan om dat imago af te schudden en dat zal niet beter worden met al die (slappe) Mariozooi en 1 kiddie-handheld in tig varianten DS, DSI, 3DS, 3DSXL :rot:
Als GTA V ook op dat ding uitkomt dan ben ik bereid mijn mening bij te stellen. ;)

aan mario verdienen zij dik dat blijft altijd.

mariokart, smash bross enz vind ik wel lachen. met zn vieren beetje racen en bashen. biertje erbij :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op maandag 31 december 2012 om 10:14:
Het gaat me vooral om het imago dat Nintendo zelf uit wil stralen met hun reclames enzo, het lijkt alsof ze een beetje in een spagaat zitten....

Mwoah... Het verkoop gewoon goed, daarnaast zijn er ook commercials van Zombi-U. Dat is ook niet écht een game voor kiddos, al hoewel het me zelf niks lijkt.

Uitspraak van SuB Bass op maandag 31 december 2012 om 10:14:
Nintendo nog een policy had dat er geen bloed/geweld ed

Ninja gaiden laat toch wat anders zien ;D Maar ik snap je punt wel, nog steeds is er dat gezeik dat je voor 10 uur savonds niks aan geweld kan kopen in de wiishop. Het online verhaal is nu ook ruim aanwezig, je word nu al uitgescholden op blackops wat natuurlijk érg leuk is ;D Mocht ik je woorden in de mond leggen, sarcasme/symboliek is me niet vreemd, niet te serieus nemen ;)

Uitspraak van Psychonaut op maandag 31 december 2012 om 10:15:
mariokart, smash bross enz vind ik wel lachen. met zn vieren beetje racen en bashen. biertje erbij

Dito, maar toch moet ik toch écht "normale" games bij hebben wil ik een console kopen.
Waarschuw beheerder
de zitten erbij zeg je zelf :p
Waarschuw beheerder
Ach ja, ergens valt ook wel te waarderen dat Nintendo al die tijd zo "eigenwijs" blijft en die nieuwe console heeft toch wel coole features. Ik zag die reclame van die zombie-game en daar zie ik de meerwaarde van die pad/controller ook wel. Wil ook niet de hater uithangen, ik ben zelf niet zo van de party-games dus dat biedt geen meerwaarde voor me. Toeters en bellen ook niet, ik zit gewoon liefst met een controller in mijn klauwen. Die van die nieuwe heb ik nog niet in mijn handen gehad, maar neem zo van je aan dat die wel relaxed is. Met die van de Xbox is ook niets mis, dat WAS het wel met die originele bij de "classic", dat ding was f'n huge. :P

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 december 2012 om 10:29:
Mocht ik je woorden in de mond leggen, sarcasme/symboliek is me niet vreemd, niet te serieus nemen ;)

No problem, goed om te weten. ;) Bij mij is er ook wel meer nuance dan in eerste instantie lijkt. (Y)
Waarschuw beheerder
Nieuwe Xbox heeft wellicht 8-core-cpu, 8 GB ram en Windows 8-kernel

Door Paul Hulsebosch, vrijdag 11 januari 2013 12:04, views: 23.791

Op een Chinees forum meldt een 'voormalige Ubisoft-medewerker' dat de nieuwe Xbox is opgebouwd rond een AMD-processor met acht kernen en een gpu die uit de HD 8000-series komt. Het systeem bevat 8GB ram, heeft een harde schijf van 640GB en draait op de Windows 8-kernel.

Een lid van het Chinese forum TGFC, bekend onder de nickname BD, beweert de specificaties te kennen van de volgende console van Microsoft, omdat hij bij Ubisoft heeft gewerkt. Volgens BD bevat de nieuwe Xbox, meestal aangeduid als Xbox 720, een cpu van AMD die acht kernen bevat. Verder zou AMD ook de gpu leveren, die gebaseerd zou zijn op de HD 8000-serie. Het systeem bevat volgens BD 8GB ram en heeft een 640GB harde schijf. Het besturingssysteem dat op de console draait, zou gebaseerd zijn op de Windows 8-kernel.

Ten opzichte van voorgaande geruchten valt vooral de hoeveelheid ram op. Eerder werd gedacht aan een systeem met 4GB ram. Dat Microsoft met de nieuwe Xbox een koppeling wil maken met Windows 8, is al vaker beweerd. Microsoft heeft de opvolger van de Xbox 360 nog steeds niet officieel aangekondigd. De verwachting is dat het bedrijf dat gaat doen aan de vooravond van de E3, die in juni plaatvindt. De console zou dan later dit jaar op de markt komen. Ook concurrent Sony zou werken aan een opvolger van zijn console, de PlayStation 3. Net als Microsoft heeft ook Sony de opvolger echter nog niet officieel aangekondigd. Er gaan al wel geruchten over de samenstelling van de PlayStation 4.

http://tweakers.net/nieuws/86600/nieuwe-xbox-heeft-wellicht-8-core-cpu-8-gb-ram-en-windows-8-kernel.html

Waarschuw beheerder
Oftewel een 4 module systeem, dat heeft zich tot nu toe goed bewezen voor gamers op de pc. Prima, als ze het weten te optimaliseren is ie erg potent, maar verder zijn het nietszeggende waardes. Over de gpu gaan teveel geruchten ten ronde om zekerheid te geven wat 't nou word. Ben benieuwd :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 11 januari 2013 om 14:45:
Ten opzichte van voorgaande geruchten valt vooral de hoeveelheid ram op

Beter teveel dan te weinig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 januari 2013 om 15:05:
Over de gpu gaan teveel geruchten ten ronde om zekerheid te geven wat 't nou word. Ben benieuwd :)

Idd. en om over de CPU nog maar te zwijgen, want dat was eerst ook power pc (IBM) wat het zou worden en nu is het weer AMD met een windows 8 kernel. Mooi altijd die geruchten en mockups maar je hebt er weinig aan verder.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 11 januari 2013 om 15:39:
Idd. en om over de CPU nog maar te zwijgen, want dat was eerst ook power pc (IBM) wat het zou worden en nu is het weer AMD met een windows 8 kernel. Mooi altijd die geruchten en mockups maar je hebt er weinig aan verder.

1 ding is zeker. de gemiddelde game pc valt in het niets de eerste 3 jaar.
Waarschuw beheerder
Zou je denken met die beesten van videokaarten van nu (en "straks") in pc's? Ik heb beelden van gasten gezien die GTA IV speelden met mods (ICenhancer ofzo) op de pc en dat zag er echt wel even heel wat beter uit dan op een xbox!
De hele "ervaring" zal op een console anders zijn dan op de pc, maar qua kracht en grafische prestaties zullen de MHz'en het toch wel blijven winnen?
Volgens (jaja) andere geruchten zou MS met de opvolger meer op een multimedia-systeem inzetten dan pure game-console en dat zal altijd ten koste gaan van pure game-kracht. Wat dat betreft was de classic xbox een juweeltje met z'n 733 MHz celeron processor en niet al te dikke grafische chip; het was puur voor gamen (maar dan zelf ombouwen naar XBMC) en dat deed het best aardig ivglm. pc's toendertijd (die al dik boven de 1 Ghz zaten).
Waarschuw beheerder
as die echt zo goed word als aangegeven dan sowieso. qua gameplay word het niks anders. dan krijg je ook bv. battlefield met 64 spelers.

enig verschil zijn de mods. en tja voor de graphic nerds met veel geld. ultra ultra monster setting. maar de eerste jaren gaat er geen verschil in de qualiteit zitten, als je kijkt naar wat ze er waarschijnlijk ingooien.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 11 januari 2013 om 17:34:
1 ding is zeker. de gemiddelde game pc valt in het niets de eerste 3 jaar.

Heh. Wat er geleverd zal worden voor nieuwe consoles, komt binnen no time vergelijkbaar beschikbaar voor pc. Tel daar nog andere pc onderdelen bij op die ermee gecombineerd kunnen worden, geen enkele console zal daar ooit aan kunnen tippen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SRF Audio <[Rejects of Society]> op vrijdag 11 januari 2013 om 17:54:
Heh. Wat er geleverd zal worden voor nieuwe consoles, komt binnen no time vergelijkbaar beschikbaar voor pc. Tel daar nog andere pc onderdelen bij op die ermee gecombineerd kunnen worden, geen enkele console zal daar ooit aan kunnen tippen.

ja maar de eerste paar jaar is de kwaliteit qua graphics hetzelfde.
De console is weer up to date met de huidige gamemakers.

dat bedoel ik
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 11 januari 2013 om 15:39:

Zo goedkoop mogelijk rule1.

Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 11 januari 2013 om 17:49:
Zou je denken met die beesten van videokaarten van nu (en "straks") in pc's? Ik heb beelden van gasten gezien die GTA IV speelden met mods (ICenhancer ofzo) op de pc en dat zag er echt wel even heel wat beter uit dan op een xbox!

Maar niet iedereen heeft geld om elke maand te upgraden dus kopen ze een xbox,ps3 of wie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 11 januari 2013 om 18:45:
ja maar de eerste paar jaar is de kwaliteit qua graphics hetzelfde.
De console is weer up to date met de huidige gamemakers.

dat bedoel ik

Snap wat je bedoelt, maar vermoed toch echt dat de hardware "los" alweer een stapje verder is op het moment dat de opvolger van de 360 gelanceerd is. Dan nog is het optimized/dedicated dus zal beter presteren voor/op de xbox dan als je dezelfde componenten zelf bij elkaar zou verzamelen en je eigen xbox zou bouwen (dat was bij de eerste ook niet mogelijk, hoewel het echt standaard mid-level pc spul was wat erin zat).
Daarbij heeft een release op de console (afgezien van sims/mmorpg's ed.) tegenwoordig voorrang op een pc-versie, vooral vanwege de kleinere kans op pirated releases en zijn de eerste releases voor pc die van de xbox komen ongetwijfeld weer van die half werk-ports.
Nou ja, ik heb al een tijd geleden besloten met mijn pc op game-gebied niet meer bij te willen blijven en heb een console gekocht, bevalt me nog altijd prima en zolang ik spellen als de settlers/age of empires en dat soort dingen kan draaien voldoet mijn pc'tje nog prima. (Y)
GTA 3 speelde wel veel toffer met muis en toetsenbord dan met controller en die gare auto-aim, maar goed daar ben ik al lang aan gewend.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op vrijdag 11 januari 2013 om 19:53:
Zo goedkoop mogelijk rule1.

Mag hopen dat MS onderhand doorheeft dat je dat beter niet bij alle componenten zo kan doen voor de eerste series weer hun eigen soldeerverbindingen los-stoken vanwege slechte warmte-afvoer en inferieur soldeertin. :devil:
Het zal niet helemaal über-budget worden (dan konden we hem wel bij de action verwachten) maar MS zal er onderhand wel wat op willen verdienen, want op de 360 maakten ze lange tijd verlies en werd het pas winstgevend als diegene er 6 spellen bij gekocht had.

Uitspraak van 6...6...6 op vrijdag 11 januari 2013 om 19:53:
Maar niet iedereen heeft geld om elke maand te upgraden dus kopen ze een xbox,ps3 of wie.

Nee da's waar, het is een relatief kleine groep en omdat ze met zo weinig zijn, zijn ze vaak ook nog extra anti-consoles om de aankoop van hun 500+ euro videokaart nog wat te rechtvaardigen. De rest stapt vanzelf over naar een console. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op vrijdag 11 januari 2013 om 20:43:
Mag hopen dat MS onderhand doorheeft dat je dat beter niet bij alle componenten zo kan doen voor de eerste series weer hun eigen soldeerverbindingen los-stoken vanwege slechte warmte-afvoer en inferieur soldeertin. :devil:

Tis MS alles kan en alles mag:lol:

het is een relatief kleine groep

High End is maar 5% ofzo echt niet veel ze maken er van dat iedereen High End met zijn pc aan het spelen is thats not true:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar MS zal er onderhand wel wat op willen verdienen, want op de 360 maakten ze lange tijd verlies en werd het pas winstgevend als diegene er 6 spellen bij gekocht had.

Ach, Sony heeft ook veel te lange tijd moeten inleveren op de PS3, en die had dit probleem van de RROD niet tot nauwelijks..
'Probleem' is dat het voor beide partijen (fabrikant en consument) niks mag kosten, maar wel topkwaliteit moet zijn..
+ third party's moeten maar net met de juiste games komen die de console in leven houden

Kijk naar die PSvita, is dan wel een handheld maar mooi ding qua hardware, maar zijn volgens mij nog geen 10 spellen voor te verkrijgen, ding is al 3 kwart jaar uit ofzo:lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op zaterdag 12 januari 2013 om 01:14:
Kijk naar die PSvita,

Call of duty werd wel zwaar afgekraakt:rot:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 11 januari 2013 om 17:54:
en tja voor de graphic nerds met veel geld.

Zegt de grootste graphics nerd van dit hele forum die een pc heeft die net Call of Duty 2 op max settings kan draaien:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op zaterdag 12 januari 2013 om 18:08:
Zegt de grootste graphics nerd van dit hele forum die een pc heeft die net Call of Duty 2 op max settings kan draaien:lol:

jwz 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op zaterdag 12 januari 2013 om 18:08:

[img width=250 height=248]http://www.sweex.com/picture.php?picture=./images/artikelen/HM004/Images/Pres/HM004_img_pres.png&width=250&height=248[/img]

Vandaag die bagger mic:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op zaterdag 12 januari 2013 om 19:57:
:lol:

Heb een P4 van 7 jaar oud die verdient nog meer kwaliteit.
Waarschuw beheerder
Hyper-threading jwt!(H)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op vrijdag 11 januari 2013 om 17:54:
as die echt zo goed word als aangegeven dan sowieso. qua gameplay word het niks anders. dan krijg je ook bv. battlefield met 64 spelers.

enig verschil zijn de mods. en tja voor de graphic nerds met veel geld. ultra ultra monster setting. maar de eerste jaren gaat er geen verschil in de qualiteit zitten, als je kijkt naar wat ze er waarschijnlijk ingooien.

Ik denk dat dit het ook een stuk duurder maakt:
Uitspraak van 6...6...6 op dinsdag 27 november 2012 om 14:57:
Bluray-schijfjes af te spelen

Voor mij heeft dat totaal geen toegevoegde waarde. Zal wel rond de 300 euro liggen, anders gaat toch iedereen op de playstation.
Waarschuw beheerder
Nieuwe consoles kunnen me gestolen worden
Meer dan 75% van de games komt ook op de pc uit. (ontwikkelaar afhankelijk van de kwaliteit)

Maar eerlijk gezegd het merendeel van de games die uit komen op consoles boeit me geen ene fuck!! (er is echt zoveel troep)
Ik begin steeds meer fan te worden van indie games
En projecten op kickstarter/steam greenlight.

Ik zie MS/Sony niet inzetten op dat soort projecten (MS heeft een indie sectie in de US.. Maar Europa weer niet)
En laat ik nu veel meer wachten op de volgende indie parel
Dan de volgende cod of Battlefield.. Of elke andere gehypte titel die niks anders doet dan het vorige deel.

Maar is nog hoop.. Misschien dat de steambox wel met de meeste eer gaat strijken ;-)
Steambox + half-life 3 als release game zou stiekem toch wel erg vet zijn!
Waarschuw beheerder
+1
Vermoedelijke specificaties Xbox 720 gelekt

Door Michiel Berkhout, woensdag 23 januari 2013 11:15

Met zowel een nieuwe Xbox van Microsoft als PlayStation van Sony in het verschiet lijkt de strijd om de snelste gameconsole dan echt los te barsten. Er gaan een hoop geruchten over de mogelijke specificaties en in het geval van de Xbox is zelf de naam nog niet zeker. Het lijkt er echter op dat de nieuwe generatie gameconsole van Microsoft, met de codenaam 'Durango', de naam Xbox 720 zal dragen. Dat is echter niet waar de meesten in geïnteresseerd zullen zijn. Niet getreurd, de vermoedelijke specificaties zijn namelijk gelekt.

Volgens VGLeaks beschikt de nieuwe console over een Octa-Core CPU met een kloksnelheid van 1,6 GHz. Dit wordt gecombineerd 8 GB DDR3 werkgeheugen, 32 MB ESRAM (102 GB/s) en een D3D11.1 grafische chip op een kloksnelheid van 800 MHz. Deze beschikt op zijn beurt over 12 shades cores dat het totaal op 768 threads brengt, hiermee moet hij in staat zijn te pieken naar het verwerken van 1,2 triljoen floating-point opteraties per seconde.

Hier blijft het niet bij want het apparaat is uitgerust met een 50GB-capabele 6x Blu-Ray drive. De draadloze connectiviteit is aanwezig in de vorm van 802.11 a/b/g/n met WiFi Direct en ook een Gigabit Ethernet aansluiting ontbreekt niet. Naast USB 3.0 ondersteunt het apparaat HDMI 1.4a dat hem theoretisch gezien in staat moet stellen 3D over HDMI te versturen. Ook beschikt deze standaard over Ethernet, audio return kanalen en kan er een 4K-resolutie over verstuurd worden.

[img width=600 height=521 cacheid=00157bd50030d7097151fde21a02d92198]http://content.hwigroup.net/images/articles/durango_arq1.jpg[/img]

Bron:http://nl.hardware.info/nieuws/32984/vermoedelijke-specificaties-xbox-720-gelekt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 23 januari 2013 om 16:05:
32 MB ESRAM

SRAM heeft een snelheid van ongeveer 2 ns.
DRAM heeft een snelheid van ongeveer 60 ns.
Waarschuw beheerder
wat houd het überhaupt in?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 23 januari 2013 om 16:05:
Vermoedelijke specificaties Xbox 720 gelekt

Door Michiel Berkhout, woensdag 23 januari 2013 11:15

Met zowel een nieuwe Xbox van Microsoft als PlayStation van Sony in het verschiet lijkt de strijd om de snelste gameconsole dan echt los te barsten. Er gaan een hoop geruchten over de mogelijke specificaties en in het geval van de Xbox is zelf de naam nog niet zeker. Het lijkt er echter op dat de nieuwe generatie gameconsole van Microsoft, met de codenaam 'Durango', de naam Xbox 720 zal dragen. Dat is echter niet waar de meesten in geïnteresseerd zullen zijn. Niet getreurd, de vermoedelijke specificaties zijn namelijk gelekt.

Volgens VGLeaks beschikt de nieuwe console over een Octa-Core CPU met een kloksnelheid van 1,6 GHz. Dit wordt gecombineerd 8 GB DDR3 werkgeheugen, 32 MB ESRAM (102 GB/s) en een D3D11.1 grafische chip op een kloksnelheid van 800 MHz. Deze beschikt op zijn beurt over 12 shades cores dat het totaal op 768 threads brengt, hiermee moet hij in staat zijn te pieken naar het verwerken van 1,2 triljoen floating-point opteraties per seconde.

Hier blijft het niet bij want het apparaat is uitgerust met een 50GB-capabele 6x Blu-Ray drive. De draadloze connectiviteit is aanwezig in de vorm van 802.11 a/b/g/n met WiFi Direct en ook een Gigabit Ethernet aansluiting ontbreekt niet. Naast USB 3.0 ondersteunt het apparaat HDMI 1.4a dat hem theoretisch gezien in staat moet stellen 3D over HDMI te versturen. Ook beschikt deze standaard over Ethernet, audio return kanalen en kan er een 4K-resolutie over verstuurd worden.

[img width=600 height=521 cacheid=00157bd50030d7097151fde21a02d92198 cacheid=00157bd50030d7097151fde21a02d9411f]http://content.hwigroup.net/images/articles/durango_arq1.jpg[/img]

Hoax dus kan de prullebak in.
Waarschuw beheerder
Xbox 720 vereist geen internetverbinding, draait op Windows 8 en is indie-vriendelijk?

donderdag 18 april 2013 om 00:05:14

Eerdere geruchten wezen erop dat de next-gen Xbox een constante internetverbinding vereist, maar een nieuwe bron heeft deze geruchten ontkend. Deze bron bevindt zich volgens NeoGAF dicht bij Microsoft en is derhalve zeer betrouwbaar.

De anonieme insider vertelt:
You are not required to be connected to the internet in order to play Durango games and MS were NEVER considering doing such a thing. Now please, just read that last sentence over and over again until it sinks in. Done? Good.
Volgens de bron zal Microsoft de nieuwe Xbox volgende maand onthullen (wat eerdere geruchten over een datum van 21 mei geloofwaardig maakt) en bevat elke next-gen Xbox een Xbox 360-chip. Deze chip maakt niet alleen backward compatibility mogelijk, hij zorgt er ook voor dat de console sneller en krachtiger wordt.

Daarnaast zou Microsoft werken aan een Virtual Reality-bril, maar hierover is nog niet veel bekend. Wel wist de bron meer te melden over de Kinect 2.0, die volgens hem standaard wordt geleverd bij elke Xbox 720. Met de nieuwe Kinect is merkbare lag verleden tijd, wat moet resulteren in een optimale game-evaring.

De nieuwe controller ziet er hetzelfde uit. Ook het D-Pad lijkt op het eerste gezicht gelijk gebleven, maar hij voelt anders (lees: beter) aan. De controller maakt nog steeds gebruik van AA-batterijen, maar dankzij een nieuwe technologie gaan deze batterijen 16 procent langer mee.

Volgens de bron kunnen we twee modellen verwachten van de nieuwe Xbox. De Xbox Mini, die 100 dollar moet gaan kosten, wordt niet gemaakt door de ontwikkelaars van de Xbox 720. De Xbox Mini moet de concurrentie aangaan met de Apple TV. Er is geen disclezer aanwezig, maar je kunt met dit apparaat wel Xbox Live Arcade-spellen en 'Games on Demand'-titels spelen (dankzij de Xbox 360-chip). Het tweede model, de normale Xbox, heeft nog geen prijskaartje. De specificaties die in dit nieuwsbericht werden genoemd, kloppen volgens de bron.

Beide modellen gaan draaien op een volledige versie van Windows 8, die enkel de iconische interface moet missen. Daarnaast draait de next-gen Xbox op het nieuwe WinRT framework, waardoor Microsofts console volgens de bron de meest indie-vriendelijke van de volgende generatie gaat worden. Indie-ontwikkelaars hoeven slechts 60 dollar te betalen voor een licentie om games uit te geven op Xbox LIVE en het kopen van een dev kit is zelfs niet verplicht.

Bovenstaande details klinken ons als muziek in de oren, maar voorlopig moeten we ze nog met een korreltje zout nemen. Verwacht wordt dat we jullie over een maand de officiële details kunnen brengen.

Bron:http://www.gamersnet.nl/nieuws/201304/xbox_720_vereist_geen_internetverbinding_draait_op_windows_8_en_is_indie_vriendelijk/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 18 april 2013 om 16:37:
De controller maakt nog steeds gebruik van AA-batterijen, maar dankzij een nieuwe technologie gaan deze batterijen 16 procent langer mee.

:/
Waarschuw beheerder
Xbox geluid: aparte hardware en alleen nog digitaal?

zaterdag 4 mei 2013 18:54

[img width=600 height=233 cacheid=0015cfa30031e0650a867a811a02db8f26]http://content.hwigroup.net/images/news/Audio_block_diagram_new.jpg[/img]

Er is weer nieuws op het console front en dit keer is de Xbox weer aan de beurt. Het gaat hierbij niet over zoiets spannends als de 3D-chip, maar toch over iets wat zorgt voor de nodige 'power'. Er zou namelijk meer bekend zijn over de nieuwe hardware die gebruikt gaat worden voor het afhandelen van audio.

De geruchten spreken over een aantal hardwarematige componenten die puur gericht zijn op het verwerken en uitsturen van audio. De verschillende onderdelen zijn hierbij de Audio Control Processor (ACP), een Audio Scalar Processor (ASP), een Audio Vector Processor (AVP) en een Scalable Hardware Audio Processing Engine (SHAPE). Deze vier blokken hebben verschillende functies, waarbij SHAPE de meeste functies afhandelt. Dit is overzichtelijke weergegeven in onderstaande schema:

SHAPE moet zorgen voor een verbeterde weergave van het geluid met een lagere latentietijd ten opzichte van de Xbox 360. Hierbij wordt aangegeven dat alle audio digitaal zal worden geleverd door gebruik te maken van een HDMI 1.4a- of de optische S/PDIF-aansluiting. Het moet hierbij mogelijk zijn om vier verschillende headsets gelijktijdig aan te kunnen sturen. De andere drie hardware modules (ACP, ASP en AVP) hebben meer specifieke taken, zoals hierboven in het blokschema te zien is.

Door het gebruik van specifieke hardware die het geluid uitstuurt zou ook het CPU-gebruik omlaag kunnen. Het geluid hoeft immers niet meer, of nog in beperkte mate, door de processor gestuurd te worden.

Wat waar is van deze geruchten wordt mogelijk duidelijk op 21 mei, wanneer Microsoft de nieuwe Xbox waarschijnlijk zal aangekondigen.

Bron:http://nl.hardware.info/nieuws/34834/xbox-geluid-aparte-hardware-en-alleen-nog-digitaal

Waarschuw beheerder
+1
Nog 3 dagen en dan weten we eindelijk meer... :)
Waarschuw beheerder
geen gratis gold jaar om de nieuwe te vieren?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 18 mei 2013 om 23:28:
Nog 3 dagen en dan weten we eindelijk meer... :)

:yes:

Uitspraak van Ab Vetkwab op zondag 19 mei 2013 om 00:50:
geen gratis gold jaar om de nieuwe te vieren?

Vorige week gratis weekend gold live.
Waarschuw beheerder
ja, maar heb liever een vol jaar
Waarschuw beheerder
Hoop dat xbox live gratis word en dan net als playstation een plus abbo krijgt. Anders misschien toch maar eens naar de PS4 kijken.
Het is echt asociaal dat je voor de browser en dergelijke apps xbox live nodig hebt.
En om nou voor een paar spellen per jaar xbox live te kopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Colonel Sanders op maandag 20 mei 2013 om 14:41:
Hoop dat xbox live gratis word en dan net als playstation een plus abbo krijgt. Anders misschien toch maar eens naar de PS4 kijken.
Het is echt asociaal dat je voor de browser en dergelijke apps xbox live nodig hebt.
En om nou voor een paar spellen per jaar xbox live te kopen.

ps4 krijgt ook betaalt internet toch?
Waarschuw beheerder
et is echt asociaal dat je voor de browser en dergelijke apps xbox live nodig hebt.

Daar heb je toch live silver voor nodig en gold om online te gaan spelen?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 6...6...6 op maandag 20 mei 2013 om 15:16:
Daar heb je toch live silver voor nodig en gold om online te gaan spelen?

Voor redelijk wat apps heb je ook gold nodig. Voor de browser weet ik niet daar heb ik me pc voor.

OT: Ben benieuwd wat we morgen allemaal te horen krijgen over de nieuwe xbox
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op maandag 20 mei 2013 om 22:24:
Voor redelijk wat apps heb je ook gold nodig. Voor de browser weet ik niet daar heb ik me pc voor.

Wil een gameconsole geen handheld a la wie U ofzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op maandag 20 mei 2013 om 14:44:
ps4 krijgt ook betaalt internet toch?

Dat zou de ps4 geen goed doen denk ik.

Gratis live zou wel vet zijn toch mooi meegenomen.

Uitspraak van Dip op maandag 20 mei 2013 om 22:24:
OT: Ben benieuwd wat we morgen allemaal te horen krijgen over de nieuwe xbox

Zeer benieuwd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op dinsdag 21 mei 2013 om 12:50:
Gratis live zou wel vet zijn toch mooi meegenomen.

Sowieso al belachelijk dat het betaalt was...
Waarschuw beheerder
dat blijft hoor...
Waarschuw beheerder
Hopelijk duurt het niet al te lang moet half 8 naar mn werk
Waarschuw beheerder
nee, zijn met een minuut of 10 wel klaar denk... :lol:
Waarschuw beheerder
Mooi ding (Y) Al beter dan de ps4 zo vind ik. Morgen verder kijken.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 21 mei 2013 om 19:03:
Al beter dan de ps4 zo vind ik.

:lol: Beter dan de ps4? Waarop baseer je dat? Aan het feit dat je allemaal shit ziet wat waarschijnlijk hier in Nederland toch niet te gebruiken zal zijn.
Waarschuw beheerder
ziet er niet verkeerd uit.. tot ik de controller zag
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mitchell b) op dinsdag 21 mei 2013 om 20:10:
:lol: Beter dan de ps4? Waarop baseer je dat? Aan het feit dat je allemaal shit ziet wat waarschijnlijk hier in Nederland toch niet te gebruiken zal zijn.

wrrm zou het niet te ebruiken zijn?

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Ewa geen games maar lekker hele dag Bing zoekeng jwz dit dat en webcammen in je blote reet (y)
Waarschuw beheerder
Ja, vet ding zo na het zien van de aankondiging! :9
Ook wat de controller betreft, vooral dat ze die puntjes op de sticks (die er na een paar maand toch al vanaf gesleten waren) weggelaten hebben lijkt me een verbetering.
Krijg wel de indruk dat Kinect zo'n beetje onmisbaar begint te worden voor de "echte beleving". Ben zelf nog steeds niet zo'n fan van dat gezwaai. Dat SmartGlass lijkt me wel erg tof, dat gebruik ik nog niet maar komt mettertijd vast nog wel een (windows)-tablet hierzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op dinsdag 21 mei 2013 om 21:31:
wrrm zou het niet te ebruiken zijn?

Dus jij denkt dat microsoft even alle aanbieders van digitale tv gaat benaderen voor een deal? :lol: Die shit van switch naar tv oh xbox doe eredivisie live aan oh xbox mag ik de statistieken van die roda speler even zien.. Dat werkt misschien in amerika maar dat gaat hier echt niet werken hoor :lol:

Uitspraak van Ab Vetkwab op dinsdag 21 mei 2013 om 21:01:
ziet er niet verkeerd uit.. tot ik de controller zag

Vond de controller er juist wel vet uitzien :lol: stuk mooier als die nu voor de xbox360 er is.
Waarschuw beheerder
Tweedehands games spelen op je Xbox One zal mogelijk zijn, alleen gaat dit je wel geld kosten.
Bij aanschaf van een nieuwe Xbox One game zal deze geïnstalleerd worden op je hardeschijf. Een installatie is voor elke game verplicht en nadien zul je zonder de disc kunnen gaan spelen. Tijdens deze installatie wordt de game ook gekoppeld aan je Xbox Live account en hiermee is de game beperkt voor de tweedehands markt.
Je zult je game gewoon kunnen uitlenen of door kunnen verkopen, maar voordat de geleende of tweedehands gekochte game geïnstalleerd kan worden zal je er eerst voor moeten betalen. Het is dus een verplichte betaling bij elke game en dat is enigszins te vergelijken met het Online Pass principe. Enige verschil is dat de Online Pass optioneel is en dit systeem op de Xbox One verplicht is.

Dit is wel behoorlijk kut btw.. Kan je dus niet meer een spel meenemen naar je maten om te spelen moet je gelijk je hele xbox meenemen :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als nou gewoon niemand dat teringding koopt, dan leren ze het wel af.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Mitchell b) op dinsdag 21 mei 2013 om 23:54:
Dit is wel behoorlijk kut btw.. Kan je dus niet meer een spel meenemen naar je maten om te spelen moet je gelijk je hele xbox meenemen :lol:

daar heb je toch die cloud voor?
Waarschuw beheerder
Ziet eruit als een VCR. Als ik een console wil, wil ik die shit van Kinect helemaal niet en al die poespas erbij van Skype en andere shit. Ik moet erop kunnen gamen, thats it klaar zonder al die shit erbij.
En dan ook nog met het niet tweedehands kunnen (ver)kopen.

Nu was ik toch al anti console en boeit het me allemaal niet, maar met dit wil ik voorlopig al helemaal geen console.

PC FTW!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 01:08:

Ja leuk man, die cloud als je eerst 2 gig aan game data moet downloaden. Dat gaat helemaal goedkomen (y)

Bende gij mogool?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ][ Tim ][ op woensdag 22 mei 2013 om 02:35:
Ik moet erop kunnen gamen, thats it klaar zonder al die shit erbij.

Dat wil Microsoft niet. Die wil dat jij er op gaat internetten en vooral searchen, zodat ze advertenties kunnen verkopen. Ze willen een marktaandeel in de advertentie markt die Google nu heeft. En de games zijn daar het lijdend voorwerp van.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 mei 2013 om 02:47:
Ja leuk man, die cloud als je eerst 2 gig aan game data moet downloaden. Dat gaat helemaal goedkomen (y)

Bende gij mogool?

save games zijn niet zoveel. als.iemand anders die gane ook heeft
Waarschuw beheerder
+1
opzich grappig hoor dat switchen etc... maar ik wil gamen als ik wil gamen, en tv kijken als ik tv wil kijken... wie kijkt er nou naar een film, luistert muziek, speelt een game en kijkt tv op hetzelfde moment?? is leuk om te laten zien op een verjaardag, dat de xbox dat kan, maar verder ga je het niet gebruiken.

CODGoshts zag er leuk uit, maar valt in het niet t.o.v. BF4...

kom maar op met de PS4, die wel aan gamers denkt.

filmpje, die de aankondiging vrij goed samenvat! :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 01:08:

Ok. Laat ik het dan anders stellen. Uitlenen van een spel kan dus niet meer..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soon. op woensdag 22 mei 2013 om 07:44:
wie kijkt er nou naar een film, luistert muziek, speelt een game en kijkt tv op hetzelfde moment??

Verwende kleine tyfuskinderen met een attention-span van 2 seconden. Dat is dus blijkbaar de target-market.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mitchell b) op woensdag 22 mei 2013 om 11:43:
Ok. Laat ik het dan anders stellen. Uitlenen van een spel kan dus niet meer..

o zo ;) bij ps4 nog wel dan?
Waarschuw beheerder
Sony’s beleid op dit vlak is wat onduidelijk omdat Sony eerst aangaf dat tweedehands games spelen gewoon mogelijk is om vervolgens aan te geven dat uitgevers dit zelf beslissen.

Nog niet echt duidelijk dus..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Allemaal nog maar vaag eigenlijk..
Al vind ik die presentatie van de Xbox wel echt teleurstellend, en dat filpmje van Soon. verwoord het gewoon perfect:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op woensdag 22 mei 2013 om 07:44:
CODGoshts zag er leuk uit, maar valt in het niet t.o.v. BF4...

Klopt, die nieuwe/aangepaste engine ziet er nou ook weer niet denderend uit:/
Al vond ik dit ook wel grappig, aangezien CoD altijd als enige melkkoe/afzetter word gezien zogenaamd:D
[img width=848 height=546]http://i.imgur.com/gQ0kp4p.png[/img]

Tot nu toe alleen 'zin in' GTA V op m'n oude 360, de rest zie ik later wel weer als er meer bekend is:jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
half werk presentaties...

zal nog wel lang duren voordat alles normaal bekend is. ben ook wel benieuwt wat de ps4 neerzet.

maar beide consoles hebben gewoon onzin erbij zitten naast het gamen.
Waarschuw beheerder
De één alleen wat meer dan de ander:lol:
Waarschuw beheerder
Hopen dat die 'Xbox Exclusives' wat meer word dan alleen die DLC van CoD en dat schijt Kinect, anders word het denk ik toch Playstation..
Maar we zullen zien:D
Waarschuw beheerder
Nou, dat verplichtte Kinect gaat voor mij alleen al de dealbreaker worden. Niet dat ik dan een PS4 zal gaan halen, maar hoop er op dat er zoveel weerstand zal komen dat MS die drol weer intrekt, net zoals ze met Vista en (in zekere zin) ook met Windows 8 gedaan hebben.
Die zooi komt er _echt_ niet in hier!

Edit: Die kinect is in ieder geval wel goed aangepakt, niet dat dat mij over de streep trekt maar een aantal van de grote nadelen zijn hiermee wel verleden tijd, hads-on filmpje erover:

http://www.theverge.com/#ooid=dqM3JzYjpLwJX0F8Fx2FtaFuzbxIFVez
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat intrekken van windows 8?
Waarschuw beheerder
leuk toch een webcam in je kamer die alles filmt en ziet wanneer jij binnen komt...

één 16 jarig hackertje en je kan lekker bij mensen in de woonkamer kijken! goed plan MS!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 22 mei 2013 om 16:15:
Nou, dat verplichtte Kinect gaat voor mij alleen al de dealbreaker worden. Niet dat ik dan een PS4 zal gaan halen, maar hoop er op dat er zoveel weerstand zal komen dat MS die drol weer intrekt, net zoals ze met Vista en (in zekere zin) ook met Windows 8 gedaan hebben.
Die zooi komt er _echt_ niet in hier!

Edit: Die kinect is in ieder geval wel goed aangepakt, niet dat dat mij over de streep trekt maar een aantal van de grote nadelen zijn hiermee wel verleden tijd, hands-on filmpje erover:

http://www.theverge.com/#ooid=dqM3JzYjpLwJX0F8Fx2FtaFuzbxIFVez
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op woensdag 22 mei 2013 om 16:19:
leuk toch een webcam in je kamer die alles filmt en ziet wanneer jij binnen komt...

één 16 jarig hackertje en je kan lekker bij mensen in de woonkamer kijken! goed plan MS!

nooit gehoord van uitzetten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 16:20:
:facepalm:

Wil je me graag ff op mijn plek zetten om die enorme grammaticale fout die ik daar maak of gaat het om het verplichte?
Geef je in beide gevallen groot gelijk hoor, maar gewoon ff voor de zekerheid.

Dat bericht wordt overigens ook weer ontkracht: degene zou bedoeld hebben te zeggen dat de Kinect aangesloten moet zijn om te werken, maar dat de xbox ook zonder dat ding wel opstart. Goh, had ik nou net verwacht dat dat ding op koude kernfusie werkte en draadloos met de console verbonden was. :nee:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dus als ik het goed begrijp:

- TV gefocust systeem :/
- Tweehands spellen spelen en spellen uitlenen wordt een dure grap
- Xbox one heeft alweer maar 2 USB poorten :/
- Nog steeds betaald internet, excl nog de online passes en speciale abonnementen van spellen
- Nog steeds dezelfde zinloze kut apps
- Kinect...

Ik denk dat ik me gewoon een goede PC koop, dan kun je ten minste fatsoenlijk mods installeren. Niet zoals nu bij bijv L4D2 dat voor de Xbox geen flikker gedaan wordt en de PC variant heeft allemaal gratis content.

Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 15:15:
Al vond ik dit ook wel grappig, aangezien CoD altijd als enige melkkoe/afzetter word gezien zogenaamd:D

typisch EA inderdaad, bij The Saboteur o.a. hadden ze een stuk van het spel gelockt om het daarna als DLC te kunnen slijten...

Ik weet niet hoe het zit met Battlefield, maar die DLC's van COD gaan nergens over.
Ik ga toch geen 4x10+ euro betalen alleen voor een paar mappen voor bijv MW3.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 22 mei 2013 om 16:25:
Wil je me graag ff op mijn plek zetten om die enorme grammaticale fout die ik daar maak of gaat het om het verplichte?
Geef je in beide gevallen groot gelijk hoor, maar gewoon ff voor de zekerheid.

Om het verplichte:lol: is kinect ook al verplicht?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op woensdag 22 mei 2013 om 16:22:
nooit gehoord van uitzetten?

jawel, maar das het probleem... dat ding moet eens per 24 uur online zijn ;)
Waarschuw beheerder
Moet je dat kinect dan ook nog los kopen of zit er wel een 'standaard versie' ofzo bij?
Want dikke lul dat ik €100+ ofzo ga bijlappen voor iets wat ik niet wil, maar wel 'verplicht' is:/

Edit: lees dat het er wel bij zit..mja dat het dus altijd 'aan staat' lijkt me ook niet echt lekker..
Zit je lekker te fappen gaat dat ding aan en op zoek naar porno filmpjes:D
Elke keer stekker eruit als ik stop met gamen:')
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
neem aan dat wat je gister zag één pakket is... maar zeker weten doe ik da niet!
Waarschuw beheerder
Zal heus wel een uitknop op de kinect zitten. Want als wij al die tv shit enz willen gebruiken wat niet bij ons gaat werken, dan hebben we er weinig aan.

Wel handig als je vast zit in een spel dat je gelijk naar internet kan switchen om wat op te zoeken.

Bob¿ wat moet je met ern usb poort dan?

Ben wel benieuwt hoeveel het kost als je een 2e hands spel activeert.

Heeft ps4 dat ook, dat je geen 2e hands spellen gratis kan spelen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 17:28:

Dat klopt ook nog niet...

Wat wel nice van die xbox controller is, is dat het de triggers voor jou programmeert tijdens het gamen.
Waarschuw beheerder
wat houd dat in dan?
Waarschuw beheerder
Weet ie zelf niet, maar hij moet toch alvast een kant kiezen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 16:38:
Om het verplichte:lol: is kinect ook al verplicht?

Dat wordt dus ook alweer ontkracht vanwege het feit dat het in de unaaitonssteeds qua privacy-shizzle al niet zo mogen dat zo'n camera standaard aanstaat, maar MS zou daar toch gewoon duidelijkheid over moeten kunnen geven zou je denken.
Of ze wachten eerst af tot de storm van kritiek is gaan liggen en passen het ondertussen alsnog aan. Sinds windows 8 en de startknop (of liever gezegd: het ontbreken daarvan) zou je denken dat ze beter zouden luisteren naar kritische geluiden van de gebruikers uit, die moeten immers je product kopen. En zoals gezegd: ik zal er echt geen gaan halen als die kinect onzin me door de strot geramd wordt. Laat mij gvd. gewoon lekker op mijn bankie liggen gamen ipv. dat achterlijke gezwiep en gezwaai voor m'n tv.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 22 mei 2013 om 17:52:
Dat wordt dus ook alweer ontkracht vanwege het feit dat het in de unaaitonssteeds qua privacy-shizzle al niet zo mogen dat zo'n camera standaard aanstaat, maar MS zou daar toch gewoon duidelijkheid over moeten kunnen geven zou je denken

They dont give a shit all they want to do is spy on people.....every1 on the planet.

Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 15:26:
zal nog wel lang duren voordat alles normaal bekend is. ben ook wel benieuwt wat de ps4 neerzet.

The PlayStation 4 also has the edge when it comes to system memory, featuring 8GB of 5500MHz GDDR5 memory compared to the Xbox One’s 8GB of 2133MHz DDR3 RAM. Embedded memory and embedded memory bandwidth for the Xbox One are still unknown.
Waarschuw beheerder
Nee, ik bedoel alles eromheen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op woensdag 22 mei 2013 om 17:43:
wat houd dat in dan?

http://youtu.be/uP4E3xNU9pU?t=22m54s

22:54 Daarvan heb ik het, verkeerd gehoord :lol:

Spelmakers kunnen de triggers individueel op rumble instellen.

Maar wat ik over spellen lees

Xbox one

-kan oude spellen draaien (xbox360)
-tweedehands betalen voor een nieuwe code om het uberhaupt te kunnen spelen.

PS4

-kan geen oude spellen draaien (ps3)
-tweedehands spellen offline gratis en voor online een pass kopen op sony.

Sowieso wel beter als je singelplayer games gewoon lekker 2e hands over kan kopen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 18:20:
Wat klop er niet?

De vergelijking.. PS4 heeft bijv. ook 4K ondersteuning.
Waarschuw beheerder
Ik heb geen 2e hands 360 spellen in de 5 jaar dat ik dit ding heb, en heb er nooit 'oude xbox' spellen op gespeeld..
Maar wel belachelijk gewoon dat je ook nog een keer geld kan gaan lappen aan MS/Sony om een 2e hands spel te kunnen spelen:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mitchell b) op woensdag 22 mei 2013 om 18:39:

Heeft de Xbox One ook.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Moet toch wel een veilig gevoel geven dat ze altijd kunnen meekijken en luisteren als je xbox aan staat, de meeste ongelukken gebeuren immers thuis. Hou je veilig!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 18:57:
Uitspraak van Mitchell b) op woensdag 22 mei 2013 om 18:39:De vergelijking.. PS4 heeft bijv. ook 4K ondersteuning.

Heeft de Xbox One ook.

:facepalm: :X
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mitchell b) op woensdag 22 mei 2013 om 18:39:

HDMI (4K video playback, but not gameplay), Analog-AV Out(Ps4)

HDMI (4K video playback, but not gameplay), HDMI input(Xbox One)

Effe goed lezen!!!!!.....geen gameplay ondersteuning
Waarschuw beheerder
:| lol... wat is dat voor iets lames dan..
Waarschuw beheerder
Bijna alle games op 360/PS3 waren ook gewoon upscales..:lol:
Spellen waren gewoon 360p/540p en werden dan gewoon 'uitvergroot' naar de resolutie van je TV, wat vaak niet eens mooier is, maar het klinkt mooier waar veel mensen dan intrappen;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 19:09:
Spellen waren gewoon 360p/540p en werden dan gewoon 'uitvergroot' naar de resolutie van je TV, wat vaak niet eens mooier is, maar het klinkt mooier waar veel mensen dan intrappen;)

:lol: en dan zeggen maten van mij dat bf enz gewoon op 1080p afspeelde op de xbox 360 8) :facepalm:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 18:05:
They dont give a shit all they want to do is spy on people.....every1 on the planet.

Er gaat in dat geval (weer eens) niet boven duct-tape! Mooi afplakken dat ding dan.. ;)
Waarschuw beheerder
Flockies niet hoeven werken vandaag?
Waarschuw beheerder
Allemaal werkloos jwt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 22 mei 2013 om 20:07:
Er gaat in dat geval (weer eens) niet boven duct-tape! Mooi afplakken dat ding dan.. ;)

gewoon omdraaien
Waarschuw beheerder
Het is de microfoon die altijd aanblijft, niet de camera..
Zodat ie kan reageren op dingen als 'xbox on'..
Dan heeft omdraaien niet zoveel nut, of het moet zo'n zelfde kwaliteit mic zijn als die psychonaut toen heeft gehaald:D
Waarschuw beheerder
Nee dan heeft het minder zin inderdaad, maar dat is toch zeker gewoon een optie? Ik bedoel, zonder voice commands werkt het ook toch? Dus gewoon alsnog een stuk tape erover ofzo! B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 22 mei 2013 om 22:45:
Nee dan heeft het minder zin inderdaad, maar dat is toch zeker gewoon een optie? Ik bedoel, zonder voice commands werkt het ook toch? Dus gewoon alsnog een stuk tape erover ofzo! B)

microfoon eruit slopen 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 20:16:
of het moet zo'n zelfde kwaliteit mic zijn als die psychonaut toen heeft gehaald:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 19:01:
HDMI (4K video playback, but not gameplay), Analog-AV Out(Ps4)

HDMI (4K video playback, but not gameplay), HDMI input(Xbox One)

Effe goed lezen!!!!!.....geen gameplay ondersteuning

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 18:32:
Xbox one

-kan oude spellen draaien (xbox360)

Alle games worden op de harde schijf opgeslagen en offline spelen is mogelijk met de Xbox One, zo heeft Microsoft bevestigd. Na installatie via een schijfje, is de gamedisk ook niet meer nodig om te kunnen spelen.

Uitspraak van Soon. op woensdag 22 mei 2013 om 16:47:
jawel, maar das het probleem... dat ding moet eens per 24 uur online zijn ;)

Voor de komst van de One werd gevreesd dat de console altijd een internetverbinding nodig heeft om te kunnen gamen. Dat bljkt niet het geval, maar wel zal de nieuwe Xbox eens in de 24 uur een verbinding moeten kunnen maken, dus ook al je als gebruiker een singleplayer-game speelt. Onduidelijk is wat er gebeurt als die verbinding uitblijft.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 23:12:
microfoon eruit slopen 8)

Ook een optie. Daar heb je vast wel weer van die speciale torx-schroevendraaiers voor nodig.
Bij nader inzien lijkt dat voice command me eigenlijk best relaxed. Als het klopt dat je geen discs meer hoeft te wisselen dan kun je (als het een beetje ok werkt natuurlijk) helemaal mooi lam op de bank blijven liggen. Gewoon beetje roepen naar dat ding. B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 19:09:

A fast GDDR5 will be the desired option for developers. All the interesting cases for good anti-aliasing require a large amount of bandwidth and RAM. A tiny 32MB chunk of ESRAM will not fit that need even for forward rendering at 1080p. I think some developers could hit 1080p@60fps with the rumored Orbis specs even with good AA. My personal project is targeting 1080p@60fps with great AA on a 560ti which is a little slower than the rumored Orbis specs. There is no way my engine would hit that target on the rumored 720 specs. Ultimately on Orbis I guess devs target 1080p/30fps (with some motion blur) and leverage the lower latency OS stack and scan out at 60fps (double scan frames) to provide a really great lower-latency experience. Maybe the same title on 720 would render at 720p/30fps, and maybe Microsoft is dedicating a few CPU hardware threads to the GPU driver stack to remove the latency problem (assuming this is a "Windows" OS under the covers).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 18:44:
Ik heb geen 2e hands 360 spellen in de 5 jaar dat ik dit ding heb, en heb er nooit 'oude xbox' spellen op gespeeld..

Ik juist wel. Ik denk 9 van de 10 spellen die ik heb, heb ik tweedehands gekocht :/ Dus daar zit ik totaal niet op te wachten. Ik was net blij met die goedkope spellen van allerlei tweedehands sites en winkels :respect: 50 euro voor 10 spellen enz
Ik heb zelf niet meer dan 25 euro voor een spel over. Of ik moet het al echt super vet vinden en er genoeg uren in kwijt kunnen.

Dus als dit zo blijft sla ik het hele ding over en koop ik denk ik een betere versie van de xbox360 die ik nu heb. Wss dat die toch gedumpt worden rond september :)

Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 17:20:
Bob¿ wat moet je met ern usb poort dan?

USB waar muziek op staat om af te spelen
USB voor saved games
USB om controllers op te laden (met kabel)
Dus ik vind 2 krap, vooral als je co-op wilt gaan doen met een muziekje :O
Ik bedoel een derde kost vrijwel niks om erbij te doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op donderdag 23 mei 2013 om 01:53:
USB waar muziek op staat om af te spelen
USB voor saved games
USB om controllers op te laden (met kabel)
Dus ik vind 2 krap, vooral als je co-op wilt gaan doen met een muziekje :O
Ik bedoel een derde kost vrijwel niks om erbij te doen.

2 usb hier

[img width=610 height=407]http://asset0.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim2/2013/05/21/microsoft-xbox-one-4877_610x407.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Illumiroom

http://research.microsoft.com/apps/video/default.aspx?id=191304

[img width=1024 height=562 cacheid=0015d3a70031e4ff6109c26a1a02dbd4e0]http://www.silikonvadisi.tv/wp-content/uploads/2013/04/original.png[/img]

[img width=618 height=347 cacheid=0015d3a80031e500964dab501a02dbd4e0]http://i2.cdnds.net/13/02/618x347/gaming-microsoft-illumi-room-concept-video-still.jpg[/img]

[img width=841 height=461 cacheid=0015d3a90031e501d63088e91a02dbd4e0]http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2013/01/IllumiRoom.jpg[/img]

[img width=840 height=469 cacheid=0015d3aa0031e5028f11d3e31a02dbd4e0]http://geektyrant.com/storage/0999-post-images/IllumiRoom_Multicast_2.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1358176919650[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
voordeel is wel dat ik em niet meer mee kan nemen. Vriendin ook stuk minder aggresief op vakantie JWZ
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op woensdag 22 mei 2013 om 16:31:
- TV gefocust systeem :/
- Tweehands spellen spelen en spellen uitlenen wordt een dure grap
- Xbox one heeft alweer maar 2 USB poorten :/
- Nog steeds betaald internet, excl nog de online passes en speciale abonnementen van spellen
- Nog steeds dezelfde zinloze kut apps
- Kinect...

[img width=420 height=173]http://media.insidegamer.nl/dump/1369310027.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar wat is nou dat gezeur over DDR3 en Dat van PS4 GDDR5 ofzo? wat maakt dat uit?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Echt over m'n lijk dat ik dat schijtding ooit koop.

Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 17:37:
Maar wat is nou dat gezeur over DDR3 en Dat van PS4 GDDR5 ofzo? wat maakt dat uit?

Sneller geheugen = snellere verwerking = betere graphics/physics.
Waarschuw beheerder
+1
3 of 5 schijnt niet uit te maken las ik ergens, maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soon. op donderdag 23 mei 2013 om 18:14:
las ik ergens,

maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Hou dan gewoon je bakkes (y)
Waarschuw beheerder
3 of 5 schijnt niet uit te maken las ik ergens, maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Dat maakt ook niet uit volgens mij. het is alleen bij die GDDR5 dat daar alleen GDDR5 aan gekoppelt kan worden. en andersom
Waarschuw beheerder
Ach lekker boeiend man welke nou wel of niet beter is :lol: Bij beide zullen de games er gewoon nice uitzien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 23 mei 2013 om 18:16:
Hou dan gewoon je bakkes

nou nou.. rustig aan menneke, ik geef alleen de info die ik weet. wees blij.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 17:37:

[img width=363 height=219]http://cdn2-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2013/02/ps4_read_bandwidth.png[/img]

[img width=364 height=219]http://cdn1-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2013/02/ps4_write_bandwidth.png[/img]

Geheugen vergeleken met de Playstation 3.
Waarschuw beheerder

Xbox One: 68GB/sec of main memory (8GB DDR3) bandwidth.

PS4: 176GB/sec of main memory (8GB GDDR5) bandwidth.

Vergeet de G[graphics) niet voor de DDR5 toch een groot verschil.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 19:51:
En nu de xbox 1 ernaast

64 MB DDR SDRAM at 200 MHz; in dual-channel 128-bit configuration giving 6400 MB/s
Waarschuw beheerder
dus.... Ik las het net op tweakers ja... Word dan toch een PS4. Sony wint deze ronde zo te zien.
Waarschuw beheerder
maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Zo'n console moet ongeveer 5 jaar meegaan en zitten ze straks met een geheugen uit 2007 in het jaar 2017 dus 10 jaar oud niet echt een vooruitgang.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 20:20:
Psychonautpermalink Waarschuw beheerder citeer23 mei 2013 20:20dus.... Ik las het net op tweakers ja... Word dan toch een PS4. Sony wint deze ronde zo te zien.

Lees dan ook eens de reacties op tweakers, je moet je niet al te blind staren op de specs..
GDDR deelt grafisch en werkgeheugen, bovendien gebruikt OS van Xbox minder en worden games zeer wss weer grotendeels ontwikkeld op de Xbox..
Waardoor je ports krijgt en net zoals bij de PS3/360 geen verschil ziet..Terwijl de PS3 ook meer kon dan de 360 op de gpu na
In principe zouden bepaalde grafische functies op de Xbox bv uit kunnen staan die de PS4 wel aankan met zijn betere GPU, of het verschil in realiteit uiteindelijk ook iets gaat uitmaken? Is afwachten of ze dat daadwerkelijk gaan doen bij multiplatform spellen..Exclusives zou je wel eens leuke verschillen kunnen tegenkomen
Waarschuw beheerder
:lol: ja, klopt. Ik denk meestal niet na, want ik ben goed gelovig. Mij kun je veel wijs maken :lol:
Waarschuw beheerder
Nja ik wacht gewoon af wat Sony doet met al die tv-onzin, abonnementen en randzaken eromheen..
Gewoon voor games, voor de rest koop ik het ding niet
Als ze dat dus gewoon niet doen en de prijzen niet al te veel verschillen ga ik denk ik wel voor playstation deze keer:jaja:
Waarschuw beheerder
En die meldplicht voor je console mogen ze ook wel eens verklaren, want dat zou echt nergens op slaan:lol::vaag:
http://www.gamer.nl/nieuws/425419/xbox-one-moet-eens-per-24-uur-online-kunnen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soon. op donderdag 23 mei 2013 om 18:29:
nou nou.. rustig aan menneke, ik geef alleen de info die ik weet. wees blij.

Dat noem jij info? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 23 mei 2013 om 17:04:
[img width=420 height=173 cacheid=0015d3c40031e51dd949b8421a02dbd723 cacheid=0015d3c40031e51dd949b8421a02dbd936]http://media.insidegamer.nl/dump/1369310027.gif[/img]

Ik ging stuk :roflol:

Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 23 mei 2013 om 21:01:
Betere koeling t.o.v de Xbox 360 verbeterd dus weg met dat stofzuigergeluid +1

Dat was toch al bij de nieuwere versies weg of in ieder geval een stuk minder?

Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 23 mei 2013 om 21:01:
Einde tijdperk R.R.O.D.+1

volgens mij heeft microsoft wel een nieuwe verrassing in petto voor ons :honger:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op donderdag 23 mei 2013 om 22:54:
Dat was toch al bij de nieuwere versies weg of in ieder geval een stuk minder?

Stuk minder maar dat mag ook wel de eerste had 90nm proc,2e 65nm,3e 45nm procs en met de xbox One op 28 nm dus 1/4 van de eerste 360.

Uitspraak van Boß¿ op donderdag 23 mei 2013 om 22:54:
volgens mij heeft microsoft wel een nieuwe verrassing in petto voor ons :honger:

Een geheime technology?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 20:20:
dus.... Ik las het net op tweakers ja... Word dan toch een PS4. Sony wint deze ronde zo te zien.

4. Watch out negative MS press. Sony will now create even more buzz via many media it controls. I have a report about the fact that Sony’s first party studios constantly write pro Sony and anti MS&Nintendo comments on n4g.com/neogaf.com/other major gaming sites already since 2008.

There are some illogical and controlled things happen on those sites comments sections. All In favor of Sony. As for example the very last one – large amount of comments on sony or xbox articles have this zombie message “ but I will buy PS4”. Even if article is neutral and there is illogical to said that by contest J All this have an explanation – it is a fear of Sony’s own employers who started to protect themselves by the means of the only one weapon they have left in their arsenal – the great brainwash machine. I’ll post about it later and how it works. I must admit it works brilliantly – Sony gains another point in next gen war dashboard by the means of it. It is 2:2 now. Updated scores: http://misterxmedia.livejournal.com/119321.html

Next Gen War Scores Dashboard

Microsoft 2:2 Sony
- 1:0 Microsoft. March 2010. Microsoft started their next gen already back in 2007 with IBM and AMD and other partners. Full HSA and DX12 tech inside.
- 2:0 Microsoft. March 2012. Durango summit. Durango will be a beast. Developers pleased. Sony is far behind.
- 2:1 Sony. Feb 2013. Sony strikes first. Announces middle range PS4. PR it like it will a beast. All Sonyfans believe and brainwashed again by pro-sony journo.
-2:2 Sony. Sony brainwash machine gains another point. All Core gamers are pro Sony now as Microsoft keep silence before May 21st to announce its super secret technology.

5. Sony/Nvidia and others xbox competitors should all roll out their main weapons before May 21st to get some traction of coverage. Because after May 21st they could became irrelevant very soon. But i do wish Sony to learn their lesson and never lie and braiwash again. If they could not complete with Xbox NExt tech and will be in red for another 5 years then it will be their lesson. But the situation is not only in Sonys brainwash. The main problem for Sony is - people. They could not complete with USA tech and move gaming industry forward as fast as that do MS/AMD/NVIDIA and their software partners Epic/Crytec/other. Nobody will allow get Sonys power back. Sony should invent something big by theirself to get back in game. There is no such big inventions on a horizon for Japans. I see only more CGI renders by Japans companies and even more false statements by Sony's top managers. So we should be very carefull with news coming from Japan gaming companies including western first party studios. They have not the best ideas for next gen and will protect themself from fast die by a lie and brainwash. They will talk more do less.

Ze kunnen ook veel liegen in the publiciteit:lol:
Waarschuw beheerder
De reden dat je online moet eens in de 24 uur.

http://www.gamer.nl/nieuws/425572
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb van een maatje van mij gehoord dat xbox met waarsch ziggo of een andere provider samen gaat werken. Bericht van een half jaar geleden. dus waarsch is die tv shit dan gewoon mogelijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Zoals het er nou naar uit ziet stap ik ook over naar playstation.
Waarschuw beheerder
Microsoft steekt alle gamers een mes in de rug met al eisen.

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van ][ Tim ][ op vrijdag 7 juni 2013 om 23:50:
Microsoft steekt alle gamers een mes in de rug met al eisen.

Negatieve publiciiteit van Sony.
Waarschuw beheerder
Die Xbox sneuvelt al voordat ie uitkomt als dat zo doorgaat:lol:
Genoeg van die psychonauts die nu al 100% zeker zijn dat het niks gaat worden, ook als het achteraf écht alleen om geruchten bleek te gaan..
Ben benieuwd, maar Playstation kan hier goede zaken gaan doen, al is het alleen maar vanwege die geruchten van nu:jaja:
Waarschuw beheerder
Ik hou het bij mn pc denk ik 8) Koop daar wel een xbkx controller voor.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van [D]aan.. op zaterdag 8 juni 2013 om 15:32:
maar Playstation kan hier goede zaken gaan doen, al is het alleen maar vanwege die geruchten van nu:jaja:

Weer dat gebrainwash van Sony gaat echt nergens over gewoon wachten op de mooie games.
Waarschuw beheerder
We zien het morgen om 18:00 wel na de E3 persconferentie. Ik hoop dat het hard faalt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Dip op zondag 9 juni 2013 om 13:33:
Probleem hierbij is. Vind ik dan. Is dat Sony al jaren betere exclusives heeft dan xbox. Daardoor heb ik als xbox bezitter toch veel vette games gemist.

Helemaal mee eens. Same here. Maar ik vond de PS3 gewoon te duur, en ik vond het ook niet kunnen dat bepaalde games softwarematig gewoon grafisch minder waren op de PS3 ook al heeft die de betere hardware.

Maar als ik dit allemaal lees gaat het dit keer toch echt Sony worden. Als Sony niet met MS meegaat met oa. die always online waanzin, dan is de keus voor mij heel duidelijk. Wat is dat nou zeg. Als ik op vakantie ga wil ik misschien m'n console wel meenemen, en als ik daar geen internet heb kan ik niet gameng? Dat zal even lekker worden.

Waarschuw beheerder
Benieuwd wat Microsoft vanavond laat zien en te vertellen heeft... Is dat niet overtuigend genoeg dan word de kans wel héél groot dat ik weer terug ga naar Sony :P (enige waar ik momenteel tegen opzie bij de PS4 is de controller)
Waarschuw beheerder
MS gaat 20 games laten zien in 1,5 uur vanavond!
Waarschuw beheerder
20 echte games, of de helft van dat pauper kinect?
Waarschuw beheerder
dat gaan we zien...

15 exclusives moesten er 1 jaar na release uitkomen, dus zullen best wel wat kinect games zijn ja!
Waarschuw beheerder
Zo dat was de persconferentie van Microsoft over de Xdoos One.

Wat moet ik erover zeggen. Er zaten wel enkele leuke titels bij die ze hebben laten zien. Voor de rest hebben ze bijna alleen maar over games games games gehad en weinig over de console zelf.
Niet verkeerd ofzo, maar nu zijn er nog steeds een aantal vragen onbeantwoord.

En hij is in op 21 nov te koop voor 499.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op maandag 10 juni 2013 om 20:10:
Zo dat was de persconferentie van Microsoft over de Xdoos One.

Wat moet ik erover zeggen. Er zaten wel enkele leuke titels bij die ze hebben laten zien. Voor de rest hebben ze bijna alleen maar over games games games gehad en weinig over de console zelf.
Niet verkeerd ofzo, maar nu zijn er nog steeds een aantal vragen onbeantwoord.

Dat betekent dat ik bf4 mooi voor de pc haal :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ Tim ][ op maandag 10 juni 2013 om 20:10:

valt mij nog wel mee. de helft van een s4
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op maandag 10 juni 2013 om 21:25:
de helft van een s4

Niet overdrijven. Maar inderdaad, het valt mee. Ik vond zelf Ryse er erg tof uit zien.
Waarschuw beheerder
Wel grappig om nu overal te lezen/horen dat mensen met een PS3, die het altijd belachelijk vonden dat Xbox Live geld kostte, het nu ineens geen probleem vinden om ongeveer 5 euro per maand te moeten betalen om online te kunnen gamen:D
Terwijl het voor vele eerst een reden zou zijn om een PS3 te kopen ipv 360
Waarschuw beheerder
Of dat mensen het design en kleurstelling van de Xboxone afzeikte en nu de ps4 helemaal geweldig vinden, terwijl het gewoon een schuine Xboxone is hahah
Waarschuw beheerder
je ziet toch zelf wel dat hij ietsje stijvoller oogt... althans dat is mijn mening..

hij is ook een stuk kleiner...

[img width=640 height=360 cacheid=0015d6ea0031e8a2960d9aa51a02dc238d]http://img838.imageshack.us/img838/7149/zb73jte.png[/img]
Waarschuw beheerder
okay iets minder lomp misschien, maar dat is smaak.
Waarschuw beheerder
Hoe dat ding eruit ziet interesseert mij dus serieus echt helemaal niks:nee:
Ben nog niet helemaal 100% zeker, en duurt nog wel ff, maar ik neig toch naar Playstation:jaja:
Waarschuw beheerder
Ook een beetje vreemd:
http://www.gamer.nl/nieuws/426892/xbox-one-eind-2014-naar-azie-japan-niet-genoemd
Waarschuw beheerder
Hoe dat ding eruit ziet vind ik ook niet heel erg belangrijk, maar vooralsnog wel belangrijker dan de lanceer data in Azie :lol:

Overigens denk ik ook voor de ps4 te gaan deze keer, mits de controller een stuk verbeterd is.
Mn handen staan inmiddels in de xbox stand en konden dat lichtgewicht ding van de ps3 nooit echt waarderen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat is dan ook weer waar:D
Waarschuw beheerder
Gwoon gelijk een xbox controller kopen. Ik koop een muis bij de ps4 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fox Raving op dinsdag 11 juni 2013 om 15:02:
Overigens denk ik ook voor de ps4 te gaan deze keer, mits de controller een stuk verbeterd is.

Op foto's etc lijkt ie wel wat groter te zijn... Ik vind juist de PS3 controller ideaal. Past perfect in m'n handen :) Hoe het eruit ziet maakt mij ook niet zoveel uit. Beiden consoles zien er gewoon degelijk uit zonder poespas. Grootte vind ik belangrijker.

Ik zie het wel. Wacht gewoon nog een paar weken/maandje na verschijning van beide consoles en neem dan op basis van ervaringen van anderen of misschien na zelf beiden gespeeld en gezien te hebben een beslissing.

Beetje offtopic misschien maar weet iemand of er verder nog interessante dingen zijn gemeld gister tijdens de E3 met de persconferentie van Sony?
Waarschuw beheerder
-1
Achja, als je kijkt hoeveel gamen gaat kosten met internet kapotte controllers enz. Dan ben je met een pc toch veeel goedkoper uit.

Wat in de xbox en ps4 komt zit allang in mijn pc :rot:
Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 9 juni 2013 om 13:42:
Maar ik vond de PS3 gewoon te duur,

Prijs van de ps4 is goed te doen 399,- in vergelijking met xbox 499,- wat ik al een heel redelijke prijs vond.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 9 juni 2013 om 13:42:
en ik vond het ook niet kunnen dat bepaalde games softwarematig gewoon grafisch minder waren op de PS3 ook al heeft die de betere hardware.

Ja dat was inderdaad vrij kansloos.
Waarschuw beheerder
ze hebben allebij voordelen en nadelen.
Ik zie het wel na een jaar a 2 jaar.
Eerst mn pc upgraden voor BF4
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op woensdag 12 juni 2013 om 18:15:
Ja dat was inderdaad vrij kansloos.

Dat was omdat games makkelijker te ontwikkelen waren voor de 360, en directe port naar de PS3 zorgde dan wel eens voor problemen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 12 juni 2013 om 18:53:
Dat was omdat games makkelijker te ontwikkelen waren voor de 360, en directe port naar de PS3 zorgde dan wel eens voor problemen

Daar heb ik geen ruk mee te maken.
Waarschuw beheerder
+1
http://mobiel.nu.nl/tech/3505434/beperkingen-xbox-one-geschrapt-hevige-kritiek.html

Waarschuw beheerder
+1
(permanent verbannen)
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 20 juni 2013 om 10:40:
http://mobiel.nu.nl/tech/3505434/beperkingen-xbox-one-geschrapt-hevige-kritiek.html

:lol: Tja, beetje te laat.

Waarschuw beheerder
+1-1
Op dit moment kan je veel gratis games downloaden. Ben benieuwd hoe de xbox 720 werkelijk is, xbox 360 is al helemaal toppie (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 augustus 2013 om 01:48:
Op dit moment kan je veel gratis games downloaden.

Vieze stinkpauper
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 augustus 2013 om 18:37:
Vieze stinkpauper

ga jij maar volle poen betalen. Ik bespaar me geldt mooi
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ab Vetkwab op maandag 12 augustus 2013 om 00:06:
voor een cursus nederlands neem ik aan

D en T shit komt er niet in bij mij.
Waarschuw beheerder
-1
Waarschuw beheerder
donateur
Our priority is ensuring our customers get the best Xbox One experience the first day it is available. To do that, and in order to meet demand, we have adjusted the number of markets that will receive Xbox One in November to 13 markets, including Australia, Austria, Brazil, Canada, France, Germany, Ireland, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom, United States and New Zealand, in November.

We remain committed to launching Xbox One in Belgium, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Russia, Sweden, Switzerland, as soon as possible in 2014.

http://news.xbox.com/2013/08/xbox-one-confirmed-markets

Nou als je al een pre-order had staan omdat je dacht dat die in november zou komen kun je hem wel weer annuleren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dip op woensdag 14 augustus 2013 om 20:10:
Nou als je al een pre-order had staan omdat je dacht dat die in november zou komen kun je hem wel weer annuleren.

Eerst komt battlefield 4 :D haal de nieuwe console pas in mei dan denk ik. 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 augustus 2013 om 01:48:
Op dit moment kan je veel gratis games downloaden. Ben benieuwd hoe de xbox 720 werkelijk is, xbox 360 is al helemaal top

Toppie(y)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 10 augustus 2013 om 18:37:
Vieze stinkpauper

Opzouten:rot:

Uitspraak van Ab Vetkwab op maandag 12 augustus 2013 om 00:06:
voor een cursus nederlands neem ik aan

:roflol:

Uitspraak van Dip op woensdag 14 augustus 2013 om 20:10:

Importeren?

Uitspraak van Psychonaut op woensdag 14 augustus 2013 om 20:14:
Eerst komt battlefield 4 :D haal de nieuwe console pas in mei dan denk ik. 8)

Jij met je hersenloze games speel je nog wel andere games:d
Waarschuw beheerder
@666 ik speel alles wat te downloaden in op piratebay
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op zaterdag 17 augustus 2013 om 18:31:
@666 ik speel alles wat te downloaden in op piratebay

Je doet maar :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 6...6...6 op zaterdag 17 augustus 2013 om 16:56:
Importeren?

Dan kan je dus je pre-order nog steeds annuleren.