Partyflock

Forumonderwerp · 1138147
3 volgers · 2206x bekeken
Waarschuw beheerder
+1
[img width=600 height=398 cacheid=00151ac6003099fd605b23de1a02d796ac]http://content.hwigroup.net/images/articles/xbox.jpg[/img]

Na het eerste serieuze lek eerder dit jaar over de volgende-generatie console van Microsoft, de zogenaamde Xbox 720, lijkt er langzaam maar zeker meer duidelijkheid te gaan komen over de veelbesproken console. Het Britse Xbox World-magazine gaat in de editie van januari 2013 met een artikel van meerdere pagina's in op de techniek achter het systeem.

Als eerste wordt duidelijk dat het product waarschijnlijk door het leven zal gaan als 'Xbox'. Het komt met Kinect 2.0, zegt een innovatieve controller te hebben en later komt ook een bril beschikbaar die meer realiteit aan de titels toe moet gaan voegen. Er is de mogelijkheid om Bluray-schijfjes af te spelen en het geluid is voortaan richtingsgevoelig, waarbij de bron niet verder ingaat op het idee hierachter. De console heeft poorten voor een TV-output en ook een TV-input.

Op het gebied van hardware zal de Xbox een sprong gaan maken, dat is een ding dat zeker is. De geruchtenstroom houdt aan en het artikel vermeldt dat de ontwikkelaarskit 'Durango' van de Xbox 8 GB geheugen heeft. Daarnaast is het voorzien van een processor met vier kernen die elk onderverdeeld zijn in vier logische cores. De afbeelding hieronder is een weergave van hoe de nieuwste Microsoft-console er uit zal kunnen gaan zien.

Bron:http://nl.hardware.info/nieuws/31505/artikel-gaat-uitgebreid-in-op-xbox-720
Waarschuw beheerder
:lol:
Nee dan heeft het minder zin inderdaad, maar dat is toch zeker gewoon een optie? Ik bedoel, zonder voice commands werkt het ook toch? Dus gewoon alsnog een stuk tape erover ofzo! B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuB Bass op woensdag 22 mei 2013 om 22:45:
Nee dan heeft het minder zin inderdaad, maar dat is toch zeker gewoon een optie? Ik bedoel, zonder voice commands werkt het ook toch? Dus gewoon alsnog een stuk tape erover ofzo! B)

microfoon eruit slopen 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 20:16:
of het moet zo'n zelfde kwaliteit mic zijn als die psychonaut toen heeft gehaald:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op woensdag 22 mei 2013 om 19:01:
HDMI (4K video playback, but not gameplay), Analog-AV Out(Ps4)

HDMI (4K video playback, but not gameplay), HDMI input(Xbox One)

Effe goed lezen!!!!!.....geen gameplay ondersteuning

(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 18:32:
Xbox one

-kan oude spellen draaien (xbox360)

Alle games worden op de harde schijf opgeslagen en offline spelen is mogelijk met de Xbox One, zo heeft Microsoft bevestigd. Na installatie via een schijfje, is de gamedisk ook niet meer nodig om te kunnen spelen.

Uitspraak van Soon. op woensdag 22 mei 2013 om 16:47:
jawel, maar das het probleem... dat ding moet eens per 24 uur online zijn ;)

Voor de komst van de One werd gevreesd dat de console altijd een internetverbinding nodig heeft om te kunnen gamen. Dat bljkt niet het geval, maar wel zal de nieuwe Xbox eens in de 24 uur een verbinding moeten kunnen maken, dus ook al je als gebruiker een singleplayer-game speelt. Onduidelijk is wat er gebeurt als die verbinding uitblijft.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 23:12:
microfoon eruit slopen 8)

Ook een optie. Daar heb je vast wel weer van die speciale torx-schroevendraaiers voor nodig.
Bij nader inzien lijkt dat voice command me eigenlijk best relaxed. Als het klopt dat je geen discs meer hoeft te wisselen dan kun je (als het een beetje ok werkt natuurlijk) helemaal mooi lam op de bank blijven liggen. Gewoon beetje roepen naar dat ding. B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 19:09:
Bijna alle games op 360/PS3 waren ook gewoon upscales..:lol:
Spellen waren gewoon 360p/540p en werden dan gewoon 'uitvergroot' naar de resolutie van je TV, wat vaak niet eens mooier is, maar het klinkt mooier waar veel mensen dan intrappen;)

A fast GDDR5 will be the desired option for developers. All the interesting cases for good anti-aliasing require a large amount of bandwidth and RAM. A tiny 32MB chunk of ESRAM will not fit that need even for forward rendering at 1080p. I think some developers could hit 1080p@60fps with the rumored Orbis specs even with good AA. My personal project is targeting 1080p@60fps with great AA on a 560ti which is a little slower than the rumored Orbis specs. There is no way my engine would hit that target on the rumored 720 specs. Ultimately on Orbis I guess devs target 1080p/30fps (with some motion blur) and leverage the lower latency OS stack and scan out at 60fps (double scan frames) to provide a really great lower-latency experience. Maybe the same title on 720 would render at 720p/30fps, and maybe Microsoft is dedicating a few CPU hardware threads to the GPU driver stack to remove the latency problem (assuming this is a "Windows" OS under the covers).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 22 mei 2013 om 18:44:
Ik heb geen 2e hands 360 spellen in de 5 jaar dat ik dit ding heb, en heb er nooit 'oude xbox' spellen op gespeeld..

Ik juist wel. Ik denk 9 van de 10 spellen die ik heb, heb ik tweedehands gekocht :/ Dus daar zit ik totaal niet op te wachten. Ik was net blij met die goedkope spellen van allerlei tweedehands sites en winkels :respect: 50 euro voor 10 spellen enz
Ik heb zelf niet meer dan 25 euro voor een spel over. Of ik moet het al echt super vet vinden en er genoeg uren in kwijt kunnen.

Dus als dit zo blijft sla ik het hele ding over en koop ik denk ik een betere versie van de xbox360 die ik nu heb. Wss dat die toch gedumpt worden rond september :)

Uitspraak van Psychonaut op woensdag 22 mei 2013 om 17:20:
Bob¿ wat moet je met ern usb poort dan?

USB waar muziek op staat om af te spelen
USB voor saved games
USB om controllers op te laden (met kabel)
Dus ik vind 2 krap, vooral als je co-op wilt gaan doen met een muziekje :O
Ik bedoel een derde kost vrijwel niks om erbij te doen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op donderdag 23 mei 2013 om 01:53:
USB waar muziek op staat om af te spelen
USB voor saved games
USB om controllers op te laden (met kabel)
Dus ik vind 2 krap, vooral als je co-op wilt gaan doen met een muziekje :O
Ik bedoel een derde kost vrijwel niks om erbij te doen.

2 usb hier

[img width=610 height=407]http://asset0.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim2/2013/05/21/microsoft-xbox-one-4877_610x407.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Illumiroom

http://research.microsoft.com/apps/video/default.aspx?id=191304

[img width=1024 height=562 cacheid=0015d3a70031e4ff6109c26a1a02dbd4e0]http://www.silikonvadisi.tv/wp-content/uploads/2013/04/original.png[/img]

[img width=618 height=347 cacheid=0015d3a80031e500964dab501a02dbd4e0]http://i2.cdnds.net/13/02/618x347/gaming-microsoft-illumi-room-concept-video-still.jpg[/img]

[img width=841 height=461 cacheid=0015d3a90031e501d63088e91a02dbd4e0]http://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2013/01/IllumiRoom.jpg[/img]

[img width=840 height=469 cacheid=0015d3aa0031e5028f11d3e31a02dbd4e0]http://geektyrant.com/storage/0999-post-images/IllumiRoom_Multicast_2.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1358176919650[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
voordeel is wel dat ik em niet meer mee kan nemen. Vriendin ook stuk minder aggresief op vakantie JWZ
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op woensdag 22 mei 2013 om 16:31:
- TV gefocust systeem :/
- Tweehands spellen spelen en spellen uitlenen wordt een dure grap
- Xbox one heeft alweer maar 2 USB poorten :/
- Nog steeds betaald internet, excl nog de online passes en speciale abonnementen van spellen
- Nog steeds dezelfde zinloze kut apps
- Kinect...

[img width=420 height=173]http://media.insidegamer.nl/dump/1369310027.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar wat is nou dat gezeur over DDR3 en Dat van PS4 GDDR5 ofzo? wat maakt dat uit?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Echt over m'n lijk dat ik dat schijtding ooit koop.

Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 17:37:
Maar wat is nou dat gezeur over DDR3 en Dat van PS4 GDDR5 ofzo? wat maakt dat uit?

Sneller geheugen = snellere verwerking = betere graphics/physics.
Waarschuw beheerder
+1
3 of 5 schijnt niet uit te maken las ik ergens, maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soon. op donderdag 23 mei 2013 om 18:14:
las ik ergens,

:facepalm:

maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Hou dan gewoon je bakkes (y)
Waarschuw beheerder
3 of 5 schijnt niet uit te maken las ik ergens, maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Dat maakt ook niet uit volgens mij. het is alleen bij die GDDR5 dat daar alleen GDDR5 aan gekoppelt kan worden. en andersom
Waarschuw beheerder
Ach lekker boeiend man welke nou wel of niet beter is :lol: Bij beide zullen de games er gewoon nice uitzien.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 23 mei 2013 om 18:16:
Hou dan gewoon je bakkes

nou nou.. rustig aan menneke, ik geef alleen de info die ik weet. wees blij.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 17:37:

[img width=363 height=219]http://cdn2-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2013/02/ps4_read_bandwidth.png[/img]

[img width=364 height=219]http://cdn1-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2013/02/ps4_write_bandwidth.png[/img]

Geheugen vergeleken met de Playstation 3.
Waarschuw beheerder

Xbox One: 68GB/sec of main memory (8GB DDR3) bandwidth.

PS4: 176GB/sec of main memory (8GB GDDR5) bandwidth.

Vergeet de G[graphics) niet voor de DDR5 toch een groot verschil.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 19:51:
En nu de xbox 1 ernaast

64 MB DDR SDRAM at 200 MHz; in dual-channel 128-bit configuration giving 6400 MB/s
Waarschuw beheerder
dus.... Ik las het net op tweakers ja... Word dan toch een PS4. Sony wint deze ronde zo te zien.
Waarschuw beheerder
maar ik heb er echt geen zak verstand van...

Zo'n console moet ongeveer 5 jaar meegaan en zitten ze straks met een geheugen uit 2007 in het jaar 2017 dus 10 jaar oud niet echt een vooruitgang.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 20:20:
Psychonautpermalink Waarschuw beheerder citeer23 mei 2013 20:20dus.... Ik las het net op tweakers ja... Word dan toch een PS4. Sony wint deze ronde zo te zien.

Lees dan ook eens de reacties op tweakers, je moet je niet al te blind staren op de specs..
GDDR deelt grafisch en werkgeheugen, bovendien gebruikt OS van Xbox minder en worden games zeer wss weer grotendeels ontwikkeld op de Xbox..
Waardoor je ports krijgt en net zoals bij de PS3/360 geen verschil ziet..Terwijl de PS3 ook meer kon dan de 360 op de gpu na
In principe zouden bepaalde grafische functies op de Xbox bv uit kunnen staan die de PS4 wel aankan met zijn betere GPU, of het verschil in realiteit uiteindelijk ook iets gaat uitmaken? Is afwachten of ze dat daadwerkelijk gaan doen bij multiplatform spellen..Exclusives zou je wel eens leuke verschillen kunnen tegenkomen
Waarschuw beheerder
:lol: ja, klopt. Ik denk meestal niet na, want ik ben goed gelovig. Mij kun je veel wijs maken :lol:
Waarschuw beheerder
Nja ik wacht gewoon af wat Sony doet met al die tv-onzin, abonnementen en randzaken eromheen..
Gewoon voor games, voor de rest koop ik het ding niet
Als ze dat dus gewoon niet doen en de prijzen niet al te veel verschillen ga ik denk ik wel voor playstation deze keer:jaja:
Waarschuw beheerder
En die meldplicht voor je console mogen ze ook wel eens verklaren, want dat zou echt nergens op slaan:lol::vaag:
http://www.gamer.nl/nieuws/425419/xbox-one-moet-eens-per-24-uur-online-kunnen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Soon. op donderdag 23 mei 2013 om 18:29:
nou nou.. rustig aan menneke, ik geef alleen de info die ik weet. wees blij.

Dat noem jij info? :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 23 mei 2013 om 17:04:
[img width=420 height=173 cacheid=0015d3c40031e51dd949b8421a02dbd723 cacheid=0015d3c40031e51dd949b8421a02dbd936]http://media.insidegamer.nl/dump/1369310027.gif[/img]

Ik ging stuk :roflol:

Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 23 mei 2013 om 21:01:
Betere koeling t.o.v de Xbox 360 verbeterd dus weg met dat stofzuigergeluid +1

Dat was toch al bij de nieuwere versies weg of in ieder geval een stuk minder?

Uitspraak van 6...6...6 op donderdag 23 mei 2013 om 21:01:
Einde tijdperk R.R.O.D.+1

volgens mij heeft microsoft wel een nieuwe verrassing in petto voor ons :honger:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boß¿ op donderdag 23 mei 2013 om 22:54:
Dat was toch al bij de nieuwere versies weg of in ieder geval een stuk minder?

Stuk minder maar dat mag ook wel de eerste had 90nm proc,2e 65nm,3e 45nm procs en met de xbox One op 28 nm dus 1/4 van de eerste 360.

Uitspraak van Boß¿ op donderdag 23 mei 2013 om 22:54:
volgens mij heeft microsoft wel een nieuwe verrassing in petto voor ons :honger:

Een geheime technology?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 23 mei 2013 om 20:20:
dus.... Ik las het net op tweakers ja... Word dan toch een PS4. Sony wint deze ronde zo te zien.

4. Watch out negative MS press. Sony will now create even more buzz via many media it controls. I have a report about the fact that Sony’s first party studios constantly write pro Sony and anti MS&Nintendo comments on n4g.com/neogaf.com/other major gaming sites already since 2008.

There are some illogical and controlled things happen on those sites comments sections. All In favor of Sony. As for example the very last one – large amount of comments on sony or xbox articles have this zombie message “ but I will buy PS4”. Even if article is neutral and there is illogical to said that by contest J All this have an explanation – it is a fear of Sony’s own employers who started to protect themselves by the means of the only one weapon they have left in their arsenal – the great brainwash machine. I’ll post about it later and how it works. I must admit it works brilliantly – Sony gains another point in next gen war dashboard by the means of it. It is 2:2 now. Updated scores: http://misterxmedia.livejournal.com/119321.html

Next Gen War Scores Dashboard

Microsoft 2:2 Sony
- 1:0 Microsoft. March 2010. Microsoft started their next gen already back in 2007 with IBM and AMD and other partners. Full HSA and DX12 tech inside.
- 2:0 Microsoft. March 2012. Durango summit. Durango will be a beast. Developers pleased. Sony is far behind.
- 2:1 Sony. Feb 2013. Sony strikes first. Announces middle range PS4. PR it like it will a beast. All Sonyfans believe and brainwashed again by pro-sony journo.
-2:2 Sony. Sony brainwash machine gains another point. All Core gamers are pro Sony now as Microsoft keep silence before May 21st to announce its super secret technology.

5. Sony/Nvidia and others xbox competitors should all roll out their main weapons before May 21st to get some traction of coverage. Because after May 21st they could became irrelevant very soon. But i do wish Sony to learn their lesson and never lie and braiwash again. If they could not complete with Xbox NExt tech and will be in red for another 5 years then it will be their lesson. But the situation is not only in Sonys brainwash. The main problem for Sony is - people. They could not complete with USA tech and move gaming industry forward as fast as that do MS/AMD/NVIDIA and their software partners Epic/Crytec/other. Nobody will allow get Sonys power back. Sony should invent something big by theirself to get back in game. There is no such big inventions on a horizon for Japans. I see only more CGI renders by Japans companies and even more false statements by Sony's top managers. So we should be very carefull with news coming from Japan gaming companies including western first party studios. They have not the best ideas for next gen and will protect themself from fast die by a lie and brainwash. They will talk more do less.

Ze kunnen ook veel liegen in the publiciteit:lol:
Waarschuw beheerder
De reden dat je online moet eens in de 24 uur.

http://www.gamer.nl/nieuws/425572
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb van een maatje van mij gehoord dat xbox met waarsch ziggo of een andere provider samen gaat werken. Bericht van een half jaar geleden. dus waarsch is die tv shit dan gewoon mogelijk.
Waarschuw beheerder
donateur
Zoals het er nou naar uit ziet stap ik ook over naar playstation.
Waarschuw beheerder
Microsoft steekt alle gamers een mes in de rug met al eisen.

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van ][ Tim ][ op vrijdag 7 juni 2013 om 23:50:
Microsoft steekt alle gamers een mes in de rug met al eisen.

Negatieve publiciiteit van Sony.