Partyflock

Forumonderwerp · 1137416
Ik heb sinds kort win8 geïnstalleerd
Ik dacht mooi goedkoop 60 euri
Na installatie van win8 heb ik erg veel problemen met deze win8 bug versie

Hij start 4 x per dag op met als melding een bad smiley in het beeld zonder enige goeie uitleg wat er fout gegaan is.

Vaak bevriest de pc niets werkt meer alles slaat vast.

Ook met youtube krijg ik zomaar een blauw scherm zonder een duidelijke foutmelding of error

Heel veel games uit 2006 werken helemaal niet meer melding video drivers verouderd terwijl de nieuwste updates er op staan.

Ook vind ik het start menu erg rommelig alles staat doorelkaar zeg maar een spel geïnstalleerd dan staan alle iconen doorelkaar elke programma of spel heeft geen directory meer alles staat doorelkaar heen.
Misschien is het wel mogelijk om alles netjes te sorteren maar heb nog niet ontdekt hoe.
Met win7 werkte alles perfect alleen opstarten duurde langer dan win8
win 8 is wel sneller met opstarten ook opent alles wat sneller dan win7.

Ik heb een 1.6ghz duo pc met 1gb geheugen en nvidia 7500LE
Moet dus makkelijk werken op win 8
alleen iets meer geheugen zou natuurlijk beter zijn.

Mijn mening :
Wanneer komt er een Android besturingsprogramma voor pc ben beetje zat van microsoft en windows (monopoly positie)
Alles kapot maken Google Android en natuurlijk de Sony PS3
Wat allemaal nog niet gelukt is.
Laat iedereen toch zijn gang gaan de beste die wint toch altijd, en een zal nooit de grootste zijn.
Mooi klote voor je!
De oplossing geef je zelf al: terug naar 7 en wachten totdat de kinderziektes uit 8 zijn. Elke nieuwe versie van windows is er weer gesodemieter met van alles en nog wat totdat ze er een service pack tegenaan knallen. Daarnaast kun je je afvragen of 8 je wel zoveel voor je toevoegt. Zonder touch-device heb je niet zoveel aan de nieuwe interface.
Een en ander is vast wel op te lossen door handmatig drivers te installeren. Win 8 pakt net als win 7 bijv. microsoft drivers voor je videokaart en die zijn verre van altijd optimaal tov. drivers van fabrikant.
Wat meer geheugen kan idd nooit kwaad, daar heeft windows zeker baat bij. Windows op zich vreet geen 1 gig geheugen, maar met bijv. firefox met een aantal pagina's geopend pakt zo 200+MB geheugen. Met CTRL-SHIFT-ESC open je taakbeheer waarin je dat kunt bekijken hoeveel resources de pc over heeft. W8 zou volgens de berichten "lichter" zijn dat W7, maar ik betwijfel of dat heel veel verschil zal maken...
Een usb stick als readyboost gebruiken is ook een redelijke oplossing. Als je 1 fysieke harde schijf hebt en hij gaat dan swappen naar het wisselbestand op diezelfde schijf dan wordt alles traag, al zit er een dikke quadcore oid. in.

Maar goed, als je hem officieel hebt, heb je ook recht op ondersteuning dus in dat geval gewoon ff contact opnemen met microsoft. (Y)
Die kunnen je vast wel wat zeggen over die "bad smiley".
Snap niet waarom je het zou willen, zie alleen toegevoegde waarde van 8 op een tablet.
Nergens last van, draait perfect!

Doe maar niet windows 8

Uitspraak van The Earfucker / Rumbler op dinsdag 6 november 2012 om 00:48:

:roflol:

Upgrade op zn minst je ram eens.
Wanneer komt er een Android besturingsprogramma voor pc ben beetje zat van microsoft en windows (monopoly positie)

Moet dus makkelijk werken op win 8

Koop eerst gewoon eens een naoorlogse PC voordat je gaat klagen over het OS:')
Windows 8 is misschien wennen met die apps/nieuwe start scherm..
Maar het is zeker net zo stabiel als Windows 7 en helemaal niet buggy als je gewoon een i3/5/7 of quadcore hebt(y) (+ de benodigde SSD/Ram/GPU)

En hij draait toch, alleen maar niet goed, minimum specs he, voor soepel en stabiel draaien moet je recommended specs hebben en daar zit je niet aan
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 november 2012 om 15:48:
En hij draait toch, alleen maar niet goed, minimum specs he, voor soepel en stabiel draaien moet je recommended specs hebben en daar zit je niet aan

Windows 8 system requirements
If you want to run Windows 8 on your PC, here's what it takes:

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster with support for PAE, NX, and SSE2 (more info)

RAM: 1 gigabyte 🇬🇧 (32-bit) or 2 GB (64-bit)

Hard disk space: 16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)

Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver

Moet makkelijk willen 2x 1.6 ghz

Maar heb tot nu toe geen problemen meer gehad na een aantal updates
Uitspraak van Van H tot Z op dinsdag 6 november 2012 om 09:25:
Mooi klote voor je!
De oplossing geef je zelf al: terug naar 7 en wachten totdat de kinderziektes uit 8 zijn. Elke nieuwe versie van windows is er weer gesodemieter met van alles en nog wat totdat ze er een service pack tegenaan knallen. Daarnaast kun je je afvragen of 8 je wel zoveel voor je toevoegt. Zonder touch-device heb je niet zoveel aan de nieuwe interface.
Een en ander is vast wel op te lossen door handmatig drivers te installeren. Win 8 pakt net als win 7 bijv. microsoft drivers voor je videokaart en die zijn verre van altijd optimaal tov. drivers van fabrikant.
Wat meer geheugen kan idd nooit kwaad, daar heeft windows zeker baat bij. Windows op zich vreet geen 1 gig geheugen, maar met bijv. firefox met een aantal pagina's geopend pakt zo 200+MB geheugen. Met CTRL-SHIFT-ESC open je taakbeheer waarin je dat kunt bekijken hoeveel resources de pc over heeft. W8 zou volgens de berichten "lichter" zijn dat W7, maar ik betwijfel of dat heel veel verschil zal maken...
Een usb stick als readyboost gebruiken is ook een redelijke oplossing. Als je 1 fysieke harde schijf hebt en hij gaat dan swappen naar het wisselbestand op diezelfde schijf dan wordt alles traag, al zit er een dikke quadcore oid. in.

Maar goed, als je hem officieel hebt, heb je ook recht op ondersteuning dus in dat geval gewoon ff contact opnemen met microsoft. (Y)
Die kunnen je vast wel wat zeggen over die "bad smiley".

Een touch-device zou idd wel beter zijn (touch gebruiken als startscherm en het gewone scherm gebruiken als bureaublad ) :-)

Bedankt voor de tips trouwens ;-)
Lekker gequote. ;)
Ik maar denken dat Van H tot Z me na zat te praten. ;P
Hehe wat dacht je van mij, ik dacht ineens dat ik een computernerd was :D ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 november 2012 om 11:32:
Doe maar niet windows 8

ik wil geen soort ipad op me scherm! wat een bende zeg.
Blijf lekker bij windows 7 zie wel na een hele lange tijd.
Windows 8 :') wat moet je met al die Metro onzin...

Iemand het al geprobeerd ipv elkaar na te blaten?

Ik heb sinds kort win8 geïnstalleerd

Hier ben ik gestopt met lezen (y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2012 om 14:50:

Ik heb windows 8, gebruik dat hele metro & apps gebeuren niet, en dan is ie gewoon prima(Y)
Na het opstarten direct naar desktop en je hebt weer de oude vertrouwde windows..
Vind het prima werken, alleen is de update voor gewone pc's (nog) niet per sé nodig als je Windows 7 draait en die hele app-zooi niet gebruikt
Merk nog maar weinig verschil in performance (niet sneller, ook zeker niet trager), compatibiliteit is gewoon prima, dus ook weer geen reden om terug te gaan naar 7(Y)

Performance is ook identiek, op het booten na. Daarnaast is het uiteraard wél een reden om up te daten omdat dit duidelijk de nieuwe weg is waar windows heen gaat. Op den duur ga je toch over. En daarnaast, het werkt erg prettig als je het eenmaal gewent bent (as usual). Daarnaast vind ik de sync met de w7.5/8 phone ook erg prettig.

Er is niks mis met die os en men claimt enkel vanuit onderbuik gevoel. Hij presteert prima, boot sneller, en mocht je het oude weer terug willen kan dat óók nog.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2012 om 15:48:
Op den duur ga je toch over.

:roflol:

boot sneller

Elke nieuwe installatie boot sneller, genius. Als je een nieuwe Vista installeert boot ie ook sneller, dat wil niet zeggen dat het beter is.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 15 december 2012 om 17:46:
Elke nieuwe installatie boot sneller, genius. Als je een nieuwe Vista installeert boot ie ook sneller, dat wil niet zeggen dat het beter is.

:facepalm: En dan vervolgens iemand proberen te beledigen.

Startup
(seconds, lower is better) w7 38 w8 17

Brong: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2406668,00.asp

Zo kan ik er wel honderden aankaarten overigens, w8 boot gewoon sneller dan w7, punt uit.
laatste aanpassing
Gewoon een SSD kopen maakt t geen zak meer uit. Computer doet langer over z'n POST dan over het booten van windows (Y)

Absoluut, dat was de essentie ook niet. Dit is de kant waar microsoft op wilt, hoe je het went of keer. Je kan 't afwachten tot de volgende, maar ook die gaat metro bevatten.
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 december 2012 om 00:31:
Absoluut, dat was de essentie ook niet. Dit is de kant waar microsoft op wilt, hoe je het went of keer. Je kan 't afwachten tot de volgende, maar ook die gaat metro bevatten.

Jup helaas wel....
FF afwachten wat komend jaar Steam Linux gaat brengen Linux Mint staat al op een andere HDD geinstalleerd hopen dat er wat meer games naar Linux gaan dan stap ik over.

Domme lul :facepalm: Ik heb zulke bullshit al gehoord sinds Windows 98 uitkwam, met je lelijke sjembek.

Mooie fake man (Y)
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2012 om 19:51:
w8 boot gewoon sneller dan w7

En jij doet natuurlijk niks anders dan de hele dag je PC booten, zodat je dat heel belangrijk vindt :roflol:

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 17 december 2012 om 10:42:
En jij doet natuurlijk niks anders dan de hele dag je PC booten, zodat je dat heel belangrijk vindt

Als je terug leest zie je dat jij er een groter punt van maak dan ik.

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 december 2012 om 12:39:
Als je terug leest zie je dat jij er een groter punt van maak dan ik.

Jij begint erover alsof het iets belangrijks en unieks is bij de release van een OS. En dat is het niet. Al niet sinds Windows 95.

Performance is ook identiek, op het booten na.

Dat is het enige wat ik zei, of het nu uniek is of niet is totaal niet relevant. Dat vul je maar lekker zelf in, wijsneus.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 december 2012 om 15:14:
Dat is het enige wat ik zei

Yep, en ik zei dit:

Elke nieuwe installatie boot sneller, genius.

Want dat is het verschil. Niet zozeer de nieuwe Windows versie.

Lezen kan je in ieder geval niet (staat duidelijk bij de bron dat het om verse instals gaat, lijkt me ook logisch), voor mij is de discussie gesloten. Succes ermee (Y)
laatste aanpassing

En dat je uiteindelijk "toch wel over gaat" is ook belachelijk. Zo heb ik zelf XP altijd overgeslagen totdat SP2 zo'n beetje uit was. Ik weet zeker dat Metro het NIET gaat worden. Als MS zelf niks doet, dan kan Google nog wel eens een alternatief worden (y)

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 16 december 2012 om 02:12:
Domme lul Ik heb zulke bullshit al gehoord sinds Windows 98 uitkwam, met je lelijke sjembek.

Godverdomme :roflol:

Ga dit lekker uitvechten op tweakers

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2013 om 15:16:
Godverdomme :roflol:

Ga dit lekker uitvechten op tweakers

Niveau is iets hoger daar gelukkig :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 januari 2013 om 15:26:
Niveau is iets hoger daar gelukkig :)

WTF doe jij hier dan?
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 15 december 2012 om 14:50:

Yep, en heb die metro-kolder ook al een tijd op mijn Xbox.
Ik heb geen touchscreen device, dus dat is al een - om over te stappen, maar dat je er vervolgens achter moet komen dat alle beheersopties goed verstopt zitten (lekker simpel maken allemaal) staat me totaal niet aan.
Natuurlijk moet het allemaal OSX-vriendelijk-achtig zijn, maar daar zoek ik niet naar en het biedt me gewoon 0,0 meerwaarde tov. W7, dus nee, geen geblaat hier. Blaten doen Apple-schaapjes trouwens over het algemeen.. (Y)

iSheep

Uitspraak van SuB Bass op woensdag 2 januari 2013 om 19:58:
Ik heb geen touchscreen device, dus dat is al een - om over te stappen, maar dat je er vervolgens achter moet komen dat alle beheersopties goed verstopt zitten (lekker simpel maken allemaal) staat me totaal niet aan.

Mwoah, de meeste dingen die je gebruikt heb je direct voor handen. Het is enkel wennen, en ja, sommige dingen zijn dan lastiger te vinden. In zijn geheel is alles veel sneller te vinden en werkt het best prettig, ook op een normale pc zonder touch.

Maar nu komt het mooiste, ik zit nog steeds op win 7. Dit omdat mijn drivers niet op 8 functioneren, en sommige audiospecifieke programmas oók niet lekker werken.
Ja dat verbaast me niets, dat is bij bijna elke nieuwe release weer hetzelfde gesodemieter. Kan MS niet eens zozeer wat aan doen, maar als je een beetje exotische hardware hebt ben je al snel de sjaak. Had ik met mijn geluidskaart en W7, vervolgens meldt de fabrikant doodleuk dat de ondersteuning gestopt is (4 jaar oude kaart....) en dat je een nieuwe mag gaan halen, met zo'n geil W7 logootje erop. Daarom: boycot M-Audio (en 3jaarlijkse nieuwe windows versies). Het is een complot! :devil:

Uitspraak van SuB Bass op woensdag 2 januari 2013 om 23:35:
Daarom: boycot M-Audio (en 3jaarlijkse nieuwe windows versies). Het is een complot! :devil:

m-audio heeft tot nu toe hier prima werk geleverd. Ik heb serieus 8 jaar met een 24/96 gedaan, inclusief driver support. Het gaat nu om highend converters en mastering software (wavelab bvb).
Gokje: je draaide je OS niet op 64-bits met die kaart?
Ik overdrijf ook hoor, was er tot mijn overstap naar w7 ook heel tevreden over (was "maar" een revolution, maar goed, heeft wel diezelfde via envy24 chipset en daar gaat het om).
Ben daarom ook benieuwd hoe die backwards-compatibility van de drivers is. W7 en W8 schijnen daarin niet veel te verschillen, maar dat zeiden ze over W7 tov. Vista ook, maar met Vista drivers heb ik niet anders dan gekut gehad. (N)

Uitspraak van SuB Bass op donderdag 3 januari 2013 om 01:34:
Gokje: je draaide je OS niet op 64-bits met die kaart?

o jawel, ze hadden destijds zelfs voor xp64 een driver gemaakt die werkte. Dat terwijl ik de enige ziel op aarde was die erachter zat te klooien.

Uitspraak van SuB Bass op donderdag 3 januari 2013 om 01:34:
Ben daarom ook benieuwd hoe die backwards-compatibility van de drivers is.

In de regel is dat goed geregeld, hoor er veel goede verhalen over nml... Helaas hier dus niet ;D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2013 om 01:37:
o jawel, ze hadden destijds zelfs voor xp64 een driver gemaakt die werkte. Dat terwijl ik de enige ziel op aarde was die erachter zat te klooien.

Ok da's nice dan, jij was een xp64 pionier. (Y)
Nou ja, m-audio heeft aangegeven die kaart van me niet meer te supporten dus het boeit voor mij niet. Toch maar eens naar een vervanger kijken, maar goed ben maar een amateurtje en dan is het al snel de spreekwoordelijke vlag op de modderschuit. :P
laatste aanpassing

Uitspraak van SuB Bass op donderdag 3 januari 2013 om 01:44:
Ok da's nice dan, jij was een xp64 pionier. (Y)

Jazekerts! Met veel pijn en moeite :D

Uitspraak van SuB Bass op donderdag 3 januari 2013 om 01:44:
Toch maar eens naar een vervanger kijken, maar goed ben maar een amateurtje en dan is het al snel de spreekwoordelijke vlag op de modderschuit.

Yes, dno welke je hebt, maar dat is fucked inderdaad. Vreemde actie ook, normaliter is maudio altijd netjes hierin. Mgoed, het blijft een budget merk ;)
Nou dat is het hem: het is een Revolution 7.1, als ik me niet vergis hun eerste stap richting mainstream, wel surround maar geen midi-poort bijvoorbeeld.
Heb het idee dat ze er zelf ook niet zo blij mee waren, maar dat ding scheelde wel dik in de prijs met die van jou (die ik ook wel wilde hebben, maar ja budget/modderschuit&vlag :P), terwijl hij wel dezelfde chip gebruikte. Ging van SB Live platinum naar die Revo en het maakte me een verschil in cubase/traktor...

Ik wacht er nog ff mee als ik jullie ervaringen lees. Windows 8 vind ik wel een goed idee van microsoft om mee te groeien met de ontwikkelingen in de markt, maar ik denk dat na een jaar het allemaal een stuk stabieler loopt.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 januari 2013 om 08:24:
goed idee

:facepalm:

Laat ik dan toch maar reageren met meer dan alleen een smilie:

Ik denk dat microsoft er goed aan doet om in de huidige en toekomstige markt, waarbij personen een krachtige telefoon, tablet en pc hebben, een os aan te bieden dat op alle platformen een gelijke ervaring biedt, waardoor je je als softwareontwikkelaar staande kan houden. Bedrijfsmatig is het een slim idee, maar natuurlijk loop je tegen problemen aan: het is nog nooit eerder gedaan.
Daarom ondervind je nu problemen met compatibiliteit en mensen die klagen. Het is voor het eerst sinds de overgang van dos naar windows dat ze echt een compleet nieuw systeem voor hun kiezen krijgen.

Maar goed, er zijn ook nog steeds mensen die op xp draaaien omdat ze zweren dat dit het beste OS is.
Mongolen en nerds zullen altijd blijven bestaan, zielige fakes helaas ook.