Partyflock

Forumonderwerp · 1135312
2 volgers · 1123x bekeken
Waarschuw beheerder
+3
Poll, geopend op zaterdag 25 augustus 2012, looptijd van 4914.1 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Multiculturalisme

1126%
ES IST EIN SCHANDE!!! [img]http://www.r3vlimited.com/board/images/smilies/naziskie.gif[/img]
1024%
Leuk en een goede zaak!
1024%
Ik vind het kut
512%
Vind het niet erg en stoor me er niet aan
410%
Had had van mij wel wat minder gemogen
25%
Ik vind het niet leuk, maar het moet maar

Wat vind jij ervan dat Europa is veranderd in een multicultuur?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op zaterdag 25 augustus 2012 om 13:46:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "ES IST EIN SCHANDE!!!"

[img width=25 height=32]http://www.r3vlimited.com/board/images/smilies/naziskie.gif[/img]
Jammer weer dat je ons marginaliseert :CRY:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2012 om 14:12:
Jammer weer dat je ons marginaliseert

Hoezo 'marginaliseer' ik jullie?

Waarschuw beheerder
-1
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Had had van mij wel wat minder gemogen"

Wat ben ik toch weer gematigd.

Waarschuw beheerder
-1
meneer bubba, ik moet het toch eens tegen je zeggen, ik denk het al een tijdje: ik zie in jou op een of andere manier wel een toekomstig pvv'er.. op de een of andere manier die je me denken aan die meneer Lucassen.. ik zie jou nog wel in de kamer verschijnen als pvv'er een keer.

Waarschuw beheerder
-1
Leuk en een goede zaak!

ik blijf optimistisch :)

Waarschuw beheerder
+1-1
Het is een verrijking van onze cultuur.
Eerwraak, kelderboxverkrachtingen, etc. we kunnen niet meer zonder iig.
Ik zeg: top!

Dit land was een beetje een homoparadijs aan het worden, gelukkig hebben onze berberse vrienden daar een stokje voor gestoken.
Ook leren meisjes nu tenminste dat je niet zomaar over straat moet kunnen lopen in een korte rok.

Verder vind ik het wel fijn dat de niet westerse allochtonen 300% oververtegenwoordiging hebben in criminaliteit.
Dat houdt de blanke crimineel scherp en het zorgt voor een eerlijke concurrentie op de criminaliteitsmarkt.

Waarschuw beheerder
-1
Een Turkse Pizza op zn tijd vind ik best lkr (l)

Waarschuw beheerder
-1
(permanent verbannen)
boeiend heb niks tegen hun
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2012 om 16:44:
Een Turkse Pizza op zn tijd vind ik best lkr (l)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Barry op zaterdag 25 augustus 2012 om 14:34:
Hoezo 'marginaliseer' ik jullie?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2012 om 14:12:
[img width=25 height=32]http://www.r3vlimited.com/board/images/smilies/naziskie.gif[/img]

Ich bin kein Berliner!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2012 om 14:40:
meneer bubba, ik moet het toch eens tegen je zeggen, ik denk het al een tijdje: ik zie in jou op een of andere manier wel een toekomstig pvv'er.. op de een of andere manier die je me denken aan die meneer Lucassen.. ik zie jou nog wel in de kamer verschijnen als pvv'er een keer.

Haha, nee ik zal niet de politiek in gaan. Heb hier al eerder aangedacht, ben ook vrijwilliger geweest bij diverse politieke bewegingen, waaronder de PVV. Momenteel ben ik hier mee gestopt, en zal hier niet meer aan beginnen. Inmiddels staan er teveel punten op mijn strafblad die ik niet kan vertegenwoordigen naar enig electoraat toe.

Ik sla verder geen vrouwen en doe geen gekke dingen bij de buren, ik denk dat ik, zelfs met mijn strafblad, kan zeggen dat ik een integere persoonlijkheid en wellicht ook nog eens uitgesprokenere ideeen heb dan betreffende. Ten slotte zou ik onmogelijk kunnen werken onder een soort regime. Dit is ook de enige reden dat ik mijn journalistieke kwaliteiten niet naar een hoger level til; Je bent dan gebonden aan regeltjes die heel droevig zijn. Daarom zijn de massa media en politiek niets voor mij. Ik schrijf wel over politiek, maar tot nu toe alleen op kleinere blogs en mijn eigen site natuurlijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat vind jij ervan dat Europa is veranderd in een multicultuur?

:') Europa is altijd een multicultuur geweest.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 25 augustus 2012 om 19:36:
Europa is altijd een multicultuur geweest.

Nee hoor, Europa heeft altijd open gestaan voor buitenlanders. Het is echter pas sinds een halve eeuw dat er een ware volksverhuizing aan het plaatsvinden is, zij het in etappes.
Waarschuw beheerder
Begrijp je wel wat een multicultuur betekent? Ieder land, soms zelfs iedere streek heeft zijn eigen cultuur. Grieken en Nederlanders zijn nooit hetzelfde geweest. Dus Europa is altijd multicultureel geweest.

Waarschuw beheerder
-1
Een multicultuur zijn verschillende etniciteiten oid in 1 gemeenschap. Je kunt Europa als geheel nauwelijks gemeenschap noemen; wij hebben ieder een stuk land, waar we als land op leven. Dit kun je geen multicultuur noemen, aangezien de etniciteiten zijn gescheiden door grenzen. Ze noemden de EU vroeger dan wel de Europese Gemeenschap, maar die naam is niets meer dan een naam, aangezien er nog steeds allerlei scheidingen van landen bestaan.

Je kan Europa wel multicultureel noemen in die zin dat er meerdere culturen binnen 1 continent samen leven. Toch kan ik het om genoemde reden geen multicultuur noemen. Overigens zijn woordenboeken hier ook niet altijd even duidelijk in, ik heb jouw betekenis, maar die van mij ook al weleens gelezen :D. Ligt ook aan het jaar waaruit een boek komt die ik lees. Nu is de betekenis anders dan vroeger, althans, wat we er in de volksmond aan geven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Naja, ik begrijp dus ook niet echt waar deze poll op slaat. Volgens mij bedoelt Barlov iets heel anders, iets met Marokkanen gok ik, maar goed.
Waarschuw beheerder
-1
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik vind het kut"

Niet meer niet minder :[
Waarschuw beheerder
-1
' In de vijfdelige serie ‘West-Europa in de war’ van regisseur Maurice Chayut reist presentatrice Soundos El Ahmadi door Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland en België om de verhouding tussen autochtonen en allochtonen te peilen. Eén ding hebben deze landen in elk geval gemeen: de afgelopen jaren is het klimaat ten opzichte van niet-westerse allochtonen er onmiskenbaar verhard.Soundos ontdekt dat de terroristische aanslagen in de Verenigde Staten van 11 september 2001 als een keerpunt worden gezien en het begin lijken van een groeiende argwaan tegenover moslims. Is de multiculturele samenleving mislukt of is de integratie juist zo geslaagd dat de traditionele bevolking zich bedreigd voelt?'

http://programma.ntr.nl/10546/west-europa-in-de-war

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WLOJS op zondag 26 augustus 2012 om 14:42:
' In de vijfdelige serie ‘West-Europa in de war’ van regisseur Maurice Chayut reist presentatrice Soundos El Ahmadi door Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland en België om de verhouding tussen autochtonen en allochtonen te peilen. Eén ding hebben deze landen in elk geval gemeen: de afgelopen jaren is het klimaat ten opzichte van niet-westerse allochtonen er onmiskenbaar verhard.Soundos ontdekt dat de terroristische aanslagen in de Verenigde Staten van 11 september 2001 als een keerpunt worden gezien en het begin lijken van een groeiende argwaan tegenover moslims. Is de multiculturele samenleving mislukt of is de integratie juist zo geslaagd dat de traditionele bevolking zich bedreigd voelt?'

Tja, op zich wel interessant hoor, maar ik waar ik me hierin dan toch weer irriteer, is die slachtofferrol, en vooral die 'studeerkamerwijsheid' van mensen die dit zogenaamd onderzoeken, en het van een flinke afstand bekijken, vanuit hun... vakgebied. En dan laten ze het probleem zien vanuit het perspectief van de 'slachtoffers' in de vorm van moslims en moslima's in de wijken die dan worden geïnterviewd.. dat zijn dan altijd jongelui die verder prima in elkaar steken, goed de taal beheersen, allerlei 'hinder ondervinden' van 'de discriminerende autochtonen', en das dan allemaal heel zielig, en wij autochtonen moeten ons dan weer schuldig voelen, want oh we zijn zo xenofobisch en racistisch.. en het is allemaal nérgens op gebaseerd.. ;'want uit cijfers blijkt dat ... en onderzoeken tonen aan dat...'... 't probleem altijd bij dit soort reportages is dat ze worden gemaakt door mensen die zelf wat dat betreft niet hebben ondervonden hoe het allemaal in het echt gaat.. ze baseren zich op cijfers, gegevens, studies, maar kennen verder the social feeling niet die bij dit alles komt kijken. Daar zit nu juist voor een heel groot gedeelte het probleem.

*edit* en al helemaal die ellende in de franse banlieus, waar ze het ook over hebben, pffff...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Edit ...

:dood:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Edit ...

:dood:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 26 augustus 2012 om 15:12:
ze baseren zich op cijfers, gegevens, studies, maar kennen verder the social feeling niet die bij dit alles komt kijken. Daar zit nu juist voor een heel groot gedeelte het probleem

Daar heb je wel gelijk in, maar dat gebeurt op allerlei vlakken, lijkt me. 'Zit iemand wel als 'type' mens op de juiste plek om het potentieel optimaal te kunnen benutten?'

Dit kan ook iets vormen om de gemoedstoestand te kalmeren, omdat het de positie 'bevestigt' en evt handelingen zo worden gerechtvaardigd, omdat het nou eenmaal zo 'is'.

Iets met een verkapte veer...?

(heb een klein stukje gezien, maar het sluit iig aan op de topic)

Waarschuw beheerder
-1
Een Turk op zn tijd vind ik best lkr

:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van WLOJS op zondag 26 augustus 2012 om 14:42:
Soundos ontdekt dat de terroristische aanslagen in de Verenigde Staten van 11 september 2001 als een keerpunt worden gezien en het begin lijken van een groeiende argwaan tegenover moslims.

Ja, toen dansende moslims hun vreugde over het begin van de jihad tegen het Westen niet konden onderdrukken werden we eindelijk een beetje wakker.
Dat kleine Marokkaantjes 30 jaar geleden al riepen dat zij binnenkort hier de baas zouden zijn en onze moeders en zussen voor hoer uitmaakten pikten we allemaal nog, maar onze regering hield ons kalm met reclamespotjes dat we eigenlijk maar racisten waren met z'n allen, en dat die jongens gewoon een culturele achterstand hadden.
Nu 2 generaties verder in Nederland en het is alleen maar erger geworden lijkt het wel.
Waarschuw beheerder
-1
Het is voor een stuk de fout van linkse partijen. Om een voorbeeld te geven. Als er in éénders waar een stad, dorp ... een moskee komt, dan moet er een aanvraag gebeuren schriftelijk. Dat moet door een commisie goed gekeurd worden en geven groenlicht aan het desbetreffende stad of gemeente bestuur om attesten goed te keuren.

Als elke positie zijn goedkeuring geeft, dan komt die moskee daar uiteindelijk. Als 1 of meerdere posities 'nee' zeggen, dan komt die moskee er niet. Waar ik woon zijn er twee, er ging er een derde komen, die er uiteindlijk niet gekomen is.

Conclusie:

Grootste fout word meestal bij het bestuur gemaakt, de persoon die de aanvraag en nodige attesten goedkeurd. En als we dan in de realiteit gaan zien, dan zijn er op heden groot steden waar bijna elke religie die er bestaat, zijn eigen tempel heeft en soms wel in meervoud.

Wie moet je nu met de vinger wijzen ?
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik vind het kut"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 27 augustus 2012 om 14:20:
Het is voor een stuk de fout van linkse partijen.

WAT?!

Was het niet rechts beleid dat hiertoe geleid heeft? Enkel de schuld op links gooien is veelte gemakkelijk.

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2012 om 12:43:
Nu 2 generaties verder in Nederland en het is alleen maar erger geworden lijkt het wel.

Ik heb het al vaker vermeld dat ik in zekere zin echt erg vind dat jij dermate duister over de wereld denkt. Je visie is enkel gefocust op het negatieve en naar mijn idee daardoor ook te argwanend tegen al het "andere". Er is niks mis met multiculturalisme, sterker nog, NL is er op gebouwd. We moeten niet terug willen naar een "ons vs hun" discussie aangezien het een utopie is te denken dat enkel de NLse cultuur gunstig is. Onze cultuur is van oudsher ook achterbaks, gewelddadig, zeikerig, ga zo maar door. Vergeet niet dat onze liberale/seculiere vrijheden ook nog niet zo heel lang staan, en zelfs door sommige partijen ernstig worden bedreigt (Cu (anti homo), SGP (bekende verhaal), VVD (inmenging gerechterlijke macht) etc).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 00:45:
Er is niks mis met multiculturalisme,

In Zwitserland denken ze daar toch echt anders over...
Onze gevangenissen zijn voor meer dan de helft gevuld met allochtonen terwijl die 'maar' 14% van de NL bevolking uitmaken.
Allochtone jongeren zijn 300% vaker betrokken bij e3en misdrijf dan autochtonen.

Was het niet rechts beleid dat hiertoe geleid heeft? Enkel de schuld op links gooien is veelte gemakkelijk.

Rechts heeft ze inderdaad hier heen gehaald, maar het is links geweest die ze vertroeteld heeft.
Zodra de eerste generatie gastarbeiders uit de jaren 70 doorkregen dat het wel erg makkelijk is om in Nederland arbeidsongeschikt te zijn en dat je van je uitkering + je kinderbijslag + toeslagen ook heel erg riant kunt leven was het snel duidelijk.
Er is onder geen enkele bevolkingsgroep zo'n hoog percentage arbeidsongeschiktheid als onder een niet nader te noemen bevolkingsgroep die vooral bekend staan om het lastigvallen van vrouwen, homo's en eigenlijk alles en iedereen.

Onze cultuur is van oudsher ook achterbaks, gewelddadig, zeikerig, ga zo maar door.

Maar men had wel respect voor elkaar.
Je kon iig je spullen nog laten staan.
Als ik zie dat in Griekenland of Spanje scooters gewoon zonder slot op straat staan de hele nacht dan besef ik dat er in ons land iets behoorlijk mis is.
In landen als Japan doen mensen hun auto of huis zelfs niet eens op slot.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Waar is de optie: "het interesseert me geen flikker, ik woon in Friesland" ?
Waarschuw beheerder
WAT?!

Was het niet rechts beleid dat hiertoe geleid heeft? Enkel de schuld op links gooien is veelte gemakkelijk

Het zijn linkse partijen die in de gemeenteraad zetelen, het zijn zij die het voor het zeggen hebbe, het zijn zij die goedkeuringen en attesten uitschrijven !!!

Wake up mang :rot:
Waarschuw beheerder
Van mij part kome er ander kleurige mensen MAAR:

Alleen als zij alles uit het land van herkomst achterlaten !!!

Geloof, tempel, voedsel, klederdracht dit dat geen, ... als ze naar westen komen, dan moete zijn maar zoals de westerlingen leven punt uit,... en moest dat gebeuren dan was er geen 'rechtse partij' alleen de radicalen die nog overblijven, maar die regeren niet.

En werken GVD toch!
Waarschuw beheerder
ik ben wel voor :D Kan me geen NL meer voorstellen zonder goed thais eten :P

btw, mensen die multicultureel marginaliseren tot het marokkanenprobleem zijn wel een beetje simpel :$
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat thais eten wat je hier vreet is voor 90% nederlands

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op woensdag 29 augustus 2012 om 17:08:
tw, mensen die multicultureel marginaliseren tot het marokkanenprobleem zijn wel een beetje simpel

Dat springt nu eenmaal het meest in het oog en is het meest opvallend aanwezig.

Verder heb ik ook geen probleem met de multiciltuur, al had het wel wat minder gemogen. Complete pauperwijken vol met schotels op het balkon en tuig op straat, bevalt me allemaal niet zo. Maar de variatie, kleuren en al dat exotische eten en gedoe verder, kan me prima bekoren. Ik ga zo weer een pan Surinaamse bami maken :honger:
Waarschuw beheerder
Lekker.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van point blank op woensdag 29 augustus 2012 om 17:08:
beetje simpel

Ik vind gewoon dat ik simpel ben, niet meer of niet minder :[

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 17:41:
Complete pauperwijken vol met schotels op het balkon en tuig op straat, bevalt me allemaal niet zo.

Inderdaad, mensen hebben ook een hele andere instelling, en met die instelling voeden ze hun kinderen ook op.
Werken van 8 tot 5 en je handen vies maken is een hele normale Nederlandse instelling, eigenlijk in alle Noordelijke Europese landen.
Ga eens naar Frankrijk, en je snapt meteen waar de Franse slag vandaan komt, kijk naar de organisatie van het belische wegennet en je ziet dat wij Nederlanders onze shit gewoon een stuk beter voor elkaar hebben.
Die instelling zit in onze genen, net zoals bij de Duitsers en Scandinaviers en die hebben mensen uit het Mediteraanse gebied al een stuk minder.
Laat staan in landen waar het nog warmer is en waar het leeftempo nog lager ligt.

Een voorbeeld+ sollicitatiegesprek met Antilliaanse jongen.
Te laat voor zijn sollicitatie, maar toch aangenomen want ik geloof in een 2e kans.
Komt gewoon op dag 1 van zijn werk weer te laat.
Op dag 2 kwam ie maar gewoon helemaal niet en belt ook niet op om te zeggen dat ie niet komt.
Ik krijg ´m aan de telefoon+ Ja man, sorry maar ik had vandaag geen zin om te werken.

Kijk, en zo hebben we er vele honderdduizenden in Nederland die te lui zijn om te werken en hier alleen naartoe zijn gekomen om van onze zorg te vreten.
En nu is die zorg onbetaalbaar geworden.
Waarschuw beheerder
-1
Kun je een pauperwijk een 'gemeenschap' noemen?

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 09:20:
Maar men had wel respect voor elkaar.

:lol:

Je kon iig je spullen nog laten staan.

Dat heeft ook met de verstederlijking te maken, en het feit dat de politie gewoon hard faalt in het aanpakken van criminaliteit. Overigens is de criminaliteit al jaren achtereen aan het dalen, dus stel je niet aan.

Allochtone jongeren zijn 300% vaker betrokken bij e3en misdrijf dan autochtonen.

Wilt dit zeggen dat de complete multiculturele maatschappij een mislukking is? Zucht,... Dat het niet netjes is, en het aangepakt moet worden, ala... Maar om daarna gelijk de verwaande hollander uit te gaan hangen :rot:

Give me a break, er zijn veel meer culturen dan enkel de Marrokjes die 't prima doen zonder problemen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 18:36:
En nu is die zorg onbetaalbaar geworden.

Ja, dat komt écht alleen door hun. Wat een lutser ben je ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 19:24:
Overigens is de criminaliteit al jaren achtereen aan het dalen, dus stel je niet aan.

Het aantal mensen dat aangifte doet daalt ja

Wilt dit zeggen dat de complete multiculturele maatschappij een mislukking is? Zucht,... Dat het niet netjes is, en het aangepakt moet worden, ala... Maar om daarna gelijk de verwaande hollander uit te gaan hangen

Blijkbaar wel, aangezien uit diverse landen het pleps hier naartoe is gekomen.
Dat weten ze op de Antillen, dat weten ze in Marokko en jij weet dat zogenaamd niet

Wat een lutser ben je ook.

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 20:36:
Blijkbaar wel, aangezien uit diverse landen het pleps hier naartoe is gekomen.
Dat weten ze op de Antillen, dat weten ze in Marokko en jij weet dat zogenaamd niet

Leuk antwoord, alleen je generaliseert er weer op los zonder écht antwoord te geven. Je bent serieus een goed eng verwaand en vooral een moralistisch-elitair mannetje. Het gros doet gewoon zijn werk, is niet crimineel, en heeft een positieve invloed op NL. Dat er problemen zijn die aangepakt moeten worden ben óók ik het mee eens, maar om het geheel nu af te schilderen als onwenselijk is kortzichtig.

Nee, wij Nederlanders zijn superieur qua moraliteit... Die vieze buitenlanders zijn gewoon gevaarlijk en onwenselijk :facepalm:
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 17:09:
dat thais eten wat je hier vreet is voor 90% nederlands

Ik vind gewoon dat jij blijkbaar nog nooit de moeite hebt genomen om een goede thai te vinden :yes: Of een goede chinees, die zijn er wel hoor, in Den Haag en Rotterdam voornamelijk :yes:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 augustus 2012 om 17:41:
Verder heb ik ook geen probleem met de multiciltuur, al had het wel wat minder gemogen. Complete pauperwijken vol met schotels op het balkon en tuig op straat, bevalt me allemaal niet zo. Maar de variatie, kleuren en al dat exotische eten en gedoe verder, kan me prima bekoren. Ik ga zo weer een pan Surinaamse bami maken

Ik vind gewoon dat schotels inderdaad niet zo mooi zijn, maar laten we eerlijk zijn, als die mensen er niet waren geweest, hadden er nu blanken in die wijk gewoond van een lage sociale klasse, te weten het tokkie-volk.

Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 29 augustus 2012 om 18:34:
Ik vind gewoon dat ik simpel ben, niet meer of niet minder

Ohw :flower: ?

Die instelling zit in onze genen

onzin, want na de komma haal je het zelf al onderuit:

net zoals bij de Duitsers en Scandinaviers en die hebben mensen uit het Mediteraanse gebied al een stuk minder.
Laat staan in landen waar het nog warmer is en waar het leeftempo nog lager ligt.

aha, dus het is toch de omgeving (y)

Ik vind gewoon dat mensen wat beter in de geschiedenisboeken moeten duiken om zo de conclusie te trekken dat NL eigenlijk groot is geworden over de rug van andere culturen, en dat NL zelf verantwoordelijk is geweest voor de import van de multicultuur.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van point blank op donderdag 30 augustus 2012 om 08:51:
om zo de conclusie te trekken dat NL eigenlijk groot is geworden over de rug van andere culturen

Net zoals elk ander Europees land destijds, Portugal, Spanje, Frankrijk, etc. wij waren nog redelijk braaf.
Kijk jij wat een land als Belgie in Congo heeft gedaan, of Frankrijk in Algarije.

Op enkele landen in Azie na was vroeger de hele wereld van de Europeanen dus die stelling gaat niet op.
Nederlanders zijn organisatoren, overal ter wereld staan wij bekend om onze efficientie.
Als het gaat om bouwen, baggeren, etc. etc.
Een land wat slechts een stipje op de wereldbol is en we doen op bijv. sport en economisch gebied mee in de wereldtop.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 09:05:
Kijk jij wat een land als Belgie in Congo

Diamant :honger:
Meisje keuken in het bambu bos :honger:
pfff ... kolonies :/
Waarschuw beheerder
-1
Nederlanders

Hadden toch ook kolonies in India ... daarom er zoveel van dat soort rondlopen in A'dam :/
Mag ook wel eens een kurk in het gaatje gedauw'd wordeng :rot:
Waarschuw beheerder
+1-1
Net zoals elk ander Europees land destijds, Portugal, Spanje, Frankrijk, etc. wij waren nog redelijk braaf.
Kijk jij wat een land als Belgie in Congo heeft gedaan, of Frankrijk in Algarije.

Ja dus? Dit is toch geen argument?

Op enkele landen in Azie na was vroeger de hele wereld van de Europeanen dus die stelling gaat niet op.
Nederlanders zijn organisatoren, overal ter wereld staan wij bekend om onze efficientie.
Als het gaat om bouwen, baggeren, etc. etc.
Een land wat slechts een stipje op de wereldbol is en we doen op bijv. sport en economisch gebied mee in de wereldtop.

Uiteindelijk ga je dus nu gewoon langs het punt lullen in de hoop dat het niet opvalt?

Mijn argument is dat we zelf verantwoordelijk zijn voor het multiculturele samenleving... Niet alleen door de koloniale tijd, maar ook door de import van arbeid. Daarnaast hebben we een marokkanenprobleem, en geen multicultuur probleem. Er zijn voldoende volken die hier leven die gewoon meekomen in NL.

Conclusie: de multicultuur is geen probleem, marokkanen zijn een probleem. Die moet je gewoon weg bonjouren, en klaar is kees.
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van point blank op donderdag 30 augustus 2012 om 10:30:
marokkanen zijn een probleem. Die moet je gewoon weg bonjouren

Incl hun tempeltjes, geloof, kledij en gekke hoedjes ... kortom alles!

Waarschuw beheerder
-1
de multicultuur is geen probleem, marokkanen zijn een probleem.

+ antillianen volgens het CPB.

Marokkaanse vrouwen zijn over het algemeen hoog opgeleid, welbespraakt en sociaal.
Waar zit 'm dan dat verschil in?

Ik heb geen hekel aan welke bevolkingsgroep dan ook, welke kleur, afkomst, ras of sexuele geaardheid hij/zij ook heeft.
Ik stoor me gewoon aan de lakse houding van de overheid jegens 2 bevolkingsgroepen die beide een oververtegenwoordiging hebben in zowel misdaad als werkeloosheid.

Dit is toch geen argument?

Nee, maar waarom moet het koloniale verleden van nederland altijd opgebracht worden?
Wat heeft dat te maken met de multicultuur?
Wat mij betreft mogen ze half Nederland omruilen met indo's en surinamers.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 11:33:
Nee, maar waarom moet het koloniale verleden van nederland altijd opgebracht worden?
Wat heeft dat te maken met de multicultuur?

aangezien we met dit verleden zelf de multicultuur hebben geïnitieerd.

Wat mij betreft mogen ze half Nederland omruilen met indo's en surinamers.

Ik zou ook liever wonen in Permuterang B) Maar de voorzieningen daar zuigen ;)

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van point blank op donderdag 30 augustus 2012 om 11:39:
aangezien we met dit verleden zelf de multicultuur hebben geïnitieerd.

Zoals ik al aangaf, met de inwoners van de landen die wij ooit hebben bezet heb ik geen enkele moeite.
Integendeel, aan de mentaliteit van veel Indo's, Molukkers en Hindoestanen kunnen menig Nederlanders nog een puntje zuigen.
Om maar te zwijgen van de mooie vrouwen en het lekkere keukens die daar vandaan komen :kwijl:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van point blank op donderdag 30 augustus 2012 om 08:51:
Ik vind gewoon dat schotels inderdaad niet zo mooi zijn, maar laten we eerlijk zijn, als die mensen er niet waren geweest, hadden er nu blanken in die wijk gewoond van een lage sociale klasse, te weten het tokkie-volk.

Vroegah, toen mijn vader nog met zijn familie in Utrecht woonde, waren die wijken dus inderdaad nog bewoond door Nederlanders. Het waren destijds hele gezellige volkswijken volgens m'n pa. :D Heel gemoedelijk en zo... natuurlijk wel een hoop 'volkse types', maar het was er stukken fijner dan nu volgens m'n pa. In m'n pa's ogen is het ook allemaal verpauperd, donker grijs en grauw geworden.

Als ik er wel eens doorheen loop, wat niet heel vaak voorkomt, heb ik toch ook wel echt het gevoel ergens te lopen waar je als Nederlander echt een soort niet meer thuis bent. Het zijn echt gewoon moslimwijken geworden. Je voelt ook echt: you are now entering an Islamic zone. :jaja:

Waarschuw beheerder
-1

Of Duitsland in Namibië... das ook nasty jongehhh :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 12:34:
Vroegah, toen mijn vader nog met zijn familie in Utrecht woonde, waren die wijken dus inderdaad nog bewoond door Nederlanders

Mijn schoonmoeder komt uit Crooswijk 010, toen een volkswijk en nu een ghetto.
Was vroeger een laag sociale wijk waar je gewoon je fiets kon laten staan, aan de buurvrouw kon vragen of ze de planten water kon geven en waar de touwtjes uit de brievenbussen hingen om de kids naar binnen te laten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 00:54:
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/scp_criminaliteit_antillianen_en_marokkanen_schrikbarend_1_620121

Het aantal veroordelingen vind ik boeiender om eerlijk te wezen. Het aantal werklozen ed hebben wij zelf ook een vinger mee in de pap. Echter, zoals vermeld, zijn er veel meer culturen in dit land dan enkel de marokjes en antil. Sterker nog, het percentage Antillianen en Marokkanen is slechts 13,8 % + 5,4 % van het geheel.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 12:40:

Mijn moeder ook (L) en ja dat is een getto maar ik vind Zuid, ouwe Westen/Delfshaven of Spangen veel meer getto
In Crooswijk, zitten tegenwoordig nu ook weer hele nette/goede stukken omdat ze veel gesloopt hebben en er koopflats hebben neer gezet (Y)

Waarschuw beheerder
-1
Marokkaanse vrouwen zijn over het algemeen hoog opgeleid, welbespraakt en sociaal.
Waar zit 'm dan dat verschil in?

Het is allemaal de schuld van Testosteron!

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 12:42:
Het aantal veroordelingen vind ik boeiender om eerlijk te wezen.

Jij weet ook wel dat het in Nederland zelden tot een veroordeling komt.
Zeker in het geval van mensen die voor het eerst opgepakt zijn.

Waarschuw beheerder
Was vroeger een laag sociale wijk waar je gewoon je fiets kon laten staan, aan de buurvrouw kon vragen of ze de planten water kon geven en waar de touwtjes uit de brievenbussen hingen om de kids naar binnen te laten.

Ja ik ken de verhalen

Het is erg zonde allemaal. Ik snap ook niet hoe men ooit zo dom en naïef geweest heeft kunnen zijn. Als ze zich eens iets meer in dat soort culturen verdiept hadden van te voren, wat meer kennis erover.. blijkbaar was dat er niet, want dit was best te voorspellen als je het mij vraagt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 12:45:
zitten tegenwoordig nu ook weer hele nette/goede stukken omdat ze veel gesloopt hebben en er koopflats hebben neer gezet

Ja, maar het is nog steeds geen goed idee om je fiets niet op slot te zetten
Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "ES IST EIN SCHANDE!!!

Pleuriszooi moet je eens in Kanaleneiland gaan kijken :facepalm:

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 12:56:
Als ze zich eens iets meer in dat soort culturen verdiept hadden van te voren, wat meer kennis erover.. blijkbaar was dat er niet, want dit was best te voorspellen als je het mij vraagt.

Zoals ik al eerder zei, diverse regeringen hebben gewoon hun lastposten naar ons verbannen.
In Marokko kijken ze neer op de Berbers omdat ze daar als 'lastig' bekend staan en door de Marokkaans/Arabische bevolking als minderwaardig worden gezien.
Ook is het bekend dat veel criminele Antillianen als straf naar Nederland werden verbannen.

hetzelfde ga je nu zien met criminelen uit het OOstblok, die Nederland gewoon als een supermarkt zien waar van alles te halen valt en de straffen voor criminaliteit licht zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1

Maar dat is denk ik nergens meer in NL :(
Waarschuw beheerder
-1

ik ken ook wel een land wat naast ons ligt wat berucht is geworden omtrent fietsen.

maar kom op hey, dit geouwehoer gaat echt te ver hoor. Je klinkt als een bejaarde, man

Waarschuw beheerder
Ik kom zeer regelmatig in Spanje, daar staan fietsen en scooters niet op slot
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 15:29:

Zo ver moet je niet zoeken ...
Waar ik ben opgegroeid in Kontich Kazerne stond mijn deur altijd open dus niet los of niet vast OPEN ...
Was zelfs boven een cafe (mijn stamcafe uiteraard)

Nu de stad waar ik woon is extreem rechts aan de meerderheid, doch mogen zij niet regeren. Maar het heeft wel invloed, want je ziet ook geen toestanden zoals in Antwerpen en Brussel, doch wonen wij in een stad.
Dag en nacht rijd er politie rond, en dat werpt zijn vruchten af.

Ik kan voor mijn deur een fiets zette, zelfs scooter en die word niet gepikt.

Enige wat wel is, het is pokke duur om bij ons te wonen, huren kost minimum 600 euro voor iets deftigs, en 700 a 800 euro voor nieuwbouw, of iets ruims etc.
Kopen kost hier +/- 200.000 euro voor appartement (2 sl km) en huis 250.000 euro voor een huis. Dan moe je weten dat dit EXCL. BTW is :D

Daarom komen er ook weinig aan marokanen en turken wonen in onze stad. Het handvolle kleurlinge zijn werkende mensen. Enige wa mij nog stoort is hun moskee.
Voor de rest is het aardig wonen bij ons (y)

Geen overlast aan hang jongeren, geen grote criminaliteit zoals in de groot steden, en toch hebben we de eigenschap van een stad met alles er op en er aan.

En ik heb wel flauw vermoeden dat in NL ook dat soort stadjes nog te vinden zijn ...

Waarschuw beheerder
Zo multicultureel is Europa helmaal niet. Als je kijkt naar de VS dat in het begin al is gejat van de Indianen en waar veel meer immigranten uit andere continenten naar toe zijn gegaan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 16:36:
Zo multicultureel is Europa helmaal niet. Als je kijkt naar de VS dat in het begin al is gejat van de Indianen en waar veel meer immigranten uit andere continenten naar toe zijn gegaan.

ik denk juist dat dat hele integratieplan van Europa dus ook een beetje is afgekeken van de VS. Het ging daar 'goed', dus moest hier ook maar zoiets komen. Zo heb je een soort maniatuur van de hele wereld onder je eigen hoede.
Waarschuw beheerder
Zo multicultureel is Europa helmaal niet. Als je kijkt naar de VS dat in het begin al is gejat van de Indianen en waar veel meer immigranten uit andere continenten naar toe zijn gegaan

Ik denk net omgedraaid,

Amerika is alleen maar Afrikanen en Zuid-Amerikanen.

Zuid-Amerikanen zijn gemengd met de autochtonen (de indianen, maya's)

En de Noord-Amerikanen zijn gewoon Europeanen die overzee zijn gegaan.

Een Amerikaan is GEEN ras hoor !!!

Dus eigenlijk leven er in Amerika over gekomen Europeanen (de blanken in het noordelijk halfrond)
En in het zuiden de Zuid-Amerikanen ... de Spanjaarden en Portugezen ... daarom Zuid-Ameriaans ook Latijns Amerikaans is.

Wie zijn dan de immigranten, heel groot aantal Afrikanen en een aantal Aziaten.

Als we specifiek naar verschillende rassen en culturen en religies gaan kijken, dan zie je die meer in Europa.

Het is ongeveer zo ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
de VS

Amerika draait op technisch vlak zelfs erg op de multiculti. Ze "importeren" veel buitenlanders puur voor de scholing, projecten etc. Dat gebeurd in Nederland trouwens ook veel tegenwoordig. Dit is weer een voorbeeld waarin multiculti erg voordelig is.

Jij weet ook wel dat het in Nederland zelden tot een veroordeling komt.

Zonder veroordeling geen bevestiging. Lekker makkelijk om te zeggen dat iemand schuldig is terwijl je niks kan bewijzen :lol:. Dan nog:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 12:42:
het percentage Antillianen en Marokkanen is slechts 13,8 % + 5,4 % van het geheel.

Als je daar dan weer 65% van neemt (volgens jouw manke beredenering) blijft het een akelig klein percentage van het totaal. Je kan nergens aantonen dat de gehele multiculti écht een probleem is, behalve dan je xenofobische gedachtengoed. Typisch.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Mijn argument is dat we zelf verantwoordelijk zijn voor het multiculturele samenleving... Niet alleen door de koloniale tijd, maar ook door de import van arbeid. Daarnaast hebben we een marokkanenprobleem, en geen multicultuur probleem. Er zijn voldoende volken die hier leven die gewoon meekomen in NL.

Je hebt hier wel in enige zin gelijk. Op het punt van koloniale tijd, ik vind inderdaad dat wanneer je landen kolonie hebt gemaakt, je ze moet blijven (onder)steunen tot ze de onafhankelijkheid hebben opgeeist en deze ook officieel is. Wat dat betreft heeft de Nederlandse overheid eerlijk gehandelt. Wat gastarbeid echter, word ons alleen leugens verteld. Toen de gastarbeid net startte, werd onze grootouders wijsgemaakt dat deze mensen enkel kwamen helpen bij de wederopbouw van het land en ter ondersteuning in verschillende bedrijfstakken, maar ze weer terug zouden gaan na gedane zaken. Helaas, de regering deed letterlijk niets om dit ook te bewerkstelligen. Geen enkele weldenkende arbeider wilde dit overigens, aangezien het ten kostte ging van hun werkplekken en mogelijke salariseisen. Het waren enkel de economen, politici en directeurs die dit graag wilden, en zoals je weet kunnen alleen bedrijven een hele horde lobbyisten betalen om de gastarbeid te promooten, net zoals nu weer met de EU en haar drift naar open grenzen met corrupte staten binnen Europa.

Het probleem is wel degelijk een multicultureel probleem. Nu zijn het de Marokkanen, maar als over tien jaar de Polen hier bijvoorbeeld met miljoenen zijn, dan krijg je hierin problemen. Niet omdat het an sich een kut volk is, maar omdat het een volk is met andere (religieuze) gebruiken, gewoontes , taal en in sommige opzichten ook normen en waarden. Dit is namelijk ook de grondslag van het probleem met Islamieten, al kan het met een Europees volk moeilijk die extreme kant uit gaan, omdat dit volk een zelfde geloof als wij aanhangen, en de evolutie daarvan geen haat meer predikt naar andersdenkenden. Al deze verschillen zorgen namelijk voor opvoedingen die Nederland onwaardig zijn, moskeeen waarin wij als ongelovigen worden verketterd, deze visies worden overgenomen door Islamitische ouders binnen de gezinnen, en daar kunnen die verpeste Marokkaanse jongeren eigenlijk geen zak aan doen. Veel van hen leren niet beter dan wat ze doen en zeggen.

Wat denk je, dat wij als Nederlanders zeiden: Alsjeblieft regering, haal die arme mensen hier om onze 'vuile klusjes' (lees: klusjes die zij voor een loon uitvoeren waarvan je in Nederland niet of nauwelijks kan leven) , parkeer ze in wijken, geef ze eigen winkel, verplicht ze niet tot het leren van onze taal zodat, wanneer ze in grote getale zijn, ze lekker kunnen segregeren van de maatschappij, in een hoekje gaan zitten en wachten tot de bom barst?

Denk het niet eigenlijk, net na een oorlog die juist ontstond vanwege de toen nog kleine multicultuur in Duitsland(iniator was Hitler, maar het had ook tien jaar later een ander kunnen zijn)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 15:29:

:facepalm:

emigreer aub

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 22:16:
Je kan nergens aantonen dat de gehele multiculti écht een probleem is

Volgens mij kom je echt van een andere planeet he? :aai:
Wat is het overal toch fijn wonen waar multicultuur samenkomt. :LOL:

Zijn echt de wijken waar het altijd gezellig is en nooit problemen zijn :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 09:54:
Wat is het overal toch fijn wonen waar multicultuur samenkomt.

In verschillende wijken gewoond voordat ik een huis heb kunnen kopen, geen enkel probleem gehad. Ook nooit problemen gehad met de multi-cult in zijn geheel. Het enige wat je kunt (en dus ook doet) is gallen over een uiterst beperkt deel van de samenleving waarin het niet functioneert. Zoals eerder vermeld:

Je visie is enkel gefocust op het negatieve en naar mijn idee daardoor ook te argwanend tegen al het "andere"

Verwaand-nest ben je, typisch een omhoog gevallen pleb met een overdadig elitair gedachtengoed ergo: Xenofoob

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 11:41:
Verwaand-nest ben je, typisch een omhoog gevallen pleb met een overdadig elitair gedachtengoed ergo: Xenofoob

Uit jouw mond is dat een compliment

Waarschuw beheerder
Blij dat ik toch je dag nét ff wat beter heb kunnen maken :D (L)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het enige goede aan NL zijn juist de andere culturen hier

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 16:32:
Blij dat ik toch je dag nét ff wat beter heb kunnen maken

Laf joe toe beeb

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op vrijdag 31 augustus 2012 om 17:40:
Het enige goede aan NL zijn juist de andere culturen hier

Volgens mij ben jij gewoon een buitenlandert!

Waarschuw beheerder
Nuttige discussie starten kan niet met die zgn debatters met politieke kennis.

En dan zeiken over de oneliners van Geertje door dit ** volk
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-op deze site

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 11:41:
In verschillende wijken gewoond voordat ik een huis heb kunnen kopen, geen enkel probleem gehad. Ook nooit problemen gehad met de multi-cult in zijn geheel.

Zo zag ik ook in India mensen op een vuilisbelt wonen.
Durf te wedden dat als je aan ze zou vragen of het er stonk ze gewoon nee zouden antwoorden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 18:02:
Zo zag ik ook in India mensen op een vuilisbelt wonen.
Durf te wedden dat als je aan ze zou vragen of het er stonk ze gewoon nee zouden antwoorden

Heel india stinkt en de mensen zelf ook.
Werkelijk alles stinkt er naar vieze kruiden en wierook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 17:58:
Nuttige discussie starten kan niet met die zgn debatters met politieke kennis.

Inderdaad, want jij bent zeker de absolute top qua debating skills...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2012 om 22:36:
net na een oorlog die juist ontstond vanwege de toen nog kleine multicultuur

De 2e wereldoorlog ontstond écht door de multiculti... Dat was toen Duitslands grootste probleem, absoluut niet de harde sancties, werkloosheid, armoede als resultaat van de 1e wereldoorlog. Ze hadden simpelweg een makkelijk slachtoffer gevonden.

Waarschuw beheerder
Dus je wilt zggen dat er ook een holocaust had plaatsgevonden zonder joodse multicultuur?
Voor welk volk dan?

Waarschuw beheerder
Heb je ooit weleens mein kampf gelezen, of verder gekeken waarom Hitler een oorlog startte? Hij wilde een derde rijk stichten voor de germanen/blanken, daarbij moesten de joden dood. Zonder jodendom, zonder multicultuur, was er geen ander ras of volk en daarmee geen doel in de vorm van een derde rijk, alleen voor degenen die in zijn rassenleer pasten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 18:09:
nderdaad, want jij bent zeker de absolute top qua debating skills...

Dat hoor je me nergens zeggen. Valt me alleen op dat mensen niet reageren op iets zeggende argumenten, wel vaak op niets zeggende.
Zolang het in een oneliner past of diegene op een gemakkelijke manier denkt gelijk te krijgen in dit soort discussies. Das erg jammer, aangezien een discussie over multicultuur niet kan uitdraaien op een gelijk naar 'die' of 'die' kant. Het zijn visies, en wat we zien is dat de multicultuur nu niet werkt, wat we niet weten is of het over 100 jaar wel werkt, of het Europese volk dan van de wereld gevaagd is. Of het misschien heel anders was gegaan als de politiek andere besluiten had gemaakt en op een andere manier met migratie was omgegaan. Het is gissen. Je kan echter wel iets uit de visie van een ander halen; een ander geluid, een andere visie, misschien zelfs een verandering in eigen denkwijze. Dat is het mooie van discussie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 18:29:
Heb je ooit weleens mein kampf gelezen, of verder gekeken waarom Hitler een oorlog startte?

Had hij zijn aanhang gehad zonder de sancties/armoede in DU? Ik vermoed 't niet :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 18:30:
Valt me alleen op dat mensen niet reageren op iets zeggende argumenten, wel vaak op niets zeggende.

Altijd al zo, dat is pf... Tevens, wat voor jouw een geweldig standpunt is hoeft dat niet zo te wezen voor de ander, daar leg vaak 't probleem (van beide kanten).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 31 augustus 2012 om 20:16:
Had hij zijn aanhang gehad zonder de sancties/armoede in DU? Ik vermoed 't niet :)

Klopt, zogezegd was er geen oorlog (steun) zonder beide elementen.

Altijd al zo, dat is pf... T

Klopt, maar het is jammer. Ik kom graag op deze stek en altijd worden goede discussies verstoord door mensen zoals beschrevne, of mensen die je verhaal in zijn geheel uit de context waarin je hem plaatste halen, en dan gaan reageren op de context die zij er graag aan geven. Of gewoon 1 van 10 zinnen quote waardoor ook het hele verhaal uit zijn verband word gerukt. Daarom irriteer ik me mateloos binnen discussies, met name die over politiek en migratie (bijvoorbeeld PVV topic heeft men daar een enorme hand in ). En dan is het helemaal jammer dat de admins van deze site je dwingen discussies over een dergelijk onderwerp te houden in een topic die gedomineerd word door zulks soort mensen. Heb namelijk ook al eens topics geopend over PVV waar ik wel constructieve discussie in kon houden, maar vervolgens word het gesloten door een admin omdat er al een topic is, en dan maakt het ze niet uit hoe pauper dat topic is.

Tevens, wat voor jouw een geweldig standpunt is hoeft dat niet zo te wezen voor de ander, daar leg vaak 't probleem (van beide kanten).

Klopt, moet ook zeggen, had er zelf ook een handje in om mijn gelijk door te drammen, maar sinds ik er geen handje meer in heb en me eraan irriteer, kap ik meestal vrij snel met de discussies waarin ik participeer, omdat het lijkt of het gedomineerd word door dommen en blinden.

*zeg niet dat ze dom en blind zijn, maar het voor mij zo eruit ziet gezien hun reactie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 augustus 2012 om 15:06:
Het is een verrijking van onze cultuur.
Eerwraak, kelderboxverkrachtingen, etc. we kunnen niet meer zonder iig.
Ik zeg: top!

Dit land was een beetje een homoparadijs aan het worden, gelukkig hebben onze berberse vrienden daar een stokje voor gestoken.
Ook leren meisjes nu tenminste dat je niet zomaar over straat moet kunnen lopen in een korte rok.

Verder vind ik het wel fijn dat de niet westerse allochtonen 300% oververtegenwoordiging hebben in criminaliteit.
Dat houdt de blanke crimineel scherp en het zorgt voor een eerlijke concurrentie op de criminaliteitsmarkt.

Ben je altijd zo somber:(

Een Turkse Pizza op zn tijd vind ik best lkr

Dat bedoel ik:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur

:roflol: kroijswijk stond 30 jaar geleden al bekend als tokkie-wijk van Rotjeknor hoor, nu zijn er alleen wat extra buitenlanders komen wonen...

Waarschuw beheerder
+2

:$
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 2 september 2012 om 14:28:
:bloos:

Niet slecht om vocals uit te halen voor trackje :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op zondag 2 september 2012 om 12:28:
kroijswijk stond 30 jaar geleden al bekend als tokkie-wijk van Rotjeknor hoor, nu zijn er alleen wat extra buitenlanders komen wonen...

niet waar! Je kon daar tenminste je fiets zonder slot neer zetten ja!

They took our jobs!

THEY TOOK OUR JOBS!!!

[img width=500 height=287]http://i.imgur.com/HFxyD.gif[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op donderdag 30 augustus 2012 om 11:39:
Permuterang

Pemuteran op Bali?
Prima voorzieningen hoor, boot naar Lombok daar helemaal super :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op maandag 3 september 2012 om 13:09:
Pemuteran op Bali?

Dan maar geen goed werkend riool of post die binnen een dag bezorgd wordt, maar daar zou ik wel willen wonen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op maandag 3 september 2012 om 13:09:
Pemuteran op Bali?

:yes:

prima te doen daar B) Taman Sari :respect: uber hard chillen en duiken :P

Waarschuw beheerder
En een multiculturele samenleving daar...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2012 om 17:53:

Ik ben nu in Turkije, en heb even gekeken. Maar hier staat ook alles open hoor..:lol:

:o

Daar gaat dan je argument mbt jatten, en dat het specifiek iets met de moslim-cultuur te maken zou hebben... :facepalm:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En je hoeft ook niet aan te komen kakken met antwoorden als..Maarja daar zijn ze allemaal moslim, en moslims stelen niet van moslims want in de koran staat...:facepalm:

Turkije heeft namelijk zowel heel veel Christenen als inwoners alsmede moslims...

Een dief kan echt niet zien of de ene fiets of scooter van een christen, ongelovige of moslim is...

Een dief = gewoon een dief klaar.. Geen respect voor andermans eigendom... En heeft geen reet te maken met wat in de koran staat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 19:30:
Een dief kan echt niet zien of de ene fiets of scooter van een christen, ongelovige of moslim is...

Eg wel! Moslims zetten altijd geheime tekens op fietsen dat alleen zij onderling kennen jwt
Waarschuw beheerder
donateur
Owja dat kan ook nog, strax ff checken met UV lampjengs...:facepalm:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 19:41:
Owja dat kan ook nog, strax ff checken met UV lampjengs...

En weet je wat ze ook doen? Ze stralen fietsen in met feromonen!
Waarschuw beheerder
Wat ik niet snap is ... waarom is Turkije in NL en BE zo geliefd om opreis te gaan ?

:facepalm:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2012 om 20:13:
En weet je wat ze ook doen? Ze stralen fietsen in met feromonen!

:lol:

Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 september 2012 om 20:20:
Wat ik niet snap is ... waarom is Turkije in NL en BE zo geliefd om opreis te gaan ?

redelijk cheapo, en de lokale bevolking is gewoon superaardig, een no-brainer dus.

wat wel irri kan zijn is dat zodra het om geld verdienen gaat, ze redelijk ver kunnen gaan voor westerse begrippen.. achter je aanlopen met kansloze imitatie-producten bv...:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 20:49:
redelijk cheapo, en de lokale bevolking is gewoon superaardig, een no-brainer dus.

Mja ... als je voor de 'goedkoop' opreis moe gaan, kan je beter een tent in de tuin zette :p

en de lokale bevolking is gewoon superaardig

??? :rot: ???

wat wel irri kan zijn is dat zodra het om geld verdienen gaat, ze redelijk ver kunnen gaan voor westerse begrippen.. achter je aanlopen met kansloze imitatie-producten bv...

Doen ze hier ook :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 september 2012 om 20:54:
Mja ... als je voor de 'goedkoop' opreis moe gaan, kan je beter een tent in de tuin zette :p

is goedkoop ja...maar reizen?? Ik weet niet hoe groot die tuin van je is???

??? :rot: ???

Weleens in Turkije geweest dan?

Doen ze hier ook :(

begin 'r gelukkig steeds meer immuun voor te worden....:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 21:00:
is goedkoop ja...maar reizen??

Ik heb alleen maar de volgende landen gezien: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië.
Bungalows en hotelletjes en vooral eten en wijn proeven en wandelen en musea.

Ben ook niet opgevoed zoals de meeste die naar zuiderse landen gaan. Mijn ouders zijn er geen voorstander van, dus mij zegt het zelf ook ni veel.
Moeste mijn ouders kiezen voor Spanje of Griekeland, dan had ik mss nu ook de ambitie om naar een zuiders land te gaan.

Ik weet niet hoe groot die tuin van je is???

Zo breed als mijn huis en 16m diep :bloos:

Weleens in Turkije geweest dan?

Nee, en da zal zo blijven.

NB: Italië heb ik alleen de bergen gezien, geen zee en strand en zuiders gedoe :kots:

Snap niet da iedereen zo ver op reis gaat om toch ma een stukje van de wereld te zien, terwijl hier alles verzadigd is aan cultuur. Op elke hoek van de straat heb je wel een ander soort religie, voedsel etc. En dan toch elk jaar 100de of 1000de euro's uitgeven voor die 2 weken "een andere wereld" zien. Ik zal het nooit begrijpen.

Mja, multi cultuur hé :dood:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 september 2012 om 21:07:
Snap niet da iedereen zo ver op reis gaat om toch ma een stukje van de wereld te zien, terwijl hier alles verzadigd is aan cultuur. Op elke hoek van de straat heb je wel een ander soort religie, voedsel etc. En dan toch elk jaar 100de of 1000de euro's uitgeven voor die 2 weken "een andere wereld" zien. Ik zal het nooit begrijpen.

Hoe meer je ziet, des te meer je in jezelf opneemt, het is dus gewoon een verrijking.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 21:11:
Hoe meer je ziet, des te meer je in jezelf opneemt, het is dus gewoon een verrijking.

Ik heb gewoon mijn principes! En ik wijk niet af...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 september 2012 om 21:12:
Ik heb gewoon mijn principes! En ik wijk niet af...

Dat mag je ook helemaal zelf weten hoor, alleen een discussie voeren over andere culturen terwijl je er uit eerste hand weinig van hebt gezien, boet in aan relevantie...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 21:15:
Dat mag je ook helemaal zelf weten hoor, alleen een discussie voeren over andere culturen terwijl je er uit eerste hand weinig van hebt gezien, boet in aan relevantie...

*zucht*

Ik zie genoeg hoe bepaalde steden (in het westen) afbrokkelen door andere culturen, ... ik hoef daar de wereld niet voor rond te reizen om dan toch maar mee te dingen in een cultuur-discusie.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 september 2012 om 21:18:
Ik zie genoeg hoe bepaalde steden (in het westen) afbrokkelen door andere culturen, ... ik hoef daar de wereld niet voor rond te reizen om dan toch maar mee te dingen in een cultuur-discusie.

Natuurlijk wel. Als de ene cultuur in botsing komt met de andere, zijn daar meestal wel redenen voor. Die redenen leiden je vaak veel verder dan de eigen landsgrenzen of volksbuurten.

Waarschuw beheerder
wat wel irri kan zijn is dat zodra het om geld verdienen gaat, ze redelijk ver kunnen gaan voor westerse begrippen.. achter je aanlopen met kansloze imitatie-producten bv...

De agressieve verkooptechniek... Doen ze in Beverwijk ook hoor. ;p Vriend van me zei dat laatst ook nog.. loop langs een kraampje, beginnen ze je ineens allemaal geurtjes op te spuiten en kettingen om te doen.. 'wil je deze?', 'deze staat je goed man, koop deze', 'vriendenprijsje voor jou' knetter irritant :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 21:23:
Die redenen leiden je vaak veel verder dan de eigen landsgrenzen of volksbuurten.

Ik vind gewoon dat er geen discusie mag zijn, ... ik zou je is moete mee nemen naar het Kiel in Antwerpen. Mijn vader zijn geboorte plaats. Dat is nu één en al zwart/bruin/...
Dat vind ik om te treuren. Om dan een discusie aan te gaan, ... NEE!

En dan opreis gaan naar een zuiders land terwijl je ziet hoe hier alles kapot gaat, nee dank je. Om dat alles te kunnen begrijpen en er een moraal staartje aan te geven, nee dank je.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2012 om 21:28:
De agressieve verkooptechniek... Doen ze in Beverwijk ook hoor

ja idd dat had ik dus ook toen ik daar was
was gisteren naar de zwarte markt in Tessenderlo geweest en daar had je dat gelukkig allemaal niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op maandag 3 september 2012 om 22:21:
was gisteren naar de zwarte markt in Tessenderlo geweest en daar had je dat gelukkig allemaal niet

Belgie :cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 september 2012 om 22:23:
Belgie

en idd, vind die markt leuker dan die in Beverwijk alleen gisteren vond ik het ook niet bijzonder meer, 4 jaar geleden was het beter
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ HARDNOIZE op maandag 3 september 2012 om 22:36:
en idd, vind die markt leuker dan die in Beverwijk alleen gisteren vond ik het ook niet bijzonder meer, 4 jaar geleden was het beter

Ziet er zwart van't volk :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Daffy Fuck op maandag 3 september 2012 om 22:37:
Ziet er zwart van't volk

ja idd maar dat was toen ook al
nee qua spullen hadden ze toen meer variatie enzo, nu was het ook meer Beverwijk aan het worden wat dat betreft, veel van hetzelfde
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2012 om 15:52:
Dan maar geen goed werkend riool of post die binnen een dag bezorgd wordt, maar daar zou ik wel willen wonen

Een van de mooiere en niet supertoeristische plekjes van Bali idd.
Bali is verder ook nog wel rijk voor Indonesische begrippen en tolerant (y)

Uitspraak van point blank op maandag 3 september 2012 om 16:08:
prima te doen daar Taman Sari uber hard chillen en duiken

Yepz, alleen voor het surfen moet je naar een andere kust (y)
Dat stuk duiken daar bij Pemuteran naar Lombok, zo verschrikkelijk mooi en dan te bedenken dat er zoveel is vernield door die vissers die visten met van die granaten/bommen :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op maandag 3 september 2012 om 19:24:
Daar gaat dan je argument mbt jatten, en dat het specifiek iets met de moslim-cultuur te maken zou hebben...

:LOL: Grappige boy ben je ook af en toe.
Waar heb ik dat ooit gezegd?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2012 om 00:01:
Grappige boy ben je ook af en toe.
Waar heb ik dat ooit gezegd?

Danki danki.. Maar serieus, dat heb ik je meerdere malen zien doen, of vergis ik me en was dat Thijssie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op maandag 3 september 2012 om 23:08:
Yepz, alleen voor het surfen moet je naar een andere kust
Dat stuk duiken daar bij Pemuteran naar Lombok, zo verschrikkelijk mooi en dan te bedenken dat er zoveel is vernield door die vissers die visten met van die granaten/bommen

:') Echt he, niet normaal.. All zetten ze tegenwoordig een soort van kooien neer met stroom er doorheen en dan groeit het koraal veel sneller aan, maar ja, het blijft echt zonde...

Aan de andere kant: wel met dolfijnen gezwommen/gedoken :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op dinsdag 4 september 2012 om 09:20:
Echt he, niet normaal.. All zetten ze tegenwoordig een soort van kooien neer met stroom er doorheen en dan groeit het koraal veel sneller aan, maar ja, het blijft echt zonde...

Aan de andere kant: wel met dolfijnen gezwommen/gedoken

Heb eigenlijk spijt dat ik voor volgende 3 weken niet iets die kant op heb besproken.
Ben eigenlijk nergens zo lekker ontspannen als in Indonesie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op dinsdag 4 september 2012 om 09:54:
Heb eigenlijk spijt dat ik voor volgende 3 weken niet iets die kant op heb besproken.
Ben eigenlijk nergens zo lekker ontspannen als in Indonesie

I know... Ik ben al zo lang op zoek naar een gelijke ervaring, maar het is niet te vinden... Thailand is engeland, Maleisie te veel indiers, Vietnam is Six Flags Azie etc etc. Maar de chillness van Indonesië, vind je bijna nergens :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van point blank op dinsdag 4 september 2012 om 10:59:
Vietnam is Six Flags Azie

Oh ja? Vanwaar dat dan?

de chillness van Indonesië, vind je bijna nergens

Nou, begin benieuwd te raken. Wat maakt het daar zo cool dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2012 om 11:13:
Wat maakt het daar zo cool dan?

Bevolking = überaardig en surfers paradise...;)
Waarschuw beheerder
I know... Ik ben al zo lang op zoek naar een gelijke ervaring, maar het is niet te vinden... Thailand is engeland, Maleisie te veel indiers, Vietnam is Six Flags Azie etc etc. Maar de chillness van Indonesië, vind je bijna nergens

Kijken of ik in januari nog weg kan, ben nu eigenlijk echt pissig door dit op te rakelen dat ik me heb laten overhalen voor een andere vakantie volgende week
Vind Lombok eigenlijk mooier en minder toeristisch en veel goedkoper hehehe
Maar surfen met die scherpe riffen onder je is geen pretje, daar ben ik niet goed genoeg voor :D
De beste golfen van Indo vind je eigenlijk bij Sumatra (l) he, constante aanvoer van de beste golfen

Thailand is engeland, Maleisie te veel indiers, Vietnam is Six Flags Azie etc etc

Vind ik ook super, maar halen het niet bij Indonesie.

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 4 september 2012 om 11:20:
surfers paradise...

Maar niet de oostkust van Bali he, vind Bali eigenlijk een beetje overschat.
Het is er super, maar niet zo super dat je zoals veel toeristen ongeveer alleen Bali gaat bezoeken op Indo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 4 september 2012 om 01:01:
Danki danki.. Maar serieus, dat heb ik je meerdere malen zien doen, of vergis ik me en was dat Thijssie?

Ik beweer een hoop, maar dat niet.
Genoeg bevolkingsgroepen met een islamitische achtergrond waar je nooit wat van hoort behalve dat ze snackbars en bakkerijen overnemen overal...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Insigne op dinsdag 4 september 2012 om 12:30:
Vind Lombok eigenlijk mooier en minder toeristisch en veel goedkoper hehehe

Kuta Lombok, wat een top-locatie :D Chillicrab eten met de locals B)

Waarschuw beheerder
Mmmmm nice
Waarschuw beheerder
Voor veruit de meeste mensen is het aanwezig zijn van mensen met een andere culturele achtergrond niet het probleem...
Dat 🇩🇪 verschillende culturen geheel langs elkaar heen leven...of anders gezegd...dat bepaalde culturen de Nederlandse cultuur niet als de dominante cultuur willen accepteren...of in het extreemste geval...dat de Nederlandse cultuur niet (meer) de dominante cultuur is...dat is een ander verhaal... :p
In die zin kan je idd stellen dat de multiculturele samenleving mislukt is...

Edit: Sorry...zie nu pas het echte tijdsverschil tussen laatste post en de mijne... :bloos:
Ik dacht in eerste instantie dat het maar "een paar dagen" was... :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het probleem is een anti-zwarte pieten demonstratie bij de intocht van sinterklaas.
Of dat als een zwembad de regel heeft zonder kleren zwemmen, een moslim toch met kleren mag zwemmen omdat ze het discrimineren heeft genoemd.
Of dat mensen een hoop commentaar geven als je zegt eerst de Nederlanders aan het werk en dan pas de GAST-arbeiders.
Of zoiets als dat je buitenlanders werk geeft en zo gauw ze hun loon hebben gehad een groot gedeelte op gestuurd word na hun thuisland zodat wij weer belasting geld mislopen.
En nog een helehoop meer van die kleine dingen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2012 om 19:48:
Het probleem is een anti-zwarte pieten demonstratie bij de intocht van sinterklaas.
Of dat als een zwembad de regel heeft zonder kleren zwemmen, een moslim toch met kleren mag zwemmen omdat ze het discrimineren heeft genoemd.
Of dat mensen een hoop commentaar geven als je zegt eerst de Nederlanders aan het werk en dan pas de GAST-arbeiders.
Of zoiets als dat je buitenlanders werk geeft en zo gauw ze hun loon hebben gehad een groot gedeelte op gestuurd word na hun thuisland zodat wij weer belasting geld mislopen.
En nog een helehoop meer van die kleine dingen.

m.a.w.
Uitspraak van TYHARO op zondag 7 oktober 2012 om 19:19:
dat bepaalde culturen de Nederlandse cultuur niet als de dominante cultuur willen accepteren...of in het extreemste geval...dat de Nederlandse cultuur niet (meer) de dominante cultuur is

?
;p

Waarschuw beheerder
dat, en dat de Nederlanders bang zijn om voor hun eigen cultuur op te komen, omdat iemand anders zou kunnen denken dat je rasist bent

Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2012 om 19:48:
Of dat mensen een hoop commentaar geven als je zegt eerst de Nederlanders aan het werk en dan pas de GAST-arbeiders

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zaterdag 25 augustus 2012, looptijd van 43.3 dag.Iedereen · Mannen · VrouwenMulticulturalismeLeuk en een goede zaak! 9  24%Ik vind het kut 9  24%ES IST EIN SCHANDE!!!  9  24%Vind het niet erg en stoor me er niet aan 5  14%Had had van mij wel wat minder gemogen 4  11%Ik vind het niet leuk, maar het moet maar 1  3%Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Vind het niet erg en stoor me er niet aan"Wat vind jij ervan dat Europa is veranderd in een multicultuur?

Waarschuw beheerder
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Vind het niet erg en stoor me er niet aan"

Waarschuw beheerder
Het is een grof schandaal. Multicultuur is slechts acceptabel wanneer het gelijkwaardige culturen betreft. Maar dat zal iedereen wel met me eens zijn, niemand heeft problemen met invloed van andere ontwikkelde landen op onze samenleving.

Wat echter WEL onacceptabel is, is de invloed van barbaarse ezels die elementaire dingen als vrouwenrechten, politieke vrijheden, een biertje drinken, of een broodje beenham eten, niet accepteren. We moeten NEE zeggen tegen de invloed van geïsoleerde bergdorpbewoners en andere niet-verlichte geesten, zoals zandapen uit de Arabische wereld die nog denken dat ze hier moeten leven zoals in hun eigen stam thuis, met vrouwen als vee en uitgehuwelijkte, van de clitoris ontdane, meisjes van 9 als neukmaatjes. :kots:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat buitenlanders hier betreft, die zijn welkom mits ze maar verwesteren, of op z'n minst bereid zijn om zich zodoende aan te passen dat ze mee kunnen draaien in de samenleving, met name onderwijs en arbeidsmarkt. In ruil hiervoor moeten wij accepteren dat ze in private kring hun godsdienst belijden en ze beschermen tegen discriminatie. Maar daar moet wel wat tegenover staan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het heeft wel onze indentiteit aangetast .
We zijn nu druk met op elkaar pikken als kippen in een hok .
We ruzien onderling , terwijl het grote kwaad aan terrein wint terwijl wij afgeleid zijn

Waarschuw beheerder
Ik vind multikulti niet werken in een land dat te veel rekening houdt met iedereen. Zo lijdt de meerderheid door het rekening houden met de minderheid.

Het werkt gewoon niet goed als men niet als basis Nederlandse normen en waarden neemt, in Nederland.

Waarschuw beheerder
Ook vind ik dat een klein landje met meer dan 16 Miljoen inwoners ook wel eens een keer mag zeggen, we zitten vol.

Kijk bijvoorbeeld naar Denemarken, 5 miljoen inwoners waarvan al 1 miljoen in Kopenhagen. Oppervlakte van Denemarken in iets groter als Nederland.

Deze mensen zijn vele malen vriendelijker en gelukkiger dan de gemiddelde Nederlander. Ook heeft men veel meer rust in zichzelf.

Als je in Kopenhagen rijdt, heb je niet eens het idee dat je in een grote stad rijdt.
Het is veel ruimtelijker ingedeeld en de mensen zijn vele malen minder opgefokt.

In vergelijk met Amsterdam bijvoorbeeld is er echt een wereld van verschil.

Nederland word meer en meer dichtgebouwd, en als je van noord naar zuid rijdt, dan rij je van stad naar stad, overal bijna bebouwing.

Dit wekt stress op bij mensen heel veel stress.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 oktober 2012 om 10:24:
Het werkt gewoon niet goed als men niet als basis Nederlandse normen en waarden neemt, in Nederland.

Ik weiger die normen en waarden ook over te nemen, sorry... Als er een volk hypocriet en intolerant is geworden is 't NL wel, niet mijn ding :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 oktober 2012 om 10:34:
Als er een volk hypocriet en intolerant is geworden is 't NL wel

Dat valt zat mee hoor. Waarom zou je naar een land vertrekken waar je de normen en waarden niet aanstaan? Dan heb je daar toch niks te zoeken? Ik denk dat Nederland juist 1 van de tolerantste landen was/is. Maar als iedere vreemde cultuur die hier komt wonen verwacht dat alle reeds inwonenden zich gaan aanpassen, dan vraag ik me af wie er echt intolerant is.

En als je maar genoeg naar minderheden luistert en steeds minder naar autochtone bevolking dan werk je het ook in de hand dat men intoleranter gaat worden.

Maar ik zie vooral veel intolerantie bij niet autochtonen hoor.