Partyflock

Forumonderwerp · 1131141
3019x bekeken

Onderwerp is dubbel!

Zie "De wietpas..." voor eenzelfde onderwerp.

Waarschuw beheerder
Iedereen hier op PF (ofja veel dan) bestellen drugs via internet maar daar kraait geen haan naar :lol:
Hoe je het ook went of keert alles staat toch geregistreerd!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 3 mei 2012 om 16:19:
went

Ik vind 't maar moeilijk wennen ;P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 3 mei 2012 om 16:17:
maar dat gebeurt toch all the time man

dus moete we het maar accepteren?
Waarschuw beheerder
Hoe zou het zijn als je zo'n systeem niet in een coffeeeshop, maar in bv de Albert Heijn toe zou passen?
Waarschuw beheerder
+2
De AH heeft toch ook zo'n systeem, met z'n bonuskaart. Heel Nederland schreeuwt moord en brand bij de OV Chipcard, de KM-registratie, de zorg-database en de wietpas. Maar als er wat korting aan hangt, schaffen we allemaal een bonuscard aan :facepalm:
Waarschuw beheerder
"Meneer via het digiD systeem zie ik dat u dagelijks 2 gr weed rookt , dat zou betekenen dat u de hele dag stoned bent en rijden onder invloed mag niet dus u mag een test afleggen en van te voren even in een potje plassen , goedendag "

Dit soort dingen ben ik dus echt bang voor. Een ieder die ervaring heeft met het CBR (en dan niet alleen met de rijtest) moet snappen dat deze organisatie met alle liefde geld uit je perst zodra er de mogelijkheid voor bestaat. Het CBR kan, ondanks dat dit geen overheidsinstantie is, deze gegevens sowieso opvragen. Daar twijvel ik niet aan. Die wietpas daar zit gewoon iets achter. De echte achterliggende reden van deze pas word helaas niet duidelijk gemaakt.

Mocht je rijbewijs je heilig zijn dan zou ik vooral geen wietpas aanvragen. Mocht je in dit traject van het CBR terechtkomen dan kost dit je duizenden euro's, maandenlang geen rijbewijs, tientallen eigen verklareningen, keuringen en nog veel meer ongein waar je niet omheen kunt. Met cannabis achter het stuur (correctie, in je bloed) is voor het CBR een geldige reden om je geen EMA cursus te geven maar om direct over te gaan op een onderzoek om je duizenden euro's afhandig te kunnen maken.

Googlen maar eens wat rond naar gedupeerden :S

Het erge is dat dit soort dingen slechts een kleine greep zijn in wat er daadwerkelijk kan gebeuren, zoals hier al genoemd..(zorgverzekering/werkgever). Er schuilt gewoon iets achter, dit heeft niks met drugstoerisme te maken maar eerder met een begrotingstekort ofzo (en het langzaam kort en klein maken van het gedoogdbeleid op een manier waarbij de mening van de bevolking geleidelijk veranderd op een soortgelijke wijze zoals dat bij het rookverbod is gebeurd).
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bobje op donderdag 3 mei 2012 om 17:54:
De AH heeft toch ook zo'n systeem, met z'n bonuskaart. Heel Nederland schreeuwt moord en brand bij de OV Chipcard, de KM-registratie, de zorg-database en de wietpas. Maar als er wat korting aan hangt, schaffen we allemaal een bonuscard aan

Ik heb een anonieme kaart, dat kan tegenwoordig gewoon. ;) En ik vind het een sowieso een slecht systeem dat je korting beloofd, en vervolgens in de voorwaarden een of ander kut pasje hebt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nexus.. op donderdag 3 mei 2012 om 17:55:
Die wietpas daar zit gewoon iets achter.

Ik denk dat dat op dit moment nog niet aan de orde is. Wietpas gegevens worden sowieso niet landelijk opgeslagen, alleen bij de coffeeshop zelf. Het CBR kan dus niet aan die gegevens komen. Het is goed om kritisch te zijn over deze gegevens, maar je kan ook overdrijven. Het CBR controleert niet of jij een wietpas hebt. Dat kunnen ze gewoon niet.
Waarschuw beheerder
http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/10974878/Uittreksel-niet-meer-nodig-voor-wietpas.ece

kijk dit is al een stap in de goede richting!
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van actief op woensdag 2 mei 2012 om 03:24:
een GBA is dat een verklaring van goed gedrag ofzo?

:facepalm:

Waarschuw beheerder
Ja ja ik weet hier op PF mag je niks vragen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op donderdag 3 mei 2012 om 19:38:
alleen bij de coffeeshop zelf

en bij de gemeente
en word gecontroleerd door de politie en belastingdienst
feit blijft nog steeds dat als je net in de shop zit met die toeter op je lip
ome agent je even gaat controleren of jij daadwerkelijk die toeter mag roken in de shop waar je dan zit

in eindhoven hebben ze een 'overwinning' behaald
daar is geen GBA meer vereist
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
toch blijft het vreemd dat als ze dan proberen het hele verhaal goed te regelen en legaal te maken iedereen meteen begint te steigeren.
Het hele coffeeshop evrhaal zat in de donkele illegale / legale sfeer.
Nu is het gewoon duidelijk en is het ook gewoon allemaal legaal om te doen, is daar dan iets mis mee?

(ik had ook liever dat de hele rotzooi compleet verdween, 0,0 voordelen en alleen maar nadelen. Beetje als een auto met een verbruik van 1 op 2 en een maximum snelheid van 20... ook 0,0 voordeel.)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op vrijdag 4 mei 2012 om 09:46:
toch blijft het vreemd dat als ze dan proberen het hele verhaal goed te regelen en legaal te maken iedereen meteen begint te steigeren.
Het hele coffeeshop evrhaal zat in de donkele illegale / legale sfeer.
Nu is het gewoon duidelijk en is het ook gewoon allemaal legaal om te doen, is daar dan iets mis mee?

Ehm sorry? Wat wordt er dan legaal? De aanvoer blijft illegaal hoor.
Het wordt ons alleen maar moeilijker gemaakt om het nu ergens te halen.
Je kunt alleen nog in je eigen gemeente ingeschreven staan. Wat hiervan het voordeel is is mij niet duidelijk, en vind ik belachelijk! Ik bedoel ik ga ook niet altijd naar dezelfde kroeg want die ene kroeg is meer voor de speciaalbieren en de ander b.v voor de leuke muziek.

Het argument van opstelten is het moet meer beheersbaar worden en op deze manier probeert hij het in te dammen..
En waarschijnlijk denkt ie dit :Dus ja we vinden het maar niks want het is verboden (aanvoer) dus door deze maatregel is er minder illegale aanvoer nodig (omdat de auslanders niet meer mogen ) maar het is totaal van de pot gerukt in mijn ogen.

De oppositie heeft al talloze malen een andere manier opgegeven om de aanvoer te reguleren maar daar willen ze niet naar luisteren.
Want het is slecht dus ik heb gelijk.

Pfff zo dat lucht op :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Stimpy op vrijdag 4 mei 2012 om 10:25:
Wat wordt er dan legaal?

de shops zelf.
of dacht je echt dat ze netjes hun belastingaangiftes deden?
bij sommige kon je niet eens pinnen, dan werd er dus ook niks vastgelegd en konden ze alles ontlopen.

Uitspraak van Stimpy op vrijdag 4 mei 2012 om 10:25:
Want het is slecht dus ik heb gelijk.

dat is ook gewoon zo.
ze willen de aanvoer niet legaliseren omdat ze liever van de aanvoer af zijn.
iedereen die er even over nadenkt komt al snel tot de conclusie dat het gewoon nutteloze troep is. Net als sigaretten is het gewoon zooi.
alcohol is tenminste nog goed voor bepaalde ziektes e.d.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op vrijdag 4 mei 2012 om 10:30:
bij sommige kon je niet eens pinnen,

hier in de omgeving wordt dat gewoon verplicht gesteld!
dus ja de shops zullen wel netjes hun belastingaangiftes moeten doen

iedereen die er even over nadenkt komt al snel tot de conclusie dat het gewoon nutteloze troep is

dat is alcohol ook
dat is nicotine ook
dat is shopppen ook
dat is gamen ook
moet ik nog ff door gaan over wat nutteloos is en wat niet?

en dat is met THC/CBD's niet??
:lol:

hou maar op met trollen, want het is over duidelijk dat dat je bedoeling is
Uitspraak van Reng Deng Deng Kaboem op vrijdag 4 mei 2012 om 13:24:

ja voor de dorst zeker alc is fucking rotzooi
ales wel ma er zit een verschil tusen rotzooi en rotzooi

THC werk voor kanker reuma enz
dus wa wil je alcolist

beter alc verbieden dan cannabis sativa

MMMMMMMMMMMM SMOKE MMMMMMM WIET
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op vrijdag 4 mei 2012 om 14:13:
Noem dan eens 1 nuttige reden van drugs?

Geestverruiming.
Waarschuw beheerder
Lachkicks, goed voor de buikspieren
Waarschuw beheerder
iedereen die er even over nadenkt komt al snel tot de conclusie dat het gewoon nutteloze troep is. Net als sigaretten is het gewoon zooi.

[img width=550 height=450]http://www.funnymotivationalposters.info/wp-content/uploads/2010/05/Holy-Facepalm.jpg[/img]

Denken dat alcohol 'beter' is dan wiet :')

ik rook zelf geen wiet(meer) , maar vind zeker dat als anderen dat wel willen ze dat gewoon moeten kunnen doen zonder te moeten vrezen voor allerlei bureaucratische onzin.

Als je een fles drank bij de slijter haalt hoef je toch ook geen alcoholpasje te laten zien waar staat geregistreerd hoeveel drank je deze maand / dit jaar al hebt gedronken :rot: en volgens mij is het probleem omtrent alcohol in het verkeer / dagelijks leven toch wel effe een tandje hoger als dat van wiet, maarja daar verdiend de overheid genoeg centjes mee dus dat willen ze maar al te graag niet nog strenger reguleren, neeee. Maar wel willen invoeren dat als iemand een alcoholvergiftiging oploopt diegene de kosten van de ambulance/ehbo zelf betaald. Typisch gevalletje wel de lusten, niet de lasten.

oja PS, wiet helpt ook tegen bepaalde ziektes. niet dat ik dat een argument vind om iets te legaliseren, maar goed aangezien dit je argument was waarom alcohol beter was....
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 mei 2012 om 14:15:
Noem dan eens 1 nuttige reden van drugs?
Geestverruiming.

Geestverruiming
voor men zelf smoke ik voor men rust (ADHD)

lekere smaak
en nugter zn is saai
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 3 mei 2012 om 02:27:
Zolang jij ervan overtuigd bent dat thc niet schadelijk is voor je heb je niks te verliezen. Of je bent hypocriet en wil niet geasssocieerd worden met drugs/selfdestroyin' :lol:

:lol: ben je selfdestructive als je op recreatief nivo een joint rookt? klok, klepel, nu eventjes goed gebruiken...;)
Uitspraak van inactief op donderdag 3 mei 2012 om 16:17:
Ook van de drugs die je bij de aptheek haalt liggen de gegevens op straat hoor en voor verzekeringen word je ook gevraagd om in te vullen wanneer je het laatst gescheten hebt, lieg je, dan heb je ingeval van 'n geval ook pech gehad !

Mja, ik gebruik geen medicijnen, en de laatste keer dat ik wat heb moeten invullen voor de verzekering is laáááng geleden.....:s
De volgende stap die gezet gaat worden is dat die lijsten gebruikt gaan worden voor andere doeleinden, daar ben ik bang voor....dat je ongewild gezien gaat worden als iemand die iets verkeerds doet [ want dat doe je als je blowt, volgens het gros van de nederlanders ] terwijl je niks anders doet dan lekker genieten van het leven....:D
Genieten ja, ik heb een goede baan met dito salaris, geen schulden, laat mij lekker mijn daily jointje roken (Y) waarom moet ik me nou registreren...:s? de enige die er wat mee opschiet is de regulator, want je verschaft zo op vrijwillige basis allerlei onnodige gegevens....

Uitspraak van ][ kale ][ terreur bloed uit je eur ][ op vrijdag 4 mei 2012 om 16:39:
Geestverruiming

Dat heb ik nooit gesnapt, ik blow al héél lang vrijwel dagelijks, maar geestverruimend, zo heb ik dat nooit gezien....:nee:
Als je ermee kan omgaan is het gewoon een roesmiddel, die bij verkeerd gebruik vervelende bijwerkingen kan hebben/veroorzaken [ op lange termijn ]
Als je doelt op een psygose bij geestverruiming, ok, dan moet ik je gelijk geven.....:D

Heksenjacht gaat dit worden :yes: en mag jij raden wie de heks is in dit verhaaltje....:D:smoke:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 4 mei 2012 om 22:52:
ben je selfdestructive als je op recreatief nivo een joint rookt? klok, klepel, nu eventjes goed gebruiken...

Je begrijpt me verkeerd. Ik rook ook m'n jointje elke avond. Door dat buiten alles te willen blijven houden bevestig je de algemene achterlijke opvatting dat zulks ongezond is en asociaal, snap je dat niet ?! Massaal worden er antidepressiva en benzo's geslikt, geregistreerd niet te vergeten. 'n Tevreden smoker is geen onruststoker jwz, draag die visie dan ook met trots uit en laat je niet inperken door zo'n pasje.
Genieten ja, ik heb een goede baan met dito salaris, geen schulden, laat mij lekker mijn daily jointje roken waarom moet ik me nou registreren...? de enige die er wat mee opschiet is de regulator, want je verschaft zo op vrijwillige basis allerlei onnodige gegevens....

Verberg je dat stukje van je leven voor je ongetwijfeld ook goedverdienende collegae en werkgever. Ook de mensen die zich op beleids- en bestuurlijk niveau bezighouden met middelen gebruiken vanalles en nog wat. Hypocrisie brengt ons niet verder. Let maar eens op hoe de overige Europese landen gaan reageren als NL ze op hun eigen verantwoordelijkheid wijst, o.a. middels deze klote-wietpas.

Waarschuw beheerder
Dat heb ik nooit gesnapt, ik blow al héél lang vrijwel dagelijks, maar geestverruimend, zo heb ik dat nooit gezien....
Als je ermee kan omgaan is het gewoon een roesmiddel, die bij verkeerd gebruik vervelende bijwerkingen kan hebben/veroorzaken [ op lange termijn ]
Als je doelt op een psygose bij geestverruiming, ok, dan moet ik je gelijk geven.....

Ook hier geef je er blijk van weinig te snappen van thc. Je hebt slaechts 'n verhoogde kans op 'n psychose als je daarvoor aanleg hebt. Als je verder geen aanleg hebt wordt je hooguit bij verkeerd gebruik erg inactief, lusteloos en 'n vervelend stuk vreten voor je omgeving. Verdiep je eens wat meer in de essentie i.p.v. van hier 'n beetje hersenloos tekeer te gaan (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 4 mei 2012 om 23:22:
'n Tevreden smoker is geen onruststoker jwz, draag die visie dan ook met trots uit en laat je niet inperken door zo'n pasje.

Ok, zo je het nú stelt heb je een groot punt :yes: :flower: stof om de komende maanden eens goed over na te denken :yes:
Uitspraak van inactief op vrijdag 4 mei 2012 om 23:22:
erberg je dat stukje van je leven voor je ongetwijfeld ook goedverdienende collegae en werkgever.

Nee, integendeel, ik ben júist altijd heel open geweest over dit onderwerp, ik vindt dat het bespreekbaar moet zijn en blijven, in mijn ogen de normaalste zaak van de wereld, maar voor véél mensen is het iets heel ergs :o juist daarom ben ik er open over....
Dit hele wietpasgebeuren, enerzijds is er iets voor te zeggen, anderzijds verplicht men mij nu lid te worden van 1 of andere club omdat ik anders de wet moet overtreden om iets te kunnen doen wat al een kleine 30 jaar gedoogd wordt....:s
Ik heb dus eigenlijk geen keuze.... [ of wel, stoppen! ]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 4 mei 2012 om 21:08:
Wie hou je nou voor de gek?

nee echt we ziten al een week zonder met 2 jointjes op
kun je van leren da kenen de meeste gebruikers niet
en ik zeg even een 1 ding gewoon je bek verder houden wat je niet weet over iemand ken je ook niet zegen

echt sukels zijn jullie met da onzinig gelul
waardeloos gaat nergens meer over hier
wiet te kort denk iets vervangens gaan zoeken ga je deze bullshit ma schijven HAHA zielig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2012 om 01:19:
nee echt we ziten al een week zonder met 2 jointjes op
kun je van leren da kenen de meeste gebruikers niet
en ik zeg even een 1 ding gewoon je bek verder houden wat je niet weet over iemand ken je ook niet zegen

Alle verslaafde zeggen dat.
Ik kan handig een week zonder (met maar 2 jointjes) is dus al geen week ;) Je kan toch ook gewoon toegeven dat je verslaafd bent aan wiet :lol:
En ik zeg ook niet dat ik je ken maar het standaard gezever pik je er nogal snel uit dus misschien kun jij beter maar gewoon je bek houden.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2012 om 01:19:
echt sukels zijn jullie met da onzinig gelul
waardeloos gaat nergens meer over hier
wiet te kort denk iets vervangens gaan zoeken ga je deze bullshit ma schijven HAHA zielig

Door mensen zoals jij denken mensen slecht over wiet.
Waarschuw beheerder
Coffeeshops in Utrecht, Gelderland en noord-Nederland lachen zich kapot. Komende half jaar gouden handel.
Waarschuw beheerder
Nu op nl2 wel aardig programma

Coffeeshop houder kreeg bezoek van politie, ledenlijst mee om door te geven aan andere instanties

Lekker gerigistreerd staan bij de overheid
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 4 mei 2012 om 23:26:
Ook hier geef je er blijk van weinig te snappen van thc. Je hebt slaechts 'n verhoogde kans op 'n psychose als je daarvoor aanleg hebt. Als je verder geen aanleg hebt wordt je hooguit bij verkeerd gebruik erg inactief, lusteloos en 'n vervelend stuk vreten voor je omgeving. Verdiep je eens wat meer in de essentie i.p.v. van hier 'n beetje hersenloos tekeer te gaan

sommige mensen willen het niet zien, ik zeg dit, en dan vooral het eerste zinnetje al jaren mja

Waarschuw beheerder
+1
al met al weer een goede stap in de richting van onze super regering om ons kleine kikkerlandje naar de klote te helpen.
mijn stad amsterdam leeft op drugstoerisme en die komen dan ook echt alleen om een joint te roken, invoer wietpas, dag toerisme.
wat een sukkels
Waarschuw beheerder
Nou ik vind nergens overgaan wij wonen in zeeland en kunnen nu mooi niks halen .. kga niet voorlul staan bij de gemeente.. ze willen tegenwoordig alles weten van je nu ook al wat je weg rookt ?? .. dus ja helaas geen wiet meer halen # kutwietpasss.. dus als iemand iets weet hier horen we t graag !!! :D
Waarschuw beheerder
sukkels wilde gisteren een jointje halen

moet je je dus inschrijven alleen legitimatie was goed

geef ik me rijbewijs kon het dan weer niet mee :frusty:

kreeg dus niks of ik wel de formulieren alvast wilde invullen

nee laat dan ook maar dan koop ik wel ergens anders me jointje :[

Waarschuw beheerder
ik krijg ook nergens niks mee, vandaag nieuwe id aangevraagd tot die tijd ben ik blijkbaar een buitenlander, het ergste is die flikker achter de balie bij de shop weet donders goed wie ik ben.
nee maar hij moet perse die cholera id kaart zien, dit word mn moeilijkste week ooit, ik heb adhd en een joint is het enige wat mij rust geeft. (ook gewoon verslaafd maar goed liever verslaafd aan wiet dan die pillen die de dokter me geeft)

dus als iemand een alternatief heeft omg breda hoor ik het graag.
Waarschuw beheerder
pff uit principe ga ik niet meer naar de shop nu :[

trouwens ken ook een slim plan zijn geweest : de overheid wil shops dichthebben maar kan dit niet maken

verzinnen ze een achterlijke regel, niemand gaat meer naar de shop en dan sluiten er vanzelf een groot deel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 mei 2012 om 15:56:
dus als iemand een alternatief heeft omg breda hoor ik het graag.

ja, gebruik gewoon de pillen van de dokter.
die zijn er voor bedoeld.

Uitspraak van Dre@mc@tcher op dinsdag 8 mei 2012 om 18:18:
trouwens ken ook een slim plan zijn geweest

als dat zo is is het extreem goed gelukt!
eergisteren hebben ze opruiming gehouden in maastricht, groot deel straatdealers is opgepakt en de meeste shops zijn nog altijd dicht
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zonde van al die inkomsten voor de schatkist ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op dinsdag 8 mei 2012 om 21:55:
ja, gebruik gewoon de pillen van de dokter.
die zijn er voor bedoeld.

Daar zitten meer bijwerkingen aan als je denkt. Jointje deed mij ook meer als die verdomde ritalin/concerta waar je de halve nacht van wakker ligt.
Waarschuw beheerder
Ik rook voornamelijk in de avond omdat ik gewoon fulltime werk, maar ik slaap er héérlijk op inderdaad....
Overigens zie ik dit hele pasgebeuren als een positief ding, bij nader inzien.....ik zie mijn toekomst, sort of.....ik heb dus nog 7 maanden om van die troep af te komen (Y) want troep, dat is het..;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [B.O.T]Deluuusiion op dinsdag 8 mei 2012 om 22:04:
Daar zitten meer bijwerkingen aan als je denkt.

Hoor wel vaker dat dat rotzooi is.

Maar dat vind ik van de meeste pillen, wat niet per se hoeft doe je gewoon niet.
Als je in de avond hoofdpijn hebt ga je gewoon naar bed, dan is het de dag erna over.

Uitspraak van DanM op dinsdag 8 mei 2012 om 22:03:
Zonde van al die inkomsten voor de schatkist ;p

zoveel kwam er hiervan niet binnen geloof ik.
alcohol en sigaretten wel, daarom gaan die ook nooit weg...