Partyflock

Forumonderwerp · 1131141
3010x bekeken

Onderwerp is dubbel!

Zie "De wietpas..." voor eenzelfde onderwerp.
Waarschuw beheerder
Klopt het nu dat ik voor 3 a 4 jointjes die ik rook per jaar ( als er gelegenheid voor is en de kinderen een nachtje weg zijn ) mij moet registreeren om 1 zo'n ding de halen ??? zal toch niet waar zijn!

of kun je op je legitimatie ook halen ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van melow op dinsdag 1 mei 2012 om 21:30:
Klopt het nu dat ik voor 3 a 4 jointjes die ik rook per jaar ( als er gelegenheid voor is en de kinderen een nachtje weg zijn ) mij moet registreeren om 1 zo'n ding de halen ???

Dat klopt ja.

Legitimatie krijg je ook nog geen wietpas mee. Je moet ook bewijzen dat je in Nederland woont met een GBA uittreksel. (kost ongeveer 9 euro, wisselt per gemeente).
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2012 om 18:40:
net naar de shop geweest wetende dat ik nog geen pas heb en mn id kaart kwijt, maar nee hoor krijg niks.

Hier geen enkel probleem, en het lijkt mij best logisch dat men vaste klanten inlicht over het verkrijgen van een eventuele pas....sofar nog niks gehoord, en ik heb net toevallig mijn twee-grammetje gehaald.....
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 1 mei 2012 om 15:15:
"Ik heb niks te verbergen" :')

Daar gaat het hier helemaal niet om....ik heb ook niks te verbergen, maar vindt het van de zotte dat ik voor mijn recreatieve gebruik van iets wat al jarenlang gedoogd is mijzelf inene moet registreren....
Pasjes ben ik zo kwijt, doe mij dan maar een tatoo op mijn arm met het registratienummer, get my point?! :o
Wat ik doe met mijn geld is mijn probleem, en misschien heb ik mijn rokertje wel nodig vanwege medische gronden....:x
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van DanM op dinsdag 1 mei 2012 om 23:11:
ik heb ook niks te verbergen, maar vindt het van de zotte dat ik voor mijn recreatieve gebruik van iets wat al jarenlang gedoogd is mijzelf inene moet registreren....

Dan heb je toch wel iets te verbergen? Niet iedereen hoeft te weten dat je wiet gebruikt. Gaat niemand ene fuck aan of wel dan?

Pasjes ben ik zo kwijt, doe mij dan maar een tatoo op mijn arm met het registratienummer, get my point?!

Het is geen letterlijk pasje. Je GBA uittreksel wordt in een map bewaard bij de coffeeshop. Als je naar binnen wilt moet je je ID laten zien, waarna ze checken of je in de map staat. Zo niet, dan kom je niet binnen. Het is dus eerder wietregistratie dan een wietpas.

Wat ik doe met mijn geld is mijn probleem

Precies. Maar het is zo frappant dat bij dit onderwerp opeens iedereen zegt: gaat niemand wat aan, maar bij het EPD roept iedereen: ik heb niks te verbergen. Dit is privacyschending op zijn best, en pas wanneer het de smokers raakt snappen ze opeens hoe schandalig al deze registratieplichten zijn. Wietpas, vingerafdruk, EPD, RFID, OV Chip, we zouden al die shit helemaal niet moeten accepteren. 'Ik heb niks te verbergen' is een schandalig slecht argument om privacy te schenden, hopelijk dringt dat nu weer tot een paar mensen door.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 1 mei 2012 om 23:34:
Precies. Maar het is zo frappant dat bij dit onderwerp opeens iedereen zegt: gaat niemand wat aan, maar bij het EPD roept iedereen: ik heb niks te verbergen. Dit is privacyschending op zijn best, en pas wanneer het de smokers raakt snappen ze opeens hoe schandalig al deze registratieplichten zijn. Wietpas, vingerafdruk, EPD, RFID, OV Chip, we zouden al die shit helemaal niet moeten accepteren. 'Ik heb niks te verbergen' is een schandalig slecht argument om privacy te schenden, hopelijk dringt dat nu weer tot een paar mensen door.

Er is een groot verschil tussen patientendossier en officiele registratie tot drugsgebruiker; van medische gegevens is vastgelegd dat niemand het zomaar in kan zien, bij de wietpas weet niemand wat er in de toekomst eigenlijk gaat gebeuren met die gegevens. Dat zal enkel de ervaring ons leren. Wat gebeurt er bv als er een inval is in een shop en ze nemen de gegevens mee? Komt er een algemene database (zal wel moeten, hoe kun je anders het 1 shop PP naleven), hoe word er omgesprongen met die gegevens, wie krijgt er per definitie inzage? En buiten dat, hoe je het ook went of keert, een coffeeshophouder is een crimineel, aangezien hij zijn inkopen illegaal doet. Omdat de inkoop in de illegaliteit is gedrukt, heb je vaak toch te maken met louche figuren, figuren aan wie ik mijn gegevens niet kwijt wil.

Nee er zijn echt veel te veel haken en ogen aan dit beleid.

Waarschuw beheerder
Dan heb je toch wel iets te verbergen?

Lul toch niet zo. Nog even en de geïnvolveerde partijen hebben het vermaledijde wetsvoorstel getorpedeerd middels 'n proefproces. Dit gaat er niet komen, het verhoogt de bijbehorende criminaliteit en levert economisch niks op. Als we dan toch al moeten dokken voor EU, dan moet die EU dit probleem maar oplossen, NL gidsland jwz !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 mei 2012 om 00:11:
Nee er zijn echt veel te veel haken en ogen aan dit beleid.

mee eens, eerst een goed werkend systeem met duidelijke regels in werking stellen. Over wat er wel en niet gebruikt mag worden door de instanties. Pas dan kun je pas echt goed kiezen. For now...boycot boycot!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M030 op woensdag 2 mei 2012 om 02:12:
ik pas!

Mi2 :lol:

Waarschuw beheerder

Mensen zien alleen maar wat ze willen zien.

Ze denken is voor veiligheid en al die bullshit.
Maar stiekem is het gewoon alleen maar voor massa controle (Y)

Ben blij dat ik gewoon een goeie dealert heb dus ik heb nergens last van :D

Alleen wel jammer dat je niet meer gezellig in de shop kunt gaan zitten.

Zo een GBA is dat een verklaring van goed gedrag ofzo? Dat kost hier al 30 euro :lol:
Uitspraak van actief op woensdag 2 mei 2012 om 03:24:
Mensen zien alleen maar wat ze willen zien.

Ze denken is voor veiligheid en al die bullshit.
Maar stiekem is het gewoon alleen maar voor massa controle

inderdaat mensen leven in een inlusie

en wa ze doen is zeker nie goed wa gaat hun da aan wa iemand mee zn leven doet

fuck de maatschapij en politieke lijers
ik heb geen pas ga m nie halen ma blijf smoke kijk wel hoe ik het aan ga paken zit ondertusen 3 dagen zonder begin wa trek te krijgen
dus denk dak zo ff ga kijken of iets ma dit ga nie goed komen zo mee ales
raare mensen tegewoordig

LETS START A RIOT THE IDIOTOS MUST PAY FUCKING SLAVES OF SOCIETY
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 1 mei 2012 om 18:53:
Omdat debiele beslissingen nemen nog niet betekent dat je iemand niet meer vertrouwt. Een motie van wantrouwen dien je in als iemand gelogen heeft, feiten heeft achter gehouden etc. Je hebt letterlijk geen vertrouwen meer in de dingen die iemand zegt. De wietpas vind ik een bezopen idee, maar dat is een mening. Dat je het niet met Opstelten eens bent betekent nog niet dat je hem uit de kamer kan kicken. Hoe goed dat ook zou zijn voor Nederland.

:facepalm:

heb je wel eens een debat met opstelten gezien mbt drugs en de wietpas?

vol leugens en halve waarheden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 2 mei 2012 om 03:24:
Zo een GBA is dat een verklaring van goed gedrag ofzo?

Nee is een lijst met alle adressen waar je ingeschreven bent geweest in je leven.
Waarschuw beheerder
donateur
een van de betere initiatieven!

en het heeft ook direct een uitstekend effect, alle shops in maastricht zijn dicht :D :cheer:
Hopen dan dat het ook zo blijft, weer een probleem minder.

minder toeristen, minder wegpiraten en minder ongelukken.

iedereen klaag maar, nu proberen ze het eens op een goede manier legaal te maken gaat iedereen alsnog huilen.
de criminaliteit eromheen gaat nou ook weg, alleen maar voordelen dus.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van [B.O.T] NLrobiin op woensdag 2 mei 2012 om 14:08:
:roflol:

dodental van de sluipweg naar belgie waar ook het bedrijf ligt waar ik werk staat nu dit jaar op 16. allemaal in de nacht gebeurd en bij de meeste drugs in het spel.

Waarschuw beheerder
bah bah kut wietpas echt schandalig kome probleme van weet ik zekker
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vette onzin die pas..
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op woensdag 2 mei 2012 om 14:02:
een van de betere initiatieven!

en het heeft ook direct een uitstekend effect, alle shops in maastricht zijn dicht
Hopen dan dat het ook zo blijft, weer een probleem minder.

minder toeristen, minder wegpiraten en minder ongelukken.

iedereen klaag maar, nu proberen ze het eens op een goede manier legaal te maken gaat iedereen alsnog huilen.

wa een kwats zak zeg jij weet it nie echt nie wtf wa zech je man
Waarschuw beheerder
alle shops in maastricht zijn dicht

Dat lijkt me niet. Zijn ook Nederlanders die wiet gebruiken in Maastricht hoor :')

minder toeristen

En dat is een voordeel omdat? Levert alleen maar geld op al die Belgen en Fransen.

nu proberen ze het eens op een goede manier legaal te maken gaat iedereen alsnog huilen.

Dit is niet legaliseren, legaliseren is wietplantages een keurmerk geven en coffeeshops verplichten alleen bij gecontroleerde plantages in te kopen. Dan wordt het legaal en dan pak je serieus een crimineel netwerk aan. Dit is gebruikertje pesten en heeft 0,0 positief effect op criminaliteit. Sterker nog, heel veel gebruikers gaan nu bij dealers wiet bestellen, dus eigenlijk neemt de criminaliteit toe :frusty:

Hoezo dan? Wiet telen is nog steeds verboden en de 'wietnetwerken' vieren juist groot feest, dealers gaan nu weer aan wiet verdienen waar dat ze eigenlijk uit handen was genomen door het gedoogbeleid.
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op woensdag 2 mei 2012 om 14:25:
Of leer nederlands typen, of stopt met blowen.

niet te lezen dit...

je bent net zo slim als een bort spagetie
ik typ hoe ik praat en niemand heeft er problemen mee lijkt me sterk da jij t nie ken lezen
ik heb gewoon gelijk jij nie daarom he
loser maatschapij sukeltje
Waarschuw beheerder
goed voor de omzet van de zwarte makrt voor weet telers (Y)
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op woensdag 2 mei 2012 om 14:34:
had het te druk met blowen en andere shit snuiven...

das nie goed jonge slechte school jij
ben ik blij da ik tog wa beter heb gedaan daar

mee andere woorde wa je nie weet kun je nie oordelen jonge
Uitspraak van Denskie ® :cheer: op woensdag 2 mei 2012 om 14:41:
ik ben tegen drugs als je daar op doelt?

echt niet te ontcijferen man..

ik ben tege jou en nee man doel ik nie op bij jou is niks te fiksen he

pak een ontsijver boek meschien kom je er achter

junkie gebrabel denk nie man
en me engels is erg goed
ma wa weet jij je kent me nie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Welles nietes?

Yk heb gelyk mang!!
Waarschuw beheerder
die buitenlanders blijven toch wel komen hoor ook als de shops voor hun dichtblijven

want

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah de kwaliteit ligt hier in NL nu eenmaal stukken hoger en de straffen als ze dan eventueel gepakt worden zijn een stuk lager dan bv in frankrijk

mja Onno hoes heeft stront in zn ogen en oren, heeft dit koste wat kost gehandhaaft zodat ie dadelijk carriere kan maken in Den hAag hij wil gewoon laten zien dat ie de regeltjes van baasje opstelten kan opvolgen ook al ziet iedere mongool dat dit niet gaat werken
Uitspraak van Reng Deng Deng Kaboem op woensdag 2 mei 2012 om 15:34:
mja Onno hoes heeft stront in zn ogen en oren, heeft dit koste wat kost gehandhaaft zodat ie dadelijk carriere kan maken in Den hAag hij wil gewoon laten zien dat ie de regeltjes van baasje opstelten kan opvolgen ook al ziet iedere mongool dat dit niet gaat werken

haha ja man

zakenvulers da het zn
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dan heb je toch wel iets te verbergen? Niet iedereen hoeft te weten dat je wiet gebruikt. Gaat niemand ene fuck aan of wel dan?

Nee, het gaat mij niet om het idee dat iemand weet dat ik een jointje rook....dat zal me aan me reet roesten.....heb me nooit wat van anderen aangetrokken, maar zodra ik me moet gaan registreren gaan we een stap verder, want wie verzekerd mij dat die gegevens niet bij de verkeerden terechtkomen [ zorgverzekeraar/werkgever ].
Nu is dat echt het enige wat mij tegenhoudt die pas te halen in 2013.
we zouden al die shit helemaal niet moeten accepteren.

Precies, maar een paar idioten ergens in DenHaag zullen wél bepalen wat er gaat gebeuren, simple is that....
Hier in Haarlem is het laatste woord nog niet gesproken :nee:

Overigens denk ik dat de argumenten die breed uitgemeten worden in de media, niet álle argumenten zijn om dit systeem in te voeren....maar dat is een andere discussie...:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ][ kale ][ terreur bloed uit je eur ][ op woensdag 2 mei 2012 om 16:18:
zakenvulers da het zn

Zakkenvuller bedoel je, pipo....wat denk je dat een shophouder is? die komt niet met 2000 bruto thuis hoor....;p over zakkenvullers gesproken...:p als ik alleen al naar mijn eigen verbruik kijk, en dan kijk naar mensen in mijn directe omgeving, en dan in de shop kijk en het altijd druk is.....shophouder is loaded.....:D:blinky:
Waarschuw beheerder
En oeps, daar heb je 1 van de andere argumenten....;p Regulate!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 2 mei 2012 om 12:38:
Nee is een lijst met alle adressen waar je ingeschreven bent geweest in je leven.

Hoeft niet per se,je kunt verschillende aanvragen. Op het standaarduittreksel staat alleen je huidige woonadres en geen geschiedenis (op geboorteplaats na dan)
Zou helemaal mooi zijn, als bv je voltallige woongeschiedenis+info over wie je huisgenoten zijn opgeslagen ligt in een coffeeshop 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van B*R*E*N op donderdag 3 mei 2012 om 00:38:
huisgenoten

stonden er bij mij niet op. Hoe dan ook, coffeeshop gaat het geen reet aan waar ik woon. Nederlands ID zou genoeg moeten zijn. Daar houdt je toeristen toch ook al mee buiten de deur? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op donderdag 3 mei 2012 om 01:25:
Nederlands ID zou genoeg moeten zijn. Daar houdt je toeristen toch ook al mee buiten de deur?

Ben je zo onnozel of lijkt dat maar zo :facepalm: Herinner jij je nog de PVV, die zat hier nl achter ;) En dat vuile Regentenfossiel op Justitie was het daar stiekem volledig mee eens. Wat nou post-Wilderiaanse periode ?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op woensdag 2 mei 2012 om 23:42:
maar zodra ik me moet gaan registreren gaan we een stap verder, want wie verzekerd mij dat die gegevens niet bij de verkeerden terechtkomen [ zorgverzekeraar/werkgever ].
Nu is dat echt het enige wat mij tegenhoudt die pas te halen in 2013.

Heb je last van paranoia ofzo, onder de mensen die jij wantrouwt zitten er heel wat die 's avonds iets meer dan tabac in de hens zetten ;) Lul toch niet zo moeilijk man (N)
Zolang jij ervan overtuigd bent dat thc niet schadelijk is voor je heb je niks te verliezen. Of je bent hypocriet en wil niet geasssocieerd worden met drugs/selfdestroyin' :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Vraag me af of het ooit door gaat dringen bij mensen, want iedereen gaat gewoon een nieuw paspoort halen hoor.

Zo moet ik dus eind dit jaar mijn paspoort laten verlengen. Ik wil eigenlijk niet dat ze mijn vingerafdruk hebben maar de vraag is wat doe je er tegen?

Of je laat je pas niet verlengen of wel. Of je saborteerd je vingerafdruk :lol:
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van inactief op donderdag 3 mei 2012 om 02:27:
Zolang jij ervan overtuigd bent dat thc niet schadelijk is voor je heb je niks te verliezen. Of je bent hypocriet en wil niet geasssocieerd worden met drugs/selfdestroyin'

:lol:

de pik van rutte en opstelten zit diep in je reet ofniet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op donderdag 3 mei 2012 om 14:51:
Ik wil eigenlijk niet dat ze mijn vingerafdruk hebben maar de vraag is wat doe je er tegen?

Ik had hetzelfde probleem. Maar ik kon niet werken zonder geldig paspoort, dus dan houdt het snel op...