Partyflock

Forumonderwerp · 1130897

:cheer: Kunnen we over van een conservatief middenkabinet (bruin) over naar een progressief middenkabinet (paars) en eindelijk de noodzakelijke economische hervormingen gaan doorvoeren. De verzorgingsstaat in huidige vorm is immers onhoudbaar gebleken...

Het beraad in het Catshuis is mislukt. Het is de drie partijen niet gelukt om met gemeenschappelijke plannen te komen.

Dat heeft premier Mark Rutte zaterdag in een persconferentie laten weten. Volgens hem schrok de PVV op het laatste moment terug. "Het ontbrak de partij aan politieke wil", aldus Rutte. "We dachten een akkoord te hebben."

"We waren helemaal klaar. We moesten nog twee knopen doorhakken, en dat hebben we gisteravond gedaan."

Extra vergadering

Rutte heeft extra vergadering van de ministerraad voor maandag aangekondigd om zich op de situatie te beraden. Hij noemt verkiezingen een voor de hand liggend scenario. Hij wil nu afspraken maken met Kamer om noodzakelijke maatregelen te treffen.

De premier heeft de koningin telefonisch op de hoogte gesteld van de situatie.

Verhagen

Ook vicepremier Maxime Verhagen legt de schuld van het mislukken van het Catshuisberaad beide bij PVV-leider Geert Wilders. "De hoop op een akkoord is volgens hem door Wilders ''de grond in geboord''. De PVV-leider laat daarmee ''16 miljoen Nederlanders in de steek'', aldus Verhagen.

CPB

Vrijdag ontvingen de onderhandelaars van VVD, CDA en PVV berekeningen van het Centraal Planbureau over de gevolgen van de bezuinigingsmaatregelen voor onder meer koopkracht en werkgelegenheid.

Zaterdagmiddag rond 1 uur zetten ze hun gesprek voort, maar na ongeveer een uur verliet Wilders het beraad. De andere onderhandelaars bleven in het Catshuis achter.

'Verrassend'

Een ingewijde noemt de gang van zaken ''verrassend''. Volgens hem vielen de CPB-berekeningen ''erg mee'' en waren de koopkrachteffecten beperkt. En voor zover er uitschieters waren voor bepaalde koopkrachtgroepen, zouden die goed te repareren zijn geweest. Het zou gaan om een koopkrachtverlies van 1procent voor de lagere inkomens.

Hoe het nu verder moet is onduidelijk. Nederland moet in 2013 het begrotingstekort onder de EU-limiet van 3 procent te brengen.

Debat

Volgens PvdA-leider Diederik Samsom heeft fractiegenoot Ronald Plasterk een debat aangevraagd over de kwestie. Samsom onderschrijft voor de camera's van de NOS het idee van Roemer: "Zeven weken zitten onderhandelen achter een hek met nul resultaat. Dat betekent maar een ding: verkiezingen." Die zouden volgens hem in september of oktober kunnen plaatsvinden.

laatste aanpassing door een beheerder
Was eff weinig online geweest Italia :floweR:

Uitspraak van rOxXy :[ op zaterdag 5 mei 2012 om 02:15:
Nee, niet echt...
Man doodgegaan, baan kwijtgeraakt en alle daarna komende banen ook telkens weer door de crisis.
Tussen banen door uitkering gehad (wel kort) maar ja, dan kon je ook eind van de maand nog bij gaan leggen met je spaargeld. Nee, geen geluk gehad..

In je uppie is het ook inderdaad moeilijk om het te redden. Dat is helaas wel de realiteit van tegenwoordig.

Jij denkt dat minder vlees eten een oplossing is?
Vind ik echt te grappig..

Het kan op een gezin 20 euro per week schelen. Het was maar een tip :flower:

We hebben geen JSF nodig

Uitiendelijk wel. want de F16's zijn duur in het gebruik. En versleten. uitiendelijk ben je goedkoper uit als je JSF's heb. Maar ze hoeven er nu niet zo veel aan te schaffen. Maar niks aan schaffen is uitiendelijk toch duurder.

er kan best wat minder naar ontwikkelingshulp toe, we hoeven niet perse nog een missie in Afganistan te doen, ik vind de landelijke tv-omroepen zwaar overbodig en nutteloos.. De belasting voor podiumkunsten gaat ineens weer omlaag, terwijl daar geld vandaan gehaald kan worden.. het is iets wat men niet perse nodig heeft en wat geen direct gevolg heeft op de portomonnee van de 'gewone' Nederlander..

Daarmee ben ik het wel eens :jaja:

Nou ik ben wel tegen geld weggeven als het in eigen land niet goed gaat, maar wat je hier neer zet slaat natuurlijk helemaal nergens op... In landen als Afrika heb je met zulke extreme weersomstandigheden te maken, je kan dat absoluut niet vergelijken met Europa of Azië..
En ja, het weer beïnvloed veel dingen...

Het klimaat in europa is veel extremer dan in Afrika. idem dito voor azie. Stel maar voor dat je hier geen verwarming zou hebben in de winter, maanden lang koud. Dat pusht mensen om samen twe werken en gestructureerd te zijn, anders overleef je het niet. Door deze natuurelijke selectie zijn volkeren die in koudere gebieden voor komen in de regel meer gestructureerd en hebben ze nu ook meer welvaart. Het is een erfenis van de klimatologische omstandigheden die de aard van bevolkingsgroepen beinvloed.
Europa is op alle vlakken qua weer veel extremer dan Afrika. Waarom denk je dat bijvoobeeld grote germaanse en keltische tempels van rond Christus haast niet meer te vinden zijn? Allemaal afgebroken door erosie. Stonehence is 1 van de weinige uitzonderingen. Bij het zwarte woud hebben ze onlangs (de restanten van) een gigantisch tempelcomplex gevonden.
Ook lekker makkelijk lullen... moet je wel eerst eens eindelijk een vast contract krijgen. Ik huur ook en zou best willen kopen, maar ik raak door recessie, crisis en dat allemaal steeds mijn baan kwijt..
Laatste erbij gekomen is in tijden van crisis als eerste er weer uit.
In september loopt wederom mijn contract af. Ik heb dit keer goede hoop op een vast contract, maar met de komende bezuinigingen in het zicht slaat de angst alweer toe...

Een intentieverklaring van je werkgever is al genoeg om een hypotheek te krijgen. zo heb ik dat jaren geleden ook gedaan. En zo doen mensen in mijn omgeving het nu ook.
en werkgevers hoeven niet bang te zijn om zo'n ding te ondertekenen. want het is niet bindend voor hun. Het is eigenlijk een wassen neus. Maar als hypotheekvertrekkers dat willen ben je daarvan afhankelijk.
Uitspraak van Roel63 op dinsdag 15 mei 2012 om 06:48:
Natuurlijk zijn bezuinigingen nodig, maar ik voorzie nu wel weer een politieke ommezwaai in september.

In welke richting?
Ik vind het nog moeilijk om te zeggen. Steeds meer mensen hebben nu zoiets van "zie je we"dat het fout gaat" wat betreft de Euro en europa, en dat kan voor de lefties Wilders en de SP positief uit pakken.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 mei 2012 om 22:13:
Ja prima. Ik ben blij dat ik een steentje kan bijdragen We hebben 60 jaar lang allemaal geprofiteerd van de continue welvaartsgroei in dit land, nu is het helaas even tijd om een stapje terug te doen.

Pff alleen de gewone werkende man/vrouw is de lul.
Ik kan wel een andere manier verzinnen om te bezuinigen hoor. Banken meer belasten, hele hoge inkomens meer belasten, minder topinkomens in de zorg zodat de zorg goedkoper kan worden voor iedereen en dat men weer bezig is waar men ooit voor de zorg in is gegaan, namelijk zieke mensen beter maken. En nee, dan bedoel ik niet korten op de dames en heren die onderaan de zorgladder het zwaarste werk verrichten. Ik bedoel de managers, de directeuren.
Daar haal je geld vandaan...
Jij mag er blij mee zijn, ik ben al 3 dagen aan het janken van al deze berichten. Ik heb nog altijd geen rijbewijs/auto, zit nog met het behang van de vorige bewoners, mijn schutting staat op instorten en heb momenteel geen geld voor boodschappen en jij gaat mij dan zeggen dat ik blij moet wezen? En nee, ik heb geen Ipad, ga geen 3x per jaar op vakantie, heb geen ultra moderne televisie, dolby surround systeem en superdeluxe amerikaanse koelkast, zwaar eiken meubelen of een superdure boxspring.
Ik heb het redelijk goed, maar geen overbodige luxe hoor.. Gewoon net aan, het kan allemaal nog net zo.
Paar dingen zijn aan vervanging toe maar ja, dat zit er nu al helemaal niet meer in.

Uitspraak van Thijs-BK op dinsdag 15 mei 2012 om 13:02:
In je uppie is het ook inderdaad moeilijk om het te redden. Dat is helaas wel de realiteit van tegenwoordig.

Dat is het. Krijg van geen enkele kant een beetje terug of een beetje veerkracht mee.

Het kan op een gezin 20 euro per week schelen. Het was maar een tip

Ja dank je wel. Maar ik heb geen gezin... dus in mijn geval zal het waarschijnlijk geen ene bal opleveren. Overigens eet ik al soms vleesvervangers, zoals feta kaas of andere kaas.
Maar ja, kaas is ook duur.

Uitiendelijk wel. want de F16's zijn duur in het gebruik. En versleten. uitiendelijk ben je goedkoper uit als je JSF's heb. Maar ze hoeven er nu niet zo veel aan te schaffen. Maar niks aan schaffen is uitiendelijk toch duurder.

Tsja, ik hou niet van oorlogje spelen dus in mijn ogen totaal onnodig speelgoed.
Dat dit geen realistische gedachte is, dat weet ik...

Het klimaat in europa is veel extremer dan in Afrika. idem dito voor azie

Ja oke, als je het zo stelt...
Maar goed, tis laat. Heb geen zin om me in alles wat je schrijft te verdiepen.

Een intentieverklaring van je werkgever is al genoeg om een hypotheek te krijgen. zo heb ik dat jaren geleden ook gedaan. En zo doen mensen in mijn omgeving het nu ook.

Ja oke.. maar dan?
Ik ben vrouw en een echte vrouw, wat wil zeggen dat ik geen verstand heb van alles wat technisch is.
Hoe moet ik klussen in huis doen die moeten gebeuren bij een eigen woning? Dan moet ik voor elk wissewasje een professionel of iemand laten komen... Wat dat aangaat is huren veel beter voor mij, ik bel de woningbouw en die komen mij uit de shit helpen... :P
dus dat.

Ik snap je goede intenties hoor, maar er zijn met mij vele mensen die heel erg verdrietig worden van alle berichten over bezuinigingen, gewoon omdat deze mensen net als ik al zo ontzettend eenvoudig leven, als het nog minder wordt, dan komt het wel in de buurt van pure armoede....