Partyflock

Forumonderwerp · 1130897

:cheer: Kunnen we over van een conservatief middenkabinet (bruin) over naar een progressief middenkabinet (paars) en eindelijk de noodzakelijke economische hervormingen gaan doorvoeren. De verzorgingsstaat in huidige vorm is immers onhoudbaar gebleken...

Het beraad in het Catshuis is mislukt. Het is de drie partijen niet gelukt om met gemeenschappelijke plannen te komen.

Dat heeft premier Mark Rutte zaterdag in een persconferentie laten weten. Volgens hem schrok de PVV op het laatste moment terug. "Het ontbrak de partij aan politieke wil", aldus Rutte. "We dachten een akkoord te hebben."

"We waren helemaal klaar. We moesten nog twee knopen doorhakken, en dat hebben we gisteravond gedaan."

Extra vergadering

Rutte heeft extra vergadering van de ministerraad voor maandag aangekondigd om zich op de situatie te beraden. Hij noemt verkiezingen een voor de hand liggend scenario. Hij wil nu afspraken maken met Kamer om noodzakelijke maatregelen te treffen.

De premier heeft de koningin telefonisch op de hoogte gesteld van de situatie.

Verhagen

Ook vicepremier Maxime Verhagen legt de schuld van het mislukken van het Catshuisberaad beide bij PVV-leider Geert Wilders. "De hoop op een akkoord is volgens hem door Wilders ''de grond in geboord''. De PVV-leider laat daarmee ''16 miljoen Nederlanders in de steek'', aldus Verhagen.

CPB

Vrijdag ontvingen de onderhandelaars van VVD, CDA en PVV berekeningen van het Centraal Planbureau over de gevolgen van de bezuinigingsmaatregelen voor onder meer koopkracht en werkgelegenheid.

Zaterdagmiddag rond 1 uur zetten ze hun gesprek voort, maar na ongeveer een uur verliet Wilders het beraad. De andere onderhandelaars bleven in het Catshuis achter.

'Verrassend'

Een ingewijde noemt de gang van zaken ''verrassend''. Volgens hem vielen de CPB-berekeningen ''erg mee'' en waren de koopkrachteffecten beperkt. En voor zover er uitschieters waren voor bepaalde koopkrachtgroepen, zouden die goed te repareren zijn geweest. Het zou gaan om een koopkrachtverlies van 1procent voor de lagere inkomens.

Hoe het nu verder moet is onduidelijk. Nederland moet in 2013 het begrotingstekort onder de EU-limiet van 3 procent te brengen.

Debat

Volgens PvdA-leider Diederik Samsom heeft fractiegenoot Ronald Plasterk een debat aangevraagd over de kwestie. Samsom onderschrijft voor de camera's van de NOS het idee van Roemer: "Zeven weken zitten onderhandelen achter een hek met nul resultaat. Dat betekent maar een ding: verkiezingen." Die zouden volgens hem in september of oktober kunnen plaatsvinden.

laatste aanpassing door een beheerder
ik vind gewoon dat het niet mislukt is!

Vertrouwen op het PVDA w00t !
Geef nog liever een junkie 50 euro dan dat ik 1 cent geef voor die Samson !
Kijk naar boven volgens de SGP, daar ligt de oplossing!

:)
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 23 april 2012 om 16:59:
Mensen die niet stemmen hebben wat mij betreft ook geen enkel recht van spreken over politieke issues. Als je te belazerd bent even 5 minuten naar het stembureau te lopen moet je echt je mond houden.

Ik vind dat mensen die veel spreken over politieke issues maar niet naar het stembureau gaan meer recht van spreken hebben dan mensen die denken dat ze met eens in de zoveel tijd een vakje inkleuren ook wel weer voldaan hebben aan hun burgerlijke plicht... O:)
Correctie: Eigenlijk hebben mensen die stemmen geen recht meer van spreken aangezien ze eigenlijk hun stem zojuist hebben weggegeven...
laatste aanpassing

Uitspraak van M. :') op zondag 22 april 2012 om 15:08:
Het is ook blauwbeer

is peter back in town?
Uitspraak van actief op woensdag 25 april 2012 om 09:09:
is peter back in town?

"Veel plezier met mensen nog allemaal shit aannaaien vandaag" :')
Leuk, Catshuisberaad 'mislukt' maar toch effe snel die bezuinigingen erdoor drukken.
Ik begrijp niks meer van politiek hoor..

Vorige keer Wilders gestemd, ga ik dit keer niet weer doen. Maakt ook geen ene klote waar...
Misschien SP maar eens proberen...

Eigenlijk geen idee meer waar ik nou op moet stemmen. Blijft allemaal 1 pot nat.
De gewone burger met het lage en midden inkomen is weer de lul met de bezuigingen. Wilders zou 'Henk&Ingrid' niet in de kou laten staan.. Wel dus..
Alleen is deze 'Ingrid' alleenstaand, werk me eigen de pestpokke maar ik hou geen ene moer over per maand. Kom elke maand tekort. Zit nog met het behang van de vorige bewoners op de muur, me rijbewijs kan ik ook wel vergeten want al zou ik daarvoor geld hebben, dan kan ik nog steeds geen auto rijden.

Wordt helemaal depri van deze grafteringhoerezooi...
Uitspraak van rOxXy :[ op donderdag 26 april 2012 om 23:16:
Leuk, Catshuisberaad 'mislukt' maar toch effe snel die bezuinigingen erdoor drukken.

Bezuinigen moet. Daar is je eigen geldtekort meteen mooi een voorbeeld van.
Uitspraak van d'un tableau historique op vrijdag 27 april 2012 om 00:00:
Bezuinigen moet. Daar is je eigen geldtekort meteen mooi een voorbeeld van

Nu ik geld tekort kom, ga ik dat niet bij een ander vandaan plukken, zoals de overheid doet.
Nee, ik ga kijken op welke posten ik kan besparen.

Zo zou de overheid het ook moeten doen. Zij zijn degenen die teveel geld uitgeven en daardoor de staatskas niet op orde krijgen. Dus moeten zij ervoor zorgen dat ze zelf minder geld uitgeven.
En snij dan eerst eens in de eigen portomonnee... maar nee, die graaiers behouden hun eigen salaris. De salarissen van het werkende volk worden al tijden bevroren, maar zij hebben de afgelopen jaren loonsverhoging na loonsverhoging gekregen.
Ga toch weg man, met je 'bezuinigen moet'.... Niet op deze manier.
De belasting verhogen is gewoon korten op voedsel wat mensen kunnen halen! Spullen die kapot gaan en die men nodig heeft... Het is gewoon een grof schandaal hoe het gaat... als je dat niet in ziet, spoor je niet.

En mijn geldtekort komt omdat we al jaren geplukt worden door de overheid, die de crisis zelf in stand houd zodat ze lekker weer nog meer geld kunnen graaien en uiteindelijk met volle zakken het zinkende schip kunnen verlaten om daarna doodleuk in Brussel te gaan werken en nog meer te kunnen graaien...

_O_ d66, GL, Cu _O_
Uitspraak van TYHARO op woensdag 25 april 2012 om 02:31:
Correctie: Eigenlijk hebben mensen die stemmen geen recht meer van spreken aangezien ze eigenlijk hun stem zojuist hebben weggegeven...

Dit gaat dan over Amerika, maar het past ook heel goed bij Nederland ;)
Uitspraak van rOxXy :[ op vrijdag 27 april 2012 om 00:22:
De belasting verhogen is gewoon korten op voedsel wat mensen kunnen halen!

Voedsel zit in een andere btw categorie hoor, wees niet bang dat wordt niet duurder. Maar de rest vd luxe artikelen wel. Geen probleem lijkt mij.
Ipv van een 43 inch flatscreen moeten we nu een 38 inch kopen.
Uitspraak van Van H tot Z op vrijdag 27 april 2012 om 09:14:
Voedsel zit in een andere btw categorie hoor, wees niet bang dat wordt niet duurder

Dat gooien ze qua prijs ook gewoon omhoog joh, maar dan onder een andere noemer..

Uitspraak van Van H tot Z op vrijdag 27 april 2012 om 09:14:
Maar de rest vd luxe artikelen wel

Ligt eraan wat je een luxe artikel noemt. Bepaalde zaken die je nodig hebt voor je huishouden worden gewoon duurder zoals spullen die je nodig hebt om je huis schoon te maken.. Kleding... Schoenen... Witgoed...

En dat vind ik dus gewoon zwaar klote want ik vind alles al zo fucking duur geworden met die graf euro en dan dit ook nog eens...

het zit italia allemaal niet mee zo te horen :'(
Uitspraak van actief op vrijdag 27 april 2012 om 10:05:
het zit italia allemaal niet mee zo te horen

Logisch, aowtje en uitkering gaan natuurlijk niet omhoog!
Zo zou de overheid het ook moeten doen. Zij zijn degenen die teveel geld uitgeven en daardoor de staatskas niet op orde krijgen. Dus moeten zij ervoor zorgen dat ze zelf minder geld uitgeven.

Dat doen ze nu toch :lol:

Uitspraak van actief op vrijdag 27 april 2012 om 10:05:
het zit italia allemaal niet mee zo te horen :'(

Als het nu eens klopt wat die claimt ala, mja, dat doet 't weer totaal niet as usual.

Knap dat er toch een akkoord is gekomen zo snel :respect:

Normaal gesproken nemen zulke dingen altijd minimaal 3 maanden in beslag in Nederland.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 april 2012 om 13:06:
Knap dat er toch een akkoord is gekomen zo snel :respect:

Inderdaad! :D

Voor het eerst in een x aantal jaar was ik "trots" op de regering. Zo zie je weer op welke partijen je kan bouwen, en op welke niet. Daag pvda/sp/pvv :cheer:

Overigens geniaal dat ze op deze wijze al de pvv maatregelen buiten spel zetten en hem indirect hard afstraffen voor zijn actie. Top!

Uitspraak van Van H tot Z op vrijdag 27 april 2012 om 10:18:

In nl zitten we al te zeuren als we niet 3x per jaar op vakantie kunnen hehehe
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 april 2012 om 14:31:
Zo zie je weer op welke partijen je kan bouwen, en op welke niet. Daag pvda

Ik heb liever een partij die concessies wil doen, maar tot een bepaalde hoogte, dan een akkoord bereiken alleen maar om het akkoord. Idealisme is ver te zoeken in de Nederlandse politiek, af en toe een poot stijf houden of een niet haalbaar standpunt verdedigen is geen schande en zou juist veel vaker voor moeten komen.

Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 27 april 2012 om 16:54:
Ik heb liever een partij die concessies wil doen, maar tot een bepaalde hoogte, dan een akkoord bereiken alleen maar om het akkoord

Vanuit de kant van d66 is dit ook in lijn met hun wensen, plus ze hebben via deze wijze veel terug kunnen draaien ergo: invloed.

Pvda deed niks, krijgt niks, en huilt nu een beetje omdat ze niet mee mochten praten.
Ik hoorde Samsom vanaf het begin zeggen dat ze bereid waren concessies te doen. Het lijkt me dan heel stug dat ze achter gesloten deuren alleen maar naar hun eigen verhaal wilde luisteren. GL nam ik al niet meer serieus maar deze gedoogsteun bewijst maar weer dat iedereen in die partij tegenwoordig gelooft dat regeren heilig is. Ze zijn niet meer links en ze zijn niet meer groen. Van oorsprong de meest linkse partij van Nederland, de CPN zit er nota bene bij, en dat dit soort grappen. Vreselijk :/
Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 27 april 2012 om 17:47:
Ik hoorde Samsom vanaf het begin zeggen dat ze bereid waren concessies te doen. Het lijkt me dan heel stug dat ze achter gesloten deuren alleen maar naar hun eigen verhaal wilde luisteren.

Jolande Sap is zelfs nog meermalen langs gekomen. Kan geen enkele sprake van zijn dat ze 'uitgesloten' werden.

Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 27 april 2012 om 17:47:
GL nam ik al niet meer serieus maar deze gedoogsteun bewijst maar weer dat iedereen in die partij tegenwoordig gelooft dat regeren heilig is

Van hun vind ik het juist een hele verstandige en gedurfde zet. Nu hadden ze eindelijk invloed, en dat hebben ze ook gepakt. Sorry, samson is te links, hij wilt nu de sp achterna. Jammer, vroeger vond ik 't wel een zinvolle partij, maar nu echt absoluut niet meer.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 april 2012 om 21:30:
Nu hadden ze eindelijk invloed, en dat hebben ze ook gepakt

Het eindresultaat is gewoon flut als je links bent. Het is beter dan de Catshuis bende maar het is nog steeds om te janken. GL moet verdomme eindelijk z'n ruggegraat terug vinden en idealisme voor alles stellen. Hoeveel tijd ik wel niet in die partij heb gestoken, en dan krijg je die regeer geile Sap en de rest van dat zooitje er voor. Vind je het gek dat ze op 5 zetels staan in de peiling... :kots:
laatste aanpassing
Uitspraak van Van H tot Z op vrijdag 27 april 2012 om 10:18:

Heb geen van beiden, zoals ik al schreef... ik werk fulltime en dat doe ik al 20 jaar...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 april 2012 om 12:37:
Als het nu eens klopt wat die claimt ala, mja, dat doet 't weer totaal niet as usual.

Onee? Je wilt beweren dat het allemaal niet duurder wordt? Zeker vergeten dat er verpakkingsbelasting bij het voedsel zit? En dat zit volgens mij wel in het 19% tarief..
En evt. hogere kosten berekenen de supermarkten toch ook gewoon door aan de klant, of denk je dat de eigenaar/aandeelhouders zichzelf in de vingers gaan snijden..

De huren gaan ook omhoog.. ook zo lekker klote...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 april 2012 om 13:06:
Knap dat er toch een akkoord is gekomen zo snel

Normaal gesproken nemen zulke dingen altijd minimaal 3 maanden in beslag in Nederland

Je kan het knap noemen of gewoon stom.
Ik kies het laatste.
Dit is een overhaast, dom en ondoordacht akkoord. Het is toch niet mogelijk dat ze eerst 7 weken moeten vergaderen en er niet uit komen en dan zomaar ineens in 2 dagen tijd is er een akkoord...
Idioten..
Zoals je zelf al zegt, normaal duurt het 3 maanden. Dit kan dus nooit een goed akkoord zijn, maar daar komen we later vast en zeker nog wel achter..
Overigens geniaal dat ze op deze wijze al de pvv maatregelen buiten spel zetten en hem indirect hard afstraffen voor zijn actie. Top!

Welke maatregelen van de PVV vind jij goed om buitenspel te zetten dan?
Ontwikkelingshulp?
Minder geld naar Brussel?
AOW?
Hypotheekrenteaftrek?
Uitspraak van rOxXy :[ op vrijdag 27 april 2012 om 23:41:
Hypotheekrenteaftrek?

Dat mochten ze wat mij betreft direct afschaffen! Absolute onzin..

Ontwikkelingshulp?
Minder geld naar Brussel?

Daar heb je ze al. Het gaat overigens niet over het geld dat naar Brussel moet, maar ook het houden aan de budget-regels.

Dat idee had ik ook al ja, dat er wat punten waren om Wilders te stangen. Geniaal inderdaad, dat je persoonlijke kwesties voor het landsbelang plaatst. Zo zie je maar weer op welke partijen je kunt bouwen, en op welke niet.

Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 27 april 2012 om 21:45:
Het eindresultaat is gewoon flut als je links bent.

Nee hoor, als je links bent is dit slappe akkoord juist bevredigend lijkt me. Voor mensen zoals jij, waarbij partijen als de SP, GL en de PvdA rechts afsteken is het uiteraard nooit goed genoeg.
laatste aanpassing
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op vrijdag 27 april 2012 om 23:52:
Dat mochten ze wat mij betreft direct afschaffen!

Dat kan niet, want dan kunnen een hoop mensen de hypotheek ineens niet meer betalen. Wel vind ik dat als de hra gehandhaafd blijft, ze ook van de huren af zouden moeten blijven.
laatste aanpassing
Zoals je zelf al zegt, normaal duurt het 3 maanden. Dit kan dus nooit een goed akkoord zijn, maar daar komen we later vast en zeker nog wel achter..

Het is een akkoord op basis van de grote lijnen? Het Catshuisakkoord en regeer- en gedoogakkoorden zouden veel verder uitgewerkt moeten worden. Deze plannen moeten nu nog uitgewerkt worden in wetgeving.
Heb geen van beiden, zoals ik al schreef... ik werk fulltime en dat doe ik al 20 jaar...

Niet zo veel carrière gemaakt in die tijd? Met daarbij behorende salarisverhoging?
Soms zeggen ze wel eens dat succes een keuze is. Maar ik kan me wel voor stellen dat die vlieger niet altijd op gaat.
Het feit dat er in de ontwikkelde landen zo veel depressieve mensen zijn is doordat je altijd maar, keer op keer heel veel keuzes moet maken. Je heb alleen al de keuze uit 48 soorten boord tegenwoordig. Dat is belachelijk. alleen maar voor de consumptie en het geld kloppen bij consumenten, meer is niet altijd beter. *ik doel overigens niet erop dat je depressief bent ;) )

Onee? Je wilt beweren dat het allemaal niet duurder wordt? Zeker vergeten dat er verpakkingsbelasting bij het voedsel zit? En dat zit volgens mij wel in het 19% tarief..
En evt. hogere kosten berekenen de supermarkten toch ook gewoon door aan de klant, of denk je dat de eigenaar/aandeelhouders zichzelf in de vingers gaan snijden..

Dan kan je besparen door bijvoorbeeld minder vlees te eten, ik zit niet krap. Maar ik heb ook zo nu en dan geen vlees. Eet wel wat anders :d
u ik geld tekort kom, ga ik dat niet bij een ander vandaan plukken, zoals de overheid doet.
Nee, ik ga kijken op welke posten ik kan besparen.

Dat doet de overheid toch ook niet, de overheid is verantwoordelijk voor het huishoudboekje van ons land.
Het zijn nu eenmaal magere tijden. en niet alleen Henk en Ingrid hebben het slecht. Ook mensen met een hoog inkomen zien hun vermogen verdampen als sneeuw voor de zon. alle inkomensgroepen worden getroffen. Je kan bijvoorbeeld rijken nog meer belasten, maar op dat soort mensen drijft de economie ook. dus die moet je niet weg jagen naar het buitenland. want het zijn vaak innovatieve mensen met bedrijven die werkgelegenheid bieden voor allemaal henkies en Ingrids.
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op vrijdag 27 april 2012 om 23:52:
Uitspraak van Italia op vrijdag 27 april 2012 om 23:41:
Hypotheekrenteaftrek?

Dat mochten ze wat mij betreft direct afschaffen! Absolute onzin..

Wel geleidelijk, anders gaat de hele economie naar de knoppen.
als het geleidelijk af schaft levert het op termijn veel op. als je het direct af schaft komen zo veel huishoudens in betalingsproblemen, en daardoor ook de regering en de banken. Dan gaat het land echt bankroet.

Ontwikkelingshulp?

Graag afschaffen :d eerst ons eigen land erbovenop helpen. het is onverkoopbaar dat we bijv niet voor onze minima en bejaarden kunnen zorgen terwijl we dan wel in de rest van de wereld voor sinterklaasje willen spelen. dat kan echt niet.

Uitspraak van verre neef op zaterdag 28 april 2012 om 09:49:
dat je persoonlijke kwesties voor het landsbelang plaatst.

Juist VOOR het landsbelang die "maatregelen" direct schrappen, niet de boel verdraaien :rot:

Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 28 april 2012 om 12:05:
het is onverkoopbaar dat we bijv niet voor onze minima en bejaarden kunnen zorgen

Neem je het daar voor op, terwijl pvv/vvd hier het hardste op bezuinigde?
Uitspraak van verre neef op zaterdag 28 april 2012 om 09:53:
Dat kan niet, want dan kunnen een hoop mensen de hypotheek ineens niet meer betalen

Dan had je wellicht geen huis moeten kopen? Beetje absurd dat mensen door die aftrek bijkant nog minder betalen dan ik aan huur!
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op woensdag 2 mei 2012 om 09:40:
Dan had je wellicht geen huis moeten kopen?

Dat is in sommige regio's geen optie. hier althans niet. Je moet wel kopen. anders sta je 5 jaar op een wachtlijst voor een regulire huurwoning. en particulier huren is duurder dan kopen.

Uitspraak van ArAgNaPhObiA op woensdag 2 mei 2012 om 09:40:
Beetje absurd dat mensen door die aftrek bijkant nog minder betalen dan ik aan huur!

Dan doe je het toch niet goed o:)
Vrienden bij ons in de buurt betalen voor een gelijksoortig type huis meer huur dan ik aan hypotheek, terwijl wij meer vierkante meters hebben. en dan hebben we gewoon netjes een spaarhypotheek o:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 april 2012 om 13:12:
Neem je het daar voor op, terwijl pvv/vvd hier het hardste op bezuinigde?

De eerste politieke partij waarmee ik het 100% eens ben moet nog worden opgericht :D
Daarbij haalde ik het slecths aan als voorbeeld. Je kan geen miljarden weg geven aan andere landen als je zelf niet je broek op kan houden.
Heel kort door de bocht genomen vind ik dat natuurlijke selectie zijn gang moet gaan. Als de mensen in die arme landen van nature meer gestructueerd waren hadden ze ook dezelfde graat van ontwikkeling en welvaart kunnen hebben als Europese en aziatische landen.
Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 2 mei 2012 om 10:05:
Dan doe je het toch niet goed
Vrienden bij ons in de buurt betalen voor een gelijksoortig type huis meer huur dan ik aan hypotheek, terwijl wij meer vierkante meters hebben. en dan hebben we gewoon netjes een spaarhypotheek

Nee doen we wel goed, want ik koop geen huis als ik daar het geld niet voor heb.

En waardoor betalen hun meer aan huur dan jij aan hypotheek, juist: omdat jij die rente af mag trekken!
Das toch de omgekeerde wereld?
ik zeg NEDERLAND KOM IN OPSTAND

tegen dit circus a la circue du soleil
Uitspraak van ArAgNaPhObiA op woensdag 2 mei 2012 om 10:24:
En waardoor betalen hun meer aan huur dan jij aan hypotheek, juist: omdat jij die rente af mag trekken!
Das toch de omgekeerde wereld?

Zelfs zonder HRA betaal ik minder o:) mijn Hypotheek en VvE bij elkaar is lager dan hun huur
Huren is gewoon te duur (teminste wel in de regio Rotterdam en bij andere grote steden idem dito). als je slim bent koop je gewoon. Want dan bouw je vermogen op. Huren = investeren in een ander. Kopen = investeren in jezelf.
Zelfs met een kwakkelende woningmarkt is kopen vaak voordeliger dan huren. Als je een hypotheek kan krijgen (en dat kunnen heel veel mensen) dan is het zeker het overwegen waard. Zelfs zonder HRA. Maar de HRA blijft voorlopig gehandhaaft voor huizen onder de 3 ton.

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 2 mei 2012 om 11:37:
Zelfs zonder HRA betaal ik minder o:) mijn Hypotheek en VvE bij elkaar is lager dan hun huur

Dito hier, 1e keer dat we het ergens over eens zijn.
Uitspraak van Thijs-BK op zaterdag 28 april 2012 om 12:02:
Niet zo veel carrière gemaakt in die tijd? Met daarbij behorende salarisverhoging?
Soms zeggen ze wel eens dat succes een keuze is. Maar ik kan me wel voor stellen dat die vlieger niet altijd op gaat.

Nee, niet echt...
Man doodgegaan, baan kwijtgeraakt en alle daarna komende banen ook telkens weer door de crisis.
Tussen banen door uitkering gehad (wel kort) maar ja, dan kon je ook eind van de maand nog bij gaan leggen met je spaargeld. Nee, geen geluk gehad..

Dan kan je besparen door bijvoorbeeld minder vlees te eten, ik zit niet krap. Maar ik heb ook zo nu en dan geen vlees.

:lol: Jij denkt dat minder vlees eten een oplossing is?
Vind ik echt te grappig..

Dat doet de overheid toch ook niet, de overheid is verantwoordelijk voor het huishoudboekje van ons land.

Ja dat doen ze wel..
In plaats van eens naar uitgaven te kijken, willen ze het geld bij de gewone burger vandaan halen. We hebben geen JSF nodig, er kan best wat minder naar ontwikkelingshulp toe, we hoeven niet perse nog een missie in Afganistan te doen, ik vind de landelijke tv-omroepen zwaar overbodig en nutteloos.. De belasting voor podiumkunsten gaat ineens weer omlaag, terwijl daar geld vandaan gehaald kan worden.. het is iets wat men niet perse nodig heeft en wat geen direct gevolg heeft op de portomonnee van de 'gewone' Nederlander..
Maar op 1 of andere manier word er altijd gesneden in van die alledaagse dingen waar het eigen volk mee te maken heeft.. Gezondheidszorg en onderwijs is altijd de pineut..
Nu weer de huren die omhoog gaan. Hypotheekrenteaftrek. Raakt de burger direct grof in de portomonnee.

En dan die berichten op televisie "De consument houd de hand op de knip...."
Daar kan ik helemaal kwaad over worden. Natuurlijk houden we de hand op de knip, we hebben gvd geen geld meer om wat te kopen...

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 2 mei 2012 om 10:05:
Als de mensen in die arme landen van nature meer gestructueerd waren hadden ze ook dezelfde graat van ontwikkeling en welvaart kunnen hebben als Europese en aziatische landen.

Nou ik ben wel tegen geld weggeven als het in eigen land niet goed gaat, maar wat je hier neer zet slaat natuurlijk helemaal nergens op... In landen als Afrika heb je met zulke extreme weersomstandigheden te maken, je kan dat absoluut niet vergelijken met Europa of Azië..
En ja, het weer beïnvloed veel dingen...

Uitspraak van Thijs-BK op woensdag 2 mei 2012 om 11:37:
Huren is gewoon te duur (teminste wel in de regio Rotterdam en bij andere grote steden idem dito). als je slim bent koop je gewoon. Want dan bouw je vermogen op. Huren = investeren in een ander. Kopen = investeren in jezelf

Ook lekker makkelijk lullen... moet je wel eerst eens eindelijk een vast contract krijgen. Ik huur ook en zou best willen kopen, maar ik raak door recessie, crisis en dat allemaal steeds mijn baan kwijt..
Laatste erbij gekomen is in tijden van crisis als eerste er weer uit.
In september loopt wederom mijn contract af. Ik heb dit keer goede hoop op een vast contract, maar met de komende bezuinigingen in het zicht slaat de angst alweer toe...
En....?
Zijn we allemaal nog zo blij met dat kut accoord?

Dit al gelezen:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/12130970/__Ov-forens_fors_duurder_uit__.html

Fijn he..
Werken is gewoon niet meer te betalen joh.. t slaat allemaal helemaal nergens op.

Uitspraak van rOxXy :[ op maandag 14 mei 2012 om 21:27:
En....?
Zijn we allemaal nog zo blij met dat kut accoord?

Ja prima. Ik ben blij dat ik een steentje kan bijdragen :) We hebben 60 jaar lang allemaal geprofiteerd van de continue welvaartsgroei in dit land, nu is het helaas even tijd om een stapje terug te doen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 mei 2012 om 22:13:
We hebben 60 jaar lang allemaal geprofiteerd van de continue welvaartsgroei in dit land, nu is het helaas even tijd om een stapje terug te doen.

Nou loop ik wel al een tijdje mee, maar mensen die net met hun eerste/tweede baan beginnen hebben niet al te veel boodschap aan 60 jaar welvaart. Die beginnen te werken en leveren meteen in.

Natuurlijk zijn bezuinigingen nodig, maar ik voorzie nu wel weer een politieke ommezwaai in september.
Uitspraak van Roel63 op dinsdag 15 mei 2012 om 06:48:
Nou loop ik wel al een tijdje mee, maar mensen die net met hun eerste/tweede baan beginnen hebben niet al te veel boodschap aan 60 jaar welvaart. Die beginnen te werken en leveren meteen in.

Als ze dat niet deden, dan werd de rekening nog meer op die generatie doorgeschoven en zijn het de babyboomers die er met het geld vandoor gaan.