| Betreft: | organisatie: Q-dance |
Uitspraak van Mr HATSEFLATS op maandag 21 mei 2012 om 16:54:ach jah wat kunnen wij er aan doen
hehe niet veel meer hardstyle is al verloren
tjaaaa.... sommige nummers vallen in je smaak of niet daar kan me iets bij voorstellen ja..
je ziet toch een tweedeling in de hardstyle van tegenwoordig, ene kant is popiejopie, kinderachtig, dertien in een dozijn hardstyle...
de andere kant zoals de meeste Fusion nummers die uitgebracht worden doen gewoon waar ze goed in zijn, recht toe rechtaan hardstyle, geen gezeik, knallen met die hap hardstyle
die kant is naar mijn mening ook steeds volwassener gaan klinken
je ziet toch een tweedeling in de hardstyle van tegenwoordig, ene kant is popiejopie, kinderachtig, dertien in een dozijn hardstyle...
de andere kant zoals de meeste Fusion nummers die uitgebracht worden doen gewoon waar ze goed in zijn, recht toe rechtaan hardstyle, geen gezeik, knallen met die hap hardstyle
tjaaaa.... sommige nummers vallen in je smaak of niet daar kan me iets bij voorstellen ja..
Ik vind de hardstyle van tegenwoordig echt voor de nieuwe generatie
enige wat mij trekt is Theracords
Fusion is niet meer wat het geweest is voor mij dan het verschil is te groot met wat ze vroeger maakte dat was echt superdik aantal jaren geleden
Mijn favo label ook toen
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 25 mei 2012 om 14:59:Hoe bedoel je dit precies ?
vooral de manier waarop de fusion nummers in elkaar gezet zijn, je hoort gewoon dat er professionals aan het werk zijn als je een nummer uit de fusionstal op zet
zelfde geld voor theracords alhoewel thera en zijn kornuiten mij maar af en toe kunnen boeien, ook daar hoor je dat het muziek is geproduceerd om op los te gaan, daar hou ik wel van
Uitspraak van actief op vrijdag 25 mei 2012 om 14:59:voor mij klinkt de meeste hardstyle te makkelijk dus wat kinderlijker
hmm kan kloppen, hardstyle moet namelijk ook niet te moeilijk zijn
je hoort gewoon dat er professionals aan het werk zijn als je een nummer uit de fusionstal op zet
zelfde geld voor theracords alhoewel thera en zijn kornuiten mij maar af en toe kunnen boeien, ook daar hoor je dat het muziek is geproduceerd om op los te gaan, daar hou ik wel van
Het meeste wat ze nu uitbrengen is niet meer mijn smaak
hmm kan kloppen, hardstyle moet namelijk ook niet te moeilijk zijn
Hardstyle is nooit al te moeilijk geweest maar vind het nu te makkelijk
Hou wel van een beetje diversiteit en hoog door snoei gehalte
en dat had je een aantal jaren geleden nog wel
laatste aanpassing
Ja en dit is dus gewoon rechtstreeks vanuit NL naar de VS gekopieerd/getransplanteerd. Q-Dance at EDC was qua samenstelling van de line-up niet veel anders dan Q-Dance op Mysteryland of Qlimax. Hooguit ietsje meer gecaterd om echt alle grote namen samen te brengen in 3 dagen. Ook de hardcoresets zijn gewoon de bekende afsluitsetjes van een hardstylestage. Wel nog net ietsje meer oudere knallers en hitjes omdat de Amerikaanse fans die nog nooit meegemaakt hebben op een groot event (tenzij ze naar NL vliegen...). Als je hier naar kijkt kijk je gewoon in de spiegel van de feesten in NL (en Be).
Ik heb zelf her en der naar Amerikaanse reacties gezocht en uit het beetje reacties dat ik online kan vinden maak ik op dat de hardstyleliefhebbers daar over het algemeen wel enthousiast zijn, voor velen kwam een droom uit natuurlijk en ze hebben er van genoten. Aan de andere kant valt uit wat reacties op te maken dat de Amerikaanse hs/hc scene op dit moment juist níet bevattelijk voor de meezing/aansteker breaks. Mensen hebben daar zoiets van 'als we willen meezingen gaan we wel naar een rockconcert'. Sterker nog: sommige kritische liefhebbers uit de VS wijzen juist naar Europa en het festival/dagjespubliek hier als oorzaak voor de singalongs.
Hardstyle is daar in de EDM-scene nog veel meer underground dan hier. Q-Dance op EDC was een openbaring voor velen daar, maar uiteindelijk is dit slechts de eerste voetstap in Noord-Amerika.
Ik heb zelf her en der naar Amerikaanse reacties gezocht en uit het beetje reacties dat ik online kan vinden maak ik op dat de hardstyleliefhebbers daar over het algemeen wel enthousiast zijn, voor velen kwam een droom uit natuurlijk en ze hebben er van genoten. Aan de andere kant valt uit wat reacties op te maken dat de Amerikaanse hs/hc scene op dit moment juist níet bevattelijk voor de meezing/aansteker breaks. Mensen hebben daar zoiets van 'als we willen meezingen gaan we wel naar een rockconcert'. Sterker nog: sommige kritische liefhebbers uit de VS wijzen juist naar Europa en het festival/dagjespubliek hier als oorzaak voor de singalongs.
Hardstyle is daar in de EDM-scene nog veel meer underground dan hier. Q-Dance op EDC was een openbaring voor velen daar, maar uiteindelijk is dit slechts de eerste voetstap in Noord-Amerika.
laatste aanpassing
en wat vind jij daar nou van ? goed of fout ?
ik zie het al gebeuren dat dit meer en meer de norm gaat worden en dat het straks dus echt bijna de pop kant op gaat.. kijk maar naar nummers als young ones (dbstf &^di-rect), wildstylez every teardrop is a waterfall etc etc.
kijk alleen al naar psyko punkz in dit beschamende interview
Quote: het is juist goed dat meer en meer en meer en meer mensen hardstyle vet gaan vinden...
ik zie het al gebeuren dat dit meer en meer de norm gaat worden en dat het straks dus echt bijna de pop kant op gaat.. kijk maar naar nummers als young ones (dbstf &^di-rect), wildstylez every teardrop is a waterfall etc etc.
Quote: het is juist goed dat meer en meer en meer en meer mensen hardstyle vet gaan vinden...
laatste aanpassing
Ik ben zelf niet echt een fan of kritische volger van de 'mainstream' hardstyle. Mijn voorkeur op hardstylegebied gaat uit naar de early hardstyle en Theracords. Mijn interesse is de afgelopen tijd wel weer wat meer gewekt, ik krijg wel het een en ander mee en volg het ook iets meer, maar ben niet doorgewinterd op dat gebied. Door vaker luisteren van vnl livestreams van feesten begin ik aan de hedendaagse opbouw, sounds en kicks te wennen.
Een echte band met de huidige sound van de mainstream hardstyle heb ik echter niet en daardoor heb ik ook niet de zorgen of vrees over veranderingen (mn op gebied van toegankelijker worden van de sound). Bij Theracords blijven ze wel hun eigen ding doen voorlopig, dat zorgt (samen met andere producers) voor diversiteit. Gezien de grootte van de scene hier zullen ontwikkelingen hier in het thuisland nog leidend zijn en blijven de komende tijd, mocht het in de VS aanslaan dan duurt dat nog wel een paar jaar. En hoe dat de muziek gaat beïnvloeden hangt af van hoe de scene zich daar ontwikkelt, of je inderdaad vanuit de pop en mainstream dance (house en trance) aanwas krijgt of dat er juist vanuit underground rave invloeden doorsijpelen. De producties van de grote organisaties hier zijn zo groots qua aankleding, licht en laser en vuurwerkgebruik dat dat spektakel ook een grote trekpleister is. Op dat punt is de hardstyle scene in de VS nog lang niet.
Qua muziek scheelt het in ieder geval wel een stuk dat er zowel qua releases als qua podia op grote feesten nog ruimte is om te kiezen. Wij hebben in Nederland in/door die grote 'commerciële' scene wel ook ruimte voor andere hardstyle podia op de feesten en festivals waar er rauwer of diverser gedraaid kan worden en dat trekt doorgaans ook genoeg publiek.
Ook in de hardcore is er een ontwikkeling bezig dat wat er op de mainstages staat lijkt te vervlakken (vnl de 'doorsnee' mainstream). Het grote publiek wil kennelijk ook daar gewoon de populaire/bekende tracks horen en de populaire dj's en producers zien. Als iets een beetje rauwer is qua sound/elementen wordt het al snel als 'industrial' beschouwd (trouwens ook in dat subgenre verschuiven de bakens of beter gezegd: invloeden). Uiteindelijk staan de muziek en de scene en de dj's en producers niet stil, de hele boel blijft veranderen/evolueren.
Een echte band met de huidige sound van de mainstream hardstyle heb ik echter niet en daardoor heb ik ook niet de zorgen of vrees over veranderingen (mn op gebied van toegankelijker worden van de sound). Bij Theracords blijven ze wel hun eigen ding doen voorlopig, dat zorgt (samen met andere producers) voor diversiteit. Gezien de grootte van de scene hier zullen ontwikkelingen hier in het thuisland nog leidend zijn en blijven de komende tijd, mocht het in de VS aanslaan dan duurt dat nog wel een paar jaar. En hoe dat de muziek gaat beïnvloeden hangt af van hoe de scene zich daar ontwikkelt, of je inderdaad vanuit de pop en mainstream dance (house en trance) aanwas krijgt of dat er juist vanuit underground rave invloeden doorsijpelen. De producties van de grote organisaties hier zijn zo groots qua aankleding, licht en laser en vuurwerkgebruik dat dat spektakel ook een grote trekpleister is. Op dat punt is de hardstyle scene in de VS nog lang niet.
Qua muziek scheelt het in ieder geval wel een stuk dat er zowel qua releases als qua podia op grote feesten nog ruimte is om te kiezen. Wij hebben in Nederland in/door die grote 'commerciële' scene wel ook ruimte voor andere hardstyle podia op de feesten en festivals waar er rauwer of diverser gedraaid kan worden en dat trekt doorgaans ook genoeg publiek.
Ook in de hardcore is er een ontwikkeling bezig dat wat er op de mainstages staat lijkt te vervlakken (vnl de 'doorsnee' mainstream). Het grote publiek wil kennelijk ook daar gewoon de populaire/bekende tracks horen en de populaire dj's en producers zien. Als iets een beetje rauwer is qua sound/elementen wordt het al snel als 'industrial' beschouwd (trouwens ook in dat subgenre verschuiven de bakens of beter gezegd: invloeden). Uiteindelijk staan de muziek en de scene en de dj's en producers niet stil, de hele boel blijft veranderen/evolueren.
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychonaut op maandag 18 juni 2012 om 12:27:Mainstream hardcore is gare zooi...
ieder zijn ding denk ik zo
Uitspraak van Mr HATSEFLATS op maandag 18 juni 2012 om 16:49:Mainstream hardcore is gare zooi...
ieder zijn ding denk ik zo
tuurlijk, ieder zn ding.. ik vind mainstream hc ook niet altijd kut, heb t een tijd lang heel vet gevonden, maar als ik tegenwoordig sommige nummers hoor..........
is de lol er gauw vanaf zullen we maar zeggen
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 13 juni 2012 om 10:15:Wat een rust
wtf doen die amerikanen daar voor dans? De autistische-ik-loop-rondjes dans? WTF. Houd Q-Dance maar lekker in Nederland. Hardstyle&Hardcore gwn van Nederland (en sommige landjes in europa)
Heb liever niet dat het de hele wereld rondgaat, heb je dadelijk hitjesparade hardstyle op MTV ofzo
en wat vind jij daar nou van ? goed of fout ?
wat een chaotisch niet voorbereid KUT interview...
En die wijven zijn ook zo dom en niet-wetend als het achtereind van een alpaca
Uitspraak van Mr HATSEFLATS op zaterdag 23 juni 2012 om 11:00:dat zal zeker wat teweeg brengen in Amerika
Attention...
If you have any problems with:
Blood, guts, gore, violence, mutalation, guns, knives, bodies on fire, strangulation...
Words like:
Dick, fuck, asshole, pussy... (4x)
If you have any problems with:
Blood, guts, gore, violence, mutilation, guns, knives, bodies on fire, strangulation...
Sentences like:
You low life piece of fucking shit...
Die you no good low life motherfucker,
Die you piece of shit bastard,
Fuck you, rest in hell you motherfucker!!!
(Promo & Digital Boy - Serious Damage)