Partyflock

Forumonderwerp · 1128787
2 volgers · 1354x bekeken
Waarschuw beheerder
Zijn er hier meer flockers met Diabetes??
Bij mij is in mei diabetes geconstateerd, type 1.
Moet nu novorapid & levemir spuiten.
Mijn bloedsuiker schommelt veel en is de laatste tijd vaak te hoog.
moet eigelijk minder snoepen maar dat lukt nog niet echt.
Waarschuw beheerder
Heb net gebeld met de internist.
In mei bij diagnose was de hoeveelheid C-Peptide in me bloed niet zo hoog.
De hoeveelheid anti-GAD zeer hoog. De glycemische waarde was 110. Ook hoog. Dit alles wijst op een type 1.
Advies toen meteen insuline spuiten.

Nu heb ik met wat eigen onderzoek en methodes het zo onder de knie dat ik nu 4 maand later op een waarde van 42 zit.
Zonder insuline te spuiten is dat volgens hun onmogelijk bijna. Bijna want het bloedonderzoek heeft het aangegeven.
Nu wil ik de volgende keer dus, over een half jaar, de c-peptide en anti-GAD gemeten hebben in me bloed. Dat hebben ze dit keer niet gedaan.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van El Tinõ op donderdag 23 augustus 2012 om 16:17:
Nu heb ik met wat eigen onderzoek en methodes het zo onder de knie dat ik nu 4 maand later op een waarde van 42 zit.
Zonder insuline te spuiten is dat volgens hun onmogelijk bijna

Daarom ga ik niet zo graag langs de dokter... zoiets simpels als stoppen met koffie kan al voor betere resultaten zorgen, terwijl dat spul zo heilig is voor elke arts dat dat NOOIT of te nimmer het probleem kan zijn.... -_-.

Volgens huisartsen is zo veel onmogelijk, heb je depressie moet je meteen aan de zwaarste en duurste medicijnen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
http://diabetes.webmd.com/news/20080128/caffeine-risks-may-rattle-diabetics

Waarschuw beheerder
Ik heb al 11 jaar diabetes, type 1.
Was 10 jaar toen ik het kreeg, was er ook op tijd bij want het begon met een griepje.
ik heb novorapid en lantus voor de nacht.
het is niet alleen dat je minder moet snoepen, maar ook de koolhydraten bij iedere maaltijd tellen.
en light of zero drinken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 21 augustus 2012 om 13:47:
Diabetes is niet echt een ziekte tenzij het ernstig is.

Diabetes is een autoimuunziekte. is wel degelijk een ziekte. Mensen die er niks vn weten kunnen beter niks erover zeggen.
Waarschuw beheerder
Maatje van mij heeft het ook, was rond zijn 16de eens niet goed geworden is is toen maar na het ziekenhuis gegaan.
Toen had hij een suiker van 70, doktoren snapten ook niet hoe hij lopen het ziekenhuis in kon komen.
Vind het wel vervelend als ik op stap ben maak ik me altijd veel ste veel zorgen om hem, maar zo nu en dan geef ik hem eens een redbulltje.
Hij heeft hem liever te hoog dan te laag, vaak is zijn suiker 15-20 als we op stap zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Henkie! op maandag 24 september 2012 om 19:27:
zo nu en dan geef ik hem eens een redbulltje.

Dat is idd wel het beste.
Waarschuw beheerder
Dit topic is niet echt actief. Wel jammer.