Hier nog 1 !
Ik heb al diabetes sinds mijn geboorte dus ik weet niet beter, ook ik heb type 1.
mijn Suikers zijn altijd veel te hoog geweest.
Op mijn 16e ben ik begonnen met pompterapie en dat heeft voor mij een positief resultaat opgeleverd.
Helaas is mijn pomp stuk gegaan en spuit in inderdaad nu ook novorapid en lantus wat denk ik het zelfde is als levemir.
Ik begin over 2 weken met een nieuwe pomptherapie met de paragrim veo pomp die ook bloedsuikerswaarde meet. ik ben zo benieuwd!
Ik denk dat er vast nog wel meer partyflockers diabetes hebben maar die zullen zich vanzelf wel melden !
wow dat is echt al lang vanaf je geboorte , ik heb het in mei een jaar.
Is een pomp makkelijker dan spuiten? en kunje hem er ook weer makkelijk vanaf halen alsje bijv gaat doechen of slapen?
Klinkt wel handig een pomp die ook je waardes meet
ja het is inderdaad een tijdje, alhoewel ik blij ben dat ik eigenlijk niet anders weet.. het hoord gewoon bij mij
Ik vind een pomp ideaal omdat:
- Ik overal vergeet me spuitpen mee naar toe te nemen
- Ik de hele dag door eet
- En dus vaak daarna vergeet te spuiten
- Ik zelfs na me maaltijden vergeet te spuiten
- Ik onregelmatig werk en ook snachts en kan dus met mijn pomp de 24 uurstand makkelijk wijzigen, met 24 uurs inuline-spuiten niet
- Ik voel mij veel beter omdat ik de insuline regelmatiger en verdeeld over de dag krijg.
De enige discotheek die er moeilijk over doet dat ik spuitspullen bij me heb is de hemkade in zaandam, ik moet het daar afgeven bij de ehbo en mag daar dus de hele avond heen lopen om mijn suiker te meten nu kennen ze me wel redelijk en de laatste keren mocht ik het wel gewoon bij me houden, handig want aangezien ik soms op feestjes ook wel wat snoep,controleer ik mijn suiker iedere 2 uur.
Ook ik heb diabetes.
Heb het sinds mijn 4e.
altijd op de prikpen gezeten ging altijd goed. Toen ik 16 was ben ik over gegaan op de pomp maar had hier ontzettend veel ellende mee. naaldjes schoten er continue uit, vergat insuline te geven etc. Nadat het echt flink uit de hand was gelopen ben ik ervan af gegaan. toen was ik 18. Kreeg een flinke bloedverzuring omdat het naaldje er uit was geschoten wat dus niet was te zien. 3 dagen ziekenhuis waaronder ook op Intensive care. Toen weer op prikpen gegaan tot mijn 22ste en nu zit ik sinds februari weer op de pomp en nu moet ik toegeven dat het iets beter gaat. maar denk ook wel dat ik in die tijd van 16 tot 18 jaar stuk wilder was.
Wat ik mij dus af vroeg is ben ik nou een uitzonderlijk geval en heb ik mazzel met een stabiele suiker bij drugsgebruik
diabeten & drugs gebruik
Maar wat mij opvalt is dat mijn suiker meestal blijft zweven tussen de 8 en de 12, en zelfs geen enkele ups of downs vertoond.
Ik zie het nu net pas; vanaf je geboorte dus...
Hoe kwamen ze er achter en wat deden ze er toen aan??
rugs hield ik me voor me non-diabetes tijd al verre van en met al nog meer.
ik zou weleens willen weten wat de waardes zijn van iemand op zo'n moment die geen diabetes heeft;
die zou je eigenlijk eens je/een prikpen moeten geven...
Even een vraagje aan de mensen hier,
De laatste tijd ben ik me een beetje aan het verdiepen in diabeten & drugs gebruik
Ik heb diabetes nu ongeveer 3 weken, althans 3 weken terug is het vastgesteld. ook type 1.
Red het vooralsnog met pilletjes.
mijn internist heeft mij verteld dat mensen met diabetes type 1 altijd insuline moeten spuiten en pilletjes dus niet helpen
vanwaar je intresse?
Dat zei mijn internist en de diabetesverpleegkundige tegen mij ook .
Ik d8 als ik aan de insluine ga hoeft mijn alvleesklier helemaal niets meer te doen en zal ie het ook niet meer gaan doen (dan is het einde zoek d8 ik).
En je bent gelijk een goede klant voor hun en de farmaceutische industrie waarschijnlijk voor de rest van je leven!!
Daarbij komt dat ik een fobie voor naalden heb en niet meteen wilde spuiten maar eerst proberen met metformine en heel goed letten op m'n eten en drinken EN (meer) bewegen.
Ik ben er achteraf bllij omd at ik het me hele leven al heb omdat ik niet beter weet en mijn lichaam vanaf kleins af aan al goed aanvoel
Prima kwaliteit van leven
red jij het nogsteeds met tabletjes?
uitslag bloed was heel goed.
Glycemische bloedwaarde of zoiets was 46 dus dat is perfect. die was bij diagnose 110.
De woorden van de internist waren dat ik zo maar door moest gaan met zoals ik het nu deed.
weetje wat ik me trouwens ook afvraag , hoe het zit met diabetes en rijlessen? ik ben zelf nogniet begonnen met lessen. want ik had ergens gelezen dat je regelmatig gekeurd moet worden ofzo als je diabetes hebt , ofzoiets..
Diabetes is niet echt een ziekte tenzij het ernstig is.
weetje wat ik me trouwens ook afvraag , hoe het zit met diabetes en rijlessen? ik ben zelf nogniet begonnen met lessen. want ik had ergens gelezen dat je regelmatig gekeurd moet worden ofzo als je diabetes hebt , ofzoiets..
weet je zeker trouwens dat je type 1 hebt.