Partyflock

Forumonderwerp · 1126600
Waarschuw beheerder
+3-3
Zestig procent van de Nederlandse bevolking overschat het aantal asielaanvragen. Dat blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van VluchtelingenWerk Nederland. "Er is ons een tsunami van asielzoekers aangepraat, die er feitelijk niet is. Hierdoor loopt de bereidheid om vluchtelingen op te nemen gevaar", zegt directeur Dorine Manson van VluchtelingenWerk.

21 Procent van de Nederlanders denkt zelfs dat we meer dan 50.000 asielaanvragen in Nederland hebben, maakt Vluchtelingenwerk bekend. "Dat aantal is één keer voorgekomen in 1994 tijdens de Balkan-oorlog. De Nederlandse overheid hecht altijd aan opvang in de regio; toen wáren wij de regio. Slechts 8 procent koos het correcte antwoord (13.000 asielaanvragen), 18 procent schatte het aantal asielzoekers lager in en 14 procent weet het niet. Het aantal asielzoekers ligt al een decennium rond de 13.500 per jaar.

Een nog grovere overschatting wordt gedaan bij gezinshereniging. Op de vraag hoeveel gezinsleden er per vluchteling naar Nederland komen, was de inschatting gemiddeld vier gezinsleden. In werkelijkheid is dat nog niet eens een half gezinslid per vluchteling. "Wat niet veel mensen weten, is dat deze gezinsleden ook allemaal nog de asielprocedure doorlopen. Dat betekent dat ze ook in die 13.000 asielaanvragen zitten", voegt Manson toe.

22 procent van de Nederlandse bevolking denkt dat je om economische redenen asiel in Nederland kunt krijgen. Daarnaast denkt 79 procent dat willekeurig geweld vanwege oorlog een reden is om in Nederland als vluchteling te worden erkend. "Helaas is dat niet het geval. Deze vorm van groepsbescherming wordt niet meer toegepast. Je moet in Nederland aantonen dat je tenminste ook individueel gevaar loopt."

Tevens denkt bijna een kwart dat de meeste vluchtelingen uit Turkije en Marokko (16 procent), Tunesië, Egypte en Libië (8 procent) komen. "Uit deze landen komt slechts een handjevol asielzoekers."

http://www.vluchtelingenwerk.nl/persberichten/60-procent-nederlanders-overschat-aantal-asielzoekers.php
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Van H tot Z op maandag 19 december 2011 om 09:12:
Mensen die trouwens zulke antwoorden geven moeten ze direct hun stemrecht afnemen. Zou een hoop schelen.

Democratie is een groot goed maar sommige mensen en hun redenen om ergens op te stemmen zijn echt te idioot inderdaad. :(

Uitspraak van lindaaatje op maandag 19 december 2011 om 11:19:
Echt bizar wat die mensen er voor over hebben om via mensensmokkelaars ook maar een kans te maken op een asielaanvraag in Nederland. Daar heb je echt wel goede redenenen voor.

Volgens een aantal mensen hier geven ze 5000 euro per persoon aan een mensensmokkelaar om hier rijk te worden. :')
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van inactief op vrijdag 16 december 2011 om 13:45:
Het probleem is dus dat er steeds meer autochtonen het land verlaten omdat er voor hun gevoel teveel vreemdelingen binnenkomen....

Dan ben je wel een beetje sneu. Kom op, als je zo'n levensbeslissende keuze maakt gebasseerd op zoiets, dan heb je toch wel heel veel bitterheid, intolerantie en verongelijktheid in je lijf. Dan is het maar beter denk ik dat je het land uit gaat. Dan is er tenminste ruimte voor mensen die hun verblijf hier echt nodig hebben. Want als je bitterheid je drijft om om zulke redenen het land te verlaten dan ben je een ondankbare hond die het niet verdient om in welvaart en veiligheid te leven.
Waarschuw beheerder
-1
Het is sowieso niet waar. Van de emigranten is het grootste deel remigratie. Turken die stoppen met werken en hun laatste dagen in Turkije willen slijten bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 19 december 2011 om 13:56:
Het is sowieso niet waar. Van de emigranten is het grootste deel remigratie. Turken die stoppen met werken en hun laatste dagen in Turkije willen slijten bijvoorbeeld.

Inderdaad. Maar buiten dat, ik krijg een beetje kriebels van dat gezeik over immigratie. De zogenaamd hardwerkende burger die loopt te mekkeren over de instroom van migranten. Als je een hardwerkende burger bent en een huisje hebt en alles voor elkaar hebt door je harde werk dan lijkt het me verstandiger om te genieten van de vruchten van je harde werk in de plaats van je altijd druk te maken over de ander die misschien ook wel een beetje aanspraak op hetzelfde geluk wil maken.

Het is best wrang dat de mensen die alleen vanuit hun bitterheid en verongelijktheid over de veronderstelde moreel superieure positie van de 'linkse elite' nu opeens ook mee willen lullen en zonder van kennis van zaken of empatisch begrip uit rancune een beleid beinvloeden waardoor mensen van wie zij zich geen enkele voorstellingen kunnen maken hard geraakt worden! Er is vrijwel geen empathie meer te vinden in zulke discussies maar alleen verongelijktheid en gelddenken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 13:17:
Dan ben je wel een beetje sneu.

Gelukkig zijn er kennelijk ook nog andere redenen om naar het buitenland te gaan.
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 14:08:
dat gezeik over immigratie.

We zien thans de gevolgen van 'n tijd waarin dat zg gezeik niet werd verdisconteerd in politiek beleid.
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 14:08:
Het is best wrang dat de mensen die alleen vanuit hun bitterheid en verongelijktheid over de veronderstelde moreel superieure positie van de 'linkse elite' nu opeens ook mee willen lullen en zonder van kennis van zaken of empatisch begrip uit rancune een beleid beinvloeden waardoor mensen van wie zij zich geen enkele voorstellingen kunnen maken hard geraakt worden! Er is vrijwel geen empathie meer te vinden in zulke discussies maar alleen verongelijktheid en gelddenken.

Waar ik van over de zeik ga is dat slap geouwehoer van lieden die nooit 'n vinger hebben hoeven uitsteken om van de huidige welvaart in het Westen te profiteren en menen andermans investeringen te mogen verkwanselen (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2011 om 14:17:
We zien thans de gevolgen van 'n tijd waarin dat zg gezeik niet werd verdisconteerd in politiek beleid.

Welke gevolgen? Ik merk er helemaal niks van.

Gelukkig zijn er kennelijk ook nog andere redenen om naar het buitenland te gaan.

Zeer zeker :-)

Waar ik van over de zeik ga is dat slap geouwehoer van lieden die nooit 'n vinger hebben hoeven uitsteken om van de huidige welvaart in het Westen te profiteren en menen andermans investeringen te mogen verkwanselen

We profiteren toch uiteindelijk allemaal? Het feit dat je een baan hebt komt voort uit de sterke economie die door eeuwen en eeuwen werk is opgebouwd. Iedereen profiteert daarvan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 14:29:
Welke gevolgen? Ik merk er helemaal niks van.

Vreemde vraag %) Je kent iets niet maar stelt tevens er niets van te merken, verdacht.
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 14:29:
Het feit dat je een baan hebt

Over wie heb je het ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2011 om 14:35:
Je kent iets niet maar stelt tevens er niets van te merken, verdacht.

Ik snap deze zin niet?

Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2011 om 14:35:
Over wie heb je het ?

Ieder in Nederland woonachtig persoon met een baan. 'Je' in deze context bedoeld als algemene term.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 14:38:
Ik snap deze zin niet?

Kennelijk niet.
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 14:38:
Ieder in Nederland woonachtig persoon met een baan. 'Je' in deze context bedoeld als algemene term.

De werkende mens in Nederland dus. Iedereen profiteert dus van deze categorie, die an sich echter weinig zeggenschap over het geheel toekomt, is dat de strekking van je betoog ?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2011 om 15:35:
profiteert dus van deze categorie, die an sich echter weinig zeggenschap over het geheel toekomt, is dat de strekking van je betoog ?

Nee, wat ik zeg dat iedereen die een baan heeft die baan heeft omdat hij/zij daartoe de kans heeft gekregen door generaties voor hen die het ook hebben opgebouwd. Dus hoe je het ook wendt of keert, vanaf je geboorte profiteer je van een economie die anderen hebben opgebouwd. Door scholing maar ook door de banen die door deze sterke economie zijn geschapen. Iedereen, maar dan ook iedereen profiteert van de inspanningen van anderen! Of je nou in Nederland geboren bent of hier later naartoe bent gekomen. En te zeggen dat iemand die hier bij toeval geboren is meer recht heeft op profiteren dan iemand die hier later naartoe is gekomen vind ik erg cru. En het is een wisselwerking. Iedereen die door voorgangers de kansen heeft gekregen, draagt vervolgens zelf ook bij aan het in stand houden van die kansen voor anderen. En het is echt nonsens dat iedereen die van buitenaf komt niet bijdraagt. Dat ze hier alleen maar komen om op hun reet te zitten.
De gastarbeiders zijn hiernaartoe gehaald om juist dat te doen: 'bijdragen' En de politieke vluchtelingen zijn hier gekomen omdat ze simpelweg hun leven niet zeker zijn. Die mensen kun je niet beoordelen op economische merit. Bij hen gaat het om een morele plicht! En ook die mensen zullen uiteindelijk bijdragen. Het kost alleen wat meer, dat geef ik toe. Maar uiteindelijk komt het er wel van. Dat zijn de meest gedreven mensen die ik ooit in mijn leven heb ontmoet. Die willen wel een toekomst opbouwen. Ze kunnen namelijk niet anders!
Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=wl6enuFybL0

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Ramon M op maandag 19 december 2011 om 16:40:
Nee, wat ik zeg dat (etc.)

Je vergeet één ding, je kunt historisch gegroeide grenzen niet wegdenken noch verontachtzamen. Elk land/natie zal vanuit z'n autonomie willen bepalen wie en wanneer toegang heeft tot de gemeenschap. En sinds we leven in 'n democratie bepaalt het volk mee in die kwesties. Jij werkt in 'n gebied dat te maken heeft met de gevolgen van eeuwenlange overheersing door het Ottomaanse Rijk, denk je nu werkelijk dat dat uit de beleving van het volk weggereduceerd kan worden. Zelfs in de Europese Unie wordt nu weliswaar niet met conservatieve wapens gestreden maar des te harder met de financieel-economische. Je kunt 'n land/natie niets opleggen vanuit 'n progressieve ideologie, vergeet 't. Het volk bepaalt zelf wat het wel en niet wenst, ongeacht utopische denkbeelden van 'n groep anarchisten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 18 december 2011 om 23:18:
Als Nelis van de polikliniek in het Wilders-topic.

Ik weet niet wie je bedoelt maar dat ben ik in ieder geval niet. Klein detail maar..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2011 om 20:24:
dat ben ik in ieder geval niet. Klein detail maar..

Oké dan (Y)

Waarschuw beheerder
-1
hej ff wat anders he, vraagie aan de mensen die voor de asielzoekers e.d. zijn...
wat vinden jullie ervan dat grote steden zoals amsterdam voor meer dan de helft bestaat uit allochtonen?

Waarschuw beheerder
ja eyz ik ben niet toevalg je gehoor maar ik vind het ESDB (eige schult dikke buld)
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 december 2011 om 23:09:
wat vinden jullie ervan dat grote steden zoals amsterdam voor meer dan de helft bestaat uit allochtonen?

Kan me geen reet schelen. Allochtoon is ook maar gewoon een label waar jij allemaal negatieve emoties aan vast plakt, maar ik noem dat gewoon mensen. Van mij part zijn ze paars, de stad verandert er niet door.

Allochtoon is geen synoniem voor crimineel of arm of werkloos. Dat zijn problemen die je moet aanpakken, en of die mensen dan allochtoon zijn doet helemaal niet ter zake. Daarvoor is die groep veel te divers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 20 december 2011 om 01:38:
Allochtoon is geen synoniem voor crimineel of arm of werkloos. Dat zijn problemen die je moet aanpakken, en of die mensen dan allochtoon zijn doet helemaal niet ter zake. Daarvoor is die groep veel te divers.

Slaap lekker joh, ik riskeer hier verder geen ban (Y)

OT: geloof heeft altijd 'n simpele basis ;)
Waarschuw beheerder

Je snapt nog steeds het verschil niet tussen asielzoekers en immigranten he? :lol:

Probeer het morgen nog eens.

Waarschuw beheerder
hej ff wat anders he, vraagie aan de mensen die voor de asielzoekers e.d. zijn...

Ja want die steden zitten voor de helft vol met asielzoekers?! :facepalm:
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 20 december 2011 om 11:18:
Je snapt nog steeds het verschil niet tussen asielzoekers en immigranten he?

Nog sterker, allochtonen hoeven geen immigranten te zijn. Ik ben allochtoon maar ben gewoon in Nederland geboren en heb hier mijn hele leven gewoond. Mijn moeder is in Zwitserland geboren maar ze is gewoon Nederlandse. Mijn opa werkte daar toen ze geboren werd. Dus ik ben dan wel allochtoon maar verre van een immigrant of een asielzoeker.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 20 december 2011 om 11:56:
Ik ben allochtoon maar ben gewoon in Nederland geboren en heb hier mijn hele leven gewoond.

Join the club! :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op dinsdag 20 december 2011 om 11:56:
Dus ik ben dan wel allochtoon maar verre van een immigrant of een asielzoeker.

:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 19 december 2011 om 19:56:
En sinds we leven in 'n democratie bepaalt het volk mee in die kwesties

Uhu. Maar ik ben ook deel van dat volk en mijn opvattingen zijn net zo goed een afspiegeling van dat volk als de jouwe.
Daarom ga ik met de mensen de discussie aan. Omdat ik streef naar een meerderheid van mensen die mijn opvattingen delen, waardoor de open samenleving kan ontstaan die ik voorsta. Het is echt niet zo dat jouw mening een monopolie heeft op de uitdrukking van de 'wil van het volk' en dat al het andere een onderdrukkende factor is.
Jij werkt in 'n gebied dat te maken heeft met de gevolgen van eeuwenlange overheersing door het Ottomaanse Rijk, denk je nu werkelijk dat dat uit de beleving van het volk weggereduceerd kan worden.

Nee. Maar er is een verschuiving. Historisch gegroeide culturele peilers zijn niet statisch. Ik zag (ben inmiddels terug in NL) overal de Ottomaanse, Byzantijnse, Mediterane en Balkan invloeden om me heen. Zowel in symbolen als omgangsvormen, enz. Toch was er bij de nieuwe generatie een steeds kosmopolitischere houding terug te vinden. 'Welkom, breng wat je te bieden hebt voor ons, dan gaan we in gesprek en zullen we zien wat wij jou te bieden hebben' leek men te zeggen.
Uiteindelijk zal het zo zijn. Ieder mens zal zijn eigen individualiteit tot uiting kunnen brengen aangezien je niet meer afhankelijk bent van de acceptatie van jezelf als individu door een beperkt collectief met zijn set waarden, normen en attitudes. Je hebt de keuze sommige aspecten te verwerpen of andere juist te omarmen aangezien de culturele mobiliteit is gegroeid. Een afwijzing door een collectief betekent niet meer een isolomenent.
Maar dat is een discussie die losstaat van de vraag of maatregelen nodig zijn ten behoeve van het economisch protectionisme.

Je kunt 'n land/natie niets opleggen vanuit 'n progressieve ideologie, vergeet 't. Het volk bepaalt zelf wat het wel en niet wenst, ongeacht utopische denkbeelden van 'n groep anarchisten.

Grappig dat je het woord 'opleggen' gebruikt in combinatie met 'anarchisten' Lijkt me een paradox.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 20 december 2011 om 11:18:
Je snapt nog steeds het verschil niet tussen asielzoekers en immigranten he?

Probeer het morgen nog eens.

in me vraag gaat het om allochtonen, kan mij het dan schelen op welke manier?!?!

misschien dat je morgen wat helderder kan denken....:facepalm:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ramon M op dinsdag 20 december 2011 om 14:19:
Maar ik ben ook deel van dat volk en mijn opvattingen zijn net zo goed een afspiegeling van dat volk als de jouwe.

:respect: uiteraard! En voor alle duidelijkheid, mijn persoonlijke opvattingen vallen niet samen met de "volkse" opvattingen die ik hier m.o.m. toets.
Het is echt niet zo dat jouw mening een monopolie heeft op de uitdrukking van de 'wil van het volk' en dat al het andere een onderdrukkende factor is.

Overbodig om te stellen lijkt me. 'n Democratie hoort immers juist de meningen van de kleinste minderheden te respecteren.
Toch was er bij de nieuwe generatie een steeds kosmopolitischere houding terug te vinden. 'Welkom, breng wat je te bieden hebt voor ons, dan gaan we in gesprek en zullen we zien wat wij jou te bieden hebben' leek men te zeggen.

Nogal logo nietwaar, dáár is nog wat heen te brengen, hier niet of iig veel minder;)

Uiteindelijk zal het zo zijn. Ieder mens zal zijn eigen individualiteit tot uiting kunnen brengen aangezien je niet meer afhankelijk bent van de acceptatie van jezelf als individu door een beperkt collectief met zijn set waarden, normen en attitudes. Je hebt de keuze sommige aspecten te verwerpen of andere juist te omarmen aangezien de culturele mobiliteit is gegroeid. Een afwijzing door een collectief betekent niet meer een isolomenent.

Dat lijkt me inmiddels al de status quo; je hebt hier van niemand iets te duchten, alleen zal de politieke vertaling ervan nooit richtinggevend worden omdat de uiteenlopende groepen te klein en divers zijn.

Maar dat is een discussie die losstaat van de vraag of maatregelen nodig zijn ten behoeve van het economisch protectionisme.

Ik had het over 'n financieel-economische machtsstrijd, niet over protectionisme, dat is van 'n beperktere strekking. We hebben het hier over 'n nieuwe vorm van oorlogsvoering, waarin 'n bedrijf als Shell al de zijde van Duitsland heeft gekozen.

Grappig dat je het woord 'opleggen' gebruikt in combinatie met 'anarchisten' Lijkt me een paradox.

Formeel heb je gelijk, maar de anarchisten die ik bedoel zijn slechts anarchistisch voor zichzelf en voor 'het volk' meer stalinistisch :)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2011 om 19:34:
in me vraag gaat het om allochtonen, kan mij het dan schelen op welke manier?!?!

Maar asielzoekers zijn mensen die zelf vanuit het buitenland naar Nederland zijn gekomen en om bijzondere redenen een verblijfsvergunning kregen. Allochtonen zijn mensen waarvan minimaal 1 ouder in het buitenland is geboren. Met mijn moeder die in Zwitersland is geboren ben ik ook allochtoon maar ik heb verre van dezelfde achtergrond als een asielzoeker.

Nogal een verschil volgens mij....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 20 december 2011 om 21:53:
Nogal logo nietwaar, dáár is nog wat heen te brengen, hier niet of iig veel mind

:) Daar heb ik wel veel discussies over gehad met de locals. Als een ware zelfingenomen westerling heb ik het idee verkondigd dat het westerse liberale denken (in de zin van cultureel liberaal (liberal)-->rechten individu gaan boven wil van de gemeenschap) het sociale evolutiemodel is waartoe elke cultuur en samenleving zich zou moeten bewegen. Vooral als het bijvoorbeeld gaat om homorechten, gelijke rechten voor minderheden en gelijkheid tussen man en vrouw. Ik ben hier nog steeds van overtuigd. Desalniettemin heb ik daar veel culturele elementen gevonden die meer bij mij aansluiten dan degene die ik terugvind in Nederland. Bijvoorbeeld het idee dat je identiteit en bejegening los kan staan van je sociaal-maatschappelijke positie (moet ook wel in een land waar een groot deel van de mensen werkloos is) en dat er meer ruimte is voor de waardering van immateriele merits.

Uitspraak van inactief op dinsdag 20 december 2011 om 21:53:
Ik had het over 'n financieel-economische machtsstrijd, niet over protectionisme, dat is van 'n beperktere strekking. We hebben het hier over 'n nieuwe vorm van oorlogsvoering, waarin 'n bedrijf als Shell al de zijde van Duitsland heeft gekozen.

Bedoel je hiermee dat bedrijven uit het oogpunt van meer winst, politieke invloed uitoefenen om de grenzen open te gooien om zodoende goedkope arbeidskrachten te bemachtigen? Hier ben ik ook tegen omdat de neo-liberale onzichtbare hand geen enkele richting geeft voor de interactie tussen individuen met hun uiteenlopende achtergronden. Dan blijft het bij het Multiculturele model zoals dat tot voor kort gevoerd werd. 'Laat iedereen maar in zijn eigen gemeenschap blijven en wij fasciliteren dat wel.' Dat is een gemakzuchtig concept waardoor juist veel van de potentie van diversiteit in een samenleving verloren gaat.
Ik sta een open samenleving voor, maar dan wel vanuit ideologisch oogpunt (diversiteit en interactie in diversiteit brengt verrijking voor elk individu binnen een land) en vanuit moreel oogpunt (het is een morele plicht om mensen op te vangen die in eigen land hun leven niet zeker zijn)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 21 december 2011 om 00:04:
Maar asielzoekers zijn mensen die zelf vanuit het buitenland naar Nederland zijn gekomen en om bijzondere redenen een verblijfsvergunning kregen. Allochtonen zijn mensen waarvan minimaal 1 ouder in het buitenland is geboren. Met mijn moeder die in Zwitersland is geboren ben ik ook allochtoon maar ik heb verre van dezelfde achtergrond als een asielzoeker.

Nogal een verschil volgens mij....

Tsja, dat verschil kun je niet uitleggen aan mensen met een bord voor hun kop. Allochtoon is een PVV synoniem geworden voor: 'niet blank, niet westers, niet deugdelijk) Dat idee is er zo hard ingetrapt bij mensen die nooit alternatieve zienswijzen zoeken dat ze het onmogelijk kunnen loszingen van die interpretatie.
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van Ramon M op woensdag 21 december 2011 om 12:18:
Allochtoon is een PVV synoniem geworden voor: 'niet blank, niet westers, niet deugdelijk

Crimineel, werkloos, noem het maar op. Ja het woord allochtoon roept bij sommige mensen hele slechte associaties op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 21 december 2011 om 13:36:
Crimineel, werkloos, noem het maar op. Ja het woord allochtoon roept bij sommige mensen hele slechte associaties op.

Toen ik nog bij het Bureau Discriminatiezaken werkte hadden we voor de voorlichting op scholen een oefening waarbij we foto's hadden van BN'ers. De leerlingen moesten raden wie van hen allochtoon waren. Niemand van hen wilde geloven dat ook Marco Borsato allochtoon is :P
Waarschuw beheerder
+2-1
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2011 om 19:34:

Vooral met duitsers heb ik problemen, maar wat die in Amsterdam doen, moeten zij weten.

Of wat voor antwoord had je graag willen hebben?

Waarschuw beheerder
+1-1
Vermoord door jullie zo geliefde allochtonen, denken jullie ook aan de slachtoffers......?

dit is een piepklein overzicht er zijn vele moorden meer..

- Manuel Fetter vroeg om geen bierflesjes op straat stuk te willen smijten. De daders: een Albanees en een Nederlander.
- Rene Steegmans zei er wat van toen een oude dame bijna met een scootertje door de Marokkaanse Khalid Lakhlifi van de sokken werd gereden.
- Floor Garst wordt door drie Turken in elkaar geslagen, en overlijdt in het ziekenhuis. Ze hadden wel woorden met elkaar gehad.
- Hans van Wieren deed gewoon zijn werk als leraar, en was daarom in het belang van zijn goedwillende leerlingen, van plan om zijn overagressieve Turkse leerling Murat Demir te schorsen.
- Theo van Gogh schold zowat iedereen, zonder aanzien des persoons, verrot. Hij werd vermoord door ??n of andere geschifte Marokkaan.
- Jan Kievit zei er iets van, toen een aantal jonge meisjes werd lastiggevallen door een Marokkaan.
- Anja Joos schreeuwde wat terug toen ze (ten onrechte) uitgescholden werd voor winkeldief, een groep Marokkanen en Antillianen schopte haar dood.
- Jantje Hertogs ging even naar buiten om naar zijn moeder te bellen, toen een Turk wegens wangedrag uit dezelfde horecagelegenheid werd gezet. De man draaide door en schoot op Jantje, kwam later zelfs nog even terug om het dodelijke schot af te vuren.
- Stephan Hendriksen probeerde een ruzie te sussen, waarna de 16-jarige werd doodgestoken. Over de ethniciteit van de daders wordt zeer geheimzinnig gedaan: het is dan namelijk nog 2001. In Noordwijk wordt echter volop gesproken over de allochtone daders.
- Daniel van Cotthem weigert zijn GSM aan een stel Antillianen af te staan en wordt doodgeslagen. Daniel bracht zijn vriendinnetje naar het station, juist vanwege het toenemende geweld door Antilliaanse jeugdbendes.
- Joes Kloppenburg trachtte een ruzie tussen Antillianen te sussen.
- Maja Braderic was “te westers” volgens haar Bosnische moordenaars.
- Froukje Schuitmaker en Marianne Roza sterven, als een Turk een regen van kogels afvuurt op de deur van een cafe in Gorkum. De man was boos omdat hij werd geweigerd door de portier, die hem inschaalde als onder invloed van het ??n of ander.
- Horecaportier Mark Kerssens wordt doodgeschoten door een “negroide man”. Kerssens had de man aan de deur geweigerd (wegens dronkenschap/drugs), waarna deze een pistool ging halen en Kerssens doodschoot.
- Bart Raaijmakers wordt vermoord door een groep bestaande uit in ieder geval twee Antillianen, die verklaarden er die avond op uitgegaan te zijn om lol te schoppen, bijv. door “een Nederlander” te pakken te nemen.
- Martin Egthuysen wordt vanwege het geluid van zijn vogeltjes doodgeschoten door zijn Turks-Koerdische buurman.
- Johan de Jong wordt in zijn cafe doodgestoken door drie Marokkanen, waarschijnlijk roofmoord.
- Zes doden die vielen in het Delftse Cafe Het Koetsiertje, toen een naar eigen zeggen beledigde Turkse cafeganger naar huis ging, zijn pistool ophaalde en in het wilde weg om zich heen schoot. (berust op herinnering, feitelijke bevestiging gevraagd)
- Fietsenmaker Eddy Wind wordt doodgestoken door Noureddine A., als deze zijn baas bedreigt omdat hij vindt dat hij niet snel genoeg geholpen wordt.
- Marion en Romy van Buuren, beiden vermoord door de Turk Okan O (vader van Romy), motief nog steeds onbekend
- Pompbediende Henny Borsje, die door twee overvallers zonder pardon wordt doodgeschoten. Ze zijn Antilliaans. De media noch het OM reppen daar een woord over, maar in “zekere kringen” is het bekend. Bij de PvdA, bijvoorbeeld.
- Cindy Overdijk, gewurgd door Abderrahim H., Marokkaans.
Waarschuw beheerder
+1-1
Ja en nu? Ik kan ook wel een lijst geven van autochtonen die mensen hebben vermoord en die kan ik ook 10 keer zo lang maken. Dat zegt net zo weinig als deze lijst van jou.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2011 om 16:34:
door jullie zo geliefde allochtonen

Allochtonen zijn bij mij net zo geliefd als autochtonen. Allochtoon is een nietszeggende term, 1 in het buitenland geboren ouder zegt niets over je criminele aanleg, je salaris, je intelligentie of je sociale vaardigheden.

Het gaat mij er juist om dat ik mensen niet minderwaardig vind omdat 1 van zijn/haar ouders in België geboren is. Want ja, ook dat is een allochtoon.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je begrijpt wel wat ik bedoel, mensen uit EU zijn in mijn ogen geen allochtonen, die term zegt mij niks,

maar wij hebben moordenaars binnengelaten en islam-freaks, kansloze en werkschuwe asielzoekers en profiteurs en grote aantallen buitenlanders die mega-moskeeen bouwen en onze grote en kleine steden OVERNEMEN in aantallen en criminaliteit veroorzaken die de spuigaten uitloopt waar ik me door BEDREIGD voel en DAAR moeten we vanaf want ik vind Nederland een KUT land geworden met dat soort lui.

Vind je dat een gezonde ontwikkeling?

Mijn vriendin komt zelfs van buiten Europa , ik heb de halve wereld gezien maar wat kan mij dat boeien? ik woon hier.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 21 december 2011 om 16:41:
Allochtonen zijn bij mij net zo geliefd als autochtonen

Bij mij niet. Vooral niet-westerse allochtonen zijn bovengemiddeld vaak werkloos, crimineel en aggressief.

Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 21 december 2011 om 16:41:
Allochtoon is een nietszeggende term, 1 in het buitenland geboren ouder zegt niets over je criminele aanleg, je salaris, je intelligentie of je sociale vaardigheden

Naar mijn mening zegt waar je geboren bent letterlijk over alle vier die dingen iets. Maar ja, ik heb dan ook geen dwangmatige neiging tot het wegredeneren van maatschappelijke problemen omdat een van mijn ouders in het buitenland is geboren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Ramon M op woensdag 21 december 2011 om 14:10:
Toen ik nog bij het Bureau Discriminatiezaken werkte

Zegt ie zonder blikken of blozen :lol:

my god.. :|
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2011 om 20:23:
mensen uit EU zijn in mijn ogen geen allochtonen, die term zegt mij niks,

Maar toch dit zeggen he:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2011 om 16:34:
Vermoord door jullie zo geliefde allochtonen

OVERNEMEN

:aai:

ik vind Nederland een KUT land geworden

Rot je toch lekker op?

DAAR moeten we vanaf

Lekker makkelijk. 'Grenzen dicht, dan zijn al onze problemen opgelost.' FOUT. Ik zeg absoluut niet dat criminelen hun gang mogen gaan maar dat gelul over 'wij' en 'zij' gaat helemaal nergens over. Het riekt gewoon naar discriminatie waarbij het oplossen van serieuze problemen alleen maar wordt vertraagd met gewauwel over 'die buitenlanders dit' en 'die moslims dat'. Het gaat niet over allochtoon of autochtoon, zwart of blank, christen of moslim, het gaat over criminelen. Doe daar wat mee en stop met dat eindeloze categoriseren en labelen waarmee we helemaal 0,0 opschieten.

Mensen in allochtoon/autochtoon indelen in net zo zinnig als criminelen indelen in sproetjes/geen sproetjes, licht of donker haar. Het is zo triviaal dat je er onmogelijk conclusies aan kan verbinden.

Uitspraak van verre neef op woensdag 21 december 2011 om 21:03:
Vooral niet-westerse allochtonen zijn bovengemiddeld vaak werkloos, crimineel en aggressief.

Maar in plaats van daar iets aan te willen doen kies je makkelijke en generaliserende route en schaal jij een hele groep mensen die NIET werkloos, crimineel of agressief is bij een groep die dat wel is. Puur omdat ze toevallig een ouder hebben die in het buitenland is geboren. En wat schieten we daar mee op? Niets.

Naar mijn mening zegt waar je geboren bent letterlijk over alle vier die dingen iets.

Ik heb het niet over waar iemand zelf geboren is, maar over mensen waarvan 1 van de ouders ergens anders geboren is. Want dan ben je bij definitie dus een allochtoon. Mag je mij uitleggen hoe jij een DIRECT verband ziet tussen bijvoorbeeld iemand zijn intelligentie en het feit dat zijn vader geboren is in (ik noem maar wat) IJsland.

Maar ja, ik heb dan ook geen dwangmatige neiging tot het wegredeneren van maatschappelijke problemen

Dat doe ik helemaal niet. Integendeel, door alleen maar naar allochtoon/autochtoon te kijken zorg je er zelf voor dat de discussie niet gaat over het oplossen van problemen maar over welk land iemand geboren is en welk label je er daarmee op mag plakken.

omdat een van mijn ouders in het buitenland is geboren.

Nu doe je dus precies wat ik bedoel. Mijn mening vind je minderwaardig omdat ik zelf allochtoon ben. Die hele vleug van discriminatie helpt ons NIETS verder.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 21 december 2011 om 21:23:
Mijn mening vind je minderwaardig omdat ik zelf allochtoon ben.

hij vindt dat je preekt voor eigen parochie..:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 21 december 2011 om 21:45:
hij vindt dat je preekt voor eigen parochie

Dat gevoel krijg ik dus ook een beetje. Terwijl ik helemaal geen onderdeel ben van die groep mensen die hij zo veracht. Maar omdat mijn moeder in haar (Nederlandse) paspoort Genève als geboorteplaats heeft staan ben ik crimineel, werkloos en agressief. :')

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op woensdag 21 december 2011 om 22:04:
Terwijl ik helemaal geen onderdeel ben van die groep mensen die hij zo veracht. Maar omdat mijn moeder in haar (Nederlandse) paspoort Genève als geboorteplaats heeft staan ben ik crimineel, werkloos en agressief.

Ik vind dit 'n beetje lullig, je weet drommels goed dat hij het heeft over niet-Westerse allochtonen en hun eventuele gebroed dat ze hier hebben voortgebracht.
Ik zeg absoluut niet dat criminelen hun gang mogen gaan maar dat gelul over 'wij' en 'zij' gaat helemaal nergens over. Het riekt gewoon naar discriminatie waarbij het oplossen van serieuze problemen alleen maar wordt vertraagd met gewauwel over 'die buitenlanders dit' en 'die moslims dat'. Het gaat niet over allochtoon of autochtoon, zwart of blank, christen of moslim, het gaat over criminelen. Doe daar wat mee en stop met dat eindeloze categoriseren en labelen waarmee we helemaal 0,0 opschieten.

Deze tekst vind ik heel wat sympathieker (Y) Als we nou van die groepen allochtonen eens de positieve percentages gingen benoemen ipv de negatieve, dan schoten we al 'n heel eind verder op.
Rot je toch lekker op?

Dit kan dus echt niet he :no:

Net als dit:
Uitspraak van lindaaatje op woensdag 21 december 2011 om 15:20:
Vooral met duitsers heb ik problemen, maar wat die in Amsterdam doen, moeten zij weten.

We zijn gotdomme zelf bijna allemaal Pruusse, je gaat hier toch niet dé oer-Europeaan beledigen (Y)

Waarschuw beheerder

me2 maar die vallen niet op hier... ik zie ze ook nooit op dat programma op ned1 hoe heet het ook alweer? allochtoontje gezocht?!

Of wat voor antwoord had je graag willen hebben?

een spontane, daarvoor moet ik niet bij jou zijn merk ik al :nocheer:

Waarschuw beheerder
Vooral met duitsers

Danke du süsse (L)
Waarschuw beheerder
:lief:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2011 om 23:20:
me2 maar die vallen niet op hier... ik zie ze ook nooit op dat programma op ned1 hoe heet het ook alweer? allochtoontje gezocht?!

Waarom moet ik dan wat vinden van allochtonen in het algemeen?

Zeg gewoon wat je bedoelt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 22 december 2011 om 09:35:
Waarom moet ik dan wat vinden van allochtonen in het algemeen?

Zeg gewoon wat je bedoelt...

Hij vindt gewoon dat Marokkaans tuig (en zo) dusdanig vaak voor problemen zorgt dat het oké is om de helft van Amsterdam uit te maken voor crimineel, werkloos en agressief.

Wat dezelfde logica is als zeggen: 40% van de overvallen wordt gedaan door mensen met sproetjes. Alle mensen met sproetjes het land uit!

De Nederlandse bevolking die sproetjes heeft is net zo divers als de mensen die allochtoon zijn. Ze zijn rijk of arm, doctorandus of mbo dropouts. Hebben een strafblad of hebben geeneens parkeerboetes uit staan. Daarom slaat het nergens op om alle mensen die 1 in het buitenland geboren ouder hebben op 1 hoop te gooien. Maar dat wil er maar niet in bij hem volgens mij...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op donderdag 22 december 2011 om 10:29:
Daarom slaat het nergens op om alle mensen die 1 in het buitenland geboren ouder hebben op 1 hoop te gooien. Maar dat wil er maar niet in bij hem volgens mij...

Uitspraak van inactief op woensdag 21 december 2011 om 23:03:
je weet drommels goed dat hij het heeft over niet-Westerse allochtonen en hun eventuele gebroed dat ze hier hebben voortgebracht.

Waarschuw beheerder
-2
Maar in plaats van daar iets aan te willen doen kies je makkelijke en generaliserende route en schaal jij een hele groep mensen die NIET werkloos, crimineel of agressief is bij een groep die dat wel is.

Beter lezen kerel. Om aan te geven dat ik niet iedereen bedoel gebruik ik de woorden bovengemiddeld en vaak. Wat ik zeg is gewoon een feit. Kun je zo napluizen bij het cbs. Of vraag het aan de politie Rotterdam. Die hebben de afkomst van straatrovers een paar jaar bijgehouden. Als ik tijd heb zoek ik het voor je op.

Mag je mij uitleggen hoe jij een DIRECT verband ziet tussen bijvoorbeeld iemand zijn intelligentie en het feit dat zijn vader geboren is in (ik noem maar wat) IJsland

Dat kun je ook niet pertinent stellen per individu. Feit is dat de gemiddelde intelligentie niet bij alle rassen en bevolkingsgroepen hetzelfde is.

Dat doe ik helemaal niet. Integendeel, door alleen maar naar allochtoon/autochtoon te kijken zorg je er zelf voor dat de discussie niet gaat over het oplossen van problemen maar over welk land iemand geboren is en welk label je er daarmee op mag plakken

Dat doe je wel. Jij hebt liever niet dat mensen bevolkingsgroepen aanwijzen, terwijl er wel verschillen in gedrag zijn. Ik weet ook niet hoe de problemen op te lossen, maar ik wil ze wel graag benoemen als je het niet erg vindt. En ik vind je mening niet minderwaardig omdat je allochtoon bent, maar dus om het bovenstaande.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op donderdag 22 december 2011 om 15:12:
Wat ik zeg is gewoon een feit. Kun je zo napluizen bij het cbs. Of vraag het aan de politie Rotterdam. Die hebben de afkomst van straatrovers een paar jaar bijgehouden. Als ik tijd heb zoek ik het voor je op.

Je moet niet alle onzin geloven die de politie en andere instanties naar buiten brengen over allochtonen!
Racisme zit nou eenmaal diep geworteld in de Nederlandse cultuur
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2011 om 23:20:
ik zie ze ook nooit op dat programma op ned1 hoe heet het ook alweer? allochtoontje gezocht?!

Als in zo'n programma bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn (mannen van 16 tot 30 jaar bv :[ ) kun je daar alleen uit concluderen dat die kennelijk lastiger zijn op te sporen, maar dat zegt verder niets over het percentage delicten.

(Toch best wel opvallend dat er altijd van alles wordt bijgehaald zoals het percentage gedetineerden, het percentage verdachten, het aantal "bekenden van de politie", het aantal delicten in één stad of wijk of het aantal getinte jongelui in Oprisping Verkocht, maar over het totaal aantal delicten of de zwaarte van die delicten hoor je bijna nooit iemand. Terwijl het dáár toch eigenlijk om zou moeten gaan.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 december 2011 om 15:31:
Je moet niet alle onzin geloven die de politie en andere instanties naar buiten brengen over allochtonen!
Racisme zit nou eenmaal diep geworteld in de Nederlandse cultuur

Wie moet ik dan geloven? Jou? Laat me niet lachen..

En racisme is een leeg woord. Het zit geworteld in IEDERE cultuur, en in de meeste culturen nog veel en veel dieper dan in de Nederlandse.