Partyflock

Forumonderwerp · 1126600
Waarschuw beheerder
+3-3
Zestig procent van de Nederlandse bevolking overschat het aantal asielaanvragen. Dat blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van VluchtelingenWerk Nederland. "Er is ons een tsunami van asielzoekers aangepraat, die er feitelijk niet is. Hierdoor loopt de bereidheid om vluchtelingen op te nemen gevaar", zegt directeur Dorine Manson van VluchtelingenWerk.

21 Procent van de Nederlanders denkt zelfs dat we meer dan 50.000 asielaanvragen in Nederland hebben, maakt Vluchtelingenwerk bekend. "Dat aantal is één keer voorgekomen in 1994 tijdens de Balkan-oorlog. De Nederlandse overheid hecht altijd aan opvang in de regio; toen wáren wij de regio. Slechts 8 procent koos het correcte antwoord (13.000 asielaanvragen), 18 procent schatte het aantal asielzoekers lager in en 14 procent weet het niet. Het aantal asielzoekers ligt al een decennium rond de 13.500 per jaar.

Een nog grovere overschatting wordt gedaan bij gezinshereniging. Op de vraag hoeveel gezinsleden er per vluchteling naar Nederland komen, was de inschatting gemiddeld vier gezinsleden. In werkelijkheid is dat nog niet eens een half gezinslid per vluchteling. "Wat niet veel mensen weten, is dat deze gezinsleden ook allemaal nog de asielprocedure doorlopen. Dat betekent dat ze ook in die 13.000 asielaanvragen zitten", voegt Manson toe.

22 procent van de Nederlandse bevolking denkt dat je om economische redenen asiel in Nederland kunt krijgen. Daarnaast denkt 79 procent dat willekeurig geweld vanwege oorlog een reden is om in Nederland als vluchteling te worden erkend. "Helaas is dat niet het geval. Deze vorm van groepsbescherming wordt niet meer toegepast. Je moet in Nederland aantonen dat je tenminste ook individueel gevaar loopt."

Tevens denkt bijna een kwart dat de meeste vluchtelingen uit Turkije en Marokko (16 procent), Tunesië, Egypte en Libië (8 procent) komen. "Uit deze landen komt slechts een handjevol asielzoekers."

http://www.vluchtelingenwerk.nl/persberichten/60-procent-nederlanders-overschat-aantal-asielzoekers.php
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
mijn antwoord was geenszins een beaming mbt Bodo zijn/haar reply hoor...In tegendeel zelfs.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op zaterdag 17 december 2011 om 00:43:
mijn antwoord was geenszins een beaming mbt Bodo zijn/haar reply hoor...In tegendeel zelfs.

Mijne sloeg op het onderwerp ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2011 om 00:39:
Het beeld van wantrouwende mensen is gauw anders dan de werkelijkheid.

Jouw P&W retoriek laat 'n andere interpretatie van "de" werkelijkheid niet toe he ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op vrijdag 16 december 2011 om 23:24:
dat bedoel ik.

Die zijn nog nodig meen jij :X ? Of anders 'n kwantum Zuid-Afrikaanse of Panamese verpleegsters ofzo :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 16 december 2011 om 22:37:
Ondanks vergrijzing en ontgroening is er 'n overschot aan arbeidskrachten, zie alle ongeschiten, werklozen en occupiers !

Exactly. Maar toch blijft het interessant om te zien hoe de bijna half miljoen werklozen dom links er nooit van weerhoudt om de vergrijzing-mythe aan te halen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 16 december 2011 om 21:20:
Zij is van vluchtenlingenwerk, dus vluchtelingen de deur wijzen is niet bepaalt haar ideaalbeeld. Lijkt me logisch toch?

Heel logisch. Natuurlijk zit ze er niet op te wachten dat haar gesubsidieerde, overbetaalde mooi weer-baantje verdwijnt. Of erger nog, dat Nederland massaal wakker wordt, en de corrupte asielindustrie begint af te brokkelen. Brrr, je moet er niet aan denken

Waarschuw beheerder
Wat een onzin dit weer. Als ik de tsunami tegen iemand bevestig, bedoel ik de tsunami van vluchtelingen en gastarbeiders die al decennia lang duurt. Alsof ik de cijfers bij houd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Het zijn de oost europeanen die onze land tegenwoordig overspoelen met criminaliteit en werk doen tegen lage prijzen....

Hoe denk je anders dat GEERT WILDERS aan zijn oost europese bulgaarse vrouw is gekomen?????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zaterdag 17 december 2011 om 08:59:
Of erger nog, dat Nederland massaal wakker wordt, en de corrupte asielindustrie begint af te brokkelen

Hoe bedoel je? Heel Nederland IS al fel tegen een soepeler immigratiebeleid. Waarmee die mensen niet wakker zijn geworden maar juist liggen te slapen en niet begrijpen dat de Nederlandse economie failliet gaat zonder die mensen. Waarom denk je dat die Oost-Europeanen hier heen worden gehaald? Ze doen het werk waar Nederlanders te lui voor zijn geworden. Maar die arbeidsplaatsen moeten toch gevuld worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zaterdag 17 december 2011 om 08:59:
Heel logisch. Natuurlijk zit ze er niet op te wachten dat haar gesubsidieerde, overbetaalde mooi weer-baantje verdwijnt.

Waarom is dit een gesubsidieerd, overbetaald mooi weer-baantje? Volgens mij kan dit best een dankbare en zeer belangrijke job zijn, waarbij je over de nodige skills moet beschikken en wellicht in het bezit dient te zijn van een academische graad. Een ex-mede student van mij (Master of Laws) heeft ook een soortgelijke baan. Mijn keuze zou het niet zijn, maar ik respecteer het zeer.

Oh nee, het is geen CEO/CFO, dus heeft het geen aanzien, dus is het een 13-in-een-dozijn-baantje voor boomknuffelaars :facepalm:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 17 december 2011 om 01:59:
Jouw P&W retoriek laat 'n andere interpretatie van "de" werkelijkheid niet toe he ?

Dat hangt er vanaf of je het naroepen wat de massa doet interpreteren wilt noemen :)

Valt er dan aan dit onderzoek niks af te dingen? Jawel, maar ik denk dat de kern klopt.

Verder ontkracht je een stelling niet door hem in een hokje te plaatsen. En kijk ik nooit P&W.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op zaterdag 17 december 2011 om 12:34:
Waarom is dit een gesubsidieerd, overbetaald mooi weer-baantje? Volgens mij kan dit best een dankbare en zeer belangrijke job zijn, waarbij je over de nodige skills moet beschikken en wellicht in het bezit dient te zijn van een academische graad

:lol: Gesubsidieerd is het sowieso, overbetaald waarschijnlijk ook en het moet wel een mooi weer-baantje zijn omdat mevrouw de directeur hier en daar nog meer bestuursfuncties vervult. Het is meer een soort hobby.

Uitspraak van Vlaco op zaterdag 17 december 2011 om 12:34:
dus is het een 13-in-een-dozijn-baantje voor boomknuffelaars

Yep.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 17 december 2011 om 12:05:
Hoe bedoel je? Heel Nederland IS al fel tegen een soepeler immigratiebeleid. Waarmee die mensen niet wakker zijn geworden maar juist liggen te slapen en niet begrijpen dat de Nederlandse economie failliet gaat zonder die mensen.

Niet alleen is dat onzin, maar je springt van asielbeleid naar immigratiebeleid. Van die twee groepen kosten asielzoekers alleen maar geld. Nederland heeft er geen reet aan.

Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 17 december 2011 om 12:05:
Waarom denk je dat die Oost-Europeanen hier heen worden gehaald? Ze doen het werk waar Nederlanders te lui voor zijn geworden

En daar moeten we dus vanaf. We kunnen simpelweg niet allemaal manager, directeur of helpdesker worden. Er is niks mis met de handen uit de mouwen steken. Zoals al eerder gezegd hebben we zelf arbeidskrachten zat. Ze zitten alleen momenteel te niksen. De nederlandse economie gaat echt niet onderuit als we minder asielzoekers of immigranten toelaten. En overigens heb ik niks tegen Oost-Europeanen of zo - die gasten hebben begin deze maand mijn huis geschilderd en het ziet er piekfijn uit. Als ik hun werkwijze in een woord zou moeten omschrijven zou ik zeggen grondig. Maar er zat geen Nederlander tussen :lol: Ik vraag me dan af wat er mis is met het beroep schilder, en waarom dat werk niet gedaan wordt door nederlanders die in de ww zitten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verre neef op zondag 18 december 2011 om 00:01:
Het is meer een soort hobby.

Des te meer je er vanuit mag gaan dat er een hoop liefde en inzet achter de intentie voor het bekleden van deze functie zit.

Anders is het tenslotte geen hobby. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
met dikbetaalde hobby's ligt dat toch anders volgens mij

Waarschuw beheerder
+1-1
oprotten met die asielzoekers, moet je hier in de buurt eens kijken is anders een tsunami van afrika en midden-oosten

achja de politici en rijken wonen toch in hun dikke villa's, gewone buurten en steden worden verziekt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zondag 18 december 2011 om 00:26:
met dikbetaalde hobby's ligt dat toch anders volgens mij

Je hebt zelf even bepaald dat het overbetaald is, dat ze nog andere functies vervult EN dat het gesubsidieerd is. Sowieso al triest om iemand daarop af te rekenen als het allemaal waar zou zijn. Maar bovendien heeft het geen reet te maken met het onderwerp. Je gaat totaal voorbij aan het feit dat bijna 1 op de 5 mensen serieus denkt dat er meer dan 50.000 asielzoekers per jaar naar Nederland komen. :/

Uitspraak van verre neef op zondag 18 december 2011 om 00:14:
Van die twee groepen kosten asielzoekers alleen maar geld. Nederland heeft er geen reet aan.

Gewoon even lekker 13.000 mensen over 1 kam scheren, netjes hoor. :respect:

Gaat het je nou ook nog lukken om iets normaals te zeggen of kan je alleen maar generaliseren en trappen tegen mensen die zich niet kunnen verdedigen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2011 om 18:18:
het naroepen wat de massa doet

Dialectische kaalslag zul je bedoelen (N)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 december 2011 om 18:18:
En kijk ik nooit P&W.

Dan moet je 'n ander al helemaal niet betichten van op dat programma gebaseerde woorden en redeneringen 8)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 17 december 2011 om 10:07:
Het zijn de oost europeanen die onze land tegenwoordig overspoelen met criminaliteit en werk doen tegen lage prijzen....

Ze voldoen dus kennelijk aan 'n behoefte ?! Zonder dat ze ook maar ergens recht op hebben !
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 17 december 2011 om 10:07:
Hoe denk je anders dat GEERT WILDERS aan zijn oost europese bulgaarse vrouw is gekomen?????

Je bent slecht geïnformeerd, zijn vrouw is geen Bulgaarse (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op donderdag 15 december 2011 om 21:33:
Het aantal asielzoekers ligt al een decennium rond de 13.500 per jaar.

das al 13.500 per jaar teveel.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op vrijdag 16 december 2011 om 21:20:
Of denk jij dat we met die vergrijzing

welke vergrijzing, met al die asielzoekers die er per jaar binnenkomen is dat opgelost...o nee shit die willen niet werken :frusty: dus wat heb je aan die asielzoekers helemaal NIETS!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 15:16:
al die asielzoekers die er per jaar binnenkome

:facepalm: 13.500 asielzoekers waarvan de meesten niet mogen blijven. Nou die paar 1000, dat is m hoor. Daarmee wordt de vergrijzing opgelost. :/

o nee shit die willen niet werken

dus wat heb je aan die asielzoekers helemaal NIETS!!!

Vooroordelen en lekker generaliseren, lucht dat op?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 12:48:
Je hebt zelf even bepaald dat het overbetaald is, dat ze nog andere functies vervult EN dat het gesubsidieerd is

Ik zou zeggen, kijk eerst zelf eens rond.

Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 12:48:
Gewoon even lekker 13.000 mensen over 1 kam scheren, netjes hoor

Zonder verblijfsvergunning mag je in Nederland niet werken. Ze kosten dus alleen maar geld. Nederland heeft er geen reet aan.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verre neef op zondag 18 december 2011 om 15:55:
Zonder verblijfsvergunning mag je in Nederland niet werken.

Alsof ze geen verblijfsvergunning krijgen als hun asielaanvraag is goedgekeurd :facepalm:

Uitspraak van verre neef op zondag 18 december 2011 om 16:00:
Maar ze gaan wel de vergrijzing oplossen?

Met deze hoeveelheden niet nee. Maar als je het aantrekkelijker maakt voor asielzoekers en immigranten om naar Nederland te komen gaat het wel een rol spelen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 16:10:
welke vooroordelen?

die willen niet werken

dus wat heb je aan die asielzoekers helemaal NIETS!!!

DUH
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 16:41:
Alsof ze geen verblijfsvergunning krijgen als hun asielaanvraag is goedgekeurd

Alsof ze aan het werk gaan als er een verblijfsvergunning verstrekt is.

Maar als je het aantrekkelijker maakt voor asielzoekers en immigranten om naar Nederland te komen gaat het wel een rol spelen

Daarmee helpen we de eigen werklozen niet aan werk. We hebben in feite geen arbeidsmigranten nodig, en asielzoekers al helemaal niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verre neef op zondag 18 december 2011 om 17:59:
Alsof ze aan het werk gaan als er een verblijfsvergunning verstrekt is.

Waarom zouden ze niet gaan werken dan? Omdat ze buitenlanders zijn?

Daarmee helpen we de eigen werklozen niet aan werk.

Asielzoekers de dood in jagen in land van herkomst ook niet.

We hebben in feite geen arbeidsmigranten nodig

Die hebben we dus, in feite, heel erg hard nodig. Wat dacht je van de zorg, het onderwijs, politie? Allemaal een schrijnend tekort aan. En dat wordt vooral in het onderwijs nog veel erger omdat heel veel leraren bijna met pensioen mogen.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
linkse rakker :nocheer:

Waarschuw beheerder
DUH

dat zijn geen vooroordelen, dat zijn feiten!
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 18:26:
dat zijn geen vooroordelen, dat zijn feiten!

Bewijs dan maar dat alle asielzoekers werkloos zijn. :aai:

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 18:17:
linkse rakker

Goeie reactie, lekker inhoudelijk en zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 18:31:
Bewijs dan maar dat alle asielzoekers werkloos zijn.

bewijzen hoeft niet, en als ze werken pakken ze ons werk af... leuk hoor zoveel werkloosheid

Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 18:31:
Goeie reactie, lekker inhoudelijk en zo.

begrijp gewoon niet dat sommige mensen ze liever wel dan niet hebben.
de kern van een probleem aanpakken werkt altijd beter, anders heb je geen oplossing maar een verschuiving he ;)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 18:34:
bewijzen hoeft niet,

Is toch wel een redelijk essentiële voorwaarde van feiten. Dat je ze kan bewijzen :/

en als ze werken pakken ze ons werk af...

They took ur jubs? Ga je nou echt dat argument gebruiken?

begrijp gewoon niet dat sommige mensen ze liever wel dan niet hebben.

Gaat niet over wat ik liever heb. Ik kijk gewoon naar de arbeidsmarkt en de vergrijzing en dan zeg ik: we hebben immigranten keihard nodig om de Nederlandse economie sterk te houden. Wat trouwens niet echt over asielzoekers gaat want die komen in eerste instantie hier heen om hun leven te redden.

leuk hoor zoveel werkloosheid

Hebben asielzoekers niets mee te maken hoor. Bankencrisis, misschien wel iets over gehoord dit jaar?

de kern van een probleem aanpakken werkt altijd beter

Over welk probleem heb jij het dan?

Waarschuw beheerder
over het probleem waardoor ze hier heen vluchten, denk je dat ze voor de lol komen dan :facepalm:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 18:15:
Asielzoekers de dood in jagen in land van herkomst ook niet

Oh. The. Drama :facepalm:

Die zogenaamde asielzoekers die hier aankloppen worden niet voor niks cynisch gelukszoekers genoemd. Die worden zo genoemd omdat ze dat ook zijn. Als je bijvoorbeeld Somalië ontvlucht, waarom wijk je dan niet uit naar Egypte, Saoedi-Arabië, of een ander land in de buurt waar zich geen geweld direct gericht tegen jouw persoon voordoet? Of in het uiterste geval Mediterraan Europa? Waarom the fuck kom je helemaal hierheen?

Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 18:15:
Wat dacht je van de zorg, het onderwijs, politie? Allemaal een schrijnend tekort aan

Van de naar Nederland komende immigranten --laat staan gelukszoekers-- heeft nagenoeg niemand de kwalificaties om in de door jouw genoemde sectors aan het werk te gaan en je weet het. Ze kwamen hier toch om de klusjes te doen waar de nederlander te lui voor is geworden? Je grijpt naar strohalmen. Je weet net zo goed als ik dat die 450.000 werklozen het echte probleem zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 18:53:
over het probleem waardoor ze hier heen vluchten, denk je dat ze voor de lol komen dan

Oorlogen in vage Afrikaanse landen (bijvoorbeeld) los je niet zomaar op. Ik vind je oplossing nobel maar onhaalbaar, helaas.

Uitspraak van verre neef op zondag 18 december 2011 om 19:27:
Waarom the fuck kom je helemaal hierheen?

Kan wel 1001 redenen geven. Somaliërs krijgen trouwens vrijwel nooit asiel in Nederland dus je voorbeeld gaat niet echt op.

heeft nagenoeg niemand de kwalificaties om in de door jouw genoemde sectors aan het werk te gaan

En die mensen zijn niet in staat te leren? Die Polen en zo, die willen zich hier niet vestigen. Snel cashen en weer wegwezen. Die opleiden is nutteloos, maar asielzoekers die mogen blijven zullen niet zo snel weer weg gaan. Stimuleer ze dan om opleidingen te volgen waar we wat aan hebben.

die 450.000 werklozen het echte probleem zijn.

Maar wat hebben die asielzoekers daarmee te maken? Die 450.000 kan je niet op 1 hoop gooien, die mensen hebben om heel verschillende redenen geen werk. Tuurlijk moeten die mensen ook aan het werk als dat mogelijk is, maar dan nog...Denk je dat daarmee al onze problemen voorbij zijn?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 20:07:
maar asielzoekers die mogen blijven zullen niet zo snel weer weg gaan.

mijn ervaringen zijn dat ze hier geld maken en hem dan peren om een rijk pensioen in eigen land te houwe,.. slim en wij trappen dr in

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 20:07:
Somaliërs krijgen trouwens vrijwel nooit asiel in Nederland dus je voorbeeld gaat niet echt op.

Nog meer leugens...

Volgens cijfers van het CBS (2009) was in totaal 0.13% van de Nederlandse bevolking in 2009 van Somalische afkomst.
Totaal aantal Somaliërs 21,798

In 2009 alleen al kregen 6.000 Somaliers asiel DAT ZIJN ER MEER DAN 16 PER DAG !!

Flink aantal wonen er hier in de sociale woningbouw (gratis uitkering en lopen zat kindertjes rond, geen een die werkt)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 20:34:
In 2009

2009 ja...

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 20:34:
Flink aantal wonen er hier in de sociale woningbouw (gratis uitkering en lopen zat kindertjes rond, geen een die werkt)

Moet je daar wat aan doen. Hun gedrag maakt het nog niet oke om de grens dicht te gooien. Wat niet eens mag, Nederland is verplicht om asielaanvragen op een eerlijke manier te beoordelen.

VN heeft trouwens Nederland al op de vingers getikt vanwege de asielprocedure die tegen allerlei internationale verdragen in gaan.

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 20:13:
mijn ervaringen zijn dat ze hier geld maken en hem dan peren om een rijk pensioen in eigen land te houwe,.. slim en wij trappen dr in

En waarom zou iemand die vreest voor zijn leven in eigen land daar naar terug keren? Bovendien werkte ze toch allemaal niet, dus hoezo geld maken?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 20:42:
En waarom zou iemand die vreest voor zijn leven in eigen land daar naar terug keren?

sommige zijn arm niet bang... ken je volk;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 18 december 2011 om 14:27:
Dan moet je 'n ander al helemaal niet betichten van op dat programma gebaseerde woorden en redeneringen

Waar doe ik dat dan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 21:21:
Waar doe ik dat dan?

Als Nelis van de polikliniek in het Wilders-topic.
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 20:50:
gesproken door hun zelf 80% is verslaafd en bijna iedereen heeeft een uitkering....

Zeg ik dan dat ik je niet geloof? Dit topic gaat niet over Somaliërs of over gefaalde integratie.

En dumpert als bron gebruiken :')

Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2011 om 20:54:
sommige zijn arm niet bang... ken je volk

Maar als je arm bent krijg je geen asiel in Nederland.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:facepalm:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Too Many Daves op zondag 18 december 2011 om 23:25:
En dumpert als bron gebruiken

Dumpert, GS... 't riool in met die bende...daar waar het thuishoort.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op donderdag 15 december 2011 om 21:33:
Tevens denkt bijna een kwart dat de meeste vluchtelingen uit Turkije en Marokko (16 procent),

:facepalm: :lol:
Waarschuw beheerder
Mensen die trouwens zulke antwoorden geven moeten ze direct hun stemrecht afnemen. Zou een hoop schelen.

Waarschuw beheerder
Asielen zitten vol!!!
Ik vind gewoon dat mensen geen honden (en evt. katten) uit het buitenland moeten importeren, omdat ze het daar zogenaamd zo slecht hebben (n).
Hier zitten de asielen ook overvol!