Partyflock

Forumonderwerp · 1124249

De Nationale Kinderombudsman, Dullaert, is geschokt door het besluit van minister Leers om de Angolese asielzoeker Mauro het land uit te zetten.

Volgens Leers zijn er geen argumenten om voor Mauro een uitzondering te maken op het beleid. Dullaert vindt dat het huidige beleid in strijd is met het Kinderrechtenverdrag. Hij zegt dat het beleid moet worden aangepast.

"Kinderen die hier langdurig zijn, lopen schade op als ze hier in onzekerheid verblijven. Als ze ook nog worden uitgezet, lopen ze een extra trauma op."
Kamerdebat

De advocaat van Mauro zegt dat hij eerst het Kamerdebat over de kwestie afwacht. Dat zal waarschijnlijk donderdag worden gehouden.

Is de uitkomst daarvan negatief, dan stapt hij naar het Europese Hof in Straatsburg wegens schending van het Kinderrechtenverdrag.

Mauro is nu 18 en woont in een Limburgs gezin. Hij kwam acht jaar geleden alleen naar Nederland.

http://nos.nl/artikel/307468-besluit-mauro-schokt-kinderombudsman.html

Voor die rifkaffers in Gouda en Ede zetten ze fucking straatcoaches in, en iemand die geen vlieg kwaad doet en gewoon netjes naar school gaat PLUS alleenstaand is en al sinds zijn 9e hier, pleuren ze het land uit? Achterlijke hondenneukers daar in Den Haag.... de kutbuitenlanders knuffelen ze dood, de goeien kunnen verrekken. :rot:

Als iemand zo lang hier zit en in een adoptiegezin woont dient deze persoon gewoon beschouwd te worden als ons eigen vlees en bloed ipv. een buitenlander. Free Mauro!
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 26 oktober 2011 om 18:32:
Als iemand zo lang hier zit en in een adoptiegezin woont dient deze persoon gewoon beschouwd te worden als ons eigen vlees en bloed ipv. een buitenlander.

nog even en wij moeten ons eigen land uit....het is wel goed met ze!

Achterlijke hondenneukers daar in Den Haag

nu doel je gewoon op de oh oh cherso mensen.
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 26 oktober 2011 om 18:49:
nog even en wij moeten ons eigen land uit....het is wel goed met ze!

:')

Laat me raden, je snuift speed en luistert hardcore?

Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 26 oktober 2011 om 18:55:

ik drink cola en luister trance. :)
kutbeleid idd hier in NL. als je gewoon meedraait in de samenleving en niemand tot last bent, en bereid bent tot assimilatie, zoals deze vent, mag van mij iedereen wel blijven.
laatste aanpassing
dat ze de illigale criminelen het land uit zetten.
In plaats van een onschuldig kind dat een bestaan heeft opgebouwd hier in Nederland.
Dus ik hoop dat hij hier alsnog mag blijven !!
we zullen hem missen...

Vind het ook niet kloppen, dan hadden ze hem toen hij net hier was terug moeten sturen, niet nu hij hier zijn hele bestaan heeft opgebouwd. Vind het zielig voor die jongen. Wie of wat heeft hij daar? waarschijnlijk niets.
Voor die rifkaffers in Gouda en Ede zetten ze fucking straatcoaches in, en iemand die geen vlieg kwaad doet en gewoon netjes naar school gaat PLUS alleenstaand is en al sinds zijn 9e hier, pleuren ze het land uit?

wat een beleid idd, als het nou een crimineel lastpak was..
ik vind het ook waardeloos om deze jongen nu nog terug te sturen
maar als ik me niet vergis dan was er 5 jaar geleden al besloten dat hij terug moest.
maar door verschillende keren in beroep te gaan is het nu 9 jaar geworden.
lijkt me beter om asielzoekers niet zo veel tijd en mogelijkheden te geven om in beroep te gaan tegen een beslissing.
maar ik vind het prima als hij blijft

ahah mauro weg en in 30 min 10 roemenen skimmers,21 poolse koper dieveng + 6 mensen handelaars uit schina + nog nigeriaansen dealer
Schandalig!

Uitspraak van mausan op woensdag 26 oktober 2011 om 19:25:
lijkt me beter om asielzoekers niet zo veel tijd en mogelijkheden te geven om in beroep te gaan tegen een beslissing.

Nee idd
Als iemand zo lang hier zit en in een adoptiegezin woont dient deze persoon gewoon beschouwd te worden als ons eigen vlees en bloed ipv. een buitenlander. Free Mauro!

x2
meende dat die gast een studievisum hier zou kunnen krijgen ofzo...

wel belachelijk tot en met inderdaad.

Whatever. Zo zijn er nog honderd anderen.

Ben wel van mening dat ze 2 maanden moeten beslissen of iemand mag blijven of niet en niet nog eens na 8 jaar.....zou veel oplossen.
laatste aanpassing
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 26 oktober 2011 om 18:55:

rancsist:s:s:s

Die gast is hier toch zelf op de pof gekomen. Ongeloofelijk dat mensen hier het ook nog zielig vinden, het is niet eens een kind.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 oktober 2011 om 19:57:
Die gast is hier toch zelf op de pof gekomen. Ongeloofelijk dat mensen hier het ook nog zielig vinden, het is niet eens een kind.

Wel als klein jongetje hierheen gevlucht terwijl hij zijn ouders al kwijt was. Moet ie dan nù nog terug?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 oktober 2011 om 19:57:
Die gast is hier toch zelf op de pof gekomen.

Op een leeftijd, dat men voor de Nederlandse wet nog totaal niet verantwoordelijk geacht mag worden voor zijn/haar daden.

Daarbij: juist in het landsbelang denken, zoals bijv. de PVV graag ziet, betekent, dat deze jongen, die kansrijk zal zijn op de arbeidsmarkt en in ieder geval (hij volgt een MBO-opleiding) een modaal loon zal verdienen, hier zou moeten blijven.

Zo is het nu bijv. reeds sinds jaren een feit, dat er minder dan 2.1 kinderen per vrouw geboren worden, dus betekent het dat ons land vergrijst. Alle kleine beetjes helpen daar tegen, zeker als je er ook een humanitair doel mee dient. De asielzoekers krijgen daarnaast steeds kwade blikken toegeworpen omdat men afkerig is van 'buitenlanders' terwijl het legaal verblijvende mensen, veelal geboren Nederlandse staatsburgers, zijn, die dit slechte beeld van buitenlanders verooraaken. De momenteel in trek zijnde afkeer tegen immigranten mag NIET worden uitgekuurd op asielzoekers, al helemaal niet als ze bij aankomst nog geen 12 jaar waren.
kan hier ook met mijn hoofd niet bij hoor
kind woont de helft van zijn leven in nederland.. wat moet hij in godsnaam in angola?
wie of wat heeft hij daar nou?

als hij hier is gekomen met een heel gezin en het hele gezin moet terug, kan ik nog begrijpen
maar een kind dat hier al 8 jaar leeft in een nederlands pleeggezin en volledig vernederlandst is.. :no:
Wet is wet, dus mauro mag lekker een enkeltje naar zijn eigenland nemen. Gaat je goed gozah.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 26 oktober 2011 om 18:49:

Die komen uit Scheveningen en omstreken, zijn er 2 of zo die echt uit Den Haag komen.
Hij kwam acht jaar geleden alleen naar Nederland.

hadden ze 'm meteen terug moeten sturen. beetje te laat nu...
Ik schaam me weer eens kapot voor dit mongolenkabinet...
maar als ik me niet vergis dan was er 5 jaar geleden al besloten dat hij terug moest

En vorig jaar oktober is door de rechter beslist dat dat onterecht was en Mauro toen al (5 jaar eerder dus) een verblijfsvergunning had moeten krijgen.

maar door verschillende keren in beroep te gaan

Per aanvraag kun je maar 1x in beroep en 1x in hoger beroep. Er is dus 1 bezwaarmogelijkheid minder dan bij andere instanties, want je kunt bij de IND geen bezwaar maken en moet meteen naar de rechter voor een beroepsprocedure. Bovendien is het vaak genoeg de NL staat die in hoger beroep gaat en de tijd die dáármee gemoeid gaat, kun je een vluchteling niet aanrekenen.

Mauro heeft in 2003 één asielaanvraag gedaan, die in 2007 is afgewezen. In 2009 heeft hij toen een verblijfsvergunning aangevraagd op grond van artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Ook die aanvraag is afgewezen, Mauro ging hiertegen in beroep en in oktober 2010 werd hij door de rechter in het gelijk gesteld, waarna het ministerie in hoger beroep ging.

bron: http://ombudsman.vara.nl/Mauro.9083.0.html
laatste aanpassing

Voor die rifkaffers in Gouda en Ede zetten ze fucking straatcoaches in, en iemand die geen vlieg kwaad doet en gewoon netjes naar school gaat PLUS alleenstaand is en al sinds zijn 9e hier, pleuren ze het land uit? Achterlijke hondenneukers daar in Den Haag.... de kutbuitenlanders knuffelen ze dood, de goeien kunnen verrekken. :rot:

Helemaal mee eens.

Bah, onmenselijke taferelen om dit soort mensen een beetje zonder pardon het land uit te zetten. Kanker dan die vieze stinklui eruit die dat verdienen; zijn er méééér dan genoeg van.

De Nationale Kinderombudsman

Mauro is nu 18

Geen uitzonderingen maken B)
"De Kamer had aangedrongen op een verblijfsvergunning voor de achtienjarige Mauro, die 8 jaar geleden naar Nederland kwam.

Volgens Leers was vanaf de eerste aanvraag van Mauro het uitgangspunt dat hij terug zou keren naar Angola. Maar op aandrang van de Kamer besloot de minister onlangs nog eens naar de zaak te kijken."

Dus, 8 jaar geleden is de eerste aanvraag van Mauro al afgewezen (vanaf de eerste aanvraag..). En nu opeens is hij zielig omdat hij hier al 8 jaar woont?

Waarom zijn zijn eigen ouders, die hem uberhaupt in NL gebracht hebben, hier niet komen wonen dan? -.-

"VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven."

Dus, als ze vanaf begins af aan afgewezen worden, maar 5/8 jaar lang procederen (wat zo onderhand standaard wordt), komen ze alsnog NL binnen?
:| Beetje scheef. Daardoor krijg je dit soort zaken.
laatste aanpassing
Uitspraak van *Schaapje* op donderdag 27 oktober 2011 om 00:07:
Dus, 8 jaar geleden is de eerste aanvraag van Mauro al afgewezen (vanaf de eerste aanvraag..)

Nee, die aanvraag is in 2007 afgewezen.

Uitspraak van *Schaapje* op donderdag 27 oktober 2011 om 00:07:
5/8 jaar lang procederen

Daar zit je al snel aan als ze voor het afhandelen van een eerste aanvraag 4 jaar nodig hebben. :P
:yes: daarom zei ik ook (wat zo onderhand standaard wordt)

Dus mensen komen hier in 2003, en in 2007 wordt er pas geoordeeld? :| Dat is sowieso een triest geval.. Maargoed.

Dan nog, is hij hier sinds 2007, dus al 4 jaar, bezig met procederen. Nu is het klaar met procederen, en is het oordeel van 2007 (4 jaar later) nog steeds definitief.. En dan nu mokken over dat hij totaal ingeburgerd is? :|
Hij wist al 4 jaar dat hij terug moest, in dat geval..

Nogmaals, vraag ik me dan wel af waar zijn ouders zijn die hem hier gebracht hebben. Vind ik een rare zaak opzich: je kind in NL brengen, zelf weer weggaan, het kind komt in een pleeggezin en MOET dan maar een NL identiteit krijgen. :|

Mauro wordt teruggestuurd omdat er geen bijzondere omstandigheden zijn waardoor zijn aanvraag alsnog, na 4 jaar blijkbaar (vanaf 2007 dan) zou moeten worden goedgekeurd, oordelend aan de hand van de regels die hiervoor zijn opgesteld door Nederland.
En ik zie inderdaad niet in waarom Mauro zoveel anders is als de rest die wordt teruggestuurd momenteel? Behalve dat zij blijkbaar zo slim zijn om de media op te zoeken.. Net als die meid een tijd terug.
O ik lees nu hierboven in nieuwsbericht:

"Mauro is nu 18 en woont in een Limburgs gezin. Hij kwam acht jaar geleden alleen naar Nederland."

:| Huh? :| Als 10-jarige Angolees op het vliegtuig naar Nederland gezet. DAT is pas een rare zaak, op zich. :|
Uitspraak van *Schaapje* op donderdag 27 oktober 2011 om 01:10:
en is het oordeel van 2007 (4 jaar later) nog steeds definitief..

Die zaak speelt niet meer, het gaat nu om een verblijfsvergunning volgens art. 8 EVRM, waar Mauro vorig jaar oktober door de rechter in het gelijk werd gesteld, wat het ministerie dus niet pikte. :/

Net als die meid een tijd terug.

Bij Sahar kwamen de media er pas laat in het verhaal bij nadat (alweer) het ministerie in hoger beroep was gegaan en Buitenlandse Zaken vond dat ze in Afghanistan niks te vrezen had zolang ze er maar een boerka overheen gooide. Uiteindelijk kwam BuZa daarop terug en was het er toch weer niet zo héél veilig.

Tijdlijn met alle gebeurtenissen: http://www.krapuul.nl/blog/24522/tijdlijn-sahar/

Ook bij Sahar gingen er trouwens iedere keer járen overheen voordat iemand weer eens een beslissing had genomen. (Behalve toen ze gelijk kregen van de rechter, want toen kon de NL staat opeens wél heel snel zijn met hun hoger beroep.)

Uitspraak van *Schaapje* op donderdag 27 oktober 2011 om 01:12:
10-jarige Angolees

9. :P
laatste aanpassing
Uitspraak van Onzichtbaar Vriendje op donderdag 27 oktober 2011 om 01:22:
Ook bij Sahar gingen er trouwens iedere keer járen overheen voordat iemand weer eens een beslissing had genomen. (Behalve toen ze gelijk kregen van de rechter, want toen kon de NL staat opeens wél heel snel zijn met hun hoger beroep.)

:yes: En totdat de media er opeens vol van stond, dan kan het opeens wel snel.
In dit geval met die Mauro wordt hij toch ook opeens apart besproken in vrijwel elke krant momenteel.. Hoeveel van dit soort mensen zijn er in NL? -.-

Ben het wel mee eens wat sommige rondom mij zeggen:
Maak het voor iedereen hetzelfde, haal alle twijfel bij iedereen weg, laat gewoon niemand meer toe.
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op woensdag 26 oktober 2011 om 20:36:
Uitspraak van Nick-yo op woensdag 26 oktober 2011 om 18:49:

Die komen uit Scheveningen en omstreken

Heus niet , die komen juist uit Angolera!
Mauro is nu 18 en woont in een Limburgs gezin

Ik ben juist blij voor die jongen dat hij dat belachelijke Limburg uit moet (y)
Dan nog, is hij hier sinds 2007, dus al 4 jaar

Uitspraak van *Schaapje* op donderdag 27 oktober 2011 om 01:12:
Hij kwam acht jaar geleden alleen naar Nederland."

hoelang is hij hier nu werkelijk?
bij 5 jaar verblijf in nederland is er een regel dat uitzetting moeilijk maakt.

De advocaat van Mauro zegt dat hij eerst het Kamerdebat over de kwestie afwacht. Dat zal waarschijnlijk donderdag worden gehouden.

Is de uitkomst daarvan negatief, dan stapt hij naar het Europese Hof in Straatsburg wegens schending van het Kinderrechtenverdrag.

een advocaat heeft geen invloed meer bij de IND, dus die stappen hebben verder geen zin.
Uitspraak van *Schaapje* op donderdag 27 oktober 2011 om 02:07:
Maak het voor iedereen hetzelfde, haal alle twijfel bij iedereen weg, laat gewoon niemand meer toe.

+1

(y)
Voor die rifkaffers in Gouda en Ede zetten ze fucking straatcoaches in, en iemand die geen vlieg kwaad doet en gewoon netjes naar school gaat PLUS alleenstaand is en al sinds zijn 9e hier, pleuren ze het land uit? Achterlijke hondenneukers daar in Den Haag.... de kutbuitenlanders knuffelen ze dood, de goeien kunnen verrekken.

(Y)
De regering is gewoon diep ziek!!!
Teveel bureaucratie en totaal geen wervelkolom!

/care

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 oktober 2011 om 20:07:
Moet ie dan nù nog terug?

Hij had al nooit moeten komen :D Nederland toch kutland :woop:
Uitspraak van juzmee op donderdag 27 oktober 2011 om 08:52:
hoelang is hij hier nu werkelijk?

2002: Mauro wordt als 9 jarig jongetje door zijn ouders op het vliegtuig gezet richting Nederland

2003: De IND zegt dat Mauro niet zomaar in NL mag blijven (hij moet dus terug of een officiële aanvraag indienen) en nadat er een pleeggezin voor hem is gevonden, wordt een asielprocedure gestart (NB. zolang een procedure loopt is een vluchteling in de regel niet illegaal)

2005: (hier had volgens de gerechtelijke uitspraak in 2010 Mauro een verblijfsvergunning moeten worden gegeven)

2007: asielaanvraag wordt afgewezen (NB2. Aan een afwijzing is niet altijd automatisch een uitzetdatum gekoppeld. Het kan bijvoorbeeld zijn dat het land waarheen moet worden uitgezet niet meewerkt, dat uitzetting tegen een lopend verdrag is, dat iemand van de rechter eerst een school of schooljaar mag afmaken, dat er nieuw bewijs is dat een nieuwe procedure nodig maakt en de rechter toestemming geeft om deze procedure vanuit NL te starten, dat er medische omstandigheden zijn waardoor uitzetten niet mogelijk is, dat er een ambtsbericht van Buitenlandse Zaken moet worden afgewacht, of dat de IND gewoon niks meer van zich laat horen. Dat laatste gebeurt trouwens behoorlijk vaak.)

2009: Mauro vraagt een verblijfsvergunning aan op grond van art. 8 EVRM

2010: Ook deze aanvraag wordt afgewezen, maar dit keer stelt de rechter Mauro in het gelijk & zegt dat Mauro's asielaanvraag uit 2003 had moeten worden goedgekeurd. Het ministerie gaat in hoger beroep.

2011: Hoger beroep wordt toegewezen, Leers weigert vooralsnog van zijn discretionaire bevoegdheid gebruik te maken, hoewel een meerderheid van de Tweede Kamer had aangegeven dat Mauro moest blijven.
laatste aanpassing
Als alle hoop is vervlogen zal Mauro Manuel zich niet verzetten tegen terugkeer naar Angola. Een uitzetprocedure en vreemdelingendetentie komt dan niet aan de orde.
ANP

Een woordvoerster van Defence for Children heeft dat donderdag gezegd.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigt dat bij een zogenoemde vrijwillige terugkeer geen lang vertrekproces hoeft te worden doorlopen. Mauro (18) krijgt dan waarschijnlijk wel te maken met de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) die ondersteuning biedt bij een vrijwillig vertrek.

Herintegratie

Een woordvoerster vertelde donderdagmorgen dat Mauro zich eerder al tot de IOM heeft gewend. Als hij gebruik wenst te maken van de diensten regelt de organisatie voor hem een vliegticket en krijgt hij een geldbedrag mee.

IOM helpt bij de herintegratie in Angola. Het hangt van hemzelf af wanneer hij op het vliegtuig stapt.

Paspoort

De diensten van IOM worden betaald uit bijdragen van 132 deelnemende landen. IOM heeft sinds het jaar 2000 ongeveer 2250 migranten begeleid bij vrijwillig vertrek uit Nederland. Van alle mensen die zich tot de organisatie wenden kiest de helft voor de begeleiding en bekostiging. De rest verdwijnt hoogstwaarschijnlijk in de illegaliteit.

Mauro heeft geen paspoort maar kan dat zelf aanvragen op de Angolese ambassade. De verwachting is dat hij in Angola gewoon welkom is. De Angolese regering heeft eerder laten weten bijvoorbeeld te willen meewerken aan een zogeheten laissez-passer, een tijdelijk reisdocument.
Uitspraak van *Schaapje* op donderdag 27 oktober 2011 om 11:33:
Als hij gebruik wenst te maken van de diensten regelt de organisatie voor hem een vliegticket en krijgt hij een geldbedrag mee.

IOM helpt bij de herintegratie in Angola. Het hangt van hemzelf af wanneer hij op het vliegtuig stapt.

Welja, we betalen ze nog om weg te gaan ook...
De CDA-fractie komt donderdag om 13 uur bijeen voor beraad over de eurotop en over het besluit van minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) om de Angolese jongen Mauro Manuel terug te sturen naar zijn geboorteland.

Het CDA was daar tot voor kort fel op tegen, maar fractiewoordvoerder Raymond Knops heeft zich door Leers laten overtuigen overtuigen.

Een aantal CDA-Kamerleden is echter nog niet overtuigd. Ad Koppejan bijvoorbeeld stelde woensdag dat hij zich niet kan voorstellen dat de CDA-fractie instemt met uitzetting van Mauro.

De Tweede Kamer debatteert donderdag om 16 uur met Leers over Mauro.

Uitspraak van Onzichtbaar Vriendje op donderdag 27 oktober 2011 om 11:01:
2002: Mauro wordt als 9 jarig jongetje door zijn ouders op het vliegtuig gezet richting Nederland

Wat een fucking groot offer van die ouders
Alles in staat om je eigen zoon een betere toekomst te gunnen dan wat zij hem konden bieden :respect:

Krijg altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als ik dit soort dingen zie, hoe goed wij het wel niet hebben hier en nog lopen te klagen over van alles