Partyflock

Forumonderwerp · 1112828
ey

weet iemand een simple mp3 gain programma
om me nummers op 1 volume te houden ?

wordt er gek van als ze niet het zelfde staan
maar mp3 gain werkt niet meer :S

geen enkele set up of wat dan ook
kreeg laast nog dat iemand zei probeer
nero express maar dat is als ik gaat branden
dan op de pc te laten staan :/

hoor het wel :)

latah
Uitspraak van DarkRedje op dinsdag 1 maart 2011 om 16:45:
weet iemand een simple mp3 gain programma
om me nummers op 1 volume te houden ?

wordt er gek van als ze niet het zelfde staan

heb je geen gainknop ergens op je mixer....die is daarvoor gemaakt.
Uitspraak van The Insurgent op donderdag 3 maart 2011 om 08:06:
Daarnaast is het geluid van youtube zwaar qudt

je computer formateren en mp3gain opnieuw installeren. klaar :) of koop gewoon wavs dan heb je geen gezeik met ongelijke volumes ;)
Artiest DanM
Uitspraak van ' Timm || E-Raizer op donderdag 3 maart 2011 om 01:53:
DPI is de kwaliteit van jou beeld :roflol:

Damn...:frusty:

Ik proberen en proberen joh, ik denk mijn cam kan 1080P filmen, dan MOET ik wel goed geluid hebben...snap er niks van joh, maar nu zegt iemand dat die 1080P niks met geluid te maken heeft...:s

:D:lol:
Uitspraak van Aquinox op donderdag 3 maart 2011 om 09:40:
je computer formateren en mp3gain opnieuw installeren. klaar :) of koop gewoon wavs dan heb je geen gezeik met ongelijke volumes ;)

Flac schijnt ook héél goed te zijn....;p:lol:

Artiest System
formateren

:roflol:
laatste aanpassing
koop gewoon wavs dan heb je geen gezeik met ongelijke volumes ;)

Nu is dit geen exact science, wat je hier zegt....;)
Ik weet uit eigen ervaring uit het verleden dat men af en toe de kluit belazerd door er gewoon een MP3 conversie tussen te knallen, dus een .wav gemaakt van een MP3....
Echt zekerheid heb je niet, tot het moment daar is en je thuis kan luisteren naar je aanschaf....
Normaliseren is en blijft de beste oplossing, ook omdat je de specs naar eigen behoefte kan invullen.... [ mate van normalize in dB's, separaat L+R kanaal en de DC bias adjust ]
Die laatste is wel handig maar makkelijk te omzeilen met een high-pass filter, grofweg onder de 30 Hz afstellen, alles daaronder wordt vrijwel niet weergegeven door 'domestic' luidspreker systemen...:)
Biasing deed men vroeger met buizen voor- en eindversterkers, zodat de output van elke 'tube' exact 100% hetzelfde was met als resultaat een supernatuurgetrouw geluid....wat is biasing? kortgezegd, het aanpassen van voltages in de buizen....

Het 'phantoompower' fenomeen is uit hetzelfde oogpunt geboren, de 'extra' power die vrijkomt [ en 'hoorbaar/meetbaar' wordt ge-elimineerd met DC bias adjust! ] gebruikt men in dat geval om bijvoorbeeld een mic te voeden [ phantompower ]
Uitspraak van DanM op donderdag 3 maart 2011 om 10:51:
k proberen en proberen joh, ik denk mijn cam kan 1080P filmen, dan MOET ik wel goed geluid hebben...snap er niks van joh, maar nu zegt iemand dat die 1080P niks met geluid te maken heeft...

:roflol:
Uitspraak van DanM op donderdag 3 maart 2011 om 11:20:
Nu is dit geen exact science, wat je hier zegt....

beetje simpel en kort uitgelegd omdat ik niet weet op wat voor niveau de ontvanger zit en misschien te veel informatie geef :P maar goed,
belazerd

ik kan me goed hierin vinden, 5 % van alle 'wav' tracks die ik koop zijn 192 kbps mp3tjes die gerencode zijn .. wel altijd een refund van gehad en Juno download doet ook zn best om de echte wav te krijgen na zo'n mailtje :)

maar die zijn meestal wel altijd rond de 0dB dan :p

Normaliseren is en blijft de beste oplossing, ook omdat je de specs naar eigen behoefte kan invullen.... [ mate van normalize in dB's, separaat L+R kanaal en de DC bias adjust ]

hmm dan ga je permanent het bestand aanpassen, heeft gevolgen voor de geluidskwalitiet.

beter flac en replaygain gebruiken, dan hoef je het bestand niet permanent aan te passen maar leest en berekent ie uit de replaygain tag af hoeveel het volume aangepast moet worden

hmm dc offset hoeft niet perse te komen door <30hz te filteren (filter zelf altijd <25 hz eruit, 30 hz kan ik nog wel horen hier..) kan ook aan samples die niet op zero crossings gecut zijn of synths die dc bias niet goed geregeld hebben komen, non linear phase effecten (90% van de fx zijn niet linear phase)

en doordat de dc offset vaak meerdere oorzaken heeft (en zich dus anders uit) is dat niet door de bias te veranderen op te lossen

'phantoompower

fantoompower of phantompower trouwens ;p
nice nice (Y)

allemaal aan het googlen :D

gaat lekker hierzo :)

maar idd HZ is anders dan de P dat is meer beeld kwaliteit

dat je kan instellen bij je upload programma windows movie maker live of youtube zelf
als het uberhaudt lukt daar

en voor de rest is het opzich te doen met de geluids kwaliteiten enzevoort maar als je nadenkt
erover wav is beter maar veel groter
zelfs op internet is het nog moeilijk om echte nummers / afdrukken te vinden
dus kan je beter gwn idd overgaan op platen omdat ze veel dieper gaan met het geluid
dan de mp3tjes van de laaste tijd :/
Gast, je bent te dom voor woorden :')
Uitspraak van DanM op donderdag 3 maart 2011 om 22:53:
Gast, je bent te dom voor woorden

vertel mij wat :lol:
maar hoe komt dat jij in domme dingen
trapt en doet of je veel bent
terwijl 9 van de 10 dingen op te zoeken is op google
zoals fransmang het al deed -_-
denk je dat ik niet had opgezocht van ey wacht die fout code geeftie aan
MOET wel bekend zijn want this een bekend programma ;)
duss :) beat that :D
Uitspraak van DarkRedje op donderdag 3 maart 2011 om 21:49:
dan de mp3tjes

je kunt ook wavs kopen bij die link in de vorige post van me, en ook bij trackitdown, beatport en dancemusichub.
als je het te groot vindt maak er een flac van dan heb je de zelfde kwaliteit maar 40% kleiner gemiddeld, je kunt het volume net zo als mp3gain instellen en tags invullen itt wav.
allemaal aan het googlen

kijk anders ook ff op mijn site www.mastermusicproduction.com ;) zit op dit gebied ook flink wat info
de mp3tjes van de laaste tijd

tsja...als die van youtube worden geript :rot:
Uitspraak van Bossche Bol op donderdag 3 maart 2011 om 23:45:
tsja...als die van youtube worden geript

dan zijn ze sowieso al slecht :lol:

enigste hardcore site dat ik ken voor redelijke kwaliteiten =

http://gabber.od.ua/

dus sjah i dont know hoe het zit met andere stylen :)
Uitspraak van DarkRedje op donderdag 3 maart 2011 om 23:55:
dus sjah i dont know hoe het zit met andere stylen

lees even mijn een na laatste en 2 na laatste posts
Uitspraak van Aquinox op vrijdag 4 maart 2011 om 11:30:
lees even mijn een na laatste en 2 na laatste posts

Selective sight, dan lees je nog wel eens ergens overheen.....
ken t zelf ook heel erg, daarom de tip :)