Partyflock

Forumonderwerp · 1108624

Op de snelwegen in de Randstad en rond Utrecht is het volgens de ANWB een “complete chaos”. Het winterweer heeft het wegverkeer flink ontregeld. Ook het openbaar vervoer lijdt onder de sneeuw: bussen rijden niet meer en de NS kampt met veel storingen.

De ANWB waarschuwt automobilisten die de weg op willen zich af te vragen of dat wel echt moet. Er wordt gesproken over een “dramatische” toestand. “Iedereen moet zich afvragen of hij wel wil vertrekken. Neem voor vertrek contact op met de plaats van bestemming om te horen hoe het daar is”, aldus een woordvoerder.

Bussen
Het openbaarvervoerbedrijf GVB heeft alle bussen die in Amsterdam en omgeving rijden aan de kant gezet. Volgens een woordvoerder is het niet verantwoord om te rijden met de gladheid. Het bedrijf kon niet zeggen wanneer de bussen weer gaan rijden. Busbedrijf Connexxion waarschuwt voor vertragingen tot 45 minuten voor het busvervoer in heel Noord-Holland.

NS
De Nederlandse Spoorwegen kampen ook met de nodige problemen. Hoeveel problemen er precies zijn, is niet bekend. De website van de NS ligt namelijk plat. ProRail twittert dat de frequentie van de rijdende treinen lager ligt om een stabiele treindienst te garanderen, maar dat verder alle bestemmingen te bereiken zijn.
Ik hoef lekker de deur niet meer uit, hier wordt trouwens ook goed gestrooid :)
dr ligt een beetje sneeuw en het lijkt het einde van de wereld wel :rot:
Bussen begrijp ik wel... maar alweer die *** NS... wat een flut organisatie...
was het altijd al :gaap:

Vertragingen en files in NL op dit moment :

Wegen Vertraging Lengte

A-wegen 1627min 930km
N-wegen 1705min 794km
Andere wegen 2744min 830km
Totaal 6076min 2555km

Bron : http://www.geenfile.nl/

Tis best een zooitje ja en de spits moet nog beginnen.....
laatste aanpassing

Ik kon niet eens op m'n werk komen, want de auto kwam niet van de parkeerplaats af :lol: Hij zat vast haha...
Dus nu lekker vrij :woop:

Ben in de winter in Canada geweest, sneeuw ong. een meter hoog. Maar wel sneeuwvrije wegen en treinen die rijden... Pussy's hiero :lol:

Ik zit in Utrecht en mag straks nog met de trein naar Nijmegen. Ben benieuwd of ik nog op tijd thuis kom om te gaan sporten :P
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 december 2010 om 14:08:
Ben in de winter in Canada geweest, sneeuw ong. een meter hoog. Maar wel sneeuwvrije wegen en treinen die rijden... Pussy's hiero

Ben in Rusland geweest... -15, dikke pak sneeuw... treinen reden op volle snelheid + op tijd!
ik ben op de noordpool geweest en reed gewoon met mijn cabrio B)
Net 2 uur bezig geweest om naar huis te komen met de bus :p Had echt de laatste te pakken 8-)

Was wel gezellig onderweg, iedereen maakte het er maar het beste van, wat resulteerde in veel flauwe humor :d
Uitspraak van Ruud Duur op vrijdag 17 december 2010 om 14:14:
ik ben op de noordpool geweest en reed gewoon met mijn cabrio

:lol: nou, inderdaad.

Uitspraak van Marc.P op vrijdag 17 december 2010 om 13:48:
maar alweer die *** NS... wat een flut organisatie...

Hopelijk gaat het morgen een stuk beter.
Morgen maakt me niet uit... vanavond moet het in limburg goed gaan!
Uitspraak van Speedy Nick op vrijdag 17 december 2010 om 14:16:
Was wel gezellig onderweg, iedereen maakte het er maar het beste van, wat resulteerde in veel flauwe humor

:D Mooi inderdaad, je zit toch in hetzelfde schuitje. Die echt zeikerige mensen blijven toch wel thuis. Had dat vorig jaar ook toen er maar 1 trein in het uur reed, iedereen was gelijk zoveel behulpzamer (y)

Uitspraak van Marc.P op vrijdag 17 december 2010 om 14:21:
Morgen maakt me niet uit...

Mij wel:[
Ga nog naar een feestje in utrecht die avond o:)
Uitspraak van actief op vrijdag 17 december 2010 om 14:22:
Ga nog naar een feestje in utrecht die avond

Ik ook, met de auto B)

Uitspraak van Marc.P op vrijdag 17 december 2010 om 14:25:
met de auto

Ik met de trein :(
Effe afwachten dus ga denk ik wel eerder als normaal weg:)
Vorig jaar ook pas om half2 binnen omdat die trein te veel afgekoeld was en dus niet verder kon rijden:s
Uitspraak van actief op vrijdag 17 december 2010 om 14:31:
Vorig jaar ook pas om half2 binnen omdat die trein te veel afgekoeld was en dus niet verder kon rijden

Ik had vorig jaar een trein eerder gepakt... maar evengoed vertraging gezeik, daarom dit jaar auto!

Uitspraak van Ruud Duur op vrijdag 17 december 2010 om 14:14:
k ben op de noordpool geweest en reed gewoon met mijn cabrio

baas
Ik moet straks nog met de tram en de metro :/

Uitspraak van point blank op vrijdag 17 december 2010 om 14:18:
nou, inderdaad.

het gaat er om dat het hier allemaal chaos is met een paar cm sneeuw
Gaat weer lekker in het Onrendabelen Vervoer. 8)

De vrijdag voor de kerstvakantie is het altijd traditioneel zwaar afzien.
Wat ben ik blij dat ik klaar ben met studeren en van al die bus- en treinchaos af ben.

Sterkte folks! :bier:
laatste aanpassing

Ik heb net een bestelling voor een sneeuwscooter geplaatst. Evt kan ik er een sleetje achter hangen en mogen er mensen meeliften. Aanmeldingen via PB.
laatste aanpassing
Uitspraak van Marc.P op vrijdag 17 december 2010 om 13:39:
de NS kampt met veel storingen.

:')

bussen aan de kant gezet

NS kampt met veel storingen

Leve mijn waggie :banana:

Zo, er ligt echt véél sneeuw hier! 8) En het komt nu nog steeds gewoon ook voluit met bakken uit de hemel. Als dit zo doorgaat zijn we morgen denk ik ingesneeuwd :lol:
Zit nu al 2 uur in de auto in amsterdam @ live vanuit de file
Neeeeeeeeeeeeee :(
Waarom vandaag!!!!
meer meer meer :cheer:

Uitspraak van Rampestampertje :sadrose: op vrijdag 17 december 2010 om 13:41:
hier wordt trouwens ook goed gestrooid

door de strooipieten?
En had ik al gezegd dat het GVB busvervoer in Amsterdam plat gelegd is? 8)

Treinen doen het ook niet best (N) (again!)

En de metro wordt mogelijk later ook nog plat gelegd..als het goed is wordt daar rond 5en een beslissing over genomen..

Weer het hele land plat joh :lol:
laatste aanpassing
De Nederlandse Spoorwegen kampen ook met de nodige problemen.

is er wel s een dag dat ze daar geen problemen hebben, stelletje paupers daar

Vind dat wel lache eigenlijk die Chaos :lol:
En dan zeggen ze voorkom files, neem het openbaar vervoer.

De winter is net begonnen en de NS heeft alweer problemen.

De NS was toch winterklaar zeiden ze.

Stelletje prutsers.

Uitspraak van Dj §§peedhead op vrijdag 17 december 2010 om 16:39:

ja echt he

staan ze hartje zomer met handschoenen erwtensoep uit te delen : "wij zijn er klaar voor "

:roflol:
Uitspraak van THP op vrijdag 17 december 2010 om 13:42:
dr ligt een beetje sneeuw en het lijkt het einde van de wereld wel

dus toch

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op vrijdag 17 december 2010 om 16:53:
ns.nl :

Server too busy

Sorry, your request cannot be serviced at this time. Please try again later.

www.traphic.nl/trein.aspx , dan op je station naar keuze klikken
CHAOS!!!!!!

Heerlijk hier houd ik van. Sorry voor de mensen die er echt last van hebben en vanaaf mogelijk niet of laat thuiskomen.
Snelwegen vast, bussen die niet rijden, NS (spoor)boekkiezoek. I love it.

Waarom? Omdat het anno 2010 nog steeds niet goed geregeld is in Nederland.

Vind het jammer dat iedereen zo negatief is over de NS. Rijkswaterstaat EN de gemeentes zouden zich moeten schamen. Alweer een zouttekort, alweer slecht gestrooit. Belachelijk.

En... Naar mijn mening heeft dat ook gevolg voor het treinverkeer. Als er op de wegen 10 km/h wordt gereden en het komt onverhoopt vast te staan op het spoor... en dat kan vaak gebeuren in een overvol landje als Nederland... Wil je ook liever niet hebben dat een trein met maximale snelheid voorbij komt denderen. Dus langzamer rijden...treinen op elkaar wachten.. filevorming op het spoor... Dan heb je al snel ellende omdat je met een trein moeilijk een sluiproute kan nemen.

PS... Werk niet bij de NS.
Uitspraak van Technomania op vrijdag 17 december 2010 om 17:01:
Vind het jammer dat iedereen zo negatief is over de NS. Rijkswaterstaat EN de gemeentes zouden zich moeten schamen. Alweer een zouttekort, alweer slecht gestrooit. Belachelijk.

denk aan je bloeddruk :S ..

tering he :S
Uitspraak van point blank op vrijdag 17 december 2010 om 17:00:
www.traphic.nl/trein.aspx , dan op je station naar keuze klikken

Gelukkig hoef ik niet weg met de trein, but thx ;) (Y)

En ik wilde naar Antwerpen gaan vanavond, ghehe 8)
Uitspraak van Technomania op vrijdag 17 december 2010 om 17:01:
Als er op de wegen 10 km/h wordt gereden en het komt onverhoopt vast te staan op het spoor

Je zal vast ook geen rijbewijs hebben.
Want ik heb geleerd dat je niet op het spoor stil mag staan.
Volgens mij staan er ook wel eens borden met spoorweg vrijhouden.
Uitspraak van Dj §§peedhead op vrijdag 17 december 2010 om 16:39:

Na die chaos in het weekend van 4 december stond er een interview in de krant (metro volgens mij) waarin in de directeur (?) van de NS vond dat de mensen verkeerde verwachtingen hadden van winterklaar. :| Wat moeten we dan verwachten? :S

Nou ik ben ook weer veilig thuisgekomen. Om 13.15 uur uit Adam Noord vertrokken. Wilde eigenlijk langer blijven op werk (hoefde maar een halve dag) maar hoorde dat de bussen stopte met rijden dus ben toen meteen weggegaan. Had een van de laatste bussen maar die gooide ons er ergens uit omdat er 2 vrachtwagens tegen elkaar aangereden waren, kon ik een takkeeind lopen naar de pont. :rot: Vervolgens op Centraal vrij snel de trein naar Uitgeest gepakt en die reed ook aardig door maar op Uitgeest heb ik 30 tot 45 minuten moeten wachten op de trein voor 1 halte. :rot: Wordt ook buiten de standaard verhalen om niets omgeroepen. :S
Uitspraak van Dj §§peedhead op vrijdag 17 december 2010 om 17:20:
Want ik heb geleerd dat je niet op het spoor stil mag staan.
Volgens mij staan er ook wel eens borden met spoorweg vrijhouden.

Klopt idd. De chaos op de weg heeft dus geen donder met de trein te maken. En ik snap best dat het voor de NS ook lastig is maar licht de mensen dan tenminste goed in. Op Adam waren veel borden leeg, dikke rij bij de inlichtingen, heb 30 tot 45 minuten op Uitgeest staan koukleumen, 20 miljoen keer gehoord dat er pendeltreinen reden maar niet wanneer ze reden. Denk dat de mensen er best begrip voor hebben mits ze wat weten. Als jij ruim een half uur niets hoort en geen trein ziet ga je mopperen.